Ajax Netwerk
dinsdag 2 september 2014 - 06:21                      favorieten | nieuwsbrief | RSS RSS
Ga naar de vorige topic Ga naar de volgende topic

Ajax Forums » Supporterscontact » The Movie Topic [Deel 4]

HR

Deze topic is open en bestaat uit 80 pagina's: « 1 ... 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 ... 80 »

HR

Dragon
Idool
Zlatanist

Uit: Den Haag
Droomaankoop: -
Reg.: 4 februari 2000

Misschien zien ze kwaliteit als een circulair fenomeen: Als je iets slechts vaak genoeg slechter maakt kom je uiteindelijk aan de kant van goed ;)
HR
HR

Peter
Moderator

Uit: Jedi Academy Dordrecht
Vak: 119
Reg.: 5 juni 2001

Je wilt hiermee toch niet zeggen dat het einde van LOTR III nóg langer kan hé? :I
HR
HR

Drifter
Vedette

Vak: Geen Seizoen Club Card
Reg.: 1 oktober 1999

Hellboy II: The Golden Army kan voor mij niet de stunt van Hellboy I herhalen. Dat was ook moeilijk geweest want de charme van die film was dat alles een complete verrassing was, terwijl we nu met het (eerste) vervolg bezig zijn. De regie lag weer in handen van Guillermo del Toro, die ondertussen aan de weg timmerde met Pan's Labyrinth. Een aantal van de monsters lijken ook bezig aan een cross-over carrière, maar dat terzijde.

De charme van de Hellboy reeks ligt in het karakter van het hoofdpersonage en in mindere mate in de wisselwerking met zijn sidekick Abe Sapien. Op bepaalde momenten werkt dit ook erg goed in Hellboy II, maar de film gaat gebukt onder een te fragmentarische en zware plot met veel nevenpersonages. The Golden Army op zich is al vrij oninteressant, maar haar leider Prins Nuada komt rechtstreeks uit het eerste hoofdstuk van "Inleiding Tot Slechteriken Voor Ongeïnspireerde Scenarioschrijvers".

Als de hoofddreiging al wat oppervlakkig overkomt, zijn de andere invalshoeken dan beter? Nope, de afwikkeling van de verhaallijn met de afgebroken speerpunt verschijnt geheel uit het niets en is een onbevredigende downer in het uptempo verhaal. De romance tussen Abe en Nuala komt ook al niet van de grond. De houdbaarheidsdatum van de X-Men filosofie (arme onbegrepen superhelden...) is na drie films uit die stal ook niet okselfris meer.

Is de film dan een miskleun? Dat ook weer niet, er valt namelijk wel degelijk te genieten van de weirdos die del Toro op het scherm tovert. Het is alleen jammer dat hij ze niet altijd meer te doen geeft dan cgi-vechtscenes beslechten: de chagrijnige maar aimabele Hellboy verschijnt te vaak als kartonnen superheld en te weinig als aimabele etterzak. Dit is bijvoorbeeld wel het geval in de scene waar Hellboy de Duitse commandant Krauss de 'schedel' inslaat om vervolgens diens wraak te ondergaan wanneer een rij kastdeurtjes met symfonische precisie de grijns van zijn gelaat aframmelt.

In het derde deel graag minder George Lucas en meer Charles Bukowski!

[Dit bericht is veranderd door Drifter (op 27 augustus 2008 12:09:35).]
HR
HR

Gabri Cule
International

Uit: Haarlem
Vak: 114
Reg.: 8 augustus 2003

quote:HR
doleva schreef:

onlangs gezien:

[rec]

Film over camerateam dat een nacht de brandweer volgt. Uiteraard raken ze in een levensbedreigende situatie terecht. De plaats des onheils is een wooncomplex waar een virus is uitgebroken. Net als in Blair Witch en Cloverfield moet de film het hebben van het eerste persoons-perspectief, en ik moet toegeven dat ik aardig wat schrikmomenten heb gehad. De setting is claustrofobisch en het acteerwerk geloofwaardig. Helaas is de film ook ietwat voorspelbaar en mist hij dynamiek. Halverwege de film stapelen de enge taferelen zich in enorm tempo op, daar waar men misschien beter af en toe wat gas had kunnen terugnemen. Aardig fimpje, maar geen hoogvlieger.
HR
Leuk dat je deze noemt. Een Catalaanse film, opgenomen in een huis op de Rambla de Catalunya. De vader van mijn vriendin speelt er in mee ;B
Leuke film met idd aardig wat schikmomenten. Maar een hoogvlieger is het idd niet.
HR
HR

Drifter
Vedette

The Strangers is een mengsel tussen de moorddreiging uit bijvoorbeeld Scream en het akelige serieux van een film als Funny Games. Kortom, er valt niets te lachen. De premisse start bij een koppeltje in een verlaten weekendhuisje, waar in het holst van de nacht een wazige vrouw komt aankloppen. Aanvakelijk sturen ze haar wandelen, maar al snel blijkt ze niet alleen te zijn. Wat volgt is nog een uur wurgende suspens (de film duurt slechts 75 minuten) waarin het koppel de dreiging het hoofd probeert te bieden. Daarbij is relatief weinig expliciet geweld te zien, het gaat hier niet zozeer om een horrorfilm, maar de spanning loopt toch ongemeen hoog op.

Uiteindelijk duurde de film voor mij nog iets te lang: het uitgangspunt kon misschien toch geen uur gerekt worden zonder een verklaring te geven. Maar daarin ligt ook juist de charme van de film: waar de meeste films eindigen in een anti-climax omdat de verzadigde kijker uiteindelijk alle verklaringen al eens heeft gehoord, gebruikt deze film een oudere truc. Fear of the dark, angst voor het onbekende, is de kern van het toepasselijk getitelde The Strangers.

[Dit bericht is veranderd door Drifter (op 3 september 2008 22:50:20).]
HR
HR

Peter
Moderator

The Love Guru

Doen omdat: Jessica Alba in buikdansereskostuum en een geestige Justin Timberlake

Overslaan omdat: de rest van de film....

Per saldo: de slechtste film die ik dit jaar heb gezien.

Tobey Maguire speelt nog twee keer Peter Parker / Spiderman.

[Dit bericht is veranderd door Peter (op 8 september 2008 08:02:23).]
HR
HR

Oderint Dum Metuant
Icoon

Vak: 111
Reg.: 30 juni 2002

Poeh, ik ben vrijdag meegesleept naar Into The Wild. Mijn gezelschap wist me te vertellen dat dit een absolute must-see was, ik had er eerlijkheidshalve nog nooit van gehoord en had er derhalve geen verwachtingen van. Maar ik werd inderdaad geenszins teleurgesteld. Wat een ontzettend mooie film, daar is geen woord van gelogen! Hij draait nog altijd in The Movies en in Tuschinski, dus ik raad iedereen aan deze film te bezoeken nu het nog kan...
HR
HR

Peter
Moderator

Klopt. De hoofdpersoon maakt in meerdere opzichten een ontzettend mooie reis. Het is alweer een tijdje geleden dat ik hem zag, maar het is nog steeds een van de meest interessante films die ik dit jaar tot nu toe heb gezien.
HR
HR

Sven
Administrator

Uit: ...Barendrecht...
Vak: 424
Reg.: 6 december 2000

Peter schreef:
(...)
Ik denk dat ik die oversla (serieus!). Ik vond de trailer eigenlijk al tenenkrommend. Als de aangekondigde t.v. serie ook zo wordt, hou ik m'n hart vast.
HR
Love Guru wel kijken en Clone Wars niet. Dat is zwak. ;)

Clone Wars is best te verteren hoor. Star Wars animatie voor de younglings, maar er zitten leuke dingetjes in. Tenminste, dat is bij mij blijven hangen na 3 weken geleden gezien te hebben. ;)
HR
HR

Paco Delavega
Internationale topspeler

Uit: Almelo
Uploads: 1
Reg.: 11 juni 2001

Sven schreef:

(...)

Love Guru wel kijken en Clone Wars niet. Dat is zwak. ;)

HR
X 2 ;B

Onlangs gekeken de film:

forumillustratie

The Flyboys (2008)
met: Jesse James, Reiley McClendon, Tom Sizemore, Stephen Baldwin

Het verhaal (moviemeter.nl):
Jason en Kyle zijn twee beste vrienden die vaak te vinden zijn op een plaatselijk vliegveldje. Als de twee een mysterieus vliegtuig ontdekken, besluiten ze uit nieuwsgierigheid aan boord te gaan. Als ook twee onbekende mannen het vliegtuig betreden verstoppen ze zichzelf, maar komen ze er ook achter dat er beweging in het vliegtuig komt. Voordat ze het weten vliegen ze boven de woestijn van Arizona en begint het avontuur...

Een verrassende film over de vriendschap tussen Jason en Kyle met uitstekend acteerwerk van beide jongens. De vriendschap tussen beide jongens komt ook overtuigend naar voren, waardoor je met ze mee gaat leven. Dit in tegenstelling tot veel andere 'kinder-jeugdfilms'. De actie in de film ziet er ook buitengewoon goed uit, want ik dacht in eerste instantie toch dat dit een meer lowbudget film zou zijn. (De film is op 15 augustus uitgekomen in Amerika en heeft erg weinig stemmen op imdb)

Bijzonderheden:
De film is 6 jaar geleden opgenomen, maar er is 6 jaar aan gewerkt door de regisseur Rocco DeVilliers om de film er goed uit te laten zien (ondanks het lage budget) Het resultaat mag er zijn!

Cijfer:
8

[Dit bericht is veranderd door Paco Delavega (op 14 september 2008 00:54:32).]
HR
HR

Peter
Moderator

Wanted

Begint leuk, met kantoorklerk James MacAvoy als een gefrustreerde kantoorklerk, die door zijn corpulente bazin, zijn zeikerige en vreemdgaande vriendin en zijn paniekaanvallen murw gebeukt wordt. Dat leuke is er na een uur wel af als hij transformeert tot een vechtmachine. Daarna wordt het toch een doorsnee actiefilm. Deze op een strip gebaseerde film is best te doen, ook al is hij vrij ongeloofwaardig. Maar dat hoeft ook niet bij zulke films. Hij heeft zijn leuke momenten en de special effects zijn weer genieten, én er zijn die typische Angelina-momenten.
HR
HR

Drifter
Vedette

Iron Man werd in de pers nogal opgehemeld, maar uiteindelijk valt er weinig te beleven. Ok, Robert Downey Jr. is cool en een aantal van de vliegscenes resoneren bij iedereen die al eens over vliegen heeeft gedroomd. Maar veel grappen zijn van een kinderlijk niveau, Gwyneth Paltrow doet geen broeken spannen en de climax zie je al na een uur aankomen.

A superhero movie by numbers: niet slecht maar ook lang niet super.

[Dit bericht is veranderd door Drifter (op 24 september 2008 22:19:10).]
HR
HR

Drifter
Vedette

Eerst en vooral: ik ben geen fan van de cartoon Speed Racer. Ik zag het wel eens voorbijkomen op televisie, maar heb er nooit meer dan tien seconden naar gekeken. Het concept boeit me niet zo, ik heb namelijk een bloedhekel aan autoracen. Overbetaalde flutkerels in door grootkapitaal gesponsorde benzinevreters lawaaierige rondjes over een lap asfalt zien draaien. Lachen! Toen de gelijknamige film (van de Wachowski broers) dan ook nog eens veel negatieve recensies kreeg, was de boot voor mij al lang gezonken.

Maar goed, het blijven wel de makers van The Matrix, dus onlangs begon ik er dan toch maar aan. Na een enerverend kwartiertje wennen aan de zuurballenkleuren en animatietechnieken begon het verhaal me toch aan te spreken. Hoewel het volstrekt onrealistisch is (en juist dat is het voorrecht van een cartoon) gaat het namelijk over die flutkerels en dat grootkapitaal. Meer bepaald, over hoe een familiebedrijf met een paar idealisten zich daartegen probeert te verzetten.

Tegen de tijd dat de grote race begon, was ik voldoende mee om te geloven in alle salto's die Speed Racer moeiteloos met zijn auto uitvoert. Verstand op nul, blik op oneindig en genieten van de meesterlijke vormgeving van de gebroeders W. Dat alles cumuleert in nog eens een race, waarbij de bombast zo ver opgestapeld wordt dat je er nauwelijks onder bezwijkt. Spetterende kleuren, misselijkmakende camerabewegingen, oorverdovende soundtrack en elk register van manipulatieve montagetechnieken opengetrokken. Precies de bedoeling van dit erg fijne filmpje: Go, Speed Racer, Go!

[Dit bericht is veranderd door Drifter (op 19 september 2008 00:18:28).]
HRHR
HR

Drifter
Vedette

Het gaat de laatste jaren hard met de superhelden. Superman, Spiderman, Batman en de X-Men kregen allemaal gesmaakte verfilmingen. Iron Man deed het wat minder, maar zijn belevenis valt in het niets bij de ellende van The Hulk.

Maakte Ang Lee er nog een molensteen-om-de-nek psychodrama van, dat eindigde in een potsierlijke cgi-strijd, regisseur Louis Leterrier kan nog slechter. Het verhaal van The Incredible Hulk komt werkelijk geen seconde van de grond en sleept zich van scene tot scene. De op papier indrukwekkende cast (Edward Norton, Liv Tyler en Tim Roth) staat te schutteren, waarbij vooral Norton op negatieve wijze opvalt.

Maar het ergst van al zijn de special effects: The Hulk ziet er zodanig bizar uit, dat hij wel een houten maquette lijkt. Op geen enkel moment wordt de paradox van The Hulk ook aangekaart: een man wiens woede hem aan de ene kant in leven houdt, maar aan de andere kant opvreet. Voor Ang Lee was hij een psychiatrisch patient, voor Leterrier een groene versie van King Kong.

We noteerden tenslotte een veel te lang gevecht in een frisdrankfabriek, een redelijk geslaagd gevecht op een grasveld en een stompzinnig gevecht in een stad. Voor de rest liet deze film weinig indrukken na, behalve dan de contrasterende sensatie om in slaap te vallen tijdens een chaos van licht en lawaai. Niet meer zo'n rommel gezien sinds Transformers...
HR
HR

Peter
Moderator

Brideshead Revisited

De televisieserie heb ik nooit gezien, het boek heb ik nooit gelezen, maar na deze film, die op de serie en het boek gebaseerd is, ga ik dat maar eens doen. De film gaat over Charles Ryder, die betrokken raakt bij een superrijke katholieke aristocratische familie Flyte én film draait om de verhouding tussen Charles, Sebastian en het zusje van Sebastian, Julia. Charles en Sebastian maken op een nogal originele manier kennis op de campus van Oxford. Sebastian probeert Charles ondanks de vriendschap zo veel mogelijk buiten de rest van zijn privéleven (lees: zijn familie) te houden, maar slaagt daar niet in. Charles wordt vervolgens verliefd op Julia. Al vroeg in de film komen de vragen op. Wat wíl Charles? Sebastian en Julia beschermen? Liefde? Financiële zekerheid? Het mooie einde van de film geeft één interpretatie.

Hoewel Charles een belangrijke rol heeft, wordt hij vlak neergezet door Matthew Goode. Dat werkt prima, als je bedenkt dat hij op een bepaalde manier een soort 'man zonder eigenschappen' is. Daar staat tegenover dat Julia onder het laagje Britse vernis overduidelijk een vulkaan van emoties is en Sebastian niet gelukkig kán worden, wat door de acteurs die Julia en Sebastian spelen prima wordt getoond. Voeg daar Michael Gambon als de opstandige Lord en Emma Thompson als de extreemgelovige katholieke Lady als ouders van Julia en Sebastian bij en je hebt een prima acteursfilm met een mooi verhaal.
HR
HR

Sven
Administrator

Disney had een grote product presentatie en bracht wat nieuwtjes in de wereld:

Er komt een Pirates Of The Caribbean 4 (mét Johnny Depp), een door Jerry Bruckheimer geproduceerde Lone Ranger film met Depp als Tonto, Johnny Depp gaat ook de Mad Hatter spelen in de nieuwe Tim Burton versie van Alice In Wonderland.

Tevens krijgen we nog vervolgen op National Treasure (wederom met Cage), deel 3 dus en een vervolg op Wild Hogs, getiteld Wild Hogs 2: Bachelor Ride.

Bron is http://www.aintitcool.com

[Dit bericht is veranderd door Sven (op 25 september 2008 19:20:30).]
HR
HR

Sven
Administrator

Wanted is een goedgemaakte actiefilm. Goede cast, snel gemonteerd, toppie special effects etc. etc.. Uitermate geschikt voor een kleine twee uur blik op oneindig en verstand op nul. Helemaal niks mis mee, soms mag een film best alleen maar vermaak zijn. ;)

Bienvenue Chez Les Ch'tis is een heerlijk onderhoudende Franse komedie over een postkantoor-directeur die mede door zijn eigen schuld van de Provence overgeplaatst wordt naar (de hel van) het Noorden. Alles boven Parijs is één grote verschrikking is de algehele consensus aan het begin van de film, maar uiteraard blijkt dat allemaal wel mee te vallen. Sympathieke hoofdrollen van Kad Merad en Dany Boon maken het geheel een erg prettige ervaring en het is zeer begrijpelijk dat deze film in Frankrijk gigantische bezoekersaantallen binnenhaalde. Een jaar of 15 a 20 geleden zou dat in Nederland ook wellicht nog hebben gekund, maar nu is er voor Franse films alleen het filmhuis over. Dat is jammer, want dit is een publieksfilm bij uitstek. Mócht je twijfelen of je 'm gaat zien, gewoon doen. ;)
HR
HR

Drifter
Vedette

- er komt een Pirates Of The Caribbean 4 (mét Johnny Depp): harder sucken dan de laatste wordt in elk geval al moeilijk.

- een door Jerry Bruckheimer geproduceerde Lone Ranger film met Depp als Tonto: klinkt potentieel interessant ook al is JB niet direct goed nieuws

- Johnny Depp gaat ook de Mad Hatter spelen van Alice In Wonderland: Nice!

- in de nieuwe Tim Burton versie: booo-ring. Wat Burton ook verfilmt, het begint uiteindelijk allemaal wel erg op elkaar te lijken...
HR
HR

Peter
Moderator

The Bank Job is een verademing na al die superhelden wara je mee doodgegooid wordt. Gebaseerd op een waargebeurd verhaal en met een actie en humor-frequentie als 'In Bruges' is The Bank Job een mooi recht toe recht aan film over (je raadt het al) een bankoverval. Maar er speelt meer. Volledig Britse film over volledig Britse onderwerpen, ik heb genoten. Ik ben niet meer zo van de cijfers, maar deze krijgt een vette 8,5.
HR
HR

Peter
Moderator

Acteur Paul Newman overleden

forumillustratie

Washington, 27 sept. De Amerikaanse acteur Paul Newman is op 83-jarige leeftijd aan kanker overleden. Dat heeft CNN vandaag gemeld op gezag van een woordvoerder van de acteur.

Bij de Hollywood-legende werd in januari longkanker geconstateerd. In mei gaf hij het acteren op, omdat hij vond dat hij niet meer het beste kon geven. In augustus stopte hij met zijn chemotherapie en maakt hij zich op om thuis te sterven.

Newman speelde sinds de jaren vijftig in meer dan tachtig film- en televisieproducties, waaronder Butch Cassidy and the Sundance Kid (1969), The Sting (1973) en The Color of Money (1986). Voor die laatste film won de acteur een Oscar. De laatste grote film waar hij zijn medewerking aan verleende, was de animatiefilm Cars. Hiervoor sprak Newman de stem van de auto Doc Hudson in. HR
R.I.P.
HR
HR
Tropic Thunder.

Hele vermakelijke film. Je moet er van houden maar de bijna 2 uur waren om voordat ik het wist. Me heel goed vermaakt!
HR
HR

Amsterhammer
Idool

Uit: Amsterdam
Vak: -
Reg.: 31 juli 2005

RIP Paul Newman, een groote ster en een fatsoenlijke mens.
HR
HR

Drifter
Vedette

Always forever.
HR
HR

Sven
Administrator

forumillustratie

Een grootheid. :\(
HR
HR

BoudStyle
Idool

Uit: Abcoude
Vak: 420
Droomaankoop: Nicklas Helenius
Reg.: 17 juli 2003

wel een leuke link die veel discussie kan opleveren...

De top 500 films allertijden volgens het filmblad Empire.

http://www.empireonline.com/500/

[Dit bericht is veranderd door BoudStyle (op 29 september 2008 11:40:27).]
HRHR

Deze topic is open en bestaat uit 80 pagina's: « 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62 63 64 65 66 67 68 69 70 71 72 73 74 75 76 77 78 79 80 »

Ga naar de vorige topic Ga naar de volgende topic

Ajax Forums » C - Supporters » Supporterscontact » The Movie Topic [Deel 4]

HR

Bookmark and Share

HR
clubgevoel
HR
HR

Man van de Wedstrijd

Kies de Man van de Wedstrijd

HR

Battle tegen deze posters

HR

Pool-klassement pagina

HR

VoVo-klassement pagina

HR

Favoriete opstellingen

HR

Ajax Chatbox

Ga nu naar de chatbox om met andere fans van gedachten te wisselen over de club!

HR

Ajax Poll

Had Ajax Vermeer naar Feyenoord moeten laten gaan?

Ja, hij verdient een transfer naar zijn keuze
Nee, allesbehalve Feyenoord
Geen mening

HR

VoVo

Van de Ajax-fans denkt 68,8% dat Athletic de Bilbao wint van Shakhtar Donetsk. Wat denk jij?

HR

Ideeënbus

We zijn op zoek naar jouw ideeën om Ajax Netwerk nog beter te maken.

HR

Pool

De posters op deze pagina verwachten van Ajax-Heracles Almelo:

HR

Oranje Netwerk

Ga nu kijken wat er op Oranje Netwerk te doen is!