Ajax Netwerk
vrijdag 28 november 2014 - 19:07                      favorieten | nieuwsbrief | RSS RSS
Ga naar de vorige topic Ga naar de volgende topic

Ajax Forums » Supporterscontact » The Movie Topic [Deel 4]

HR

Deze topic is open en bestaat uit 81 pagina's: « 1 ... 61 62 63 64 65 66 67 68 69 70 71 ... 81 »

HR

rep_robert
Geselecteerd voor Oranje

Vak: 424
Droomaankoop: -
Reg.: 20 januari 2007

Loop er zelf nog niet zo warm voor. Verwacht dat de film gaat tegenvallen. De hype van TDK werd vooral veroorzaakt door het overlijden van Ledger. Batman Begins hoor je bijvoorbeeld niemand meer over...
HR
HR

Mijn Mokums Paradijs
Legende

Uit: Amstelveen
Vak: 422
Reg.: 9 september 2002

Iemand Chernobyl Diaries al gezien?
HR
HR

Hendrix
Icoon

Vak: 129
Reg.: 9 december 2005

quote:HR
rep_robert schreef:

Loop er zelf nog niet zo warm voor. Verwacht dat de film gaat tegenvallen. De hype van TDK werd vooral veroorzaakt door het overlijden van Ledger. Batman Begins hoor je bijvoorbeeld niemand meer over...
HR
Zijn gewoon de twee beste superhelden films ooit gemaakt. Ik verwacht er dan ook veel van.
HR
HR

D-Tagz
Vedette

Uit: Lelystad
Vak: Geen Seizoen Club Card
Droomaankoop: Gerard Deulofeu
Reg.: 13 april 2006

Deze posting is niet nieuw sinds je vorige bezoek Gepost op 22 juni 2012 om 21:44:02.  Profiel  Stuur een email  Stuur een privébericht  MSN: Pjfj-lievense@live.nl  Wijzig deze posting  Quote deze posting in je reactie
HR

rep_robert schreef:

HR
Weet je welke film ook vet is? Batman Begins. Nu hoor je er wel iemand over. Het zijn geweldige films, allebei, en ik kijk iig erg uit naar TDKR :)

Hendrix schreef:

(...)

Zijn gewoon de twee beste superhelden films ooit gemaakt. Ik verwacht er dan ook veel van.
HR
Mee eens.

[Dit bericht is veranderd door D-Tagz (op 22 juni 2012 21:44:34).]
HR
HR

rep_robert
Geselecteerd voor Oranje

Mijn Mokums Paradijs schreef:

Iemand Chernobyl Diaries al gezien?
HR
Ja, aardige film. Maar tegen het einde is de inspiratie op en daalt het niveau. Er kan meer uit gehaald worden.

Hendrix schreef:

(...)

HR
Batman Begins is beter(vooral qua sfeer). De manier waarop Nolan Batman op het doek brengt bevalt mij zelf niet. Het heeft allemaal een veel menselijker tintje en dat hoort niet.

- Gotham City heeft niets authentieks meer
- De gruwelijke batmobiel is vervangen door het lelijkste gedrocht ooit: de Tumbler
- Batman spreekt via een vage stemvervormer
- Bane ziet eruit als een pussy in vergelijking met de comics en Batman & Robin. Ook weer veel te menselijk. En de manier waarop hij praat...brrr
- Nolan propt teveel in één film(te pretentieus). Het Two-Face verhaaltje na 2 uur lang the Joker in TDK is vervelend en overbodig.

De films zijn vermakelijk, maar de artistieke inhoud die Nolan aan de films geeft zijn in ieder geval niet mijn ding.

[Dit bericht is veranderd door rep_robert (op 23 juni 2012 00:36:28).]
HR
HR

Skywalker
Icoon

Uit: Dagobah
Vak: -
Droomaankoop: Daniel Jarl
Reg.: 27 juli 2000

Ze zijn in ieder geval tien klassen beter dan de Burton-verfilmingen en veertig klassen beter dan die camp-Batman van Joel Schumacher.
HR
HR

D-Tagz
Vedette

Deze posting is niet nieuw sinds je vorige bezoek Gepost op 23 juni 2012 om 07:44:07.  Profiel  Stuur een email  Stuur een privébericht  MSN: Pjfj-lievense@live.nl  Wijzig deze posting  Quote deze posting in je reactie
HR

Skywalker schreef:

Ze zijn in ieder geval tien klassen beter dan de Burton-verfilmingen en veertig klassen beter dan die camp-Batman van Joel Schumacher.
HR
Herinner me niet aan Joel Schumacher's Batman :\(

en @rep_robert: de stem van Bats en de Tumbler ben ik het mee eens, maar de menselijkheid van de characters trekt mij juist wel. Maakt het allemaal net iets realistischer.
HR
HR

Skywalker
Icoon

Het hoort ook zo, dat menselijke aspect. Als je de comics serieus neemt.
HR
HR

D-Tagz
Vedette

Deze posting is niet nieuw sinds je vorige bezoek Gepost op 23 juni 2012 om 11:16:46.  Profiel  Stuur een email  Stuur een privébericht  MSN: Pjfj-lievense@live.nl  Wijzig deze posting  Quote deze posting in je reactie
HR

Skywalker schreef:

HR
En als je de comics niet serieus neemt, krijg je George Clooney, Val Kilmer of Adam West als Batman. Toegegeven, de jaren 60 waren niet de periode voor dark Batman films dus West komt er nog genadig vanaf. Overigens vind ik Michael Keaton wel een redelijke Batman. Christian Bale vind ik ook niet geweldig als Batman trouwens. Hij komt op mij veeeel te dom over. Batman is extreem intellgent en tactisch, en Bale's Batman lijkt wat meer richting "hired muscle" te gaan. Meer brawn than brain.

Maar wie zou (puur speculeren voor een eventuele volgende franchise) een goede Batman zijn?

[Dit bericht is veranderd door D-Tagz (op 23 juni 2012 11:18:42).]
HR
HR

Skywalker
Icoon

Ik zou voor Joaquin Phoenix of - als je terug in de tijd gaat - voor Jesse Eisenberg kiezen. Phoenix kan heel duister spelen, Eisenberg had de intellectuele distantie al in The Social Network. Joseph Gordon-Levitt zou ook een prima keus zijn. Als ze Ryan Reynolds kiezen ga ik niet eens kijken.

[Dit bericht is veranderd door Skywalker (op 23 juni 2012 11:32:54).]
HR
HR

D-Tagz
Vedette

Deze posting is niet nieuw sinds je vorige bezoek Gepost op 23 juni 2012 om 12:26:10.  Profiel  Stuur een email  Stuur een privébericht  MSN: Pjfj-lievense@live.nl  Wijzig deze posting  Quote deze posting in je reactie
HR

Skywalker schreef:

Ik zou voor Joaquin Phoenix of - als je terug in de tijd gaat - voor Jesse Eisenberg kiezen. Phoenix kan heel duister spelen, Eisenberg had de intellectuele distantie al in The Social Network. Joseph Gordon-Levitt zou ook een prima keus zijn. Als ze Ryan Reynolds kiezen ga ik niet eens kijken.
HR
Eisenberg zou qua postuur wel Batman Beyond kunnen spelen :B Ikzelf heb altijd gedacht dat Jensen Ackles ook wel een goede Batman zou kunnen spelen. Heeft er ook een goede stem voor. G-L heeft iig wel ervaring met geruchten over hem in Batflicks :B

Overigens wel zonde dat Nolan besloot dat er geen Robin in zijn versie bestaat... Een Robin zoals in Batman: Arkham City zou best kunnen werken in zijn universe zonder dat het een gimmick wordt zoals bij Chris O'Donnell of Burt Ward.

forumillustratie

Misschien wat voor Eisenberg, als hij bereid zou zijn die krullenkop te millimeteren :B

[Dit bericht is veranderd door D-Tagz (op 23 juni 2012 12:47:56).]
HR
HR

rep_robert
Geselecteerd voor Oranje

Skywalker schreef:

HR
Ik ben alleen de animated series uit de jaren 90 gewend(mee opgegroeid) en dan mis ik gewoon een paar elementen. En dan vooral het donkere, nachtelijke sfeertje. Visueel vind ik de Burton Batmans echt ongeëvenaard. Alleen qua script kwamen die films weer wat minder vooruit.

Maar zo zal iedereen zijn favorietjes behouden. Alleen het megasucces van TDK komt toch vooral door de dood Ledger en vervolgens de hype rondom zijn personage. Het contrast met Batman Begins(naamsbekendheid) is wat dat betreft erg groot. Terwijl juist Begins qua sfeer mij veel meer deed(alleen jammer van het begin in die film).
Niet geheel onlogisch dan ook dat de titel van dit derde deel voortborduurt op TDK..

[Dit bericht is veranderd door rep_robert (op 23 juni 2012 13:00:58).]
HR
HR

D-Tagz
Vedette

Deze posting is niet nieuw sinds je vorige bezoek Gepost op 23 juni 2012 om 13:07:50.  Profiel  Stuur een email  Stuur een privébericht  MSN: Pjfj-lievense@live.nl  Wijzig deze posting  Quote deze posting in je reactie
HR

rep_robert schreef:

(...)

Ik ben alleen de animated series uit de jaren 90 gewend(mee opgegroeid) en dan mis ik gewoon een paar elementen. En dan vooral het donkere, nachtelijke sfeertje. Visueel vind ik de Burton Batmans echt ongeëvenaard. Alleen qua script kwamen die films weer wat minder vooruit.

Maar zo zal iedereen zijn favorietjes behouden. Alleen het megasucces van TDK komt toch vooral door de dood Ledger en vervolgens de hype rondom zijn personage. Het contrast met Batman Begins(naamsbekendheid) is wat dat betreft erg groot. Terwijl juist Begins qua sfeer mij veel meer deed(alleen jammer van het begin in die film). Niet geheel onlogisch dan ook dat de titel van dit derde deel voortborduurt op TDK..
HR
Ik ben het er echt niet mee eens. Het is gewoon een goede film. Natuurlijk was de dood van Ledger "goede publiciteit", maar hij had ook wel het succes behaald zonder dat Heath Ledger zou zijn overleden.
HRHR
HR

Skywalker
Icoon

Als je het succes van TDK toeschrijft aan het overlijden van Ledger doe je zijn fenomenale acteerprestatie tekort. Dus, eens met D-Tagz.
HR
HR

rep_robert
Geselecteerd voor Oranje

Zijn rol is goed, maar de goede publiciteit heeft de film zonder meer veel meer geld laten opleveren. Het verschil tussen Begins en TDK is gewoon gigantisch. De wereld zit helaas wel zo simpel in elkaar..en juist door die publiciteit krijgt de film juist veel meer naamsbekendheid. 1+1=2.

Vraag de onwetende massa maar. Allemaal kennen ze alleen Ledger zijn rol en vinden ze allemaal TDK fantastisch. Informeer daarna maar naar Begins. Niemand die daar wat zinnigs over kan zeggen.

Batman Begins:
Total Lifetime Grosses
Domestic: $205,343,774 55.1%
+ Foreign: $167,366,241 44.9%
= Worldwide: $372,710,015
Domestic Summary

TDK:
Total Lifetime Grosses
Domestic: $533,345,358 53.2%
+ Foreign: $468,576,467 46.8%
= Worldwide: $1,001,921,825

Pijnlijk verschil in cijfers. Gratis (negatieve)PR doet veel met een film. Kijk ook maar naar Sint bijvoorbeeld.

[Dit bericht is veranderd door rep_robert (op 24 juni 2012 16:42:10).]
HR
HR

Skywalker
Icoon

Ik geloof niet in 'de onwetende massa'. Voorts kan iedereen in mijn vriendenkring zinnige dingen over Batman begins zeggen, dus je theorie (iedereen) gaat niet op. Iedereen heeft namelijk zijn eigen redenen om iets beter/slecht/goed te vinden.
HR
HR

rep_robert
Geselecteerd voor Oranje

Mijn vriendengroep ook, maar die kijken toevallig ook films. 95% van de bioscoopgangers zijn mensen die af en toe een filmpje zien en bijvoorbeeld niets van Europese films afweten(ik noem ze Fast & the Furious of Step Up volk). Wanneer je een pathé unlimited kaart hebt snap je wel wat ik bedoel. De grote massa gaat vaak toch hersenloos naar films en vinden alles geweldig. Vandaar dat alle grote blockbusters altijd dezelfde infantiele, simpele humor bevat. Kijk maar naar de Transformers reeks. Om maar iets te noemen...

Er zijn altijd een aantal garanties voor succes en in Hollywood weten ze op een paar flops na precies wat de massa wilt zien. Een succesformule.

[Dit bericht is veranderd door rep_robert (op 24 juni 2012 19:46:44).]
HR
HR

Skywalker
Icoon

Ik denk zo niet. Ieder mens verschilt in de invulling van wat hij of zij entertainment noemt. Dat hangt ook af van je belevingswereld en waar je je mee bezig houdt. Ik ken heel intelligente mensen die flink genieten van The fast and the furious, bijvoorbeeld. Films weerspiegelen ook een tijdsbeeld. Kijk maar naar films in de jaren 70 en nu. Mensen hebben nu meer behoefte aan makkelijker entertainment, kennelijk. Dat zou ik niet hersenloos noemen.
HR
HR

Saviola
Geselecteerd voor Oranje

Reg.: 29 december 2004

Kijk zelf wel uit naar de The Dark Knight Rises. Ben een fan van Tom Hardy en de vorige Nolan Batman's zijn gewoonweg pareltjes.
Denk dat Hardy een goede schurk gaat zijn, en de schurken maken toch de Batman films beter dan de overige superheldenfilms.

Iemand Prometheus al gezien? Had hier hele hoge verwachtingen van, en deze zijn totaal niet ingelost. De dialogen waren erg simpel, karakters 1-dimensionaal. In te veel opzichten was het toch een (matige) recycling van Alien, en ja ook Alien vs Predator 1(althans, het begin hiervan). De monsters waren erg CGI, en zagen er eigenlijk gewoon niet uit.
Alhoewel je bij Ridley altijd de director's cut moet afwachten, zijn er denk ik toch teveel fouten om het echt een goede SF/Thriller te maken.
HR
HR

rep_robert
Geselecteerd voor Oranje

Skywalker schreef:

Ik denk zo niet. Ieder mens verschilt in de invulling van wat hij of zij entertainment noemt. Dat hangt ook af van je belevingswereld en waar je je mee bezig houdt. Ik ken heel intelligente mensen die flink genieten van The fast and the furious, bijvoorbeeld. Films weerspiegelen ook een tijdsbeeld. Kijk maar naar films in de jaren 70 en nu. Mensen hebben nu meer behoefte aan makkelijker entertainment, kennelijk. Dat zou ik niet hersenloos noemen.
HR
Tuurlijk hebben mensen behoefte aan makkelijke films. Ook ik kan wel genieten van hersenloze films. Alleen je moet ze ook op waarde kunnen schatten en daar gaat het vaak toch wel mis. Hoe vaak gaan mensen wel niet met verkeerde verwachtingen naar films. Hoe vaak zie ik mensen de zaal uitlopen wanneer een film niet hap, slik weg blijkt te zijn achteraf. Het is jammer, maar er worden tegenwoordig weinig instant classics meer gemaakt. In ieder geval geen toplijsten materiaal. En dan praat ik vooral over films die uit de V.S. komen.

Films geven inderdaad een goed tijdsbeeld weer. Over een aantal jaartjes kijken we terug op deze periode en denken we eigenlijk vooral hoeveel crap er is uitgekomen en dat alles is gefixeerd op sequels en reboots. Makkelijk scoren dus.

Zometeen maar naar de nieuwe Spidey film. Een film die waarschijnlijk aan bovenstaande kritieken gaat voldoen.

[Dit bericht is veranderd door rep_robert (op 3 juli 2012 09:40:54).]
HR
HR

D-Tagz
Vedette

Deze posting is niet nieuw sinds je vorige bezoek Gepost op 3 juli 2012 om 21:08:25.  Profiel  Stuur een email  Stuur een privébericht  MSN: Pjfj-lievense@live.nl  Wijzig deze posting  Quote deze posting in je reactie
HR
Zijn er meer mensen hier die naar de nachtmarathon gaan bij Pathe ArenA? Mijn ticket (nouja barcode) is iig binnen. Can't wait!
HR
HR

Skywalker
Icoon

Nee, dat duurt me echt te lang in de bios. Ik ga iig vrijdag de 20ste. B)

Heb genoten van Spiderman. Stond dichter bij de comics dan de drie films met Tobey Maguire. De chemie tussen Emma Stone en Andrew Garfield is geweldig.

[Dit bericht is veranderd door Skywalker (op 3 juli 2012 21:52:55).]
HR
HR

rep_robert
Geselecteerd voor Oranje

Ik vond de chemie uiteraard helemaal niets. Zij huppelde echt een beetje doelloos achter Peter aan in deze film. Veel te weinig screentime. Na amper een paar scenes samen waren ze al hopeloos verliefd. Terwijl je jezelf maar af blijft vragen wat ze nou leuk aan elkaar vinden na amper 3 zinnetjes.
Het weglaten van Peter's freelance werk voor the Daily Bugle is ook een aderlating. Belangrijke plotelementen die Webb eventjes denkt weg te kunnen laten.

Ook Spider-man's status van vigilante komt ook uit de lucht vallen dankzij de sneltreinvaart. Na amper 1 kind gered te hebben is hij opeens de populaire held??

Toch vreemd dat zo'n lange film zo weinig diepgang heeft.

[Dit bericht is veranderd door rep_robert (op 4 juli 2012 10:43:37).]
HR
HR

Albatros
Regelmatige invaller

Uit: Spakenburg
Reg.: 14 augustus 2003

Saviola schreef:
Iemand Prometheus al gezien? Had hier hele hoge verwachtingen van, en deze zijn totaal niet ingelost. De dialogen waren erg simpel, karakters 1-dimensionaal. In te veel opzichten was het toch een (matige) recycling van Alien, en ja ook Alien vs Predator 1(althans, het begin hiervan). De monsters waren erg CGI, en zagen er eigenlijk gewoon niet uit.
Alhoewel je bij Ridley altijd de director's cut moet afwachten, zijn er denk ik toch teveel fouten om het echt een goede SF/Thriller te maken.
HR
Jep, heb Prometheus vorige week gezien. Doordat Alien mijn favoriete film aller tijden is kon deze natuurlijk alleen maar tegenvallen, helemaal omdat films als Alien niet meer gemaakt worden in Hollywood. De kracht daar zat juist in het beklemmende, claustrofobische gevoel. Vond ik nu een stuk minder.

Ben het wel eens met je kritieken, maar waar ik me het meest aan stoorde waren de ontzettend domme dingen die de personages deden. Overigens moet wel gezegd: de film ziet er fantastisch uit (de openingsscene) qua landschappen en sets.

Klik hier om de spoiler te bekijken
HR
HR

Skywalker
Icoon

rep_robert schreef:

Zij huppelde echt een beetje doelloos achter Peter aan in deze film. Veel te weinig screentime. Na amper een paar scenes samen waren ze al hopeloos verliefd. Terwijl je jezelf maar af blijft vragen wat ze nou leuk aan elkaar vinden na amper 3 zinnetjes.

HR
Het was veel meer dan huppelen en drie zinnetjes. Als je goed naar de manier waarop Parker naar Gwen keek zou hebben gekeken. van haar kant kwam het inderdaad snel, van zijn kant speelde het al een tijdje. Dit onderdeel van de film had zomaar als een subplot in 500 Days of Summer geplaatst kunnen worden. Prima gedaan.

rep_robert schreef:

Het weglaten van Peter's freelance werk voor the Daily Bugle is ook een aderlating. Belangrijke plotelementen die Webb eventjes denkt weg te kunnen laten.

HR
Kwestie van opletten en de strips kennen. Parker ging pas voor de Bugle werken toen hij student werd. Niet als tiener. En deze film beslaat nu juist een deel van de tienerperiode.
HRHR

Deze topic is open en bestaat uit 81 pagina's: « 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62 63 64 65 66 67 68 69 70 71 72 73 74 75 76 77 78 79 80 81 »

HR
Ga naar de vorige topic Ga naar de volgende topic

Ajax Forums » C - Supporters » Supporterscontact » The Movie Topic [Deel 4]

HR

Bookmark and Share

HR
clubgevoel
HR
HR

Man van de Wedstrijd

Kies de Man van de Wedstrijd

HR

Battle tegen deze posters

HR

Pool-klassement pagina

HR

VoVo-klassement pagina

HR

Favoriete opstellingen

HR

Ajax Chatbox

Ga nu naar de chatbox om met andere fans van gedachten te wisselen over de club!

HR

Ajax Poll

Wat moet Ajax het eerst doen met het kapitaal?

Arena kopen
Eigen stadion bouwen
Aandelen inkopen en van de beurs gaan
Spelers aantrekken
Jeugdopleidingen in andere landen opzetten
Iets anders
Geen mening

HR

VoVo

Van de Ajax-fans denkt 95,2% dat SC Cambuur Leeuwarden wint van NAC. Wat denk jij?

HR

Ideeënbus

We zijn op zoek naar jouw ideeën om Ajax Netwerk nog beter te maken.

HR

Pool

De posters op deze pagina hebben nog geen voorspellingen ingestuurd voor ADO Den Haag-Ajax.

HR

Oranje Netwerk

Ga nu kijken wat er op Oranje Netwerk te doen is!