Ajax Netwerk
vrijdag 24 oktober 2014 - 20:48                      favorieten | nieuwsbrief | RSS RSS
Ga naar de vorige topic Ga naar de volgende topic

Ajax Forums » Supporterscontact » The Movie Topic [Deel 4]

HR

Deze topic is open en bestaat uit 80 pagina's: « 1 ... 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 ... 80 »

HR

Paula
Ballenjongen

Vak: Geen Seizoen Club Card
Droomaankoop: -
Reg.: 8 december 2010

Ow jaaa Kick Ass was goed zeg! Daar ging ik echt compleet verwachtingsloos heen, maar ik vond m geweldig! Ga m zeker op dvd aanschaffen :) Ik ben tegenwoordig heel into de blog wereld, waar ik ook hele leuke en interessante tegenkom. Over mode, literatuur, vanalles en nog wat, en deze nl.postalgold.biz/!

[Dit bericht is veranderd door Paula (op 13 januari 2011 11:57:35).]
HR
HR

van Reenen
Basisspeler

Uit: Utrecht
Droomaankoop: Rafael van der Vaart
Reg.: 23 juni 2002

quote:HR
rep_robert schreef:

(...)

10. Stand by Me (1986)

HR
Zo, dat was de enige film uit je lijstje die ik niet gezien heb. Althans dat dacht ik. Even op IMDB gezocht en na het lezen van: "After the death of a friend, a writer recounts a boyhood journey to find a body of a missing boy " schoten ineens beelden van een trein op een brug door mijn hoofd. Meer weet ik er niet meer van maar weet dat toen ik een klein jochie was deze film diepe indruk op me gemaakt heeft. Ik ga hem zo'n 20 jaar later weer eens bekijken, thanks :)

[Dit bericht is veranderd door van Reenen (op 14 december 2010 17:57:28).]
HR
HR

rep_robert
Geselecteerd voor Oranje

Vak: 424
Reg.: 20 januari 2007

van Reenen schreef:

(...)

Zo, dat was de enige film uit je lijstje die ik niet gezien heb. Althans dat dacht ik. Even op IMDB gezocht en na het lezen van: "After the death of a friend, a writer recounts a boyhood journey to find a body of a missing boy " schoten ineens beelden van een trein op een brug door mijn hoofd. Meer weet ik er niet meer van maar weet dat toen ik een klein jochie was deze film diepe indruk op me gemaakt heeft. Ik ga hem zo'n 20 jaar later weer eens bekijken, thanks :)
HR
Graag gedaan, ik ben een groot filmliefhebber en dit is 1 van de films uit mn jeugd die ik gelijk op dvd wil hebben. De beste coming of age film(volwassen worden/groeiproces van kids binnen een film) die er is. Sowieso een favoriet genre van mij, heerlijk terugverlangen naar die kinderjaren altijd.
Mocht je het genre leuk vinde kan ik nog wel meer coming of age films aanraden.
HR
HR

van Reenen
Basisspeler

rep_robert schreef:

(...)

Graag gedaan, ik ben een groot filmliefhebber en dit is 1 van de films uit mn jeugd die ik gelijk op dvd wil hebben. De beste coming of age film(volwassen worden/groeiproces van kids binnen een film) die er is. Sowieso een favoriet genre van mij, heerlijk terugverlangen naar die kinderjaren altijd.
Mocht je het genre leuk vinde kan ik nog wel meer coming of age films aanraden.
HR
Ha, natuurlijk, aanraden is altijd leuk. Maar ik vraag me af of het het genre is dat me zo aanspreekt. Films die ik als kind niet gezien heb zullen me minder aanspreken denk ik. Maar ben benieuwd welke films binnen het genre je nog meer mooi vindt :)
HR
HR

rep_robert
Geselecteerd voor Oranje

Die op nummer 1 in mijn 2010 lijstje. Flipped, van dezelfde regisseur als Stand by Me(1986)dus. Rob Reiner, hij heeft ook Misery geregisseerd. Ook een geniale film met een briljante rol van Kathy Bathes als psycho fan.

Flipped is een verhaal over een jongen en een meisje en hun vriendschap in de jaren 60. De film wordt vanuit beide kanten verteld, eerst dus de ene situatie maak je mee uit de ooghoeken van het jongetje en de andere vanuit het oogpunt van het meisje. Levert een lekker frisse, maar ook lieve coming of age film op met een lekkere sixties sfeertje.

http://www.moviemeter.nl/film/61998

Heeft nog geen onvoldoende gekregen op MovieMeter en op IMDB scoort ie ook aardig. Maar dan alleen als je fan bent van het genre. Gelukkig houd ik van alle genres films(je moet immers alles een keer gezien hebben om erover mee te kunnen praten)uit aller jaartijden. Zo ben ik ook niet vies van Citizen Kane(1941) of Casablanca(1942). Misschien jij nog een leuke aanrader voor mij?
HR
HR

van Reenen
Basisspeler

Flipped en Misery staan genoteerd. Ik vrees dat ik te weinig films kijk om zelfs maar licht fanatieke filmfans van tips te kunnen voorzien.
HR
HR

het laatste schaap Rode kaart: waarschuwing
Icoon

Vak: -
Reg.: 3 november 2002

rep_robert schreef:

(...)

Meen je dat serieus?
Klik hier om de spoiler te bekijken

HR
Ja, dat meisje wordt constant in elkaar gemept. Hartstikke leuk hoor. Verder een plot van niks. Enige waar deze film zich in profileert is inderdaad dat het de enige film is die het bijna puur om het geweld te doen is, anderhalf uur lang. Daarin profileert het zich. Maar zonder goed plot is deze film niks waard i.m.o.

Ik vond het eerlijk gezegd zelfs een wijvenfilm. Zo'n film die vrouwen niet zien maar als er over gesproken wordt zeggen ''die ga ik nooit kijken''. En als je dan als man zijnde gaat kijken blijkt het een slap verhaal van de bovenste plank te zijn.

Maar goed, zoals gezegd. Er blijken heel wat mensen te zijn die deze film fantastisch vonden. Ik ben ook maar een buitenbeentje waarschijnlijk.
HR
HR

rep_robert
Geselecteerd voor Oranje

Je noemt het een film die het doet puur om het geweld? Het is een horrorfilm, wat verwacht je er eigenlijk nog meer van? Om het een wijvenfilm te noemen gaat me al helemaal te ver, die gaan niet vrijwillig naar dit soort films kijken.

Dat je het niet leuk vindt is een ander verhaal natuurlijk, daar kan ik toch niets aan veranderen. Smaken verschillen nou eenmaal.

De achterliggende gedachte achter deze film vind ik meer diepgaan dan de meeste andere horrorfilms. Het is natuurlijk erg radicaal, maar als je het in de context van Martyrs bekijkt is het best een logische manier om een antwoord te vinden op het hiernamaals.

Maar aan de andere kant, wat verwacht je nu eigenlijk van een horrorfilm? De film is spannend, het bevat een hoop bloed en er zit een verhaal in de film/gedachte achter de film. Dat is toch wat ik wel in een film uit dit genre zoek.

Beter dan de Hostels, Saw 3/4/5/6/7 en dergelijke op deze aardbol. Die films gaan pas nergens over. Nieuw dieptepunt is Saw 7, belachelijk slechte film die ik een paar dagen geleden heb gezien.

[Dit bericht is veranderd door rep_robert (op 17 december 2010 01:04:16).]
HR
HR

Drifter
Vedette

Reg.: 1 oktober 1999

Na 3/4/5/6 had je dat nog niet door? :B
HR
HR

aj
Jeugdspeler

Uit: stellendam
Reg.: 12 september 2003

Heeft iemand nog titels voor leuke, grappige, fantastische animatiefilms. Ik dacht altijd dat ik niet van de animatiefilms was totdat ik pas op tv, Flushed Away zag.. Die was briljant, vond ik tenminste. Ik ben erg benieuwd. :) Verder alvast Toy Story 3 voor kerstmis gevraagd, dat geheel terzijde ;)
HR
HR

Skywalker
Icoon

Uit: Dagobah
Droomaankoop: Daniel Jarl
Reg.: 27 juli 2000

Howl's moving Castle en Ponyo on the Cliff by the Sea. Ik geef meteen toe dat die laatste iets meer op kinderen is gericht dat Spirited away, maar er zitten fantastische momenten in. Akira zal je wel kennen. ;) Daarnaast: Grave of the Fireflies van Takahata Isao, over een jongen en een meisje die alleen moeten zien te overleven in Japan tijdens de Tweede Wereldoorlog.
HR
HR

Hendrix
Idool

Vak: 129
Reg.: 9 december 2005

aj schreef:

Heeft iemand nog titels voor leuke, grappige, fantastische animatiefilms. Ik dacht altijd dat ik niet van de animatiefilms was totdat ik pas op tv, Flushed Away zag.. Die was briljant, vond ik tenminste. Ik ben erg benieuwd. :) Verder alvast Toy Story 3 voor kerstmis gevraagd, dat geheel terzijde ;)
HR
Niet bepaald leuk of grappig, maar "Waltz with Bashir" is een fantastische animatiefilm over de waanzin van oorlog.
HR
HR
Gisteren Inception gezien met o.a. Leonardo DiCaprio en een vrij aardige rol van Joseph Gordon-Levitt.

Geen idee wat ik ervan moet zeggen, de hele film zet nog steeds vraagtekens bij me. Bijzonder, dat is misschien nog de beste verwoording. Het is niet uit te leggen hoe de film in elkaar zit en waar het over gaat.

Ik ben nooit fan geweest van DiCaprio, zeker niet toen hij ten onder ging met zijn bootje. Verzuip maar lekker!.. was mijn gedachte toen en in The Beach zou je hopen dat hij voorgoed op het eiland zou blijven, echter dat is nu toch wel 180 graden gedraaid.

Ook in deze film zet hij een fraaie prestatie naar mijn mening neer, iets wat ik hem eerder zag doen in Shutter Island en Blood Diamond (en The Departed) films die ik erg goed vond. Body of Lies staat nu op de agenda.

Dat ik dat ooit nog een keer zou zeggen... ik begin Leonardo DiCaprio fan te worden! Aaarghh..

[Dit bericht is veranderd door ArenA (op 17 december 2010 19:10:17).]
HRHR
HR

Drifter
Vedette

Reg.: 1 oktober 1999

aj schreef:

Heeft iemand nog titels voor leuke, grappige, fantastische animatiefilms?
HR
Recent: 9 en Coraline. Beide zeer volwassen en soms dreigende animatiefilms.
HR
HR

AJAXHengelo
Geselecteerd voor Oranje

Uit: Hengelo Ov.
Reg.: 3 juni 2002

ArenA schreef:

Gisteren Inception gezien met o.a. Leonardo DiCaprio en een vrij aardige rol van Joseph Gordon-Levitt.

Geen idee wat ik ervan moet zeggen, de hele film zet nog steeds vraagtekens bij me. Bijzonder, dat is misschien nog de beste verwoording. Het is niet uit te leggen hoe de film in elkaar zit en waar het over gaat.

Ik ben nooit fan geweest van DiCaprio, zeker niet toen hij ten onder ging met zijn bootje. Verzuip maar lekker!.. was mijn gedachte toen en in The Beach zou je hopen dat hij voorgoed op het eiland zou blijven, echter dat is nu toch wel 180 graden gedraaid.

Ook in deze film zet hij een fraaie prestatie naar mijn mening neer, iets wat ik hem eerder zag doen in Shutter Island en Blood Diamond (en The Departed) films die ik erg goed vond. Body of Lies staat nu op de agenda.

Dat ik dat ooit nog een keer zou zeggen... ik begin Leonardo DiCaprio fan te worden! Aaarghh..
HR
En vergeet Catch me if you can niet. Fantastische film vind ik dat, één van zijn betere.

En je hoeft je niet te schamen een DiCaprio fan te zijn. Tis gewoon eeen erg goede acteur die in veel fantastische films de hoofdrol heeft.
HR
HR

wd
Vedette

Uit: -
Vak: 426
Droomaankoop: Vurnon Anita
Reg.: 4 december 2001

AJAXHengelo schreef:

(...)

En vergeet Catch me if you can niet. Fantastische film vind ik dat, één van zijn betere.

En je hoeft je niet te schamen een DiCaprio fan te zijn. Tis gewoon eeen erg goede acteur die in veel fantastische films de hoofdrol heeft.
HR
Vergeet Shutter Island niet!
HR
HR

AJAXHengelo
Geselecteerd voor Oranje

wd schreef:

(...)

Vergeet Shutter Island niet!
HR
Die noemde Arena zelf al. ;)
HR
HR

wd
Vedette

Uit: -
Vak: 426
Droomaankoop: Vurnon Anita
Reg.: 4 december 2001

AJAXHengelo schreef:

(...)

Die noemde Arena zelf al. ;)
HR
:denk
HR
HR

AJAXHengelo
Geselecteerd voor Oranje

wd schreef:

(...)

:denk
HR
U bedoelt?
HR
HR

het laatste schaap Rode kaart: waarschuwing
Icoon

Reg.: 3 november 2002

ArenA schreef:

HR
Di Caprio is ook gewoon een medium acteur. Dat soort acteurs, net als Brad pitt en clooney, moeten het hebben van hun looks. Brad Pitt is zelfs een zeer matige acteur, die naar mijn gevoel zelfs Inglorious Bastards bijna om zeep heeft geholpen met z''n belachelijk slechte acteren. Deze drie acteurs kunnen zich niet inleven in een rol, en spelen elke film weer hun vlakke nietszeggende zelf. Dit i.t.t. bijvoorbeeld Matt Damon, die zich grandioos kan inleven in de persoon die hij moet spelen, met als hoogtepunt i.m.o. The talented mister ripley.
HR
HR

Skywalker
Icoon

Uit: Dagobah
Droomaankoop: Daniel Jarl
Reg.: 27 juli 2000

Ik sla DiCaprio wel wat hoger aan dan Pitt en Clooney. Maar op zich heb je gelijk. Je zit bij deze drie vaak naar een acteur te kijken die een bepaalde rol speelt, in plaats van dat je de rol ziet. Dat was vroeger ook al zo met Cary Grant, bijvoorbeeld. Jack Nicholson heeft dat ook, op enkele rollen na. Dat soort acteurs zullen er altijd zijn. Depp gaat ook die kant op, sinds Chocolat. Bij Matt Damon is dat in minder mate het geval. Daniel Day Lewis is het voorbeeld van hoe het wél kan.
HR
HR

rep_robert
Geselecteerd voor Oranje

Skywalker schreef:

Howl's moving Castle en Ponyo on the Cliff by the Sea. Ik geef meteen toe dat die laatste iets meer op kinderen is gericht dat Spirited away, maar er zitten fantastische momenten in. Akira zal je wel kennen. ;) Daarnaast: Grave of the Fireflies van Takahata Isao, over een jongen en een meisje die alleen moeten zien te overleven in Japan tijdens de Tweede Wereldoorlog.
HR
Hij had het over Flushed Away he, niet Spirited Away. Overigens wel extreem goede anime's die studio Ghibli/Miyazaki films.
Mary and Max schijnt ook een goede te zijn? Zelf niet gezien, iemand hier wel?

Skywalker schreef:

Ik sla DiCaprio wel wat hoger aan dan Pitt en Clooney. Maar op zich heb je gelijk. Je zit bij deze drie vaak naar een acteur te kijken die een bepaalde rol speelt, in plaats van dat je de rol ziet. Dat was vroeger ook al zo met Cary Grant, bijvoorbeeld. Jack Nicholson heeft dat ook, op enkele rollen na. Dat soort acteurs zullen er altijd zijn. Depp gaat ook die kant op, sinds Chocolat. Bij Matt Damon is dat in minder mate het geval. Daniel Day Lewis is het voorbeeld van hoe het wél kan.
HR
Als ik puur kijk naar de rollen moet ik zeggen dat ik beide acteurs wel goed vindt. Vooral de jaren 90 en begin jaren 00 wel goede rollen van beiden. DiCaprio vind ik de laatste paar jaren wat minder worden. Puur gekeken naar de films vind ik Pitt zijn films over het algemeen leuker.

Heb me bij DiCaprio echt dood lopen irriteren in Inception, gewoon een herhalingsoefening van moeilijk kijken uit Shutter Island.

[Dit bericht is veranderd door rep_robert (op 19 december 2010 07:59:29).]
HR
HR

joknok
Vedette

Reg.: 14 februari 2009

Pacino, De Niro, en Day Lewis zijn mijn favoriete acteurs. Maar al de genoemde namen zijn gewoon topacteurs. Dat niveau heeft geen enkele Nederlandse acteur.
HR
HR

Sevic
Talent

Reg.: 16 augustus 2007

joknok schreef:

Pacino, De Niro, en Day Lewis zijn mijn favoriete acteurs. Maar al de genoemde namen zijn gewoon topacteurs. Dat niveau heeft geen enkele Nederlandse acteur.
HR
Tja ik roep het al jaren maar ik dacht dat ik de enige was. Vergelijk de Nederlandse filmindustrie met die in andere Europese landen: Duitsland, Frankrijk, Spanje, Engeland, Zweden... het niveau van de Nederlandse film is werkelijk om te janken. Hoofd tussen je knieën en jánken.

Pacino kan bij mij niets meer verkeerd doen sinds zijn prestatie in Scent of a Woman, maar eerlijkheid gebiedt te zeggen dat ie ook een behoorlijk rijtje missers achter z'n naam heeft staan. Zelfde geldt voor De Niro (rare filmkeuzes de laatste jaren).

DiCaprio kan alleen DiCaprio spelen (Body of Lies is de enige uitzondering, daar was ie verrassend goed in) en Johnny Depp is nog erger, die man heeft letterlijk nog nooit een serieuze rol fatsoenlijk ingevuld. Dan staat ie weer met scharen aan z'n klauwen te klooien, dan weer te zingen in een kapsalon, dan weer in een chocoladefabriek, dan weer Keith Richards te imiteren op een piratenschip, man ga eens een film op niveau doen...

Overigens vind ik Christian Bale één van de beste acteurs van het moment. Meer ondanks dan dankzij z'n Batmanfilms, trouwens...
HR
HR

joknok
Vedette

Reg.: 14 februari 2009

Sevic schreef:

(...)

Tja ik roep het al jaren maar ik dacht dat ik de enige was. Vergelijk de Nederlandse filmindustrie met die in andere Europese landen: Duitsland, Frankrijk, Spanje, Engeland, Zweden... het niveau van de Nederlandse film is werkelijk om te janken. Hoofd tussen je knieën en jánken.

Pacino kan bij mij niets meer verkeerd doen sinds zijn prestatie in Scent of a Woman, maar eerlijkheid gebiedt te zeggen dat ie ook een behoorlijk rijtje missers achter z'n naam heeft staan. Zelfde geldt voor De Niro (rare filmkeuzes de laatste jaren).

DiCaprio kan alleen DiCaprio spelen (Body of Lies is de enige uitzondering, daar was ie verrassend goed in) en Johnny Depp is nog erger, die man heeft letterlijk nog nooit een serieuze rol fatsoenlijk ingevuld. Dan staat ie weer met scharen aan z'n klauwen te klooien, dan weer te zingen in een kapsalon, dan weer in een chocoladefabriek, dan weer Keith Richards te imiteren op een piratenschip, man ga eens een film op niveau doen...

Overigens vind ik Christian Bale één van de beste acteurs van het moment. Meer ondanks dan dankzij z'n Batmanfilms, trouwens...
HR
Ik was Mickey Rourke vergeten. Hoewel hij ook soms zichzelf speelt heb ik het idee :P .

Pacino en de Niro hebben grote families ofzo? Dat ze zoveel rotzooi produceren om dollars te cashen... Hun filmkeuze de laatste pakweg 10 jaar is inderdaad schrijnend te noemen. En ook ziekelijk veel rollen.

Verder weet ik nog wel een film waarin Depp goed speelt, Public Enemies.
HRHR

Deze topic is open en bestaat uit 80 pagina's: « 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62 63 64 65 66 67 68 69 70 71 72 73 74 75 76 77 78 79 80 »

Ga naar de vorige topic Ga naar de volgende topic

Ajax Forums » C - Supporters » Supporterscontact » The Movie Topic [Deel 4]

HR

Bookmark and Share

HR
clubgevoel
HR
HR

Man van de Wedstrijd

Kies de Man van de Wedstrijd

HR

Battle tegen deze posters

HR

Pool-klassement pagina

HR

VoVo-klassement pagina

HR

Favoriete opstellingen

HR

Ajax Chatbox

Ga nu naar de chatbox om met andere fans van gedachten te wisselen over de club!

HR

Ajax Poll

Wie moet er in de spits?

Sigthorsson
Milik
Klaassen
Kishna
Zivkovic
Een ander

HR

VoVo

Van de Ajax-fans denkt 51,8% dat PEC Zwolle wint van SC Heerenveen. Wat denk jij?

HR

Ideeënbus

We zijn op zoek naar jouw ideeën om Ajax Netwerk nog beter te maken.

HR

Pool

De posters op deze pagina verwachten van Ajax-Go Ahead Eagles:

HR

Oranje Netwerk

Ga nu kijken wat er op Oranje Netwerk te doen is!