Deze topic is open en bestaat uit 75 pagina's: « 1 ... 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 ... 75 »
joknok
Vedette
Vak: -
Droomaankoop: -
Reg.: 14 februari 2009
quote:The Kings speech was toch wel de beste film van het jaar. Ook al is het geen topfilm (3,8 zou ik hem geven). Enige film die ik niet zag van de oscargenomineerden was the Fighter, dus behoudens deze film vond ik het terecht. Cinematografie had ik aan Black Swan of King Speech gegeven. Ik ben net blij dat the social network niks won, ik vond dat net een overschatte film. Gewoon een teenage film en toevallig omdat hij vernieuwend is moet het meteen een oscar krijgen? Ik kijk puur naar de kwaliteit en dan springt the kings speech erbovenuit met daarachter black swan en wellicht inception. Voor de rest heb ik niks boeiends gezien.
rep_robert schreef:
Nou, de Oscars zijn ook uitgereikt. Alles was voorspelbaar en dus zijn er ook geen verrassingen, wat jammer is. The King's Speech is de grote winnaar, alleen dat vind ik zelf een totaal overschatte film. Alleen de Oscar voor Firth is terecht. Script en beste film is gewoon dikke, vette bullshit. Rest van de Oscars weinig verrassingen, al vind ik de beste cinematografie voor Inception ook een lachertje. Vooral omdat die film heel veilig is gefilmd en werkelijk niks vernieuwends doet op visueel gebied.
Had Black Swan of Enter the Void(visuele prachttrip)dat meer verdiend.
Social Network is een klein beetje de verliezer(is erg gehyped in de media), al zijn de Oscars die ze hebben gewonnen wel meer dan terecht. Over de bijrollen van de 2 in the Fighter kan ik niks zeggen. Maar dat schijnen wel goede prestaties te zijn geweest. Oh ja, True Grit heeft geen 1 van de 10 nominaties verzilverd. Toch de allergrootste verliezer van vannacht.
rep_robert
Basisspeler
Uit: Groningen
Vak: 424
Reg.: 20 januari 2007
joknok
Vedette
Reg.: 14 februari 2009
quote:Ik vond Inception ook niet goed hoor.
rep_robert schreef:
Nounou, als je the King's Speech de beste film van het afgelopen jaar vindt heb je niet veel gezien denk ik? Ik heb ongeveer zo rond de 125 films uit 2010 gezien en kan wel minstens 25-50 betere films opnoemen. Cinematografie kon sowieso beter richting Black Swan. Camerawerk en muziek was echt fantastisch. Camerawerk bepaalt de helft bij die film. Ook als film is het gewoon tig malen sterker dan het behoorlijk standaard verhaaltje uit the King's speech, dus de Oscar voor het script/verhaal vind ik toch echt zwaar overtrokken.
Ook the Social Network is misschien qua verhaal geen topper, maar qua cinematografie zoveeeeeel malen beter dan King's Speech. Hele film ademt sfeer uit, wat dacht je van die roeiscene in de mist? Prachtig stukje film is dat. Zelfde geldt overigens ook voor de extreem scherpe dialogen, die zijn eigenlijk zo sterk. Alleen de opening waar Eisenberg wordt gedumpt door zijn date/vriendin is al fantastisch. Ook de snelheid waarmee hij praat is bijzonder lastig, Zuckerberg schijnt zo ook in het echt te praten. Aan de oppervlakte lijkt TSN standaard, maar filmtechnisch is het zo hoogstaand.
Dat Inception de technische Oscars wint is misschien niet zo vreemd, maar die voor beste Special Effects mag toch echt naar Tron: Legacy gaan hoor. Veel creatiever, inventiever en bovenal ook veeeeeeeel mooier dan Inception. Op de ombuigscene en het verkennen van Page in Parijs zit er eigenlijk relatief weinig visuele pracht/originaliteit in die film. Soms zelfs een bijzonder rechtlijnige James Bond achtige actiefilm(sneeuwbunker scene). Visueel behoorlijk pover.
True Grit is overigens door Joel en Ethan Coen geregisseerd, 2 man dus. Inderdaad geen topper, maar wel een degelijke en sfeervolle western.
Het is alleen jammer dat ze zo weinig risico nemen, er worden bijna nooit gedurfde films genomineerd. Neem de Oscars ook niet zo heel serieus eigenlijk.
rep_robert
Basisspeler
Drifter
Vedette
Vak: Geen Seizoen Club Card
Reg.: 1 oktober 1999
Led Zeppelin
International
Uit: Amsterdam
Vak: 428
Reg.: 5 maart 2006
Hendrix
Idool
Vak: 427
Reg.: 9 december 2005
quote:De beruchte "Gilmore Girls" stijl dialoog. Bijzonder irritant. Oppervlakkig imponeren, veel te gemaakt.
rep_robert schreef:
Alleen de opening waar Eisenberg wordt gedumpt door zijn date/vriendin is al fantastisch. Ook de snelheid waarmee hij praat is bijzonder lastig, Zuckerberg schijnt zo ook in het echt te praten.
Skywalker
Icoon
Uit: Dagobah
Droomaankoop: Daniel Jarl
Reg.: 27 juli 2000
Hendrix
Idool
quote:Het is knap doordachte symboliek, ongetwijfeld, maar het is gewoon niet geloofwaardig. Als de kijker de scene drie keer terug moet kijken om de dialoog uberhaupt te kunnen volgen schiet het concept zijn doel voor bij imo.
Skywalker schreef:
Het gaat wel verder dan dat, er zit iets achter. Kijk bv maar naar http://blogs.suntimes.com/scanners/2011/02/networking_the_frames.html
Skywalker
Icoon
rep_robert
Basisspeler
quote:Wat dacht je van Dianna Agron als Sarah. Wat een heerlijke meid zeg. Kan wel uren naar haar kijken eigenlijk.
Skywalker schreef:
I am number four is één grote aaneenschakeling van jatwerk uit andere films, een hilarische plot en soms dito dialogen, maar het werkt. Prima popcornvermaak voor als je je hoofd een keer leeg wilt hebben.
het laatste schaap
Icoon
Reg.: 3 november 2002
quote:Ik heb black swan hier ook half de hemel in geschreven. Achteraf gezien ben ik het grotendeels eens met joknok. Ik heb er half over nagedacht en kom ook tot de conclusie dat het nét geen meesterwerk is, precies om de reden die Joknok aangeeft: preutsheid. Niets aan toe te voegen.
Drifter schreef:
Ik heb Black Swan pas gisteren gezien en wat is dat moeiteloos de beste film van 2010. Sterk verhaal, geweldig in beeld gebracht, Portman schittert en de gelaagdheid van de film zorgt ervoor dat het allemaal blijft nazinderen. Lang geleden dat ik zo betrokken was in een film: absolute top.
rep_robert
Basisspeler
AJAXHengelo
Geselecteerd voor Oranje
Uit: Hengelo Ov.
Vak: Geen Seizoen Club Card
Reg.: 3 juni 2002
Skywalker
Icoon
quote:Van de afgelopen vijf jaar?
rep_robert schreef:
Klopt, maar dat heb ik zelden bij hedendaagse films. Weinig meesterwerken uitgekomen de laatste 5 jaar. Topfilms echter wel en dat is dit ook.
Eeuwige liefde
Geselecteerd voor Oranje
Uit: Zaandam
Vak: 428
Droomaankoop: Rafael van der Vaart
Reg.: 21 september 2005
Marco Pannekoek
Regelmatige invaller
Droomaankoop: Christian Chivu
Reg.: 8 januari 2004
quote:Ik moet eerlijk zeggen dat ik alleen wist dat Wahlberg er in speelde. Pas na een tijdje begon ik mezelf af te vragen of zn broer niet Bale was, heel goed personage neergezet ik herkende hem dus niet meteen, sterk presatie ook qwa gewicht.
AJAXHengelo schreef:
Net The Fighter gezien. Goeie film die van mij een dikke 8 krijgt.
De oscar voor Bale is meer dan terecht. Geweldige en veelzijdige acteur.
rep_robert
Basisspeler
quote:Nou nou, overdrijven is ook een vak. Zeg ook niet dat er geen goede films uitkomen, maar om het meesterwerken te noemen. Dat gaat me echt te ver en dan al helemaal bij Inception. Dat is de grootste deceptie. Alleen die rol van DiCaprio al, doet zijn staaltje moeilijk kijken uit Shutter Island na. Bijzonder matigjes allemaal. Overschat prul(maar da's mijn mening natuurlijk).
Skywalker schreef:
(...)
Van de afgelopen vijf jaar?
Million Dollar Baby, Casshern, Garpastum, Letters from Iwo Jima, Das leben der Anderen, No country for old men, In the electric mist, Inception, Black Swan.
Mijn keuze, maar deze vind ik toch wel ofwel meesterwerken, ofwel ertegenaan schurken.
quote:Skyline is een beetje een uit de klauwen gewassen B-film. Volgens mij kostte het maken van de film 500 000 dollar. De overige 9,5 miljoen zitten in de special effects. Dat valt ook wel te zien, best een beroerde b-film, maar de special effects en de invasie redden de film enigzins. Gek ook dat hij hier in de bios heeft gedraaid en een toppertje zoals Pandorum ( http://www.moviemeter.nl/film/53151 ) niet. Maar biosreleases hier snap ik sowieso nooit zoveel van.
Eeuwige liefde schreef:
Skyline was een film waar ik wel wat verwachtingen had na het zien van wat trailers. Special effects zijn wel erg goed, maar de karakters zijn wel erg Cloverfield-achtig. Plot slaat verder nergens op, motieven van de buitenaardse bezoekers om op Aarde te komen zijn er eigenlijk niet. En dan heb ik het nog niet over het einde van de film :denkKlik hier om de spoiler te bekijken
Hendrix
Idool
quote:Zombieland is fantastisch.
rep_robert schreef:
Oh ja, Zombieland ( http://www.moviemeter.nl/film/58515 ) ook niet vergeten natuurlijk, heerlijke zombie horror/komedie dat hier vorig jaar ook straight to dvd was gekomen.
Amsterhammer
Idool
Reg.: 31 juli 2005
BoudStyle
Idool
Uit: Abcoude
Vak: 420
Droomaankoop: Nicklas Helenius
Reg.: 17 juli 2003
quote:Vanaf 2000? Dan sla je nogal wat over imho.
rep_robert schreef: Maar als ik het echt over meesterwerken heb die bij mij een tien scoren vanaf het jaar 2000 dan heb ik maar een kort lijstje:
LOTR trilogie(2001, 2002,2003)
Donnie Darko (2001)
Mulholland Drive(2001)
Eternal Sunshine of the Spotless Mind(2004)
Inglourious Basterds(2009)
Valt een beetje tegen. Enkele toppers, maar (net)geen meesterwerken voor mij:
Incendies(2010), Black Swan(2010), Lost in Translation(2003), Zodiac(2007), Martyrs(2008), Into the Wild(2007)etc. etc.
Veel achtjes vooral bij mij, maar helaas geen Kubrick niveau qua films om maar is iets te noemen. Dat zijn meesterwerken voor mij. Vooral ook veel overschatte werkjes zoals the Dark Knight en Inception dus. Wat eigenlijk niet meer dan prima blockbusters zijn.
Dmitri Karamazov
Lid 2de elftal
Reg.: 31 augustus 2010
rep_robert
Basisspeler
quote:Kan opzich wel uren doorgaan, zoveel intens goede films inderdaad. Maar geen meesterwerken wat mij betreft. Probeer wel wat onderscheid te maken, die jij net opnoemt scoren ongeveer een 8 bij mij. Erg goed, maar geen absolute topper. Bedoel je overigens niet Goodbye Lenin?
BoudStyle schreef:
(...)
Vanaf 2000? Dan sla je nogal wat over imho.
Gewoon even top of mind kom ik op:
Cidade de Deus
Being John Malkovitch
Requim for a Dream
Memento
Amelie
Pan's Labyrinth
Big Fish
en ik weet zeker dat ik films vergeet nu
en dan nog zat films waarover kunnen discussieren zoals bijv:
Hero
Punch Drunk love
Being Lenin
Das leben den anderen
Dmitri Karamazov
Lid 2de elftal
Reg.: 31 augustus 2010
quote:Gisteren heb ik Y tu mama tambien gekeken en het was inderdaad een goede film. Een road trip van twee vrienden en een jonge vrouw. De vriendschap komt onder druk te staan door intieme ontboezemingen en andere verrassingen. Geeft ook een mooi beeld van het Mexicaans leven in het binnenland en uiteindelijk ook een erg onverwacht einde.
rep_robert schreef:
Je hebt mooie films op je verlanglijstje staan zoals Lucia y el Sexo, Seven Samurai en Y tu Mama Tambien. Die kan ik erg aanraden. Irreversible is ook een weirde film, ben benieuwd of zoiets je ligt. Zo ja, dan heb ik wel wat meer Franse horror/thrillertje die je misschien wel zouden kunnen bevallen.
rep_robert
Basisspeler
Deze topic is open en bestaat uit 75 pagina's: « 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62 63 64 65 66 67 68 69 70 71 72 73 74 75 »
Ajax Forums » C - Supporters » Supporterscontact » The Movie Topic [Deel 4]

Ga nu naar de chatbox om met andere fans van gedachten te wisselen over de club!
Is Joel Veltman klaar om Toby Alderweireld te vervangen?
We zijn op zoek naar jouw ideeën om Ajax Netwerk nog beter te maken.