Ajax Netwerk
maandag 21 april 2014 - 14:54                      favorieten | nieuwsbrief | RSS RSS
Ga naar de vorige topic Ga naar de volgende topic

Ajax Forums » Supporterscontact » The Movie Topic [Deel 4]

HR

Deze topic is open en bestaat uit 79 pagina's: « 1 ... 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 ... 79 »

HR

Robehr
Idool

Uit: Breda
Vak: -
Droomaankoop: Wesley Sneijder
Reg.: 18 september 2004

Als ik eerlijk ben heeft The Lord of the Rings Trilogie de meeste indruk op me gemaakt de afgelopen 10 jaar. Is dat erg?
HR
HR

Rogier
Internationale topspeler

Uit: Vught
Droomaankoop: -
Reg.: 5 november 1999

Jerusalema is toch denk ik de film die me het meest is bijgebleven dit jaar. Zuid Afrikaanse film met veel geweld. Een echte aanrader !
HR
HR

Skywalker
Icoon

Uit: Dagobah
Droomaankoop: Daniel Jarl
Reg.: 27 juli 2000

Still going strong:

quote:HR
Sylvester Stallone breekt nek

AMSTERDAM - Sylvester Stallone heeft zijn nek gebroken tijdens het filmen van een vechtscène voor zijn nieuwste film 'The expendables'.
© ANP

Na het ongeval werd de 63-jarige 'Rambo'-acteur meteen geopereerd. Stallone heeft nu een stalen plaat in zijn nek.

Tijdens een vechtscène tussen acteur Cold Steve Austin en Stallone ging het er heftig aan toe. "Het gevecht was zo heftig dat ik eindigde met een scheur in mijn nek", vertelde Stallone aan FHM volgens de Britse Daily Mail.

"Ik heb een zware operatie ondergaan. Ik heb nu een metalen plaat in mijn nek."
'The expendables' gaat over een groep soldaten die een Zuid-Amerikaanse dictator probeert te verslaan. Stallone regisseert de film en vertolkt een kleine rol. Daarnaast zijn onder anderen Arnold Schwarzenegger, als zichzelf, Dolph Lundgren, Mickey Rourke en de onlangs overleden Brittany Murphy in de film te zien.HR
http://www.nu.nl
HR
HR

Skywalker
Icoon

The men who stare at goats is een intelligente comedy over hoe iets goeds gebruikt kan worden om iets slechts te doen. Paranormaal begaafde militairen moeten de ultieme soldaat worden. Lukt dat? Kijk maar. Mooie rollen van george Clooney, een Lebowksi-achtige Jeff Bridges en Ewan McGregor.
HR
HR

Sven
Administrator

Uit: ...Barendrecht...
Vak: 424
Reg.: 6 december 2000

Sherlock Holmes is een fijne moderne update van het bekende karakter van Arthur Conan Doyle. Het is puur entertainment, gemaakt door een vakman die een aantal jaren de weg kwijt is geweest (ja, ik kijk naar jou, Madonna) en met RockNRolla al liet zien zijn eigen genre nog steeds goed te kunnen filmen en nu zijn eerste écht grote publieksfilm heeft gemaakt.

Robert Downey, jr. is echter de grote triomf. Een aantal jaren geleden zat de man nog aan de grond en gaf niemand nog een cent voor zijn Hollywood carrière en nu lanceert hij samen met Guy Ritchie en Jude Law zijn tweede zeer succesvolle filmreeks (na Iron Man) in twee jaar. Sterker nog, met Iron Man, Tropic Thunder, Sherlock Holmes en eind april Iron Man 2 heeft de bijna afgeschreven acteur in een dikke 2 jaar vier vette wereldwijde hits te pakken.
Ook in Holmes blinkt Downey, jr. weer uit, het personage is hem op het lijf geschreven, zo lijkt het. De samenwerking met Jude Law laat ook zien dat er genoeg lol en chemie op de set was, het is altijd goed om te zien dat acteurs beter worden door het samenspel.

Ik was aanvankelijk een beetje bang toen ik las dat Hans Zimmer de muziek zou doen van Holmes, want Zimmer is nou niet echt bekend van zijn klassieke oeuvre, eerlijk gezegd. Het verbaasde me dan ook zeer dat ik zo genoot van de muziek. Het paste helemaal bij de film en hij toonde zelfs aan ook ingehouden te kunnen zijn en de muziek echt bij het Victoriaanse Londen te laten passen.

Laat deel 2 maar komen. Het mooie is dat Warner al vroeg zodanig onder de indruk was van het getoonde werk dat deel 2 al in voorbereiding is. Er is gesproken over een rol voor Brad Pitt. Who knows. Ik zal er zijn.

Holmes! B)
HR
HR

Burzlew
Legende

Uit: Lissabon / Amsterdam
Vak: 410
Droomaankoop: Rafael van der Vaart
Reg.: 3 augustus 2002

Heb net '500 Days of Summer' gezien wat één de meeste vermakelijkste films is die ik de laatste jaren heb gezien. Het verhaal over Tom die verliefd wordt op Summer die niet in liefde geloofd wordt op een verfrissend grappige en origineel vermakelijke manier neergezet gecombineerd met een heerlijk passende soundtrack.

Het lijkt vooraf op een simpel Boy Meets Girl verhaal, maar uiteindelijk is het iets veel meer dan dat. Het kan omschreven worden als een romantische drama comedie waarbij de volgorde van de hilarische grappen precies tussen af en toe hartverscheurende momenten komt waardoor je niet helemaal depressief raakt. Echt een ontzettende aanrader voor iedereen met vriendin, maar ook in je ééntje is het meer dan kijken waard.
HR
HR

Skywalker
Icoon

Inderdaad, dat is een toffe film. Ook met het Bollywoodmomentje ;)

Voor wat betreft Sherlock Holmes sta ik lijnrecht tegenover Sven. Ik vond hem over the top, echt een 007 in the Victorian Age. Eén glimlach en één wow is een zware tegenvaller. Guy Ritchie moet zich beter bezig gaan houden met een tweede deel van Rocknrolla ipv deze ongein.

Sam Mendes (American Beauty) gaat de nieuwe 007 regisseren.
HR
HR

Oderint Dum Metuant
Icoon

Vak: 111
Reg.: 30 juni 2002

Skywalker schreef:

The men who stare at goats is een intelligente comedy over hoe iets goeds gebruikt kan worden om iets slechts te doen. Paranormaal begaafde militairen moeten de ultieme soldaat worden. Lukt dat? Kijk maar. Mooie rollen van george Clooney, een Lebowksi-achtige Jeff Bridges en Ewan McGregor.
HR
Heb ik vorige week ook gezien, nadat de film waar ik eigenlijk heen wilde moest (Avatar) uitverkocht was. Ik ging er geheel blanco in en wist werkelijk niet wat ik kon verwachten, maar ik ben uiteindelijk zeer aangenaam verrast. Zoals je al zegt: een intelligente comedy met een glansrol voor George Clooney en subtiele doch doeltreffende humor.
HR
HR

Sven
Administrator

Oderint Dum Metuant schreef:
(...)
Heb ik vorige week ook gezien, nadat de film waar ik eigenlijk heen wilde moest (Avatar) uitverkocht was. Ik ging er geheel blanco in en wist werkelijk niet wat ik kon verwachten, maar ik ben uiteindelijk zeer aangenaam verrast. Zoals je al zegt: een intelligente comedy met een glansrol voor George Clooney en subtiele doch doeltreffende humor.
HR
Als ik qua glansrollen van Clooney dan een aanrader mag geven: Up In The Air is écht een heerlijke film waarvoor hij naar verwachting vrijwel zeker een Oscarnominatie kan verwachten. Het gaat over een man die vrijwel al zijn tijd, door zijn werk, reizend doorbrengt en derhalve heeft hij het idee opgevat om 10 miljoen Frequent Flyer Miles bijeen te gaan sparen.

Het is een film die (mij in ieder geval) bij tijd en wijle ontroerde, keihard liet lachen en die bijzonder goed in elkaar zit. Jason Reitman had al een hit met Juno, deze is echter wat mij betreft nog stukken beter.
HR
HR

Drifter
Vedette

Vak: Geen Seizoen Club Card
Reg.: 1 oktober 1999

Das Weisse Band leek me nogal een zware zit te worden, maar hij viel immens mee. Onderhoudend verhaal, mooi gefilmd en met een diepere inhoud die je er zelf uit kan halen, als je dat wil. Maar ook als je dat niet wil, is dit een pakkende film over een dorpje waar er veel ellende broeit onder de pittoreske oppervlakte. Dat hij drie uur duurt, zwart/wit is en Duits wordt gesproken, doet er eigenlijk nauwelijks toe.

Up in the Air heeft een beetje de stemming van Lost in Translation. Cynische man wordt gekoppeld aan een naïef meisje om samen het business model van een nogal onethische firma te hervormen. Onderweg leren ze allebei een boel over zichzelf en hun relaties en nemen ze beide een conclusie over wie ze willen zijn. Het geheel wordt verteld op een bitterzoete toon met veel respect en ademruimte voor de personages. Mooi!

An Education is een kleine Engelse film over een meisje dat niet kan kiezen wat voor vrouw ze wil worden. School en universiteit lijken de vanzelfsprekende oplossing tot ze in contact komt met een aantal levensgenieters die hun wijsheid niet uit boeken maar uit 'de school van het echte leven' halen. Verwacht geen grote scènes of bekende namen, wel degelijk akteerwerk en ruimte voor beleving.

The Hurt Locker is niet meer en niet minder dan een goede actiefilm. Centraal staan de mannen een ontmijningsdienst, die in Irak elke dag hun levens op het spel zetten. De karakters binnen die groep variëren echter van controlefreak tot levensmoeë cowboys, wat voor boeiende verhoudingen zorgt. De film moet het vooral hebben van strak opgebouwde spanning, waardoor de meer actievolle tweede helft wat verwatert. Toch nog bonuspunten voor het geweldige slot.

[Dit bericht is veranderd door Drifter (op 11 januari 2010 11:16:55).]
HR
HR

Albatros
Bankzitter

Uit: Spakenburg
Reg.: 14 augustus 2003

Hier is ie dan, de trailer voor de remake van The A-Team:

Klik hier om de spoiler te bekijken
HR
HR

Sven
Administrator

Where The Wild Things Are is waarschijnlijk niet voor iedereen. Spike Jonze (Being John Malkovich, Adaptation) heeft samen met Dave Eggers het kinderboek van Maurice Sendak bewerkt tot een ontroerende, meeslepende film met een arthouse gevoel, ook al is het een grote studioproductie.

Ik heb het bronmateriaal zelf nooit gelezen, maar wel wat pagina's gezien en de Wild Things zien er erg goed gelijkend uit. Het is een verademing dat voor deze film niet gekozen is voor CGI monsters, maar gewoon 'ouderwetse' pakken van Jim Henson's Creature Shop. Er zijn zoveel computer gegenereerde kinder- en jeugdfilms tegenwoordig (en niet allemaal even best, ik kijk naar jou Garfield) dat het echt fijn is om te zien dat oude technieken gewoon net zo, en zo niet meer, effectief zijn.

Voor de duidelijkheid, Where The Wild Things Are is niet echt een kinderfilm. Het is een film over een kind en het weet bijzonder goed het gevoel van kind-zijn over te brengen.

forumillustratie

What's it about?

De negenjarige Max is eigenlijk een hele gewone jongen. Hij heeft veel energie, een levendige fantasie en wil graag wat aandacht van zijn zus en moeder (Catherine Keener). Helaas voor Max hebben beiden het te druk met andere dingen om met hem te spelen of naar zijn verhalen te luisteren. Wanneer hij gefrustreerd van huis wegloopt, vindt Max een eiland dat bewoond wordt door de 'Wild Things': grote wezens die zowel lief en knuffelig als eng en monsterlijk kunnen zijn. Met een beetje overredingskracht van zijn kant wordt Max hun koning, en begint hij het leven van de Wild Things drastisch om te gooien.HR
Ik was in ieder geval helemaal verkocht. Het is een mooi en lief verhaal met een melancholische soundtrack met muziek van Carter Burwell (huiscomponist van de Coen broers) en gezongen door Karen O. .

Zoals gezegd, het is niet voor iedereen. Ik heb op internet zelfs al 'rukker dan ruk' over deze film gelezen, dus ik kan hem niet zonder meer aanraden. However, dat wil ik toch. Het is gewoon een film met een hart. Kom daar nog maar eens om.

KW: I don't want you to go, I'll eat you up, I love you so.
HR
HR
Jeugdsentiment die film hoor.
Was het eerste boek dat ik leuk vond!

Weet nog niet of de film wat voor mij is, ga ik nog even bekijken!
HRHR
HR

Drifter
Vedette

Veronika Decides To Die is een verfilming van een boek van Paulo Coelho, de Braziliaanse schrijver wiens werk doorspekt is van levensbeschouwelijke gedachten. Wellicht niet verwonderlijk dat Veronika (goed gespeeld door Sarah Michelle Gellar) een aardje naar haar geestelijke vader heeft. Gekweld door allerlei existentialistische vragen, probeert zij in de eerste scene zelfmoord te plegen op de bevreemdende klanken van Everything In Its Right Place. Het mislukt.

Veronika wordt opgenomen in de psychiatrie en worstelt daar met haar demonen. Nu is dit geen film in het genre van Girl Interrupted, waar alles verbaal duidelijk wordt gemaakt. De interacties tussen de personages blijven vrij vaag en er is dus veel interpretatie nodig. Je hebt de echt ouders, de moederfiguur, de vaderfiguur, de onbereikbare minnaar, de opdringerige vriend, enzovoort. In de omgang met die mensen, moet Veronika een soort van vrede zien te vinden.

Ik ga het einde vanzelfsprekend niet verklappen, maar het is redelijk bevredigend en niet (te) voorspelbaar. Ik vond dit dan ook best een goede film: niet een waar je wijzer van wordt, maar wel een waar je in mee kan. Kortom, dit is niet zo'n dramatische en/of deprimerende ellende als de titel doet vermoeden.
HR
HR

Dragon
Idool
Zlatanist

Uit: Den Haag
Reg.: 4 februari 2000

Sven schreef:

Where The Wild Things Are is waarschijnlijk niet voor iedereen. Spike Jonze (Being John Malkovich, Adaptation) heeft samen met Dave Eggers het kinderboek van Maurice Sendak bewerkt tot een ontroerende, meeslepende film met een arthouse gevoel, ook al is het een grote studioproductie.

....
Voor de duidelijkheid, Where The Wild Things Are is niet echt een kinderfilm. Het is een film over een kind en het weet bijzonder goed het gevoel van kind-zijn over te brengen.
...
Zoals gezegd, het is niet voor iedereen. Ik heb op internet zelfs al 'rukker dan ruk' over deze film gelezen, dus ik kan hem niet zonder meer aanraden. However, dat wil ik toch. Het is gewoon een film met een hart. Kom daar nog maar eens om.

KW: I don't want you to go, I'll eat you up, I love you so.
HR
Een tijdje terug deze film al gezien, en ik was er niet weg van. Het gaat dan meer om de insteek waarmee je ernaar gaat kijken. Verwacht je een verhaal als Neverending Story e.d. dan kom je nogal bedrogen uit. Wat dat betreft is de marketing rond deze film in mijn ogen nogal opmerkelijk. Het wordt toch wel voorgedaan als een vrolijke kinderfilm, maar in feite wordt het de hoofdpersoon op geen subtiele wijze in zijn fantasiewereld geconfronteerd met dezelfde problemen als degene die hij in de echte wereld had.
Het is in mijn ogen eerder een kinderdramafilm dan een fantasyfilm. En als je er op die manier naar kijkt is het best een aardige film.
HR
HR

Drifter
Vedette

Ik heb helemaal niets met de `inheemse film´. Laten we eerlijk zijn, de meeste Nederlandstalige successen danken hun populariteit enkel aan het feit dat ze uit eigen bodem afkomstig zijn. Was het een Duitse film geweest, dan was er hier geen hond gaan kijken. Ik probeer films zelf altijd op hun eigen merites te beoordelen en niet op de taal van de acteurs. Zo kom ik vaak uit bij Engelstalige films, die nu eenmaal op de grootste afzetmarkt, de meeste financiën, de diepste vijver van talent, de grootste traditie en de meest ontwikkelde ondersteunende industrie kunnen rekenen.

Maar ik heb wel oog voor nobele onbekenden en het Vlaamse De Helaasheid der Dingen is er een. Hoewel de film een milieu van marginalen schetst, gaat het om zo veel meer dan een remake van Flodder. Het verhaal wordt verteld door een schrijver die met zeer gemengde gevoelens terugblikt op zijn jeugd. OK, er werd gelachen en gefeest, maar hij zag ook hoe alcohol en domheid zijn familie verscheurde. Hij maakte van nabij kennis met de gespleten persoonlijkheid van zijn vader, eerst joviaal en hartelijk, dan weer haatdragend en gewelddadig.

Deze dualiteit weet de film perfect te grijpen: het ene moment laugh out loud grappig, het andere moment verstikkend en beangstigend. De zeer atypische verhaaldstructuur grijpt meer terug op Pulp Fiction dan op het gemiddelde polderdrama en mengt tijdslijnen moeiteloos door elkaar. Dat houdt het niet alleen boeiend, maar zorgt er (mede met de onverwachte keuzes voor het achterhouden van bepaalde scènes) ook voor dat je als kijker volledig overgeleverd bent aan de hand van de regisseur. En die houdt het schip recht.

Rest nog de acteurs: een ensemble van bekende en minder bekende Vlaamse gezichten die elk volledig verdwijnen in hun rol. De personages trekken aan en stoten af naargelang ze schipperen tussen dronken vrolijkheid en ontnuchterende zelfhaat. De jonge verteller staat erbij en kijkt ernaar, slechts heel geleidelijk kiezend welke rol hij voor zichzelf weglegt. Het maakt De Helaasheid der Dingen in retrospect een van dé kijkervaringen van 2009.
HR
HR

Hendrix
Idool

Vak: 129
Reg.: 9 december 2005

De Oscarnominaties dit jaar:

Actor in a Leading Role

* Jeff Bridges in “Crazy Heart”
* George Clooney in “Up in the Air”
* Colin Firth in “A Single Man”
* Morgan Freeman in “Invictus”
* Jeremy Renner in “The Hurt Locker”

Actor in a Supporting Role

* Matt Damon in “Invictus”
* Woody Harrelson in “The Messenger”
* Christopher Plummer in “The Last Station”
* Stanley Tucci in “The Lovely Bones”
* Christoph Waltz in “Inglourious Basterds”

Actress in a Leading Role

* Sandra Bullock in “The Blind Side”
* Helen Mirren in “The Last Station”
* Carey Mulligan in “An Education”
* Gabourey Sidibe in “Precious: Based on the Novel ‘Push’ by Sapphire”
* Meryl Streep in “Julie & Julia”

Actress in a Supporting Role

* Penélope Cruz in “Nine”
* Vera Farmiga in “Up in the Air”
* Maggie Gyllenhaal in “Crazy Heart”
* Anna Kendrick in “Up in the Air”
* Mo’Nique in “Precious: Based on the Novel ‘Push’ by Sapphire”

Animated Feature Film

* “Coraline” Henry Selick
* “Fantastic Mr. Fox” Wes Anderson
* “The Princess and the Frog” John Musker and Ron Clements
* “The Secret of Kells” Tomm Moore
* “Up” Pete Docter

Art Direction

* “Avatar” Art Direction: Rick Carter and Robert Stromberg; Set Decoration: Kim Sinclair
* “The Imaginarium of Doctor Parnassus” Art Direction: Dave Warren and Anastasia Masaro; Set Decoration: Caroline Smith
* “Nine” Art Direction: John Myhre; Set Decoration: Gordon Sim
* “Sherlock Holmes” Art Direction: Sarah Greenwood; Set Decoration: Katie Spencer
* “The Young Victoria” Art Direction: Patrice Vermette; Set Decoration: Maggie Gray

Cinematography

* “Avatar” Mauro Fiore
* “Harry Potter and the Half-Blood Prince” Bruno Delbonnel
* “The Hurt Locker” Barry Ackroyd
* “Inglourious Basterds” Robert Richardson
* “The White Ribbon” Christian Berger

Costume Design

* “Bright Star” Janet Patterson
* “Coco before Chanel” Catherine Leterrier
* “The Imaginarium of Doctor Parnassus” Monique Prudhomme
* “Nine” Colleen Atwood
* “The Young Victoria” Sandy Powell

Directing

* “Avatar” James Cameron
* “The Hurt Locker” Kathryn Bigelow
* “Inglourious Basterds” Quentin Tarantino
* “Precious: Based on the Novel ‘Push’ by Sapphire” Lee Daniels
* “Up in the Air” Jason Reitman

Documentary (Feature)

* “Burma VJ” Anders Østergaard and Lise Lense-Møller
* “The Cove” Nominees to be determined
* “Food, Inc.” Robert Kenner and Elise Pearlstein
* “The Most Dangerous Man in America: Daniel Ellsberg and the Pentagon Papers” Judith Ehrlich and Rick Goldsmith
* “Which Way Home” Rebecca Cammisa

Documentary (Short Subject)

* “China’s Unnatural Disaster: The Tears of Sichuan Province” Jon Alpert and Matthew O’Neill
* “The Last Campaign of Governor Booth Gardner” Daniel Junge and Henry Ansbacher
* “The Last Truck: Closing of a GM Plant” Steven Bognar and Julia Reichert
* “Music by Prudence” Roger Ross Williams and Elinor Burkett
* “Rabbit à la Berlin” Bartek Konopka and Anna Wydra

Film Editing

* “Avatar” Stephen Rivkin, John Refoua and James Cameron
* “District 9” Julian Clarke
* “The Hurt Locker” Bob Murawski and Chris Innis
* “Inglourious Basterds” Sally Menke
* “Precious: Based on the Novel ‘Push’ by Sapphire” Joe Klotz

Foreign Language Film

* “Ajami” Israel
* “El Secreto de Sus Ojos” Argentina
* “The Milk of Sorrow” Peru
* “Un Prophète” France
* “The White Ribbon” Germany

Makeup

* “Il Divo” Aldo Signoretti and Vittorio Sodano
* “Star Trek” Barney Burman, Mindy Hall and Joel Harlow
* “The Young Victoria” Jon Henry Gordon and Jenny Shircore

Music (Original Score)

* “Avatar” James Horner
* “Fantastic Mr. Fox” Alexandre Desplat
* “The Hurt Locker” Marco Beltrami and Buck Sanders
* “Sherlock Holmes” Hans Zimmer
* “Up” Michael Giacchino

Music (Original Song)

* “Almost There” from “The Princess and the Frog” Music and Lyric by Randy Newman
* “Down in New Orleans” from “The Princess and the Frog” Music and Lyric by Randy Newman
* “Loin de Paname” from “Paris 36” Music by Reinhardt Wagner Lyric by Frank Thomas
* “Take It All” from “Nine” Music and Lyric by Maury Yeston
* “The Weary Kind (Theme from Crazy Heart)” from “Crazy Heart” Music and Lyric by Ryan Bingham and T Bone Burnett

Best Picture

* “Avatar” James Cameron and Jon Landau, Producers
* “The Blind Side” Nominees to be determined
* “District 9” Peter Jackson and Carolynne Cunningham, Producers
* “An Education” Finola Dwyer and Amanda Posey, Producers
* “The Hurt Locker” Nominees to be determined
* “Inglourious Basterds” Lawrence Bender, Producer
* “Precious: Based on the Novel ‘Push’ by Sapphire” Lee Daniels, Sarah Siegel-Magness and Gary Magness, Producers
* “A Serious Man” Joel Coen and Ethan Coen, Producers
* “Up” Jonas Rivera, Producer
* “Up in the Air” Daniel Dubiecki, Ivan Reitman and Jason Reitman, Producers

Short Film (Animated)

* “French Roast” Fabrice O. Joubert
* “Granny O’Grimm’s Sleeping Beauty” Nicky Phelan and Darragh O’Connell
* “The Lady and the Reaper (La Dama y la Muerte)” Javier Recio Gracia
* “Logorama” Nicolas Schmerkin
* “A Matter of Loaf and Death” Nick Park

Short Film (Live Action)

* “The Door” Juanita Wilson and James Flynn
* “Instead of Abracadabra” Patrik Eklund and Mathias Fjellström
* “Kavi” Gregg Helvey
* “Miracle Fish” Luke Doolan and Drew Bailey
* “The New Tenants” Joachim Back and Tivi Magnusson

Sound Editing

* “Avatar” Christopher Boyes and Gwendolyn Yates Whittle
* “The Hurt Locker” Paul N.J. Ottosson
* “Inglourious Basterds” Wylie Stateman
* “Star Trek” Mark Stoeckinger and Alan Rankin
* “Up” Michael Silvers and Tom Myers

Sound Mixing

* “Avatar” Christopher Boyes, Gary Summers, Andy Nelson and Tony Johnson
* “The Hurt Locker” Paul N.J. Ottosson and Ray Beckett
* “Inglourious Basterds” Michael Minkler, Tony Lamberti and Mark Ulano
* “Star Trek” Anna Behlmer, Andy Nelson and Peter J. Devlin
* “Transformers: Revenge of the Fallen” Greg P. Russell, Gary Summers and Geoffrey Patterson

Visual Effects

* “Avatar” Joe Letteri, Stephen Rosenbaum, Richard Baneham and Andrew R. Jones
* “District 9” Dan Kaufman, Peter Muyzers, Robert Habros and Matt Aitken
* “Star Trek” Roger Guyett, Russell Earl, Paul Kavanagh and Burt Dalton

Writing (Adapted Screenplay)

* “District 9” Written by Neill Blomkamp and Terri Tatchell
* “An Education” Screenplay by Nick Hornby
* “In the Loop” Screenplay by Jesse Armstrong, Simon Blackwell, Armando Iannucci, Tony Roche
* “Precious: Based on the Novel ‘Push’ by Sapphire” Screenplay by Geoffrey Fletcher
* “Up in the Air” Screenplay by Jason Reitman and Sheldon Turner

Writing (Original Screenplay)

* “The Hurt Locker” Written by Mark Boal
* “Inglourious Basterds” Written by Quentin Tarantino
* “The Messenger” Written by Alessandro Camon & Oren Moverman
* “A Serious Man” Written by Joel Coen & Ethan Coen
* “Up” Screenplay by Bob Peterson, Pete Docter, Story by Pete Docter, Bob Peterson, Tom McCarthyHR
HR
HR

BoudStyle
Idool

Uit: Abcoude
Vak: 420
Droomaankoop: Nicklas Helenius
Reg.: 17 juli 2003

Hendrix schreef:

De Oscarnominaties dit jaar:

(...)
HR
Wat bizar veel nominaties voor The Hurt Locker...
Ik zag er niets meer in dan een vrij standaard actie film. Zeker niet slecht hoor, het is de moeite absoluut waard. Maar zo goed dat hij de oscars samen met Avatar domineert zeker niet.
Volgens mij is dit weer een typisch staaltje oscar politiek, onderwerp Irak en zijn mijnen langs de kant van de weg = veel oscar nominaties.
HR
HR

Miquell
International

Uit: Apeldoorn
Vak: 427
Reg.: 30 september 2004

Albatros schreef:

Hier is ie dan, de trailer voor de remake van The A-Team:

HR
Hahaha ik kan Rampage Jackson als acteur echt niet serieus nemen.:D:D

Ik heb net Daybreakers gezien, ik vond het op zich wel een leuke film. Volgende week naar de voorpremiere van Percy Jackson and the Lightning thhief.
Dat lijkt me een leuke film, komt ook omdat ik wel hou van films over de griekse mythologie
HR
HR

Skywalker
Icoon

Millennium 2: De vrouw die met vuur speelde is een echte tussenfilm. De personages uit de eerste film zijn aanwezig, maar de plot laveert tussen een onderzoek naar vrouwenhandel en Lisbeth Salander, een van de hoofdpersonen. Van de eerste film is een dvdversie verschenen die langer duurde dan de bioscoopfilm. Ik hoop dat dat met deze film ook gaat gebeuren, want er zitten best wel gaten in de tweede Millennium film. Desondanks: vrij onderhoudend, af en toe met gruwelijk geweld. Eind Maart gaat de derde draaien.
HR
HR

Drifter
Vedette

A Serious Man bewijst voor mij definitief dat de inspiratie van de Coen broertjes op is. De film straalt een tweeslachtig gevoel uit: half drama, half komedie; maar is noch grappig, noch pakkend. Ik zal er niet teveel over vertellen, maar ik doe een wilde gok naar het thema.

Noted. Next!

[Dit bericht is veranderd door Drifter (op 9 februari 2010 07:52:56).]
HR
HR

Sven
Administrator

'24' headed to the bigscreen
Fox TV, film studios team on feature adaptation
By MICHAEL SCHNEIDER, PAMELA MCCLINTOCK
Twentieth Century Fox's film and TV studios are conspiring to finally bring hit television series "24" to the bigscreen.

The film side has hired scribe Billy Ray ("State of Play," "Flightplan";) to pen the script for the feature version.

Ray's pitch, which takes Jack Bauer to Europe, was a hit with Fox execs and producers of the high-concept television series.

Ray also wrote and directed ";Breach" and "Shattered Glass."

Script is said to have come through "24" star Kiefer Sutherland, who's also an exec producer on the series -- and is said to be eager to turn the long-running TV skein into a feature franchise.

Feature would be produced by the TV show's key exec producers, including Sutherland. Series was created by Robert Cochran and Joel Surnow, while exec producer Howard Gordon runs the show through his Real Time Prods. banner.

Brian Grazer's Imagine Entertainment, which produces the show along with 20th Century Fox TV, also would be involved.

Insiders cautioned that a "24" feature is still very much in the preliminary stages. There are a number of factors influencing how quickly it moves ahead, including the fate of the TV show.

Fox doesn't have a deal for a ninth season of "24" and hasn't yet decided whether to order another season. Insiders said the network is waiting to see this week's ratings before making a decision, but the betting is that this season will be the final one.

Even if Fox winds up passing on another year of "24," 20th Century Fox TV could shop the show to other nets. In that case, a feature might have to take a back seat.

The series' producers have been kicking around the possibility of a feature adaptation for several years and came close to moving ahead on one several years ago.

But the prospect of shooting a film while the show was still on the air was daunting for the cast and producers. Critics and fans of "24" have always enthused about how the show is produced like a feature -- and the film studio would want to move most of the "24" series crew to work on the film. That's difficult to do while "24" is in production, and hiatuses aren't nearly long enough to shoot a movie.

The show's producers did take advantage of the writers strike to make a TV movie, however: "24: Redemption," which aired prior to the show's seventh season in 2008, was nominated for five Emmys.

The allure of spinning a popular TV series into a bigscreen film is hard to ignore for studio execs, since there is a built-in audience and brand awareness; "24" has also been a mammoth hit for the studio in foreign markets, which suggests that a feature adaptation would travel well.HR
Variety.com
HR
HR

Drifter
Vedette

Dom idee. Uiteindelijk is 24 niet meer dan een zoveelste James Bond spin-off, met als unieke invalshoek het 'format'. Haal dat weg en je hebt dertien in een dozijn spy stuff. En dan heb ik het nog niet eens over het feit dat het drie jaar geleden is dat er een echte goede Bauer aflevering werd uitgezonden.
HR
HR

Skywalker
Icoon

Percy Jackson & the Olympians: The Lightning Thief is een leuke binnenkomer van iets wat kennelijk een serie gaat worden. Het is een film waarin op speelse wijze wordt omgegaan met de Griekse mythologie. Het beviel me wel. Er zat veel vaart en humor in, Uma Thurman schitterde als Medusa en het deed vooral verlangen naar een vervolgdeel. Niet te serieus nemen, prima entertainment.

The Wolfman is een typische Hammer House of Horror film, zoals die in de jaren vijftig in Engeland werden gemaakt. Anthony Hopkins, Benicio del Toro en Emily Blunt zijn de Peter Cushing, Vincent Price en Elsa Lanchester van nu. Alles is zwaar aangezet, van de muziek tot de manier van acteren en filmen, maar het past prima in de filmtraditie van dit soort films. Een klassieker zal het niet worden, maar het is wel een prima hommage aan een vervlogen tijdperk.

Ik heb ook genoten van The Imaginarium of Dr. Parnassus. Fantastisch verhaal, mooie special effects en de typische chaos van Terry Gilliam. Meer ga ik er niet over loslaten. Deze film is best twee uur van je leven waard.
HR
HR

vandyk
Talent

Uit: Nijega
Droomaankoop: Christian Chivu
Reg.: 29 mei 2009

The Eden Lake: Zeker een aanrader. Heb ik laatst gekeken met een aantal vrienden. Normaal gesproken ben ik niet zo van de horror/thrillers maar ik vond deze best wel goed!
Het is een alles behalve standaard verhaal, misschien ietwat onrealistisch maar zo kwam het niet op mij over.

Een stelletje gaat een weekendje weg naar een meer met een bebost gebied eromheen. Daar is een stel jongeren ietwat asociaal vanwege harde muziek e.d.
Nouja, dan gebeuren er een aantal dingen waardoor je echt een keiharde hekel krijgt aan die jongens.
HRHR

Deze topic is open en bestaat uit 79 pagina's: « 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62 63 64 65 66 67 68 69 70 71 72 73 74 75 76 77 78 79 »

Ga naar de vorige topic Ga naar de volgende topic

Ajax Forums » C - Supporters » Supporterscontact » The Movie Topic [Deel 4]

HR

Bookmark and Share

HR
clubgevoel
HR
HR

Man van de Wedstrijd

Kies de Man van de Wedstrijd

HR

Battle tegen deze posters

HR

Pool-klassement pagina

HR

VoVo-klassement pagina

HR

Favoriete opstellingen

HR

Ajax Chatbox

Ga nu naar de chatbox om met andere fans van gedachten te wisselen over de club!

HR

Ajax Poll

Moet Ajax Hakim Ziyech kopen?

Ja
Nee
Alleen als er een speler vertrekt
geen idee...

HR

VoVo

Van de Ajax-fans denkt 79,2% dat Valencia wint van Sevilla FC. Wat denk jij?

HR

Ideeënbus

We zijn op zoek naar jouw ideeën om Ajax Netwerk nog beter te maken.

HR

Pool

De posters op deze pagina verwachten van Heracles Almelo-Ajax:

HR

Oranje Netwerk

Ga nu kijken wat er op Oranje Netwerk te doen is!