Ajax Netwerk
woensdag 1 oktober 2014 - 06:01                      favorieten | nieuwsbrief | RSS RSS
Ga naar de vorige topic Ga naar de volgende topic

Ajax Forums » Supporterscontact » The Movie Topic [Deel 4]

HR

Deze topic is open en bestaat uit 80 pagina's: « 1 ... 60 61 62 63 64 65 66 67 68 69 70 ... 80 »

HR

BoudStyle
Idool

Uit: Abcoude
Vak: 420
Droomaankoop: Nicklas Helenius
Reg.: 17 juli 2003

quote:HR
rep_robert schreef:
Het script van Drive is natuurlijk ook niet al te bijzonder op papier, al is de uitwerking allesbehalve mainstream/normaal. Gewoon behoorlijk degelijk. Iets wat ik van de laatste aantal van bovengenoemde dus niet kan zeggen. Ik moet hierbij wel vermelden dat ook de eerdere werken van Refn eerder style over substance zijn. Maar ondanks de genoemde gelijkenissen zie ik toch ook wel weer grote verschillen.
HR
Het licht gebruik in Drive was werkelijk fenomenaal, sinds Punch Drunk Love niet meer zoiets gezien.
HR
HR

Skywalker
Icoon

Uit: Dagobah
Vak: -
Droomaankoop: Daniel Jarl
Reg.: 27 juli 2000

De beste elf films van 2011 volgens Tarantino:

1. "Midnight In Paris"
2. "Rise Of The Planet Of The Apes"
3. "Moneyball"
4. "The Skin I Live In"
5. "X-Men: First Class"
6. "Young Adult"
7. "Attack The Block"
8. "Red State"
9. "Warrior"
10. "The Artist" / "Our Idiot Brother" (tie)
11. "The Three Musketeers"

Bron. Drive krijgt de Nice Try Award.

[Dit bericht is veranderd door Skywalker (op 15 januari 2012 07:03:16).]
HR
HR

Sven
Administrator

Uit: ...Barendrecht...
Vak: 424
Droomaankoop: -
Reg.: 6 december 2000

Met The Three Musketeers in zijn lijst krijgt hij zelf niet eens de Nice Try Award.
HR
HR

Hendrix
Idool

Vak: 129
Reg.: 9 december 2005

Sven schreef:

Met The Three Musketeers in zijn lijst krijgt hij zelf niet eens de Nice Try Award.
HR
Tja. Lekker tegendraads he.
HR
HR

rep_robert
Geselecteerd voor Oranje

Reg.: 20 januari 2007

BoudStyle schreef:

(...)

Het licht gebruik in Drive was werkelijk fenomenaal, sinds Punch Drunk Love niet meer zoiets gezien.
HR
Ook al zo'n prachtige film inderdaad. De scene dat hij de auto van Perlman ramt en bovenaan de weg staat is echt pure poëzie. Heerlijk gebruik gemaakt van de belichting. Al vind ik het moment dat hij met het masker op richting de deur van het restaurantje loopt ook pure kunst. En de liftscene. Ach, alles is pure kunst.

Ares schreef:

(...)
Ik vind het juist wel fijn dat er niet veel wedstrijdbeelden in de film zitten. Het idee achter de film is juist dat de kille cijfers gebruikt worden, daarvoor hoef je in principe geen wedstrijd voor te zien. Ik ben het dan ook niet met je eens dat de methode niet goed wordt uitgewerkt, ik vind het wel duidelijk. Zonder het boek gelezen te hebben (of die formule te kennen) heb ik juist wel het idee het principe te snappen. Wellicht dat mijn achtergrond (werk nogal eens met statistieken) daar in mee speelt, maar mijn broertje (geschiedenisleraar in spe) vond het ook duidelijk en interessant.
Verder heeft ieder z'n voorkeuren natuurlijk. Ik vind de revolutie in de sport goed naar voren komen en moest eigenlijk bij elke slag tegen de stroom in aan Johan Cruijff en Ajax denken.

Maar welke specifieke onderdelen die door Pitt en Hill worden aangehaald bedoel je? Honkbal is een vrij statische sport, het idee achter de film is om de managementskant van het verhaal te laten zien. Of een balletje dan goed of verkeerd valt is niet heel relevant, dit wordt namelijk over een heel seizoen wel recht getrokken. Omdat ik zelf niet zo veel met die typische Amerikaanse sportfilms heb, vind ik het wel goed dat die beelden er dus niet in terug komen. Ik hoef geen halve minuut wedstrijd te zien om aan te geven dat iets een heel seizoen lang goed gaat.

Maar goed, ik wil niet als een drammerige fanaat klinken... ;) Zoals gezegd vond ik het dus wel een erg sterke film. Dit mede door een combinatie van interessant verhaal en inderdaad de acteerprestatie van Pitt.
HR
Ik doel natuurlijk op het feit dat het gebruik van de cijfertjes an sich ook behoorlijk mat wordt uitgelegd. Dit komt enkel goed terug aan het begin wanneer ze goed overstappen op die methode. Overigens vind ik het uitleggen van de cijfertjes ook behoorlijk bout uitgewerkt. Er wordt af en toe met cijfers gesmeten, maar hoe Jonah Hill zijn personage aan die cijfers komt wordt niet duidelijk. Hij heeft al die codes immers(offscreen)al verwerkt in zijn computerprogramma.

Om een goede uitwerking van de methode te kunnen weergeven vind ik eigenlijk ook dat er wedstrijdbeelden bij horen(al ben ik geen fan van deze sport). Nu worden er bijvoorbeeld een stuk of 4 gemankeerde spelers gekocht in de film die samen bij elkaar een soort van perfect team vormen, maar apart niet veel voorstellen. Dit komt helemaal niet goed terug in de beelden. Waar is die neger die te oud was en niet meer kon rennen. Of die jongen op de eerste honk die niet goed op die positie kon staan? Of de broer van de beroemde speler die naar een andere club is gegaan.
Allemaal "risico aankopen" die volgens de nieuwe methode van Pitt's personage een soort van superteam moeten vormen. Maar daar komt in de film helemaal niets van terecht. Allemaal van die kleine dingetjes die gewoon gemakzuchtig overkomen. Pitt zegt bijvoorbeeld tegen die neger dat hij de jongere spelers meer moet steunen. Wat volgt zijn 3 zinnen met die eerste honk speler en dat was het. Allemaal onnodige scenes die de film iets meer diepgang trachten te geven, maar eigenlijk behoorlijk oppervlakkig zijn.
Nogmaals, waarom werkt deze nieuwe Moneyball methode nou zo goed? Enkel de uitleg van de cijfertjes komt aan bod in de film. Het is vooral vertrouwen geven wat een duidelijker thema heeft in de film.

Nee, dit is echt een leuke performance driven film. Qua script vind ik het helaas niet meer dan modaal.

[Dit bericht is veranderd door rep_robert (op 15 januari 2012 23:42:25).]
HR
HR

rolandjee
Veelbelovend talent

Vak: 425
Droomaankoop: Romelu Lukaku
Reg.: 19 september 2011

ik kan crank 1 & 2 aan iedereen aanraden (mocht die nog niet genoemd zijn)
HR
HR

Hendrix
Idool

rep_robert schreef:

Ook al zo'n prachtige film inderdaad. De scene dat hij de auto van Perlman ramt en bovenaan de weg staat is echt pure poëzie. Heerlijk gebruik gemaakt van de belichting. Al vind ik het moment dat hij met het masker op richting de deur van het restaurantje loopt ook pure kunst. En de liftscene. Ach, alles is pure kunst.
HR

Shot op 2:00 is echt fenomenaal.

Bij Drive haakte ik af bij de roze intro credits, maar na al die lovende kritieken, de blijkbare gelijkenis met Punch Drunk Love en het feit dat Tarantino hem zo nodig in zijn "nice try" categorie moet stoppen, ga ik hem toch maar eens een tweede kans geven denk ik.
HR
HR

rep_robert
Geselecteerd voor Oranje

Reg.: 20 januari 2007

Jammer dat je enkel door de openingcredits afhaakt, vond zelfs die roze letters eigenlijk wel mooi. Maar als je eventjes een minuutje of vijf door zou kijken had je een van de meest geniale openingsscènes van de afgelopen jaren kunnen meemaken.
HR
HR

Joeri
Internationale topspeler

Reg.: 7 augustus 2003

rolandjee schreef:

ik kan crank 1 & 2 aan iedereen aanraden (mocht die nog niet genoemd zijn)
HR
Crank 1 vond ik ook fantastisch, deel 2 viel me alleen wat tegen.

Ik kan overigens iedereen Intouchables aanraden. Wat een fantastische film zeg! In tijden niet zo'n geniale komedie gezien. Deze film heeft echt alles: drama, humor, romantiek, actie. Prachtig!

http://www.imdb.com/title/tt1675434/
HR
HR

Sjaakjwt
Geselecteerd voor Oranje

Vak: 425
Reg.: 27 augustus 2006

Filmpje voor de jongens:
Gisteren Project X gezien. Prima vermaakt!
HR
HR

Hendrix
Idool

Eindelijk!

[Dit bericht is veranderd door Hendrix (op 30 maart 2012 10:30:58).]
HR
HR

ElSalvador74
Legende

Uit: Amsterdam
Droomaankoop: Klaas-Jan Huntelaar
Reg.: 7 augustus 2004

Skywalker schreef:

1. "Midnight In Paris"
3. "Moneyball"
4. "The Skin I Live In"
6. "Young Adult"
7. "Attack The Block"
8. "Red State"
9. "Warrior"

HR
Wie vond The Artist een goeie film....?
HR
HR

T-Bag
Administrator
Derde plek Ajax Netwerk VoVo 2012/2013

Uit: eraard valkenswaard
Reg.: 26 september 2004

Intouchables;

Wat een leuke film,klein verhaal maar werkte prima op me lachspieren. Goede wisselwerking tussen beide hoofdrolspelers. Aanradertje :) 8
HRHR
HR

Aquilani
Basisspeler

Droomaankoop: Rafael van der Vaart
Reg.: 2 september 2006

T-Bag schreef:

Intouchables;

Wat een leuke film,klein verhaal maar werkte prima op me lachspieren. Goede wisselwerking tussen beide hoofdrolspelers. Aanradertje :) 8
HR
Heerlijke film!
HR
HR

Bugno
Idool

Vak: 429
Reg.: 21 november 2002

Hendrix schreef:

Eindelijk!
HR
+1 B)
HR
HR

Die Lange
Basisspeler

Vak: Geen Seizoen Club Card
Reg.: 8 december 2004

Ondertussen draait nu American Pie: The Reunion in de bioscoop. De cast van de originele films ( dus niet de DVD-troep die na "The Wedding" gemaakt werd) lokte mij naar deze film. Deel 1 en deel 3 waren namelijk zeer vermakelijk.

Plot stelt weinig voor, maar dat hoeft ook niet.

Na al die jaren is er een reünie. Jim is ondertussen vader geworden maar zijn huwelijk loopt wat stroever. "Ozzie" is een tv-ster geworden en een getrouwd met een model. Kevin is ook getrouwd, maar zijn gevoelens voor Vicky komen toch weer boven. En Finch... dat ga ik niet verklappen voor degenen die deze film nog willen zien. Uiteraard is de Stiffmeister ook weer van de partij, die is blijven hangen in zijn highschooltijd. Verder mag natuurlijk de vader van Jim niet ontbreken met zijn 'adviezen'.

Mijn mening: De film begint erg sterk met hilarische situaties en weet dat eigenlijk de hele film vol te houden, ik heb me geen moment verveeld. Als je van de eerdere American Pie films genoten hebt, is dit een absolute must-see.

Oja, leuk geintje van de makers op het eind
Klik hier om de spoiler te bekijken
:)
HR
HR

Albatros
Bankzitter

Uit: Spakenburg
Reg.: 14 augustus 2003

Beste filmbuffs, ik heb even een vraagje. Mijn vriendin is bezig met het regisseren van een toneelstuk, en ze wil daarin een scene terug laten komen waarin een groep mensen iemand neer willen schieten, maar waar niemand weet hoe het geweer te gebruiken/het durft.

Als inspiratie wil ze graag een film zien waar dit ook voorkomt. Nu zie ik regelmatig een filmpje, maar ik kan echt even niet op een titel komen. Weet wel dat ik een soort komedie heb gezien waarin vrienden een maffiabaas/huurmoordenaar gevangen hebben, maar ze hem niet kunnen vermoorden.

Kan iemand van jullie mij helpen? Alvast bedankt!
HR
HR

Skywalker
Icoon

Uit: Dagobah
Droomaankoop: Daniel Jarl
Reg.: 27 juli 2000

HR
HR

Lew Ashby
Vedette

Vak: 428
Reg.: 5 maart 2006

Warrior, wat een prachtfilm. Verder ga ik er geen woorden aan vuil maken, gewoon kopen/huren/downloaden die handel.

Verder ben ik pas naar 'On the road' geweest. Een film met een ijzersterke rol van Garrett Hedlund die Dean speelt. Dean is een beetje de personoon die wij mannen allemaal wel zouden willen zijn: geen zorgen, feesten, mooie vrouwen, reizen en genieten van het leven. Kristen Stewart vond ik in deze film ook erg goed, ze is niet meer het kleine meisje van Twilight en ze ging zelfs naakt in deze film.
Misschien was ie iets te langdradig, maar ik had er vrij weinig last van.
Warrior een 9. On the road een 7.3.
HR
HR

Madridista
Idool

Reg.: 17 januari 2008

Skywalker schreef:

1. "Midnight In Paris"
3. "Moneyball"
4. "The Skin I Live In"
6. "Young Adult"
7. "Attack The Block"
8. "Red State"
9. "Warrior"

HR
Interessante lijst, maar waarom maakt hij zelf dan van die baggerfilms?

En drive?? Tja, vond ik een zwakke film, niet bijster goed geacteerd door de hoofdpersoon en een flinterdun verhaaltje.

[Dit bericht is veranderd door Madridista (op 7 juni 2012 13:34:05).]
HR
HR

Lew Ashby
Vedette

Vak: 428
Reg.: 5 maart 2006

Madridista schreef:

(...)

Interessante lijst, maar waarom maakt hij zelf dan van die baggerfilms?

En drive?? Tja, vond ik een zwakke film, niet bijster goed geacteerd door de hoofdpersoon en een flinterdun verhaaltje.
HR
Reservoir dogs en Pulp Fiction vind jij baggerfilms?
HR
HR

Madridista
Idool

Reg.: 17 januari 2008

Lew Ashby schreef:

(...)

Reservoir dogs en Pulp Fiction vind jij baggerfilms?
HR
De enige film van Tarantino die ik de moeite waard vond was Jackie Brown. Pulp Fiction heb ik na drie kwartier afgezet want dat gaat echt nergens over. Die film is gewoon gehypet.
HR
HR

D-Tagz
Vedette

Uit: Lelystad
Droomaankoop: Gerard Deulofeu
Reg.: 13 april 2006

Deze posting is niet nieuw sinds je vorige bezoek Gepost op 15 juni 2012 om 02:58:40.  Profiel  Stuur een email  Stuur een privébericht  MSN: Pjfj-lievense@live.nl  Wijzig deze posting  Quote deze posting in je reactie
HR
De nacht van 19 op 20 juli in Pathe is er een Dark Knight marathon. Ik ben er bij :B

[Dit bericht is veranderd door D-Tagz (op 15 juni 2012 10:55:44).]
HR
HR

Patrick Kluivert
Geselecteerd voor Oranje

Droomaankoop: Christian Chivu
Uploads: 5
Reg.: 9 september 2002

HR
HR

D-Tagz
Vedette

Uit: Lelystad
Droomaankoop: Gerard Deulofeu
Reg.: 13 april 2006

Deze posting is niet nieuw sinds je vorige bezoek Gepost op 15 juni 2012 om 10:54:07.  Profiel  Stuur een email  Stuur een privébericht  MSN: Pjfj-lievense@live.nl  Wijzig deze posting  Quote deze posting in je reactie
HR

Patrick Kluivert schreef:

Juli ;)
HR
Bedoel ik :P om 3 uur 's nachts zag ik het allemaal niet meer zo helder :B

Aangepast. Bedankt.

[Dit bericht is veranderd door D-Tagz (op 15 juni 2012 10:56:09).]
HRHR

Deze topic is open en bestaat uit 80 pagina's: « 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62 63 64 65 66 67 68 69 70 71 72 73 74 75 76 77 78 79 80 »

Ga naar de vorige topic Ga naar de volgende topic

Ajax Forums » C - Supporters » Supporterscontact » The Movie Topic [Deel 4]

HR

Bookmark and Share

HR
clubgevoel
HR
HR

Man van de Wedstrijd

Kies de Man van de Wedstrijd

HR

Battle tegen deze posters

HR

Pool-klassement pagina

HR

VoVo-klassement pagina

HR

Favoriete opstellingen

HR

Ajax Chatbox

Ga nu naar de chatbox om met andere fans van gedachten te wisselen over de club!

HR

Ajax Poll

Had Ajax Vermeer naar Feyenoord moeten laten gaan?

Ja, hij verdient een transfer naar zijn keuze
Nee, allesbehalve Feyenoord
Geen mening

HR

VoVo

Van de Ajax-fans denkt 31,9% dat AZ wint van FC Twente. Wat denk jij?

HR

Ideeënbus

We zijn op zoek naar jouw ideeën om Ajax Netwerk nog beter te maken.

HR

Pool

De posters op deze pagina verwachten van Ajax-PEC Zwolle:

HR

Oranje Netwerk

Ga nu kijken wat er op Oranje Netwerk te doen is!