Ajax Netwerk
zaterdag 22 november 2014 - 15:17                      favorieten | nieuwsbrief | RSS RSS
Ga naar de vorige topic Ga naar de volgende topic

Ajax Forums » Supporterscontact » The Movie Topic [Deel 4]

HR

Deze topic is open en bestaat uit 81 pagina's: « 1 ... 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 ... 81 »

HR

doleva
International

Vak: -
Droomaankoop: -
Reg.: 19 november 2004

een mooie lijst die wel een "o ja die moet ik nog eens zien" bij veel titels oplevert.
Beetje jammer dat er geen enkele film van Lars Von Trier in deze lijst staat. Films als Dogville, Dancer in the Dark en Breaking the Waves horen toch wel in een top 500 thuis.

[Dit bericht is veranderd door doleva (op 29 september 2008 17:21:44).]
HR
HR

AFCA 428
Legende

Uit: Amstelveen
Vak: 127
Droomaankoop: Rafael van der Vaart
Reg.: 6 september 2005

En de terechte winnaar is natuurlijk The Godfather. Ook voor mij de allerbeste film ooit gemaakt.
HR
HR

Flavio
Regelmatige invaller
Opper Chat-Operator

Uit: Ùاد٠اÙÙÙÙ&Ug
Vak: Geen Seizoen Club Card
Reg.: 29 september 2003

Ik mis 'Above the Law' van Steven Seagal! ;)
HR
HR

Sven
Administrator

Uit: ...Barendrecht...
Vak: 424
Reg.: 6 december 2000

quote:HR
doleva schreef:
een mooie lijst die wel een "o ja die moet ik nog eens zien" bij veel titels oplevert.
Beetje jammer dat er geen enkele film van Lars Von Trier in deze lijst staat. Films als Dogville, Dancer in the Dark en Breaking the Waves horen toch wel in een top 500 thuis.
HR
Een lijst van 500 allerbesten ooit en op de eerste pagina staan SAW, SUPERMAN RETURNS en OCEAN'S ELEVEN (de remake). :D
HR
HR

Amsterhammer
Idool

Uit: Amsterdam
Reg.: 31 juli 2005

http://www.imdb.com/chart/top

Ik vind de IMDB lijst wat realistischer, hoewel ik verbijstert ben dat Shawshank de Godfather van no.1 verstoten heeft. :denk
HR
HR

Drifter
Vedette

Reg.: 1 oktober 1999

Ik niet. The Shawshank Redemption is op veel manieren een perfecte film. Sterk verhaal, uitstekend geacteerd, "de voice-over", prachtige ontknoping en een moraal waar elke mens zich in kan vinden.

Hetgene wat jij (en veel anderen) de film aanwrijven is dat hij te toegankelijk is. Daar zit wel iets in, het is magistraal popcorn-entertainment, maar een criterium om een film op te beoordelen is het natuurlijk niet.

Goed is goed, los van of het nu door een miskend genie of door een handige vakman is gemaakt.

[Dit bericht is veranderd door Drifter (op 29 september 2008 21:30:53).]
HR
HR

Sven
Administrator

Scorsese, De Niro to 'Paint Houses'
Paramount taps Zaillian to adapt Brandt book
By MICHAEL FLEMING

Paramount Pictures is plotting a return to organized crime for Martin Scorsese and Robert De Niro. Studio has set Steve Zaillian to adapt "I Heard You Paint Houses," the book about the mob assassin who many believe was involved in the death of Teamster boss Jimmy Hoffa.
Scorsese is attached to direct. De Niro will play Frank "the Irishman" Sheeran, who is reputed to have carried out more than 25 mob murders. Pic will be produced by Scorsese and Tribeca partners De Niro and Jane Rosenthal. Project landed at Paramount through the overall deal that the studio has with Scorsese’s Sikelia Prods.

Pic’s title refers to mob slang for contract killings, and the resulting blood splatter on walls and floors. Book was written by Charles Brandt, who befriended Sheeran shortly before the latter’s death in 2003. Among the crimes Sheeran confessed to Brandt, according to the 2004 book, was the killing and dismemberment of Hoffa, carried out on orders from mob boss Russell Bufalino.

Zaillian most recently scripted the Frank Lucas crime saga "American Gangster" and was a co-writer of the Scorsese-directed "Gangs of New York." Scorsese also brought in Zaillian to script "Schindler’s List," before turning over the project to Steven Spielberg and instead directing De Niro in "Cape Fear." Zaillian won an Oscar for his "Schindler’s List" script.

Scorsese just completed a screen adaptation of the Dennis Lehane novel "Shutter Island" for Paramount with Leonardo DiCaprio. He’s in the midst of settling on his next directing project, with "Silence," "The Wolf of Wall Street" and "The Long Play" at the top of his list.

De Niro has wrapped the Kirk Jones-directed "Everybody’s Fine" with Sam Rockwell, Kate Beckinsale and Drew Barrymore. He’s also plotting a re-team with "Heat" director Michael Mann on "Frankie Machine," an adaptation of the Don Winslow novel that is also at Paramount.HR
Scorsese & De Niro gaan weer samen werken? B)
HR
HR

appa
Geselecteerd voor Oranje

Uit: Amsterdam
Vak: 401
Reg.: 18 oktober 2002

Deze posting is niet nieuw sinds je vorige bezoek Gepost op 2 oktober 2008 om 10:55:58.  Profiel  Stuur een email  Stuur een privébericht  Bezoek de homepage  MSN: hemelslicht@hotmail.com  Wijzig deze posting  Quote deze posting in je reactie
HR
Nu we het toch over die lijstjes hebben:
op onderstaande lijst kan je makkelijk de films aanvinken die je van de IMDB Top 250 al gezien heb:
http://www.250films.net/

Ik kwam zelf op 183 uit. Mis vooral veel films wat lager in het lijstje uit de jaren '30-'70 en ik kijk geen Anime dus mis er daardoor ook een paar.
HR
HR

0634
Legende

Reg.: 2 januari 2006

Zwartboek is ondertussen verkozen tot de beste Nederlandse film allertijden. Voor Simon en Soldaat van Oranje.

Hoewel ik Simon niet heb gezien, lijkt het mij geen onaardige keuze. Ik vond zwartboek een goede film. Alhoewel Flodder in Amerika natuurlijk ook top was :B.
HR
HR

Drifter
Vedette

De laatste Indiana Jones trok me niet zozeer. Ik kom dus ook wat later met mijn oordeel, maar het beviel me eigenlijk wel. Het eerste half uur trekt erg sterk op gang, het volgende uur is soms wat uitgerekt maar meestal leuk, het laatste half uur valt tenslotte wat tegen. Veel andere mensen hadden kritiek op de sci-fi invalshoek, maar dat stoorde me eigenlijk niet zo. Indiana Jones is altijd een 'pulp reeks' geweest en slechte sci-fi is van levensbelang voor goede pulp. Wat me wel stoorde was de manier waarop het uitgewerkt werd: eigenlijk niet zo geïnspireerd.

En zo kom ik bij mijn twee voornaamste punten van kritiek: de cgi die overdadig worden toegepast (het hele einde, het apenleger, de val die door de boom wordt gebroken) en de herhalende verhaallijnen (alweer blijkt het centrale object de boel af te breken als het onthuld wordt en alweer blijken de hebberige personages niet in staat in te zien dat ze daaraan ten onder zullen gaan).

Maar er zit ook veel goed in deze film: Indy zelf doet het voor zijn leeftijd uitstekend, Connery wordt geen seconde gemist, Indiana jr (jr) blijkt een aangename verassing en Marion is nog steeds even vurig. De achtergronden zijn prachtig, bepaalde vondsten uitstekend (de koelkastscene) en de muziek schettert nog steeds even vrolijk. De humor is niet storend, de centrale slechteriken zijn onderhoudend en sommige cgi effecten (het mierenleger, het drijfzand) dragen wel bij aan de plot. Kortom, verre van geniaal, maar zeker niet slecht. Gewoon entertainend.

Vraagje voor Sven: ben ik de enige die zich de laatste tijd stoort aan de geluidsmix van films? Het lijkt wel of je de keuze hebt tussen de film afstellen op de dialogen (waardoor je doof wordt van de muziek en effecten) of de film afstellen op de muziek (waardoor je de dialogen nauwelijks meer hoort). Bij ons in huis is de afstandsbediening het wapen van keuze geworden om de vrede met de buren te bewaren, maar ik vind het behoorlijk irritant als evolutie...

[Dit bericht is veranderd door Drifter (op 5 oktober 2008 05:19:49).]
HR
HR

Peter
Moderator

Uit: Jedi Academy Dordrecht
Vak: 119
Reg.: 5 juni 2001

La Meglio gioventù

forumillustratie

La Meglio Gioventù vertelt het verhaal van een Italiaanse familie van het einde van de jaren zestig tot nu. Centraal in het verhaal staan de broers Nicola en Matteo en, zijdeling, carlo, een vriend van Nicola. In het begin delen zij dezelfde dromen, lectuur en vriendschappen, tot ze op een gegeven moment Giorgia ontmoeten, een jong meisje dat lijdt aan psychische stoornissen. Deze ontmoeting is bepalend voor de rest van hun leven.

'De beste jeugd' is een televisiefilm van 366 minuten die ik in één ruk uit heb gekeken. Een heel leven vol liefde en pijn trekt aan je voorbij, net als de geschiedenis van Italië in die periode. We beginnen in 1964, als Nicola droomt van reizen en we eindigen in 2003, als Nicola een gelukkige en progressieve vijftiger is. Het is een prachtig staaltje vertelkunst, La Meglio Gioventù.

forumillustratie

http://www.imdb.com/title/tt0346336/
HR
HR

Ajacied91
Regelmatige invaller

Uit: Westland
Vak: 422
Reg.: 10 oktober 2007

Ik had een tijd geleden ook nog een film gezien maar ik ben de titel volledig kwijt. Het gaat over een rugby-speler die erg fanatiek is en over flinke know-how beschikt over de sport. Hij raakt echter flink geblesseerd en kan de sport niet meer beoefenen. Desondanks blijft ie zijn lichaam trainen en goed in vorm te blijven. Hij heeft een baantje bij een of andere belcentrale. Op een dag moet hij voor iemand invallen en om de toto van die week in te spreken. De toto is al ingevuld maar hij is het niet met deze eens en vult m opnieuw. Hij blijkt een vervolgens een toto-adviseur en mag dit blijven doen. Hierop komt hij in aanraking met een persoon die over een groot gokbedrijf beschikt die zijn klanten gokadvies verleent. Deze biedt hem een baan aan die hij ook accepteerd.

Ik kan wel even doorgaan nog met dit verhaal maar ik denk dat degenen die m ook hebben gezien wel weten welke film ik bedoel. Met google lukte het vinden niet bepaald (alleen het woord gokken levert al een hoop troep op :denk ) dus wie kan mij helpen?
HR
HR

Sven
Administrator

Ajacied91 schreef:

Ik had een tijd geleden ook nog een film gezien maar ik ben de titel volledig kwijt. Het gaat over een rugby-speler die erg fanatiek is en over flinke know-how beschikt over de sport. Hij raakt echter flink geblesseerd en kan de sport niet meer beoefenen. Desondanks blijft ie zijn lichaam trainen en goed in vorm te blijven. Hij heeft een baantje bij een of andere belcentrale. Op een dag moet hij voor iemand invallen en om de toto van die week in te spreken. De toto is al ingevuld maar hij is het niet met deze eens en vult m opnieuw. Hij blijkt een vervolgens een toto-adviseur en mag dit blijven doen. Hierop komt hij in aanraking met een persoon die over een groot gokbedrijf beschikt die zijn klanten gokadvies verleent. Deze biedt hem een baan aan die hij ook accepteerd.

Ik kan wel even doorgaan nog met dit verhaal maar ik denk dat degenen die m ook hebben gezien wel weten welke film ik bedoel. Met google lukte het vinden niet bepaald (alleen het woord gokken levert al een hoop troep op :denk ) dus wie kan mij helpen?
HR
Ik gok Two For The Money met Al Pacino en Matthew McConaughey.
HRHR
HR

Ajacied91
Regelmatige invaller

Uit: Westland
Vak: 422
Reg.: 10 oktober 2007

Sven schreef:

(...)

Ik gok Two For The Money met Al Pacino en Matthew McConaughey.
HR
Juist perfect B) Dat is hem inderdaad. Opzich wel een aardige film was het. Kon alleen totaal niet meer op de naam komen :B
HR
HR

Peter
Moderator

Mooie klassieke foto. Filmliefhebbers moeten weten wat er hier gemaakt wordt:

http://bp2.blogger.com/_d1yewYtBxw0/R0I7BF0Oz_I/AAAAAAAABQs/Ylfd2wU_5jE/s1600-h/MGM.jpg

[Dit bericht is veranderd door Peter (op 8 oktober 2008 17:47:25).]
HR
HR

Peter schreef:

http://bp2.blogger.com/_d1yewYtBxw0/R0I7BF0Oz_I/AAAAAAAABQs/Ylfd2wU_5jE/s1600-h/MGM.jpg
HR
De Lion King! B)

Klik hier om de spoiler te bekijken

[Dit bericht is veranderd door ArenA (op 8 oktober 2008 19:47:48).]
HR
HR

Peter
Moderator

HR
HR

Sophokles
International

Vak: 428
Uploads: 1
Reg.: 28 oktober 2003

Drifter schreef:

Ik niet. The Shawshank Redemption is op veel manieren een perfecte film. Sterk verhaal, uitstekend geacteerd, "de voice-over", prachtige ontknoping en een moraal waar elke mens zich in kan vinden.

Hetgene wat jij (en veel anderen) de film aanwrijven is dat hij te toegankelijk is. Daar zit wel iets in, het is magistraal popcorn-entertainment, maar een criterium om een film op te beoordelen is het natuurlijk niet.

Goed is goed, los van of het nu door een miskend genie of door een handige vakman is gemaakt.
HR
Tja ik vind Shawshank een best goede film, maar vooral ook heel gewoontjes. Leuk verhaaltje, leuk geacteerd maar nergens echt bijzonder. Ik snap echt niet waarom mensen dit de beste film ooit vinden. Bij lange na niet.
HR
HR

Sven
Administrator

Peter schreef:

HR
Hier krijgt hij een bijspijkercursus Latijn.

"Nee, het is Ars Gratia Artis, verdomme!" ;)
HR
HR

Peter
Moderator

Bangkok Dangerous
Tsja. Ik ken het origineel, waarin de huurmoordenaar doofstom is. Die is ingeruild voor een Nicholas Cage die je oren van je hoofd kletst met huurmoordenaarswijsheden. Wat overblijft is een redelijke actiefilm, als je bereid bent de verongelijkt uit zijn ogen kijkende Cage te aanvaarden. Zelden een film gezien waarin de hoofdrolspeler zo weinig op zijn plaats was als deze, maar goed...

Deception
Ewan MacGregor speelt een boekhouder die vastzit in zijn saaie leven waarin hij niets durft. Totdat er op een dag zijn spiegelbeeld voor zijn neus staat die hem kennis laat maken met een wereld waarvan de boekhouder niet eens kon dromen. Leuke film, ware het niet dat je als kijker té snel doorhebt dat er iets niet in de haak is omdat er kleine hints worden gegeven. Dat is dan weer jammer.

Eagle Eye
Is een film met vaart over privacy. De film lijkt een beetje op Minority Report, maar dan met de nadruk meer op actie gelegd. Een dropout verliest zijn tweelingbroer en komt in een complot terecht. Onderwijl jaagt de FBI op hem en worden hij, en een vrouw die ook opgejaagd wordt, een bepaalde richting op gestuurd. Lekkere actiefilm met een boodschap.

[Dit bericht is veranderd door Peter (op 12 oktober 2008 11:15:13).]
HR
HR

dadubbel
Talent

Uit: West
Vak: 413
Reg.: 13 maart 2002

Peter schreef:

La Meglio gioventù
...........
HR
Waanzinnige film. Italie op z'n mooist
HR
HR

D-Tagz
Vedette

Uit: Lelystad
Droomaankoop: Gerard Deulofeu
Reg.: 13 april 2006

Het verbaast me dat ik het nog niet heb zien staan. Het zijn geen hoogstaande films maar ik vind ze persoonlijk wel vermakelijk:

The Fast And The Furious 4 komt eraan. Paul Walker en Vin Diesel spelen weer de rollen van respectievelijk Brian O'Connor en Dominic Toretto. Het verhaal speelt zich af na TFATF en voor 2F2F. Er is op internet gelekt dat Letty (Michelle Rodriguez), de vriendin van Toretto, zal sterven. Ook Han, uit Tokyo Drift, en wederom Jordanna Brewster als Mia Toretto, zal te zien zijn in Fast & Furious, dit is de officiele titel van de film, ze hebben alleen de "The"-tjes weg gehaald.

http://www.thefastandthefurious.com/
http://www.imdb.com/title/tt1013752
HR
HR

Drifter
Vedette

Taken is een middelmatige bioscoopremake van het '24' concept. Liam Neeson speelt een gepensioneerde geheim agent wiens dochter onvoerd wordt. Hij besluit er achteraan te gaan, kickt stevig wat ass en ontdekt wat er aan de hand is. Veel meer kan ik helaas niet vertellen zonder de halve plot te verklappen.

Nu ben ik wel een fan van 24, maar deze film deed het toch niet voor me. De schurken blijven verschrikkelijk twee-dimensioneel, het centrale idee voor de kidnapping wordt heel schuchter uitgewerkt, op een enkele echt gore scene na. Tenslotte is de ontvoerde dochter een beetje een suf geval en de relatie met de ex-van Liam (Famke Janssen) boeide nog minder.

Kortom, paar fijne knokpartijen, paar ongeinspireerde achtervolgingen en een klef einde. Taken deed mij een beetje denken aan 8 mm (de Nicolas Cage film), maar die laatste boeide meer omdat de rans ranziger was.

[Dit bericht is veranderd door Drifter (op 12 oktober 2008 21:26:32).]
HR
HR

AFCA 428
Legende

Uit: Amstelveen
Vak: 127
Reg.: 6 september 2005

Ik vond Taken wel een goede film, alleen erg voorspelbaar. De hoofdrolspeler (good-guy) zou volgens mij nog enkele bomaanslagen kunnen overleven zeg. Er is volgens mij wel 1000x op het geschoten.
HR
HR

BoudStyle
Idool

Uit: Abcoude
Vak: 420
Droomaankoop: Nicklas Helenius
Reg.: 17 juli 2003

Sophokles schreef:
Tja ik vind Shawshank een best goede film, maar vooral ook heel gewoontjes. Leuk verhaaltje, leuk geacteerd maar nergens echt bijzonder. Ik snap echt niet waarom mensen dit de beste film ooit vinden. Bij lange na niet.
HR
Leuk geacteerd en een leuk verhaaltje?
Het blijft natuurlijk allemaal een kwestie van smaak, maar het acteerwerk is natuurlijk wel uitstekend in die film. De chemie tussen de hoofdpersonen spat ervan af.
Daarnast is het verhaal ook nog eens enorm gelaagd, en maakt het juist leuk om die film nog een paar keer te zien.
Ik ben ook van mening dat deze film zowiezo in de top 10 van beste films ooit gemaakt thuis hoort. Of hij op 1 moet staan is ook voor mij de vraag, maar staat hij wel in mijn persoonlijke top 3.
HRHR

Deze topic is open en bestaat uit 81 pagina's: « 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62 63 64 65 66 67 68 69 70 71 72 73 74 75 76 77 78 79 80 81 »

Ga naar de vorige topic Ga naar de volgende topic

Ajax Forums » C - Supporters » Supporterscontact » The Movie Topic [Deel 4]

HR

Bookmark and Share

HR
clubgevoel
HR
HR

Gratis lid worden

HR

Battle tegen deze posters

HR

Pool-klassement pagina

HR

VoVo-klassement pagina

HR

Favoriete opstellingen

HR

Ajax Chatbox

Ga nu naar de chatbox om met andere fans van gedachten te wisselen over de club!

HR

Ajax Poll

Wat moet Ajax het eerst doen met het kapitaal?

Arena kopen
Eigen stadion bouwen
Aandelen inkopen en van de beurs gaan
Spelers aantrekken
Jeugdopleidingen in andere landen opzetten
Iets anders
Geen mening

HR

VoVo

Van de Ajax-fans denkt 96,7% dat Feyenoord wint van FC Dordrecht. Wat denk jij?

HR

Ideeënbus

We zijn op zoek naar jouw ideeën om Ajax Netwerk nog beter te maken.

HR

Pool

De posters op deze pagina verwachten van Ajax-SC Heerenveen:

HR

Oranje Netwerk

Ga nu kijken wat er op Oranje Netwerk te doen is!