Deze topic is open en bestaat uit 75 pagina's: « 1 ... 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 ... 75 »
Bramsterdam
Regelmatige invaller
Vak: -
Droomaankoop: Rafael van der Vaart
Reg.: 4 september 2004
Aquilani
Basisspeler
Uit: Amsterdam
Droomaankoop: Rafael van der Vaart
Reg.: 2 september 2006
Hendrix
Idool
Vak: 427
Droomaankoop: -
Reg.: 9 december 2005
BeeDeeVee
Icoon
Uit: Thuis
Droomaankoop: Christian Chivu
Reg.: 23 november 2004
quote:Eigenlijk vind ik de bovengenoemde acteurs allemaal toppers. Johnny Depp mag dan wel een gewoonte hebben om geflipte karakters te spelen, maar desondanks weet hij deze gevarieerde karakters allemaal wel geloofwaardig neer te zetten. Daarnaast heeft hij, zoals al eerder aangehaald, ook in films als What's Eating Gilbert Grape, Chocolat en Donnie Brasco laten zien dat hij andersoortige rollen meer dan goed aan kan.
Hendrix schreef:
Johnny Depp ben ik niet zo onder de indruk van, dat vind ik wel een beetje een formule acteur inderdaad.
Maar die kwalificatie aan Brad Pitt toeschrijven gaat natuurlijk nergens over. Vergelijk zijn rollen in films als Snatch, Fight Club, Interview with the Vampire en A River Runs Through It, om er maar eens een paar te noemen, maar eens met elkaar.
het laatste schaap
Icoon
Reg.: 3 november 2002
quote:volledig mee eens. God wat is Bale goed zeg. In American Psycho vond ik 'm al fantastisch. Hij heeft die film gemaakt en de hoofdpersonage uit het book een gezicht gegeven)
Sevic schreef:
(...)
Tja ik roep het al jaren maar ik dacht dat ik de enige was. Vergelijk de Nederlandse filmindustrie met die in andere Europese landen: Duitsland, Frankrijk, Spanje, Engeland, Zweden... het niveau van de Nederlandse film is werkelijk om te janken. Hoofd tussen je knieën en jánken.
Pacino kan bij mij niets meer verkeerd doen sinds zijn prestatie in Scent of a Woman, maar eerlijkheid gebiedt te zeggen dat ie ook een behoorlijk rijtje missers achter z'n naam heeft staan. Zelfde geldt voor De Niro (rare filmkeuzes de laatste jaren).
DiCaprio kan alleen DiCaprio spelen (Body of Lies is de enige uitzondering, daar was ie verrassend goed in) en Johnny Depp is nog erger, die man heeft letterlijk nog nooit een serieuze rol fatsoenlijk ingevuld. Dan staat ie weer met scharen aan z'n klauwen te klooien, dan weer te zingen in een kapsalon, dan weer in een chocoladefabriek, dan weer Keith Richards te imiteren op een piratenschip, man ga eens een film op niveau doen...
Overigens vind ik Christian Bale één van de beste acteurs van het moment. Meer ondanks dan dankzij z'n Batmanfilms, trouwens...
rep_robert
Basisspeler
Uit: Groningen
Vak: 424
Reg.: 20 januari 2007
quote:Vrouwen die huilen bij een film? Zet gewoon een romantische komedie met Hugh Grant of Matthew McConaughey op en ze liggen al plat voor je. Vind ik niet echt een goede graadmeter voor films, dat publiek wat allemaal op die films afkomt neem ik totaal niet serieus. Zie ik ze ook bij A Serious Man, Scott Pilgrim vs the World of the , the Road of the Ghost Writer in de bios? Die goede films draaien allemaal in kleine zaaltjes met amper publiek omdat het gros van het Nederlandse filmpubliek liever naar Step Up(kots), Fast&Furious(kots) of New Kids(kots) gaat.
het laatste schaap schreef:
(...)
Ik kijk bijna nooit Nederlandse films. De laatste film die ik heb gezien was komt een vrouw bij de dokter. Ik vond dat echt een kunststukje van Reinout Oerlemans, en heel degelijk acteerwerk van Atsma en carice van Houten. De film was uitstekend geslaagd. Als je het voor elkaar kunt krijgen dat 70 procent van de zaal met tranen in de ogen zit en dat 65 procent van de vrouwen aan het huilen zijn, heb je het gewoon enorm goed gedaan.
Sevic
Talent
Vak: Geen Seizoen Club Card
Reg.: 16 augustus 2007
het laatste schaap
Icoon
quote:Hij was fantastisch. Het boek was natuurlijk veel en veel beter dan de film, en de film deed niet helemaal recht aan het boek, maar Bale was geweldig.
rep_robert schreef:
Bale zijn rol in American Psycho is legendarisch. Denk dat ik zelden zo'n overtuigende psychopaat met dwangneuroses heb gezien.
Wel jammer van zijn gehijg in de Batman films inderdaad.
quote:Ik heb nooit gezegd dat ze een topactrice is. Ik zeg alleen dat ze in komt een vrouw bij de dokter gewoon een degelijke prestatie neerzette. Ik had haar nog nooit zien spelen en had het ergste verwacht, en dus was ik vrij positief. Niks mis met haar acteerprestaties in die film. De naaktscenes zijn idd wat minder. Typisch Nederlands ook. Zo'n turks fruit overblijfsel is dat.
Carice van Houten vind ik maar niets, die moet zo nodig met haar tieten zwaaien in elke film. Niet dat ik dat erg vindt, maar een topactrice??? Niet echt..
Heb haar ook in 2 engelstalige films gezien. Repo Men en Black Death. Aan haar Engels moet ze ook nog keihard werken. Dan toch liever de al gearriveerde Nederlanders in Hollywood.
quote:Hij is op z'n best als ie een ingehouden rol speelt, met zo'n blik op oneindig. Die typetjes kunnen me gestolen worden. Overacting, waarmee hij zich vaak gewoon buiten de film plaatst.
Depp is behoorlijk veelzijdig, maar de laatste tijd vervalt hij toch teveel in de typetjes. Gaat echt ten koste van de wel serieuze rollen die hij op een fenomenale wijze heeft ingevuld(What's Eating Gilbert Grape en Finding Neverland bijvoorbeeld). Niet dat de typetjes slecht zijn, ik vind dat hij de beste is daarin. Maar je raakt er soms wel op uitgekeken.
quote:Het is geen slechte acteur, maar zeker geen topper. Een normale acteur. Ik word er niet warm of koud van.
DiCaprio kan tegenwoordig alleen maar moeilijk kijken, laat hem is in een komedie spelen of zoOf weer in een goed drama o.i.d.
Die misdaad/actie films beginnen me ook de keel uit te hangen.
quote:
Vrouwen die huilen bij een film? Zet gewoon een romantische komedie met Hugh Grant of Matthew McConaughey op en ze liggen al plat voor je. Vind ik niet echt een goede graadmeter voor filmsquote:
Als 70 procent van de vrouwen in de zaal huilen, en bijna alle mannen tranen in hun ogen hebben en stiekum een traan wegpinken, is het een meer dan uitstekende graadmeter. Ik heb het nog nooit gezien in de bioscoop dat er zo ontzettend veel werd gehuild. Je moet niet onderschatten hoe moeilijk het is om als regisseur de emoties van je publiek te prikkelen. Emoties hebben het laatste woord, en als je die weet te prikkelen heb je het uitstekend gedaan. Je kunt die emoties goedkoop vinden, maar ik zie emoties als waardevrij.
quote:Ik bezoek ook graag filmtheaters en kan genieten van sommige cultfilms, maar wat wil je hiermee zeggen? Je kunt de massa toch niet verplichten om die films te zien? Iedereen heeft zijn eigen smaak. Over smaak valt niet te twisten. Ik bekijk het vanuit het standpunt van de regisseur: als hij een miljoenenpubliek aan zich weet te binden en de kritieken zijn goed, heeft ie het gewoon uitstekend gedaan.
dat publiek wat allemaal op die films afkomt neem ik totaal niet serieus. Zie ik ze ook bij A Serious Man, Scott Pilgrim vs the World of the , the Road of the Ghost Writer in de bios? Die goede films draaien allemaal in kleine zaaltjes met amper publiek omdat het gros van het Nederlandse filmpubliek liever naar Step Up(kots), Fast&Furious(kots) of New Kids(kots) gaat.
Dan kun je wel spreken over ''dat publiek'' maar het is vaak nog moeilijker om de massa aan te trekken dan de cultfilmfanaten voor de aparte films.
rep_robert
Basisspeler
Velsen
Veelbelovend talent
Uit: Velsen
Vak: 127
Reg.: 27 november 2005
quote:
Heerlijke verrassing, deze film! Zo nu en dan kom je van die pareltjes tegen die je onverwacht de hele film lang laat lachen en vol genot naar de actiescenes laat kijken. Dit is er zo één.
Mijn verwachting vooraf was vooral erg sceptisch, want tja: een western met Aziaten? Maar al met al is het prima vermaak, de humor is prima en zoals al eerder aangegeven zijn de actiescenes uitermate vermakelijk. Goed gefilmd (niet zo heel druk zoals bij sommige andere Koreaanse producties). Ook de muziek vind ik perfect en kon ik echt van genieten bij sommige scenes.
BoudStyle
Idool
Uit: Abcoude
Vak: 420
Droomaankoop: Nicklas Helenius
Reg.: 17 juli 2003
quote:Ik zou zeggen probeer eens de film Persepolis, simpele stijlvorm die op een humoristische manier wat verteld over politiek en religie in Iran.
aj schreef:
Heeft iemand nog titels voor leuke, grappige, fantastische animatiefilms. Ik dacht altijd dat ik niet van de animatiefilms was totdat ik pas op tv, Flushed Away zag.. Die was briljant, vond ik tenminste. Ik ben erg benieuwd.Verder alvast Toy Story 3 voor kerstmis gevraagd, dat geheel terzijde
het laatste schaap
Icoon
quote:Ja.
rep_robert schreef:
Goed voorbeeld van wat jij wilt te zeggen zou ik Avatar noemen, in verhaaltechnisch opzicht een bijzonder simpele en standaard film. Maar dat moet ook wel als je er honderden miljoenen in pompt. Dan is het marketingtechnisch niet verantwoordelijk om er een ingewikkelde film van te maken.
Het eindresultaat is dus een film met verbazingwekkende nieuwe technieken en goed gebruik van 3D als een van de eerste films sinds tijden, maar een standaard verhaal waar de vele "cinefielen" op afknappen. Iets waar je dus doorheen moet kunnen prikken vind ik en dat probeer jij denk ik ook te zeggen?
rep_robert
Basisspeler
Drifter
Vedette
Reg.: 1 oktober 1999
transfer
Regelmatige invaller
Droomaankoop: Zlatan Ibrahimovic
Reg.: 30 mei 2005
quote:lastig, want je bent er daarna altijd wel een paar vergeten die nog beter zijn.
Drifter schreef:
Waar blijven de top tien lijstjes?
Skywalker
Icoon
Uit: Dagobah
Droomaankoop: Daniel Jarl
Reg.: 27 juli 2000
Ares
Administrator
Opper Chat Operator
Reg.: 14 maart 2002
Skywalker
Icoon
Uit: Dagobah
Droomaankoop: Daniel Jarl
Reg.: 27 juli 2000
rep_robert
Basisspeler
Dmitri Karamazov
Lid 2de elftal
Reg.: 31 augustus 2010
quote:Net deze film bekeken. Wat een verhaal. Het zet je echt heel erg aan het denken over de verschillende keuzes die je maakt in het leven.
Skywalker schreef:
[...]
01 Mr. Nobody. Ik heb lang getwijfeld tussen deze of Inception. Het is deze geworden. De vragen die opgeworpen worden, in combinatie met het prachtige verhaal, het uitstekende acteerwerk en de fijne soundtrack hebben de doorslag gegeven. Mr. Nobody heeft me meer aan het denken gezet dan welke film ook, dit jaar. http://www.youtube.com/watch?v=M2UFsGaDW2o
T-Bag
Moderator
Uit: eraard valkenswaard
Reg.: 26 september 2004
feniks
Geselecteerd voor Oranje
Reg.: 10 juli 2003
Dmitri Karamazov
Lid 2de elftal
Reg.: 31 augustus 2010
Ares
Administrator
Opper Chat Operator
Reg.: 14 maart 2002
D-Tagz
Vedette
Uit: Lelystad
Droomaankoop: Gerard Deulofeu
Reg.: 13 april 2006
quote:Coraline is inderdaad behoorlijk dreigend. Ik zou mijn zoontje van 6 (die al last van nachtmerries heeft) er niet naar laten kijken. Zeker niet in 3D.
Drifter schreef:
(...)
Recent: 9 en Coraline. Beide zeer volwassen en soms dreigende animatiefilms.
Deze topic is open en bestaat uit 75 pagina's: « 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62 63 64 65 66 67 68 69 70 71 72 73 74 75 »
Ajax Forums » C - Supporters » Supporterscontact » The Movie Topic [Deel 4]

Ga nu naar de chatbox om met andere fans van gedachten te wisselen over de club!
Wat vind jij van het nieuwe uitshirt (foto's)?
Van de Ajax-fans denkt 16,9% dat BVB Dortmund wint van Bayern München. Wat denk jij?
We zijn op zoek naar jouw ideeën om Ajax Netwerk nog beter te maken.