Ajax Netwerk
woensdag 3 september 2014 - 04:08                      favorieten | nieuwsbrief | RSS RSS
Ga naar de vorige topic Ga naar de volgende topic

Ajax Forums » Supporterscontact » The Movie Topic [Deel 4]

HR

Deze topic is open en bestaat uit 80 pagina's: « 1 ... 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 ... 80 »

HR

Drifter
Vedette

Vak: Geen Seizoen Club Card
Droomaankoop: -
Reg.: 1 oktober 1999

Knight and Day is pulp. Maar dan wel in de juiste betekenis: het slaat allemaal nergens op, hangt met haken en ogen aan elkaar en mist elke vorm van betekenis. Maar wat een entertainment! In een tijd van grimmige Irak-oorlogsfilms en andere post Y2K-drama, komt de verfrissendste actieheld sinds Jack Sparrow uit een onverwachte hoek.

Tom Cruise speelt een hilarische geheim agent die volledig ongebonden door de nood aan een plot of realisme, van de ene actiescène naar de andere springt. Neem dat vooral letterlijk, want de helft van de tijd zijn het 'hoe' en 'waarom' volstrekt onduidelijk. Cameron Diaz, waar ik een lichte hekel aan heb, biedt weerwerk als blondje met karakter. Jammer dat het geheel even begon te zwalpen toen het liefdesverhaal aan bod moest komen, maar naar het einde toe werd de draad weer feilloos opgenomen: prettige onzin. Welcome back, Tom!

[Dit bericht is veranderd door Drifter (op 19 september 2010 16:09:36).]
HR
HR

Skywalker
Icoon

Uit: Dagobah
Vak: -
Droomaankoop: Daniel Jarl
Reg.: 27 juli 2000

El secreto de sus ojos is een Argentijnse film over een moordzaak en een liefde, uitgesmeerd over dertig jaar. Het is zelfs een heerlijke film, met veel humor, goed acteerwerk en veel dingen die je niet ziet, maar wel weet.

A somewhat gentle man gaat over een man die na lange gevangenschap zijn draai in de maatschappij terug probeert te vinden. Droogkomische en hilarische taferelen, maar wel subtiel.

Submarino is een aangrijpende film over twee broers die bepaald niet voor het geluk geboren zijn. Toch, ondanks alle ellende, is er hier en daar een sprankje humor en hoop. Gitzwarte en rauwe film van de maker van Festen.
HR
HR

Hendrix
Idool

Vak: 129
Reg.: 9 december 2005

Get him to the Greek is een spin-off van het hilarische Forgetting Sarah Marshall uit 2008. Gevallen rockster Aldous Snow (gespeeld door, en waarschijnlijk compleet gebaseerd op, Russel Brand) moet een major record label van de ondergang redden door een comeback-concert te geven. Loopjongen Aaron Green (Jonah Hill) moet Snow ophalen uit Londen en naar de concertzaal (the Greek Theater) in L.A. begeleiden, onderwijl omgaande met het depressieve, verslaafde en ronduit gestoorde karakter van de zanger.

Ondanks een veelbelovend openingsvideoclip ("African Child" worst thing for Africa since Apartheid), een hilarische "vecht"scene in een hotelsuite in Vegas en een verassend grappige bijrol van Sean "P. Diddy" Combs, haalt de film toch nimmer het niveau van zijn voorganger.

De film gaat duidelijk de fout in bij de derde akte. Zoals wel vaker in Appatow-producties, slaat de toon van de film vrij plotsklaps om van lichtvoetige, fast-cut slapstick comedy naar zwaarmoedig, stroperig karakterdrama. Het is een opzettelijke keuze, maar in dit geval niet overtuigend uitgevoerd.
HR
HR

T-Bag
Administrator
Derde plek Ajax Netwerk VoVo 2012/2013

Uit: eraard valkenswaard
Reg.: 26 september 2004

quote:HR
Drifter schreef:

Knight and Day is pulp. Maar dan wel in de juiste betekenis: het slaat allemaal nergens op, hangt met haken en ogen aan elkaar en mist elke vorm van betekenis. Maar wat een entertainment! In een tijd van grimmige Irak-oorlogsfilms en andere post Y2K-drama, komt de verfrissendste actieheld sinds Jack Sparrow uit een onverwachte hoek.

Tom Cruise speelt een hilarische geheim agent die volledig ongebonden door de nood aan een plot of realisme, van de ene actiescène naar de andere springt. Neem dat vooral letterlijk, want de helft van de tijd zijn het 'hoe' en 'waarom' volstrekt onduidelijk. Cameron Diaz, waar ik een lichte hekel aan heb, biedt weerwerk als blondje met karakter. Jammer dat het geheel even begon te zwalpen toen het liefdesverhaal aan bod moest komen, maar naar het einde toe werd de draad weer feilloos opgenomen: prettige onzin. Welcome back, Tom!
HR
Vanmiddag gezien en idd verstand op nul en heb me prima vermaakt :)
HR
HR

Drifter
Vedette

Salt is een net-wel of net-niet verhaal, afhankelijk van je voorkeur voor Angelina Jolie. Zij speelt een vrij onopvallende geheim agente, die op Hitchcockiaanse wijze in een internationale terreurplot verzeild raakt. Daarop volgt een aaneenschakeling van ongeloofwaardige actiescenes (Ange sprint van de ene rijdende vrachtwagen op de andere, die een viaduct lager rijdt) en een zo mogelijk nog merkwaardigere plot over sleeper cells.

Ik kan niet zeggen dat ik me verveeld heb, maar nog geen 24 uur later valt het me alweer moeilijk om me hier veel van te herinneren. Fans van La Jolie zullen zich niet bekocht voelen, andere mensen raak ik eerder Knight and Day aan. Zelfde genre, maar veel sprankelender.

[Dit bericht is veranderd door Drifter (op 26 september 2010 11:35:35).]
HR
HR

Skywalker
Icoon

Uit: Dagobah
Droomaankoop: Daniel Jarl
Reg.: 27 juli 2000

Mijn advies zou juist omgekeerd zijn. Ik vond Knight & day slaapverwekkend, saai, vervelend en gemaakt hip-chaotisch. In Salt zit coherentie, een aardig verhaal en goede actie. Dat is al meer dan wat Knight & Day te bieden heeft.
HR
HR

T-Bag
Administrator
Derde plek Ajax Netwerk VoVo 2012/2013

Uit: eraard valkenswaard
Reg.: 26 september 2004

Machete

Das nog eens lekkere pulp om naar te kijken! Flinterdun verhaal vol met gaten met veel bloederig geweld,maar heb genoten :B
HR
HR

Drifter
Vedette

In The Shock Doctrine legt Naomi Klein haar theorie over de samenhang tussen rampen en economisch liberalisme nog eens uit. Voor wie het boek niet kent, is dit best een leuke inleiding tot het gedachtengoed. Wat achteraf blijft hangen is dat er een zekere samenhang lijkt te zijn, maar dat Klein wellicht iets teveel overhelt naar een bewust verband tussen de twee. Conspiracy theories zijn passé.

Wall Street: Money Never Sleeps is de opvolger van Wall Street (1987). 23 jaar later heeft Oliver er niet meer vertrouwen in gekregen dan destijds, integendeel. Gordon Gekko is uit de gevangenis maar de hele wereld lijkt nu vol met Gekko's te lopen. Aanvankelijk profileert Gekko zich dus als onheilsprofeet die de ondergang van ons economisch systeem (en daarmee onze samenleving) voorspelt. Maar al snel duikt er een nieuwe slechterik op die wordt bestreden door een jonge held (Shia LaBeouf). Staat Gekko aan de kant van de held of aan de kant van de boosdoener? Deze en meer vragen worden beantwoord in dit aimabele vervolg op de Stone-klassieker, waarin de regisseur echter niet dezelfde hoogten bereikt als in zijn politieke werk.

[Dit bericht is veranderd door Drifter (op 2 november 2010 07:12:00).]
HR
HR

Drifter
Vedette

Het bekende cowboy/samurai thema van talloze Leone/Kurosawa films wordt nog eens opgerakeld voor The American, de nieuwe van de Nederlandse fotograaf Anton Corbijn. Daarmee is direct ook de tweede grootste troef van de film gespeeld: je kan elke 10 seconden wel ergens een frame vinden dat een poster waard is. Ondanks de sobere beeldvoering is dit een visuele uitblinker over een misdadiger die zich probeert te verstoppen in een eenvoudig Italiaans bergdorpje.

Maar de grootste troef van deze film ligt in de casting van George Clooney als spreekwoordelijke 'Man with no name'. George speelt het droog maar efficient en wordt uiteindelijk van het scherm gespeeld door Clara (als ik me de naam goed herinner): de hoer met het hart van goud en het ontegensprekelijke morele kompas van deze film, waarin boeven, losbandige priesters en verbitterde bastaardzonen allemaal vechten voor een moment van aanvaarding.

[Dit bericht is veranderd door Drifter (op 4 november 2010 17:20:12).]
HR
HR

BeeDeeVee
Icoon

Uit: Thuis
Droomaankoop: Christian Chivu
Reg.: 23 november 2004

Gisteren naar Sint geweest. Het is een beetje Amsterdamned meets Sinterklaas. Goed? Nee. Er klopt van alles niet aan de film. Een paar voorbeelden: op een gegeven moment hoor je de regen neerkletteren op het dak, terwijl het buiten sneeuwt. Of de sinterklaasavond van 2010 (5 december valt op zondag dit jaar...) waarvoor na schooltijd nog gedichten geschreven moeten worden. Maar toch vind ik het een aanrader. De film is overduidelijk met een knipoog en is gewoon leuk.
HR
HR

Sevic
Talent

Reg.: 16 augustus 2007

BeeDeeVee schreef:

Gisteren naar Sint geweest. Het is een beetje Amsterdamned meets Sinterklaas. Goed? Nee. Er klopt van alles niet aan de film. Een paar voorbeelden: op een gegeven moment hoor je de regen neerkletteren op het dak, terwijl het buiten sneeuwt. Of de sinterklaasavond van 2010 (5 december valt op zondag dit jaar...) waarvoor na schooltijd nog gedichten geschreven moeten worden. Maar toch vind ik het een aanrader. De film is overduidelijk met een knipoog en is gewoon leuk.
HR
Ik heb 'm twee weken geleden in voorpremière gezien, ik vond het echt een verschrikkelijke film. Werkelijk elk stereotype beeld dat je over de Nederlandse film kunt hebben wordt bevestigd, het acteerwerk kan niet slechter en de dialogen zijn zonder uitzondering te tenenkrommend voor woorden. Elk 'spannend' moment is van het niveautje "spannende muziek - ... BOE!" en na de derde keer gaat dat behoorlijk vervelen. Het enige acceptabele aan dit uiterst slaapverwekkende staaltje broddelwerk zijn de special effects, die - voor een Nederlandse film althans - prima in orde zijn. Daar staat dan helaas wel een gruwelijk saai verhaal tegenover met een aantal van de meest treurige personages die ik in lange tijd in een film heb gezien - en ik zie erg veel films. Ik vond het helemaal niets en wat dat betreft mogen we nog blij zijn dat het over Sinterklaas gaat, dan lopen we in ieder geval een kleiner risico dat dit zootje ongeregeld naar het buitenland wordt geëxporteerd. Daar moeten we na die onzinfilm van Borsato namelijk al helemaal niet meer aan denken.
HR
HR

BeeDeeVee
Icoon

Uit: Thuis
Droomaankoop: Christian Chivu
Reg.: 23 november 2004

Sevic schreef:
(...)
Ik heb 'm twee weken geleden in voorpremière gezien, ik vond het echt een verschrikkelijke film. Werkelijk elk stereotype beeld dat je over de Nederlandse film kunt hebben wordt bevestigd, het acteerwerk kan niet slechter en de dialogen zijn zonder uitzondering te tenenkrommend voor woorden. Elk 'spannend' moment is van het niveautje "spannende muziek - ... BOE!" en na de derde keer gaat dat behoorlijk vervelen. Het enige acceptabele aan dit uiterst slaapverwekkende staaltje broddelwerk zijn de special effects, die - voor een Nederlandse film althans - prima in orde zijn. Daar staat dan helaas wel een gruwelijk saai verhaal tegenover met een aantal van de meest treurige personages die ik in lange tijd in een film heb gezien - en ik zie erg veel films. Ik vond het helemaal niets en wat dat betreft mogen we nog blij zijn dat het over Sinterklaas gaat, dan lopen we in ieder geval een kleiner risico dat dit zootje ongeregeld naar het buitenland wordt geëxporteerd. Daar moeten we na die onzinfilm van Borsato namelijk al helemaal niet meer aan denken.
HR
Er is een belangrijk verschil met die film met Borsato: die film was serieus bedoeld. Sint is zo overduidelijk met een knipoog dat alles wat er niet goed aan is, de film in mijn beleving alleen maar leuker maakt.
HR
HR

Sevic
Talent

Reg.: 16 augustus 2007

BeeDeeVee schreef:

(...)
Er is een belangrijk verschil met die film met Borsato: die film was serieus bedoeld. Sint is zo overduidelijk met een knipoog dat alles wat er niet goed aan is, de film in mijn beleving alleen maar leuker maakt.
HR
Tja, zo kun je alle kanten op redeneren. Ik trok overigens geen vergelijking tussen die twee films inhoudelijk he, dat zou een onzinnige vergelijking zijn.
Je hebt wel gelijk dat Sint niet puur een horrorfilm is, of puur een suspense, of puur een komedie. Het is een mix van verschillende genres waar ik dan nog best de satire, of zoals jij het noemt de 'knipoog', onder wil rekenen. Het probleem is dat er maar een dunne scheidslijn zit tussen bijvoorbeeld horror en komedie en dat je dus als regisseur echt donders goed moet weten welke kant je op wilt, anders bereik je niet het gewenste effect en wordt het al gauw genant hoor. Ik durf met enige zekerheid te zeggen dat Dick Maas nog steeds niet weet wat voor film hij precies heeft willen maken, want spannend is het niet, eng is het niet, en grappig is het al helemaal niet. Ik snap dan ook niet wat Dick Maas met deze film wilde - maar erger nog, zelf snapt hij dat ook niet.
HRHR
HR

Liberta per gli ultra
Bankzitter

Droomaankoop: Jeffrey Vlug
Reg.: 29 oktober 2008

Zojuist op één "Joyeux Noël" gezien. Al een wat oudere film (2005), maar zeker de moeite waard.

"De Eerste Wereldoorlog woedt volop en maakt een eind aan het leven van talloze jonge mannen. Wanneer de Kerst aanbreekt, gebeurt er echter iets volkomen onverwachts. Die nacht worden de levens gevolgd van vier personen: een Anglicaanse priester, een Franse luitenant, een tenor en zijn zingende geliefde, een sopraan. In die nacht gebeurt het ondenkbare, wanneer soldaten de wapens neerleggen en elkaar benaderen om Kerst te vieren.".

Een happy feeling, voor zolang het mag duren dan...
HR
HR

Oderint Dum Metuant
Icoon

Vak: 111
Reg.: 30 juni 2002

Sevic schreef:

HR
Amen! Tenenkrommend; een ander woord kan ik niet verzinnen voor de cast, de dialogen en de personages.

Het acteerwerk is werkelijk om te huilen, zó ongelofelijk slecht. Of dat nou met een knipoog bedoeld is of dat de cast werkelijk zo slecht is, ik vermoed het laatste, het stoort. De schrikmomenten zijn te voorspelbaar, dus: irritant, zeker in een zaal vol gillende Bijlmermeisjes. De special effects zijn inderdaad wel aardig, maar bij dat rennende paard op het dak piste ik bijna in m'n broek van het lachen.

Neemt niet weg dat ik iedereen toch aanraad om 'm te gaan kijken, want ondanks het dramatische niveau is een komisch bedoelde horrorfilm over Sinterklaas natuurlijk een briljant idee en toch wel een must-see. De uitvoering is wat minder, maar dat mocht de pret niet drukken. Sint groeit -net als Amsterdamned en De Lift- zonder enige twijfel uit tot een heuse cultfilm en is hoogstwaarschijnlijk over vijftig jaar nog elk jaar met 5 december te zien, na middernacht...
HR
HR

Drifter
Vedette

The Social Network is, los van de extatische reviews over de generatie 2.0, niet zo'n heel bijzondere film. Knap gemaakt, knap geacteerd en een prima verhaal, dat wel. Vooral de dialogen zijn slim en snel zodat je de kop er goed bij moet houden. Maar op zich is dit een vrij conventionele film over een slimme outsider die probeert het systeem te verslaan.

Veel meer over het verhaal hoef ik niet te vertellen aangezien het genre bekend is en de concrete aanleiding voor deze genreoefening (de opkomst van Facebook) geen uitleg nodig heeft. Voor mij was dit er zo eentje die bezwijkt onder zijn eigen recenties: nice but no suprise.
HR
HR

Hendrix
Idool

Vak: 129
Reg.: 9 december 2005

Drifter schreef:

Vooral de dialogen zijn slim en snel zodat je de kop er goed bij moet houden. HR
Dat is wat ik noem het "Gilmore Girls-tempo". Onnatuurlijk en daarom bijzonder irritant.
HR
HR

D-Tagz
Vedette

Uit: Lelystad
Droomaankoop: Gerard Deulofeu
Reg.: 13 april 2006

Leslie Nielsen overleden

Leslie Nielsen is zondag op 84-jarige leeftijd overleden in Fort Lauderdale in Florida. De Canadese acteur stierf in een ziekenhuis aan de gevolgen van een longontsteking.

Nielsen speelde in het begin van carrière enkele serieuze rollen, maar werd later vooral gecast voor komische rollen. Hij werd bekend met zijn vertolking van Frank Drebin in de Naked Gun-films. In zijn loopbaan was Nielsen in meer dan honderd films en ruim vijftienhonderd televisieprogramma's te zien.

De acteur was in totaal vier keer getrouwd en stierf in Fort Lauderdale aan de zijde van zijn vierde vrouw Barbaree. Met zijn tweede vrouw had hij twee dochters.HR
Ik zal hem missen, zijn films waren echt lachkickfilms.
HR
HR

rep_robert
Geselecteerd voor Oranje

Vak: 424
Reg.: 20 januari 2007

Drifter schreef:

The Social Network is, los van de extatische reviews over de generatie 2.0, niet zo'n heel bijzondere film. Knap gemaakt, knap geacteerd en een prima verhaal, dat wel. Vooral de dialogen zijn slim en snel zodat je de kop er goed bij moet houden. Maar op zich is dit een vrij conventionele film over een slimme outsider die probeert het systeem te verslaan.

Veel meer over het verhaal hoef ik niet te vertellen aangezien het genre bekend is en de concrete aanleiding voor deze genreoefening (de opkomst van Facebook) geen uitleg nodig heeft. Voor mij was dit er zo eentje die bezwijkt onder zijn eigen recenties: nice but no suprise.
HR
Hoe kan een filmmaker een film over Facebook interessant maken? Nou, laat Fincher het maar doen. Ik vind het toch een tamelijk briljante film. Alleen de dialoog waarmee de film opent is al behoorlijk geniaal.

Zijn er ook mensen bekend met de Franse horrorfilms zoals Martyrs, Haute Tension en À l'Intérieur?
Horrorfilms die het toch naar the next level brengen, horror, gore en spanning waaraan de Amerikaanse films nog een puntje aan kunnen zuigen.

Sevic schreef:

(...)

Nou nou, we kunnen toch best iets over Inception zeggen zonder te spoilen ;)

Voor het eerst sinds lange tijd dat een zomerblockbuster een daadwerkelijk origineel plot heeft. Nolan heeft naar eigen zeggen 8 jaar gezwoegd op het script, en dat is ook wel te merken. Het verhaal zit behoorlijk goed in elkaar, gegeven de ingewikkelde materie zijn er weinig plotholes en dergelijke. De film wordt wereldwijd met gejuich onthaald als Nolan's beste werk en schiet zelfs direct de IMDb top 3 in, maar dat is wel een behoorlijke overschatting. Inception is wat beter dan de Batman-films van Nolan, maar haalt net niet het niveau van The Prestige, en dat is vooral te wijten aan het soms vrij pijnlijke acteerwerk van vooral Di Caprio. Je zit weer als vanouds twee uur naar Di Caprio te kijken in plaats van naar zijn personage, en na zijn beste acteerprestatie tot nu toe, Body of Lies, had ik stukken beter verwacht.
Bij tijd en wijle is Inception een ontzettend CGI-fest, maar het komt nooit tot een storend punt. Geen actie om de actie, de CGI heeft een functie, en is overigens uitstekend uitgevoerd. Al met al is de film zeer goed geregisseerd en zitten we geen moment naar overbodige side-stories te kijken. De muziek is op sommige momenten enorm over the top, maar dat stoort eveneens niet echt.
Inception is één van de betere films van dit jaar - en wil dat ook heel graag zijn - maar haalt nét niet het topniveau. Met een andere lead en wat betere catch-phrases ('Take a leap of faith', kom op zeg) had het er wel in gezeten.
HR
Spoiler alert over Inception :P

Inception is wellicht de meest overhypede rotfilm uit het afgelopen biosjaar. Er is werkelijkwaar niets ingewikkelds aan de hele film. Maar om de een of andere redenen schijnen mensen hier toch wel ingewikkelde thema's in te zien.
Wat je eigenlijk te zien krijgt is een rechtoe, rechtaan actie/heist film waar we er al zoveel van hebben gezien. Ik noem het dan ook Ocean's 11 in de dromenwereld. Het plan wordt bedacht, de groep wordt samengesteld en de opdracht wordt uitgevoerd.
Ontzetted basis, waar de basis van de film wel "ingewikkeld" is. Uiteindelijk kom ik zelf tot de conclusie dat een pretentieloze film veel beter was geweest.

Want een heleboel dingen wordt gewoon niets mee gedaan, Ellen Page kan heel Parijs ombuigen in haar oefenwereldjes. Maar in de uiteindelijke heist wordt daar eigenlijk 0,0 mee gedaan. Met andere woorden, dit is puur even laten zien waartoe Nolan grafisch in staat is. Voor de rest heeft die hele scene geen enkel nut. Heel haar rol is eigenlijk verschrikkelijk overbodig, ze voegt echt geen ene ruk aan de hele film toe. Wat is nou haar aandeel in die droomlagen in de uiteindelijke heist? Het enige bijzondere wat ik zie is een rijdende trein midden door een stad, maar dat komt niet eens door haar.

Dan heb je nog de zwaartekracht scene, iets wat ik wel weer kan waarderen en wel leuk uitgevoerd is.

Echter volg je daarna een verschrikkelijk standaard actieknallertje. Dat hele gedoe in die sneeuwwereld leek rechtstreeks uit een James Bond film te komen. Bijzonder onorigineel en ook nog is verschrikkelijk standaard in beeld gebracht.
Daarnaast zijn de personages bijzonder oppervlakkig, iets wat zich aan het einde van de film opbreekt, want dat geneuzel van een kwartier lang in de Limbo tussen DiCaprio en haar ex kwam bij mij echt de strot uit.

Uiteindelijk is het hele uitgangspunt van de hele film ook debiel, DiCaprio gaat iets in droomland doen om zijn kids weer te kunnen zien. Waarom laat hij ze niet gewoon naar Europa vliegen? Michael Caine kon ze zo meenemen(nutteloze rol overigens). Zo'n simpele oplossing, maar er wordt zoveel doms omheen bedacht.

Door dit gedoe kon het me eigenlijk aan het einde geen worst meer schelen of DiCaprio nou wel in droomland was of niet(tolletje draaide).

Verschrikkelijk overschatte film.

Mensen zouden is een David Lynch film(Mulholland Drive, Lost Highway) moeten zien. Een regisseur die de droomwereld met de realiteit op een briljante manier met elkaar verwerft. Zeer intelligente films, waar Inception toch bovenal een behoorlijk standaard actieknallertje is.

[Dit bericht is veranderd door rep_robert (op 2 december 2010 17:16:55).]
HR
HR

het laatste schaap Rode kaart: waarschuwing
Icoon

Reg.: 3 november 2002

Zijn er ook mensen bekend met de Franse horrorfilms zoals Martyrs, Haute Tension en À l'Intérieur?
Horrorfilms die het toch naar the next level brengen, horror, gore en spanning waaraan de Amerikaanse films nog een puntje aan kunnen zuigen.HR
Ik ben een horrorfan. Martyrs vond ik op het begin na erg matig. Vooral toen die vrouw met die tulband binnenkwam. Hele verhaal slaat nergens op. A l'interieur was wel een goede film.

Een andere goede Franse film is ''Ils''. Beste horror/mysteriefilm die ik ooit heb gezien is Hansel & gretsel van Zuid Koreaanse makelij. Schitterende film. Eden Lake vind ik ook één van de betere.
HR
HR

joknok
Vedette

Reg.: 14 februari 2009

het laatste schaap schreef:

(...)

Ik ben een horrorfan. Martyrs vond ik op het begin na erg matig. Vooral toen die vrouw met die tulband binnenkwam. Hele verhaal slaat nergens op. A l'interieur was wel een goede film.

Een andere goede Franse film is ''Ils''. Beste horror/mysteriefilm die ik ooit heb gezien is Hansel & gretsel van Zuid Koreaanse makelij. Schitterende film. Eden Lake vind ik ook één van de betere.
HR
Martyrs is net wel goed. Beter dan Ils en Eden Lake.

Maar een film kan ik zeker aanraden en dat is Haute Tension. Dat is echt een super film. En Interieur is ook gruwelijk zeg.

Verder kan ik nog van de Franse slag, Frontiere. EN een zeer aparte sfeervolle film die zeker voor bepaalde mensen geschikt moet zijn: Calvaire. EN nog Vinyan maar die zag ik zelf nog niet.

Jou zuid koreaanse film ga ik zeker eens bekijken.
HR
HR

Icoon

joknok schreef:

(...)

Martyrs is net wel goed. Beter dan Ils en Eden Lake.

Maar een film kan ik zeker aanraden en dat is Haute Tension. Dat is echt een super film. En Interieur is ook gruwelijk zeg.

Verder kan ik nog van de Franse slag, Frontiere. EN een zeer aparte sfeervolle film die zeker voor bepaalde mensen geschikt moet zijn: Calvaire. EN nog Vinyan maar die zag ik zelf nog niet.

Jou zuid koreaanse film ga ik zeker eens bekijken.
HR
Hmmmja...dan verschillen onze smaken. Er zat nauwelijks een verhaal in Martyrs, waardoor ik geen spanning voelde. Eden Lake vind ik er dan echt ver bovenuit steken, maar ik weet ook dat er heel wat martyr-fans zijn. Haute tension heb ik volgens mij nog niet gezien, en Frontiere een keer proberen te downloaden, maar was niet gelukt. Ik zal ze allebei nog eens zien. thnx.
HR
HR

Paula
Ballenjongen

Reg.: 8 december 2010

Jammer van de Sint, de previews zagen er goed uit (ok, geen hoogstandje, maar een fijne schrikmomenten horror). Keek er erg naar uit om m te gaan zien, maar mss wacht ik nu wel op de dvd... Volgend jaar op 5 dec ofzo :)
Laatste film in de bios was Harry Potter. Goeie film in de reeks, opzichzelf qua actie en opbouw wat minder. Te veel tent verhuizingen... Verkoop je je goud ook wel eens op markten enzovoort? Dat kan ook online!

[Dit bericht is veranderd door Paula (op 13 januari 2011 11:54:37).]
HR
HR

Icoon

Paula schreef:

Jammer van de Sint, de previews zagen er goed uit (ok, geen hoogstandje, maar een fijne schrikmomenten horror).
HR
Meen je dat? Alleen al door de previews wil ik die film nooit zien. Wat was dat amateurisme ten top zeg. Ik kreeg er een enorm naar B-film gevoel bij.

@joknok: ik hoor graag je commentaar als je Hansel en Gretel hebt bekeken. Er zijn weinig mensen die die film hebben gezien, zodoende nog geen gedachten erover kunnen uitwisselen.
HR
HR

rep_robert
Geselecteerd voor Oranje

Vak: 424
Reg.: 20 januari 2007

het laatste schaap schreef:

(...)

HR
Meen je dat serieus?
Klik hier om de spoiler te bekijken

A'l Interieur is een echt vieze film, alleen enkel wat ongeloofwaardige handelingen kunnen wat mij betreft niet door de beugel. Die agenten zijn echt zo achterlijk he. Heb nog nooit zulke agenten gezien. Voor de rest echt heerlijk nasty.

Haute Tension is een film die beide elementen lekker combineert, een goede portie spanning samen met lekker ranzige momenten. Daarnaast nog een mooi einde die de film even wat slimmer maakt.

Ils is een retespannende film, alleen het einde vind ik een anti-climax. Maar nog wel een voldoende.

Eden Lake vind ik erg sterk, een keiharde film die tegelijktijd schokkend en realistisch is. En dat einde, zelden zo'n einde gezien die je zonder adem achterlaat.

Verder is dit mijn MovieMeter top 10, films die ik echt fantastisch vindt:
1. Alien (1979)

2. Donnie Darko (2001)

3. C'era una Volta il West (1968)
Alternatieve titel: Once upon a Time in the West

4. Full Metal Jacket (1987)

5. Halloween (1978)

6. Eternal Sunshine of the Spotless Mind (2004)

7. Thing, The (1982)
Alternatieve titel: John Carpenter's The Thing

8. Mulholland Dr. (2001)
Alternatieve titel: Mulholland Drive

9. Once upon a Time in America (1984)
Alternatieve titel: C'era una Volta in America

10. Stand by Me (1986)

Misschien zitten hier nog wel leuke filmpjes voor mensen tussen. Verder mijn top 10 voor het filmjaar 2010 tot nu toe:

1. Flipped (2010)

2. Scott Pilgrim vs. the World (2010)

3. Kick-Ass (2010)

4. Mr. Nobody (2009)

5. Social Network, The (2010)

6. Toy Story 3 (2010)

7. Shutter Island (2010)

8. Paranormal Activity 2 (2010)

9. She's Out of My League (2010)

10. Piranha (2010)
Alternatieve titel: Piranha 3D
HRHR

Deze topic is open en bestaat uit 80 pagina's: « 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62 63 64 65 66 67 68 69 70 71 72 73 74 75 76 77 78 79 80 »

Ga naar de vorige topic Ga naar de volgende topic

Ajax Forums » C - Supporters » Supporterscontact » The Movie Topic [Deel 4]

HR

Bookmark and Share

HR
clubgevoel
HR
HR

Man van de Wedstrijd

Kies de Man van de Wedstrijd

HR

Battle tegen deze posters

HR

Pool-klassement pagina

HR

VoVo-klassement pagina

HR

Favoriete opstellingen

HR

Ajax Chatbox

Ga nu naar de chatbox om met andere fans van gedachten te wisselen over de club!

HR

Ajax Poll

Had Ajax Vermeer naar Feyenoord moeten laten gaan?

Ja, hij verdient een transfer naar zijn keuze
Nee, allesbehalve Feyenoord
Geen mening

HR

VoVo

Van de Ajax-fans denkt 100,0% dat Liverpool FC wint van Ludogorets Razgrad PFC. Wat denk jij?

HR

Ideeënbus

We zijn op zoek naar jouw ideeën om Ajax Netwerk nog beter te maken.

HR

Pool

De posters op deze pagina verwachten van Ajax-Heracles Almelo:

HR

Oranje Netwerk

Ga nu kijken wat er op Oranje Netwerk te doen is!