Ajax Netwerk
donderdag 31 juli 2014 - 15:31                      favorieten | nieuwsbrief | RSS RSS
Ga naar de vorige topic Ga naar de volgende topic

Ajax Forums » Supporterscontact » The Movie Topic [Deel 4]

HR

Deze topic is open en bestaat uit 79 pagina's: « 1 ... 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 ... 79 »

HR

Peter
Moderator

Uit: Jedi Academy Dordrecht
Vak: 119
Droomaankoop: -
Reg.: 5 juni 2001

Hehe, die televisieserie vond ik geweldig, vooral Burgess Meredith als The Penguin. daarom hoop ik ook dat in een eventueel derde deel The Penguin zit ;)
HR
HR

Drifter
Vedette

Vak: Geen Seizoen Club Card
Reg.: 1 oktober 1999

Chop Shop speelt zich af in NY maar op een paar shots na is de stad onherkenbaar, het had net zo goed in de derde wereld (zie bv. Cidade de Deus) kunnen zijn. Dat is ook een van de twee gedachten waar de film op hinkt. De nadruk die gelegd wordt op het schraap-, ritsel- en bedelleven van de hoofdpersonen, in combinatie met het trage tempo en het realisme, heeft de film in de categorie "Amerikaans neo-realisme" geplaatst. Een categorie die na acht jaar Bush veelbelovende perspectieven biedt, maar dat terzijde. De andere basisgedachte van de film speelt in op het contrast tussen de jonge 'Ale', een gedreven en wereldwijs schoffie van Zuid-Amerikaanse makelij, en zijn oudere zus die hij enerzijds onderhoudt en anderzijds bijna verafgoodt.

Veel meer over de plot weggeven zou onverstandig zijn, heel erg dik is die immers niet. De film is ook niet zozeer plotgedreven, maar eerder een blik op de verborgen kanten van een rijke wereldstad en een karakterschets van de losers die zich er doorheen worstelen. Mooie film voor wie er het geduld voor kan opbrengen.

[Dit bericht is veranderd door Drifter (op 27 juli 2008 09:25:57).]
HR
HR

Peter
Moderator

Forgetting Sarah Marshall is van dezlefde schrijver als Knocked up. De langdurige relatie van een muzikant loopt op de klippen en hij besluit dan maar naar Hawai te gaan om wat op te krabbelen. Niet dus, want bijna de derde persoon die hij op dat eiland tegenkomt is zijn ex, de vierde is haar nieuwe vlam. De film kent wat hilarische momenten en Mila Kunis. ;) Aanradertje.

forumillustratie

The History Boys is een leuke Britse film over een groep scholieren die een trimester door moet werken om toegelaten te kunnen worden op Oxford of Cambridge. Mooie film met verschillende uitgesproken karakters, een film over leraren, scholieren en eerlijkheid met veel typische Britse humor. De film is van 2006, maar speelt in 1983, met alle gevolgenen voor de (schaarse) muziek vandien. En het is gebaseerd op een toneelstuk en dat is ook te merken ;) Ook een aanradertje.
HR
HR

Sven
Administrator

Uit: ...Barendrecht...
Vak: 424
Reg.: 6 december 2000

Ain't It Cool News heeft de gelekte teasertrailer van Oliver Stone's George W. Bush bio 'W.' online staan...

Ziet er uit als films als 'Nixon' en 'JFK' en da's naar mijn idee geen slechte referentie.

W. teaser....
HR
HR

Francesc Fabregas Soler
Icoon

Vak: 413
Uploads: 1
Reg.: 24 juli 2005

Wauw! Zojuist Wanted gekeken. Als je mij achteraf het soort film (de fictie) had verteld was ik er waarschijnlijk niet aan begonnen.

De twee uur vlogen echter voorbij, ik heb me vermaakt.
Het soort fictie wat hier gebruikt wordt is niet volledig onrealistisch, maar het gaat net iets verder dan de werkelijkheid.

Het verhaal is goed en de gebruikte effecten, waarvan ik niet verwacht had dat ik het mooi zou vinden, zijn prachtig. Tijdens het kijken deed het mij heel vaag denken aan Sin City.

Het begin van de eindscene is typisch een geval wat mij dan weer te ver gaat (één groot schietfestijn), toen begon ik heel even te twijfelen, maar wat daarna volgde maakte dat kleine stukje meer dan goed. Een schitterend einde van een prachtige film!
HR
HR

Drifter
Vedette

quote:HR
Sven schreef:

Ain't It Cool News heeft de gelekte teasertrailer van Oliver Stone's George W. Bush bio 'W.' online staan...

Ziet er uit als films als 'Nixon' en 'JFK' en da's naar mijn idee geen slechte referentie.

W. teaser....
HR
Hij is daar alweer weg, maar staat voorlopig hier nog. Ik ben niet helemaal mee. Waarom komt Stone nu pas met die film? De era Bush is bijna voorbij en de man krijgt bijna van niemand meer steun. Als Stone cojones had, was deze film vier jaar geleden gemaakt.

[Dit bericht is veranderd door Drifter (op 29 juli 2008 00:41:56).]
HR
HR

Peter
Moderator

In het kader van de 'Hell, het is te warm ik kan niet slapen, dan maar een boek/dvdtje'-gedachte:

A King in New York

Dit is een van de weinige Chaplinfilms die ik me echt herinner, dus toen ik deze voor vijf euro zag liggen: verkocht. Chaplin speelt, in een van zijn laatste rollen (1957), een afgezette koning van een fictief Europees landje die zijn heil zoekt in de VS. Ondnaks zijn warme welkom in de stdelijke high society is hij platzak en moet hij in tv-reclames gaan spelen om geld te verdienen. Hij ontmoet een kind van communistische ouders (als je The Trampo hebt gezien: mooie terugkeer naar de eerdere periode), waardoor hij zelf van communisme verdacht wordt, het is immers het McCarthy tijdperk. Op zich is het een beetje een rommelige, haastige film, maar wat Chaplin beoogt te bekritiseren lukt. Zijn ongenuanceerde kritiek op de communistenjacht, manipulatie door de media, starfuckers en kritiekloze idolisering, etc, komt goed uit de verf, ondanks dat je van het ene naar het ander gesleurd wordt.
HR
HR

Drifter
Vedette

Peter schreef:
In het kader van de 'Hell, het is te warm ik kan niet slapen, dan maar een boek/dvdtje'-gedachte
HR
Neuroot. Kruip in je f*cking bed!!! :B

[Dit bericht is veranderd door Drifter (op 29 juli 2008 06:29:43).]
HR
HR

Peter
Moderator

Dat is goedgekomen ;)

Updates over Spiderman IV, Nottingham, Wolverine en, eindelijk, de nieuwe X-files film.
HR
HR

Gabri Cule
International

Uit: Haarlem
Vak: 114
Reg.: 8 augustus 2003

Kent iemand de trailer van machete die te zien is vóór een van de grindhouse films?

Het ging om een trailer van een niet bestaande film. Na veel positieve reacties op de trailer is rodriguez toch bezig om de film te produceren maar dat kwam wegens geldgebrek stil te liggen. Vorige week kwam het nieuws dat er een trilogie van wordt gemaakt :) ik wacht vol verwachting.

IMDB Machete

Machete Trailer

http://www.themovieblog.com/2008/07/doug-nagys-day-2-comic-con-update-3-rodriguez-confirms-machete-trilogy

ander vraagje, iemand ooit de meesterlijke film Riki Oh gezien??? check hier zijn hyves met een paar hoogtepunten:
Riki Oh Hyves
HR
HR

Sven
Administrator

Eindelijk. Disney is terug met de klassieke animatiefilm...

Teaser van The Princess And The Frog
HR
HR

pokalapoketl
Talent

Uit: Grootebroek
Reg.: 3 mei 2006

WALL•E (Andrew Stanton – 2008)

forumillustratie

Zo’n 800 jaar in de toekomst is de Aarde dusdanig vervuild, dat de mensheid al eeuwen haar toevlucht heeft gezocht in een gigantisch ruimteschip. In de tussentijd is het aan het robotje WALL•E, de laatste van zijn soort, om de Aarde stukje bij beetje op te ruimen. Zijn enige gezelschap heeft hij in de vorm van een ********* en hij doodt zijn tijd met het verzamelen van “bijzondere” voorwerpen en het kijken van een oude ‘Hello, Dolly!’ videoband. WALL•E lijdt een eenzaam bestaan tot een ruimteschip op Aarde landt en een robot genaamd EVE achterlaat.

Standaard recept voor een CG-animatiefilm: men neme een handvol dieren uit het nabij gelegen bos/dierentuin (hoe pluiziger, hoe beter) en geeft deze een, bij voorkeur stereotype, karakter en een beetje attitude. Om de beestjes hun karakter aan te sterken, kies je enkele bijpassende A-sterren uit heel de film- en muziekwereld. Vervolgens laat je de beestjes een aantal grappige dansjes op pophits doen, laat je andere films parodiëren en, als het even kan, laat je ze een liedje zingen. Oh, en er moet nog ergens iets van een verhaal met een dikke moraal in gestopt worden... Mocht de formule een succes zijn, herhaal je bovenstaande stappen met een factor twee.

Gelukkig werkt Pixar niet op deze manier. Op het succesvolle vervolg op ‘Toy Story’ na weet Pixar iedere keer met een nieuw concept op de proppen te komen met evenveel pareltjes tot gevolg. Pixar hoeft met hun succes helemaal geen risico’s te nemen, maar doet het toch. Een hele film over een robot die niet kan praten en die qua looks weinig aaibaar is, zou voor menig studio commercieel te onaantrekkelijk zijn. Maar juist door hun succes is Pixar gelukkig in staat dit plan uit te werken en het is hun wonderwel weer gelukt om de concurrentie te laten zien wie de beste is.

De film valt of staat met het hoofdpersonage. WALL•E ziet er uit als een mix tussen ET en een bulldozer. Hij heeft geen mond, geen wenkbrauwen of andere lichaamsdelen om hem menselijke emoties mee te geven. Slechts met enkele kleine bewegingen van zijn verrekijkervormige ogen en zijn handjes heeft Pixar het voor elkaar gekregen om het robotje emotie en karakter, hoe simpel dan ook, mee te geven. Al na een paar minuten is het kleine hoopje staal zelfs schattig te noemen. Zijn escapades tijdens zijn opruimwerkzaamheden en zijn pogingen om het hart van EVE (designed by Apple?) te stelen, doen denken aan Charlie Chaplin en zijn behalve komisch ook vertederend. De grote man hierachter is geluidstechnicus Ben Burtt die WALL•E op een zelfde manier als zijn R2-D2 tot leven heeft gebracht.

Pixar’s visuele kwaliteiten worden ook weer duidelijk gemaakt in ‘WALL•E’. De troosteloze, bruine omgevingen op Aarde hebben in al hun lelijkheid toch ook een kern van schoonheid met wolkenkrabbers van vuil, grote kranen en zandstormen. Het contrast is groot wanneer WALL•E de ruimte ingaat. Het steriele ruimteschip geeft de film een kleurinjectie met subtiele referenties naar ’2001: A Space Odyssey’ (let vooral op Strauss’ ‘Also Sprach Zarathustra’ tegen het einde van de film voor een goede grap). In de twee verschillende werelden komen ook de boodschappen van de film naar voren (de gevolgen van vervuiling en de afhankelijkheid van technologie) die er duidelijk bovenop ligt, maar niet prekerig wordt.

Vooraf aan ‘WALL•E’ werden twee trailers getoond van de concurrentie: ‘Ice Age 3: Dawn of the Dinosaurs’ en ‘Madagascar: Escape 2 Africa’, sequels volgens de eerste alinea. Dit bewijst nog maar eens de klasse van Pixar om risico’s te nemen in CG-animatie. Als ze zelfs een stukje metaal tot leven kunnen brengen, moet je jezelf afvragen wat hun volgende drempel is. Ook de short vooraf aan de film, ‘Presto’, is weer humor van hoog niveau (denk ‘Portal’ meets ‘Looney Toons’). De schoorsteenmantel kan andermaal worden afgestoft voor de volgende Oscar, ‘WALL•E’ neemt deze met gemak mee naar huis.

Eve: Name?
WALL•E: WALL•E.
Eve: WALL•E?
[giggles]
Eve: Eve.
WALL•E: Eva?
Eve: Eve.
WALL•E: Eeeeeva?
Eve: Eve! Eve!
WALL•E: Eeeeeva?
Eve: [giggles]HR
HR
HR

Drifter
Vedette

Mooi stukje, pokalapoketl. Ik kijk uit naar deze film, meer nog dan naar de nieuwe Batman. Altijd boeiend om te zien hoe een fris idee wordt aangepakt.
HRHR
HR

Drifter
Vedette

pokalapoketl schreef:

‘The Dark Knight’ houdt je 2,5 uur op het puntje van je stoel en maakt de hele hype meer dan waar. Nolan levert hiermee niet alleen een goede comic-verfilming af, hij weet het zelfs te laten ontstijgen buiten het genre van mannen in rare pakjes tot een waar misdaad-epos. En daarin ligt misschien ook wel het grootste minpunt: Nolan heeft het (zichzelf?) heel lastig gemaakt om met het te verwachten vervolg op ‘The Dark Knight’ te kunnen overtreffen.

HR
The Dark Knight kon op de ene jubelbespreking na de andere rekenen, dus ik was benieuwd of de film de hoge verwachtingen kon waarmaken. Het goede nieuws is dat ik dat 2/3e met 'ja' kan beantwoorden: het script is uitstekend, er wordt goed geacteerd, de actie is meestal goed gedoseerd, Batman komt interessanter over dan in vorige films en de vreselijke Katie Holmes is verdwenen. Het eerste anderhalf uur heb ik dus een heel erg goede actiefilm gezien.

Helaas stopte dat deel van de film op het moment van de parallelle bomexplosies, waarna er een nieuw karakter aan de film wordt toegevoegd. Dat karakter is helaas veel minder boeiend dan hij was voor zijn metamorfose en de late introductie zorgt voor een warrig en topzwaar laatste uur. Over de crappy make-up job op zijn gezicht heb ik het dan nog niet eens: waar The Joker eruit ziet alsof zijn verval slechts met naald en draad bij elkaar wordt gehouden, heeft het nieuwe karakter een latex-masker dat je verwacht in een aflevering van Scooby Doo. Er komt dan nogmaals een parallelle bomexplosie die geheel uit het niets is opgezet, nog een bestorming van een flatgebouw en nog een knokpartij. En dan is het afgelopen.

Kortom, in het laatste uur zit het een en ander scheef, maar tot dan heb ik een geweldige actiefilm gezien waarvoor eigenlijk bijna alle lof naar Nolan moet. Hij schreef mee aan het verhaal dat de vechtscenes moet binden, filmde de knetterende actie en de duistere sfeerbeelden en haalde duidelijk iets speciaals uit zijn Joker. Dat hij dan vlak voor het einde toch de blockbuster kaart trekt om de geduldig opgebouwde verhaalelementen allemaal nog een keer snel op tafel te gooien, is jammer. Maar het bewijst alleen dat de opvolger nog beter kan worden...
HR
HR

Peter
Moderator

Morgan Freeman hospitalized after car wreck

NEW: Freeman was "lucid, conscious," according to bystander

Morgan Freeman hurt in car accident in northern Mississippi

Freeman in serious condition at Memphis Regional Medical Center

(CNN) -- Oscar-winning actor Morgan Freeman was in serious condition at a Memphis hospital after being involved in a car accident Sunday night, according to hospital officials.

Morgan Freeman was in serious condition after a car accident Sunday night.

Milla Borden, spokeswoman for the Memphis Regional Medical Center, confirmed that Freeman was a patient at the hospital.

CNN affilliate WMC of Memphis reported that he was in a car accident in Tallahatchie County, Mississippi, about 100 miles south of Memphis, late Sunday.

According to The Associated Press, Freeman was "lucid" when the rescue team found his car.

"They had to use the jaws of life to extract him from the vehicle," Clay McFerrin, editor of Sun Sentinel in Charleston, Mississippi, said. "He was lucid, conscious. He was talking, joking with some of the rescue workers at one point."

McFerrin, who told the AP he arrived at the accident scene not long after the incident, said bystanders were trying to get a look at the actor.

When one person tried to snap a photo with a cell phone camera, Freeman joked, "no freebies, no freebies," McFerrin told the AP.

Freeman, 71, won an Academy Award for best supporting actor in 2005 for his role in the gritty boxing film "Million Dollar Baby." He has been nominated for Oscars three other times, for the movies "Street Smart," "Driving Miss Daisy" and "The Shawshank Redemption."

He's currently starring in two successful summer films, the hitman drama "Wanted" and the blockbuster "The Dark Knight."

He recently starred on Broadway in a production of the Clifford Odets play "The Country Girl."

Freeman was born in Memphis and spent part of his childhood in Mississippi. He owns a club, the Ground Zero Blues Club, in Clarksdale, Mississippi. In a 2005 interview with CNN, he said returning to the area was "one of the smartest moves I've made in life."

"My aim in life, when I graduated from high school, was to get out of Mississippi," he said. "I started coming back in about 1979, because my parents moved back, which I couldn't understand. What in the world would make you come back here? It took me about 20 years to figure that out."

Freeman's non-profit foundation has donated hundreds of thousands of dollars to schools in the historically poor region, and he established the club in part to preserve the Delta's musical heritage. HR
CNN

[Dit bericht is veranderd door Peter (op 4 augustus 2008 19:15:08).]
HR
HR

Sven
Administrator

:I Hopen dat ie er goed uitkomt, want naast het feit dat het een kanjer van een acteur is, is het volgens mij ook nog eens een wereldvent.

Duimen dus.

forumillustratie
HR
HR
De filmwereld verliest helaas wel een ander persoon.. :\(

Acteur Bernie Mac overleden (50)

AMSTERDAM - De Amerikaanse filmacteur en komiek Bernie Mac (Ocean's Thirteen) is zaterdagochtend op vijftigjarige leeftijd overleden aan de gevolgen van een longontsteking.

forumillustratie

" Bernie Mac is vanmorgen overleden in het Northwestern Memorial Hospital in Chicago. Heb alstublieft respect voor de familie, ze willen de komende tijd met rust gelaten worden ", laat de woordvoerder van de acteur in een verklaring weten.

De acteur werd 2 augustus opgenomen in het ziekenhuis. Mac leed aan de ziekte Hutchinson-Boeck, een ongeneeslijke aandoening waarbij ontstekingen optreden in de organen, met name de longen.

Mac speelde onder meer in de films Charlie’s Angels 2 en Transformers. Hij werd twee keer genomineerd voor een Emmy voor de succesvolle Amerikaanse sitcom The Bernie Mac Show. HR
HR
HR

Drifter
Vedette

Een stukje filmvocabulaire:

As weak as The Crystal Skull may be, it has at least contributed a new term to the language of entertainment analysis. Perhaps you're familiar with "jump the shark", which describes what happens to a TV series when the writers become so desperate they introduce obvious gimmicks. Now we have the cinema equivalent: "Nuke the fridge".

Urban Dictionary defines it as the moment when "a cinematic franchise has crossed over from remote plausibility to self-parodying absurdity ... A reference to one of the opening scenes of [The Crystal Skull] in which the titular hero manages to avoid death by nuclear explosion by hiding inside a kitchen refrigerator. Sample usage: 'When Peter Parker started doing the emo dance in Spider-Man 3, that franchise officially nuked the fridge.' "HR
HR
HR

Drifter
Vedette

En filmliefhebbers aller landen, bid uw goden aan dat deze Britse maatregel erdoor komt en dat ook het kapitalistisch rapalje der Nederlandse biscoopuitbaters het licht zal zien.

LONDEN - Steeds meer Britse bioscopen verbieden popcorn. Een van de grotere ketens van filmzalen in het land heeft nu ook besloten tot 'popcornvrije' voorstellingen. Picturehouse reageert op klachten van bioscoopbezoekers die het spul haten wegens de rotzooi, de stank en het lawaai, aldus een woordvoerder. Als de proefperiode volgende maand een succes blijkt, wordt het verbod permanent ingevoerd.HR
[Dit bericht is veranderd door Drifter (op 11 augustus 2008 03:31:00).]
HR
HR

Sven
Administrator

Drifter schreef:

En filmliefhebbers aller landen, bid uw goden aan dat deze Britse maatregel erdoor komt en dat ook het kapitalistisch rapalje der Nederlandse biscoopuitbaters het licht zal zien.

(...)
HR
Films zijn duur en als het niet meer van de popcornopbrengstenn enz. kan komen, dan gaat het erg lastig worden, Drifter. Jij mag het rapalje noemen, maar je mag een keer langs komen en de som maken zonder popcorn. Dan praat je écht anders, geloof me.
HR
HR

Peter
Moderator

Er zijn toch andere snacks die minder irritant zijn? Of zijn de kosten van verdere differentiatie vergeleken met popcorn weer zodanig dat het kaartje dan ook duurder wordt?
HR
HR

Sven
Administrator

Peter schreef:
Er zijn toch andere snacks die minder irritant zijn? Of zijn de kosten van verdere differentiatie vergeleken met popcorn weer zodanig dat het kaartje dan ook duurder wordt?
HR
Popcorn staat meer symbool, denk ik. Chips maakt bijvoorbeeld veel meer herrie. En weet je wat, er zijn ook heel veel mensen die graag popcorn eten tijdens de film.

Je kunt waarschijnlijk ook wortelbollen gaan verkopen, maar daar zitten de meeste mensen ook niet op te wachten, denk ik.

Bioscoop en popcorn horen gewoon bij elkaar, al moet je wel de films erop uitkiezen. Tijdens Transformers of Hancock maakt een knarsje meer of minder niet uit, maar bij Schindler's List is het inderdaad irritant.

En zeg nou zelf, als íedereen het nou als zó vervelend ervaart, waarom verkoopt het dan zoveel?

En differentiatie betekent niet in de eigen rugzak meenemen, he? :P
HR
HR

Peter
Moderator

:B

Dat is juist het grappige. In de filmtheaters zie ik geen popcorn, in de groetere commerciele theaters alleen niet bij de wat meer serieuze film. Het is denk ik toch meer een kwestie van de juiste plek/film kiezen en bij de blockbusters dan maar even je ergernis opzijzetten.
HR
HR

Sven
Administrator

Peter schreef:
:B
Dat is juist het grappige. In de filmtheaters zie ik geen popcorn, in de groetere commerciele theaters alleen niet bij de wat meer serieuze film. Het is denk ik toch meer een kwestie van de juiste plek/film kiezen en bij de blockbusters dan maar even je ergernis opzijzetten.
HR
Klopt, maar de films in de filmtheaters zijn meestal kostentechnisch iets goedkoper. Een hoop filmtheaters werkt ook met vrijwilligers, ze hebben andere huisvestingslasten en subsidies. Dan kun je je dat inderdaad veroorloven.
HR
HR

Gabri Cule
International

Uit: Haarlem
Vak: 114
Reg.: 8 augustus 2003

Misschien meer een onderwerp voor het praathuis??

ik bekijk deze topic toch meer om meningen van andere te horen over films.
HRHR

Deze topic is open en bestaat uit 79 pagina's: « 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62 63 64 65 66 67 68 69 70 71 72 73 74 75 76 77 78 79 »

Ga naar de vorige topic Ga naar de volgende topic

Ajax Forums » C - Supporters » Supporterscontact » The Movie Topic [Deel 4]

HR

Bookmark and Share

HR
clubgevoel
HR
HR

Gratis lid worden

HR

Battle tegen deze posters

HR

Pool-klassement pagina

HR

VoVo-klassement pagina

HR

Favoriete opstellingen

HR

Ajax Chatbox

Ga nu naar de chatbox om met andere fans van gedachten te wisselen over de club!

HR

Ajax Poll

Moet Ajax, nu Van Rhijn geblesseerd is geraakt, een nieuwe rechtsback halen?

Ja, ik heb geen vertrouwen in zijn vervangers
Ja, maar dan wel omdat ik niet tevreden ben over Van Rhijn
Nee, ik heb vertrouwen in de jeugd
Nee, ik heb geen vertrouwen in aankopen

HR

VoVo

Van de Ajax-fans denkt 34,7% dat ADO Den Haag wint van Feyenoord. Wat denk jij?

HR

Ideeënbus

We zijn op zoek naar jouw ideeën om Ajax Netwerk nog beter te maken.

HR

Pool

De posters op deze pagina verwachten van PEC Zwolle-Ajax:

HR

Oranje Netwerk

Ga nu kijken wat er op Oranje Netwerk te doen is!