Deze topic is open en bestaat uit 75 pagina's: « 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 ... 75 »
Johan Derksen
Talent
Vak: -
Droomaankoop: -
Reg.: 25 april 2003
quote:Het acteerwerk is zeer matig, de emoties komen van de 2 hoofdrol spelers amper tot uiting. Het komt allemaal zo gefaked over. Overdreven "dialogen" en zeker geen film voor mensen die van platte harde humor houden
Deze comedy speelt zich af in het appartement van Mike. Mike is een beetje een obsessief figuur die het maar niet kan laten om alles voor elkaar te laten krijgen. Hij toont zelden interesse in iets en zal zeker geen spatje zweet krijgen als hij zijn hobby aan het uitvoeren is. Dit tot dat het meisje Debbie in zijn leven komt. Ze voelt zich zeer prettig bij Mike en dit gevoel is wederzijds.
KevinAFCA
Idool
Uit: Herwen
Vak: 126
Reg.: 10 maart 2001
quote:Wel aan te raden deze film? In welke catogorie moet ik hem plaatsen?
Sven schreef:
Smokin' Aces
Een behoorlijk zooitje deze film...En dat bedoel ik best positief. Joe Carnahan (van 'Narc') heeft een geweldsorgie van jewelste gemaakt met een redelijk verhaal, acteurs van cool tot 'waar halen ze die rotkoppen toch vandaan?'...
(...)
Met: Jeremy Piven, Andy Garcia, Alicia Keys, Ben Affleck, Ray Liotta
Entertainment, meer niet. Verstand op nul en knallen. 7
Drifter
Vedette
Vak: Geen Seizoen Club Card
Reg.: 1 oktober 1999
Stanley Purl Menzo
Legende
Vak: 127
Reg.: 1 oktober 2002
quote:[Dit bericht is veranderd door Stanley Purl Menzo (op 12 februari 2007 18:58:32).]
Oscars rechtstreeks op Nederlandse televisie
De uitreiking van de Oscars is in de nacht van zondag 25 op maandag 26 februari rechtstreeks te volgen op Film1, ook voor niet-abonnees. Alle digitale kabel- en satellietkijkers kunnen de show volgen. Dit ter ere van het eenjarig bestaan van de filmzender, aldus Film1 maandag.
De uitzending van de 79ste editie van de Academy Awards, zoals de filmprijzen officieel heten, begint met een vooruitblik van filmkenner René Mioch. Vanaf 02.00 uur is de aankomst van de genomineerden en gasten te zien. Van 02.30 tot 05.00 uur presenteert actrice Ellen DeGeneres de uitreiking. In de pauzes en na afloop geven Mioch en een aantal Nederlandse sterren in Hollywood commentaar.
Sven
Administrator
Uit: ...Barendrecht...
Vak: 424
Reg.: 6 december 2000
Peter
Moderator
Uit: Jedi Academy Dordrecht
Vak: 119
Reg.: 5 juni 2001
Marijn -
Geselecteerd voor Oranje
Uit: Hoorn
Reg.: 25 maart 2003
paulschoptkont
Idool
Uit: Amsterdam
Vak: 427
Reg.: 9 december 2005
quote:Dit was voor mij absoluut de film van 2006. Zoals je zegt, visueel erg indrukwekkend en fabelachtig verteld. Je ergernis over de twee verschillende verhaallijnen deel ik niet. Het stoorde me niet, ik ervoer het niet als een gemis.
Drifter schreef:
Pan's Labyrinth wordt alom aangeprezen als een meesterwerk maar is in mijn ogen net wat te ongefocust om die titel te verdienen. De plot bestaat uit twee verhaallijnen: meisje komt terecht in fascistisch regime, en meisje fantaseert over terugkeer naar sprookjeswereld. Dat de fantasie een ontsnapping vormt aan haar realiteit, spreekt vanzelf. Helaas ligt hier voor mij ook het zwakke punt van de film: als je ervanuit gaat dat het kind haar ervaringen kleurt aan de hand van een fantasiekader, hadden er meer bruggen moeten zijn tussen de gebeurtenissen in de twee werelden. Zoals het nu is, staan ze relatief los van elkaar, wat uiteindelijk beide verhaallijnen net een beetje verzwakt.
De twee belevingswerelden worden op zichzelf wel heel sterk gebracht: de realiteit bestaat uit een teruggetrokken kamp in de bossen waar een übersadistische fascist vrijheidsstrijders uitmoordt en ondertussen zijn naasten terroriseert. Dit wordt met momenten akelig 'gory' in beeld gebracht en is dus absoluut niet bestemd voor zwakke magen. Deze plotlijn is vrij ingewikkeld met een reeks van nevenpersonages en intriges. De fantasiewereld is makkelijker te schetsen: prinses moet terugkeren naar haar verloren rijk. Dit deel van de plot drijft dan ook vooral op de visuele kracht van regisseur Guillermo del Toro, die je in enkele scènes de daver op het lijf jaagt.
Eindoordeel: knappe film voor wie het verdraagt dat bloederige fantasy en nog bloederigere realiteit samen één film bevolken...
Phil T. Swine
Bankzitter
Uit: Slotervaart
Vak: 425
Reg.: 4 november 2005
quote:
Marijn - schreef:
Ik ben op zoek naar de naam van een gevangenisfilm waarin een man als vrouw de gevangenis uitloopt doordat een vrouw steeds spullen naar binnensmokkelt zoals een pruik lippenstift etc. Ik kom maar niet op de naam en googlen lukt ook niet!!
Hier is vast wel iemand die t weet! Bedankt iig.
ArenA
Moderator
Derde plek Ajax Netwerk VoVo 2009/2010; meer prijzen
Uit: Nijkerk Gld
Vak: 420
Reg.: 18 april 2002
Sven
Administrator
Sven
Administrator
quote:Synopsis is niet helemaal correct, maar vooruit. Een lekkere historische avonturenfilm die allerlei mythes en historie door elkaar gooit met een niet al te vervelend geheel. Had Colin Firth nooit als Romeinse strijder verwacht, maar dat is in mijn optiek niet eens ongeloofwaardig.
476 na Christus. Het eens zo machtige Romeinse Rijk davert op zijn grondvesten. Romulus Augustulus, de keizerlijke troonopvolger, wordt door de Goten gevangen genomen en opgesloten in een afgelegen vesting. Een aantal getrouwen onder leiding van Aurelius - bevelhebber van een uitgedund legioen - en de geleerde Ambrosinus, slagen erin hem te bevrijden. Met in hun kielzog de Gothische leider Odoaker vluchten ze naar het Noorden in de hoop in Brittannië nog een legioen te vinden dat hen kan helpen. Ze worden in hun zoektocht bijgestaan door een raadselachtige Oosterse krijger en een mysterieus zwaard…
Sven
Administrator
quote:
Regisseur Fons Rademakers overleden
Fons Rademakers is donderdagochtend in een ziekenhuis in Zwitserland aan de gevolgen van een longziekte op 86-jarige leeftijd overleden. Dat heeft zijn familie donderdag laten weten. In 1986 kreeg hij een Oscar voor De Aanslag. In 1998 werd de Bert Haanstra Oeuvreprijs aan hem uitgereikt.
Regisseur en Oscarwinnaar Fons Rademakers werd op 5 september 1920 in Roosendaal geboren, als zoon van de gemeentesecretaris aldaar. Rademakers acteerde zelf ook en regisseerde destijds bij het toneel. Als filmmaker debuteerde hij met Dorp aan de rivier (1958), waarvoor hij als eerste Nederlandse filmregisseur een Oscarnominatie kreeg.
quote:
Fons Rademakers (5 september 1920 - Genève, 22 februari 2007) was een Nederlands filmregisseur en Oscarwinnaar in 1986.
Rademakers werd geboren te Roosendaal, als zoon van de gemeentesecretaris aldaar. Hij was aanvankelijk acteur en toneelregisseur. In 1955 regelde hij een beurs van de overheid voor een buitenlandse filmstage (de Filmacademie bestond in die tijd nog niet). Met de kennis die hij opdeed in Rome op de set bij Vittorio de Sica en later bij Jean Renoir in Parijs, wilde hij bij thuiskomst een Nederlandse speelfilmindustrie helpen opzetten. Hij debuteerde met Dorp aan de rivier (1958), waarvoor hij als eerste Nederlandse filmregisseur een Oscarnominatie kreeg. In 1986 kreeg hij een Oscar voor De Aanslag. In 1998 werd de Bert Haanstra Oeuvreprijs aan hem uitgereikt.
Rademakers had meer op met de bourgondische cultuur van de Belgen, Fransen, en Italianen dan met de protestantse ernst van boven de Nederlandse rivieren. Stijl vond hij belangrijk, maar altijd in dienst van het verhaal. Bij Rademakers stond het drama voorop, en zijn films waren altijd gericht op het grote publiek. Behalve als regisseur, was hij ook actief als producent. Naast zijn eigen films produceerde hij enkele films van zijn echtgenote Lili Rademakers-Veenman, en een film van Ate de Jong. Ook was hij te zien in films van anderen, onder meer in De vijanden (1968) en Vrijdag (1981) van Hugo Claus, en Mysteries (1978) van Paul de Lussanet.
Mathieu La Ling
Bankzitter
Reg.: 4 januari 2005
KevinAFCA
Idool
Uit: Herwen
Vak: 126
Reg.: 10 maart 2001
Sven
Administrator
Sven
Administrator
Albatros
Bankzitter
Uit: Spakenburg
Reg.: 14 augustus 2003
quote:Helemaal mee eens. Topfilm!
KevinAFCA schreef:
Gisteren Running Scared gezien. Een spannende film met een tamelijk verrassend einde. Een film met o.a. Paul Walker en Vera Farmiga.
Deze film is zeker een aanrader. Mijn cijfer: 8
Scholes
Veelbelovend talent
Uit: Moskou
Vak: Geen Seizoen Club Card
Reg.: 6 februari 2006
Peter
Moderator
quote:Was wel een aardige uitzending. Totdat ik Letters from Iwo Jima gezien had, was The Departed ook mijn keus, maar... het begon er op te lijken dat Little Miss Sunshine de outsider zou worden, dus ben ik wel tevreden. Forest Whitaker..was in die rol ook mijn keuze niet. Het was ook wel een beetje een Al Gore-avond, maar dat is wel terecht. Leuk van Film1 dat ze het gratis hebben uitgezonden.
Sven schreef:
De grote winnaars:
Best Art Direction: Pan's Labyrinth
Best Make-Up: Pan's Labyrinth
Best Sound Editing: Letters From Iwo Jima
Best Sound Mixing: Dreamgirls
Best Supporting Actor: Alan Arkin - Little Miss Sunshine
geen Eddie Murphy....grrrrrr....
Best Animated Feature: Happy Feet (George Miller, director)
Best Adapted Screenplay: The Departed (William Monahan)
Best Costume Design: Marie-Antoinette
Best Cinematochraphy: Pan's Labyrinth
Best Foreign Language Film: The Lives Of Others (Das Leben der Andern) Germany
Best Supporting Actress: Jennifer Hudson - Dreamgirls
Best Documentary Feature: An Inconvenient Truth (Davis Guggenheim)
Best Visual FX: Pirates Of The Caribbean: Dead Man's Chest
Best Original Score: Babel
Best Original Screenplay: Little Miss Sunshine (Michael Arndt)
Best Original Song: Melissa Etheridge - An Inconvenient Truth
Best Film Editing: The Departed (Thelma Schoonmaker)
Best Actress: Helen Mirren - The Queen
Best Actor: Forest Whitaker - The Last King Of Scotland
Best Director: Martin Scorsese - The Departed
Best Picture: The Departed
En nu een uurtje slapen voor ik naar mijn werk moet...![]()
can-o
Icoon
Uit: amsterdam
Reg.: 22 juli 2002
quote:Transformers...
Scholes schreef:
Dit jaar komen er een aantal interessante films uit die ik graag zou willen zien:
- Letters from Iwo Jima (oorlog)
- Spiderman 3
- Ocean's 13
- Fantastic Four 2
- Ghost Rider
- Man of the Year
en nog veel meer. Vooral die eerste wil ik graag zien.
Phil T. Swine
Bankzitter
Uit: Slotervaart
Vak: 425
Reg.: 4 november 2005
quote:Die heb ik gisteren gezien, en ik heb vreselijk gelachen om dit wanprodukt. Slecht acteerwerk, suffe regie, suf script en de special effects kun je het beste vergelijken met die uit een film als Mortal Kombat ofzo!
Scholes schreef:
Dit jaar komen er een aantal interessante films uit die ik graag zou willen zien:
- Letters from Iwo Jima (oorlog)
- Spiderman 3
- Ocean's 13
- Fantastic Four 2- Ghost Rider
- Man of the Year
en nog veel meer. Vooral die eerste wil ik graag zien.
Sven
Administrator
quote:Ben dolblij dat ik een schotel heb, dus kon ik Mioch-vrij en vooral pretentieuze Nederlandse acteurs/regisseurs-vrij de nacht doorkomen.
Peter schreef:
(...)
Was wel een aardige uitzending. Totdat ik Letters from Iwo Jima gezien had, was The Departed ook mijn keus, maar... het begon er op te lijken dat Little Miss Sunshine de outsider zou worden, dus ben ik wel tevreden. Forest Whitaker..was in die rol ook mijn keuze niet. Het was ook wel een beetje een Al Gore-avond, maar dat is wel terecht. Leuk van Film1 dat ze het gratis hebben uitgezonden.
Peter
Moderator
Sven
Administrator
Deze topic is open en bestaat uit 75 pagina's: « 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62 63 64 65 66 67 68 69 70 71 72 73 74 75 »
Ajax Forums » C - Supporters » Supporterscontact » The Movie Topic [Deel 4]

Ga nu naar de chatbox om met andere fans van gedachten te wisselen over de club!
Wat vind jij van het nieuwe uitshirt (foto's)?
Van de Ajax-fans denkt 85,5% dat Roda JC wint van Sparta Rotterdam. Wat denk jij?
We zijn op zoek naar jouw ideeën om Ajax Netwerk nog beter te maken.