Ajax Netwerk
vrijdag 18 april 2014 - 15:04                      favorieten | nieuwsbrief | RSS RSS
Ga naar de vorige topic Ga naar de volgende topic

Ajax Forums » Supporterscontact » The Movie Topic [Deel 4]

HR

Deze topic is open en bestaat uit 79 pagina's: « 1 ... 58 59 60 61 62 63 64 65 66 67 68 ... 79 »

HR

van Reenen
Basisspeler

Uit: Utrecht
Vak: Geen Seizoen Club Card
Droomaankoop: Rafael van der Vaart
Reg.: 23 juni 2002

quote:HR
Hendrix schreef:

Alle vier de moeite waard wat mij betreft, maar vooral Cedar Rapids had een onweerstaanbaar feelgood-effect op mij. Heerlijke soundtrack (met o.a. the Sylvers' "Hotline" en "Radar Love" van ons eigen the Golden Earring) en John C. Reilly op z'n best.

HR
Deze gisteren gezien, was leuk ja. Bedankt voor de tip! Ook 2 andere uit je lijstje in de planning.
HR
HR

Skywalker
Icoon

Uit: Dagobah
Vak: -
Droomaankoop: Daniel Jarl
Reg.: 27 juli 2000

Korte update:

Captain America: redelijk, vermakelijk, net wat ik ervan verwachtte. Wel weer leuke Avengers-info.

Super 8: mooier en vooral leuker dan ik dacht. Veel nostalgie, goed gefilmd, geen minuut te kort of te lang.

Rise of the Planet of the Apes: best aardig, veel verwijzingen naar wat er al is, dus als je de eerdere films kent is dta een enorme pré. Zo niet, dan blijft er dus een aardige film over.

The Conspirator: geweldig. Ik verwachtte een melodrama met veel patriottisme, het werd een integere film waarin vragen gesteld worden die in je hoofd blijven spoken.
HR
HR

Hendrix
Idool

Vak: 129
Droomaankoop: -
Reg.: 9 december 2005

Ik zapte net voorbij Avatar op TV. Heb het 10 minuten volgehouden. Ik snap werkelijk waar niet waar al die lof vandaan kwam. Het werkte alleen maar op mijn lachspieren zo mismaakt lelijk was het.
HR
HR

rep_robert
Geselecteerd voor Oranje

Uit: Groningen
Vak: 424
Reg.: 20 januari 2007

Dit zijn de laatste 10 films die ik heb gezien, inclusief de scores(op een schaal van 0,5 tot 5). Was vooral in een "klassieker" bui(waaronder 3 Hitchcocks die ik nog niet had gezien, wisselende kwaliteit) de afgelopen week.

3,5* On Golden Pond (1981)
geplaatst: vandaag 16:12 uur
3,5* Hustler, The (1961)
geplaatst: vandaag 16:10 uur
3,0* Mothman Prophecies, The (2002)
geplaatst: 22 augustus, stem was: 3,5
3,5* Rise of the Planet of the Apes (2011)
Alternatieve titel: Rise of the Apes
geplaatst: 21 augustus
2,5* Shadow of a Doubt (1943)
Alternatieve titel: Een Schijn van Twijfel
4,0* Stalag 17 (1953)
4,0* Dial M for Murder (1954)
Alternatieve titel: U Spreekt met Uw Moordenaar
3,0* Swan, The (1956)
geplaatst: 18 augustus
2,5* Strangers on a Train (1951)
geplaatst: 17 augustus
1,5* 10,000 BC (2008)
geplaatst: 17 augustus

[Dit bericht is veranderd door rep_robert (op 24 augustus 2011 19:07:57).]
HR
HR

Skywalker
Icoon

Mooie lijst. Ik had alleen Strangers on a Train iets hoger gezet en Mothman Prophecies een flink stuk lager. :)
HR
HR

Zlatan NO.410
International

Uit: Pluto
Vak: 410
Reg.: 5 mei 2001

Hendrix schreef:

Ik zapte net voorbij Avatar op TV. Heb het 10 minuten volgehouden. Ik snap werkelijk waar niet waar al die lof vandaan kwam. Het werkte alleen maar op mijn lachspieren zo mismaakt lelijk was het.
HR
Waarschijnlijk heb jij het niet in 3D gezien?? Dat was, naar mijn weten, (ik heb de film zelf niet gezien) het overweldigende van die film. Het 'verhaal' zelf stelt weinig voor, geloof ik.
HR
HR

Hendrix
Idool

Nee dat klopt. Maar de CG waren echt van een lelijkheid die ik zelden heb mogen aanschouwen.
HR
HR

rep_robert
Geselecteerd voor Oranje

Skywalker schreef:

Mooie lijst. Ik had alleen Strangers on a Train iets hoger gezet en Mothman Prophecies een flink stuk lager. :)
HR
Had hem ook verlaagd, maar de sfeersetting in het eerste uur vond ik zo goed dat ik het geen onvoldoende kon geven.

Strangers on a Train vond ik echt tegenvallen, de dialogen voelen vooral in het begin van de film bijzonder nep en geforceerd aan. Ik vond het niet echt geloofwaardig. Het einde vond ik ook behoorlijk suf met dat gedoe met de aansteker op het einde was behoorlijk gedateerd en niet logisch
Klik hier om de spoiler te bekijken
). Grootste pluspunten was de vertolking van Bruno door Robert Walker en de cinematografie.
Klik hier om de spoiler te bekijken
is bijvoorbeeld een knap staaltje filmmaken.
Voor de rest toch redelijk matig en lang niet zo goed als Dial M for Murder die ik even daarna had gezien.

Hendrix schreef:

Nee dat klopt. Maar de CG waren echt van een lelijkheid die ik zelden heb mogen aanschouwen.
HR
Avatar lelijk? Het is gewoon niet jouw ding, laten we het daar maar op houden. De CGI is juist van het hoogste niveau dat er ooit is gemaakt. Het is enkel de vrolijke kleurtjes waar je maar net van moet houden.

[Dit bericht is veranderd door rep_robert (op 5 september 2011 14:09:27).]
HR
HR

AJAXHengelo
Geselecteerd voor Oranje

Uit: Hengelo Ov.
Reg.: 3 juni 2002

Net A Beautifull Mind gekeken. Heerlijke ontroerende film met een geweldige Russell Crowe. Sowieso één van de betere acteurs naar mijn mening.

Kende de film alleen nog maar van naam maar vond hem geweldig.

Nog iemand tips voor nog meer van deze 'onbekende' klassiekers? Denk dat ik er nog een heel aantal niet heb gezien. Uiteraard weet ik dat die niet onbekend is maar bij het hele grote publiek is hij niet al te bekend denk ik. Elke echte filmliefhebber kent hem natuurlijk wel.
HR
HR

Lew Ashby
Vedette

Uit: Amsterdam
Vak: 428
Droomaankoop: Rafael van der Vaart
Reg.: 5 maart 2006

Gister Goodfellas weer gekeken, wat blijft dat toch een geweldige film..1 van de beste als je het mij vraagt.

'You mean, let me understand this cause, you know maybe it's me, I'm a little fucked up maybe, but I'm funny how, I mean funny like I'm a clown, I amuse you? I make you laugh, I'm here to fuckin' amuse you? What do you mean funny, funny how? How am I funny?'
HR
HR

rep_robert
Geselecteerd voor Oranje

AJAXHengelo schreef:

Net A Beautifull Mind gekeken. Heerlijke ontroerende film met een geweldige Russell Crowe. Sowieso één van de betere acteurs naar mijn mening.

Kende de film alleen nog maar van naam maar vond hem geweldig.

Nog iemand tips voor nog meer van deze 'onbekende' klassiekers? Denk dat ik er nog een heel aantal niet heb gezien. Uiteraard weet ik dat die niet onbekend is maar bij het hele grote publiek is hij niet al te bekend denk ik. Elke echte filmliefhebber kent hem natuurlijk wel.
HR
Hmm, hij is niet zo onbekend hoor. Volgens mij heeft de beste film ook meerdere Oscars gewonnen. Maar als je verder niet zo bekend bent met films zijn er meer dan genoeg die ik je kan aanraden.
Sowieso kan ik je alle films van Aronofsky erg aanraden. Dit zijn Pi, Requiem for a Dream, the Fountain, the Wrestler en Black Swan.
Daarnaast zijn er nog enkele pareltjes als Donnie Darko, Mulholland Drive(een echte mindfuck film), Eternal Sunshine of the Spotless Mind. Die zijn ook allemaal wat nieuwer(jaren '00 van deze eeuw).
Daarnaast is het hele oevre van Stanley Kubrick behoorlijk geniaal. Hij heeft legendarische films als 2001: A Space Odessey, A Clockwork Orange, The Shining, Full Metal Jacket en Barry Lyndon gemaakt.

Misschien zijn verder nog enkele pareltjes voor je: Gran Torino(Clint Eastwood), American Beauty(absolute aanrader)Into the Wild(echt een topper), Lost in Translation, Mr. Nobody, the Prestige, Schindler's List, Zodiac en Fight Club wel films voor jou. Veelal moderne (arthouse) klassiekers die je wel gezien moet hebben naar mijn mening.

Misschien moet je even een bepaald genre geven, want nu kan je echt alle kanten op. Kan je zo wel honderden films aanraden :P

[Dit bericht is veranderd door rep_robert (op 13 september 2011 14:34:34).]
HR
HR

Bugno
Idool

Vak: 429
Reg.: 21 november 2002

Lew Ashby schreef:

Gister Goodfellas weer gekeken, wat blijft dat toch een geweldige film..1 van de beste als je het mij vraagt.

'You mean, let me understand this cause, you know maybe it's me, I'm a little fucked up maybe, but I'm funny how, I mean funny like I'm a clown, I amuse you? I make you laugh, I'm here to fuckin' amuse you? What do you mean funny, funny how? How am I funny?'
HR
B) Goodfellas is mijn all time favourite. Niet per defninitie de beste film, maar ik kan m altijd opzetten en ik kijk m altijd af...
HR
HR

rep_robert
Geselecteerd voor Oranje

Apollo 18 gezien, een aardige handycam film, maar meer ook niet. Het aantal scares valt lichtelijk tegen, het plot an sich is onlogisch(hoe komt de NASA in godsnaam aan de verloren tapes?)en de editing is soms te druk.
Daartegenover staat een claustrofobisch gevoel die constant heerst door het mooi weergegeven maan oppervlak en de af en toe toch wel zenuwslopende scenes, vooral de flitsscenes in de krater zijn uiterst effectief. Er zijn echter vele betere films gemaakt in dit genre.

Grave Encounters is net zoals Apollo 18 een handycam film. Af en toe is het spannend in de gangen van het verlaten psychiatrische ziekenhuis. Alleen zijn de schrikmomenten uiterst voorspelbaar en werken ze gewoon niet. Je ziet ze van mijlenver aankomen. Ook speelt de film letterlijk leentjebuur bij the Blair Witch Project en is het gedoe met de steady cams toch erg gejat van Paranormal Activity en wordt daar ook te weinig uitgehaald.
Matigjes.

Midnight in Paris is een heerlijke ode van Woody Allen aan het prachtige Parijs. Het is lastig om niet de hele film met een glimlach op je gezicht te zitten. De pseudo-intellectuele vriend van McAdams is geweldig en de vele beroemde kunstenaars/dichters/schrijvers uit de jaren 20 zijn bijzonder geestig en realistisch neergezet. Logisch is het allemaal niet soms, maar de nostalgie druipt er vanaf. Op naar de volgende Allen film volgend jaar!

Ironclad is een bloederig Middeleeuwse actiefilm waarin een kasteel door een stel rebellen verdedigd wordt tegen de brute koning John. Het verhaal stelt geen reet voor, de acteurs zijn matig, de pogingen tot drama werken niet en de actie is echt veel te rommelig gefilmd.
De locaties daarentegen zijn fraai, de middeleeuwse setting werkt altijd wel voor mij en de rommelige actie wordt goed gemaakt door de grote hoeveelheid bloed en afgehakte ledematen die de film siert.

Flypaper wordt redelijk afgekraakt, maar ik heb me prima vermaakt met deze platte komedie in een aardig "whodunnit" verhaaltje over een dubbele bankoverval en de onderlinge ruzies.
HRHR
HR

Joeri
Internationale topspeler

Reg.: 7 augustus 2003

Wristcutters: A love story is een erg leuke film, over een hiernamaals voor mensen die zelfmoord hebben gepleegd (de wereld is in principe een iets onwerkelijkere versie van de aarde).

Erg apart, maar ook erg toegankelijk en zeer vermakelijk.
HR
HR

rep_robert
Geselecteerd voor Oranje

Shark Night 3D gezien, duidelijk een zwakkere versie van grote broer Piranha 3D. Wat de film nekt is de PG-13 rating, waardoor de kills en nudity behoorlijk tegenvallen en braafjes zijn in de film. Daardoor wordt de film iets te serieus. Een film als dit heeft die zaken juist WEL nodig en daarom kan je eigenlijk beter Piranha gaan kijken als je een film in dit genre zoekt.

Eng is de film ook niet en daardoor valt het dus tegen dat er weinige luchtige momenten in de film zitten, behalve in het begin. De eerste twintig minuten waren aardig, mits je van het tiener en feest gedoe houdt in een film. Ook Sara Paxton in een bikini 90 minuten lang is zeer aangenaam om te kijken.

Matig vermaak, maar door de settings en de schaarsgeklede dames valt het nog uit te zien.

[Dit bericht is veranderd door rep_robert (op 23 september 2011 14:48:37).]
HR
HR

Hendrix
Idool

rep_robert schreef:

(...)

Avatar lelijk? Het is gewoon niet jouw ding, laten we het daar maar op houden. De CGI is juist van het hoogste niveau dat er ooit is gemaakt. Het is enkel de vrolijke kleurtjes waar je maar net van moet houden.
HR
Het spijt me maar ik vond dat dus ontzettend tegenvallen. Verbaasde me er ook over omdat de film inderdaad als baanbrekend wordt gezien vwb CGI.

Het was een of andere liefdesscene waar ik inzapte, en het was echt lachwekkend lelijk gewoon. Kon het totaal niet serieus nemen.
HR
HR

feniks
Geselecteerd voor Oranje

Reg.: 10 juli 2003

Heeft iemand hier Drive al gezien?

Ik kijk veel films, maar ik schrijf er nooit over. Ik mag graag de stukjes lezen van de gerenommeerde posters hier, en ben dan ook erg benieuwd naar wat die er over te zeggen hebben mbt deze film.

Ik kom zelf hyperlatieven tekort bij deze film. Het zit filmisch(qua stijl) echt schitterend in elkaar, en de regisseur heeft echt prachtig werk afgeleverd imo, tegen het einde voelde bepaalde stukjes een beetje geforceerd, maar over het geheel stak het geweldig in elkaar. Hoofdrolspeler Ryan Gosling doet volgens mij met deze prestatie een gooi naar een oscar, god wat kan die man toch diverse rollen neerzetten. De film heeft ook nog eens een heerlijke 'eighties-feel' over zich, wat ik persoonlijk ook wel kan waarderen(denk dat niet veel mensen daarin meegaan tav de eighties, aangezien die altijd structureel overal worden gebashed :B )

Hoop dat ik de mensen die nog niet de film hebben gezien, een beetje warm heb gemaakt. En ik hoop dat de vaste posters snel hun licht laten schijnen over dit juweeltje.

[Dit bericht is veranderd door feniks (op 5 oktober 2011 09:25:44).]
HR
HR

jamesroland Rode kaart: waarschuwing
Internationale topspeler

Reg.: 3 januari 2010

feniks schreef:

Ik kijk veel films, maar ik schrijf er nooit over. Ik mag graag de stukjes lezen van de gerenommeerde posters hier, en ben dan ook erg benieuwd naar wat die er over te zeggen hebben mbt deze film.

Ik kom zelf hyperlatieven tekort bij deze film. Het zit filmisch(qua stijl) echt schitterend in elkaar, en de regisseur heeft echt prachtig werk afgeleverd imo, tegen het einde voelde bepaalde stukjes een beetje geforceerd, maar over het geheel stak het geweldig in elkaar. Hoofdrolspeler Ryan Gosling doet volgens mij met deze prestatie een gooi naar een oscar, god wat kan die man toch diverse rollen neerzetten. De film heeft ook nog eens een heerlijke 'eighties-feel' over zich, wat ik persoonlijk ook wel kan waarderen(denk dat niet veel mensen daarin meegaan tav de eighties, aangezien die altijd structureel overal worden gebashed :B )

Hoop dat ik de mensen die nog niet de film hebben gezien, een beetje warm heb gemaakt. En ik hoop dat de vaste posters snel hun licht laten schijnen over dit juweeltje.
HR
Gelukt, ben hem nu aan het downloaden , trailer zag er zeer goed uit.

feniks schreef:

HR
Gelukt, ben hem nu aan het downloaden , trailer zag er zeer goed uit.

[Dit bericht is veranderd door jamesroland (op 5 oktober 2011 17:47:57).]
HR
HR

Johnny Sprinter
Bankzitter

Vak: 426
Reg.: 3 oktober 2008

Voor wie nog een keer echt een flauwe film onder het genot van een een goeie versnapering wil kijken : ''A night at the roxbury''. Film is gemaakt in 1998. Niet hoogstaand, wel gewoon leuk om met je maten te kijken. :B
HR
HR

T-Bag
Moderator
Derde plek Ajax Netwerk VoVo 2012/2013

Uit: eraard valkenswaard
Reg.: 26 september 2004

Ik heb Drive gekeken en moet zeggen dat het begin veelbelovend eruit zag. Helaas vind ik achteraf dat zowel de titel als de film na de eerste 10 minuten wat misleidend is. Je verwacht meer na zo'n leuk begin,maar helaas komt er in de rest vd film nog nauwelijks iets wat met 'drive' te maken heeft. De film over het geheel gezien geef ik een 7tje,want mi had er veel meer in kunnen en moeten zitten.

[Dit bericht is veranderd door T-Bag (op 6 oktober 2011 00:37:11).]
HR
HR

Miquell
International

Uit: Apeldoorn
Vak: 427
Reg.: 30 september 2004

Vanavond komt Ong Bak op TV. Voor mensen die van films houden met veel martial arts erin is dit een must see. Deze acteur is werkelijk een geweldenaar.
HR
HR

Ride
Vedette

Uit: Hoorn
Droomaankoop: Zlatan Ibrahimovic
Reg.: 21 januari 2011

Miquell schreef:

Vanavond komt Ong Bak op TV. Voor mensen die van films houden met veel martial arts erin is dit een must see. Deze acteur is werkelijk een geweldenaar.
HR
Je kan hem beter opslaan op de harde schijf en doorspoelen naar de aktiescenes..

Die zijn wel super.. maar het verhaaltje tussendoor... :B
HR
HR

rep_robert
Geselecteerd voor Oranje

T-Bag schreef:

Ik heb Drive gekeken en moet zeggen dat het begin veelbelovend eruit zag. Helaas vind ik achteraf dat zowel de titel als de film na de eerste 10 minuten wat misleidend is. Je verwacht meer na zo'n leuk begin,maar helaas komt er in de rest vd film nog nauwelijks iets wat met 'drive' te maken heeft. De film over het geheel gezien geef ik een 7tje,want mi had er veel meer in kunnen en moeten zitten.
HR
De download versie schijnt niet goed te zijn. Het is een screener met "invul"muziek, special effects die nog niet af zijn en dialogen die nog niet zijn toegevoegd. Tenzij je de film op een of ander festival hebt gezien, maar die kans acht ik klein. Anyway, het schijnt inderdaad een trage film te zijn en het is dan ook geen Hollywood film. Dus wanneer je met zo'n instelling de film gaat kijken eindigt het hoe dan ook in een teleurstelling. Ik zal deze pas over 10 dagen zien op het PAC festival. 3 weken voor de premiere in Nederland.
HR
HR

Drie Kruizen
Legende

Reg.: 28 november 2004

Heb All Stars gezien, en voor iedereen die van de oude All Stars-serie/film hield, is het een aanrader. Ouderwets sentiment.
HR
HR

Skywalker
Icoon

Ze hadden beter een sterke aflevering van een uur kunnen maken in plaats van een film. Veel makkelijke humor en voor de hand liggende situaties. Het grootste deel van de film had m'n neefje van zeven ook wel kunnen verzinnen. Het eerste kwartier en het laatste half uur zijn prima. Tegenvaller, All Stars 2.

[Dit bericht is veranderd door Skywalker (op 20 oktober 2011 05:02:57).]
HRHR

Deze topic is open en bestaat uit 79 pagina's: « 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62 63 64 65 66 67 68 69 70 71 72 73 74 75 76 77 78 79 »

Ga naar de vorige topic Ga naar de volgende topic

Ajax Forums » C - Supporters » Supporterscontact » The Movie Topic [Deel 4]

HR

Bookmark and Share

HR
clubgevoel
HR
HR

Man van de Wedstrijd

Kies de Man van de Wedstrijd

HR

Battle tegen deze posters

HR

Pool-klassement pagina

HR

VoVo-klassement pagina

HR

Favoriete opstellingen

HR

Ajax Chatbox

Ga nu naar de chatbox om met andere fans van gedachten te wisselen over de club!

HR

Ajax Poll

Moet Ajax Hakim Ziyech kopen?

Ja
Nee
Alleen als er een speler vertrekt
geen idee...

HR

VoVo

Van de Ajax-fans denkt 13,5% dat PEC Zwolle wint van PSV. Wat denk jij?

HR

Ideeënbus

We zijn op zoek naar jouw ideeën om Ajax Netwerk nog beter te maken.

HR

Pool

De posters op deze pagina verwachten van PEC Zwolle-Ajax:

HR

Oranje Netwerk

Ga nu kijken wat er op Oranje Netwerk te doen is!