Ajax Netwerk
vrijdag 31 oktober 2014 - 16:01                      favorieten | nieuwsbrief | RSS RSS
Ga naar de vorige topic Ga naar de volgende topic

Ajax Forums » Supporterscontact » The Movie Topic [Deel 4]

HR

Deze topic is open en bestaat uit 80 pagina's: « 1 ... 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 ... 80 »

HR

D-Tagz
Vedette

Uit: Lelystad
Vak: Geen Seizoen Club Card
Droomaankoop: Gerard Deulofeu
Reg.: 13 april 2006

Deze posting is niet nieuw sinds je vorige bezoek Gepost op 14 mei 2009 om 23:07:40.  Profiel  Stuur een email  Stuur een privébericht  MSN: Pjfj-lievense@live.nl  Wijzig deze posting  Quote deze posting in je reactie
HR

quote:HR
Sven schreef:

(...)

Jammer, Drifter, jammer. ;)

Sinatra is geen gangsterboefje, maar een icoon uit de moderne geschiedenis en de beste zanger die de wereld gehad heeft. Een ras-entertainer die het meer dan verdiend heeft dat een groot regisseur als Scorsese een biopic van hem gaat maken. Daar hoort wel, dat geef ik je mee, een hoop cool omheen gehangen te worden en dat gaat vast lukken. En terecht. :B
HR
Gelukkig, ik ben niet de enige die zo verontwaardigd is.
HR
HR

Sven
Administrator

Uit: ...Barendrecht...
Vak: 424
Droomaankoop: -
Reg.: 6 december 2000

D-Tagz schreef:
(...)
Gelukkig, ik ben niet de enige die zo verontwaardigd is.
HR
Drifter is van de uitgesproken meningen, maar kom niet aan Sinatra. De beste man is niet God, hij laat God misschien in zijn voorprogramma staan als de Heer mazzel heeft.

En nu weer naar de films overschakelen dan maar.

Zal Scorsese met zijn protegé Leo als Sinatra aan komen?

forumillustratieforumillustratie

Enig idee? Jon Hamm uit de serie Mad Men zou misschien wel een aardige zijn.

forumillustratie

Elder las ik Harry Connick, jr.

forumillustratie

Sowieso zou er mooi gecast kunnen worden, want er moeten nogal wat beroemdheden gespeeld worden waarmee Sinatra omging...

Las ergens het gerucht dat de studio Johnny Depp wil en Scorsese (uiteraard) DiCaprio.

Depp?

forumillustratie

Ben benieuwd!

[Dit bericht is veranderd door Sven (op 14 mei 2009 23:44:20).]
HR
HR

Drifter
Vedette

Reg.: 1 oktober 1999

Sinatra past in dezelfde categorie als Elvis: juiste man op het juiste moment om een imago vast te leggen. Meer ikoon dan muzikant. Marketing droom. Amerikaanse nostalgie. Recht in het straatje van Scorsese dus, maar als The Departed (vs. Mean Streets, Raging Bull, Goodfellas) iets bewees, dan was het toch wel dat de straatlampen op Scorsese Square niet meer zo fel branden als ze ooit deden.
HR
HR

Sven
Administrator

Uit: ...Barendrecht...
Vak: 424
Reg.: 6 december 2000

Drifter schreef:
Sinatra past in dezelfde categorie als Elvis: juiste man op het juiste moment om een imago vast te leggen. Meer ikoon dan muzikant. Marketing droom. Amerikaanse nostalgie. Recht in het straatje van Scorsese dus, maar als The Departed (vs. Mean Streets, Raging Bull, Goodfellas) iets bewees, dan was het toch wel dat de straatlampen op Scorsese Square niet meer zo fel branden als ze ooit deden.
HR
Je gebruikt serieus een meesterwerk als The Departed om je punt kracht bij te zetten dat Scorsese minder werk neerzet tegenwoordig? Als dat het argument is, vrees ik dat ik daar niks tegen in te brengen heb, want dan liggen we iets te ver uit elkaar. ;) (Om over je mening over Sinatra zelf maar te zwijgen)
HR
HR

Skywalker
Icoon

Uit: Dagobah
Vak: -
Droomaankoop: Daniel Jarl
Reg.: 27 juli 2000

Anthony Hopkins wederom als Hannibal Lecter
AMSTERDAM - Sir Anthony Hopkins zal voor een vierde keer in de huid van psychopaat Hannibal Lecter kruipen.

De Britse acteur heeft toegezegd in het vierde deel, geregisseerd door Ridley Scott, te spelen.

Er wordt nog naar een actrice gezocht die de rol van FBI-agente Clarice Sterling op zich zal nemen, meldt Female First. Eerder werd de rol door Jodie Foster en Julie Anne Moore gespeeld.HR
HR
HR

0634
Legende

Reg.: 2 januari 2006

Jammer dat ie dat doet. Het wordt steeds minder.
HR
HR

DamzkoO
Icoon

Uit: Amsterdam
Uploads: 5
Reg.: 24 mei 2006

Het wordt zeker steeds minder maar iedere film krijgt telkens tig vervolgen.
HR
HR

Drifter
Vedette

/nerd mode on

De nieuwe Star Trek is een prequel op een van de grootste sci-fi reeksen ooit. Waar o waar doet dat me aan denken? Juist. Mijn aanvankelijke reactie was dan ook afschuw maar uit de reviews uit de VS sprak a new hope (sorry, kon het niet laten). Ik heb hem nu zelf gezien en, eerlijk is eerlijk, het is een leuke film. Veel meer wil ik er niet over kwijt omdat dit het soort film is dat je of toch wel of toch niet gaat kijken, daar hebben besprekingen weinig mee te maken.

Ik stel me dus een andere vraag. Waarom raakt Star Trek (niet de beste scifi reeks ooit) weg met iets waarbij Star Wars (wel dus) genadeloos op de bek ging? Het blijft een mening, maar ik gok op het volgende:

1. Geen trage opbouw over de kindertijd. JTK wordt geboren, doet een Thelma and Louise en gaat naar de universiteit. Let the games begin. Anakin (Ani) had bijna drie uur nodig om de Clearasil te ontgroeien en verbleef dus bijna anderhalve film in Little Lord Fauntleroy territorium.

2. Ixnay on the Aliens. In SW liepen er een paar dozijn rond, met de gevreesde Jar Jar voorop. Hier blijft de schade beperkt tot een handvol weirdows waarvan er een door JTK in bed bestegen wordt. Kijk, dát biedt nu perspectieven. Leia met een Gomorrean Guard? Obi wan met Oola? Bring it on!

3. Spaceballs is een genre apart. Voor de meeste sci-fi films is het geen goed idee om grappen in je scenario te steken. Sci-fi is al onzin, wil je een beetje buy-in bij je publiek houden, relativeer de plot dan niet. Integendeel ram hem de strot in en kijk maar waar je blijft steken.

4. Luv is in the air, niet in deep space. Pearl Harbour en Top Gun waren films over piloten en verliefde dames. Maar zij bleven dan ook braaf binnen de dampkring en gingen niet naar galaxies far far away of where no man has gone before. Daar horen er dingen te ontploffen en mensen te sneuvelen. Liefst veel. Han Solo en James T willen vooral niet picnic'en in de groene weiden van Naboo.

5. Bravado. Testosteron. Sci-fi moet het hebben van lastige mannen. JTK en Spock bekvechten de halve film en op een bepaald moment hamert Spock de eerste bijna door een dashboard heen. De tweede keer dat die trouwens het licht uit de ogen word geslagen in de film. SW draaide rond een blond jongetje met een bloempotkapsel.

Kortom. Star Trek doet het op bijna alle vlakken beter. Perfect is de film niet: de theorie dat je een zwart gat in het midden van een planeet moet laten ontstaan om hem te vernietigen is pure bla, en de achtervolging met de monsters op de ijsplaneet duidde op teveel geld en te weinig plot. Maar al bij al was dit prima entertainment. Goede herstart van wat een stoffige serie was geworden!

/nerd mode off

[Dit bericht is veranderd door Drifter (op 17 mei 2009 11:59:03).]
HR
HR

Skywalker
Icoon

Uit: Dagobah
Droomaankoop: Daniel Jarl
Reg.: 27 juli 2000

Goed gevonden die vergelijking. Ter info: JJ Abrams (regisseur) is Star Wars fan.

En voila: http://laughlines.blogs.nytimes.com/ :B
HR
HR

pokalapoketl
Talent

Uit: Grootebroek
Reg.: 3 mei 2006

Coraline (Henry Selick - 2009)

forumillustratie

Coraline Jones is een meisje van een jaar of tien die net vanuit Michigan is verhuist naar de Pink Palace Apartments in Oregon. Coraline verveelt zich daar stierlijk; ze mist haar vrienden en haar ouders hebben geen aandacht voor haar, net als de markante medebewoners en de irritante, rare buurjongen Wybie. Om haar verveling tegen te gaan, gaat ze op onderzoek uit in het appartement. Hierbij vindt ze een kleine deur achter het behang die overdag van binnen is dichtgemetseld, maar ’s nachts opent de deur een toegang naar een andere werkelijkheid waarin haar andere-ouders van haar houden, de andere-buren shows voor haar opvoeren en waar andere-Wybie niet kan praten. Het enige vreemde is dat ieders ogen in de andere werkelijkheid zijn vervangen door knopen, maar hoe groot een probleem kan dat nou zijn als alles zo mooi lijkt?

In de animatiewereld moet 2D nu al een aantal jaartjes het onderspit delven tegenover 3D computeranimatie. Hoewel beide disciplines ontzettend veel tijd en hard werk nodig hebben, is mijn favoriete animatietak het échte 3D-animatie; stop-motion of claymation. Om elke seconde vierentwintig keer een kleipoppetje op millimeterniveau te bewegen waarbij het kleinste foutje kan betekenen dat het hele shot opnieuw moet worden opgenomen lijkt gekkenwerk, maar maakt het tegelijk zo fascinerend. Zeker als de wereld op zo’n gedetailleerde en spetterende wijze tot leven wordt gebracht als in ‘Coraline’.

Regisseur Henry Selick (‘The Nightmare Before Christmas’) is dan ook, samen met Aardman, de top van het genre waardoor je ook niet anders verwacht. Meteen bij de begincredits, waarin we in close-up zien hoe een pop uit elkaar wordt gehaald om vervolgens opnieuw in elkaar gezet te worden, vallen de details van de materialen en de animatie op. Het is allemaal niet zo soepel als bij Pixar, maar dat is juist de charme van het genre. De visuele bravoure houdt gedurende de hele film stand met een uiterst bewegelijke camera en spetterende kleuren in de scenes in de andere werkelijkheid. Vooral de scene in de tuin en de eerste scene met de piano spelende Other Father zijn een lust voor het oog.

Ook van het auditieve front wordt vakwerk geleverd. De soundtrack is gemaakt door Bruno Coulais en geeft de film een mysterieuze, fantasierijke, maar tegelijk spookachtige ondertoon met in brabbeltaal gezongen teksten van het kinderkoor van Nice. In tegenstelling tot ‘The Nightmare Before Christmas’ is ‘Coraline’ echter geen musical. In de film komen wel liedjes voor, maar zijn op zich weinig memorabel. Voor de stemmen is een aantal middelgrote sterren aangetrokken die stuk voor stuk hun karakter tot leven weten te brengen. Dakota Fanning levert de stem van de eigenwijze Coraline op overtuigende wijze, maar de echte uitschieter is Terri Hatcher als Coraline’s echte moeder en de verraderlijke, creepy Other Mother.

Want ‘Coraline’ is eingelijk helemaal niet zozeer een kinderfilm. Naar het einde toe, als de ware aap van de Other Mother uit de mouw komt, wordt de film toch vrij naargeestig en kan het voor de kleintjes best eng zijn. Sowieso is de film behoorlijk volwassen opgezet qua toon ondanks de bekende – maar niet zoete - moraal dat het gras aan de andere kant altijd groener lijkt en dat je blij moet zijn met wat je hebt. Veel van de personages - ook Coraline zelf - zijn op momenten weinig sympathiek, maar wat dat aangaat des te realistischer. Hierin is ook de aparte stijl van schrijver Neil Gaiman te herkennen waarop de film is gebaseerd.

De film kent het eerste uur een zorgvuldige opbouw van de Coraline’s wereld maar, de laatste akte lijkt gaat de film opeens erg snel en lijkt de film toch gebaat te zijn geweest aan een extra kwartier aan speeltijd. De verschillende puzzels die Coraline in deze akte moet oplossen zijn erg simpel van opzet en in een tijdsbestek van twee minuten per puzzel opgelost. Hierdoor krijg je niet het gevoel van urgentie of gevaar die de situatie zou moeten hebben en kent de climax weinig spanning.

Ondanks deze zwakkere laatste akte is ‘Coraline’ een absolute aanrader. De audiovisuele ervaring is iets wat je echt gezien en gehoord moet hebben. Het is als totaalpakket misschien niet een klassieker als ‘The Nightmare Before Christmas’, maar het komt verdomd dicht in de buurt.

Other Mother: You know that I love you. HR
HR
HR

Gabri 18
International

Uit: Haarlem
Vak: 114
Reg.: 8 augustus 2003

Een zeer leuke Movie Quiz! In het plaatje zijn 50 films "verborgen"

http://www.empireonline.com/crypticcanvas/
HR
HR

Co terug naar Ajax
Internationale topspeler

Uit: Weesp
Vak: 116
Droomaankoop: Christian Chivu
Reg.: 21 juli 2003

Filmpje gehuurd gister, dus ik dacht Gomorra lijkt me wel wat hoorde er wel positieve geluiden over maar ben ik nu de enige die dit een volslagen kut film vindt of zijn er meer mensen die dit vinden.
HR
HR

D-Tagz
Vedette

Uit: Lelystad
Droomaankoop: Gerard Deulofeu
Reg.: 13 april 2006

Deze posting is niet nieuw sinds je vorige bezoek Gepost op 2 juni 2009 om 17:36:52.  Profiel  Stuur een email  Stuur een privébericht  MSN: Pjfj-lievense@live.nl  Wijzig deze posting  Quote deze posting in je reactie
HR

Gabri 18 schreef:

Een zeer leuke Movie Quiz! In het plaatje zijn 50 films "verborgen"

http://www.empireonline.com/crypticcanvas/
HR
Wow, die is nog best pittig! :P
HRHR
HR

T-Bag
Administrator
Derde plek Ajax Netwerk VoVo 2012/2013

Uit: eraard valkenswaard
Reg.: 26 september 2004

Co terug naar Ajax schreef:

Filmpje gehuurd gister, dus ik dacht Gomorra lijkt me wel wat hoorde er wel positieve geluiden over maar ben ik nu de enige die dit een volslagen kut film vindt of zijn er meer mensen die dit vinden.
HR
Was niet heel denderend nee...realistisch,maar had er iets meer van verwacht eerlijk gezegd. Toch geen spijt dat ik hem gekeken heb,maar bijblijven nou nee B)
HR
HR

Aquilani
Basisspeler

Droomaankoop: Rafael van der Vaart
Reg.: 2 september 2006

HR
Waarom vond je het precies een volslagen kutfilm?
HR
HR

Drifter
Vedette

Het was een slice of life, maar hij miste zodoende ook vaart en plot. Wel realistisch, niet echt meeslepend.
HR
HR

Aquilani
Basisspeler

Het is in principe een documentaire, maar dan met acteurs. Ikzelf vond het wel aangrijpend, maar het ligt er misschien aan met welk idee je ernaar toe gaat.
HR
HR

Co terug naar Ajax
Internationale topspeler

Uit: Weesp
Vak: 116
Droomaankoop: Christian Chivu
Reg.: 21 juli 2003

Aquilani schreef:

Het is in principe een documentaire, maar dan met acteurs. Ikzelf vond het wel aangrijpend, maar het ligt er misschien aan met welk idee je ernaar toe gaat.
HR
Misschien had ik er inderdaad wel wat teveel van verwacht, wat meer dingen die je bij de maffia voor kan stellen zeg maar.
HR
HR

Peter
Moderator

Uit: Jedi Academy Dordrecht
Vak: 119
Reg.: 5 juni 2001

Dan heb je i.i.g. gezien wat de maffia óók is ;)
HR
HR

litost
Vedette

Reg.: 17 augustus 2002

Het valt me op dat de laatste tijd weinig films draaien die ik graag zou willen zien.

Men bouwt steeds vaker op richting einde jaar en periode rond Oscars, lijkt het wel.
HR
HR

Aquilani
Basisspeler

(...)

Misschien had ik er inderdaad wel wat teveel van verwacht, wat meer dingen die je bij de maffia voor kan stellen zeg maar.
HR
Hij was er inderdaad juist op gericht om dat soort dingen die men zich normaal voorstelt (Godfather, Goodfella's etc), dat geromantiseerde beeld dus, weg te nemen.

Ikzelf vond hem dus al vrij aangrijpend, maar ik heb hem in Italië gezien, en daar zaten de mensen veelal met de handen voor hun mond etc.
HR
HR

Amsterhammer
Idool

Reg.: 31 juli 2005

RIP David Carradine
1936 - 2009

forumillustratie

forumillustratie
HR
HR

Godenzoon
Bankzitter

Vak: 415
Reg.: 28 oktober 2002

Amsterhammer schreef:

RIP David Carradine
1936 - 2009

(plaatje)

(plaatje)
HR
Heeft hij nou zelfmoord gepleegd? Klinkt lullig, maar als je vier kinderen een vrouw en een nog niet afgemaakte film achterlaat ben je redelijk egoistisch.
HR
HR

Amsterhammer
Idool

Reg.: 31 juli 2005

Godenzoon schreef:

(...)

Heeft hij nou zelfmoord gepleegd? Klinkt lullig, maar als je vier kinderen een vrouw en een nog niet afgemaakte film achterlaat ben je redelijk egoistisch.
HR
Volgens de BBC -

Thai police told the BBC the 72-year-old was found by a hotel maid sitting in a wardrobe with a cord around his neck and other parts of his body.

http://news.bbc.co.uk/2/hi/entertainment/8083479.stm
HR
HR

Peter
Moderator

Uit: Jedi Academy Dordrecht
Vak: 119
Reg.: 5 juni 2001

Gisteren Coco avant Chanel gezien. Mooi tijdsbeeld, goed acteren van Audrey Tautou. En ik mocht van mijn date in slaap sukkelen voor een minuut of tien, dus prima avondje ;)
HRHR

Deze topic is open en bestaat uit 80 pagina's: « 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62 63 64 65 66 67 68 69 70 71 72 73 74 75 76 77 78 79 80 »

Ga naar de vorige topic Ga naar de volgende topic

Ajax Forums » C - Supporters » Supporterscontact » The Movie Topic [Deel 4]

HR

Bookmark and Share

HR
clubgevoel
HR
HR

Man van de Wedstrijd

Kies de Man van de Wedstrijd

HR

Battle tegen deze posters

HR

Pool-klassement pagina

HR

VoVo-klassement pagina

HR

Favoriete opstellingen

HR

Ajax Chatbox

Ga nu naar de chatbox om met andere fans van gedachten te wisselen over de club!

HR

Ajax Poll

Moet Ajax proberen het contract van Moisander te verlengen?

Ja
Nee
Geen mening

HR

VoVo

Van de Ajax-fans denkt 96,7% dat Bayern München wint van AS Roma. Wat denk jij?

HR

Ideeënbus

We zijn op zoek naar jouw ideeën om Ajax Netwerk nog beter te maken.

HR

Pool

De posters op deze pagina verwachten van Ajax-FC Dordrecht:

HR

Oranje Netwerk

Ga nu kijken wat er op Oranje Netwerk te doen is!