Ajax Netwerk
vrijdag 29 augustus 2014 - 11:59                      favorieten | nieuwsbrief | RSS RSS
Ga naar de vorige topic Ga naar de volgende topic

Ajax Forums » Supporterscontact » The Movie Topic [Deel 4]

HR

Deze topic is open en bestaat uit 80 pagina's: « 1 ... 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62 ... 80 »

HR

mvdh038
Ballenjongen

Uit: zwolle
Vak: 413
Droomaankoop: Johnny Heitinga
Reg.: 24 september 2006

Deze posting is niet nieuw sinds je vorige bezoek Gepost op 29 mei 2011 om 21:07:43.  Profiel  Stuur een email  Stuur een privébericht  Bezoek de homepage  MSN: hard_coregek@hotmail.com  Wijzig deze posting  Quote deze posting in je reactie
HR
favo films zijn
1 fight club
2 requim for a dream
3 football factory
4 rise of a footsoldier
5 boondog saints
6 the shining
7 pulp fiction
8 ghost dog
9 full metal jacket
10 a clockwork orange
11 scarface
HR
HR

rep_robert
Geselecteerd voor Oranje

Vak: 424
Droomaankoop: -
Reg.: 20 januari 2007

@0634

The Hangover II is soms letterlijk een kopie, maar ik vind het stelletje zo geweldig dat het leuk blijft. Lang niet zo goed als deel 1, maar beter dan de gemiddelde komedie die tegenwoordig uitkomt.

Overigens gaan de geruchten rond over een eventuele deel III in Amsterdam...

[Dit bericht is veranderd door rep_robert (op 30 mei 2011 14:11:48).]
HR
HR

Robehr
Idool

Uit: Breda
Vak: -
Droomaankoop: Rafael van der Vaart
Reg.: 18 september 2004

quote:HR
0634 schreef:

(...)

Deel 1 vond ik, mede door de verrassing geweldig, maar deze valt tegen begrijp ik? Ga er volgende week heen...
HR
Heb bij deze juist meer gelachen maar het is wel wat voorspelbaarder geworden.
HR
HR

mvdh038
Ballenjongen

Uit: zwolle
Vak: 413
Droomaankoop: Johnny Heitinga
Reg.: 24 september 2006

Deze posting is niet nieuw sinds je vorige bezoek Gepost op 30 mei 2011 om 20:26:20.  Profiel  Stuur een email  Stuur een privébericht  Bezoek de homepage  MSN: hard_coregek@hotmail.com  Wijzig deze posting  Quote deze posting in je reactie
HR
wat deel 3 in amsterdam haha das wel cool :B zie ze al zo over de wallen lopen haha 1 was wel geniaal 2 moet ik nog zien.
HR
HR

BoudStyle
Idool

Uit: Abcoude
Vak: 420
Droomaankoop: Nicklas Helenius
Reg.: 17 juli 2003

wd schreef:

Misschien dat jullie mij kunnen helpen, maar acht de kans niet heel groot. De film is in 2007 of 2008 getoond op Nederland 1, 2 of 3. Altijd van die arthouse films. Het is een film uit China waar - vanzelfsprekend - Chinees wordt gesproken. Het gaat over vluchtelingen die illegaal op een vrachtschip meeliften naar Amerika waarbij de vader van de hoofdrolspeler uiteindelijk het leven laat op het schip. Alvast bedankt!
HR
Werden die boot vluchtelingen toevallig ook ingezet in prostitutie? Zoja, dan kan ik mijn mappen er weleens op na slaan. Plot klinkt zeer bekend in ieder geval.
HR
HR

Hendrix
Idool

Vak: 129
Reg.: 9 december 2005

Skywalker schreef:

The Hangerover II: De bende gaat los in Bangkok. Meer van hetzelfde. Kan vervelend zijn. Niet als je in een zaal zit die helemaal uit zijn dak gaat. Dan is dat weer aanstekelijk. Wel weer genoeg hilarische momenten.
HR
Hij viel me ontzettend tegen. Veel te gemakkelijk.
HR
HR

Amsterhammer
Idool

Uit: Amsterdam
Reg.: 31 juli 2005

forumillustratie

Gisteren op tv gezien, vond het de mooiete waard ondanks hoe diep triest dit verhaal eigenlijk is. Heleboel bekennde gezichten in kleine rollen.
HR
HR

San Francisco
Internationale topspeler

Uit: Delft
Vak: 401
Droomaankoop: Hakim Ziyech
Reg.: 7 april 2007

Gisteravond naar Pirates of the Caribbean: On Stranger Tides geweest. Vond het een zeer vermakelijke film, alleen kan het zo eeuwig doorgaan door aan het einde van elke film een nieuwe missie te bedenken. Verder was Jack Sparrow weer meesterlijk!
HR
HR

ElSalvador74
Legende

Droomaankoop: Klaas-Jan Huntelaar
Reg.: 7 augustus 2004

San Francisco schreef:

Gisteravond naar Pirates of the Caribbean: On Stranger Tides geweest. Vond het een zeer vermakelijke film, alleen kan het zo eeuwig doorgaan door aan het einde van elke film een nieuwe missie te bedenken. Verder was Jack Sparrow weer meesterlijk!
HR
slap aftreksel was het
HR
HR

kaashater
Regelmatige invaller

Vak: Geen Seizoen Club Card
Reg.: 8 mei 2007

ElSalvador74 schreef:

(...)

slap aftreksel was het
HR
argumenten zijn best nuttig als je met zo'n opmerking komt :denk

Ook ik vond het een goede film namelijk, alleen
Klik hier om de spoiler te bekijken
. Verder was er minder actie in, wat ik dus niet erg vond. Als mensen klagen dat er teveel actie in deel 3 zat, en ze zorgen er voor dat er in deel 4 een stuk minder actie zit, dan is het weer niet goed natuurlijk, dat viel mij wel op na de film. :)
HR
HR

rep_robert
Geselecteerd voor Oranje

Insidious:

Het gebeurt zelden dat een horror of een film waarvan ik zoveel verwacht de verwachtingen ook daadwerkelijk inlost. Insidious voldoet aan de verwachtingen.

Vanaf minuut 1 wordt je in de film gezogen, ondanks dat de opbouw bijzonder subtiel is en er eigenlijk weinig gebeurt blijf je geboeid kijken. Het gebrek aan muzikale ondersteuning aan het begin van de film helpt wat mij betreft altijd bij dit soort film. Hierdoor zit je zelf ook extreem stil te luisteren en pak je minder snel wat lekkers erbij omdat het kraakt. Daardoor raak je gefocust op de film en dat is precies wat Wan met je wilt doen. Door de focus raak je geconcentreerd, waardoor je hartslag steeds sneller gaat kloppen en uiteindelijk een climax bereikt. Op dit moment gooit Wan subtiel de schrikeffecten in de film, je weet dat ze komen en Wan buit dit op een uitstekende manier uit. Dankzij de fenomenale muziekscore behoudt Wan de spanning in de film en stuk voor stuk werken de schrikeffecten in de film, de ene na de andere hartverzakking volgt, met als gevoel een adrelanine niveau die de pan uit rijst.
Zo hoor je een horrorfilm te maken

Natuurlijk kan je beginnen over alle clichés die in zo'n film verwerkt zitten, maar daar draait het dan ook niet meer om. Mij gaat het er meer om dat je een film zo effectief mogelijk probeert te maken. Insidious is wat dat betreft een heerlijke klassieke horrorfilm met een klassiek verhaal en een bovengemiddelde, beklemmende sfeer.
Het laatste half uur gaat de film een andere kant op, namelijk die van een exorcisme. Dit is het punt waarop veel van dit soort films de fout in gaan. Dit is bij Insidious totaal niet het geval. Wat helpt zijn de logische handelingen van de personages in de film, de ouders gedragen zich geloofwaardig en zijn niet hardnekkig t.o.v. hun standpunten. Vanaf dit punt zitten er ook meer originele vondsten in de film en die andere dimensie(inclusief de zeer mooi vormgegeven demonen) is zo verschrikkelijk sfeervol in beeld gebracht dat de film eigenlijk vrolijk op dezelfde manier door kan gaan met de spanningsopbouw en een bloedstollende climax die je met een naar gevoel achterlaat.

Vanaf begin tot het eind heb ik genoten van Insidious, wat mij betreft de sterkste horror van de afgelopen tijd.

[Dit bericht is veranderd door rep_robert (op 3 juni 2011 02:26:12).]
HR
HR
Ook naar Pirates of the Caribbean: On Stranger Tides geweest en ook al is het geen topfilm en gaat de glans er nu wel vanaf toch wel vermakelijk.

Vooraf las ik al dat er veel minder special effects in zouden zitten door de crisis die ook de filmwereld had getroffen en zoals bekend waren ook Bloom en Knightley geschrapt. Dus dan gaan de verwachten al vooraf een beetje omlaag.

Ik heb eigenlijk beide wel gemist de special effects en de ontbrekende acteurs. Depp is natuurlijk weer geweldig in zijn rol, maar je ziet dat deze filmreeks toch niet alleen op zijn schouders gedragen kan worden.

Deel 5? Nee, ik vind het nu wel genoeg om eerlijk te zijn.

Overigens zat ik voor het eerst met een 3D brilletje op en ik weet niet wat anderen ervan vinden maar mijn eerste ervaring hiermee is toch echt 100% ruk..
Misschien lag het aan de film (de trailer van Transformers zag er wel beter uit) maar het 3D kwam er nauwelijks goed uit en het begon langzaam in de film gewoon zwaar irritant te worden. Zeker omdat de ondertiteling op je af leek te komen tijdens de film en had ik het gevoel dat ik telkens eerst dichtbij moest kijken en dan veraf de hele film door.

Ik wacht dus nog even Transformers af, maar dit is geen mooi vooruitzicht in de filmwereld voor nu..

[Dit bericht is veranderd door ArenA (op 3 juni 2011 19:06:06).]
HR
HR

Skywalker
Icoon

Uit: Dagobah
Droomaankoop: Daniel Jarl
Reg.: 27 juli 2000

Insidious vond ik dan weer crap. de zoveelste Poltergeist-rip off.

X-Men First Class is leuk. Magneto en Charles Xavier stelen de show - en zijn met Kevin Bacon de beste acteurs in de film -, de special effects zijn netjes, het verhaal is comicwaardig en de film is consistent. Geen rare dingen, leuke cameo's (Michael Ironside!). Laat dit ook maar een trilogie worden.

The Tree of life is verschrikkelijk mooi. Als je bereid bent leven als abstractie te zien en er kaleidoscopisch naar te kijken, zoals Terrence Malick doet. De film is te vergelijken met de oorlogsfilm The Thin Red Line, maar gaat zelfs een stap verder. Minder verhaal, meer herkenning van emoties, nostalgie en opgroeien.
HRHR
HR

rep_robert
Geselecteerd voor Oranje

Skywalker schreef:

HR
Vind ik een beetje makkelijke kritiek, aangezien Poltergeist ook zeker niet de eerste was en zeker niet half zo spannend is als Insidious.
Tuurlijk is Insidious een klassieke horrorfilm die de gebruikelijke elementen volgt, maar is dat erg vraag ik me af? Het gaat er toch om dat de film effectief werkt met alle bekende horror elementen. Wat dat betreft is Insidious ontzettend spannend en sfeervol. Weinig moderne Hollywood horrors die dat Insidious nadoen. Eindelijk weer is een film die niet alleen om de gore draait. Noem jij maar een (Hollywood)horror uit de afgelopen jaren die beter of even goed zijn als Insidious.

Ik noem zelf alvast een Drag me to Hell en Paranormal Activity(beiden uit 2009).

[Dit bericht is veranderd door rep_robert (op 4 juni 2011 14:29:02).]
HR
HR

Indica
Lid 2de elftal

Reg.: 23 mei 2003

Skywalker schreef:

X..HR
Daar ben ik het mee eens, geen moment verrassend en dus voorspelbaar.

Vond ik zelf bv Dead Sillence beter.
HR
HR

rep_robert
Geselecteerd voor Oranje

Dan zou ik geen horrorfilms meer kijken als ik jullie was ;)
HR
HR

Skywalker
Icoon

Noem jij maar een (Hollywood)horror uit de afgelopen jaren die beter of even goed zijn als Insidious.HR
Waarom? Ik hanteer Poltergeist als standaard voor dit soort films en hoef dus niet te bewijzen dat er recente films beter Insidious zijn. Maar, om er toch één te noemen: Låt den rätte komma in. Ben het wel met je eens dat horror momenteel standaardbloedtroep is. Dat is jammer.

[Dit bericht is veranderd door Skywalker (op 4 juni 2011 23:22:42).]
HR
HR

rep_robert
Geselecteerd voor Oranje

Hmm, let the right one in vind ik niet echt een horror als ik eerlijk mag zijn. Al scoort hij qua sfeer wel erg goed ja. De remake laat ik natuurlijk links liggen. Maar ik had het overigens over Hollywood horror. Buiten Hollywood om zie ik gelukkig nog genoeg goede horrors uit de Franse, Spaanse en Australische stallen.
HR
HR

kaashater
Regelmatige invaller

Reg.: 8 mei 2007

ArenA schreef:

Ook naar Pirates of the Caribbean: On Stranger Tides geweest en ook al is het geen topfilm en gaat de glans er nu wel vanaf toch wel vermakelijk.

Vooraf las ik al dat er veel minder special effects in zouden zitten door de crisis die ook de filmwereld had getroffen en zoals bekend waren ook Bloom en Knightley geschrapt. Dus dan gaan de verwachten al vooraf een beetje omlaag.

Ik heb eigenlijk beide wel gemist de special effects en de ontbrekende acteurs. Depp is natuurlijk weer geweldig in zijn rol, maar je ziet dat deze filmreeks toch niet alleen op zijn schouders gedragen kan worden.

Deel 5? Nee, ik vind het nu wel genoeg om eerlijk te zijn.

Overigens zat ik voor het eerst met een 3D brilletje op en ik weet niet wat anderen ervan vinden maar mijn eerste ervaring hiermee is toch echt 100% ruk..
Misschien lag het aan de film (de trailer van Transformers zag er wel beter uit) maar het 3D kwam er nauwelijks goed uit en het begon langzaam in de film gewoon zwaar irritant te worden. Zeker omdat de ondertiteling op je af leek te komen tijdens de film en had ik het gevoel dat ik telkens eerst dichtbij moest kijken en dan veraf de hele film door.

Ik wacht dus nog even Transformers af, maar dit is geen mooi vooruitzicht in de filmwereld voor nu..
HR
Ach zoals je zelf stelt was het wel weer vermakelijk, zolang het vermakelijk blijft en de films niet te snel achter elkaar verschijnen vind ik het prima.

3D is inderdaad gewoon verschrikkelijk. Bij Avatar genoot ik er wel van, en inderdaad het voorstukje van Transformers was erg goed, maar het was bij pirates 4 gewoon geldverspilling(zowel de 3d kosten voor de studio als voor de kijker).

Trouwens heel veel vaste bioscoopbezoekers zijn het 3D gelul spuugzat, maarja ze houden teveel van films om te stoppen met kijken he.

nog 1 dingetje , ik heb bloom geen moment gemist. De schoonheid van Knightley dan weer wel, al mochten de mermaids(deels cgi?) er ook best zijn! :)(Knightley kan daarnaast natuurlijk ook nog eens heel goed acteren, dat heb ik Bloom al een tijdje niet zien doen)
HR
HR

Ride
Vedette

Uit: Hoorn
Vak: 129
Droomaankoop: Zlatan Ibrahimovic
Reg.: 21 januari 2011

kaashater schreef:

3D is inderdaad gewoon verschrikkelijk. Bij Avatar genoot ik er wel van, en inderdaad het voorstukje van Transformers was erg goed, maar het was bij pirates 4 gewoon geldverspilling(zowel de 3d kosten voor de studio als voor de kijker).

Trouwens heel veel vaste bioscoopbezoekers zijn het 3D gelul spuugzat, maarja ze houden teveel van films om te stoppen met kijken he.

HR
3D is een opnamevak apart.
Avatar heeft daar 100% 3d Camera's voor gebruikt met een surplus aan techniek.
De rest komt er nog steeds achteraangehobbelt en maakt gebruik van voorzetschermtechniek waardoor je een zeer vermoeiende en irriterende 3d-film ziet.
Erger me dood aan die goedkope uitvoeringen en inmiddels kijk ik ze niet meer totdat er weer een film die qua uitvoering als van Avater gelijkwaardig is. ;B
HR
HR

Skywalker
Icoon

Harry Potter en Kung Fu Panda ga ik in ieder geval gewoon in 2D kijken. Gaat een hoop ergernis schelen.
HR
HR

rep_robert
Geselecteerd voor Oranje

Fijn dat jij de keuze hebt, ik ben veroordeeld tot 3D. De Pathé hier geeft mij geen keuze. Al vind ik zo'n unlimited kaart wel ideaal :)
HR
HR

Rafael vd Vaart
Vedette

Vak: 118
Droomaankoop: Rafael van der Vaart
Reg.: 23 juli 2010

Indica schreef:

(...)

Daar ben ik het mee eens, geen moment verrassend en dus voorspelbaar.

Vond ik zelf bv Dead Sillence beter.
HR
Vond ik ook een leuke film. White Noise kon ik ook wel waarderen. In tegenstelling tot vele vond ik paranormal activity maar een langdradige, goedkope rukfilm met een matig einde. Weet niet hoe deel II was?
HR
HR

Dijkstra Ajacied Forever
Legende

Droomaankoop: Adam Maher
Reg.: 29 mei 2001

ArenA schreef:

HR
Ik vind het ook zwaar ruk.

Veel bewegende beelden lijken schokkerig door het 3D-effect, en inderdaad zoals jij al zegt steeds het idee dat je ogen zich de hele film door aan het afstellen zijn.

Ik vind het een oervervelende kut-hype waarvan ik hoop dat deze snel weer voorbij is. Ik vrees echter dat we nog lang aan 3D vast zitten, gezien de ontwikkelingen in 3D-televisies, 3D-spelcomputers etc. :\(
HR
HR

Albatros
Bankzitter

Uit: Spakenburg
Reg.: 14 augustus 2003

Zou The Human Centipede 2 in 3D zijn? :B

Las een stukje over wat er zoal gebeurd in die film, die regisseur hebben ze vast laten vallen bij de geboorte.

Hoe verzin je het in godsnaam :denk
HRHR

Deze topic is open en bestaat uit 80 pagina's: « 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62 63 64 65 66 67 68 69 70 71 72 73 74 75 76 77 78 79 80 »

Ga naar de vorige topic Ga naar de volgende topic

Ajax Forums » C - Supporters » Supporterscontact » The Movie Topic [Deel 4]

HR

Bookmark and Share

HR
clubgevoel
HR
HR

Man van de Wedstrijd

Kies de Man van de Wedstrijd

HR

Battle tegen deze posters

HR

Pool-klassement pagina

HR

VoVo-klassement pagina

HR

Favoriete opstellingen

HR

Ajax Chatbox

Ga nu naar de chatbox om met andere fans van gedachten te wisselen over de club!

HR

Ajax Poll

In welke linie moet Ajax zich nog versterken?

Niet, Ajax is compleet als Blind blijft
de verdediging
het middenveld
de aanval

HR

VoVo

Van de Ajax-fans denkt 81,4% dat SC Heerenveen wint van FC Utrecht. Wat denk jij?

HR

Ideeënbus

We zijn op zoek naar jouw ideeën om Ajax Netwerk nog beter te maken.

HR

Pool

De posters op deze pagina verwachten van FC Groningen-Ajax:

HR

Oranje Netwerk

Ga nu kijken wat er op Oranje Netwerk te doen is!