Ajax Netwerk
dinsdag 16 september 2014 - 02:54                      favorieten | nieuwsbrief | RSS RSS
Ga naar de vorige topic Ga naar de volgende topic

Ajax Forums » Supporterscontact » The Movie Topic [Deel 4]

HR

Deze topic is open en bestaat uit 80 pagina's: « 1 ... 55 56 57 58 59 60 61 62 63 64 65 ... 80 »

HR

Dragon
Idool
Zlatanist

Uit: Den Haag
Droomaankoop: -
Reg.: 4 februari 2000

quote:HR
Skywalker schreef:

Het was in ieder geval één einde. Geen vier eeuwigdurende, zoals in The Return of the King.

Maar, belangrijker: http://thefilmstage.com/2011/07/18/the-dark-knight-rises-teaser-trailer/
HR
Please! Dit slaat weer eens nergens op. Cinematografisch niet goed in beeld gebracht misschien, maar er is maar één einde. Dat Jackson ervoor kiest om het beeld vaker op zwart te gooien ipv "X weeks later" of het aan elkaar te rijgen maakt het nog niet "vier eeuwigedurende" eindes.
Ga alsjeblieft Jar-Jar bewonderen ipv deze onzin te spuien! B)
HR
HR

het laatste schaap Rode kaart: waarschuwing
Icoon

Vak: -
Reg.: 3 november 2002

Led Zeppelin schreef:

(...)

Harry Potter prutswerk? Dat je Harry Potter niet kan waarderen, kan ik nog meeleven maar HP prutswerk noemen gaat echt te ver. Harry is een held B)
Maar ik ben dan ook opgegroeit met Harry. HP and the Philosopher's Stone was het eerste serieuze boek dat ik las en daarbij ging ik elk jaar naar de bios om de avonturen van Harry op Zweinstein te zien. Nu ben ik net als Harry een stuk ouder maar ik krijg altijd een warm gevoel van binnen wanneer ik Zweinstein zie met het muziekje erbij. Als ik kids krijg zullen zij zeker weten alle films moeten zien :B
HR
Ik kan me voorstellen dat je niet meer objectief naar deze film kunt kijken als je ermee opgegroeid bent.

Maar HP is voor mij één van die films waar ik onbedoeld om moet lachen, zó slecht is het. Het is eigenlijk een b-film waar een mega-budget tegenaan is gegooid.
HR
HR

Skywalker
Icoon

Uit: Dagobah
Droomaankoop: Daniel Jarl
Reg.: 27 juli 2000

Dragon schreef:

(...)

Ga alsjeblieft Jar-Jar bewonderen
HR
Wie?

[Dit bericht is veranderd door Skywalker (op 18 juli 2011 20:35:04).]
HR
HR

Dragon
Idool
Zlatanist

Uit: Den Haag
Reg.: 4 februari 2000

Dat bedoel ik ;B
HR
HR

Skywalker
Icoon

Dat heb ik inderdaad verdrongen. Net als dat eindeloze einde van ROTK. ;)
HR
HR

rep_robert
Geselecteerd voor Oranje

Vak: 424
Reg.: 20 januari 2007

Dragon schreef:

(...)

Please! Dit slaat weer eens nergens op. Cinematografisch niet goed in beeld gebracht misschien, maar er is maar één einde. Dat Jackson ervoor kiest om het beeld vaker op zwart te gooien ipv "X weeks later" of het aan elkaar te rijgen maakt het nog niet "vier eeuwigedurende" eindes.
Ga alsjeblieft Jar-Jar bewonderen ipv deze onzin te spuien! B)
HR
Inderdaad, daarnaast is de extendend LOTR trilogie een epos van ruim elf uur. Forgive Jackson dan ook dat hij een einde van 20 minuten erin mikt i.p.v. een einde van 5 minuten. Je moet het wel in proporties van de hele reeks zien vind ik.

Gelukkig komt volgend jaar the Hobbit uit. The Journey continues, yeah!
HR
HR

Hendrix
Idool

Vak: 129
Reg.: 9 december 2005

Had hier laatst een discussie over met vrienden: beste slot sequentie ooit?

Voor mij zonder twijfel The Last of The Mohicans. Prachtige samenkomst van cinematografie, montage, muziek en acteerwerk. Pure kunst.

HR
HR

rep_robert
Geselecteerd voor Oranje

Nooit gezien, maar gezien het genre zal ik hem z.s.m. bekijken. Een lekkere ouderwetse avonturenfilm gaat er altijd wel in bij mij.

Hmm, ik zie dat Michael Mann de film heeft geregisseerd. Ik ben geen grote fan van Mann, cinematografisch is het altijd prachtig en topnotch. Maar verhaaltechnisch vind ik zijn films altijd erg zwak. Heat, Public Enemies, Miami Vice etc. allemaal erg mooi gefilmd en het geluid van die bankoverval in Heat is het mooiste wat ik ooit heb gehoord, maar qua script vind ik die films allemaal gewoon erg slecht.

[Dit bericht is veranderd door rep_robert (op 21 juli 2011 11:56:43).]
HR
HR

Joeri
Internationale topspeler

Reg.: 7 augustus 2003

The Last of the Mohicans ziet er leuk uit inderdaad. Dat wordt even downloaden dit weekend. :)

Heeft iemand misschien nog een goede suggestie voor een Chinese film? Ik heb laatst House of Flying Daggers gekeken en was erg onder de indruk van de mooie natuuropnames en natuurlijk de originele vechtscenes.
HR
HR

Skywalker
Icoon

Red Cliff. Casshern. The Emperor and the assassin. Raise the red lantern. En een klassiekertje erbij: Ran.
HR
HR

T-Bag
Administrator
Derde plek Ajax Netwerk VoVo 2012/2013

Uit: eraard valkenswaard
Reg.: 26 september 2004

Iemand "The Tree of life" al gezien en zo ja was het iets?
HR
HR

Joeri
Internationale topspeler

Skywalker schreef:

Red Cliff. Casshern. The Emperor and the assassin. Raise the red lantern. En een klassiekertje erbij: Ran.
HR
We hebben een kenner :)
Vooral die laatste twee zien er tof uit. Dank!
HR
HR

Ares
Administrator
Opper Chat Operator

Reg.: 14 maart 2002

Voed dat gigantische ego nu niet...

;)
HRHR
HR

Skywalker
Icoon

;)

Nog twee titels voor je, Joeri. Geen actie, maar wel heel erg mooi: Farewell My Concubine en Red Sorghum.

Beste slot sequentie ooit, Dat is een lastige. Die van Malcolm X, Dr. Strangelove, Alien en Don't look now, ik kan niet kiezen.
HR
HR

Joeri
Internationale topspeler

Skywalker schreef:

;)

Nog twee titels voor je, Joeri. Geen actie, maar wel heel erg mooi: Farewell My Concubine en Red Sorghum.

Beste slot sequentie ooit, Dat is een lastige. Die van Malcolm X, Dr. Strangelove, Alien en Don't look now, ik kan niet kiezen.
HR
Het gezag moet je te vriend houden, Ares. ;)

Een aantal van je films zijn van Yimou Zhang, zag ik. Die knakker heeft ook een paar goede musicals gemaakt, waarvan mijn vriendin en ik er 1 mogen aanschouwen in China, aankomende augustus. Dus een beetje bekender worden met z'n stijl is dan wel leuk.

Ik heb een hoop films gezien, maar het meest indrukwekkende einde vond ik toch wel die van Vanilla Sky. Prachtige muziek vooral. Het slot van El laberinto del fauno is overigens ook fantastisch.
HR
HR

Tres Equis
Talent

Uit: Amsterdam
Vak: Geen Seizoen Club Card
Reg.: 13 februari 2011

Iemand al eens iets gezien van de Turks/Duitse regisseur Fatih Akin?

Gebruikt veelal dezelfde acteurs (á la Tarantino). Al zijn films hebben een aparte stijl en hij maakt zowel donkere films, lichte 'road-movies' en briljante comedies.

Im Juli is een lichte 'road-movie' waarin de hoofdpersoon naar Istanbul reist met een meisje en onderweg veel meemaakt.

Soul Kitchen vind ik persoonlijk zijn beste film. Veel humor, goed geacteerd en een wazige verhaallijn.
HR
HR

Skywalker
Icoon

Ik heb er een gezien die jij nét niet noemt ;) : Gegen die Wand. Heel sterk.
HR
HR

rep_robert
Geselecteerd voor Oranje

T-Bag schreef:

Iemand "The Tree of life" al gezien en zo ja was het iets?
HR
Cinematografisch is het topnotch en samen met Enter the Void toch wel ongeëvenaard. Je moet wel een beetje coming of age en vooral ook filosofisch/spiritueel ingesteld zijn mocht je de film echt willen waarderen. Want de film is nogal zweverig verder.
HR
HR

T-Bag
Administrator
Derde plek Ajax Netwerk VoVo 2012/2013

Uit: eraard valkenswaard
Reg.: 26 september 2004

rep_robert schreef:

(...)

Cinematografisch is het topnotch en samen met Enter the Void toch wel ongeëvenaard. Je moet wel een beetje coming of age en vooral ook filosofisch/spiritueel ingesteld zijn mocht je de film echt willen waarderen. Want de film is nogal zweverig verder.
HR
Ik moet constateren dat ik blijkbaar nog wat aan mijn kijk op films moet gaan doen :B

Wanneer ik de film heb gezien ga ik eens proberen erop in te gaan ;)
HR
HR

rep_robert
Geselecteerd voor Oranje

The Last of the Mohicans ook maar is gezien, het was precies zoals ik had verwacht. Prachtige plaatjes, mooie muziek en goed camerawerk en een standaard kutverhaal waarbij de romance erg geforceerd overkomt.

Daarna vanwege het kutweer ook maar Requiem for a Dream gekeken. Wegens de neerslachtige toon van de film lang laten liggen, omdat ik meestal te opgewekt ben. Eenmaal aan de film begonnen wordt je meegezogen in een hallucinerende trip die de neerwaartse spiraal van de 4 hoofdrolspelers op een voortreffelijke manier in beeld brengt. De perfecte muziek en vooral ook de onevenaarbare editing plus camerawerk maakt ook deze film van Aronofsky een moderne klassieker. Niet geschikt voor depressieve mensen.

[Dit bericht is veranderd door rep_robert (op 26 juli 2011 19:34:02).]
HR
HR

Joeri
Internationale topspeler

Haha, ja Requiem for a Dream. Prachtig hoor, maar ik heb zelden zo'n deprimerende film gezien. :D
HR
HR

rep_robert
Geselecteerd voor Oranje

Nouja, films als Lilja 4-ever zijn niet echt vrolijker of zo, maar dit is inderdaad wel deprimerend ja :P
HR
HR

Hendrix
Idool

Vak: 129
Reg.: 9 december 2005

rep_robert schreef:

The Last of the Mohicans ook maar is gezien, het was precies zoals ik had verwacht. Prachtige plaatjes, mooie muziek en goed camerawerk en een standaard kutverhaal waarbij de romance erg geforceerd overkomt.

HR
Dat van die romance klopt, daar heb ik ook niet zoveel mee. Maar de cinematografie van deze film is wmb echt ongeevenaard, werkelijk ieder frame is een kunstwerk.

Ik bedoel, kijk dan:

forumillustratie

Bovendien vind ik dat Wes Studi prachtig genuanceerd kan spelen.

Nog zo'n film die je niet voor het verhaal moet kijken maar voor de plaatjes: The New World.

Overigens, ook La Haine is zowel qua cinematografie als slotsequentie een juweeltje:

forumillustratie

[Dit bericht is veranderd door Hendrix (op 27 juli 2011 08:11:03).]
HR
HR

van Reenen
Basisspeler

Uit: Utrecht
Vak: Geen Seizoen Club Card
Droomaankoop: Rafael van der Vaart
Reg.: 23 juni 2002

Joeri schreef:

Heeft iemand misschien nog een goede suggestie voor een Chinese film? Ik heb laatst House of Flying Daggers gekeken en was erg onder de indruk van de mooie natuuropnames en natuurlijk de originele vechtscenes.
HR
Hero :)

Raise the red lantern ga ik ook eens kijken.

[Dit bericht is veranderd door van Reenen (op 26 juli 2011 21:53:21).]
HR
HR

Bacardiman
Basisspeler

Uit: Zoetermeer
Droomaankoop: Klaas-Jan Huntelaar
Reg.: 1 maart 2003

Ik vind Chinese film "Reign of Assassins" met Michelle Yeoh mooie film om te zien. Het is wel goed verhaal en goede gevechten om te zien. Het blijft idd spannend van begin tot het einde.
HRHR

Deze topic is open en bestaat uit 80 pagina's: « 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62 63 64 65 66 67 68 69 70 71 72 73 74 75 76 77 78 79 80 »

Ga naar de vorige topic Ga naar de volgende topic

Ajax Forums » C - Supporters » Supporterscontact » The Movie Topic [Deel 4]

HR

Bookmark and Share

HR
clubgevoel
HR
HR

Man van de Wedstrijd

Kies de Man van de Wedstrijd

HR

Battle tegen deze posters

HR

Pool-klassement pagina

HR

VoVo-klassement pagina

HR

Favoriete opstellingen

HR

Ajax Chatbox

Ga nu naar de chatbox om met andere fans van gedachten te wisselen over de club!

HR

Ajax Poll

Had Ajax Vermeer naar Feyenoord moeten laten gaan?

Ja, hij verdient een transfer naar zijn keuze
Nee, allesbehalve Feyenoord
Geen mening

HR

VoVo

Van de Ajax-fans denkt 99,3% dat Liverpool FC wint van Ludogorets Razgrad PFC. Wat denk jij?

HR

Ideeënbus

We zijn op zoek naar jouw ideeën om Ajax Netwerk nog beter te maken.

HR

Pool

De posters op deze pagina verwachten van Ajax-Paris Saint-Germain FC:

HR

Oranje Netwerk

Ga nu kijken wat er op Oranje Netwerk te doen is!