Deze topic is open en bestaat uit 75 pagina's: « 1 ... 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 ... 75 »
Sven
Administrator
Uit: ...Barendrecht...
Vak: 424
Droomaankoop: -
Reg.: 6 december 2000
Kalderon
Basisspeler
Vak: -
Reg.: 22 september 2006
quote:Kijkt Peter hier niet erg naar uit?
Tarantino benadert Pitt en DiCaprio
AMSTERDAM - Quentin Tarantino heeft Brad Pitt en Leonardo DiCaprio benaderd voor zijn nieuwe film 'Inglorious bastards'. Dat meldt het filmvakblad Variety.
De regisseur heeft deze week gesprekken gevoerd met beide acteurs en de filmmaatschappijen achter de productie hopen dat deze leiden tot een samenwerking.
Samenwerking
Voor beide acteurs zou het de eerste keer zijn dat ze direct samenwerken met Tarantino, die afgelopen jaar in de publiciteit kwam door zijn samen met Robert Rodriguez verzorgde horrortweeluik 'Grindhouse'.
Pitt speelde wel ooit in 'True romance', waarvan Tarantino het scenario schreef. Hij kreeg het script naar verluidt onder ogen nog voordat de filmstudio's het lazen.
'Inglorious Bastards'
'Inglorious Bastards' wordt dit najaar gefilmd in Frankrijk en Duitsland. Volgens ingewijden is het script 'typisch Tarantino', wat duidt op veel actie, geweld en humor.
De film speelt zich af tijdens de Tweede Wereldoorlog, waarin een groep Amerikaanse guerrillastrijders de nazi's bang maken. Het script, waarover Tarantino tien jaar heeft gedaan, is al volledig uitgelekt op internet.
Peter
Moderator
Uit: Jedi Academy Dordrecht
Vak: 119
Reg.: 5 juni 2001

quote:Dan heb ik kennelijk maar gevoel voor camp en kitsch, maar ik vond hem dus leuk. Het is een hilarische film die je niet serieus kán nemen en tegelijk een feest van herkenning. Het houterige zingen en acteren van de hoofdrolspelers is goed voor een aanhoudende slappe lach. Meryl Streep doet het echter gewoon goed, maar dát ze kan zingen weten we al sinds Postcards from the Edge. Blijf zitten als de film afgelopen is
De verfilming van de met Abbaliedjes volgestouwde musical Mamma mia! zal de mensheid in tweeën scheuren. Wie het leuk vindt om actieheld Pierce Brosnan bijna snotterend met Meryl Streep SOS te horen zingen (''Where are those happy days?''), zal zich amuseren. Met andere woorden: gevoel voor camp en kitsch is vereist.
De musical Mamma Mia! houdt het al negen jaar vol in Londens West End. Ook staat hij al jaren op Broadway. Een Nederlandse versie hield het tweeënhalf jaar uit. Met zo'n succes hoef je geen profeet te zijn om te voorspellen dat Hollywood wakker wordt.
Het resultaat is Mamma mia!, dat volgens kenners van het stuk trouw is gebleven aan de musical. Centraal in het verhaaltje staat de Engelse vijftiger Donna (Meryl Streep), die met haar twintigjarige dochter Sophie (Amanda Seyfried) op een Grieks eilandje woont, waar ze een taveerne drijft. Als Sophie gaat trouwen, wil ze haar vader uitnodigen die ze nooit heeft gezien. Complicatie: er zijn drie kandidaten, want Sophie is verwekt in een wilde Griekse vakantie. Zonder dat haar moeder het weet, nodigt haar dochter de drie mogelijke vaders -allen Engelsen- uit op haar bruiloft. Wil de echte vader opstaan?
Mamma mia! zou ondraaglijk zijn als de film zichzelf serieus zou nemen, maar dat is godzijdank niet het geval. De film, waarin luchten blauwer dan blauw en Grieken Griekser dan Grieks zijn, is pretentieloos kitschamusement over seks, huwelijksmoraal en gemiste en tweede kansen in de liefde. Dat om de paar minuten iemand uitbarst in een Abbaliedje, met vaak tenenkrommend resultaat, vergroot het kitschgehalte. Dat is in dit geval een compliment.
Wel moet de kijker bestand zijn tegen een groot wat-zijn-wij-toch-een-gekke-vrouwengehalte, maar er staan fijne teksten tegenover als: ''Voor mijn part sliep je met honderden mannen. Je bent mijn moeder en ik hou zielsveel van je''.
Sophokles
Basisspeler
Uit: Schoonhoven
Vak: 413
Droomaankoop: Christian Chivu
Uploads: 1
Reg.: 28 oktober 2003
quote:Anders ik wel. Ik heb n hele hoop dvd's (nou niet zoveel als Peter maar toch) en kijk films vooral thuis. Maar deze ga ik toch echt in de bios kijken. De acteurs, de regisseur, het script, de titel
Kalderon schreef:
(...)Kijkt Peter hier niet erg naar uit?
ArenA
Moderator
Derde plek Ajax Netwerk VoVo 2009/2010; meer prijzen
Uit: Nijkerk Gld
Vak: 420
Reg.: 18 april 2002
quote:Wel hij kan niet veel minder zijn dan deel 3, ben benieuwd.
Sven schreef:
De eerste trailer van Terminator: Salvation is nu online.
Peter
Moderator
Drifter
Vedette
Vak: Geen Seizoen Club Card
Reg.: 1 oktober 1999
Peter
Moderator
Drifter
Vedette
ArenA
Moderator
Amsterhammer
Idool
Uit: Amsterdam
Vak: -
Reg.: 31 juli 2005
quote:Ze zijn er helemaal gek op deze film in de VS - alle recorden gebroken tijdens het eerste weekeinde, volwassene kerels die gaan roepen dat het de beste Batman ooit is, zelfs de beste dergelijke verfilming ooit! Ledger blijkt daadwerkelijk schitterend te spelen, de beste Joker ooit, etc. Ik moet het nog allemaal zien maar zelfs critici blijken bijzonder enthusiast te zijn.
ArenA schreef:
Hoewel bijna niemand de nieuwe Batman film nog gezien heeft wil ik diegene die er de komende tijd naar toe gaan (misschien vind ik zelf ook nog wel een gaatje) vragen om eens wat aandachtiger naar de prestaties van onze vriend Heath Ledger te kijken.
Waar ik eigenlijk al zo'n vermoeden voor had dreigt uit te komen, ik hoor al hier en daar het woord Oscar vallen..
Nu vraag ik mij dus af gaat deze man zometeen een Oscar nominatie binnen slepen omdat hij het gewoon erg goed doet in de nieuwe Batman film (Oscar maatstaven) of gaan er nu al een paar te emtioneel doen zonder objectief te kijken?
Francesc Fabregas Soler
Icoon
Reg.: 24 juli 2005
Drifter
Vedette
Sven
Administrator
Uit: ...Barendrecht...
Vak: 424
Reg.: 6 december 2000
pokalapoketl
Talent
Uit: Grootebroek
Reg.: 3 mei 2006
quote:Derde? Het is de tweede film van de nieuwe serie. Ga als de donder Batman Begins kijken, zou ik zeggen
Francesc Fabregas Soler schreef: Ik heb Batman nooit gekeken, is het dan mogelijk om bij de derde film er zomaar in te vallen? Iets wat zo geprezen wordt moet ik natuurlijk wel zien.
Francesc Fabregas Soler
Icoon
Reg.: 24 juli 2005
quote:Zei ik derde? Ik heb geen idee hoeveel films er van zijn dus hoe ik daarbij kom
pokalapoketl schreef:
(...)
Derde? Het is de tweede film van de nieuwe serie. Ga als de donder Batman Begins kijken, zou ik zeggen.
Drifter
Vedette
pokalapoketl
Talent
Uit: Grootebroek
Reg.: 3 mei 2006

quote:
Lt. Gordon: Because he's the hero Gotham deserves, but not the one it needs right now...(…) Because he's not a hero. He's a silent guardian, a watchful protector...a dark knight.
Peter
Moderator

ArenA
Moderator
quote:Het volgende bericht;
Nu vraag ik mij dus af gaat deze man zometeen een Oscar nominatie binnen slepen omdat hij het gewoon erg goed doet in de nieuwe Batman film (Oscar maatstaven) of gaan er nu al een paar te emtioneel doen zonder objectief te kijken?
quote:[Dit bericht is veranderd door ArenA (op 24 juli 2008 15:50:27).]
'Heath Ledgers vertolking van The Joker overschat'
door onze redactie
AMSTERDAM - Volgens talkshow-host en filmcriticus Jonathan Ross wordt het optreden van acteur Heath Ledger in Batman overschat. 'Als hij niet zo jong gestorven was had men het nooit over Oscars gehad.'
De vooraanstaande filmrecensent vindt zijn rol in Brokeback Mountain veel indrukwekkender, meldt de Daily Mirror.
Ook de BBC lijkt dezelfde mening te zijn toebedeeld. Volgens de zender is Heath Ledger fantastisch, maar wordt hij er door Christian Bale als Batman, op subtiele wijze overtroffen. Toch zal hij volgens de BBC zo goed als zeker geen nominatie voor een Oscar krijgen.
Peter
Moderator
appa
Geselecteerd voor Oranje
Uit: Amsterdam
Vak: 401
Reg.: 18 oktober 2002
Sophokles
Basisspeler
Uit: Schoonhoven
Droomaankoop: Christian Chivu
Reg.: 28 oktober 2003
quote:Ik ben helemaal niet thuis in de Batman, Spiderman en Superman films van deze wereld. Dus even een vraagje; niet lachen
appa schreef:
The Dark Knight
Een woord: wow. Om met Amerikaanse termen te spreken: I'm blown away.
De film doet zijn hype eer aan. We hoeven het niet over acteerprestatie's te hebben. Als je Christian Bale, Morgan Freeman, Gary Oldman, Maggie Gyllenhaal, Aaron Eckhart (Thank you for smoking) en Michael Caine in je cast heb zitten, zit het daar wel snor mee.
De film heeft ook van die typische momenten die je altijd blijft onthouden. De potloodscene werd al aangehaald bijvoorbeeld. De film weet een perfecte balans te vinden tussen spektakel, spanning, verhaalopbouw en dramatische wendingen.
Ik had het er na afloop nog met iemand over en Peter begon daar ook al over. Tim Burton's Gotham was een fantasiewereld, waardoor Batman als een soort SF figuur gezien werd. Toen Harvey Dent na een minuut of 20 over Gotham begon, had ik opeens pas weer door dat Batman en Bruce Wayne idd niet in New York ofzoiets woont. Christopher Nolan (die overigens nog geen slechte film in zijn korte carriere gemaakt heeft, dus met een eventueel vervolg zit het heus ook wel weer snor: de Pinquin of de Riddler?) heeft Batman naar een hedendaagse wereld gebracht en heeft simpelweg de ideale "superheld" film gemaakt.
En dan nog even Heath Ledger. Zijn vertolking is fenomenaal en wel om de reden dat hij op momenten lekker uithaalt met zijn karakter, maar dat afwisselt met wat sobere momenten zodat zijn karakter altijd binnen de lijnen blijft en je gefascineerd blijft door The Joker. Fantastisch!
Andere toppers in The Dark Knight zijn natuurlijk de score van Hans Zimmer en James Newton Howard. In de trailers vond ik deze al chilling, in de film is het simpelweg fantastisch. En het script van Chris Nolan en zijn broer is natuurlijk zeer gevat, intelligent en heeft een paar geweldige vondsten.
Why so serious?
Let's put a smile on your face!
Hands down tot nu toe de beste film van 2008!
Peter
Moderator
Sheik Yerbouti
Internationale topspeler
Uit: Groningen
Reg.: 16 augustus 2007
quote:Tja, ik heb de film nog niet gezien maar als je gewend bent aan Cesar Romero als The Joker, Burgess Meredith als The Penguin en vooral Adam West als Batman, dan valt elke nieuwe vertolking toch een beetje tegen.
Peter schreef:
The Dark Knight
Ik wilde al een uitgebreide bespreking plaatsen, maar mijn voorganger was me dus voor. Het klopt dat de hype volledig wordt waargemaakt. Het klopt dat Ledger een 'chilling performance' geeft, het klopt dat deze film je de hele tijd op het opuntje van je stoel houdt. Ik heb genoten.
Ik had het vannacht nog met iemand over de Batmanfilms. Eigenlijk is het oneerlijk om te zeggen, maar The Dark Knight is de beste Batmanfilm die er tot nu toe gemaakt is. Waarom is dat oneerlijk? De stijlbreuk tussen de serie die ingezet is door Tim Burton en belachelijk werd via Joel Schumacher en de stijl van Christopher Nolan. Burton en Schumacher hebben campy Batmanfilms gemaakt, Nolan gooit het op realisme en psychologisering. Dat laatste bevalt me een stuk beter. Om dezelfde reden is het een beetje onzin om de vertolkingen van de Joker door Nicholson en Ledger met elkaar te vergelijken: ander soort film, andere insteek. Los hiervan: Ledger is voor deze film de perfecte Joker. Het mooie is ook: er is geen slechte rol; in deze film.
Deze topic is open en bestaat uit 75 pagina's: « 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62 63 64 65 66 67 68 69 70 71 72 73 74 75 »
Ajax Forums » C - Supporters » Supporterscontact » The Movie Topic [Deel 4]

Ga nu naar de chatbox om met andere fans van gedachten te wisselen over de club!
Wat vind jij van het nieuwe uitshirt (foto's)?
Van de Ajax-fans denkt 94,2% dat Roda JC wint van Sparta Rotterdam. Wat denk jij?
We zijn op zoek naar jouw ideeën om Ajax Netwerk nog beter te maken.