Ajax Netwerk
zondag 31 augustus 2014 - 12:13                      favorieten | nieuwsbrief | RSS RSS
Ga naar de vorige topic Ga naar de volgende topic

Ajax Forums » Supporterscontact » The Movie Topic [Deel 4]

HR

Deze topic is open en bestaat uit 80 pagina's: « 1 ... 64 65 66 67 68 69 70 71 72 73 74 ... 80 »

HR

Aquilani
Basisspeler

Uit: Amsterdam
Vak: -
Droomaankoop: Rafael van der Vaart
Reg.: 2 september 2006

quote:HR
Aquilani schreef:

Franstalige films zijn me wel goed bevallen recentelijk, dus ik ben wel benieuwd of iemand Le Prenom of De Rouille et d'os al heeft gezien. Vooral die laatste lijkt me mooi.
HR
Vergeet aub deze prangende vraag niet ;)
HR
HR

Mijn Mokums Paradijs
Legende

Vak: 422
Droomaankoop: Hakim Ziyech
Reg.: 9 september 2002

DarkChild schreef:

Eerst Devil, dan The Mist

;)
HR
Gedaan.

Ik vond Devil wel interessant, vooral omdat je niet weet wie de duivel is in de lift. De spanning werd wel goed opgebouwd. Uiteindelijk wel een beetje een flauw einde, met een voorspelbare duivel. Ik wist dat toen er nog twee mensen over waren, dat de duivel één van de eerdere "overleden" personen was.

The Mist vond ik niet echt een horrorfilm, eerder een "enge" drama/thriller. Vreemde zeer onrealistische monsters die niet eng waren en matig acteurwerk zorgde ervoor dat ik de film niet echt denderend vond. Wat ik wel een pluspunt vond is het psychologische aspect van de film. Hoe mensen gaan handelen als de dood op de loer ligt en er veel angst heerst. Het einde was treurig en zet je wel aan het denken.
HR
HR

DarkChild
Moderator

Droomaankoop: Johnny Heitinga
Reg.: 27 juni 2002

Mijn Mokums Paradijs schreef:

(...)

Gedaan.

Ik vond Devil wel interessant, vooral omdat je niet weet wie de duivel is in de lift. De spanning werd wel goed opgebouwd. Uiteindelijk wel een beetje een flauw einde, met een voorspelbare duivel. Ik wist dat toen er nog twee mensen over waren, dat de duivel één van de eerdere "overleden" personen was.

The Mist vond ik niet echt een horrorfilm, eerder een "enge" drama/thriller. Vreemde zeer onrealistische monsters die niet eng waren en matig acteurwerk zorgde ervoor dat ik de film niet echt denderend vond. Wat ik wel een pluspunt vond is het psychologische aspect van de film. Hoe mensen gaan handelen als de dood op de loer ligt en er veel angst heerst. Het einde was treurig en zet je wel aan het denken.
HR
The Mist is inderdaad niet echt horror (als je het per se in een vakje moet stoppen ;))
Het eerste uur van denk je echt 'wat is dit voor crap!?' Vooral
Klik hier om de spoiler te bekijken

Maar wat ik zo goed vind is dat het daarna inderdaad een psychologische film wordt.

Gisteren zelf The Collector gezien, leuk hoor zo'n bijna carbon copy van de sfeer en pijnlijke booby traps uit Saw (zelfde schrijver) en het is allemaal degelijk, maar films die er slechts lijken te zijn om een vervolg te kunnen hebben zijn niet echt mijn ding. Alleen aan te bevelen als je het niet erg vindt om te wachten op deel 2 (The Collection) als die er al ooit echt komt
HR
HR

rep_robert
Geselecteerd voor Oranje

Vak: 424
Droomaankoop: -
Reg.: 20 januari 2007

Ares schreef:

(...)
Ik vind Alien niet echt een schrikfilm. Mocht je dat wel vinden, ik heb laatst toevallig District 9 gekeken. Dat vind ik echt een parel in z'n genre.
HR
Zeg ik dat dan? Ik noem gewoon drie gouden horror/sf klassiekers :) Vooral meesterlijk om hun suspense. Net zoals District 9 ook een compleet andere film is :P
HR
HR

Ares
Administrator
Opper Chat Operator

Reg.: 14 maart 2002

rep_robert schreef:
Zeg ik dat dan? Ik noem gewoon drie gouden horror/sf klassiekers :) Vooral meesterlijk om hun suspense. Net zoals District 9 ook een compleet andere film is :P HR
Omdat het over die schrikfilms ging en je daarna Alien aanraadde legde ik een link tussen de twee. Heb het dus verkeerd begrepen.

En stiekem wilde ik ook gewoon zeggen (nadat ik de naam van Alien las) dat ik District 9 gewoon erg goed vond :B. Nu ben ik over het algemeen niet zo van dergelijke Sci-Fi, deze vond ik wel erg leuk. Maar ook niet een volledig Engelstalige film, dus hij lijkt voor sommigen wel af te vallen... ;)
HR
HR

DarkChild
Moderator

Ares schreef:

(...)
Omdat het over die schrikfilms ging en je daarna Alien aanraadde legde ik een link tussen de twee. Heb het dus verkeerd begrepen.

En stiekem wilde ik ook gewoon zeggen (nadat ik de naam van Alien las) dat ik District 9 gewoon erg goed vond :B. Nu ben ik over het algemeen niet zo van dergelijke Sci-Fi, deze vond ik wel erg leuk. Maar ook niet een volledig Engelstalige film, dus hij lijkt voor sommigen wel af te vallen... ;)
HR
Lol, District 9 was super. (en ik spreek toevallig vloeiend Nyanja, Afrikaans, Zulu, Xhosa en Sotho :B )
Ook een aardige film in die vibe: Monsters (2010)
HR
HR

Sjoerd Juh.
Regelmatige invaller

Vak: 403
Reg.: 22 augustus 2000

Deze posting is niet nieuw sinds je vorige bezoek Gepost op 11 juli 2012 om 16:45:43.  Profiel  Stuur een email  Stuur een privébericht  Bezoek de homepage  Wijzig deze posting  Quote deze posting in je reactie
HR

Aquilani schreef:

(...)

Vergeet aub deze prangende vraag niet ;)
HR
Zeker gaan, heb hem van de week bekeken en is meer dan de moeite! Sowieso is Matthias Schoenaerts een geweldige acteur (zeker ook rundskop gaan kijken).
HR
HR

Aquilani
Basisspeler

Reg.: 2 september 2006

Sjoerd Juh. schreef:

(...)

Zeker gaan, heb hem van de week bekeken en is meer dan de moeite! Sowieso is Matthias Schoenaerts een geweldige acteur (zeker ook rundskop gaan kijken).
HR
Rundskop was erg goed ja, zo kwam ik ook bij deze terecht. Zal hem dus deze of volgende week gaan kijken. Enig idee over Le Prenom?
HR
HR

rep_robert
Geselecteerd voor Oranje

Vond Rundskop een lastige film. Het eerste uur kon ik er niets mee en is het misdaadplotje dodelijk saai. Daarna komt er meer gevoel in de film en is de climax erg bijzonder.

DarkChild schreef:

(...)

Lol, District 9 was super. (en ik spreek toevallig vloeiend Nyanja, Afrikaans, Zulu, Xhosa en Sotho :B )
Ook een aardige film in die vibe: Monsters (2010)
HR
Monsters vind ik zelf een slappe film hehe. Vooral de poging tot diepgang in de personages doen de film eigenlijk geen goed. Misschien dat het met redelijke acteurs leuker was geworden. Er had meer mee gedaan kunnen worden. District 9 is klassen beter.
-----------------------
Ik heb zelf van de week God Bless America gezien. Een erg grappige, (Amerikaans)maatschappij kritische film die vooral het eerste half uur weet te overtuigen. De vele parodieën op populaire Amerikaanse tv-programma's/verschijnselen zijn hilarisch. Middenstuk is wat saai en bevat iets te weinig actie, maar daarna pikt de film de draad weer op.

[Dit bericht is veranderd door rep_robert (op 12 juli 2012 13:15:07).]
HR
HR

DarkChild
Moderator

rep_robert schreef:

Vond Rundskop een lastige film. Het eerste uur kon ik er niets mee en is het misdaadplotje dodelijk saai. Daarna komt er meer gevoel in de film en is de climax erg bijzonder.

(...)

Monsters vind ik zelf een slappe film hehe. Vooral de poging tot diepgang in de personages doen de film eigenlijk geen goed. Misschien dat het met redelijke acteurs leuker was geworden. Er had meer mee gedaan kunnen worden. District 9 is klassen beter.
-----------------------
Ik heb zelf van de week God Bless America gezien. Een erg grappige, (Amerikaans)maatschappij kritische film die vooral het eerste half uur weet te overtuigen. De vele parodieën op populaire Amerikaanse tv-programma's/verschijnselen zijn hilarisch. Middenstuk is wat saai en bevat iets te weinig actie, maar daarna pikt de film de draad weer op.
HR
District 9 is inderdaad een klasse beter, maar Monsters is geen 'ik wil die anderhalf uur van mijn leven terug' kijkervaring die er meer dan genoeg zijn. Het (of mijn) probleem met films is vaak dat je er met een bepaalde verwachting ingaat. 'Dan zal er wel dit of dit gebeuren'. Eigenlijk zou je elke kijkbeurt blanco in moeten om te kunnen ervaren wat een regisseur wil neerzetten. Dan blijft er overigens nog meer dan genoeg onbegrijpelijke pulp over ;)

Soms laat je een film veel te lang liggen voor je hem gaat kijken, in mijn geval The Ninth Gate (1999), fascinerend als je interesse hebt in het occulte en nog wat moeite doet om na het kijken wat na te lezen ;)
HR
HR

D-Tagz
Vedette

Uit: Lelystad
Vak: Geen Seizoen Club Card
Droomaankoop: Gerard Deulofeu
Reg.: 13 april 2006

Deze posting is niet nieuw sinds je vorige bezoek Gepost op 14 juli 2012 om 21:26:22.  Profiel  Stuur een email  Stuur een privébericht  MSN: Pjfj-lievense@live.nl  Wijzig deze posting  Quote deze posting in je reactie
HR
http://www.nu.nl/film/2858745/zoon-sylvester-stallone-dood-gevonden.html

Zoon van Sylvester Stallone dood aangetroffen

LOS ANGELES - De 36-jarige zoon van actiefilmster Sylvester Stallone werd vrijdag dood gevonden in zijn huis in Hollywood. Dat meldt zijn advocaat.

Volgens Amerikaanse media is Sage Moonblood Stallone overleden aan een overdosis pillen. Deze berichten zijn niet officieel bevestigd. Stallone's advocaat George Braunstein zegt dat het ''een tragisch ongeluk'' moet zijn geweest. Volgens hem was Sage Stallone, die net als zijn vader acteur was, niet depressief. ''Hij was vol goede moed bezig met verschillende nieuwe projecten.'' Braunstein zegt dat Stallone binnenkort wilde gaan trouwen.

Politie
Ook de politie vindt de verhalen dat Sage Stallone is overleden aan een overdosis medicijnen voorbarig. "Het kan ook een hartaanval of een beroerte zijn geweest", zegt politiebaas Andrew Smith tegen het Amerikaanse tijdschrift People.
Hij laat weten dat het nog weken gaat duren voordat de exacte doodsoorzaak is vastgesteld. Dan pas zullen de resultaten van het toxicologisch onderzoek bekend zijn. De komende dagen vindt eerst autopsie op het lichaam plaats.

Rocky V

In 1990 was Sage Stallone samen met zijn vader te zien in Rocky V. Hij was ook werkzaam als regisseur en filmproducent.
HR
R.I.P. Sage...

[Dit bericht is veranderd door D-Tagz (op 14 juli 2012 21:33:53).]
HR
HR

D-Tagz
Vedette

Uit: Lelystad
Vak: Geen Seizoen Club Card
Droomaankoop: Gerard Deulofeu
Reg.: 13 april 2006

Deze posting is niet nieuw sinds je vorige bezoek Gepost op 19 juli 2012 om 19:17:30.  Profiel  Stuur een email  Stuur een privébericht  MSN: Pjfj-lievense@live.nl  Wijzig deze posting  Quote deze posting in je reactie
HR
Tonight's the night. Ik ga er zo vandoor. Naar Pathe ArenA :) Dark Knight marathon is about to begin!
HR
HR

Lew Ashby
Vedette

Vak: 428
Reg.: 5 maart 2006

D-Tagz schreef:

Tonight's the night. Ik ga er zo vandoor. Naar Pathe ArenA :) Dark Knight marathon is about to begin!
HR
Zin in. Ik zou je koffie apparaat meenemen ;)
HRHR
HR

rep_robert
Geselecteerd voor Oranje

Beide films ook even herzien en het valt me toch zo extreem op (en tegen)dat Nolan zijn lijn van Begins niet voort te brengen in TDK. Waar Begins nog zoveel sfeer uitademt en een prachtige grimmige, nachtelijke Gotham uitstraling heeft(de film speelt zich bijna alleen in het donker af) verdwijnt dit concept totaal in het klinische TDK. Blijf dat toch niet meer dan een degelijke actiefilm vinden i.p.v. een Batman film. Waarom heeft hij niet dezelfde Gotham City als in Begins gebruikt...
Morgenochtend naar TDKR, maar ben bang voor een niet meer dan degelijke actiefilm met overbodige en tijdrovende personages als Catwoman.

[Dit bericht is veranderd door rep_robert (op 19 juli 2012 19:35:22).]
HR
HR

Robehr
Idool

Uit: Breda
Reg.: 18 september 2004

In Curacao de film Ted gezien. Hilarisch! Mark Wahlberg was alleen niet veel soeps. Mila Kunis een genot om naar te kijken als altijd. Soms gaat de humor van Ted wel iets te ver. Onder andere over kinder******.
HR
HR

ElSalvador74
Legende

Droomaankoop: Klaas-Jan Huntelaar
Reg.: 7 augustus 2004

Aquilani schreef:

Franstalige films zijn me wel goed bevallen recentelijk, dus ik ben wel benieuwd of iemand Le Prenom of De Rouille et d'os al heeft gezien. Vooral die laatste lijkt me mooi.
HR
beide. 2 weken gleden Rouille: ge-wel-dig!
gisteravond naar Le prenom. ook meer dan prima!
HR
HR

DarkChild
Moderator

Robehr schreef:

In Curacao de film Ted gezien. Hilarisch! Mark Wahlberg was alleen niet veel soeps. Mila Kunis een genot om naar te kijken als altijd. Soms gaat de humor van Ted wel iets te ver. Onder andere over kinder******.
HR
Ted is van Seth MacFarlane (oa Family Guy) dus dan zit het met de humor wel goed (vind ik)
alleen Teds stem...denk de hele tijd dat Peter Griffin praat ;)
Had iemand die zo veel verschillende stemmen kan wel iets beter kunnen doen imho

rep_robert schreef:

Beide films ook even herzien en het valt me toch zo extreem op (en tegen)dat Nolan zijn lijn van Begins niet voort te brengen in TDK. Waar Begins nog zoveel sfeer uitademt en een prachtige grimmige, nachtelijke Gotham uitstraling heeft(de film speelt zich bijna alleen in het donker af) verdwijnt dit concept totaal in het klinische TDK. Blijf dat toch niet meer dan een degelijke actiefilm vinden i.p.v. een Batman film. Waarom heeft hij niet dezelfde Gotham City als in Begins gebruikt...
Morgenochtend naar TDKR, maar ben bang voor een niet meer dan degelijke actiefilm met overbodige en tijdrovende personages als Catwoman.
HR
Ik ga morgen naar The Dark Knight Rises en probeer er eigenlijk zo min mogelijk van te voren over te weten, maar toevallig las ik ergens dat Gotham
HR
HR

rep_robert
Geselecteerd voor Oranje

Ach ja, ik zeur al vanaf het begin van TDK gelukkig :P Ik kan er maar niet over dat mensen die film zo fantastisch vinden, terwijl het qua Batman gehalte 0,0 uitstraalt. Maar dat heb ik wel meer met Nolan's films de laatste tijd(Inception).
HR
HR

Robehr
Idool

Uit: Breda
Reg.: 18 september 2004

DarkChild schreef:

(...)

Ik ga morgen naar The Dark Knight Rises en probeer er eigenlijk zo min mogelijk van te voren over te weten, maar toevallig las ik ergens dat Gotham

HR
Het zit ook goed! Heb me kapot gelachen! De locals in de bioscoop begrepen niet alle grappen alleen.
HR
HR

Iceman
Vedette

Uit: Leiden
Vak: 410
Droomaankoop: Jari Litmanen
Reg.: 10 augustus 2003

Ik ben bezig een nieuwe filmsite ala Moviemeter te ontwikkelen, vind Moviemeter qua mogelijkheden en techniek erg gedateerd.

Hebben jullie als filmkenners enige suggesties? Wat missen jullie bij Moviemeter bijvoorbeeld?
HR
HR

rep_robert
Geselecteerd voor Oranje

Ik vind MovieMeter juist zo lekker werken omdat het een simpele en smalle site is. Ook ideaal voor op de mobiel. Je mist uiteindelijk toch vooral informatie over acteurs. Voor film details ga je uiteindelijk toch naar IMDB toe. Verder vind ik een forum visueel op die stijl een stuk geslaagder dan de omslachtige manier waarop forum sites als Ajax netwerk werkt. Het oogt sneller en de reacties zijn gebruiksvriendelijker om te lezen.

Ander onderwerp:

http://www.moviemeter.nl/film/80594/info/1410#1430

Permalinkje naar mijn stukje over TDKR. Beter dan zijn voorganger, vooral door Bane en het epische, maar er zijn toch wel een aantal minpunten.

[Dit bericht is veranderd door rep_robert (op 20 juli 2012 16:59:52).]
HR
HR

Skywalker
Icoon

Uit: Dagobah
Droomaankoop: Daniel Jarl
Reg.: 27 juli 2000

TDKR: prima rollercoaster, met als enige minpuntjes dat de vaart er soms uit is. Met 2u en 40 minuten - die niet vervelen - moest er gekozen worden, en dat zie je terug. Michael Caine heeft enkele cruciale scenes; Alfred heeft in dit laatste deel een heel andere functie. Prima afsluiter van een prima serie. Hans Zimmer heeft een soundtrack gemaakt die je af en toe kippenvel bezorgt, bv bij de endscene. Volgende week ga ik nog een keer.
HR
HR

Marcelo Bielsa
Legende

Uit: Oostvoorne
Droomaankoop: Iker Muniain
Reg.: 14 maart 2003

Vanmorgen om 6 uur eindelijk TDKR gezien, echt een topper! een mooie afsluiting!

Bane is echt een top character in de batman series en ook zeker weten in deze film! ben blij dat ik een van de eerste was die deze film mocht zien!
Ook ik ga volgende week nog een keer.
HR
HR

rep_robert
Geselecteerd voor Oranje

Overigens is Bane wel een stuk toffer dan the Joker. Veel dreigender, destructiever, pakt Batman echt hard aan(hij kleineert hem echt op ongekende manieren) en veroorzaakt een chaos van ongekende grootte. Daarom is TDKR epischer en mooier dan TDK. Hij combineert het gekke karakter van the Joker daadwerkelijk met brute (daad)kracht. Iets wat ik in het vorige deel toch miste op een ontruimd ziekenhuisje na.

Ik pis waarschijnlijk tegen een boel benen. Maar zo heb ik het ervaren.
Daar doet de stomme twist van Nolan aan het einde geen afbreuk aan.

[Dit bericht is veranderd door rep_robert (op 20 juli 2012 22:58:17).]
HR
HR

Lew Ashby
Vedette

Vak: 428
Reg.: 5 maart 2006

rep_robert schreef:

Overigens is Bane wel een stuk toffer dan the Joker. Veel dreigender, destructiever, pakt Batman echt hard aan(hij kleineert hem echt op ongekende manieren) en veroorzaakt een chaos van ongekende grootte. Daarom is TDKR epischer en mooier dan TDK. Hij combineert het gekke karakter van the Joker daadwerkelijk met brute (daad)kracht. Iets wat ik in het vorige deel toch miste op een ontruimd ziekenhuisje na.

Ik pis waarschijnlijk tegen een boel benen. Maar zo heb ik het ervaren.
Daar doet de stomme twist van Nolan aan het einde geen afbreuk aan.
HR
Die stem en die blik van Bane was echt angstaanjagend. Na de marathon was ik helemaal kapot, maar het was het waard. Laatste deel was ook gelijk het beste deel imo.
HRHR

Deze topic is open en bestaat uit 80 pagina's: « 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62 63 64 65 66 67 68 69 70 71 72 73 74 75 76 77 78 79 80 »

Ga naar de vorige topic Ga naar de volgende topic

Ajax Forums » C - Supporters » Supporterscontact » The Movie Topic [Deel 4]

HR

Bookmark and Share

HR
clubgevoel
HR
HR

Gratis lid worden

HR

Battle tegen deze posters

HR

Pool-klassement pagina

HR

VoVo-klassement pagina

HR

Favoriete opstellingen

HR

Ajax Chatbox

Ga nu naar de chatbox om met andere fans van gedachten te wisselen over de club!

HR

Ajax Poll

In welke linie moet Ajax zich nog versterken?

Niet, Ajax is compleet als Blind blijft
de verdediging
het middenveld
de aanval

HR

VoVo

Van de Ajax-fans denkt 92,9% dat Feyenoord wint van Willem II. Wat denk jij?

HR

Ideeënbus

We zijn op zoek naar jouw ideeën om Ajax Netwerk nog beter te maken.

HR

Pool

De posters op deze pagina verwachten van FC Groningen-Ajax:

HR

Oranje Netwerk

Ga nu kijken wat er op Oranje Netwerk te doen is!