Ajax Netwerk
donderdag 30 oktober 2014 - 13:15                      favorieten | nieuwsbrief | RSS RSS
Ga naar de vorige topic Ga naar de volgende topic

Ajax Forums » Supporterscontact » The Movie Topic [Deel 4]

HR

Deze topic is open en bestaat uit 80 pagina's: « 1 ... 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 ... 80 »

HR

joknok
Vedette

Vak: -
Droomaankoop: -
Reg.: 14 februari 2009

quote:HR
rep_robert schreef:

Nou, de Oscars zijn ook uitgereikt. Alles was voorspelbaar en dus zijn er ook geen verrassingen, wat jammer is. The King's Speech is de grote winnaar, alleen dat vind ik zelf een totaal overschatte film. Alleen de Oscar voor Firth is terecht. Script en beste film is gewoon dikke, vette bullshit. Rest van de Oscars weinig verrassingen, al vind ik de beste cinematografie voor Inception ook een lachertje. Vooral omdat die film heel veilig is gefilmd en werkelijk niks vernieuwends doet op visueel gebied.
Had Black Swan of Enter the Void(visuele prachttrip)dat meer verdiend.

Social Network is een klein beetje de verliezer(is erg gehyped in de media), al zijn de Oscars die ze hebben gewonnen wel meer dan terecht. Over de bijrollen van de 2 in the Fighter kan ik niks zeggen. Maar dat schijnen wel goede prestaties te zijn geweest. Oh ja, True Grit heeft geen 1 van de 10 nominaties verzilverd. Toch de allergrootste verliezer van vannacht.

HR
The Kings speech was toch wel de beste film van het jaar. Ook al is het geen topfilm (3,8 zou ik hem geven). Enige film die ik niet zag van de oscargenomineerden was the Fighter, dus behoudens deze film vond ik het terecht. Cinematografie had ik aan Black Swan of King Speech gegeven. Ik ben net blij dat the social network niks won, ik vond dat net een overschatte film. Gewoon een teenage film en toevallig omdat hij vernieuwend is moet het meteen een oscar krijgen? Ik kijk puur naar de kwaliteit en dan springt the kings speech erbovenuit met daarachter black swan en wellicht inception. Voor de rest heb ik niks boeiends gezien.

True grit was ook erg pover, viel me vies tegen van zon geweldige regisseur.
HR
HR

rep_robert
Geselecteerd voor Oranje

Vak: 424
Reg.: 20 januari 2007

Nounou, als je the King's Speech de beste film van het afgelopen jaar vindt heb je niet veel gezien denk ik? Ik heb ongeveer zo rond de 125 films uit 2010 gezien en kan wel minstens 25-50 betere films opnoemen. Cinematografie kon sowieso beter richting Black Swan. Camerawerk en muziek was echt fantastisch. Camerawerk bepaalt de helft bij die film. Ook als film is het gewoon tig malen sterker dan het behoorlijk standaard verhaaltje uit the King's speech, dus de Oscar voor het script/verhaal vind ik toch echt zwaar overtrokken.
Ook the Social Network is misschien qua verhaal geen topper, maar qua cinematografie zoveeeeeel malen beter dan King's Speech. Hele film ademt sfeer uit, wat dacht je van die roeiscene in de mist? Prachtig stukje film is dat. Zelfde geldt overigens ook voor de extreem scherpe dialogen, die zijn eigenlijk zo sterk. Alleen de opening waar Eisenberg wordt gedumpt door zijn date/vriendin is al fantastisch. Ook de snelheid waarmee hij praat is bijzonder lastig, Zuckerberg schijnt zo ook in het echt te praten. Aan de oppervlakte lijkt TSN standaard, maar filmtechnisch is het zo hoogstaand.
Dat Inception de technische Oscars wint is misschien niet zo vreemd, maar die voor beste Special Effects mag toch echt naar Tron: Legacy gaan hoor. Veel creatiever, inventiever en bovenal ook veeeeeeeel mooier dan Inception. Op de ombuigscene en het verkennen van Page in Parijs zit er eigenlijk relatief weinig visuele pracht/originaliteit in die film. Soms zelfs een bijzonder rechtlijnige James Bond achtige actiefilm(sneeuwbunker scene). Visueel behoorlijk pover.

True Grit is overigens door Joel en Ethan Coen geregisseerd, 2 man dus. Inderdaad geen topper, maar wel een degelijke en sfeervolle western.

Het is alleen jammer dat ze zo weinig risico nemen, er worden bijna nooit gedurfde films genomineerd. Neem de Oscars ook niet zo heel serieus eigenlijk.

[Dit bericht is veranderd door rep_robert (op 3 maart 2011 00:53:41).]
HR
HR

joknok
Vedette

Reg.: 14 februari 2009

rep_robert schreef:

Nounou, als je the King's Speech de beste film van het afgelopen jaar vindt heb je niet veel gezien denk ik? Ik heb ongeveer zo rond de 125 films uit 2010 gezien en kan wel minstens 25-50 betere films opnoemen. Cinematografie kon sowieso beter richting Black Swan. Camerawerk en muziek was echt fantastisch. Camerawerk bepaalt de helft bij die film. Ook als film is het gewoon tig malen sterker dan het behoorlijk standaard verhaaltje uit the King's speech, dus de Oscar voor het script/verhaal vind ik toch echt zwaar overtrokken.
Ook the Social Network is misschien qua verhaal geen topper, maar qua cinematografie zoveeeeeel malen beter dan King's Speech. Hele film ademt sfeer uit, wat dacht je van die roeiscene in de mist? Prachtig stukje film is dat. Zelfde geldt overigens ook voor de extreem scherpe dialogen, die zijn eigenlijk zo sterk. Alleen de opening waar Eisenberg wordt gedumpt door zijn date/vriendin is al fantastisch. Ook de snelheid waarmee hij praat is bijzonder lastig, Zuckerberg schijnt zo ook in het echt te praten. Aan de oppervlakte lijkt TSN standaard, maar filmtechnisch is het zo hoogstaand.
Dat Inception de technische Oscars wint is misschien niet zo vreemd, maar die voor beste Special Effects mag toch echt naar Tron: Legacy gaan hoor. Veel creatiever, inventiever en bovenal ook veeeeeeeel mooier dan Inception. Op de ombuigscene en het verkennen van Page in Parijs zit er eigenlijk relatief weinig visuele pracht/originaliteit in die film. Soms zelfs een bijzonder rechtlijnige James Bond achtige actiefilm(sneeuwbunker scene). Visueel behoorlijk pover.

True Grit is overigens door Joel en Ethan Coen geregisseerd, 2 man dus. Inderdaad geen topper, maar wel een degelijke en sfeervolle western.

Het is alleen jammer dat ze zo weinig risico nemen, er worden bijna nooit gedurfde films genomineerd. Neem de Oscars ook niet zo heel serieus eigenlijk.
HR
Ik vond Inception ook niet goed hoor.

Maar Cinematografie is 1 van de belangrijkste oscars en ik kijk vooral naar de artistieke creatie van een regisseur, en bij Black Swan vind ik de uitvoering niet goed, het idee is geniaal maar niet goed uitgewerkt.

Dit heb ik erover gezegd op MM:

Klik hier om de spoiler te bekijken

Aranofsky had veel verder moeten gaan. Als je een sprong in het diepe maakt moet je wel tot het uiterste gaan, dit is niet gebeurt door oa preutsheid vermoed ik. The Kings speech is idd een stuk veiliger maar deze is wel tot in perfectie uitgevoerd door de regisseur. Daarom vind ik deze film beter.

En the social network vond ik gewoon vervelend en saai om heen te kijken. Hij sloot goed aan bij de snelle internet cultuur acteerwerk was aardig maar ik vond het weinig verheffend.

En heb inderdaad pas 27 films uit 2010 gezien heb ik net opgezocht :P . Unthinkable had ik ook hoog gewaardeerd zie ik net. Dat vind ik nu een vrij gedurfde film (hoewel hier ook de regisseur verder had kunnen gaan, weet niet of je hem gzien hebt maar anders snap je wel wat ik bedoel).
HR
HR

rep_robert
Geselecteerd voor Oranje

Ik weet wat je bedoeld, al circuleren er wel meerdere eindes van Unthinkable op het internet op dit moment. Als je hem in de bios hebt gezien heb je het goede einde gezien. Verder wel een film die wel de grens opzoekt en dat kan ik waarderen. Veilige films als the King's Speech zijn altijd wel leuk, maar ik mis vaak wel een X-factor bij zo'n film waarbij je toch weggeblazen wordt. Daarom vind ik die Oscars ook altijd een neppe verschijning. Ik heb zoveel betere films gezien en die worden allemaal kapot genegeerd bij die Oscars. Soms echt onbegrijpelijk, maar als je dan door hebt dat ze redelijk op safe speelt zoals altijd snap je het ook wel weer.

Jouw problemen met Black Swan lijken me ook eerder op het script(verhaal) gebasseerd dan op de cinematografie. Ik ben namelijk helemaal de film ingezogen, dat camerawerk bij de balletscenes werkt echt perfect. In een soort van hypnose volgt de camera de bewegingen van de danseressen. Daarmee zie ik toch dat er een vakman achter de camera staat.
De volgende film van Aronofsky wordt overigens the Wolverine(Met Hugh Jackman, dus gewoon de Wolverine van the X-men), dus dat wordt zjn eerste commerciële blockbuster denk ik.
HR
HR

Drifter
Vedette

Vak: Geen Seizoen Club Card
Reg.: 1 oktober 1999

Ik heb Black Swan pas gisteren gezien en wat is dat moeiteloos de beste film van 2010. Sterk verhaal, geweldig in beeld gebracht, Portman schittert en de gelaagdheid van de film zorgt ervoor dat het allemaal blijft nazinderen. Lang geleden dat ik zo betrokken was in een film: absolute top.
HR
HR

Led Zeppelin
Vedette

Uit: Amsterdam
Vak: 428
Droomaankoop: Rafael van der Vaart
Reg.: 5 maart 2006

Vorige week heb ik The boat that rocked gezien, echt heel grappig en zeker een aanrader voor mensen die van Rock 'n Roll houden.
HR
HR

Hendrix
Idool

Vak: 129
Reg.: 9 december 2005

rep_robert schreef:

Alleen de opening waar Eisenberg wordt gedumpt door zijn date/vriendin is al fantastisch. Ook de snelheid waarmee hij praat is bijzonder lastig, Zuckerberg schijnt zo ook in het echt te praten.
HR
De beruchte "Gilmore Girls" stijl dialoog. Bijzonder irritant. Oppervlakkig imponeren, veel te gemaakt.
HR
HR

Skywalker
Icoon

Uit: Dagobah
Droomaankoop: Daniel Jarl
Reg.: 27 juli 2000

Het gaat wel verder dan dat, er zit iets achter. Kijk bv maar naar http://blogs.suntimes.com/scanners/2011/02/networking_the_frames.html

Hereafter is de rustige, indrukwekkende film van Clint Eastwood over leven na de dood - op het eerste gezicht - maar in feite over hoe je met de dood omgaat. Het is een langzame film geworden, daar moet je van houden. Mooie cameo van Derek Jacobi als zichzelf.

I am number four is één grote aaneenschakeling van jatwerk uit andere films, een hilarische plot en soms dito dialogen, maar het werkt. Prima popcornvermaak voor als je je hoofd een keer leeg wilt hebben.
HR
HR

Hendrix
Idool

Skywalker schreef:

Het gaat wel verder dan dat, er zit iets achter. Kijk bv maar naar http://blogs.suntimes.com/scanners/2011/02/networking_the_frames.html
HR
Het is knap doordachte symboliek, ongetwijfeld, maar het is gewoon niet geloofwaardig. Als de kijker de scene drie keer terug moet kijken om de dialoog uberhaupt te kunnen volgen schiet het concept zijn doel voor bij imo.
HR
HR

Skywalker
Icoon

Daar kan je gelijk in hebben, maar er zijn ook kijkers die dat niet hoeven en het meteen zien. Het is in ieder geval een gelaagder niveau dan Gilmoure Girls zo. ;)
HR
HR

rep_robert
Geselecteerd voor Oranje

Skywalker schreef:

I am number four is één grote aaneenschakeling van jatwerk uit andere films, een hilarische plot en soms dito dialogen, maar het werkt. Prima popcornvermaak voor als je je hoofd een keer leeg wilt hebben.
HR
Wat dacht je van Dianna Agron als Sarah. Wat een heerlijke meid zeg. Kan wel uren naar haar kijken eigenlijk.
Is wel een tiener Sci-fi actiefilmpje in de trend van Sorcerer's Apprentice, Percy Jackson e.d. Dus een origineel plot had ik ook niet verwacht dus dat vind ik eigenlijk niet eens het grootste probleem dus.

Zat zelf meer met die vele plotgaten. Waarom moeten ze persé in volgorde vermoord worden? Wat is die mooie broodtrommel die ze overal mee naar toe nemen? Waarom zijn ze nou echt zo speciaal dat ze het hele universum achtervolgt worden?

Voor de rest niet veel bijzonder gezien eigenlijk. The Rite was bijzonder matig. The Eagle was wel aardig vermaak voor tussendoor. Drive Angry is lekker pulp die je niet serieus moet nemen(Amber Heard jummie jummie), Tron: Legacy is geile special effects met een zwak verhaal.
Heb me eigenlijk nog wel bijzonder vermaakt met Rango, een erg mooi geanimeerde film met een unieke stijl en een mooie ode aan de oude westerns. Erg creatief.

Gooi er maar iig wel weer een goede film in zometeen, de biosfilms zijn niet heel erg bijzonder verder.

[Dit bericht is veranderd door rep_robert (op 13 maart 2011 23:03:13).]
HR
HR

het laatste schaap Rode kaart: waarschuwing
Icoon

Reg.: 3 november 2002

Drifter schreef:

Ik heb Black Swan pas gisteren gezien en wat is dat moeiteloos de beste film van 2010. Sterk verhaal, geweldig in beeld gebracht, Portman schittert en de gelaagdheid van de film zorgt ervoor dat het allemaal blijft nazinderen. Lang geleden dat ik zo betrokken was in een film: absolute top.
HR
Ik heb black swan hier ook half de hemel in geschreven. Achteraf gezien ben ik het grotendeels eens met joknok. Ik heb er half over nagedacht en kom ook tot de conclusie dat het nét geen meesterwerk is, precies om de reden die Joknok aangeeft: preutsheid. Niets aan toe te voegen.
HR
HR

rep_robert
Geselecteerd voor Oranje

Klopt, maar dat heb ik zelden bij hedendaagse films. Weinig meesterwerken uitgekomen de laatste 5 jaar. Topfilms echter wel en dat is dit ook.
HRHR
HR

AJAXHengelo
Geselecteerd voor Oranje

Uit: Hengelo Ov.
Vak: Geen Seizoen Club Card
Reg.: 3 juni 2002

Deze posting is niet nieuw sinds je vorige bezoek Gepost op 15 maart 2011 om 21:22:59.  Profiel  Stuur een email  Stuur een privébericht  MSN: nick_hengelo@hotmail.com  Wijzig deze posting  Quote deze posting in je reactie
HR
Net The Fighter gezien. Goeie film die van mij een dikke 8 krijgt.

De oscar voor Bale is meer dan terecht. Geweldige en veelzijdige acteur.
HR
HR

Skywalker
Icoon

rep_robert schreef:

Klopt, maar dat heb ik zelden bij hedendaagse films. Weinig meesterwerken uitgekomen de laatste 5 jaar. Topfilms echter wel en dat is dit ook.
HR
Van de afgelopen vijf jaar?

Million Dollar Baby, Casshern, Garpastum, Letters from Iwo Jima, Das leben der Anderen, No country for old men, In the electric mist, Inception, Black Swan.

Mijn keuze, maar deze vind ik toch wel ofwel meesterwerken, ofwel ertegenaan schurken.
HR
HR

Eeuwige liefde
Geselecteerd voor Oranje

Uit: Zaandam
Vak: 428
Droomaankoop: Rafael van der Vaart
Reg.: 21 september 2005

Laatste films die ik gezien heb:

I Am Number Four is een vermakelijke film voor een avondje bankhangen. Niets bijzonders qua verhaal, maar Sarah en number 6 zijn de moeite waard om naar te kijken.

Tron: Legacy ziet er erg gelikt uit. Ook hier het verhaal niet bijzonder (vader verdwijnt, jongen groeit op, vindt vader, vader offert zichzelf op om zoon te redden) maar op zich wel de moeite waard om tussendoor te kijken. Duurt overigens wel ongeveer 2 uur.

Skyline was een film waar ik wel wat verwachtingen had na het zien van wat trailers. Special effects zijn wel erg goed, maar de karakters zijn wel erg Cloverfield-achtig. Plot slaat verder nergens op, motieven van de buitenaardse bezoekers om op Aarde te komen zijn er eigenlijk niet. En dan heb ik het nog niet over het einde van de film :denk

Desalnietemin, films zijn leuk tijdverdrijf op de bank of op je Ipodje in de bus/ trein zoals in mijn geval.

[Dit bericht is veranderd door Eeuwige liefde (op 15 maart 2011 23:36:17).]
HR
HR

Marco Pannekoek
Regelmatige invaller

Droomaankoop: Christian Chivu
Reg.: 8 januari 2004

AJAXHengelo schreef:

Net The Fighter gezien. Goeie film die van mij een dikke 8 krijgt.

De oscar voor Bale is meer dan terecht. Geweldige en veelzijdige acteur.
HR
Ik moet eerlijk zeggen dat ik alleen wist dat Wahlberg er in speelde. Pas na een tijdje begon ik mezelf af te vragen of zn broer niet Bale was, heel goed personage neergezet ik herkende hem dus niet meteen, sterk presatie ook qwa gewicht.

[Dit bericht is veranderd door Marco Pannekoek (op 16 maart 2011 00:30:27).]
HR
HR

rep_robert
Geselecteerd voor Oranje

Skywalker schreef:

(...)

Van de afgelopen vijf jaar?

Million Dollar Baby, Casshern, Garpastum, Letters from Iwo Jima, Das leben der Anderen, No country for old men, In the electric mist, Inception, Black Swan.

Mijn keuze, maar deze vind ik toch wel ofwel meesterwerken, ofwel ertegenaan schurken.
HR
Nou nou, overdrijven is ook een vak. Zeg ook niet dat er geen goede films uitkomen, maar om het meesterwerken te noemen. Dat gaat me echt te ver en dan al helemaal bij Inception. Dat is de grootste deceptie. Alleen die rol van DiCaprio al, doet zijn staaltje moeilijk kijken uit Shutter Island na. Bijzonder matigjes allemaal. Overschat prul(maar da's mijn mening natuurlijk).

Maar als ik het echt over meesterwerken heb die bij mij een tien scoren vanaf het jaar 2000 dan heb ik maar een kort lijstje:

LOTR trilogie(2001, 2002,2003)
Donnie Darko (2001)
Mulholland Drive(2001)
Eternal Sunshine of the Spotless Mind(2004)
Inglourious Basterds(2009)

Valt een beetje tegen. Enkele toppers, maar (net)geen meesterwerken voor mij:
Incendies(2010), Black Swan(2010), Lost in Translation(2003), Zodiac(2007), Martyrs(2008), Into the Wild(2007)etc. etc.

Veel achtjes vooral bij mij, maar helaas geen Kubrick niveau qua films om maar is iets te noemen. Dat zijn meesterwerken voor mij. Vooral ook veel overschatte werkjes zoals the Dark Knight en Inception dus. Wat eigenlijk niet meer dan prima blockbusters zijn. Maar Nolan mag wat mij betreft de veters nog niet eens strikken van enkele grootmeesters van de cinema.
Moet wel zeggen dat ik nog veel inhaalwerk heb, maar er komen ook zoveel films uit en ik moet nog zoveel zien. Onbegonnen werk. Moet binnenkort nog is aan Enter the Void beginnen, grootste verwachtigen van Noe's nieuwe film.

Eeuwige liefde schreef:

Skyline was een film waar ik wel wat verwachtingen had na het zien van wat trailers. Special effects zijn wel erg goed, maar de karakters zijn wel erg Cloverfield-achtig. Plot slaat verder nergens op, motieven van de buitenaardse bezoekers om op Aarde te komen zijn er eigenlijk niet. En dan heb ik het nog niet over het einde van de film :denk

HR
Skyline is een beetje een uit de klauwen gewassen B-film. Volgens mij kostte het maken van de film 500 000 dollar. De overige 9,5 miljoen zitten in de special effects. Dat valt ook wel te zien, best een beroerde b-film, maar de special effects en de invasie redden de film enigzins. Gek ook dat hij hier in de bios heeft gedraaid en een toppertje zoals Pandorum ( http://www.moviemeter.nl/film/53151 ) niet. Maar biosreleases hier snap ik sowieso nooit zoveel van.

Nog een lekker nonsens horrorfilmpje is the Collector( http://www.moviemeter.nl/film/58609 ). Heeft hier ook de bios overgeslagen, maar is wel een lekker zenuwslopende film. Mits je niet teveel plot verwacht van een film.
Oh ja, Zombieland ( http://www.moviemeter.nl/film/58515 ) ook niet vergeten natuurlijk, heerlijke zombie horror/komedie dat hier vorig jaar ook straight to dvd was gekomen.

Toch jammer dat zoveel andere crap spookhuis filmpjes hier wel in de bios komen. Rare business :(

[Dit bericht is veranderd door rep_robert (op 16 maart 2011 01:38:29).]
HR
HR

Hendrix
Idool

rep_robert schreef:

Oh ja, Zombieland ( http://www.moviemeter.nl/film/58515 ) ook niet vergeten natuurlijk, heerlijke zombie horror/komedie dat hier vorig jaar ook straight to dvd was gekomen.
HR
Zombieland is fantastisch.

HR
HR

Amsterhammer
Idool

Reg.: 31 juli 2005

RIP Liz Taylor, misschien de laatste 'grande dame'.
HR
HR

BoudStyle
Idool

Uit: Abcoude
Vak: 420
Droomaankoop: Nicklas Helenius
Reg.: 17 juli 2003

rep_robert schreef: Maar als ik het echt over meesterwerken heb die bij mij een tien scoren vanaf het jaar 2000 dan heb ik maar een kort lijstje:

LOTR trilogie(2001, 2002,2003)
Donnie Darko (2001)
Mulholland Drive(2001)
Eternal Sunshine of the Spotless Mind(2004)
Inglourious Basterds(2009)

Valt een beetje tegen. Enkele toppers, maar (net)geen meesterwerken voor mij:
Incendies(2010), Black Swan(2010), Lost in Translation(2003), Zodiac(2007), Martyrs(2008), Into the Wild(2007)etc. etc.

Veel achtjes vooral bij mij, maar helaas geen Kubrick niveau qua films om maar is iets te noemen. Dat zijn meesterwerken voor mij. Vooral ook veel overschatte werkjes zoals the Dark Knight en Inception dus. Wat eigenlijk niet meer dan prima blockbusters zijn.
HR
Vanaf 2000? Dan sla je nogal wat over imho.

Gewoon even top of mind kom ik op:

Cidade de Deus
Being John Malkovitch
Requim for a Dream
Memento
Amelie
Pan's Labyrinth
Big Fish

en ik weet zeker dat ik films vergeet nu

en dan nog zat films waarover kunnen discussieren zoals bijv:

Hero
Punch Drunk love
Being Lenin
Das leben den anderen
HR
HR

Dmitri Karamazov
Lid 2de elftal

Reg.: 31 augustus 2010

De afgelopen 10 jaar heb ik ook niet echt veel meesterwerken voorbij zien komen, behalve de voorgenoemden dan.
Wel ben ik me de laatste tijd wat meer gaan verdiepen in de buitenlandse films (geen Hollywood dus) en daarbij zitten toch echt wel wat toppers.

Amores Perros vind ik persoonlijk één van de beste films van het afgelopen decennium. Paul Haggis heeft bij het maken van Crash volgens mij ook wel wat elementen uit Amores Perros gebruikt.
Daarnaast is Lilja 4-ever een topper van Lukas Moodysson. Ook Fucking Amal is wel leuk van hem, maar die tipt niet aan de grimmige, harde realiteit van Lilja 4-ever. Deze film heeft heel veel indruk gemaakt op mij.

Afgelopen weekend heb ik 4 luni, 3 saptamâni si 2 zile (4 months, 3 weeks and 2 days) gezien. Een Roemeense film over 2 vriendinnen waarvan één een abortus moet ondergaan.
Dit speelt zich af in de periode van Ceaucescu, waarin er op abortus plegen flinke straffen stonden, dus echt makkelijk ging dat niet. Het is een erg realistische film die goed laat zien hoe mensen in een slecht politiek klimaat langzaam kunnen afglijden door (vaak gedwongen) verkeerde keuzes.

Voor de komende weken wil ik graag nog kijken:
Kray
Y tu mamá también
The Man Who Wasn't There
Lucía y el sexo
Norwegian Wood
Yeopgijeogin geunyeo (My Sassy Girl)
Never Let Me Go
Mar Adentro (The Sea Inside)
La Pianiste
Irréversible
Hævnen (In a Better World)
Das Experiment
Utomlyonnye solntsem (Burnt by the Sun)
A Serious Man
Shichinin no samurai (Seven Samurai)

Dat is nog een aardige lijst maar ik weet haast zeker dat ik hier meer plezier aan ga beleven dan de gemiddelde Hollywood film.
HR
HR

rep_robert
Geselecteerd voor Oranje

Je hebt mooie films op je verlanglijstje staan zoals Lucia y el Sexo, Seven Samurai en Y tu Mama Tambien. Die kan ik erg aanraden. Irreversible is ook een weirde film, ben benieuwd of zoiets je ligt. Zo ja, dan heb ik wel wat meer Franse horror/thrillertje die je misschien wel zouden kunnen bevallen.

BoudStyle schreef:

(...)

Vanaf 2000? Dan sla je nogal wat over imho.

Gewoon even top of mind kom ik op:

Cidade de Deus
Being John Malkovitch
Requim for a Dream
Memento
Amelie
Pan's Labyrinth
Big Fish

en ik weet zeker dat ik films vergeet nu

en dan nog zat films waarover kunnen discussieren zoals bijv:

Hero
Punch Drunk love
Being Lenin
Das leben den anderen
HR
Kan opzich wel uren doorgaan, zoveel intens goede films inderdaad. Maar geen meesterwerken wat mij betreft. Probeer wel wat onderscheid te maken, die jij net opnoemt scoren ongeveer een 8 bij mij. Erg goed, maar geen absolute topper. Bedoel je overigens niet Goodbye Lenin?

Gisteren the Fighter en Sucker Punch gezien. The Fighter is gewoon een steengoede film met een fenomenale Bale in de bijrol. Terechte Oscar voor hem wat mij betreft.

Sucker Punch is alles wat het pretendeert te zijn, ontzettend geile no-brain popcorn vermaakt met een extreem geile Emily Browning in de hoofdrol en erg creatieve/mooie CGI.

[Dit bericht is veranderd door rep_robert (op 25 maart 2011 11:42:23).]
HR
HR

Dmitri Karamazov
Lid 2de elftal

Reg.: 31 augustus 2010

rep_robert schreef:

Je hebt mooie films op je verlanglijstje staan zoals Lucia y el Sexo, Seven Samurai en Y tu Mama Tambien. Die kan ik erg aanraden. Irreversible is ook een weirde film, ben benieuwd of zoiets je ligt. Zo ja, dan heb ik wel wat meer Franse horror/thrillertje die je misschien wel zouden kunnen bevallen.
HR
Gisteren heb ik Y tu mama tambien gekeken en het was inderdaad een goede film. Een road trip van twee vrienden en een jonge vrouw. De vriendschap komt onder druk te staan door intieme ontboezemingen en andere verrassingen. Geeft ook een mooi beeld van het Mexicaans leven in het binnenland en uiteindelijk ook een erg onverwacht einde.

Ik ben wel benieuwd naar je lijstje met Franse films. Ik kan me herinneren dat ik een aantal jaar terug The Brotherhood of the Wolf heb gezien en die was erg leuk om naar te zien.
Natuurlijk ook mede door Monica Bellucci, waar ik wel uren naar kan kijken.
HR
HR

rep_robert
Geselecteerd voor Oranje

Dan moet je maar is snel Irréversible kijken. Erg prachtig die Belucci in die film. Verder ook een schokkende film hoor.

Enkele goede Franse horrors zijn verder À l'Intérieur(Inside), Haute Tension, Ils, Frontière(s).
Verder kan ik Calvaire en Vinyan van Fabrice Du Welz ook aanraden, al zijn dat wel erg vreemde films. Je moet er wel van houden, zijn overigens ook geen (pure) horrors.

Verder is het werk van Jaco van Dormael ook prachtig, zijn wel Belgische films, maar ook Franstalig: Toto Le Héros en Le Huitième Jour. Zijn eerste Engelstalige film Mr. Nobody vind ik ook erg geslaagd.

Zelf heb ik gisteren Mary and Max gekeken, een Australische klei-animatie film. Geweldig grappig en tegelijkertijd ontzettend ontroerend. Heerlijk origineel ook allemaal, keertje wat anders dan die Pixar/Dreamworks animaties waarin een gek dier de hoofdrol speelt.
Toch wel 1 van de beste animaties van de afgelopen aantal jaren.
HRHR

Deze topic is open en bestaat uit 80 pagina's: « 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62 63 64 65 66 67 68 69 70 71 72 73 74 75 76 77 78 79 80 »

Ga naar de vorige topic Ga naar de volgende topic

Ajax Forums » C - Supporters » Supporterscontact » The Movie Topic [Deel 4]

HR

Bookmark and Share

HR
clubgevoel
HR
HR

Man van de Wedstrijd

Kies de Man van de Wedstrijd

HR

Battle tegen deze posters

HR

Pool-klassement pagina

HR

VoVo-klassement pagina

HR

Favoriete opstellingen

HR

Ajax Chatbox

Ga nu naar de chatbox om met andere fans van gedachten te wisselen over de club!

HR

Ajax Poll

Moet Ajax proberen het contract van Moisander te verlengen?

Ja
Nee
Geen mening

HR

VoVo

Van de Ajax-fans denkt 9,2% dat WKE Emmen wint van Excelsior. Wat denk jij?

HR

Ideeënbus

We zijn op zoek naar jouw ideeën om Ajax Netwerk nog beter te maken.

HR

Pool

De posters op deze pagina hebben nog geen voorspellingen ingestuurd voor Ajax-FC Dordrecht.

HR

Oranje Netwerk

Ga nu kijken wat er op Oranje Netwerk te doen is!