Ajax Netwerk
dinsdag 30 september 2014 - 17:52                      favorieten | nieuwsbrief | RSS RSS
Ga naar de vorige topic Ga naar de volgende topic

Ajax Forums » Supporterscontact » The Movie Topic [Deel 4]

HR

Deze topic is open en bestaat uit 80 pagina's: « 1 ... 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 ... 80 »

HR

Sven
Administrator

Uit: ...Barendrecht...
Vak: 424
Droomaankoop: -
Reg.: 6 december 2000

quote:HR
Peter schreef:
Gisteren Coco avant Chanel gezien. Mooi tijdsbeeld, goed acteren van Audrey Tautou. En ik mocht van mijn date in slaap sukkelen voor een minuut of tien, dus prima avondje ;)
HR
Een film waarbij je in slaap sukkelt toch goed vinden. :B
HR
HR

Peter
Moderator

Uit: Jedi Academy Dordrecht
Vak: 119
Reg.: 5 juni 2001

Dat was eerder de drukke werkweek ;)
HR
HR

Mr M
Moderator

Uit: Amsterdam
Vak: 413
Uploads: 1
Reg.: 12 mei 2001

Hangover
Twee uur geleden in de bioscoop de Hangover gekeken. Deze film is gehypte op alle mogelijke manieren. De acteurs zijn alle talkshows afgelopen, alle steden hangen vol met posters en de trailers zijn overal te zien. Een film kan dan alleen maar tegen vallen...

..maar niets van dat allesw. Misschien ben ik wat ge-Amerikaniseerd qua humor (ik mag toch hopen van niet), maar deze film is ongelovelijk grappig en briljant! Het is de grappigste film die ik in lange tijd of misschien wel ooit gezien heb. Nu waren we met een hele groep er heen gegaan dus dat helpt voor de sfeer, maar los daarvan was het gewoon geweldig. Absolute top komedie! Ik moet nog steeds lachen.

Probeer niet naar de trailer te kijken en bewaar alle grappen voor de film en ga er gewoon heen. Wat een topfilm. B)

9
HR
HR

T-Bag
Administrator
Derde plek Ajax Netwerk VoVo 2012/2013

Uit: eraard valkenswaard
Vak: -
Reg.: 26 september 2004

Powder Blue gisteren gezien.

Film met verschillende verhaallijnen en mi een erg pakkend drama die mij een beetje doet denken aan 'Crash' en tot de betere films hoort die ik heb gezien moet ik zeggen.

Voor info zie moviemeter.nl en zeker een aanrader

8,5
HR
HR

Gabri 18
International

Uit: Haarlem
Vak: 114
Reg.: 8 augustus 2003

Mr M schreef:

Hangover
Twee uur geleden in de bioscoop de Hangover gekeken. Deze film is gehypte op alle mogelijke manieren. De acteurs zijn alle talkshows afgelopen, alle steden hangen vol met posters en de trailers zijn overal te zien. Een film kan dan alleen maar tegen vallen...

..maar niets van dat allesw. Misschien ben ik wat ge-Amerikaniseerd qua humor (ik mag toch hopen van niet), maar deze film is ongelovelijk grappig en briljant! Het is de grappigste film die ik in lange tijd of misschien wel ooit gezien heb. Nu waren we met een hele groep er heen gegaan dus dat helpt voor de sfeer, maar los daarvan was het gewoon geweldig. Absolute top komedie! Ik moet nog steeds lachen.

Probeer niet naar de trailer te kijken en bewaar alle grappen voor de film en ga er gewoon heen. Wat een topfilm. B)

9
HR
Ik dacht al, 2 uur geleden.... Maar je woon in New York :D
HR
HR

Drifter
Vedette

Vak: Geen Seizoen Club Card
Reg.: 1 oktober 1999

Der Baader-Meinhof Komplex is een goede en interessante film over het Duitse terrorisme uit de jaren '70. Het verhaal overloopt de radicalisering van een groep tegendraadsen die al snel de wapens oprapen om hun protest kracht bij te zetten. Wat volgt is eigenlijk ongelofelijk, vooral omdat we er zo weinig van afweten. De dosering ligt alleen niet helemaal goed: teveel aandacht voor de beginjaren, waardoor de echt grote evenementen moeten worden afgehaspeld. Maar al bij al zeker een aanrader: spannend en informatief.

Wolverine is een stuk minder. Met een fragmentarisch begin en weinig meeslepend middenstuk duurt het tot het laatste half uur voor de film echt aanslaat. Het komt dan vooral nog door de dure poppenkast, want het verhaal en de karakters zijn vlak. De effecten aan het einde horen tot het beste wat ik al zag, maar ik denk niet dat dat de prijs van een bioscoopkaartje rechtvaardigt.
HR
HR

Sven
Administrator

Uit: ...Barendrecht...
Vak: 424
Reg.: 6 december 2000

Exclusive: Indy 5 Is A Go!
Frank Marshall spills the beans

The hat is officially out of the bag. On Monday Shia Labeouf let slip that a follow up to Indiana Jones And The Kingdom of the Crystal Skull was on the cards and now Frank Marshall has pretty much confirmed it, suggesting that Indy V could be approaching the pencil-chewing script development stage.

Although he didn't specify timelines, Marshall told Empire that ideas would be worked on with a view to green-lighting production sooner rather than later. "It's really about the script," says the veteran Indy producer. "Once we see that, we'll see. We're not going to wait another 20 years. We'd all love to make another one. I'm anxious to hear the idea!"

But are Mssrs. Spielberg, Ford and Lucas equally sold on a fifth outing for the whip-cracking archeologist? "Yeah. We had a great time making the last one and, as Harrison said, we need to make this one soon. We're not getting any younger."

With Ford fast approaching his 67th birthday, time is definitely of the essence. Up may have raised the bar for the ageing adventurers, but Indy showed signs of creakiness in The Crystal Skull and it's safe to rule out too many rolling boulder chases or collapsing rope bridges from a further sequel. Hopefully the same goes for the gopher.

One caveat to all this is the lack of a concrete idea. As Marshall told us: "Until there's a script, nothing's definite. I haven't heard the idea." Here's your chance to play George Lucas and post your most mind-bending McGuffins below...HR

Bron: Empire Online
HR
HR

Mr M
Moderator

Uit: Amsterdam
Vak: 413
Uploads: 1
Reg.: 12 mei 2001

The Taking of Pelham 1 2 3

forumillustratie

Gisteravond weer eens naar de bioscoop geweest en ditmaal naar Pelham 123. Een film over een metrokaping in New York. Een groep onder leiding van John Travolta kaapt de nummer 6 Lexington train richting Pelham Bay Park. Denzel Washington werkt voor de MTA (zeg maar het lokale GVB ) en verwordt door omstandigheden tot onderhandelaar.

Leuke dialogen tussen Denzel en Travolta, die niet bijster origineel zijn maar door de acterkunsten van de twee toch zeker de moeite waard zijn. Het leukste is echter dat alles zo enorm herkenbaar is. Althans, dat is als je New York een beetje kent. De film is helemaal gericht op het dagelijkse leven van de gemiddelde New Yorker en probeert de bioscoopbezoeker zoveel mogelijk herkenningspunten te geven.

Al met al een vermakelijke film.

7,5

[Dit bericht is veranderd door BoudStyle (op 19 juni 2009 08:54:22).]
HR
HR

Skywalker
Icoon

Uit: Dagobah
Droomaankoop: Daniel Jarl
Reg.: 27 juli 2000

Remake. Ik vond het origineel met Walther Matthau zeer goed. Ik denk dat ik hem maar skip om me niet teveel te ergeren.

Gisteren State of play gezien. Er wordt gepretendeert de klasse van All the President's Men te halen, maar dat lukt niet. Russell Crowe doet zijn best een vadsige, cynische, journalist neer te zetten, Ben Affleck doet zijn best en Helen Mirren speelt de bitch-rol goed, maar er is weinig chemie tussen de hoofdrolspelers. De plot is overigens redelijk.
HR
HR

pokalapoketl
Talent

Uit: Grootebroek
Reg.: 3 mei 2006

Transformers: Revenge of the Fallen (Michael Bay – 2009)

forumillustratie

Twee jaar na de gebeurtenissen uit Transformers maken de Autobots uit van een special taskforce om de laatste Decepticons op te sporen en leidt Sam Witwicky zijn eigen leven. Vlak voor hij op het punt staat om te studeren begint hij vreemde Cybertronische tekens te zien, wat de interesse van de Decepticons trekt. Samen met de Autobots moet Sam nu de Aarde zien te redden van de ondergang. MI-BAH-BLAH-BAY-SPLOSIONS!!!

Nee, ook in Revenge of the Fallen hoeft er geen diepgang of weldoordacht plot verwacht te worden van Michael Bay. Sowieso kent de film weer de typische Bay-isms (360 graden shots, slow motion helikopters, zonsondergangen en 360 graden slowmotion shots van helikopters bij zonsondergang) dus als je niet gediend bent van de man zijn werk, blijf dan vooral uit de buurt van deze typische style over substance verfilming van het Japanse speelgoed. Maar damn, wat een style!

Om maar met het negatieve te beginnen: de film kent helaas weer een overdaad aan platte, puberale humor en sexuele innuendo, zeer twijfelachtig acteerwerk en een rommelig verhaal met suffe subplots (aliens zijn de bakermat geweest voor onze beschavingen, hoe origineel). Dit leidt weer tot veel meligheid tijdens de film waardoor je in je stoel wil zakken van plaatsvervangende schaamte. Gelukkig doet deze “humor” zich voornamelijk voor aan de menselijke zijde van het spectrum. Een drietal robots hebben als primair doel om comic relief te brengen waardoor dit bij de overige robots tot een minimum wordt bespaard.

Tegenover deze meligheid staat daarentegen een veelvoud aan echt crowdpleasing momenten waardoor de nare bijsmaak spontaan omslaat. Daar waar de eerste film een zeer tam middenstuk kende met te veel mensen en teveel gepraat, is de actie in deze film veel beter verspreidt waardoor je aandacht zelden verslapt. Sowieso is deze actie ditmaal velen malen beter. Op het laatste gevecht na is de betrokkenheid van menselijke aanhang tijdens de gevechten nihil waardoor de met node gemiste bot-on-bot gevechten uit het eerste deel ten volle gecompenseerd worden. De veel beter in beeld gebrachte gevechten tussen de Autobots en Decepticons geven een vele malen grotere kick dan welke actiescene in de eerste film dan ook. Daarom is het des te jammer dat dit in het einde minder het geval is, waardoor de scene halverwege in het bos niet meer geëvenaard wordt en de film beetje eindigt in een anticlimax.

Het acteerwerk is, zoals gezegd, niet om over naar huis te schrijven (we krijgen trouwens ook kanten van John Turturro te zien die we liever niet hadden willen zien), maar de echte sterren van de film zijn dan ook de robots. ILM heeft werkelijk onvoorstelbaar werk geleverd met Revenge of the Fallen. De hoeveelheid detail in de CGI is werkelijk ongelofelijk, er zullen heel wat computerijsberen tegenaan gegooid moeten worden willen ze nogmaals de Oscar mislopen. Daarnaast is het aantal robots behoorlijk toegenomen (de enkele kloon hier en daar vergeven we ze) zowel in aantal als diversiteit. Een nadeel hiervan is echter dat de robots eigenlijk nauwelijks karakter krijgen en enkele favorieten mogelijk ondergesneeuwd kunnen raken. Het voornaamste slachtoffer hiervan is de groots aangekondigde Devastator die er uiteindelijk maar bekaaid vanaf komt. Leuk is het daarentegen om het gekibbel tussen Starscream en Megatron te zien en mensen die Optimus Prime in de eerste film maar een mietje vonden, kunnen hun hart ophalen.

Revenge of the Fallen is een sequel volgens de standaardformule van meer en groter. Hierdoor heeft de film veel overeenkomsten met het eerste deel waardoor je voor jezelf zal moeten beslissen of dit positief is. Ik heb in elk geval genoten en hoop dat Bay (of iemand anders) deze zelfde lijn doortrekt; meer robots, minder mensen. Maar, alsjeblieft, niet meer van die kinderachtige humor.

Optimus Prime: Let’s roll!HR
HR
HR
HR
HR

Drifter
Vedette

Ik zal niet snel zeggen dat een film echt waardeloos is, maar Knowing komt er erg dicht bij. Nicolas Cage speelt een geleerde die het einde van de wereld op het spoor komt. Het heeft te maken met cijfertjes, aliens, interplanetaire straling, bla. De plot is zo geloofwaardig als die van Lady in the Water, nog zo'n zwamverhaal dat ernstig probeerde over te komen. Er wordt slecht geacteerd. Het einde is voorspelbaar en dramatisch. En tot overmaat van ramp krijg je na bijna 120 minuten X-files complotten geen enkele aanvaardbare verklaring. Dit is niet ok!

[Dit bericht is veranderd door Drifter (op 24 juni 2009 21:16:01).]
HR
HR

Drifter
Vedette

Herinner je je The Straight Line nog van David Lynch? Een film van verstilde eenvoud over een man die door de centrale VS trekt op zoek naar zijn verleden en gaandeweg wordt opgenomen in de levens van degenen die hij tegenkomt? Er is nu een vervolg op de film gemaakt, zij het onbewust. Deel twee heet Taken Chance, duurt nog geen 90 minuten en is een showcase voor de hoofdrolspeler, Kevin Bacon, voor mij een van de meest onderschatte acteurs van zijn generatie.

Bacon speelt een oudere en uitgeraasde marinier met een kantoorbaan binnen het leger, die op een dag kiest om de resten van een in Irak gestorven marinier te begeleiden op de weg terug naar diens geboortedorp. Ik had daar alvast nooit over nagedacht: over de procedures en emoties die daarbij komen te kijken. Het blijken er heel wat te zijn.

Met elke stap van de reis komen de doodskist en de begeleider in landelijkere regio's van de VS terecht en overal blijkt hoezeer de lokale bevolking meeleeft met de twee mariniers. Dit alles wordt getoond met prachtige stille beelden, longshots en minimalistische dialogen. De verweerde en vergrijsde kop van Bacon staat constant op onweer, op dezelfde manier dat Eastwood dat kon uitstralen. Toch is hij geen ongevoelig of boze man, hij lijkt alleen overweldigd te zijn door de taak die hem is gegeven.

Verwacht geen achtervolgingen, geweerschoten of stomende liefdesscènes. Dit is het verhaal van een oudere man op een tractor. Met een doodskist achterop. Maar de vaak woordeloze wisselwerking tussen hem en de mensen die hij tegenkomt is hartverwarmend. Taking Chance is een studie van het Amerikaanse 'heartland', de rurale gemeenschappen uit het midden van de VS, en over de pijn die daar gevoeld wordt als er in Irak weer een van de boerenzonen sneuvelt in een strijd waar niemand iets van begrijpt.

[Dit bericht is veranderd door Drifter (op 28 juni 2009 07:34:50).]
HRHR
HR

Skywalker
Icoon

Je bedoelt The Straight story en Taking Chance? ;)
HR
HR

Drifter
Vedette

Zorgwekkend... Ouderdom of de onhebbelijke gewoonte om om 7.30 te posten op zondag? Maar goed, het is duidelijk waar ik het over heb, dus de boodschap komt over. Mission accomplished. ;)

[Dit bericht is veranderd door Drifter (op 28 juni 2009 19:30:26).]
HR
HR

feniks
Geselecteerd voor Oranje

Reg.: 10 juli 2003

Beste film-kenners, kan iemand mij helpen;

Ik kan er maar niet opkomen wie de verteller/stem is van deze trailer, volgens mij is het van een bekende acteur, maar de naam schiet me maar niet te binnen.
Heel irritant!

http://www.youtube.com/watch?v=6rcoc46onlE
HR
HR

Drifter
Vedette

Ik zou het niet weten, maar op het Net kan ik niks vinden, dus ik betwijfel of het een bekende persoon is.
HR
HR

Dragon
Idool
Zlatanist

Uit: Den Haag
Reg.: 4 februari 2000

Zaterdag ook naar TF: Revenge Of The Fallen geweest. En ik moet ook concluderen dat het niet je van het was. Het verhaal zat een stuk rommeliger in elkaar dan bij de vorige film. Desondanks waren er genoeg zaken die wel bevielen, zoals de bot-on-bot actie en natuurlijk Megan Fox.
Minder te spreken was ik over de karakters van de bots, zeker de nieuwelingen.
Bovendien een beetje Transformers kenner had bij de introductie van een tweeling, uiteraard de Generation 1 broers Sideswipe en Sunstreaker genomen.
Andere toevoegingen aan de metalen cast zijn praktisch niet geïntroduceerd.
Waarom warend de Transformers vroeger een hit? Omdat het over de Transformers ging. Nu spelen ze bij wijze van, een bijrol.
Devastator is ook al vermeld, positieve vermelding vind ik Soundwave wel waard.
Starscream stelde zich mij wat te dienstig op richting Megatron.

Wat wel helpt bij de verhaallijn, is om de strips te lezen die omtrent de films zijn gemaakt. Met name The Reign of Starscream en de Alliance en Defiance serie. Dat geeft iets meer diepgang.

Dat de pyramides door aliens zijn gemaakt staat voor mij overigens vast ;)
HR
HR

Dragon schreef:

Starscream stelde zich mij wat te dienstig op richting Megatron.

HR
Hmm, dienstig maar op een achterbakse manier, met een gluiperig stemmetje. Vond het wel echt Starscream.

Verder is het gewoon een verstand-op-nul-film en dan is het gewoon een prima filmpje. Maar wel rommelig gedaan met al die verschillende nieuwe bots die uit het niets verschenen en rol van de ouders was ook vrij matig uitgewerkt. Desalniettemin mag er zo weer een derde film komen :P
HR
HR

Albatros
Bankzitter

Uit: Spakenburg
Reg.: 14 augustus 2003

Vanavond dan ook Transformers 2 gezien. Vond deel 1 als voormalig Transformer-junkie super vet, maar deze mocht er ook absoluut wezen. Hoorde vooraf wat negatieve verhalen over de film, maar zoals hierboven al gezegd: verstand op nul en knallen maar.

Klik hier om de spoiler te bekijken

Ben wel benieuwd naar deel 3. Zouden we dan eindelijk de Dinobots te zien krijgen? B)
HR
HR

Hendrix
Idool

Vak: 129
Reg.: 9 december 2005

Mr M schreef:

Hangover

9
HR
In tijden niet zo gelachen, echt hilarisch.
HR
HR

T-Bag
Administrator
Derde plek Ajax Netwerk VoVo 2012/2013

Uit: eraard valkenswaard
Reg.: 26 september 2004

Hendrix schreef:

(...)

In tijden niet zo gelachen, echt hilarisch.
HR
idd,eindelijk weer eens een echt goede komedie :)
HR
HR

Skywalker
Icoon

Rudo y Cursi is van de makers van Y tu mama tambien, een van de beste vriendschap-films die er bestaan. De regisseur van Y tu mama tambien, Diego Luna en Gael Garcia Bernal hebben nu een nieuwe film gemaakt over twee broers, bananenplukkers in Mexico, die een heel ander leven krijgen als profvoetballer. Rudo (Diego Luna) blijkt een betrouwbare keeper, zijn broer (Bernal) krijgt de bijnaam Cursi omdat hij tamelijk ijdel en flamboyant is. Wat volgt is een ontsnapping uit de armoede, een parodie op het leven van profvoetballers en voetbalnostalgia en - realisme. Deze film is kwalitatief niet zo goed als Y tu mama tambien, maar het is dan ook een heel ander soort film.

Unmistaken Child is een fascinerende documentaire over de speurtocht van een trouwe monnik naar de reïncarnatie van zijn overleden meester. Prachtige docu waarin gefilmd is in India en de Himalaya. Indrukwekkend is het veranderen van de monnik, Tenzin Zopa, van een nederige leerling in een toegewijd leermeester. Een van de betere en mooiste docu's die ik deze eeuw gezien heb.

[Dit bericht is veranderd door Skywalker (op 17 juli 2009 12:59:22).]
HR
HR

Skywalker
Icoon

In the electric mist is een broeierige politiethriller met Tommy Lee Jones in de hoofdrol, een opvallende bijrol van Mary Steenburgen en goede bijrollen van John Goodman en good old Ned Beaty. Ergens in Louisiana wordt het zielloze lichaam van een gruwelijk verminkt meisje gevonden. Tommy Lee Jones wordt op de zaak gezet, die uiteindelijk terugvoert naar de jaren 50 en de Burgeroorlog. Een éénbenige generaal, twee acteurs van de film die in het stadje wordt geschoten, een pooier en de dood van een vriend helpen hem op weg het mysterie te ontrafelen. Of niet. Mary Steenburgen moet erg veel zin in deze rol hebben gehad. Mooie, sfeervolle en langzame film over een rauwdauwer die alles opzij zet op zijn plicht te doen.
HR
HR

Gabri 18
International

Uit: Haarlem
Vak: 114
Reg.: 8 augustus 2003

Tarantino's Top 20 Movies Since 1992

HRHR

Deze topic is open en bestaat uit 80 pagina's: « 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62 63 64 65 66 67 68 69 70 71 72 73 74 75 76 77 78 79 80 »

Ga naar de vorige topic Ga naar de volgende topic

Ajax Forums » C - Supporters » Supporterscontact » The Movie Topic [Deel 4]

HR

Bookmark and Share

HR
clubgevoel
HR
HR

Man van de Wedstrijd

Kies de Man van de Wedstrijd

HR

Battle tegen deze posters

HR

Pool-klassement pagina

HR

VoVo-klassement pagina

HR

Favoriete opstellingen

HR

Ajax Chatbox

Ga nu naar de chatbox om met andere fans van gedachten te wisselen over de club!

HR

Ajax Poll

Had Ajax Vermeer naar Feyenoord moeten laten gaan?

Ja, hij verdient een transfer naar zijn keuze
Nee, allesbehalve Feyenoord
Geen mening

HR

VoVo

Van de Ajax-fans denkt 13,1% dat APOEL FC wint van Ajax. Wat denk jij?

HR

Ideeënbus

We zijn op zoek naar jouw ideeën om Ajax Netwerk nog beter te maken.

HR

Pool

De posters op deze pagina verwachten van APOEL FC-Ajax:

HR

Oranje Netwerk

Ga nu kijken wat er op Oranje Netwerk te doen is!