Ajax Netwerk
donderdag 18 september 2014 - 19:44                      favorieten | nieuwsbrief | RSS RSS
Ga naar de vorige topic Ga naar de volgende topic

Ajax Forums » Supporterscontact » The Movie Topic [Deel 4]

HR

Deze topic is open en bestaat uit 80 pagina's: « 1 ... 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 ... 80 »

HR

Bramsterdam
Regelmatige invaller

Vak: -
Droomaankoop: Rafael van der Vaart
Reg.: 4 september 2004

Depp wordt hier wel zwaar onderschat. Is juist compleet als acteur met rollen in o.a. Blow, Secret window en Donnie Brasco
HR
HR

Aquilani
Basisspeler

Uit: Amsterdam
Droomaankoop: Rafael van der Vaart
Reg.: 2 september 2006

Ik vond de laatste 3 films van DiCaprio die ik heb gezien alle 3 schitterend (Inception, Shutter Island, Departed), ook al leken zijn personages wel erg op elkaar ja. Maar in Catch me if you can of Whats eating Gilbert Grape was hij toch heel anders?
Meest veelzijdige acteur vind ik trouwens Edward Norton, met American History X, Red Dragon en The Score als beste voorbeelden.

Een van de weinige Nederlandse films die ik echt goed vond was trouwens Simon, en zelfs daar werd af en toe dramatisch slecht geacteerd. Nachtrit was ook niet slecht, ware het niet dat m'n oren op een gegeven moment pijn begonnen te doen van de vreselijk neppe Amsterdamse accenten.
HR
HR

Hendrix
Idool

Vak: 129
Droomaankoop: -
Reg.: 9 december 2005

Johnny Depp ben ik niet zo onder de indruk van, dat vind ik wel een beetje een formule acteur inderdaad.

Maar die kwalificatie aan Brad Pitt toeschrijven gaat natuurlijk nergens over. Vergelijk zijn rollen in films als Snatch, Fight Club, Interview with the Vampire en A River Runs Through It, om er maar eens een paar te noemen, maar eens met elkaar.
HR
HR

BeeDeeVee
Icoon

Uit: Thuis
Droomaankoop: Christian Chivu
Reg.: 23 november 2004

quote:HR
Hendrix schreef:
Johnny Depp ben ik niet zo onder de indruk van, dat vind ik wel een beetje een formule acteur inderdaad.

Maar die kwalificatie aan Brad Pitt toeschrijven gaat natuurlijk nergens over. Vergelijk zijn rollen in films als Snatch, Fight Club, Interview with the Vampire en A River Runs Through It, om er maar eens een paar te noemen, maar eens met elkaar.
HR
Eigenlijk vind ik de bovengenoemde acteurs allemaal toppers. Johnny Depp mag dan wel een gewoonte hebben om geflipte karakters te spelen, maar desondanks weet hij deze gevarieerde karakters allemaal wel geloofwaardig neer te zetten. Daarnaast heeft hij, zoals al eerder aangehaald, ook in films als What's Eating Gilbert Grape, Chocolat en Donnie Brasco laten zien dat hij andersoortige rollen meer dan goed aan kan.

Ook Brad Pitt heeft zich in veel verschillende films al geprofileerd: The curious case of Benjamin Button, Snatch, Fight Club en Se7en zijn allemaal sterk verschillende rollen en stuk voor stuk zeer overtuigend.

Zoals iemand eerder al noemde, had ik een bloedhekel aan Leonardo DiCaprio ten tijde van Titanic. Dat is sindsdien behoorlijk omgeslagen. In What's Eating Gilbert Grape vond ik hem erg sterk, in Inception prima en in de Scorsese films zeer overtuigend. Niet voor niets dat een buitencategorie-regisseur als Scorsese hem als zijn vaste lead-man heeft bestempeld.

Edward Norton werd ook genoemd: inderdaad een onderschat maar veelzijdig acteur. Of hij in een laagdrempelige actiefilm als The Italian Job zit of in zwaardere kost als American History X, hij past altijd prima in zijn rol.

En tot slot nog als toevoeging dat ik de mening deel over Pacino en De Niro over hun filmkeuze van de laatste jaren: dat doet afbreuk aan hun legendarische status.
HR
HR

het laatste schaap Rode kaart: waarschuwing
Icoon

Reg.: 3 november 2002

Sevic schreef:

(...)

Tja ik roep het al jaren maar ik dacht dat ik de enige was. Vergelijk de Nederlandse filmindustrie met die in andere Europese landen: Duitsland, Frankrijk, Spanje, Engeland, Zweden... het niveau van de Nederlandse film is werkelijk om te janken. Hoofd tussen je knieën en jánken.

Pacino kan bij mij niets meer verkeerd doen sinds zijn prestatie in Scent of a Woman, maar eerlijkheid gebiedt te zeggen dat ie ook een behoorlijk rijtje missers achter z'n naam heeft staan. Zelfde geldt voor De Niro (rare filmkeuzes de laatste jaren).

DiCaprio kan alleen DiCaprio spelen (Body of Lies is de enige uitzondering, daar was ie verrassend goed in) en Johnny Depp is nog erger, die man heeft letterlijk nog nooit een serieuze rol fatsoenlijk ingevuld. Dan staat ie weer met scharen aan z'n klauwen te klooien, dan weer te zingen in een kapsalon, dan weer in een chocoladefabriek, dan weer Keith Richards te imiteren op een piratenschip, man ga eens een film op niveau doen...

Overigens vind ik Christian Bale één van de beste acteurs van het moment. Meer ondanks dan dankzij z'n Batmanfilms, trouwens...
HR
volledig mee eens. God wat is Bale goed zeg. In American Psycho vond ik 'm al fantastisch. Hij heeft die film gemaakt en de hoofdpersonage uit het book een gezicht gegeven)

Depp vind ik ook vreselijk om te zien in films als sjakie en pirates of the carribean: altijd over de top, alsof ie in het theater staat. Dan kun je zeggen: dat hoort bij die rol, maar ik vind dat hij te bewust is van de rol die hij speelt.

En de nederlandse filmindustrie is inderdaad heel matig, al is daar de laatste jaren verbetering in gekomen.

Ik kijk bijna nooit Nederlandse films. De laatste film die ik heb gezien was komt een vrouw bij de dokter. Ik vond dat echt een kunststukje van Reinout Oerlemans, en heel degelijk acteerwerk van Atsma en carice van Houten. De film was uitstekend geslaagd. Als je het voor elkaar kunt krijgen dat 70 procent van de zaal met tranen in de ogen zit en dat 65 procent van de vrouwen aan het huilen zijn, heb je het gewoon enorm goed gedaan.

Nu had Kluun dat al voor elkaar gekregen in zijn boek, maar de film doet niet onder voor het boek.

Ik vond Alec baldwin ook altijd een goede acteur. In glengerry glen ross of the juror bijvoorbeeld. Jammer dat ie zoveel kutfilms heeft gekregen.

[Dit bericht is veranderd door het laatste schaap (op 20 december 2010 18:45:35).]
HR
HR

rep_robert
Geselecteerd voor Oranje

Vak: 424
Reg.: 20 januari 2007

Bale zijn rol in American Psycho is legendarisch. Denk dat ik zelden zo'n overtuigende psychopaat met dwangneuroses heb gezien.
Wel jammer van zijn gehijg in de Batman films inderdaad.

Carice van Houten vind ik maar niets, die moet zo nodig met haar tieten zwaaien in elke film. Niet dat ik dat erg vindt, maar een topactrice??? Niet echt..
Heb haar ook in 2 engelstalige films gezien. Repo Men en Black Death. Aan haar Engels moet ze ook nog keihard werken. Dan toch liever de al gearriveerde Nederlanders in Hollywood.

Depp is behoorlijk veelzijdig, maar de laatste tijd vervalt hij toch teveel in de typetjes. Gaat echt ten koste van de wel serieuze rollen die hij op een fenomenale wijze heeft ingevuld(What's Eating Gilbert Grape en Finding Neverland bijvoorbeeld). Niet dat de typetjes slecht zijn, ik vind dat hij de beste is daarin. Maar je raakt er soms wel op uitgekeken.

DiCaprio kan tegenwoordig alleen maar moeilijk kijken, laat hem is in een komedie spelen of zo :D Of weer in een goed drama o.i.d.
Die misdaad/actie films beginnen me ook de keel uit te hangen.

Of neem een Denzel Washington, een prima acteur. Maar zie hem in 90% van zijn films de good guy uithangen die de wereld redt van de slechterikken. Gadsie

het laatste schaap schreef:

(...)

Ik kijk bijna nooit Nederlandse films. De laatste film die ik heb gezien was komt een vrouw bij de dokter. Ik vond dat echt een kunststukje van Reinout Oerlemans, en heel degelijk acteerwerk van Atsma en carice van Houten. De film was uitstekend geslaagd. Als je het voor elkaar kunt krijgen dat 70 procent van de zaal met tranen in de ogen zit en dat 65 procent van de vrouwen aan het huilen zijn, heb je het gewoon enorm goed gedaan.
HR
Vrouwen die huilen bij een film? Zet gewoon een romantische komedie met Hugh Grant of Matthew McConaughey op en ze liggen al plat voor je. Vind ik niet echt een goede graadmeter voor films, dat publiek wat allemaal op die films afkomt neem ik totaal niet serieus. Zie ik ze ook bij A Serious Man, Scott Pilgrim vs the World of the , the Road of the Ghost Writer in de bios? Die goede films draaien allemaal in kleine zaaltjes met amper publiek omdat het gros van het Nederlandse filmpubliek liever naar Step Up(kots), Fast&Furious(kots) of New Kids(kots) gaat.

[Dit bericht is veranderd door rep_robert (op 20 december 2010 21:53:00).]
HR
HR

Sevic
Talent

Vak: Geen Seizoen Club Card
Reg.: 16 augustus 2007

Finding Neverland was inderdaad wel een aardige film, maar daar had echt nog véél meer in gezeten (ligt niet puur aan Depp). Het verhaal van J.M. Barrie en de totstandkoming van Peter Pan is één van de mooiste collectieve anekdotes ter wereld vind ik, dan moet een film daarover ook echt fenomenaal kunnen worden, en dat was het bepaald niet.

Nog wat betreft Depp: één van z'n weinige goede rollen vond ik Nick of Time, maar die film stelde op zichzelf dan weer niet zoveel voor. Verder was Secret Window inderdaad wel leuk geacteerd.
Public Enemies vond ik dan weer niet zo'n goede film (van Michael Mann ben ik althans beter gewend) en What's Eating Gilbert Grape ronduit slaapverwekkend. Maar ik realiseer me dat ik daar behoorlijk alleen in sta dus dat ligt vooral aan mij.

Eigenlijk is het sinds Fear and Loathing nooit meer echt goed gekomen.
HR
HR

Icoon

rep_robert schreef:

Bale zijn rol in American Psycho is legendarisch. Denk dat ik zelden zo'n overtuigende psychopaat met dwangneuroses heb gezien.
Wel jammer van zijn gehijg in de Batman films inderdaad.HR
Hij was fantastisch. Het boek was natuurlijk veel en veel beter dan de film, en de film deed niet helemaal recht aan het boek, maar Bale was geweldig.

Carice van Houten vind ik maar niets, die moet zo nodig met haar tieten zwaaien in elke film. Niet dat ik dat erg vindt, maar een topactrice??? Niet echt..
Heb haar ook in 2 engelstalige films gezien. Repo Men en Black Death. Aan haar Engels moet ze ook nog keihard werken. Dan toch liever de al gearriveerde Nederlanders in Hollywood.
HR
Ik heb nooit gezegd dat ze een topactrice is. Ik zeg alleen dat ze in komt een vrouw bij de dokter gewoon een degelijke prestatie neerzette. Ik had haar nog nooit zien spelen en had het ergste verwacht, en dus was ik vrij positief. Niks mis met haar acteerprestaties in die film. De naaktscenes zijn idd wat minder. Typisch Nederlands ook. Zo'n turks fruit overblijfsel is dat.

Depp is behoorlijk veelzijdig, maar de laatste tijd vervalt hij toch teveel in de typetjes. Gaat echt ten koste van de wel serieuze rollen die hij op een fenomenale wijze heeft ingevuld(What's Eating Gilbert Grape en Finding Neverland bijvoorbeeld). Niet dat de typetjes slecht zijn, ik vind dat hij de beste is daarin. Maar je raakt er soms wel op uitgekeken.
HR
Hij is op z'n best als ie een ingehouden rol speelt, met zo'n blik op oneindig. Die typetjes kunnen me gestolen worden. Overacting, waarmee hij zich vaak gewoon buiten de film plaatst.

DiCaprio kan tegenwoordig alleen maar moeilijk kijken, laat hem is in een komedie spelen of zo :D Of weer in een goed drama o.i.d.
Die misdaad/actie films beginnen me ook de keel uit te hangen.HR
Het is geen slechte acteur, maar zeker geen topper. Een normale acteur. Ik word er niet warm of koud van.

Vrouwen die huilen bij een film? Zet gewoon een romantische komedie met Hugh Grant of Matthew McConaughey op en ze liggen al plat voor je. Vind ik niet echt een goede graadmeter voor films

Als 70 procent van de vrouwen in de zaal huilen, en bijna alle mannen tranen in hun ogen hebben en stiekum een traan wegpinken, is het een meer dan uitstekende graadmeter. Ik heb het nog nooit gezien in de bioscoop dat er zo ontzettend veel werd gehuild. Je moet niet onderschatten hoe moeilijk het is om als regisseur de emoties van je publiek te prikkelen. Emoties hebben het laatste woord, en als je die weet te prikkelen heb je het uitstekend gedaan. Je kunt die emoties goedkoop vinden, maar ik zie emoties als waardevrij.

dat publiek wat allemaal op die films afkomt neem ik totaal niet serieus. Zie ik ze ook bij A Serious Man, Scott Pilgrim vs the World of the , the Road of the Ghost Writer in de bios? Die goede films draaien allemaal in kleine zaaltjes met amper publiek omdat het gros van het Nederlandse filmpubliek liever naar Step Up(kots), Fast&Furious(kots) of New Kids(kots) gaat.
HR
Ik bezoek ook graag filmtheaters en kan genieten van sommige cultfilms, maar wat wil je hiermee zeggen? Je kunt de massa toch niet verplichten om die films te zien? Iedereen heeft zijn eigen smaak. Over smaak valt niet te twisten. Ik bekijk het vanuit het standpunt van de regisseur: als hij een miljoenenpubliek aan zich weet te binden en de kritieken zijn goed, heeft ie het gewoon uitstekend gedaan.

Dan kun je wel spreken over ''dat publiek'' maar het is vaak nog moeilijker om de massa aan te trekken dan de cultfilmfanaten voor de aparte films.HR
HR
HR
HR

rep_robert
Geselecteerd voor Oranje

Wil met dat publiek alleen maar aangeven dat ik die prestatie van Komt een vrouw bij de dokter niet zo geweldig vindt, gezien het publiek wat wel massaal warm loopt voor zo'n film. De grote massa is vaak toch wel kritiekloos en komt op grote namen af. Dat ze zitten te janken bij zo'n film verbaast me ook niets. Toch jammer dat daar wel honderdduizenden op af komen in Nederland, net zoals New Kids. Terwijl er toch vele verborgen pareltjes tussen zitten die door iedereen wordt genegeerd. Dat bedoel ik ermee te zeggen.

Ik weet niet of Komt een Vrouw bij de dokter aan de volwachtingen heeft voldaan, met 3,23 gemiddeld op MovieMeter vind ik dit wel een tegenvallend gemiddelde. Komt vooral omdat het een verfilming van een bekend boek is, vooral de publiciteit heeft zijn werk goed gedaa. Als zoals jij beweert 60% van de zaal zit te janken, dan heeft de regisseur zijn werk goed gedaan. Dat geef ik wel toe.

Goed voorbeeld van wat jij wilt te zeggen zou ik Avatar noemen, in verhaaltechnisch opzicht een bijzonder simpele en standaard film. Maar dat moet ook wel als je er honderden miljoenen in pompt. Dan is het marketingtechnisch niet verantwoordelijk om er een ingewikkelde film van te maken.
Het eindresultaat is dus een film met verbazingwekkende nieuwe technieken en goed gebruik van 3D als een van de eerste films sinds tijden, maar een standaard verhaal waar de vele "cinefielen" op afknappen. Iets waar je dus doorheen moet kunnen prikken vind ik en dat probeer jij denk ik ook te zeggen?

[Dit bericht is veranderd door rep_robert (op 21 december 2010 00:44:17).]
HR
HR

Velsen
Veelbelovend talent

Vak: 127
Reg.: 27 november 2005

Heb afgelopen weekend The Good, The Bad, The Weird gekeken. Een western van Koreaanse makelij. Iedereen die ik spreek reageert gelijk zoals ik ook reageerde: een western met Aziaten? Hahaha! Maar heb me er prima mee vermaakt. Zoals ik op MovieMeter beschreef:

Heerlijke verrassing, deze film! Zo nu en dan kom je van die pareltjes tegen die je onverwacht de hele film lang laat lachen en vol genot naar de actiescenes laat kijken. Dit is er zo één.

Mijn verwachting vooraf was vooral erg sceptisch, want tja: een western met Aziaten? Maar al met al is het prima vermaak, de humor is prima en zoals al eerder aangegeven zijn de actiescenes uitermate vermakelijk. Goed gefilmd (niet zo heel druk zoals bij sommige andere Koreaanse producties). Ook de muziek vind ik perfect en kon ik echt van genieten bij sommige scenes.HR
HR
HR

BoudStyle
Idool

Uit: Abcoude
Vak: 420
Droomaankoop: Nicklas Helenius
Reg.: 17 juli 2003

aj schreef:

Heeft iemand nog titels voor leuke, grappige, fantastische animatiefilms. Ik dacht altijd dat ik niet van de animatiefilms was totdat ik pas op tv, Flushed Away zag.. Die was briljant, vond ik tenminste. Ik ben erg benieuwd. :) Verder alvast Toy Story 3 voor kerstmis gevraagd, dat geheel terzijde ;)
HR
Ik zou zeggen probeer eens de film Persepolis, simpele stijlvorm die op een humoristische manier wat verteld over politiek en religie in Iran.
HR
HR

Icoon

rep_robert schreef:

Goed voorbeeld van wat jij wilt te zeggen zou ik Avatar noemen, in verhaaltechnisch opzicht een bijzonder simpele en standaard film. Maar dat moet ook wel als je er honderden miljoenen in pompt. Dan is het marketingtechnisch niet verantwoordelijk om er een ingewikkelde film van te maken.
Het eindresultaat is dus een film met verbazingwekkende nieuwe technieken en goed gebruik van 3D als een van de eerste films sinds tijden, maar een standaard verhaal waar de vele "cinefielen" op afknappen. Iets waar je dus doorheen moet kunnen prikken vind ik en dat probeer jij denk ik ook te zeggen?
HR
Ja.

Maar ik begrijp je wel hoor.Ik heb me ook een tijd geërgerd aan holywoodproducties die binnen de veilige marge werken: tussen twee piketpalen waarmee ze de grootst mogelijke zekerheid hebben dat het bij het publiek aanslaat. Waardoor je veel hollywood clichés krijgt. De drijfveer is geld, en op z'n minst ''niet al te veel geld verliezen''. Dat gaat ten koste van de creativiteit. Gekukkig wordt dat gat tegenwoordig veel opgevuld door Europese en Aziatische films.

Maar dat kun je het publiek niet kwalijk nemen. Het publiek is uiteindelijk de scheidsrechter, de baas.

Ik ben trouwen geen cinéfiel. Ben maar een boerenlul met een mening over film, vooral horrorfan. Jammer dat daar zo weinig films van gemaakt worden (relatief).
HR
HR

rep_robert
Geselecteerd voor Oranje

Er worden heus wel genoeg horrorfilms gemaakt, alleen het grootste merendeel is gewoon waardeloze bagger dat eigenlijk niet het daglicht mag zien.

Ben je trouwens ook een beetje van het splattergenre, zoals films als Braindead en Bad Taste van Peter Jackson(Lord of the Rings)? Zijn opzich wel geniale films, maar vooral ook doorspekt met humor.

In mindere mate vind ik de Evil Dead reeks van Sam Raimi ook wel hier toebehoren. Drag me to Hell van hem vond ik dan wel weer fantastisch. De combinatie van horror, humor en ranzigheid is daar wel weer top.

Voor de rest ben ik ook maar een boerenkinkel dat ontzettend veel films kijkt en er (helaas voor mijn portemonnee) ook gigantisch veel originele dvd's in zijn collectie heeft.

[Dit bericht is veranderd door rep_robert (op 22 december 2010 12:32:29).]
HRHR
HR

Drifter
Vedette

Reg.: 1 oktober 1999

Waar blijven de top tien lijstjes?
HR
HR

transfer
Regelmatige invaller

Droomaankoop: Zlatan Ibrahimovic
Reg.: 30 mei 2005

Drifter schreef:

Waar blijven de top tien lijstjes?
HR
lastig, want je bent er daarna altijd wel een paar vergeten die nog beter zijn.

vond zelf Shutter Island heel dik, had een hekel aan di Caprio, zoals meerdere, maar wat een goede acteur. Als je zin hebt in stukje depressiviteit kijk dan Basketball Diaries.
Vond the Game, met Michael Douglass, ook heel goed.

Burn after Reading is natuurlijk een kutfilm, maar vind hierin de rol van Brad Pitt fantastisch..
HR
HR

Skywalker
Icoon

Uit: Dagobah
Droomaankoop: Daniel Jarl
Reg.: 27 juli 2000

De titels op deze lijst zijn gekozen uit de 70 film die ik dit jaar in de bios heb gezien. Allereerst een paar eervolle vermeldingen: She’s out of my league, The Road, Baaria - la porta del vento en Brooklyn’s finest. Die hebben het nét niet gehaald.

15 Robin Hood. Het was inderdaad wel erg Gladiator in Britain. Maar Ridley Scott zou Ridley Scott niet zijn als hij er toch iets van wist te maken. Originele invalshoek, goede actie en beelden, Crowe en Blanchett een beetje op de automatische piloot, maar Max von Sydow en William Hurt maken dat weer goed. Genoeg voor de vijftiende plaats.

14 Io sono l’amore. Prachtige Italiaanse film over een familie in verval. Tilda Swinton steelt de show als de Russische vrouw van een Italiaanse zakenman die het beklemmende milieu waarin ze leeft wil ontsnappen. http://www.youtube.com/watch?v=v7O6Kj_BUwA

13 The Ghost Writer. Roman Polanski weet hetzelfde nare sfeertje op te reopen als hij in Frantic heeft gedaan. En dat is, wat mij betreft, goed, aangezien Frantic mijn favoriete Polanski is. Het is echter niet méér van hetzelfde. In the Ghost Writer zit meer symboliek en zijn er meer ‘sterke karakters’ dan in Frantic. http://www.youtube.com/watch?v=L_AerBW0EcI

12 Kick Ass is een film die groeit terwijl je ernaar zit te kijken. Het begint als een simpele film over een scholier die iets positiefs wil doen voor de wereld, het eindigt episch. Tussendoor zit er nog een klassiek what the fuck-moment in de film. Wat ook voor deze film pleit is dat Nicholas Cage eindelijk weer eens te pruimen is. Dat is ook weer een tijdje geleden.

11 Scott Pilgrim vs the World is een prima stripboekverfilming geworden. Hilarische opmerkingen, droge humor, geweldige special effects en geen seconde over de top. http://www.youtube.com/watch?v=8iwIWZKRZqY

10 Nowhere Boy vertelt het jeugdverhaal van John Lennon, de kennismaking met Macca, zijn familie en zijn eerste stappen in de muziek. Let vooral op Kristin Scott Thomas. Geweldige actrice. http://www.youtube.com/watch?v=Y6Km9L1Sqd0

09 You will meet a tall dark stranger van Woody Allen is weer een Britse, maar typische Woody Allen. Bij vlagen hilarisch, bij vlagen filosofisch, maar altijd menselijk en fijn. http://www.youtube.com/watch?v=OLLbzJC_mp4

08 The Imaginarium of Dr. Parnassus is vooral veelbesproken vanwege het overlijden van een van de hoofdrolspelers, Heath Ledger. Je zou zelfs bijna vergeten dat Terry Gilliam weer een prima film heeft afgeleverd. Prima acteerwerk van Christopher Plummer, Ledger en Andrew Garfield. http://www.youtube.com/watch?v=6jU3AimFaz0

07 Lebanon is de tankfilm-variant van Das Boot. Centraal staat een groep Israëlische soldaten die in de oorlog in Libanon hun vuurdoop beleven, in een tank. We zien de gruwelen door de oorlog door het kijkgat van de tank, waarvan de bemanning langzaam maar zeker ontmenselijkt in de Full Metal Jacket-stijl. http://www.youtube.com/watch?v=Y9lWyfHqlOs

06 In The Last Station worden de laatste weken van de Russische schrijver Tolstoy (Christopher Plummer) vertoond. We zien de ruzies met zijn vrouw (Helen Mirren), de manier waarop zijn vertrouwelingen hem verafgoodden en een icon van hem wilden maken en de manier waarop hij daarmee omging. Goede rol van James McAvoy, die zich prima staande houdt tussen Plummer en Mirren. Goede boekverfilimg. http://www.youtube.com/watch?v=aw72eJi_lgs

05 Shutter Island. Ik heb hem drie keer gezien en ik kan uren over het einde praten. Shutter Island is een echte loive it or hate it film, ik val in de eerste categorie.

04 Submarino kan je omschrijven als een enorme depressieve film over twee broers die bepaald niet voor het geluk geboren zijn. Maar dat maakt het geen slechte film. Sterker nog, juist op het moment dat de zwartgalligheid zijn hoogtepunt bereikt, wordt alles dragelijk. Jakob Cedergren. Onthou die naam. http://www.youtube.com/watch?v=RXQsSStHI5c

03 Another year is geregisseerd door Mike Leigh, die met Vera Drake, Secrets & Lies en Naked al prima films op zijn palmares heeft staan. Ik vind Another Year echter zijn hoogtepunt tot nu toe. De film heeft alles, van typische Britse humor tot menselijke tragedie van alle opsmuk ontdaan. http://www.youtube.com/watch?v=yypx-Tz8NzU

02 Inception. Ik ken geen beter doorwrochte film over dromen. Alles klopt. Adembenemende actiescenes. Prima acteerwerk van alle acteurs. Als Christopher Nolan zichzelf niet al bewezen zou hebben, zou dit zijn proeve zijn. Hoe dan ook, een meesterwerk.

01 Mr. Nobody. Ik heb lang getwijfeld tussen deze of Inception. Het is deze geworden. De vragen die opgeworpen worden, in combinatie met het prachtige verhaal, het uitstekende acteerwerk en de fijne soundtrack hebben de doorslag gegeven. Mr. Nobody heeft me meer aan het denken gezet dan welke film ook, dit jaar. http://www.youtube.com/watch?v=M2UFsGaDW2o
HR
HR

Ares
Administrator
Opper Chat Operator

Reg.: 14 maart 2002

Waarom vond je Scott Pilgrim beter dan Kick-Ass? Ik vond Kick-Ass, ondanks Cage, persoonlijker stukken leuker. Verder denk ik dat ik nog niet eens de helft heb gezien, dus interessant om de komende tijd nog eens wat in te halen :).
HR
HR

Skywalker
Icoon

Uit: Dagobah
Droomaankoop: Daniel Jarl
Reg.: 27 juli 2000

Ik denk dat ik uiteindelijk de subtiele en minder subtiele humor van Scott Pilgrim net iets leuker vind dan het minder subtiele geweld van Kick ass. ;) Het was wel een lastige keuze tussen die twee.
HR
HR

rep_robert
Geselecteerd voor Oranje

Buiten het feit dat beide films geweldig zijn ligt de nadruk bij Scott Pilgrim toch vooral op de vele knipogen en de heerlijke flauwe humor. Kick-Ass moet het toch vooral hebben van de botte actie bij mensen van wie je het niet verwacht. Kan best begrijpen dat Scott Pilgrim leuker is voor veel mensen. Vind hem persoonlijk ook leuker, al ligt het niet ver uit elkaar.

Deze twee scenes lig ik echt van dubbel:

[Dit bericht is veranderd door rep_robert (op 30 december 2010 17:35:55).]
HR
HR

Dmitri Karamazov
Lid 2de elftal

Reg.: 31 augustus 2010

Skywalker schreef:

[...]

01 Mr. Nobody. Ik heb lang getwijfeld tussen deze of Inception. Het is deze geworden. De vragen die opgeworpen worden, in combinatie met het prachtige verhaal, het uitstekende acteerwerk en de fijne soundtrack hebben de doorslag gegeven. Mr. Nobody heeft me meer aan het denken gezet dan welke film ook, dit jaar. http://www.youtube.com/watch?v=M2UFsGaDW2o
HR
Net deze film bekeken. Wat een verhaal. Het zet je echt heel erg aan het denken over de verschillende keuzes die je maakt in het leven.
Geen spectaculaire special effects maar gewoon een goed geschreven verhaal over de oneindige mogelijkheden die onstaan door op het eerste gezicht kleine keuzes.
Ook het acteerwerk was sterk, zelfs van Jared Leto. Ik moet zeggen dat ik vooraf niet veel had verwacht van hem (een mening mede gebaseerd op de verschrikkelijke muziek die hij maakt), maar hij zette zijn rol goed neer.

Topfilm wat mij betreft.
HR
HR

T-Bag
Administrator
Derde plek Ajax Netwerk VoVo 2012/2013

Uit: eraard valkenswaard
Reg.: 26 september 2004

Vannacht The Kid (2010) gekeken.
Kan er kort over zijn:

Wat een geweldige film is dat zeg!

Aanrader voor de echte filmliefhebber :P
HR
HR

feniks
Geselecteerd voor Oranje

Reg.: 10 juli 2003

Ik dacht dat deze post hier beter op z'n plek zou zijn dan bij de 'leuke-filmpjes' topic, aangezien je toch wel wat met films/tv moet hebben.

Maar bij deze de heerlijke openings-monoloog van Ricky Gervais bij de Golden Globes;

http://www.film1.nl/oscars/14766-Grappige-video-Ricky-Gervais-zet-Hollywood-voor-schut.html
HR
HR

Dmitri Karamazov
Lid 2de elftal

Reg.: 31 augustus 2010

Schitterend hoe hij sommige mensen even voor lul zet. Ik denk niet dat ie volgend jaar nog een keer uitgenodigd zal worden....

Hulde voor de Niro ook die als één van de weinigen er echt om kan lachen.
HR
HR

Ares
Administrator
Opper Chat Operator

Reg.: 14 maart 2002

Hij had in 2010 dezelfde rol als dit jaar. Dus dat lijkt me sterk ;).
HR
HR

D-Tagz
Vedette

Uit: Lelystad
Droomaankoop: Gerard Deulofeu
Reg.: 13 april 2006

Drifter schreef:

(...)

Recent: 9 en Coraline. Beide zeer volwassen en soms dreigende animatiefilms.
HR
Coraline is inderdaad behoorlijk dreigend. Ik zou mijn zoontje van 6 (die al last van nachtmerries heeft) er niet naar laten kijken. Zeker niet in 3D.
HRHR

Deze topic is open en bestaat uit 80 pagina's: « 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62 63 64 65 66 67 68 69 70 71 72 73 74 75 76 77 78 79 80 »

Ga naar de vorige topic Ga naar de volgende topic

Ajax Forums » C - Supporters » Supporterscontact » The Movie Topic [Deel 4]

HR

Bookmark and Share

HR
clubgevoel
HR
HR

Man van de Wedstrijd

Kies de Man van de Wedstrijd

HR

Battle tegen deze posters

HR

Pool-klassement pagina

HR

VoVo-klassement pagina

HR

Favoriete opstellingen

HR

Ajax Chatbox

Ga nu naar de chatbox om met andere fans van gedachten te wisselen over de club!

HR

Ajax Poll

Had Ajax Vermeer naar Feyenoord moeten laten gaan?

Ja, hij verdient een transfer naar zijn keuze
Nee, allesbehalve Feyenoord
Geen mening

HR

VoVo

Van de Ajax-fans denkt 74,4% dat PSV wint van SC Cambuur Leeuwarden. Wat denk jij?

HR

Ideeënbus

We zijn op zoek naar jouw ideeën om Ajax Netwerk nog beter te maken.

HR

Pool

De posters op deze pagina verwachten van Feyenoord-Ajax:

HR

Oranje Netwerk

Ga nu kijken wat er op Oranje Netwerk te doen is!