Ajax Netwerk
vrijdag 18 april 2014 - 15:05                      favorieten | nieuwsbrief | RSS RSS
Ga naar de vorige topic Ga naar de volgende topic

Ajax Forums » Supporterscontact » The Movie Topic [Deel 4]

HR

Deze topic is open en bestaat uit 79 pagina's: « 1 ... 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 ... 79 »

HR

paulschoptkont
Idool

Vak: 129
Droomaankoop: -
Reg.: 9 december 2005

quote:HR
Drifter schreef:

Tussen de regels door, lees ik in alle bovenstaande eigenlijk licht teleurgestelde maar vergoeilijkende reacties van (ex-)fanboys. Ik vermoed dus dat de film geen mislukking is, maar ook verre van een evenwaardig vervolg vormt. Vanavond is hier de première en tickets waren tegen de 25 euro. Ik pas dus maar, ik zal de film later wel eens kijken, als de grootste hype voorbij is.
(...)
HR
Je vermoeden blijkt bewaarheid. Ik vond het een vermakelijke film, totaan het zeer teleurstellende einde.

Klik hier om de spoiler te bekijken
HR
HR

Timm.
Bankzitter

Uit: Amsterdam
Vak: 424
Reg.: 22 oktober 2006

Iemand gister de film "Johan" gezien op nederland 3?
Had er nog nooit van gehoord maar vond het wel een mooie film.
HR
HR

Peter
Moderator

Uit: Jedi Academy Dordrecht
Vak: 119
Reg.: 5 juni 2001

Sky Captain and the World of Tomorrow

Toen hij in 2004 uitkwam had ik mijn buik even vol van gecomputeriseerde films. Onterecht, in dit geval. Ik weet niet wat het is, een zeer geslaagde stripachtige film of zelfs een film noir-achtige science fictionfilm, maar dat is niet zo belangrijk. Jude Law en Gwyneth Paltrow zijn perfect gecast als de held en de nieuwsgierige journaliste. Ik vind dit een van de betere scifi films van de afgelopen jaren. Grotesk, dreigend, grappig, goede dialogen en spannend.

A Guide to recognize your Saints

Ik weet niet of deze film de Nederlandse bioscopen heeft gehaald, maar zo ja, dan is het zonde dat ik hem over het hoofd heb gezien. Robert Downey jr speelt een man die door zijn moeder (Dianne Wiest) wordt gebeld om na jaren eens terug te keren naar huis om zijn zieke vader te bezoeken. We worden meegenomen naar Queens, 1985, naar de gebeurtenissen die uiteindelijk tot de vlucht uit Queens hebben geleid. Shia Labeouf, Robert Downey Jr en Rosario Dawson zijn prima gecast, maar het goeie van deze film is dat er niemand buiten zijn rol valt. Alles klopt; het verhaal, de dialogen, het acteerwerk. Geen grote film, maar wel een mooie coming of age-film over vaderliefde en broederschap.
HR
HR

Sven
Administrator

Uit: ...Barendrecht...
Reg.: 6 december 2000

Regisseur Sydney Pollack (73) overleden

forumillustratie

Los Angeles, 27 mei. De Amerikaanse regisseur, acteur en filmproducent Sydney Pollack is maandag op 73-jarige leeftijd overleden. Dat heeft zijn woordvoerster Leslee Dart tegen Amerikaanse media gezegd. De regisseur leed al enige tijd aan ******. Hij overleed in zijn woning in Los Angeles.

Pollack drukte vanaf de jaren zestig zijn stempel op Hollywood, met succesvolle films als The Way We Were en Tootsie. Voor het tragische liefdesdrama Out of Africa (1985), dat bekroond werd met 7 Oscars, ontving hij de awards voor beste film en beste regie.

Naast films regisseerde Sydney Pollack ook televisieseries. Als acteur speelde hij in tientallen films en series. In populaire series als Will & Grace, The Sopranos en Frasier dook hij op als gastacteur.

De eerste grote Hollywoodfilm waar Pollack in speelde was War Hunt (1962). Op de set ontmoette hij Robert Redford, met wie hij goed bevriend raakte. Redford zou uiteindelijk in zes van zijn films spelen.

Ook als producent bleek Pollack succesvol. Hij produceerde onder meer The Talented Mr. Ripley, Cold Mountain en The Firm. HR
Goede vakkundige regisseur en een onderschat acteur. Recentelijk nog te zien in 'Michael Clayton' en volgende week zijn laatste rol in de cliché romantische komedie 'Made Of Honour'. Zijn laatste films als regisseur zijn al weer een tijdje terug, met een documentaire over het leven van Frank Gehry en 'The Interpreter' uit 2005 als zijn laatste wapenfeiten.
HR
HR

Peter
Moderator

Een grootheid. R.I.P.
HR
HR

Sven
Administrator

Oeps. Ik lig erg achter realiseer ik me.

Iron Man

Niet voor niets blijft Jon Favreau's Iron Man weken aaneen grote bezoekersaantallen binnenhalen in de VS. Het is gewoon een van de beteren in het superheldengenre. Robert Downey, jr. speelt een briljante over the top versie van, laten we eerlijk zijn, zichzelf als Tony Stark.

Special Fx zijn top, en wacht even tot na de aftiteling, die minuut film mag je eigenlijk niet missen. B)

Iron Man 2 komt in eind april 2010 in de bioscoop. I'm
there! B)

8

In Bruges

Aparte misdaad/thriller/drama/comedy met Colin Farrell, Brendan Gleeson en Ralph Fiennes. Twee huurmoordenaars moeten na een klusje even onderduiken in Brugge. Dat is eigenlijk het hele verhaal, maar dat het daar niet bij blijft moge duidelijk zijn.

Toen ik voor het eerst de trailer zag dacht ik, voor wie maken ze dit? Na de film wist ik 't, in ieder geval voor mij. Heel apart en Fiennes steelt de film in het kleine rolletje dat hij heeft... B)

7,5

Forgetting Sarah Marshall

Komedie uit de Apatow-stal (40 Year Old Virgin, Superbad e.a.) over een man die gedumpt wordt door zijn bekende tv-ster vriendin en ter verwerking naar Hawaii gaat. Uiteraard ging zij daar nou ook net heen met haar nieuwe vriend...

Grote aanrader voor de liefhebbers van de humor uit Knocked Up en Superbad, maar als je die niet kan waarderen zou ik maar uit de buurt blijven. Sarah Marshall blijft wat betreft op bekend terrein, erg geinig dus. :B

7

What Happens In Vegas

Ietwat generieke romcom met Ashton Kutcher en Cameron Diaz. Aardig verhaaltje en Kutcher en Diaz maken er met hun aanwezigheid het beste van. Het is luchtig, licht verteerbaar vermaak, met af en toe een écht leuke grap. Niks mis mee, gewoon een lekker filmpje als je je over de voorspelbare plotwendingen heen kan zetten. ;)

6
HR
HR

Peter
Moderator

Hoe doet die Britse komiek het in Forgetting Sarah Marshall? Ik heb het gevoel dat die de hele film kan maken of breken...
HR
HR

Sven
Administrator

Peter schreef:
Hoe doet die Britse komiek het in Forgetting Sarah Marshall? Ik heb het gevoel dat die de hele film kan maken of breken...
HR
Laat ik het zo zeggen. Hij breekt 'm in ieder geval niet. ;)

Hij is ook, als ik het goed gehoord heb, alweer voor een nieuwe film gevraagd.
HR
HR

Sven
Administrator

Na Rocky Balboa, John Rambo, John McClane en Indiana Jones komt de volgende jeugdheld terug naar de bioscoop...

Eddie Murphy back in 'Beverly Hills'

Brett Ratner negotiating to direct 4th 'Cop' film
On the heels of the successful revival of the "Indiana Jones" franchise, Paramount has set in motion a fourth installment of " Beverly Hills Cop ".
Eddie Murphy is attached to reprise his role as Detroit detective Axel Foley, and Brett Ratner is negotiating to direct.

Studio is aiming for a 2009 production start and a summer 2010 release.

Lorenzo di Bonaventura will produce. Jerry Bruckheimer, who produced the original " Beverly Hills Cop " trilogy with late partner Don Simpson, won't be actively involved in the new film.

Murphy approached the studio about reviving the franchise that cemented his status as a B.O. mega-star. Par brass were eager to land another picture with Murphy after he finished the Karey Kirkpatrick-directed "NowhereLand," which Paramount releases in June 2009.

That film was also produced by Di Bonaventura, who is working on the summer 2009 releases "G.I. Joe" and "Transformers 2."

The studio canvassed a number of directors before choosing Ratner. A writer will be hired shortly.

Released in 1984, the original " Beverly Hills Cop " grossed $316 million worldwide and spawned two sequels. All told, the three pics grossed $712.9 million worldwide. The last was released in 1994.

Murphy is currently toplining the Brian Robbins-directed "A Thousand Words" for DreamWorks.

Ratner has been developing the Hugh Hefner biopic "Playboy" for Universal and Imagine.HR
Bron: Daily Variety

[Dit bericht is veranderd door Sven (op 29 mei 2008 09:33:24).]
HR
HR

rbuitv
Talent

Vak: Geen Seizoen Club Card
Reg.: 10 december 2006

Sven schreef:

Na Rocky Balboa, John Rambo, John McClane en Indiana Jones komt de volgende jeugdheld terug naar de bioscoop...

(...)

HR
Weetje hoe ge-ni-aal!!! Haha!
Tututututuuuuututututuutuuutuutuutututututttuiuuu... (Alleen dat deuntje al)!

De films waren altijd erg geinig!

Dus deze wil ik natuurlijk ook wel zien, al ben ik benieuwd hoe ze dat gaan na-maken!
HR
HR

Drifter
Vedette

Reg.: 1 oktober 1999

Sven schreef:

(...)

HR
Werkt niet. Het geheim van BHC I was dat Eddie Murphy Axel Foley was. Jong, arm en een grote bek. Tegen de tijd van de tweede film was dat effect al voor een deel verdwenen en in het gros Eddie Murphy films daarna werd het alleen maar erger. BHC III was tot mijn verbazing nog best ok, maar nog eens 15 jaar later? Ik zie het niet zitten...
HR
HR
HR
HR

0634
Administrator

Vak: -
Reg.: 2 januari 2006

Flashback to the eighties in Indiana jones and the kingdom of the crystal skull. Tja, toch wel een echte Indy-film. Volop actie vanaf de eerste minuut, een schat, slechterikken, mysteries, enge beesten, nog meer enge beesten, een hoog tempo en van tijd tot tijd wat voor de hand liggende grapjes. Haalt niet het nivo van delen 1 en 2, maar wat mij betreft zeker wel de moeite waard.

Een kleine 8.
HRHR
HR

Peter
Moderator

Leatherheads is een door George Clooney gemaakte romcom over een prof. American football-speler (George Clooney) en een journaliste (Renee Zellwegger in het enige soort rol wat haar wel past) in de beginjaren van het professionele American football. De nadruk ligt gelukkig wel op humor. Ook in het romantische verhaal snauwen Clooney en Zellwegger elkaar flink af, op een manier die doet denken aan de Spencer Tracy/Katherine Hepburne - films. Zeer geslaagd dus. Het verhaal en de ontwikkelingen lijken Clooney op het lijf geschreven; cynische vrije jongen doet alles om te winnen, maar dan wel op een eerlijke manier. Ik ging er een beetje cynisch heen, maar de muziek en de aanstekelijke humor hebben het cynisme al snel laten varen.

[Dit bericht is veranderd door Peter (op 14 juni 2008 12:38:41).]
HR
HR

Drifter
Vedette

In Bruges is een melancholisch verhaal over twee gruwelijk vloekende Engelse/Ierse moordenaars die stranden in Brugge. De plot is dunnetjes maar er gebeurt veel onder de oppervlakte en wie het op zich af laat komen, zal zich geen seconde vervelen.

Brugge zelf speelt een hoofdrol op dezelfde wijze dat Venetië dat deed in Don't Look Back (dank, Peter) en imponeert met zijn druilerige winterbeelden. De middeleeuwse concepten van goed en slecht worden treffend verwerkt en een hele stoet van boeiende nevenpersonages (dwergen, skinheads, femme fatales, hoeren, moederlijke archetypen, etc) maakt het geheel af.

Bescheiden toppertje.
HR
HR

Peter
Moderator

Drifter schreef:

Brugge zelf speelt een hoofdrol op dezelfde wijze dat Venetië dat deed in Don't Look Back (dank, Peter) en imponeert met zijn druilerige winterbeelden.HR
Geen dank, maar je zal Don't look now bedoelen, niet de Dylan-docu. ;)
HR
HR

Drifter
Vedette

Klopt. Don't Look Back / Don't Look Now / Don't Look Back In Anger ... Soms wordt het me teveel.

Gister trouwens nog een mooie documentaire gezien: Surfwise. De 84-jarige Dorian Paskowitz surft nog elke dag, maar zijn kinderen ziet hij niet zo vaak meer. Hij heeft er anders wel genoeg: negen. Dorian, vrouw en negen kinderen reisden bijna 20 jaar non-stop in een campervan door de USA, van het ene surfstrand naar het andere. De documentaire kijkt terug op de hippie-idealen van de familie en de gevolgen die de keuzes van de ouders zouden hebben op de levens van hun kinderen. Soms denken zij dankbaar terug aan de mooie herinneringen, maar soms wordt het bijna ondraaglijk bitter.

Surfwise is zeker niet te missen voor fans van het docu-genre of voor mensen die zelf ook al eens speelden met het idee om de deur definitief achter zich dicht te trekken. Spoilertje: wat is dan het advies van Dorian om op je 84e nog elke dag te kunnen surfen? No sugar. No fat. Exercise.

[Dit bericht is veranderd door Drifter (op 14 juni 2008 23:27:45).]
HR
HR

Peter
Moderator

Closing the ring is van regisseur Richard Attenborough (A Bridge too far, Gandhi, etc), voor mij al een reden om te gaan. Fout. Bouketreeksfilmpje over spoken uit het verleden (WO II) en vergane beloftes met een overacterende Shirley MacLaine en een nog erger overacterende Christopher Plummer. Zelfs de borsten van Mischa Barton konden deze film niet meer redden. Dit moet serieus een van slechtste films van Attenborough, zo niet zijn slechtste film zijn.

The Incredible Hulk is daarentegen erg goed; de flop van Ang Lee kan in de archieven, dit is de échte Hulk, zoals we die uit de strips kennen. Ed Norton is een prima Bruce Banner, Liv Tyler bewijst eeuwige schoonheid te hebben en William Hurt is prima op dreef als Generaal Ross. Goeie special effects en een echt Hulk-verhaal. De superheldfilms hebben gemiddeld nu een prima niveau bereikt, gare films als The Punisher, Daredevil en die eerdere Hulk-film kunnen naar de archieven van het Filmmuseum in Amsterdam om eens bij een Night of Bad Taste vertoond te kunnen worden.

Klik hier om de spoiler te bekijken
HR
HR

Sven
Administrator

Triest. Eén van de beste make-up/special effects mensen uit de filmgeschiedenis is plotseling overleden.

Zijn special effects werk is bekend uit films als 'Aliens' en 'Predator' tot aan het recente 'Iron Man' en hij was al begonnen aan het werk voor de nieuwe Terminator film.

forumillustratie

forumillustratie

forumillustratie
Stan Winston (1946-2008)

Een grootheid was het, die gemist zal worden.
HR
HR

Kalderon
Basisspeler

Vak: -
Reg.: 22 september 2006

Het EK is voorbij hoor, jullie kunnen weer films gaan kijken. ;)

Drifter schreef:

Werkt niet. Het geheim van BHC I was dat Eddie Murphy Axel Foley was. Jong, arm en een grote bek. Tegen de tijd van de tweede film was dat effect al voor een deel verdwenen en in het gros Eddie Murphy films daarna werd het alleen maar erger. BHC III was tot mijn verbazing nog best ok, maar nog eens 15 jaar later? Ik zie het niet zitten...HR
Axel zelf ook niet meer, getuige dit artikel. Hij wil weer stand-up gaan doen. :I Raw en Delirious zijn hier jeugdsentiment, maar volgens mij gaat dit anno nu ook niet meer werken...
HR
HR

Sven
Administrator

Kalderon schreef:

Het EK is voorbij hoor, jullie kunnen weer films gaan kijken. ;)
(...)Axel zelf ook niet meer, getuige dit artikel. Hij wil weer stand-up gaan doen. :I Raw en Delirious zijn hier jeugdsentiment, maar volgens mij gaat dit anno nu ook niet meer werken...
HR
Ik las ook een nieuwsbericht waarin stond dat regisseur Brett Ratner hem toch gaat proberen over te halen. Of dat gaat lukken, wie weet...
HR
HR

Drifter
Vedette

Zijn er nog mensen die films kijken? Ik vlieg morgen weer intercontinentaal, dus dan kan ik misschien wat nieuw werk zien...
HR
HR

Miralem Sulejmani
Bankzitter

Uit: Amsterdam
Reg.: 22 oktober 2006

Gister "We own the night" gezien, wel een goede actiefilm.
HR
HR
Grizly park
Groep jongeren die in aanraking is gekomen met de politie moeten het Grizlypark gaan schoonmaken. De legende verteld dat er diverse kinderen vroeger zijn opgegeten door beren en dat de laatste beer al jaren terug is geschoten. In het bos komen ze in aanraking met een seriemoordenaar, grizlyberen, wolven etc. De jongeren worden één voor één vermoord.

Voorspelbaar einde, weinig spanning, slecht verhaallijn...

cijfer: 4

Black hawk down
Goede aktie film gebaseerd op de Amerikaanse elite troepen die in Mogadishu, Somalië, hebben gevochten.

Van begin tot einde drama en aktie.

cijfer: 8

S.W.A.T.
Een S.W.A.T. team krijgt de opdracht om een grote drugsbaron te transporteren. Dit gaat alleen niet zonder slag of stoot. De drugsbaron heeft 100 miljoen uitgeloofd voor degene die hem bevrijd.

Vrij voorspelbaar scenario maar wel lekker veel aktie maar niet al te veel diepgang.

cijfer: 7

Borderland
Een groepje Amerikaanse studenten gaat naar Mexico om lol te maken. Al snel komen ze in aanraking met een satanistische sekte. Één van de vrienden word namelijk gegijzeld door de sekte. Hij zal moeten dienen om te worden opgeofferd.

Een oud agent die zijn maat heeft verloren door de sekte komt te hulp schieten en de race tegen de klok begint.

Veel gruwlijke (geweldadige) scene's, best wel aardige verhaallijn en spanning.

cijfer: 7
HR
HR

Die Lange
Basisspeler

Reg.: 8 december 2004

Onlangs Kung Fu Panda gezien.

Een animatiefilm met een dikke panda ( met de stem van Jack Black) die helemaal gek is van Kung Fu. Bij toeval (of niet ;) ) wordt hij gekozen als nieuwe Drakenkrijger.

Leuke film met ook prachtige animatie, leuk tussendoortje. Een 7.
HRHR

Deze topic is open en bestaat uit 79 pagina's: « 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62 63 64 65 66 67 68 69 70 71 72 73 74 75 76 77 78 79 »

Ga naar de vorige topic Ga naar de volgende topic

Ajax Forums » C - Supporters » Supporterscontact » The Movie Topic [Deel 4]

HR

Bookmark and Share

HR
clubgevoel
HR
HR

Man van de Wedstrijd

Kies de Man van de Wedstrijd

HR

VoVo-klassement pagina

HR

Favoriete opstellingen

HR

Ajax Chatbox

Ga nu naar de chatbox om met andere fans van gedachten te wisselen over de club!

HR

Ajax Poll

Moet Ajax Hakim Ziyech kopen?

Ja
Nee
Alleen als er een speler vertrekt
geen idee...

HR

VoVo

Van de Ajax-fans denkt 13,5% dat PEC Zwolle wint van PSV. Wat denk jij?

HR

Ideeënbus

We zijn op zoek naar jouw ideeën om Ajax Netwerk nog beter te maken.

HR

Pool

De posters op deze pagina hebben nog geen voorspellingen ingestuurd voor PEC Zwolle-Ajax.

HR

Oranje Netwerk

Ga nu kijken wat er op Oranje Netwerk te doen is!