Ajax Netwerk
vrijdag 19 december 2014 - 19:11                      favorieten | nieuwsbrief | RSS RSS
Ga naar de vorige topic Ga naar de volgende topic

Ajax Forums » Supporterscontact » The Movie Topic [Deel 4]

HR

Deze topic is open en bestaat uit 81 pagina's: « 1 ... 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 ... 81 »

HR

Gabri 18
International

Uit: Haarlem
Vak: 114
Droomaankoop: -
Reg.: 8 augustus 2003

Iemand nog tips voor een goede kerstfilm om met de hele familie te kijken? Hoeft niet per se actueel te zijn.
HR
HR

Sirius
Vedette

Uit: Amsterdam ZO
Vak: 428
Reg.: 5 mei 2002

Actrice Brittany Murphy (32) overleden

Los Angeles, 20 dec. De Amerikaanse filmactrice Brittany Murphy is vandaag op 32-jarige leeftijd overleden. Dat bevestigt een woordvoerder van een ziekenhuis in haar woonplaats Los Angeles tegenover het persbureau AP.

Over de doodsoorzaak zijn door het ziekenhuis geen mededelingen gedaan. Volgens de krant Los Angeles Times zou ze aan een hartstilstand zijn overleden. Hulpdiensten in LA ontvingen een noodoproep vanuit het huis van de man van Murphy, de Britse scenarist Simon Monjack. Van daaruit is ze naar het ziekenhuis overgebracht.

Murphy speelde onder andere in de films Sin City, Clueless, 8 mile en Don't Say a Word.

forumillustratie

Dat is jong zeg, vaag. :\(

link

[Dit bericht is veranderd door Sirius (op 20 december 2009 22:27:18).]
HR
HR

AFC Romalona
Regelmatige invaller

Uit: Amsterdam
Vak: 406
Reg.: 13 mei 2006

Jaaa, ik zag het ook net.
Kan het niet geloven..
HR
HR

Drifter
Vedette

Vak: Geen Seizoen Club Card
Reg.: 1 oktober 1999

Heel bizar van Brittany Murphy, vooral omdat ze me nou net niet iemand leek die met open ogen in alle 'vallen van de beroemdheid' zou trappen... Wat betreft een goeie kerstfilm, als je een classic wil, zou ik gaan voor Red Beard van Kurosawa. Wel kerst, niet cliché: Die Hard. Kerst én cliche: It's a Wonderful World van Capra.
HR
HR

Jan410
International

Vak: -
Droomaankoop: Romelu Lukaku
Reg.: 30 april 2006

Niet kerst, niet cliché, wel nét op de tv geweest: Mathilda.
het bewijs dat boekverfilming wel kán werken.
HR
HR

D-Tagz
Vedette

Uit: Lelystad
Droomaankoop: Gerard Deulofeu
Reg.: 13 april 2006

Echt sick van Brittany Murphy... Gister toevallig nog de BD van 8 Mile zitten kijken... En nu is ze dood :S
HR
HR

Drifter
Vedette

Coraline is de geanimeerde (stop-motion) tegenhanger van El Laberinto Del Fauno. Meisje, vereenzaamd, dwaalt rond door haar kindonvriendelijke wereld en raakt verstrikt in een alternatieve werkelijkheid. Die lijkt eerst sprookjesachtig, maar blijkt al snel angstaanjagend.

Een echte topfilm vond ik het niet, vooral door de trage eerste helft, maar het is zeker een hele mooie film. Wie zich dat eerste half uur kan doorsleuren op basis van de visuele pracht en inventiviteit, wordt in de tweede helft dan alsnog beloond met een spannende finale. Leuk filmpje.
HR
HR

martincm
Veelbelovend talent

Uit: Amstelveen
Vak: 129
Droomaankoop: Rafel Wolski
Reg.: 30 oktober 2006

Deze posting is niet nieuw sinds je vorige bezoek Gepost op 24 december 2009 om 11:53:07.  Profiel  Stuur een email  Stuur een privébericht  Bezoek de homepage  MSN: foreverthemaster@hotmail.com  Wijzig deze posting  Quote deze posting in je reactie
HR

quote:HR
Drifter schreef:

Coraline is de geanimeerde (stop-motion) tegenhanger van El Laberinto Del Fauno. Meisje, vereenzaamd, dwaalt rond door haar kindonvriendelijke wereld en raakt verstrikt in een alternatieve werkelijkheid. Die lijkt eerst sprookjesachtig, maar blijkt al snel angstaanjagend.

Een echte topfilm vond ik het niet, vooral door de trage eerste helft, maar het is zeker een hele mooie film. Wie zich dat eerste half uur kan doorsleuren op basis van de visuele pracht en inventiviteit, wordt in de tweede helft dan alsnog beloond met een spannende finale. Leuk filmpje.
HR
Tot mijn verbazing vond ik dit nou niet echt een kinderfilm. Vond m wel erg vermakelijk, wellicht omdat ik er echt geen verwachting van had.

Heb gisteren eindelijk dan Inglorious Basterds gezien. Topfilm, kan niet anders zeggen. Eergisteren The Perfect Getaway gezien, ook erg vermakelijke thriller. Boeide me in ieder geval van begin tot eind.
HR
HR

Skywalker
Icoon

Uit: Dagobah
Droomaankoop: Daniel Jarl
Reg.: 27 juli 2000

O Ano em Que Meus Pais Saíram de Férias (The year my parents went on vacation) is een Braziliaanse film over een jongetje dat in het Brazilië bij zijn grootvader afgeleverd wordt omdat zijn ouders op[ vakantie moeten. Zijn grootvader blijkt zojuist te zijn overleden en de jongen moet het in zijn eentje rooien. Het WK van 1970 staat ook centraal. Zonder vals sentiment. Prima film.

[Dit bericht is veranderd door Skywalker (op 26 december 2009 22:11:34).]
HR
HR

can-o
Icoon

Uit: amsterdam
Reg.: 22 juli 2002

Gisteren ben ik naar Avatar geweest, -wellicht wil je dit niet lezen als je er nog vol verwachting naar toe gaat- licht sceptisch over het verhaal en de techniek, maar de 1e drie kwartier waren indrukwekkend, en ik dacht zelfs even iets te cynisch geweest te zijn vooraf. De 3D beelden komen prachtig tot hun recht bij de eerste kennismaking van Jake Sully met het bos, waarbij Cameron oog heeft voor groot en klein natuurschoon dat daadwerkelijk overtuigd als buitenaards.
Maar daarna wint de ergenis het al snel van de bewondering. Het 3d-brilletje zit al snel niet prettig en gaat zelfs pijn doen, de 3D-beelden verliezen al snel hun glans (het nieuwtje is er snel af) en het verhaal wordt afgeraffeld: na een kwartiertje oppervlakkige training is Jake Sully, de menselijke hoofdrolspeler, volledig geintegreerd in de Na'vi, waarna de actie kan beginnen.
De Na'vi zelf -tenenkrommend- zijn volledig gemodelleerd naar een of andere stam in donker Afrika, inclusief trommelmuziek, kledij, Afrikaans klinkende taal en, als de oorlog losbarst, gezichten geverfd in oorlogskleuren.
Het verhaal is nog leger dan vooraf gevreesd: De laatste anderhalve uur hadden per briefkaart kunnen worden afgedaan, want er gebeurd hoegenaamd niets wat verrast. De natuur biedt de helpende hand aan de Na'vi en de momnsters uit het begin worden plots bondgenoot in de strijd tegen de externe vijand. De mensen gaan daarbij volstrekt eendimensionaal te werk en de sympathie komt uiteraard geheel bij de arme negerstam te liggen die slechts met pijl en boog kunnen vechten.
Als Jake Sully voor de laatste slag de Na'vi weet te overtuigen om de wapens op te pakken, met oa. als argument dat de skypeople (de mensen) op het terrrein van de Na'vi komen waar hun sensoren niet werken en waar de Na'vi elk twijgje kennen en dus enorm in het voordeel zijn bij grondgevechten, kiezen de Na'vi vervolgens voor het massaal en en groupe afstormen op de vijand, die enkel de mitrailleur hoeven te laten ratelen om een massaslachting te veroorzaken. Los van de voorspelbaarheid zijn het dit soort kleine onvolkomenheden die gaan irriteren.
Wat beklijft na afloop zijn de prachtige eerste drie kwartier, én het besef dat Cameron er nauwelijks iets mee heeft gedaan. De wereld die hij schiep was in potentie prachtig, maar de Na'vi zijn volstrekt fantasieloos vormgegeven, en van het levendige bos met zijn vreemde creaturen verneem je na een uur ook nauwelijks meer iets. Wat rest zijn veel ontploffingen, stereotiepe karakters en een verhaal dat maar duurt en duurt.
Techniek vermag veel, maar hier lijkt het het einde van de verbeelding.

Als dan eindelijk de credits voorbij komen en blijkt dat een groot deel van het publiek spontaan gaat klappen, kent de avond toch nog een verrassende afloop.

[Dit bericht is veranderd door can-o (op 27 december 2009 11:39:17).]
HR
HR

Skywalker
Icoon

Mijn top-15 van films die ik in 2009 in de bioscoop heb gezien:

15)John Rabe
Schindler's list-achtige film over een Duitse Siemens-industrieel die de Japanse bezetters van Nanking trotseerde door aan zoveel mogelijk Chinezen bescherming te bieden. Ik had nog nooit van hem gehoord.
http://www.youtube.com/watch?v=_hm0QfH2xJo

14)Linha de passé
Braziliaanse film over een alleenstaande moeder en haar drie zoons, die elk vluchten in wat ze het meest te na staat: rebellie, voetbal en religie. Rauw, realistisch en indrukwekkend.
http://www.youtube.com/watch?v=htb3pX-6CVA

13)Disgrace
Gebaseerd op het boek van Coetzee. John Malkovich speelt een Zuidafrikaanse leraar die na het aanranden van een leerlinge gedwongen wordt zijn leven op te geven; hij vertrekt naar zijn dochter op het platteland en leert een heel nieuw leven en nieuwe gebruiken kennen.
http://www.youtube.com/watch?v=QIL9iQmlmik

12)Slumdog millionaire
Mooi Indiaas sprookje waarin de liefde centraal staat. Mooi vetreld, mooi verfilmd en de feel-good film van het jaar.
http://www.youtube.com/watch?v=AIzbwV7on6Q

11)Krabat
De verfilming van mijn favoriete jeugdboek, geschreven door Otfried Preussler is me niet tegengevallen. Het is het eind van de Dertigjarige oorlog en samen met twee vrienden reist Krabat bedelend door het land. Op een dag komt hij terecht bij een molen en wordt hij opgenomen als knecht. De andere knechten en de molenaar zijn echter méér dan knechten en een simpele molenaar..
http://www.youtube.com/watch?v=zP5qIDJ0vLc

10)9.
De mensheid heeft zichzelf vernietigd en de enige overlevenden van deze holocaust zijn enkele poppen. Inventief, ingenieus, duister. Heerlijke film.
http://www.youtube.com/watch?v=bNg2wEVMwa0

09) Watchmen
De verfilming van de cult-strip is wat mij betreft geen tegenvaller geworden. Filosofische superheldenfilm waarvan de superhelden mensen met zwaktes, gevoelens en cynisme zijn die iets meer kunnen dan andere mensen. Let de eerste 10 minuten vooral op de herschrijving van de geschiedenis.
http://www.youtube.com/watch?v=E4blSrZvPhU

08)Up
Een ontroerender tekenfilm heb ik de afgelopen jaren nog niet gezien. Up is het verhaal van een oude man die na de dood van zijn geliefde een gezamenlijke droom waar wil maken en daarbij geholpen en belemmerd wordt door een streberige boyscout en een unieke paradijsvogel.
http://www.youtube.com/watch?v=pkqzFUhGPJg

07)Avatar
Revolutionair, prachtig om te zien in 3D Imax, alleen jammer dat 1) het verhaal zo gruwelijk dun is en 2) alles op een gegeven moment blijft steken, zoals can-o zegt. Als je bereid bent hier overheen te stappen is Avatar een geweldige film die je absoluut in 3D in de bios moet zien.
http://www.youtube.com/watch?v=cRdxXPV9GNQ

06)Moon
Duncan Jones, zoon van David Bowie, slaagt er in om eindelijk weer eens een sci-fi film te maken waarin mensen, technologie en vervreemding centraal staan. Prima rol van Sam Rockwell.
http://www.youtube.com/watch?v=twuScTcDP_Q

05) In the electric mist
Broeierige thriller die zich afspeelt in New Orleans, waarin Tommy Lee Jones als rechercheur te maken krijgt met een seriemoordenaar en geesten en gebeurtenissen uit een ver verleden en een racistisch verleden.
http://www.youtube.com/watch?v=zuIa00bPJHw

04)Milk
Sean Penn speelt een van de eerste homosexuele politici in de VS, wiens boodschap hem zijn leven kost. Coherente en met liefde gemaakte film film van Gus van Sant met prima rollen van James Franco en Emile Hirsch
http://www.youtube.com/watch?v=ufhZ2yUHj9Y

03)Revolutionary Road
Wat gebeurt er in een huwelijk waarin valse beloftes en dromen de liefde vermorzelen? Dat zit je in dit mooie drama waarin Kate Winslet en Leonardo DiCaprio elkaar weer prima weerwerk geven (inhoudelijk gezien beter dan Titanic), wat de kijker niet onberoerd raakt.
http://www.youtube.com/watch?v=bpra9OEw6nQ

02)London River
De ondergewaardeerde actrice Brenda Blethyn speelt een moeder die op Guernesey woont en een studerende dochter in London heeft. Het is 2005 en London wordt opgeschrikt door aanslagen. De moeder besluit contact op te nemen met haar dochter, hoort niets en vertrekt naar London om daar van de ene verbazing in de andere te vallen. Schot in de roos, deze film.
http://www.youtube.com/watch?v=sRsZ23K2rUA

01) Das Weisse Band
De beste film van 2009 is wat mij betreft deze film over de wortels van het kwaad. Schokkende beelden van de wereld in 1913, waarin vooral het ongezegde en ongetoonde schokkend is. Lange zit en een zwart-wit film, maar dat geeft allemaal niet. Het verhaal, het sublieme acteerwerk en het mooie camerawerk doen je de tijd vergeten. Ik reken op een Oscar.
http://www.youtube.com/watch?v=aE1Z-H2Ym_Y

forumillustratie

[Dit bericht is veranderd door Skywalker (op 27 december 2009 14:38:41).]
HR
HR

Vladimir Nizhevogorov
Regelmatige invaller

Vak: 409
Reg.: 20 februari 2003

can-o schreef:

Als dan eindelijk de credits voorbij komen en blijkt dat een groot deel van het publiek spontaan gaat klappen, kent de avond toch nog een verrassende afloop.

HR
Ja walgelijk is dat. Na hele slechte, standaard, 100x gemaakte kutdgrappen in The Hangover gingen er ook mensen klappen. Ik was woedend.
HR
HR

Sven
Administrator

Uit: ...Barendrecht...
Vak: 424
Reg.: 6 december 2000

Vladimir Nizhevogorov schreef:
(...)
Ja walgelijk is dat. Na hele slechte, standaard, 100x gemaakte kutdgrappen in The Hangover gingen er ook mensen klappen. Ik was woedend.
HR
Het is inderdaad heel normaal om woedend te worden als mensen een grap leuk vinden die jou niet als zodanig kon bekoren. ;)
HRHR
HR

Sirius
Vedette

Uit: Amsterdam ZO
Vak: 428
Reg.: 5 mei 2002

Vladimir Nizhevogorov schreef:

(...)

HR
lol

Raar zeg, vooral als je je beseft dat the Hangover onderhand de leukste komedie sinds een héle lange tijd is...

[Dit bericht is veranderd door Sirius (op 27 december 2009 22:06:53).]
HR
HR

Skywalker
Icoon

Ik heb de oude movietopics eens doorgebladerd en ben tot een top-10 van films van het afgelopen decennium gekomen.

10. Dogma (2000)
09. Million Dollar Baby (2005)
08. Mystic River (2003)
07. C.R.A.Z.Y. (2006)
06. Lost in Translation (2004)
05. Into the Wild (2008)
04. Artificial Intelligence (2001)
03. Das Wiesse band (2009)
02. Garpastum (2007)
01. Donnie Darko (2002)

[Dit bericht is veranderd door Skywalker (op 27 december 2009 22:27:48).]
HR
HR

Sven
Administrator

Uit: ...Barendrecht...
Vak: 424
Reg.: 6 december 2000

Nou, van die films zou er niet één in aanmerking komen bij mij. Of niet gezien of niet mij als zodanig geraakt. Van Eastwood (twee in je top 10 van het decennium zelfs) vond ik persoonlijk 'Gran Torino' en 'Invictus' er dan meer in passen. Maar ik zou er eens heel goed voor moeten gaan zitten.

Aparte lijst, dat zeker wel.
HR
HR

0634
Legende

Reg.: 2 januari 2006

Nou, van het hele decennium, in willekeurige volgorde:

Gladiator - 2000
Sin City - 2005
The Patriot - 2000
Road to Perdition - 2002
No Country for old men - 2007
Troy - 2004
Burn after reading - 2008
Blow - 2001
The Departed - 2006
Crash- 2004

Misschien ben ik er wel 1 of 2 vergeten. Zou zo maar kunnen.

[Dit bericht is veranderd door 0634 (op 27 december 2009 23:25:46).]
HR
HR

Drifter
Vedette

Avatar. In grote lijnen wat can-o zei. Niet slecht, maar ver van groots en er zat zóveel meer in. Jammer. Next!
HR
HR
Tja laat de kritiek maar komen.. :B

Ik zie op tv het derde deel van Lord of the Rings langskomen, dat is toch wel filmgeschiedens wat mij betreft hoor en zou dus in de top zoveel moeten staan van dit decennium.

En dan bedoel ik niet op plek 999 van een top 1000 films. :P
HR
HR

0634
Legende

Reg.: 2 januari 2006

Smaken verschillen. Lord of the Rings doet mij dan weer helemaal niks. Ooit een half uur van deel 1 gezien om zo tot de conclusie te komen dat het niks voor mij is. Snel afgezet... 998 misschien ;).
HR
HR

T-Bag
Administrator
Derde plek Ajax Netwerk VoVo 2012/2013

Uit: eraard valkenswaard
Reg.: 26 september 2004

Zie zoveel films dat ik na een tijdje nog amper weet waar sommigen over gaan.

Films zoals Crash en Pulp Fiction zijn het soort films die me wel bijblijven,denk dat de opzet van dat soort films me gewoon aanspreekt.

Een toplijst is onbegonnen werk voor mij dus waag me er beter niet aan.

Een lijst met slechtste films zou voornamelijk bestaan uit alle titels waar het woord 'Ernest' in voor komt :B
HR
HR

Sevic
Talent

Reg.: 16 augustus 2007

Mijn Top 10 van het decennium:

1. Mystic River (2003)
2. Requiem For A Dream (2000)
3. Cidade de Deus (2002)
4. No Country For Old Men (2007)
5. Big Fish (2003)
6. The Prestige (2006)
7. Gladiator (2000)
8. El Maquinista (2004)
9. Donnie Darko (2001)
10. Crash (2004)

Vooral het begin van het decennium heeft me kunnen boeien, zo te zien...
HR
HR

Skywalker
Icoon

Mooie lijst. Ik ga El Maquinista eens zoeken, die ken ik niet.

[Dit bericht is veranderd door Skywalker (op 1 januari 2010 14:51:28).]
HR
HR

AFC Romalona
Regelmatige invaller

Vak: 406
Reg.: 13 mei 2006

Cidade de Deus was inderdaad een erg goede film. Heb ik zelf ook 3x ofzo gezien, dr was ook een nieuwe ofzo tog ? Cidade de Hombren ofzeu.
HR
HR

Iker
Legende

Vak: 127
Reg.: 1 oktober 2002

Skywalker schreef:

Mooie lijst. Ik ga El Maquinista eens zoeken, die ken ik niet.
HR
Vorige week gezien. Prachtige film met een indrukwekkende sfeer. Bale speelt een prachtige rol. Hij ziet er niet uit en dat maakt de film erg geloofwaardig.

De laatste weken veel films aan het kijken en deze sprong er wel uit.
HRHR

Deze topic is open en bestaat uit 81 pagina's: « 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62 63 64 65 66 67 68 69 70 71 72 73 74 75 76 77 78 79 80 81 »

Ga naar de vorige topic Ga naar de volgende topic

Ajax Forums » C - Supporters » Supporterscontact » The Movie Topic [Deel 4]

HR

Bookmark and Share

HR
clubgevoel
HR
HR

Man van de Wedstrijd

Kies de Man van de Wedstrijd

HR

Pool-klassement pagina

HR

VoVo-klassement pagina

HR

Favoriete opstellingen

HR

Ajax Chatbox

Ga nu naar de chatbox om met andere fans van gedachten te wisselen over de club!

HR

Ajax Poll

Moet Ajax in de winter versterking halen?

Nee
Ja voor de verdediging
Ja voor het middenveld
Ja voor de aanval

HR

VoVo

Van de Ajax-fans denkt 8,2% dat NAC wint van Feyenoord. Wat denk jij?

HR

Ideeënbus

We zijn op zoek naar jouw ideeën om Ajax Netwerk nog beter te maken.

HR

Pool

De posters op deze pagina verwachten van Excelsior-Ajax:

HR

Oranje Netwerk

Ga nu kijken wat er op Oranje Netwerk te doen is!