Ajax Netwerk
maandag 22 december 2014 - 15:51                      favorieten | nieuwsbrief | RSS RSS
Ga naar de vorige topic Ga naar de volgende topic

Ajax Forums » Supporterscontact » The Movie Topic [Deel 4]

HR

Deze topic is open en bestaat uit 81 pagina's: « 1 ... 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 ... 81 »

HR

Dmitri Karamazov
Lid 2de elftal

Vak: -
Droomaankoop: -
Reg.: 31 augustus 2010

quote:HR
Ares schreef:

Hij had in 2010 dezelfde rol als dit jaar. Dus dat lijkt me sterk ;).
HR
Dat is waar, maar ik weet niet of ie vorig jaar ook zo beledigend was? Maar misschien vergeten ze snel in Hollywood en is ie er inderdaad volgend jaar weer bij.
HR
HR

Ares
Administrator
Opper Chat Operator

Reg.: 14 maart 2002

Dmitri Karamazov schreef:
Dat is waar, maar ik weet niet of ie vorig jaar ook zo beledigend was? Maar misschien vergeten ze snel in Hollywood en is ie er inderdaad volgend jaar weer bij. HR
Kijk en oordeel zelf: http://www.dumpert.nl/mediabase/793161/aa963a30/ricky_gervais_host_golden_globes_2010.html

Vooral die aankondiging voor Gibson... :B
HR
HR

het laatste schaap Gele kaart: waarschuwing
Icoon

Reg.: 3 november 2002

Zojuist Black Swan gezien. Erg goede drama-psychologische film. Krijgt ook een 8.6 op imdb. Of dat terecht is weet ik niet. Vooral Vincent Casel vond ik echt top spelen, Natalie portman vond ik wat minder.

Klik hier om de spoiler te bekijken
HR
HR

Skywalker
Icoon

Uit: Dagobah
Droomaankoop: Daniel Jarl
Reg.: 27 juli 2000

Hm, ik vind het juist haar beste rol tot nu toe. Geweldig psychologisch drama over ambitie en het streven naar perfectie en wat dat met je doet. Mijn verwachtingen zijn waargemaakt.
HR
HR

Icoon

Skywalker schreef:

Hm, ik vind het juist haar beste rol tot nu toe. Geweldig psychologisch drama over ambitie en het streven naar perfectie en wat dat met je doet. Mijn verwachtingen zijn waargemaakt.
HR

HR
HR

Skywalker
Icoon

Uit: Dagobah
Droomaankoop: Daniel Jarl
Reg.: 27 juli 2000

HR
HR

Icoon

Skywalker schreef:

HR
Nu ik de film even tot me heb laten bezinken kan ik niet anders zeggen dan dat het een klein meesterwerkje is. Het verhaal is namelijk ook nog eens vervlochten met het toneelstuk het zwanenmeer zelf. De regisseur heeft dan ook nog eens de hoofdpersoon met visuele effecten laten vervlechten met de zwaan zelf.Nee, over deze film is nagedacht. Dit is echt puik werk van de regisseur. Hij had het nog iets spannender kunnen maken, dat is misschien het enige minpuntje i.m.o.
HR
HR

rep_robert
Geselecteerd voor Oranje

Vak: 424
Reg.: 20 januari 2007

De paralellen tussen Portman's leven en het Zwanenmeer vallen in Black Swan natuurlijk makkelijk te trekken. Ga ervan uit dat jullie dat ook hebben gedaan?

In dat kader heeft Portman een perfecte rol neergezet, dat ze moeilijk kijkt vind ik dan ook een misplaatste opmerking. De passie waarmee ze voor het ballet leeft straalt ervan af. Eigenlijk te erg, het is geen passie meer. Het is een bezetenheid om een perfecte balletvoorstelling te geven. In die drang naar perfectie draaft Portman te erg door. Dit komt ook mede dankzij haar omgeving, vooral haar moeder die haar kleineert en behandeld als een klein kind.

Black Swan is een toppertje. Gisteren op het Pac festival ook Incendies en 127 hours gezien. Vooral Incendies is een film die je totally shocked achter laat. Echt een prachtige film over een zoektocht van twee kinderen naar het verleden van haar moeder in het Midden Oosten. Schokkende beelden en een climax waar je u tegen zegt. Terecht ook de publieksprijs van het Rotjeknors Film Festival gewonnen.

127 Hours is een film met een simpel verhaal, jongen gaat in zijn eentje op avontuur en komt vast te zitten in de Grand Canyon tussen een muur en een steen. Prachtige one-man show van James Franco!

1,5 week geleden heb ik de komedie/horror Tucker&Dale vs. Evil gezien. Een prettige verrassing. Het is een pure parodie op films als Wrong Turn en Texas Chainsaw Massacre. Gaat over twee hilbillies die worden aangezien voor seriemoordenaars door een groepje jongeren dat gaat kamperen in het bos. Hilarisch die misverstanden!
HR
HR

Icoon

rep_robert schreef:

De paralellen tussen Portman's leven en het Zwanenmeer vallen in Black Swan natuurlijk makkelijk te trekken. Ga ervan uit dat jullie dat ook hebben gedaan?

In dat kader heeft Portman een perfecte rol neergezet, dat ze moeilijk kijkt vind ik dan ook een misplaatste opmerking. De passie waarmee ze voor het ballet leeft straalt ervan af. Eigenlijk te erg, het is geen passie meer. Het is een bezetenheid om een perfecte balletvoorstelling te geven. In die drang naar perfectie draaft Portman te erg door. Dit komt ook mede dankzij haar omgeving, vooral haar moeder die haar kleineert en behandeld als een klein kind.

HR
Hmmmja...er zit wat in je argumentatie. Toch leefde ik niet echt heel erg mee met haar personage. Ze was te egoïstisch, toonde eigenlijk helemaal geen oog voor de omgeving, en was eigenlijk zwak als persoon.

Aan de andere kant zeg ik: dat was de bedoeling van de regisseur, en dat heeft Portman goed ingevuld. Ik miste echter een beetje diepgang bij haar, maar dat zou dan misschien niet bij het idee van de regisseur hebben gepast.

Ik vind het echter uiteindelijk geen Oscar waard, zoals velen wel vinden. Maar dat is mijn bescheiden mening als filmleek.
HR
HR

rep_robert
Geselecteerd voor Oranje

Het is dan ook eigenlijk typisch Amerikaans gedrag he. De beste willen zijn en het streven naar perfectie. Portman's personage is zo opgegroeid en alles heeft eigenlijk moeten wijken voor dit perfectionistische gedrag.
Door dit egoïstische gedrag doet ze eigenlijk ook alleen zichzelf te kort. Dit resulteert in haar vriendeloosheid en haar stijve karakter, ze doet immers nooit iets leuks. Sociaal is ze niet erg sterk, resulterende in het verloop van de film. Allemaal een (in)direct gevolg van haar gedrag/opvoeding.

Maar als het niet jouw cup of tea is, dan houdt het natuurlijk snel op.

[Dit bericht is veranderd door rep_robert (op 8 februari 2011 14:00:28).]
HR
HR

HaaTeeCee
Geselecteerd voor Oranje

Uit: Amsterdam
Reg.: 15 maart 2003

Gisteren The Fighter gezien, een goede film die het vooral moet hebben van de interessante karakters.

Alhoewel Mark Wahlberg de hoofdrol vertolkt, steelt Christian Bale de show met een ijzersterke rol die hij neerzet met een geweldige acteerprestatie. Beschrijvingen als magnifiek en fabuleus doen dan ook weinig onrecht aan het staaltje van absolute klasse dat Bale tentoon spreidt in deze film.

Wederom bewijst hij een zeer getalenteerde en veelzijdige acteur te zijn. Wat mij betreft een van de beste acteurs van dit moment. Alleen al door zijn acteerprestatie is deze film zeer de moeite waard.

Ook de rol van Amy Ryan is het vermelden waard; sexy, volks, recht voor z'n raap en expressief.

Beiden zijn genomineerd voor een Oscar in de categorie beste bijrol, in mijn ogen terecht alhoewel ik de concurrenten nog niet gezien heb.

127 Hours vond ik een goede film die lekker snel begint met vlot camerawerk en prachtige shots van het Amerikaanse landschap, maar de personages vond ik niet zo boeiend. Vanaf het moment dat de hoofdpersoon klem komt te zitten, verslapt de aandacht dan ook wat, alhoewel James Franco het er heus niet onverdienstelijk vanaf brengt. Vond met name de flashbacks niet echt boeiend. Al met al wel een indrukwekkend verhaal.

Over Black Swan weinig aan bovenstaande posts toe te voegen, behalve dat deze film me heel erg deed denken aan het eerdere meesterwerk van Aronofsky Requiem for a Dream. Met name de beklemmende sfeer en de 'tunnel' waarin de hoofdpersonen zich steeds verder de vernieling in helpen zijn wederom adembenemend weergegeven.

Overigens, eenieder die overweegt The Other Guys te gaan zien, kan zich beter drie keer bedenken. Weerzinwekkende smakeloosheid ten top.
HR
HR

Hendrix
Icoon

Vak: 129
Reg.: 9 december 2005

HaaTeeCee schreef:

Overigens, eenieder die overweegt The Other Guys te gaan zien, kan zich beter drie keer bedenken. Weerzinwekkende smakeloosheid ten top.
HR

Nuff said.
HR
HR

Jeroens
Veelbelovend talent

Uit: Castricum
Vak: Geen Seizoen Club Card
Reg.: 15 september 2003

Van het weekend the King's speech gezien. Vermakelijke Engelse film die hoge ogen gooit voor de Oscars. Verhaal zat goed in elkaar, acteurs spelen goed vooral Colin Firth en Geoffrey. Colin Firth zal vermoedelijk een Oscar krijgen voor deze rol.

Film gaat over:

The story of King George VI of Britain, his impromptu ascension to the throne and the speech therapist who helped the unsure monarch become worthy of it. HR
Weet alleen niet of ik hem nou echt zo ontzettend goed vond als iedereen zegt. Misschien een beetje gehyped maar nog steeds een goede film.
HRHR
HR

rep_robert
Geselecteerd voor Oranje

Hendrix schreef:

(...)

Nuff said.
HR
Al zit er wel 1 geniale scene in.

Sorry, maar ik vind dit toch echt geniaal. Was echt een What the fuck moment toen ik het zag haha.

[Dit bericht is veranderd door rep_robert (op 11 februari 2011 00:02:45).]
HR
HR

ElSalvador74 Rode kaart: waarschuwing
Legende

Droomaankoop: Klaas-Jan Huntelaar
Reg.: 7 augustus 2004

Jonah Hex. best ok. met Megan Fox trouwens

forumillustratie
HR
HR

Hendrix
Icoon

rep_robert schreef:

(...)

Al zit er wel 1 geniale scene in.

Sorry, maar ik vind dit toch echt geniaal. Was echt een What the fuck moment toen ik het zag haha.
HR
Wel meer dan één hoor:

HR
HR

rep_robert
Geselecteerd voor Oranje

ElSalvador74 schreef:

Jonah Hex. best ok. met Megan Fox trouwens

(plaatje)
HR
Behoorlijke crap film. Megan Fox is megahot. Maar zodra ze haar bek opentrekt in deze film gaat het mis. Vond het wel meevallen in Transformers 1+2, Jennifer's Body en How to Lose Friends & Alienate People. Maar hier acteert ze echt dramatisch, talentloos en ongeïnspireerd.

Film zelf is ook maar vaag, begint als normale western en naarmate de film vordert komen er steeds meer vage en ongeloofwaardige bovennatuurlijke dingen bovendrijven. Film die van 2 walletjes eet en van beiden behoorlijk zwak. Kies het 1 of het andere, nu heb je een rare mix.
HR
HR

Legende

rep_robert schreef:

(...)

Behoorlijke crap film. Megan Fox is megahot. Maar zodra ze haar bek opentrekt in deze film gaat het mis. Vond het wel meevallen in Transformers 1+2, Jennifer's Body en How to Lose Friends & Alienate People. Maar hier acteert ze echt dramatisch, talentloos en ongeïnspireerd.

Film zelf is ook maar vaag, begint als normale western en naarmate de film vordert komen er steeds meer vage en ongeloofwaardige bovennatuurlijke dingen bovendrijven. Film die van 2 walletjes eet en van beiden behoorlijk zwak. Kies het 1 of het andere, nu heb je een rare mix.
HR
prima vermaakt. westerns vaak saai, zelfs True Grit va giganten van als the Coon Brothers. en juist die bovennatuurlijke elementen maakte het aardig. is trouwens gebaseerd op een strip.
HR
HR

Brasil
Legende

Reg.: 21 december 2000

Ik weet niet of hij al is genoemd.... maar ik heb gisteren 'I pis on your grave' gezien...en het is een topper!!
HR
HR

Legende

Brasil schreef:

Ik weet niet of hij al is genoemd.... maar ik heb gisteren 'I pis on your grave' gezien...en het is een topper!!
HR
docu over pisvee? :B
HR
HR

rep_robert
Geselecteerd voor Oranje

:D I Spit on your Grave. Origineel is trouwens ook wel grappig.
HR
HR

Hendrix
Icoon

A 21st Century Portrait is een magistraal document over de grootste voetballer ooit. Beeld, geluid en tekst komen samen in een prachtige montage. Een waar kunstwerk.
HR
HR

Die Lange
Basisspeler

Vak: Geen Seizoen Club Card
Reg.: 8 december 2004

Onlangs True Grit gezien, met regie van de Coen-brothers.

Een dappere keuze van de gebroeders Coen om een western te maken, en meer dan geslaagd. Uitstekende acteerprestaties van Jeff Bridges, Matt Damon en de jonge ( 13 jaar toen er gefilmd werd!) Hailee Steinfeld.

Geheel in de stijl van de Coen-Brothers een film vol maffe personages. Verder heel mooi camerawerk.

Een 9.
HR
HR

rep_robert
Geselecteerd voor Oranje

Nou, de Oscars zijn ook uitgereikt. Alles was voorspelbaar en dus zijn er ook geen verrassingen, wat jammer is. The King's Speech is de grote winnaar, alleen dat vind ik zelf een totaal overschatte film. Alleen de Oscar voor Firth is terecht. Script en beste film is gewoon dikke, vette bullshit. Rest van de Oscars weinig verrassingen, al vind ik de beste cinematografie voor Inception ook een lachertje. Vooral omdat die film heel veilig is gefilmd en werkelijk niks vernieuwends doet op visueel gebied.
Had Black Swan of Enter the Void(visuele prachttrip)dat meer verdiend.

Social Network is een klein beetje de verliezer(is erg gehyped in de media), al zijn de Oscars die ze hebben gewonnen wel meer dan terecht. Over de bijrollen van de 2 in the Fighter kan ik niks zeggen. Maar dat schijnen wel goede prestaties te zijn geweest. Oh ja, True Grit heeft geen 1 van de 10 nominaties verzilverd. Toch de allergrootste verliezer van vannacht.

Het lijstje:
Beste Film: The King's Speech

Beste Regisseur: Tom Hooper, The King's Speech

Beste Acteur: Colin Firth, The King's Speech

Beste Actrice: Natalie Portman, Black Swan

Beste Originele Scenario: The King's Speech, David Seidler

Beste Bewerkte Scenario: The Social Network, Aaron Sorkin

Beste Mannelijke Bijrol: Christian Bale, The Fighter,

Beste Vrouwelijke Bijrol: Melisssa Leo, The Fighter

Beste Originele Soundtrack: Trent Raznor, Atticus Ross, The Social Network

Beste Liedje: Toy Story 3, We Belong Together (Randy Newman)

Beste Cinematografie: Inception, Wally Pfister

Beste Art Direction: Alice in Wonderland

Beste Sound Editing: Inception

Beste Sound Mixing: Inception

Beste Special Effects: Inception

Beste Lange Documentaire: Inside Job, Charles Ferguson

Beste Korte Documentaire: Strangers No More, Karen Goodman & Kurt Simon

Beste Animatiefilm: Toy Story 3, Lee Unkrich

Beste Korte Animatiefilm: The Lost Thing, Shaun Tan en Andrew Ruhemann

Beste Korte Speelfilm: God of Love, Luke Matheny

Beste Niet-Engelstalige Film: In A Better World, Susanne Bier (Denemarken)

Beste Montage: Angus Wall, Kirk Baxter, The Social Network

Beste Make-Up: The Wolfman

Beste Kostuums: Alice in Wonderland

[Dit bericht is veranderd door rep_robert (op 28 februari 2011 12:39:25).]
HR
HR

retuow
Geselecteerd voor Oranje

Reg.: 11 oktober 2004

Hendrix schreef:

(...)

Wel meer dan één hoor:

HR
Vrijdagavond had ik You don't mess with the Zohan gekeken, zaterdagavond The other guys. En ongelofelijk gelachen :) .
HRHR

Deze topic is open en bestaat uit 81 pagina's: « 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62 63 64 65 66 67 68 69 70 71 72 73 74 75 76 77 78 79 80 81 »

Ga naar de vorige topic Ga naar de volgende topic

Ajax Forums » C - Supporters » Supporterscontact » The Movie Topic [Deel 4]

HR

Bookmark and Share

HR
clubgevoel
HR
HR

Man van de Wedstrijd

Kies de Man van de Wedstrijd

HR

Battle tegen deze posters

HR

Pool-klassement pagina

HR

VoVo-klassement pagina

HR

Favoriete opstellingen

HR

Ajax Chatbox

Ga nu naar de chatbox om met andere fans van gedachten te wisselen over de club!

HR

Ajax Poll

Moet Ajax in de winter versterking halen?

Nee
Ja voor de verdediging
Ja voor het middenveld
Ja voor de aanval

HR

VoVo

Van de Ajax-fans denkt 53,3% dat Heracles Almelo wint van Excelsior. Wat denk jij?

HR

Ideeënbus

We zijn op zoek naar jouw ideeën om Ajax Netwerk nog beter te maken.