Ajax Netwerk
vrijdag 24 oktober 2014 - 13:19                      favorieten | nieuwsbrief | RSS RSS
Ga naar de vorige topic Ga naar de volgende topic

Ajax Forums » Supporterscontact » The Movie Topic [Deel 4]

HR

Deze topic is open en bestaat uit 80 pagina's: « 1 ... 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 ... 80 »

HR

Sven
Administrator

Uit: ...Barendrecht...
Vak: 424
Droomaankoop: -
Reg.: 6 december 2000

quote:HR
Gabri Cule schreef:
Misschien meer een onderwerp voor het praathuis??

ik bekijk deze topic toch meer om meningen van andere te horen over films.
HR
Je hebt helemaal gelijk. On-topic over films weer! :)
HR
HR

Drifter
Vedette

Vak: Geen Seizoen Club Card
Reg.: 1 oktober 1999

Sven schreef:
Films zijn duur en als het niet meer van de popcornopbrengstenn enz. kan komen, dan gaat het erg lastig worden, Drifter. Jij mag het rapalje noemen, maar je mag een keer langs komen en de som maken zonder popcorn. Dan praat je écht anders, geloof me.
HR
Voor we weer on topic gaan, wou ik nog even zeggen dat het natuurlijk een provocatie was om het over rapalje te hebben, maar dat ik wel heel blij ben met die maatregel. Ik vind het namelijk echt gru-we-lijk irritant.
HR
HR

Sven
Administrator

'Paul Newman stopt met chemo'

CHICAGO - De 83-jarige acteur Paul Newman is gestopt met zijn chemotherapie en maakt zich op om te sterven. Dat meldt een groot aantal buitenlandse kranten zaterdag.

Bij de Hollywood-legende werd in januari long****** geconstateerd. Hij zou nog hooguit enkele weken te leven hebben.

forumillustratie

Volgens onbevestigde bronnen zou Newman het ziekenhuis hebben verlaten omdat hij graag thuis wil sterven. De acteur wordt daar verzorgd door zijn vrouw Joanne en hun drie dochters. Hij zou al afscheid genomen hebben van een groot aantal vrienden.

forumillustratie

Newman speelde sinds de jaren vijftig in meer dan tachtig film- en televisieproducties, waaronder Butch Cassidy and the Sundance Kid (1969), The Sting (1973) en The Color of Money (1986). Voor die laatste film won de acteur een Oscar. De laatste grote film waar hij zijn medewerking aan verleende, was de animatiefilm Cars. Hiervoor sprak Newman de stem van de auto Doc Hudson in.

(ANP) HR
Een ware Hollywood-legende, een geweldige acteur en een goed mens. Trieste berichten zijn dit toch altijd. :\(

[Dit bericht is veranderd door Sven (op 12 augustus 2008 23:31:39).]
HR
HR

Drifter
Vedette

Paul Newman is geweldig. De film van hem die iedereen gezien moet hebben, is Cool Hand Luke. Een brutaal gevangenisdrama met een geweldige hoofdrol en een laag symboliek waar je een boek over kan schrijven. Andere onmisbare films: Hud, Butch Cassidy and the Sundance Kid, en Cat on a Hot Tin Roof.

Ik weet niet waarom, maar ik heb altijd iets speciaals voor de man gevoeld. Dit nieuws raakt me dan ook echt.
HR
HR

appa
Geselecteerd voor Oranje

Uit: Amsterdam
Vak: 401
Reg.: 18 oktober 2002

Deze posting is niet nieuw sinds je vorige bezoek Gepost op 12 augustus 2008 om 23:51:28.  Profiel  Stuur een email  Stuur een privébericht  Bezoek de homepage  MSN: hemelslicht@hotmail.com  Wijzig deze posting  Quote deze posting in je reactie
HR
Ik wil nog graag even inhaken op het popcorn-verhaal. Even snel nog. Sven: wij verkopen al jaren geen popcorn meer en naast het feit dat wij heerlijk schone zalen hebben, kopen mensen dan simpelweg M&M's en bijzonder veel Pringles.

Qua omzet aan de bar scheelt het dus echt nauwelijks. Dat verschil is verwaarloosbaar, zeker als je de overpriced Jimmy's popcorn verkoopt. Bovendien zijn er inderdaad steeds meer mensen die het als een zege beschouwen dat ze niet in de popcorn troep van anderen zitten.

Oftewel: bij ons werkt geen popcorn verkoop werkelijk fantastisch!
HR
HR

Peter
Moderator

Uit: Jedi Academy Dordrecht
Vak: 119
Reg.: 5 juni 2001

Drifter schreef:

Paul Newman is geweldig. De film van hem die iedereen gezien moet hebben, is Cool Hand Luke. Een brutaal gevangenisdrama met een geweldige hoofdrol en een laag symboliek waar je een boek over kan schrijven. Andere onmisbare films: Hud, Butch Cassidy and the Sundance Kid, en Cat on a Hot Tin Roof.

Ik weet niet waarom, maar ik heb altijd iets speciaals voor de man gevoeld. Dit nieuws raakt me dan ook echt.
HR
Inderdaad. Mag ik daar qua films The Hustler en The Verdict bij zetten? Die mogen volgens mij ook niet ontbreken. Eventueel The color of money nog, het vervolg op The Hustler.
HR
HR
HR
HR

Drifter
Vedette

Pacino doet een wanhoopspoging om De Niro's carriere uit het metersdikke slop te halen?
HR
HR

Sven
Administrator

Drifter schreef:
Pacino doet een wanhoopspoging om De Niro's carriere uit het metersdikke slop te halen?
HR
Pacino is ook van de 'straight to DVD' tegenwoordig. ;) (Zie 88 Minutes)
HR
HR

Drifter
Vedette

Ach, zolang Peter er blij mee is... :B
HR
HR

wboxem85
Geselecteerd voor Oranje

Vak: -
Reg.: 23 september 2002

Iemand al naar de nieuwe SF movie, X-Files geweest?
HR
HR

Peter
Moderator

*steekt hand op*

De film is, net als de vorige X-files film, een lange aflevering. maar het is wel een aflevering die de moeite waard is om te zien. Goed plot, hoog reunie-gehalte, down to earth en een feest van herkenning. Had er geen spijt van.
HR
HR

Sven
Administrator

Beetje oud nieuws inmiddels, maar voor de volledigheid:

Zesde 'Harry Potter'-film acht maanden uitgesteld

(Novum/AP) - 'Harry Potter and the half-blood prince' wordt acht maanden later uitgebracht dan gepland. De film heeft in juli volgend jaar meer kans van slagen dan in november, zo meldt filmdistributeur Warner Bros heeft donderdag.

Warner Bros-directeur Alan Horn laat weten dat de productie van de film op schema loopt. Het uitstel zou niets te maken hebben met vertragingen bij de productie. "Ik heb de film gezien. Hij is fantastisch geworden. We zouden hem in november al kunnen uitbrengen", stelt de directeur.

De stakingen van schrijvers in Hollywood, die eind vorig jaar ontstonden, hebben invloed gehad op het uitbrengen van de blockbusters van volgend jaar zomer, zei Horn. Hierdoor ontstond de mogelijkheid de film te verplaatsen naar een 'open' weekeinde in het drukke zomerseizoen.

'Harry Potter and the half-blood prince' is de verfilming van het zesde boek van de Potter-reeks van J.K. Rowling. De film werd geregisseerd door David Yates, die ook deel vijf voor zijn rekening nam. In totaal schreef Rowling zeven boeken over de tovenaarsleerling.

De laatste twee delen van de filmreeks, gebaseerd op het zevende Potter boek 'Harry Potter and the deathly hallows', komen respectievelijk in 2010 en 2011 uit. Het uitstel van 'Harry Potter and the half-blood prince' zal de opnameschema's voor de laatste twee films niet beïnvloeden, zei Horn.

Op 17 juli dit jaar bracht Warner Bros de kaskraker 'The Dark Knight' uit. De film, die inmiddels bijna vijfhonderd miljoen dollar heeft binnengehaald, staat momenteel op de tweede plaats in de internationale hitlijst van de box-office aller tijden. 'Harry Potter and the half-blood prince' wordt volgend jaar ook op 17 juli uitgebracht.HR
Trouw
HRHR
HR

fritsindespits
Geselecteerd voor Oranje

Uit: zevenhoven (zh)
Reg.: 22 maart 2003

Deze posting is niet nieuw sinds je vorige bezoek Gepost op 23 augustus 2008 om 20:09:13.  Profiel  Stuur een email  Stuur een privébericht  Bezoek de homepage  ICQ 306  MSN: stephan_de_g@hotmail.com  Wijzig deze posting  Quote deze posting in je reactie
HR
The Bucket List

Verenigde Staten
Drama / Komedie
97 minuten

geregisseerd door Rob Reiner
met Jack Nicholson, Morgan Freeman en Sean Hayes

Miljonair Edward Cole (Jack Nicholson) en arbeider Carter Chambers (Morgan Freeman) ontmoeten elkaar op een speciale ******-afdeling in een ziekenhuis. Beide mannen zijn terminaal ziek en hebben niet lang meer te gaan. Toch hebben ze beide nog genoeg dingen die ze willen gaan doen. Op een dag besluit het oude tweetal om uit het ziekenhuis te ontsnappen om de lijstjes met dingen die ze ooit nog hadden willen doen te gaan uitvoeren.

Deze film net voor het eerst gezien, op moviemeter.nl zijn er wat wisselende reacties, maar ik vond het een prachtige film, en dan vooral het einde. Ik ben al helemaal gek op de vertellende stem van Morgan Freeman (wat een prachtige rustgevende stem heeft hij). Het is een simpel maar mooi verhaal, met best grappige momenten. Uiteindelijk is de film dus wel een klein beetje voorspelbaar, maar zéker de moeite waard. Voor een druilerige zondagmiddag met je vriendinnetje op de bank zeg maar.

een 8
HR
HR

Dragon
Idool
Zlatanist

Uit: Den Haag
Reg.: 4 februari 2000

Hellboy II : The Golden Army

Vol verwachting naar deze film gegaan en toch wel teleurgesteld er vandaan gekomen.

Het verhaal in een notendop: Lang geleden was er een strijd tussen daarvoor vreedzaam samenlevende magische wezens en mensen. Als het lijkt dat de mensen het gaan overwinnen wordt er een meedogenloos leger van onverwoestbare gouden robotten ingezet door de wezens en die maken een bestand (wens van de Trollenkoning) mogelijk. De kroon die de macht over de wezens geeft wordt in stukken verdeeld en verdeeld over mensen en wezens.
Uiteraard wil een trol (ziet er meer uit als een kwaadaardige Elf uit Middle-Earth) nu de kroon samenstellen om de mensen te vernietigen.

Ik ging met extra interesse naar deze film aangezien Del Toro aangesteld is als Director voor "The Hobbit". Hoe hij zaken in beeld wenst te brengen en komt dat het verhaal ten goede.
Wat dat betreft vond ik het geen slechte film. Vechtscenes zien er vrij goed uit en je hebt niet het idee dat je in een achtbaan zit zoals bij een Michael Bay film.

Wat de vertolking van het verhaal betreft valt het echter wel erg tegen. Misschien dat het superheldengenre begint te vermoeien, maar het had een hoog "been there, done that" gehalte. Voeg daarbij de waardeloze acteerprestatie van de Selma Blair (vrouwelijke "hoofdrol" ) en het drama is compleet.
Je krijgt bij de film het idee dat er gewoon teveel doelen zijn die worden nagestreeft door Del Toro.
De relatie van Hellboy met Liz, de acceptatie van Hellboy door de wereld, de confrontatie met zijn vijand (nu dus Prins Nuada). Daarnaast wordt er geprobeerd overal wel humor in te gooien, wat de kracht van het verhaal toch niet ten goede komt.
Door dit alles werd ik in ieder geval niet de film in getrokken en dat is toch wat je meestal wilt ervaren.

Nee deze poging tot een komedie/actie film was het net niet. En er bestaat ook nog kans op een deel 3 :denk

[Dit bericht is veranderd door Dragon (op 23 augustus 2008 20:42:49).]
HR
HR

Mr M
Moderator

Uit: Amsterdam
Vak: 413
Uploads: 1
Reg.: 12 mei 2001

Dragon schreef:

Hellboy II : The Golden Army

Vol verwachting naar deze film gegaan en toch wel teleurgesteld er vandaan gekomen.

Het verhaal in een notendop: Lang geleden was er een strijd tussen daarvoor vreedzaam samenlevende magische wezens en mensen. Als het lijkt dat de mensen het gaan overwinnen wordt er een meedogenloos leger van onverwoestbare gouden robotten ingezet door de wezens en die maken een bestand (wens van de Trollenkoning) mogelijk. De kroon die de macht over de wezens geeft wordt in stukken verdeeld en verdeeld over mensen en wezens.
Uiteraard wil een trol (ziet er meer uit als een kwaadaardige Elf uit Middle-Earth) nu de kroon samenstellen om de mensen te vernietigen.

Ik ging met extra interesse naar deze film aangezien Del Toro aangesteld is als Director voor "The Hobbit". Hoe hij zaken in beeld wenst te brengen en komt dat het verhaal ten goede.
Wat dat betreft vond ik het geen slechte film. Vechtscenes zien er vrij goed uit en je hebt niet het idee dat je in een achtbaan zit zoals bij een Michael Bay film.

Wat de vertolking van het verhaal betreft valt het echter wel erg tegen. Misschien dat het superheldengenre begint te vermoeien, maar het had een hoog "been there, done that" gehalte. Voeg daarbij de waardeloze acteerprestatie van de Selma Blair (vrouwelijke "hoofdrol" ) en het drama is compleet.
Je krijgt bij de film het idee dat er gewoon teveel doelen zijn die worden nagestreeft door Del Toro.
De relatie van Hellboy met Liz, de acceptatie van Hellboy door de wereld, de confrontatie met zijn vijand (nu dus Prins Nuada). Daarnaast wordt er geprobeerd overal wel humor in te gooien, wat de kracht van het verhaal toch niet ten goede komt.
Door dit alles werd ik in ieder geval niet de film in getrokken en dat is toch wat je meestal wilt ervaren.

Nee deze poging tot een komedie/actie film was het net niet. En er bestaat ook nog kans op een deel 3 :denk
HR
Wat vond je van de film in vergelijking met Hellboy I? Vond je dat eerste deel wel de moeite waard of ligt wellicht gewoon het hele verhaal je niet?

Ik had namelijk zelf wel vrij hoge verwachtingen van deze film en ook van Del Toro.
HR
HR

Dragon
Idool
Zlatanist

Uit: Den Haag
Reg.: 4 februari 2000

Dat was het punt nu juist. Hellboy I vond ik wel goed, vandaar dat ik naar deel II uitkeek :)
HR
HR

Peter
Moderator

Ik ben ook enigszins teleurgesteld in deel II, maar dat was omdat ik deel I pas een week ofzo ervoor had gezien. Ik verwachtte denk ik wat te veel. Los daarvan: de karakters en de special effects zijn toch weer mooi, het verhaal is lekker fantasy-achtig, maar vlak en de held is weer goed cynisch. Per saldo: geen spijt dat ik gegaan ben.
HR
HR

Paco Delavega
Internationale topspeler

Uit: Almelo
Reg.: 11 juni 2001

Peter, heb je inmiddels Clone Wars al gezien? Hoor/lees helaas geen goede reviews hierover, toch ben ik erg benieuwd!

Onlangs de film 'Chocolate' gezien van de Thaise regisseur Prachya Pinkaew. (o.a. bekend van Ong-Bak en Tom Yun Goong).

verhaal van moviemeter.nl:

Zen is een jonge autistische vrouw die een fantastische martial arts experte is geworden door het kijken naar televisiebeelden en door naast een Muy Thai school te wonen. Ze is de dochter van Zin, de Thaise vrouw van Yakuza baas Masashi. Zin lijdt aan ****** maar heeft geen geld voor een operatie. Haar dochter Zen besluit hierop een oude Yakuza vete opnieuw leven in te blazen om het geld voor haar moeder te krijgen.

De aktie spettert van het scherm in deze film met een dramatische ondertoon. De gevechtsscenes en stunts zijn weer top notch, zoals ze ook al waren in Ong-Bak en Tom Yun Goong. Met nu in de hoofdrol Yanin Vismistananda als een jong autistisch meisje met geweldige martial arts skills. Heb werkelijk waar genoten!
Binnenkort zal Ong-Bak 2 komen, met in de regisseursstoel Tony Jaa zelf. Ben benieuwd hoe dit zal uitpakken. De promo is in ieder geval al erg veelbelovend.
HR
HR

Peter
Moderator

Peter, heb je inmiddels Clone Wars al gezien? Hoor/lees helaas geen goede reviews hierover, toch ben ik erg benieuwd!HR
Ik denk dat ik die oversla (serieus!). Ik vond de trailer eigenlijk al tenenkrommend. Als de aangekondigde t.v. serie ook zo wordt, hou ik m'n hart vast.
HR
HR

Paco Delavega
Internationale topspeler

Peter schreef:

(...)

Ik denk dat ik die oversla (serieus!). Ik vond de trailer eigenlijk al tenenkrommend. Als de aangekondigde t.v. serie ook zo wordt, hou ik m'n hart vast.
HR
Heb inmiddels een (klein) stukje gezien en het valt mij tot nu toe best mee!:)
Ik heb trouwens nog een filmpje op dvd voor je liggen Peter!
HR
HR

Peter
Moderator

Hm. Nee, ik ben niet te verwurmen. Ik wacht de tv serie af. :)

Welke film bedoel je?
HR
HR

Paco Delavega
Internationale topspeler

HR
HR

doleva
Geselecteerd voor Oranje

Vak: -
Reg.: 19 november 2004

onlangs gezien:

The mummy 3

Voorspelbare verhaallijn, onzinnige toevoeging van goede yetimonsters(?), reteslechte dialogen (lees: debiteren van oneliners) met als tergend dieptepunt de vader-zoon relatie die de film van een laagje diepgang zou moeten voorzien.

[rec]

Film over camerateam dat een nacht de brandweer volgt. Uiteraard raken ze in een levensbedreigende situatie terecht. De plaats des onheils is een wooncomplex waar een virus is uitgebroken. Net als in Blair Witch en Cloverfield moet de film het hebben van het eerste persoons-perspectief, en ik moet toegeven dat ik aardig wat schrikmomenten heb gehad. De setting is claustrofobisch en het acteerwerk geloofwaardig. Helaas is de film ook ietwat voorspelbaar en mist hij dynamiek. Halverwege de film stapelen de enge taferelen zich in enorm tempo op, daar waar men misschien beter af en toe wat gas had kunnen terugnemen. Aardig fimpje, maar geen hoogvlieger.
HR
HR

Drifter
Vedette

Paco Delavega schreef:

Deze dus: http://originaltrilogy.com/forum/topic.cfm/STAR-WARS-EP-IV-2004-REVISITED-ADYWAN-DVD-9-VERSIONS-NOW-AVAILABLE/topic/5942/page/1/
Maar het is een divx op DVD die ik voor je heb.

HR
Kortom, Lucas begint het origineel te veranderen en fans beginnen de re-edit van Lucas te re-re-editten. Gezellig boeltje zo. Ze hadden natuurlijk ook gewoon met hun tengels van het origineel af kunnen blijven.
HRHR

Deze topic is open en bestaat uit 80 pagina's: « 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62 63 64 65 66 67 68 69 70 71 72 73 74 75 76 77 78 79 80 »

Ga naar de vorige topic Ga naar de volgende topic

Ajax Forums » C - Supporters » Supporterscontact » The Movie Topic [Deel 4]

HR

Bookmark and Share

HR
clubgevoel
HR
HR

Man van de Wedstrijd

Kies de Man van de Wedstrijd

HR

Battle tegen deze posters

HR

Favoriete opstellingen

HR

Ajax Chatbox

Ga nu naar de chatbox om met andere fans van gedachten te wisselen over de club!

HR

Ajax Poll

Wie moet er in de spits?

Sigthorsson
Milik
Klaassen
Kishna
Zivkovic
Een ander

HR

VoVo

Van de Ajax-fans denkt 4,9% dat Excelsior wint van FC Twente. Wat denk jij?

HR

Ideeënbus

We zijn op zoek naar jouw ideeën om Ajax Netwerk nog beter te maken.

HR

Pool

De posters op deze pagina hebben nog geen voorspellingen ingestuurd voor Ajax-Go Ahead Eagles.

HR

Oranje Netwerk

Ga nu kijken wat er op Oranje Netwerk te doen is!