Ajax Netwerk
zondag 21 december 2014 - 02:06                      favorieten | nieuwsbrief | RSS RSS
Ga naar de vorige topic Ga naar de volgende topic

Ajax Forums » Supporterscontact » The Movie Topic [Deel 4]

HR

Deze topic is open en bestaat uit 81 pagina's: « 1 ... 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 ... 81 »

HR

Drifter
Vedette

Vak: Geen Seizoen Club Card
Droomaankoop: -
Reg.: 1 oktober 1999

Ietwat te laat kan ik melden dat Burn After Reading geen grote film is. Grote namen genoeg, dat wel. Maar de film laat zich bekijken als een breed uitgewerkt klein idee, dat ondanks de schare topacteurs nauwelijks tot leven komt.

De basisplot is in verschillende varianten al tig keer verfilm: twee zeer gewone mensen vinden iets waardevols en proberen er hun slag mee te slaan, daarmee de woede van de echte eigenaars ontlokkend. Verder is er een driehoeksverhouding en wat gedoe over spionnen.

Frances McDormand, John Malkovich en Brad Pitt zijn natuurlijk wel grote acteurs en de regie ligt bij de Coen broertjes, dus het ziet er allemaal goed uit. Burn After Reading is uiteindelijk gewoon bedoeld als charmant niemandalletje, maar daar houden ze aan de kassa van het filmhuis geen rekening mee. Investeer dus elders en wacht op de DVD.
HR
HR

Mr M
Moderator

Uit: Amsterdam
Vak: 413
Uploads: 1
Reg.: 12 mei 2001

quote:HR
Drifter schreef:

Ietwat te laat kan ik melden dat Burn After Reading geen grote film is. Grote namen genoeg, dat wel. Maar de film laat zich bekijken als een breed uitgewerkt klein idee, dat ondanks de schare topacteurs nauwelijks tot leven komt.

De basisplot is in verschillende varianten al tig keer verfilm: twee zeer gewone mensen vinden iets waardevols en proberen er hun slag mee te slaan, daarmee de woede van de echte eigenaars ontlokkend. Verder is er een driehoeksverhouding en wat gedoe over spionnen.

Frances McDormand, John Malkovich en Brad Pitt zijn natuurlijk wel grote acteurs en de regie ligt bij de Coen broertjes, dus het ziet er allemaal goed uit. Burn After Reading is uiteindelijk gewoon bedoeld als charmant niemandalletje, maar daar houden ze aan de kassa van het filmhuis geen rekening mee. Investeer dus elders en wacht op de DVD.
HR
Toevalligerwijs heb ik zojuist Burn After Reading gekeken en ik kan me helemaal vinden in je post. Ik ben alleen wel van mening dat het onterecht zou zijn als het beeld zou ontstaan dat het een slechte film is. Het is zeer vermakelijk en een film met acteurs als Malkovich, Clooney en Pitt is in feite altijd wel te verdragen. Het is een charmant niemendalletje, maar dan wel in de goede zin van het woord. :)
HR
HR
Net Benjamin Button gezien en het viel me niet tegen al ben ik niet geheel overdonderd, wat ik van een potentiele oscarwinnaar toch wel verwachte. Echter, ik had het idee dat ik een nieuwe versie van Forrest Gump aan het kijken was. De manier van vertellen komt overeen. De manier van praten komt overeen. Beide moeten zich lichamelijk en geestelijk ontwikkelen. De op en neer gaande relatie tussen Pitt en Blanchet, de kapitein. Natuurlijk hebben films wel eens overeenkomsten, maar dit was wel erg opvallend. Niettemin is het weer leuk gemaakt en een goed verhaal al weet ik niet of dit nou de beste film was van afgelopen jaar. Daarbij moet ik wel zeggen dat ik de andere nominaties nog niet gezien heb...
HR
HR

Skywalker
Icoon

Uit: Dagobah
Vak: -
Droomaankoop: Daniel Jarl
Reg.: 27 juli 2000

Voorheen had ik één favoriete Mickey Rourke-film: Year of the Dargon. dat zijn er nu twee. The Wrestler is een rauwe film over een man die ooit beroemd was in een entertainmentindustrie waar men zich helemaal moest geven, met alle gevolgen op latere leeftijd vandien. Heerlijke film, indrukwekkende acteerprestaties van Rourke en Marisa Tomei.

Transsiberia is een film waarin Woody Harrelson en Emily Mortimer na een tijdje voor de kerk in China te hebben gewerkt de Transsiberië-express nemen naar Moskou, en allrlei interessante mensen tegenkomen. Langzaamaan ontwikkelt de film zich in een ijskoude thriller die je de tweede helft van de film helemaal in zijn ban houdt totdat hij op het laatst helemaal uit de bocht schiet. Desondanks een prima thriller.
HR
HR

Skywalker
Icoon

LOS ANGELES - Slumdog Millionaire heeft de Oscar gekregen voor beste film. Dat werd zondagavond (lokale tijd) bekendgemaakt tijdens de uitreiking van de belangrijkste filmprijzen in Los Angeles.

De film van de Britse regisseur Danny Boyle was de grote winnaar van de avond. In totaal viel de rolprent acht keer in de prijzen.

Kate Winslet heeft de Oscar voor beste actrice in de wacht gesleept voor haar rol in 'The Reader'. In het verleden was ze al vijf keer eerder genomineerd, maar iedere keer ging er een andere actrice met de prijs vandoor.

Sean Penn won de Oscar voor beste acteur met zijn vertolking van de homoseksuele politicus Harvey Milk in de film 'Milk'. De jury gaf de voorkeur aan Penn boven Mickey Rourke. Veel kenners hadden Rourke getipt als beste acteur voor zijn rol in The Wrestler.

De Oscar voor beste mannelijke bijrol ging postuum naar Heath Ledger voor zijn rol in de meest recente Batmanfilm 'The Dark Knight'. De acteur overleed in januari vorig jaar aan een onbedoelde overdosis medicijnen.

De Oscar voor beste vrouwelijke bijrol ging naar Penélope Cruz voor haar rol in 'Vicky Christina Barcelona'.

WALL-E kreeg een Oscar voor beste animatiefilm.

© ANP HR

Prima keuzes wat mij betreft :)

Met de Oscar is Heath de tweede acteur ooit die postuum een beeldje heeft gewonnen. De eerste acteur die op deze manier werd geëerd, was Peter Finch. Hij won in 1977 de prijs voor zijn rol als nieuwslezer die dreigt live zelfmoord te plegen in de film Network. De acteur overleed drie maanden voor de ceremonie. HR
[Dit bericht is veranderd door Skywalker (op 23 februari 2009 08:26:09).]
HR
HR

Drifter
Vedette

Benjamin Buttons in de zeik gezet, haha. Beetje jammer voor Rourke, maar Penn schijnt wel echt goed te zijn in die rol. Verder weinig op aan te merken...
HR
HR

Skywalker
Icoon

Ik had in ieder geval niet het gevoel dat ik naar Penn zat te kijken. Toen ik 'The times of Harvey Milk' zag, zag ik hoe knap Penn het heeft gedaan. Hij heeft er iets van zichzelf in gestopt en speelt Milk prima na.
HR
HR

een schaap - 2 jaar later Gele kaart: waarschuwing
Icoon

Reg.: 3 november 2002

Drifter schreef:

Benjamin Buttons in de zeik gezet, haha. HR
Het zou ook belachelijk zijn om zo'n matige film met zo'n slecht acterende Brad Pitt in de prijzen te laten vallen. Er is veel gelobbyd en gehyped voor deze film maar het was al belachelijk dat één van de slechtste films van 2008 genomineerd was (op de make up en dergelijke bijzaken na natuurlijk, was t enige wat goed was).
HR
HR

Drifter
Vedette

Gister Doubt gezien maar ik wil er niet te veel over kwijt om spoilers te vermijden aangezien de plot relatief simpel is. Het is Grote Ellende (hoofdletter G en hoofdletter E) qua inhoud en sfeer. Verder is het qua dynamiek ongeveer een toneelstuk. De hoofdacteurs zijn Meryl Streep (nooit een fan geweest) en Philip Seymour Hoffman (teveel gezien). Maar wat een film, zeg.

De twee uur vlogen voorbij en Streep was echt steengoed van begin tot einde. Niet opzichtig, Benjamin Buttons, kijk-mij eens-opvallen goed, maar ouderwets wegzinkend-in-een-rotrol goed. Ik vrees alleen dat deze film niet echt meer aansluit bij wat het bioscooppubliek vandaag van films verwacht. Te traag, te weinig duidelijkheid, te tekstueel.

Desondanks heb ik mijn eerste film voor het Best Of Jaarlijstje van 2009 gevonden. No doubt.

[Dit bericht is veranderd door Drifter (op 24 februari 2009 07:28:06).]
HR
HR

Drifter
Vedette

Andere oscarwinnaar: Milk van Gus Van Sant. Het is de biopic van ene Harvey Milk die kennelijk de eerste openlijk homosexele mens was die in de VS een verkiezing won. De film opent met het nieuws dat Harvey Milk is neergeschoten en blikt dan terug op leven en daden.

Tijdens de beste momenten is het een speelse film met een paar vrolijke gay boys die rond een stralende Sean Penn samentroepen om campagne te voeren. Tijdens de mindere momenten verzandt het geheel in 'en toen ... en toen ... en toen' opsommingen waarmee soms de drijfveren van personages een beetje verloren gaan.

Al bij al een aardige film over een interessante periode in de Amerikaanse geschiedenis. Penn is erg goed maar als personage misschien minder beklemmend dan Randy The Ram. De film in zijn geheel is aardig, inclusief groot tranentrekkend Hollywood moment aan het einde, maar zeker niet geweldig.

[Dit bericht is veranderd door Drifter (op 25 februari 2009 18:12:48).]
HR
HR

Skywalker
Icoon

Ik onderschrijf je mening m.b.t. Doubt volledig. Heerlijke acteursfilm met een prima verhaal. Hopelijk maken ze die wat vaker. Toneelstuk-films vind ik sowiezo heerlijk om naar te kijken.
HR
HR

pokalapoketl
Talent

Uit: Grootebroek
Reg.: 3 mei 2006

Watchmen (Zack Snyder - 2009)

forumillustratie

In een alternatief 1985 heeft het Watergate-schandaal nooit plaatsgevonden en is Nixon nog steeds president, de wereld ondergaat de druk van een dreigende nucleaire oorlog en superhelden en –schurken zijn de normaalste zaak van de wereld. Althans, tot 1977 toen deze gemaskerde wrekers verboden werden om hun praktijken voort te zetten en gedwongen werden hun dagelijkse leven weer op te pakken. In 1985 wordt één van deze superhelden, The Comedian, vermoord. Collega Rorschach gaat op onderzoek uit en vermoedt een complot tegen hem en zijn mede-Watchmen (Ozymandias, Dr. Manhattan, Silk Spectre II en Nite Owl II). Hij vraagt hen om hem bij te staan om zichzelf te redden en mogelijk de hele wereld.

Een bekentenis vooraf: ik heb de graphic novel tot op heden nog nooit gelezen. Een reden kan ik eigenlijk niet verzinnen, al maanden ben ik lekker gemaakt met trailers en verhalen over de grootsheid van Alan Moore’s deconstructieve visie op de superheld onder “realistische” omstandigheden. Om deze reden kan ik ook niet zeggen in hoeverre fans van het bronmateriaal van de film kunnen genieten. Ik kan wel zeggen dat het voor niet kenners een lange, zware en moeilijk vatbare zit is.

Kluizenaar Moore beschrijft zijn werk zelf als onverfilmbaar. Nu is Moore’s relatie met Hollywood nooit echt goed geweest waardoor het afgedaan kan worden als excentrieke prietpraat, maar in het geval van ‘Watchmen’ kun je hem toch aardig gelijk geven. Al jaren is men bezig om het verhaal in een filmversie te gieten met verschillende scripts en distributeurs als gevolg. Uiteindelijk mocht ‘300’-regisseur Zack Snyder nu zijn draai geven aan de 340 pagina’s dikke graphic novel. En hoewel zijn adaptatie zeer getrouw lijkt te zijn aan het bronmateriaal (voor zover ik het ken) is het hem toch niet gelukt om er een overtuigende film van te maken.

De boosdoener zit hem in het verhaal. Door het getrouw volgen van de graphic novel komt er een stortvloed aan informatie over de kijker heen in de vorm van subplots, schetsen van het universum en ontstaansgeschiedenissen. Daarnaast kent het verhaal ook een grote gelaagdheid over het principe van de superheld en bijbehorende maatschappijkritiek waar Moore niet vies van is. Ondanks de riante lengte van 160 minuten blijkt dit toch niet voldoende voor Snyder om alles op een fatsoenlijke manier te vertellen. De film is daarom topzwaar aan informatie wat zeker voor de niet ingewijden overweldigend kan zijn.

Om de personages tot leven te brengen is gebruik gemaakt van een groep redelijk onbekende acteurs. Hiervan is het vooral Jackie Earl Haley die indruk maakt als de psychopathische Rorschach. Het was duidelijk dat hij al kennis van het bronmateriaal had voor het tekenen van het contract. Samen met Jeffrey Dean Morgan’s The Comedian heeft hij dan ook het meest interessante karakter. De anderen komen er qua achtergrond minder vanaf.

Een voordeel van het trouw volgen van de strip zijn de beelden. Net als in ‘300’ zijn weer een flink aantal shots die direct uit de strip (lijken) te komen. Ook de slow motion wordt net als in ‘300’ veelvuldig gebruikt, zij het minder storend. Ook de actie wordt stijlvol op deze manier in beeld gebracht. Hoewel de film in vergelijking met andere stripverfilmingen vrij weinig actie bevat, wordt deze wel hard in beeld gebracht. Brekende botten, ingehakte hoofden en exploderende mensen komen vol in beeld en er is ook wat bloot voor zowel de mannelijke als vrouwelijke kijkers (met een voorliefde voor uit de klauwen gegroeide smurfen). De muziekkeuze tijdens de film is een beetje een mixed bag, het ene moment heel passend en effectief (Bob Dylan’s ‘The Times They Are a-Changin’’) andere momenten vreemd (Nena’s ’99 Luftbalons’) of ronduit lachwekkend (Leonard Cohen’s ‘Hallelujah’). Het komt af en toe wat geforceerd over.

Het is duidelijk aan de film te zien dat Snyder met liefde en oog voor detail heeft geprobeerd de film zo getrouw mogelijk te maken aan Moore’s visie. Hoewel er concessies zijn gemaakt, is de film verre van versimpeld om een groot publiek te trekken. Dit is echter ook de zwakte van de film. Door te veel in te weinig tijd te willen stoppen is de film zeker voor mensen die niet bekend zijn met de strip lastig te volgen en te bevatten. Het is dan ook wachten op de directors cut op DVD/Blu-ray uitkomt die naar verluid ruim een uur langer duurt. Tot het zover is, heb ik mooi nog even de tijd om toch nog de graphic novel te lezen.

Rorschach: You don't understand. I'm not locked in here with you. You're locked in here with me.HR
HR
HR

Skywalker
Icoon

Gisteren gezien. Het is een heel aparte film. Iets wat je zeker niet van een superheldenfilm verwacht. Ik ben het weer helemaal met je eens. Er is te veel te vertellen, dus de director's cut zal, net zoals dat bij LOTR-films en Kingdom of Heaven, de film logischer en nog beter maken. Neemt niet weg dat ik genoten heb. Vakwerk!

Il Divo is niet de naam van de zanggroep, maar de film over Andreotti, de Italiaanse politicus die dertig jaar lang in het centrum van de macht vertoefde en verdacht werd van banden met de mafia. Het is een heerlijke, humoristische, bijna swingende film geworden. De acteur die Andreotti speelt doet het perfect en de regisseur heeft er een spannende én droogkomische film van gemaakt waarin, b.v. punkmuziek niet werd gemeden.
HRHR
HR

Dragon
Idool
Zlatanist

Uit: Den Haag
Reg.: 4 februari 2000

Ik kan me grotendeels wel in de meningen van pokalapoketl en Skywalker mbt Watchmen vinden.

De conclusie moet echt zijn : een aparte film.
Sterker nog ik kan nog niet oordelen of ik het nou positief of negatief moet beoordelen. De film is in ieder geval wel erg visueel ingesteld wat ik in veel gevallen positief vind (actiescenes, Silk Spectre II) en andere minder (Dr. Manhattan). Ik moest gelijk aan de term van Theo Maassen denken: "functioneel naakt".
De film laat zoals de vorige posters al zeiden veel vragen achter, die ik dan ook maar moet proberen te laten antwoorden met de director's cut.
Toch vind ik het een leuke invalshoek: Superhelden die dezelfde vloek hebben als gewone mensen: lastige keuzes maken.

[Dit bericht is veranderd door Dragon (op 11 maart 2009 01:05:20).]
HR
HR

Icoon

Er is al veel over gezegd, maar hier toch m'n duit in de zak. Vanavond Slumdog Millionaire gezien. natuurlijk speelt de bisoscoop-sfeer mee waardoor de film nog beter wordt. Maar ik vind het een topfilm. Nou, sterker nog: een meesterwerk. Er zaten wat kleine fouten in maar qua originaliteit is het echt een topfilm. De regisseur heeft de emoties bij het publiek kunnen raken en dat betekent dat je een topfilm hebt geproduceerd. De terechte Oscarwinnaar en het zou belachelijk zijn geweest als zo'n matige film Als Butto de oscars in de wacht zou hebben gesleept. Ik kan niet vaak genoeg herhalen wat een matige overschatte acteur Brad Pitt is.

Verder is het gewoon een feit dat de beste films niet meer van Amerikaanse makelij zijn. Die tijd is voorbij. De meesterwerken worden nu in Azië en Engeland/Europa gemaakt. Iemand bijvoorbeeld Eden Lake al gezien (of is ie nog niet in de bioscoop geweest)? Enkele pagina's terug heb ik daarover wat geschreven by the way.
HR
HR

Skywalker
Icoon

Ik denk dat de kans groot is dat hij er (nog) niet is. Ik wilde hem wel gaan zien..
HR
HR

Icoon

Skywalker schreef:

Ik denk dat de kans groot is dat hij er (nog) niet is. Ik wilde hem wel gaan zien..
HR
Als je van rauwe realistische thriller/horror houdt dan raad ik 'm aan. En dan heb ik 'm nog niet eens in de bios gezien maar op een marginaal streampje op internet. In de bios zou ik waarschijnlijk van m'n stoel zijn weggeblazen, zo hard dat deze film met je gevoelens fuckt.
HR
HR

Christiaan
Moderator

Uit: Enschede
Droomaankoop: Rafael van der Vaart
Uploads: 1
Reg.: 24 mei 2000

Eden Lake heb ik wel gezien en moet zeggen dat ik niet echt onder de indruk ben als dit onder "horror" moet vallen.

Het enige waar Eden Lake voor zorgt is dat je een enorme pesthekel hebt aan het groepje kids wat de boel aan het terroriseren is, je kan er gewoon kwaad van worden en je zou ze het liefst eigenhandig kapot maken. Als dat het doel is van de film dan is het geslaagd, maar dit is geen film die je een tweede keer wilt zien "omdat hij zo goed is". Ik zou het een kleine 7 geven. Het is geen slechte film, maar een topper is het niet.
HR
HR

Skywalker
Icoon

Gran Torino is de - kennelijk - laatste rol van Clint Eastwood. Als het hem is, dan is het een mooi afscheid. Eastwood speelt een ouwe ijzervreter die mee heeft gevochten in de Koreaanse oorlog en met walging kijkt naar de vervaging van de normen die er plaats heeft gevonden, ook in zijn eigen familie. Als zijn vrouw sterft, sterft ook zijn zin om te leven, maar dat wordt opgelost als zijn Vietnamese buurjongentje op nogal indringende wijze in zijn leven komt en hij zijn buurt, waarin hij de laatste blanke Amerikaan is, écht leert kennen, positief en negatief. Mooi afscheid.

Role Models is een film die als een comedy voorgesteld is, maar soms niet meer dan een glimlach verzoorzaakt. Alvast één nominatie voor de titel 'slechtste film van het jaar.

Buddha collapsed out of shame is dan weer een kanshebber voor de top-15 van beste films. Afghanistan, Taliban en een klein meisje dat onderwezen wil worden en direct de gevolgen voelt, hoort en ziet van extremisme.

In Last chance Harvey speelt Dustin Hoffman Harvey, een gescheiden man die voor zijn werk leeft en naar Londen moet om zijn dochter te zien trouwen. Aldaar ziet hij tot zijn verbijstering dat zijn plaats als 'vader' is ingenomen door de nieuwe echtgenoot van zijn exvrouw en dat mensen zich nog steeds voor hem schamen. Bij toeval komt hij een mooie, grappige en lieve vrouw tegen waar hij direct verliefd op wordt. Heerlijk licht drama/comedy die duidelijk maakt dat we Emma Thompson vaker in films mogen zien.
HR
HR

Drifter
Vedette

Gran Torino is een verwarrende film die niet kan kiezen tussen komedie, morele preek of actiefilm. Dat maakt de film niet direct tot een mislukking want er valt wel degelijk te lachen, maar uiteindelijk beperkt Eastwood zelf de impact van de film door op teveel jokers tegelijk te gokken.

De eerste Joker is de oude en chagerijnige Clint, die heerlijk tekeer gaat tegen alles wat hij als modern, oppervlakkig en onamerikaans aanvoelt. Scheldtirades en gitzwarte humor uit de mond van een 70-jarige. De tweede Joker is de gevoelige en openbloeiende Clint, die een vriendschap ontwikkelt waat er geen mogelijk leek. Hier luidt de boodschap: een mens kan groeien! De derde Joker (en dit is misschien degene waar Clint zichzelf een knipoog geeft) is de Dirty Harry Clint. Oude man bedreigt bendeleden en jaagt boeven op de vlucht met staalharde one-liners. Geloofwaardig? Hardly.

Eastwood heeft aangekondigd nu met het acteren te stoppen en hij lijkt in zijn laatste rol net wat teveel van zijn eigen carriere hebben willen steken. Hij speelde over 50 jaar onder meer de gewelddadige Man With No Name, de komische Philo Beddoe en de gevoelige Robert Kincaid, maar ze allemaal nog een keer laten opdraven was niet nodig. Gran Torino was beter geweest als Clint een keuze had gemaakt.
HR
HR

Bruckner
Geselecteerd voor Oranje

Reg.: 23 oktober 2008

Drifter schreef:

HR
Ik vond het een toffe film....Coen Bros hebben dit gemaakt en dat zijn altijd zulk soort films. Goed uitgewerkt, leuke personages, goede conversaties en Malkovich is briljant.

Absoluut een aanrader om te zien hoor imo ! Maar inderdaad wel op DVD.

IP Man

Dit vond ik een van de beste films van 2008. Verteld het verhaal over de leraar van Bruce Lee nog voordat hij Bruce Lee ontmoette. Deze Chinese IP Man kan werkelijk geweldig Martial Arts en als op een gegeven moment de Jappen China binnenvallen wordt hij uitgedaagd.

Goed verhaal (niet alleen over Martial Arts) en zeer mooi gefilmd. Echt een aanrader als je Martial Arts mooi vind, maar ook al hou je daar niet van dan zit de film nog goed in elkaar met een goed verhaal. Hij is wel in het Chinees, dus ook daar moet je tegenkunnen.

[Dit bericht is veranderd door Bruckner (op 17 maart 2009 11:02:55).]
HR
HR

Stijn
Regelmatige invaller

Uit: Hoenderloo
Reg.: 7 maart 2002

Zeg Drifter, schrijf jij ook buiten deze topic reviews over films? Aan je taalgebruik meen ik dat een beetje af te lezen.
HR
HR

Drifter
Vedette

Bedankt voor het compliment, maar ik heb helaas nooit over film geschreven voor mijn werk. Wel over andere (veel saaiere) dingen, dus in dat opzicht heb je toch een beetje gelijk. ;)
HR
HR

Sven
Administrator

Uit: ...Barendrecht...
Vak: 424
Reg.: 6 december 2000

Actrice Natasha Richardson overleden na skiongeval

19/03/2009 08:23

De Britse actrice Natasha Richardson (45) is woensdag in een ziekenhuis in New York overleden aan de gevolgen van een skiongeluk, twee dagen eerder. Dat heeft de woordvoerder van haar echtgenoot, de Ierse acteur Liam Neeson, bekendgemaakt.

forumillustratie

Richardson liep maandag zware verwondingen op aan het hoofd bij een skiongeval in de omgeving van het Canadese skioord Mont Tremblant.

Aanvankelijk leek het alsof ze geen blessures had opgelopen bij het ongeluk, maar in een naburig ziekenhuis werd bevestigd dat ze inwendige verwondingen had opgelopen en dat haar toestand kritiek was.

Vanuit Canada werd ze overgebracht naar het Lenox Hill-ziekenhuis in New York. Haar echtgenoot was voor opnames in Toronto, maar is onmiddellijk overgevlogen. Richardson overleed woensdag.

Richardson, dochter van acteurskoppel Tony Richardson en Vanessa Redgrave, was gehuwd met Liam Neeson sinds 1994. Het koppel had twee zonen.HR
:\(
HR
HR

Drifter
Vedette

The Watchmen herinnerde me een beetje aan The Fountain van een paar jaar geleden: een cryptische kluwen van filosofische bespiegelingen en slap gezwets, bij elkaar gehouden door vaak pakkende beelden. In beide gevallen leverde het een soms intrigerende, soms slaapverwekkende film op. Bij The Watchmen is het echter een groter probleem want dit is een DC Comics superhelden film en ik kan me nauwelijks voorstellen dat de fans van Spiderman en X-Men hierop zitten te wachten. Wie dan wel?

Het begint allemaal nog goed met een montage van keerpunten uit de geschiedenis van de sixties op muziek van Bob Dylan. Leuke intro, iets te lang, dan maar eens beginnen! Maar daarna volgt nog een intro, nog een song, nog een intro en nog een song. Al snel zit je een half uur diep in de film en heb je nauwelijks een idee waar het over gaat of met welke personages je nu voeling hoort te hebben.

Eerlijk is eerlijk, halverwege is dat euvel grotendeels opgelost en lijkt er een verhaal te zijn ontstaan. Dit gaat echter de meeste vormen van logica te boven en de zijstappen blijven irriteren. Blauwe man gaat op Mars zitten kniezen, reddingsactie wordt onderbroken omdat de superauto door de kou niet meer wil starten. Het eindigt uiteindelijk allemaal nogal potsierlijk met een groot eindgevecht waarover ik niet te veel zal vertellen.

Echt knudde dan? Dat ook weer niet want een aantal losse scènes zijn zeer goed te smaken (de gevangenisscenes bv.), de beelden zijn nooit minder dan verzorgd en vaak zelfs spectaculair, en -tenslotte- de film hint er constant naar dat er onder de oppervlakte meer te vinden is. Motieven, thema's, metaforen. De vraag is alleen wie ze gaat zoeken want ik waag me voorlopig niet aan een tweede zitting van deze megalomane hutspot. De jongere superheldenfans halen waarschijnlijk zelfs het einde van de eerste visie niet en de serieuzere filmfan heeft andere prioriteiten. Nogmaals, wie dan wel?

[Dit bericht is veranderd door Drifter (op 20 maart 2009 06:06:42).]
HRHR

Deze topic is open en bestaat uit 81 pagina's: « 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62 63 64 65 66 67 68 69 70 71 72 73 74 75 76 77 78 79 80 81 »

Ga naar de vorige topic Ga naar de volgende topic

Ajax Forums » C - Supporters » Supporterscontact » The Movie Topic [Deel 4]

HR

Bookmark and Share

HR
clubgevoel
HR
HR

Man van de Wedstrijd

Kies de Man van de Wedstrijd

HR

Battle tegen deze posters

HR

Pool-klassement pagina

HR

Favoriete opstellingen

HR

Ajax Chatbox

Ga nu naar de chatbox om met andere fans van gedachten te wisselen over de club!

HR

Ajax Poll

Moet Ajax in de winter versterking halen?

Nee
Ja voor de verdediging
Ja voor het middenveld
Ja voor de aanval

HR

VoVo

Van de Ajax-fans denkt 92,5% dat FC Twente wint van Willem II. Wat denk jij?

HR

Ideeënbus

We zijn op zoek naar jouw ideeën om Ajax Netwerk nog beter te maken.

HR

Pool

De posters op deze pagina verwachten van Excelsior-Ajax:

HR

Oranje Netwerk

Ga nu kijken wat er op Oranje Netwerk te doen is!