Deze topic is open en bestaat uit 75 pagina's: « 1 ... 59 60 61 62 63 64 65 66 67 68 69 ... 75 »
rep_robert
Basisspeler
Uit: Groningen
Vak: 424
Droomaankoop: -
Reg.: 20 januari 2007
quote:Eindelijk gezien anderhalf week geleden en ik moet zeggen dat dit toch wel de beste film van het jaar is naast Black Swan. De film is simpelweg geniaal. Ontzettend sfeervol, briljant relaxte muziek die het nachtelijk leven in LA ontzettend hypnotiserend weergeeft. Actie verwachtte ik niet, maar dat viel nog enigszins mee, nou ja. Het was bij vlagen ontzettend grof en behoorlijk in your face. Wat een afwisseling in de film zeg, daarnaast waren de "rustige" scenes waarin Gosling aan het "werk" was ook behoorlijk indrukwekkend en was die overval echt zenuwslopend spannend. Gosling is een talent en zette zijn rol met verve neer.
T-Bag schreef:
Ik heb Drive gekeken en moet zeggen dat het begin veelbelovend eruit zag. Helaas vind ik achteraf dat zowel de titel als de film na de eerste 10 minuten wat misleidend is. Je verwacht meer na zo'n leuk begin,maar helaas komt er in de rest vd film nog nauwelijks iets wat met 'drive' te maken heeft. De film over het geheel gezien geef ik een 7tje,want mi had er veel meer in kunnen en moeten zitten.
T-Bag
Moderator
Uit: eraard valkenswaard
Vak: -
Reg.: 26 september 2004
rep_robert
Basisspeler
T-Bag
Moderator
quote:Ik heb het ff bekeken,knap dat je het nog zo lang volhield
rep_robert schreef:
Op MovieMeter kan je met de regisseur in discussie gaan als je er zin in hebt. Ik heb het na 2 pagina's opgegeven haha. Deel dezelfde mening als jij.
http://www.moviemeter.nl/director/12167
http://www.moviemeter.nl/user/1338
Ares
Administrator
Opper Chat Operator
Reg.: 14 maart 2002
T-Bag
Moderator
quote:Ben benieuwd,zal het eens binnenhengelen.
Ares schreef:
Margin Call. Wat een topper.
AJAXHengelo
Geselecteerd voor Oranje
Uit: Hengelo Ov.
Vak: Geen Seizoen Club Card
Reg.: 3 juni 2002
quote:Zie je reactie nu pas.
rep_robert schreef:
(...)
Hmm, hij is niet zo onbekend hoor. Volgens mij heeft de beste film ook meerdere Oscars gewonnen. Maar als je verder niet zo bekend bent met films zijn er meer dan genoeg die ik je kan aanraden.
Sowieso kan ik je alle films van Aronofsky erg aanraden. Dit zijn Pi, Requiem for a Dream, the Fountain, the Wrestler en Black Swan.
Daarnaast zijn er nog enkele pareltjes als Donnie Darko, Mulholland Drive(een echte mindfuck film), Eternal Sunshine of the Spotless Mind. Die zijn ook allemaal wat nieuwer(jaren '00 van deze eeuw).
Daarnaast is het hele oevre van Stanley Kubrick behoorlijk geniaal. Hij heeft legendarische films als 2001: A Space Odessey, A Clockwork Orange, The Shining, Full Metal Jacket en Barry Lyndon gemaakt.
Misschien zijn verder nog enkele pareltjes voor je: Gran Torino(Clint Eastwood), American Beauty(absolute aanrader)Into the Wild(echt een topper), Lost in Translation, Mr. Nobody, the Prestige, Schindler's List, Zodiac en Fight Club wel films voor jou. Veelal moderne (arthouse) klassiekers die je wel gezien moet hebben naar mijn mening.
Misschien moet je even een bepaald genre geven, want nu kan je echt alle kanten op. Kan je zo wel honderden films aanraden
Amsterhammer
Idool
Uit: Amsterdam
Reg.: 31 juli 2005
rep_robert
Basisspeler
T-Bag
Moderator
rep_robert
Basisspeler
Aquilani
Basisspeler
Droomaankoop: Rafael van der Vaart
Reg.: 2 september 2006
M & C
Bankzitter
Reg.: 4 januari 2005
quote:Warrior is inderdaad een geweldige film! Ondanks dat ik de trailer al had gezien en dus het verhaal al wel zo'n beetje wist, werd ik toch van mijn stoel geblazen ! Heel erg goed geacteerd, prachtig in beeld gebracht en het verhaal raakt je gewoon.
T-Bag schreef:
Is het al te laat om Warrior in 1 van je lijstjes te plaatsen?
Van mij mag ie iig zeker in de top 10. Was eerst wat sceptisch toen ik de beschrijving vh verhaal/film las,maar moet toegeven dat ik blij verrast werd. Geweldige film!![]()
http://www.moviemeter.nl/film/63154
Ares
Administrator
Opper Chat Operator
quote:Heb jij Moneyball nog niet gezien, of vind je hem niet top 10-waardig?
rep_robert schreef:
Mijn top 10 van de 2011 releases tot nu toe:
1. Drive (3x gezien)
2. Black Swan (1x gezien)
3. Insidious (4x gezien)
4. Incendies (1x gezien)
5. Tucker & Dale vs Evil (2x gezien)
6. La Piel Que Habito (1x)
7. We Need to Talk about Kevin (1x)
8. 50/50 (1x)
9. X-Men: First Class (1x)
10. The Adventures of Tintin(1x)
BoudStyle
Idool
Uit: Abcoude
Vak: 420
Droomaankoop: Nicklas Helenius
Reg.: 17 juli 2003
rep_robert
Basisspeler
quote:Mwoah, is zo'n Amerikaanse sportfilm. Moet mezelf echt ertoe verzetten om zo'n film te kijken. Nadeel van zo'n toplijstje aan het einde van het jaar is dat je eigenlijk pas een half jaar of een jaar later een beetje up to date bent met alle films uit bv. 2011. Heb er nu zo rond de 125/150 uit 2011 gezien en ik heb nog een paar toppers te gaan(Melancholia, the Artist etc. etc.)
Ares schreef:
(...)
Heb jij Moneyball nog niet gezien, of vind je hem niet top 10-waardig?
Ares
Administrator
Opper Chat Operator
quote:Hm, je hebt hem nog niet gezien dus?
rep_robert schreef:
Mwoah, is zo'n Amerikaanse sportfilm. Moet mezelf echt ertoe verzetten om zo'n film te kijken. Nadeel van zo'n toplijstje aan het einde van het jaar is dat je eigenlijk pas een half jaar of een jaar later een beetje up to date bent met alle films uit bv. 2011. Heb er nu zo rond de 125/150 uit 2011 gezien en ik heb nog een paar toppers te gaan(Melancholia, the Artist etc. etc.)
Albatros
Bankzitter
Uit: Spakenburg
Reg.: 14 augustus 2003
quote:Bespaar jezelf de moeite. Wat een ontzettende tegenvaller was dat zeg. Echt slaapverwekkend.
rep_robert schreef:
(...)
Mwoah, is zo'n Amerikaanse sportfilm. Moet mezelf echt ertoe verzetten om zo'n film te kijken. Nadeel van zo'n toplijstje aan het einde van het jaar is dat je eigenlijk pas een half jaar of een jaar later een beetje up to date bent met alle films uit bv. 2011. Heb er nu zo rond de 125/150 uit 2011 gezien en ik heb nog een paar toppers te gaan(Melancholia, the Artist etc. etc.)
Steerpike
Basisspeler
Droomaankoop: Kim Källström
Reg.: 29 mei 2002
rep_robert
Basisspeler
quote:Tsjah, het is geen blockbuster natuurlijk. Juist de langzamere films zijn vaak beter. Al ben ik zeker geen fan van Lars von Trier, vond the Idiots echt een historisch dieptepunt. Dogville is niet mijn ding en Antichrist is ook mwoah mwoah, maar wel mooi gemaakt.
Albatros schreef:
(...)
Bespaar jezelf de moeite. Wat een ontzettende tegenvaller was dat zeg. Echt slaapverwekkend.
quote:Gewaagde vergelijking, al vind ik Mann zijn stijl van film maken compleet anders eigenlijk. Vooral een goed verhaal en Mann zijn 2 woorden die gigantisch vloeken in één zin. Moet de eerste film van Mann nog zien waarin hij echt een fatsoenlijk script heeft. Het is vooral audiovisueel geweld wat Mann tentoonspreidt, qua verhaal is het bijna altijd waardeloos. Collateral is dan denk ik inderdaad het beste wat de beste man(n) heeft gemaakt.
Steerpike schreef:
09. Drive
Het schijnt de film van het jaar te zijn, maar deze film heb ik twee keer moeten zien om hem te kunnen waarderen.. De tweede keer was ik iets meer onder de indruk. De mooiste scene is de scene waarin Oh my love van Riz Ortolani wordt gebruikt. Drive leek mij teveel op Collateral van Michael Mann. Hell, bijna alles van Michael Mann: een goed verhaal, het juiste sfeertje creëren en je bent er. Dan is Collateral beter. Film van het jaar? Niet voor mij.
Steerpike
Basisspeler
Droomaankoop: Kim Källström
Reg.: 29 mei 2002
rep_robert
Basisspeler
Lew Ashby
International
Vak: 428
Reg.: 5 maart 2006
rep_robert
Basisspeler
quote:Ik heb Moneyball uiteindelijk toch maar gekeken. Ik moet zeggen dat ik de film wel redelijk goed vind. Vooral Pitt speelt toch weer vrij sterk en vooral emotioneel zit de goed in elkaar. Die Oscar voor Pitt zit wel in de pocket.
Ares schreef:
(...)
Hm, je hebt hem nog niet gezien dus?
Ik herken me namelijk niet in het beeld dat je hebt. De gaat over honkbal, maar dat is niet de kern van de film. Het is (zonder al te veel te spoileren) vooral het samenstellen van het honkbalfilm wat belicht wordt. Daardoor vind ik het helemaal geen typische sportfilm, daar heb ik het namelijk ook niet zo op.
Maar ik weet niet hoe ik hem zelf in jouw lijstje zou zetten, ik heb namelijk hetzelfde (luxe)probleem als jij: ook ik heb nog niet alle films gezien. Ook niet alle films uit jouw lijstje. Daarom maak ik ook geen lijstjes; ik vind ze echter wel erg interessant om te lezen.
Ares
Administrator
Opper Chat Operator
quote:Ik vind het juist wel fijn dat er niet veel wedstrijdbeelden in de film zitten. Het idee achter de film is juist dat de kille cijfers gebruikt worden, daarvoor hoef je in principe geen wedstrijd voor te zien. Ik ben het dan ook niet met je eens dat de methode niet goed wordt uitgewerkt, ik vind het wel duidelijk. Zonder het boek gelezen te hebben (of die formule te kennen) heb ik juist wel het idee het principe te snappen. Wellicht dat mijn achtergrond (werk nogal eens met statistieken) daar in mee speelt, maar mijn broertje (geschiedenisleraar in spe) vond het ook duidelijk en interessant.
rep_robert schreef:
Ik heb Moneyball uiteindelijk toch maar gekeken. Ik moet zeggen dat ik de film wel redelijk goed vind. Vooral Pitt speelt toch weer vrij sterk en vooral emotioneel zit de goed in elkaar. Die Oscar voor Pitt zit wel in de pocket.
Vindt uiteindelijk de omstreden "moneyball" methode niet goed uitgewerkt in de film, waarom werkt de methode eigenlijk zo goed? De vertalingen van de cijfertjes op de computer naar het veld is oppervlakkig uitgewerkt. We zien de beelden van de wedstrijden amper en als we het zien dan krijgen we niet te maken met de specifieke onderdelen die worden aangehaald door Pitt en Hill in de film.
Leuke film, maar alsnog geen top 10 waardig.
Deze topic is open en bestaat uit 75 pagina's: « 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62 63 64 65 66 67 68 69 70 71 72 73 74 75 »
Ajax Forums » C - Supporters » Supporterscontact » The Movie Topic [Deel 4]

Ga nu naar de chatbox om met andere fans van gedachten te wisselen over de club!
Wat vind jij van het nieuwe uitshirt (foto's)?
Van de Ajax-fans denkt 89,8% dat Roda JC wint van Sparta Rotterdam. Wat denk jij?
We zijn op zoek naar jouw ideeën om Ajax Netwerk nog beter te maken.