Ajax Netwerk
zondag 26 oktober 2014 - 07:59                      favorieten | nieuwsbrief | RSS RSS
Ga naar de vorige topic Ga naar de volgende topic

Ajax Forums » Supporterscontact » The Movie Topic [Deel 4]

HR

Deze topic is open en bestaat uit 80 pagina's: « 1 ... 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 ... 80 »

HR

Flavio
Regelmatige invaller
Opper Chat-Operator

Uit: Ùاد٠اÙÙÙÙ&Ug
Vak: Geen Seizoen Club Card
Droomaankoop: -
Reg.: 29 september 2003

Nog even en dan komt de nieuwe Indiana Jones uit jongens! B)
HR
HR

AFCA 428
Legende

Uit: Amstelveen
Vak: 127
Droomaankoop: Rafael van der Vaart
Reg.: 6 september 2005

Taken

quote:HR
Bryan (Liam Neeson) is een CIA-spion in ruste die af en toe nog een bewakingsklusje aanneemt voor de poen. Hij is gescheiden van Lenore (Famke Janssen) met wie hij een dochter heeft, de tiener Kim (Maggie Grace). Als na lang zeuren Kim op reis mag naar Europa staat Bryan erop dat zijn dochter hem regelmatig op de hoogte houdt. De eerste avond in Parijs belt Kim haar vader en ziet tijdens hun gesprek dat haar vriendin in een andere kamer ontvoerd wordt. Ook Kim moet eraan geloven en wordt gekidnapt. Bryan twijfelt geen moment en reist af naar Parijs waar hij zijn dochter moet zien te redden uit de klauwen van een Oost-Europese bende van seksslaafhandelaren. Hij schuwt geen enkel middel om zijn doel te bereiken.HR
Ik heb deze film gisteren in de bioscoop gezien en heb me 94 minuten lang zeer goed vermaakt. Het verhaal zit heel goed in elkaar, de actie in de film is geweldig en de hoofdrolspeler vervulde zijn rol meer dan goed.
Ik denk dat een ieder zich zal vermaken bij deze film. Omdat ik vond dat de makers van de film 1 punt zijn vergeten (ik zet dit onder spoiler voor de mensen die nietswillen weten) krijg de film van mij een mooie 8,5.

Klik hier om de spoiler te bekijken

Cast: Liam Neeson, Famke Janssen, Maggie Grace, Holly Valance, Goran Kostic

Actie, Thriller

94 minuten

forumillustratie
HR
HR

van Reenen
Basisspeler

Uit: Utrecht
Reg.: 23 juni 2002

Tipje: Een grote rode videotheek (heb de naam niet onthouden) op de v. Woustraat gooit al zn Huur-DVD's er uit: alles = 3 voor een tientje. Zat aardig wat leuks bij B)
HR
HR

Flavio
Regelmatige invaller
Opper Chat-Operator

Nadeel ervan is dat op die dvd's vaak fouten zitten. Dit komt door de vele krassen die er in de loop der tijd op zijn gekomen. Heb een paar keer een dvd gehuurd bij de videotheek, maar heb ze géén van allen ooit af kunnen kijken.. zucht :denk
HR
HR

Sophokles
Geselecteerd voor Oranje

Vak: 428
Uploads: 1
Reg.: 28 oktober 2003

Flavio schreef:

Nadeel ervan is dat op die dvd's vaak fouten zitten. Dit komt door de vele krassen die er in de loop der tijd op zijn gekomen. Heb een paar keer een dvd gehuurd bij de videotheek, maar heb ze géén van allen ooit af kunnen kijken.. zucht :denk
HR
Ik heb een hele hoop ex-rentals, en ik heb er ook weleens last van - een stukje keukenpapier en een heel klein beetje vocht werkt prima.

[Dit bericht is veranderd door Sophokles (op 8 mei 2008 19:24:33).]
HR
HR

Flavio
Regelmatige invaller
Opper Chat-Operator

Goede tip, zal dat volgende keer eens proberen als dat probleem zich voor doet. :)
HR
HR

Sven
Administrator

Uit: ...Barendrecht...
Vak: 424
Reg.: 6 december 2000

Ik zal ongetwijfeld de enige, door George Lucas zo zwaar geindoctrineerde, zijn die dit kan waarderen, maar hierbij de eerste poster voor 'Star Wars: The Clone Wars'.

forumillustratie

Iemand deze al gezien? Josh Brolin als George W. Bush:

forumillustratie
HR
HR

Drifter
Vedette

Reg.: 1 oktober 1999

De kop klopt, maar de ogen staan nog niet dom genoeg...
HR
HR

Drifter
Vedette

Ain't It Cool plaatst een slechte bespreking van de nieuwe Indiana Jones film (met spoilers). Enkele kernzinnen (zonder spoilers):

The big problem with the movie is that the traps or perilous moments are completely ass-inine and ridiculous. Indy has a few lines that work and a million that don't. He just never shows signs of worry or distress. No tension.

It's definitely not a good Indy Movie. But for those of you that feel that the new Star Wars Movies robbed your childhood, expect some molestations from Uncles' George and Steven...
HR
HR

Sven
Administrator

Drifter schreef:

Ain't It Cool plaatst een slechte bespreking van de nieuwe Indiana Jones film (met spoilers). Enkele kernzinnen (zonder spoilers):

The big problem with the movie is that the traps or perilous moments are completely ass-inine and ridiculous. Indy has a few lines that work and a million that don't. He just never shows signs of worry or distress. No tension.

It's definitely not a good Indy Movie. But for those of you that feel that the new Star Wars Movies robbed your childhood, expect some molestations from Uncles' George and Steven...
HR
Smaak is een mooi iets. :B Ook een wat positievere, spoilerfree kijk op Indy:

One thing’s for sure, after the lights come up... true fans and new ones will continue “the man in the hat’s” adventures in their imaginations.

While I can’t profess to know what Indiana Jones movie people will be expecting to see at 12:01 on May 22nd, I can say this about the one Lucas, Spielberg and Ford have given us: I liked it, a lot.
And like all the others, I’ll look forward to seeing it again with friends and having a good time. Sometimes, that’s what a good movie is for.HR
HR
HR

Peter
Moderator

Uit: Jedi Academy Dordrecht
Vak: 119
Reg.: 5 juni 2001

Tsja, Sven, vind je het heel erg dat ik na The Phantom menace een beetje seceptisch ben? Niet dat ik niet ga, maar tóch....
HR
HR

Sven
Administrator

Peter schreef:
Tsja, Sven, vind je het heel erg dat ik na The Phantom menace een beetje seceptisch ben? Niet dat ik niet ga, maar tóch....
HR
Sceptisch is één ding, maar sommige mensen zullen in hun aversie tegen Lucas nooit toegeven dat het eventueel wel een goede film is.
Ik bedoel, als je met het idee dat hij slecht is de zaal inloopt, dan bestaat er zomaar de kans dat ie dat ook daadwerkelijk is. ;)
HR
HR

Peter
Moderator

Goed punt, ik moet dus maar even loslaten wat voor teleurstelling TPM was.
HRHR
HR

Drifter
Vedette

OK, vergeet dan ook niet om 1/3e van AotC en 1/4e van RotS los te laten... :B

Ik ben hier trouwens zwaar werk aan het leveren. Alle films die de vrouw niet wou zien, kan ik bekijken nu ze weg is. L'Avventura, Professione Reporter, Fellini's Satyricon, Andrei Rublev, La Regle Du Jeu. Ik kan straks wel wat Lucasfilm gebruiken!
HR
HR

Sven
Administrator

Drifter schreef:

De kop klopt, maar de ogen staan nog niet dom genoeg...
HR
forumillustratie
HR
HR

zlatan-online.nl
Vedette

Vak: -
Droomaankoop: Zlatan Ibrahimovic
Reg.: 6 augustus 2003

ik ga de clone wars wel kijken, ik zie wel of het slecht is of niet..
je moet alle aspecten van het leven bekijken en onderzoeken ;)
HR
HR

Drifter
Vedette

Jan de Bont maakt vervolg op Point Break

De Nederlandse regisseur Jan de Bont gaat een vervolg maken op de hitfilm Point Break uit 1991. De film, die als voorlopige titel Point Break: Indo draagt, speelt zich twintig jaar na de gebeurtenissen in het eerste deel af. Aan het slot van het origineel verdween de surfende bankrover Bodhi in de Australische golven. Het is nog niet bekend of Keanu Reeves en Patrick Swayze ook nu weer de hoofdrollen zullen vertolken.HR
Ik ben nog niet gecontacteerd, bizar... ;)
HR
HR

Drifter
Vedette

The Kite Runner in zo'n verhaal waarbij je na tien minuten voelt dat er een grote boodschap aankomt. In dit geval: hoe wordt het onrecht hersteld als jeugdvrienden elkaar verraden. De setting voor het verhaal is Aghanistan voor de Russen, tijdens de Russen, en na de Russen. Veel meer zal ik niet over de plot vermelden omdat dit een echte "plotfilm" is: de beelden zijn soms best aardig, de acteurs voldoen, maar alles staat geheel in functie van de uitkomst van het verhaal.

De vraag bij een dergelijke film is dan ook of de climax de investering waard was. In het geval van The Kite Runner is dat wel het geval, want hoewel er een aantal toevalligheden teveel zijn (de scenes met de katapulten), worden de eindjes geleidelijk mooi aan elkaar geknoopt tot het grote traanmoment mag volgen. Dat er in de tweede helft eerst ook nog eens flinke spanning wordt opgebouwd, is mooi meegenomen. Eerst slaan, dan zalven!
HR
HR

Nihad
Idool

Uit: Delft
Vak: 412
Reg.: 31 juli 2001

Deze posting is niet nieuw sinds je vorige bezoek Gepost op 16 mei 2008 om 15:21:47.  Profiel  Stuur een privébericht  Bezoek de homepage  MSN: nihad412@hotmail.com  Wijzig deze posting  Quote deze posting in je reactie
HR

Sven schreef:

(...)

Sceptisch is één ding, maar sommige mensen zullen in hun aversie tegen Lucas nooit toegeven dat het eventueel wel een goede film is.
Ik bedoel, als je met het idee dat hij slecht is de zaal inloopt, dan bestaat er zomaar de kans dat ie dat ook daadwerkelijk is. ;)
HR
Wat een onzin. Als Indy 4 een goede film wordt dan zal men dat toegeven. Daarbij meen ik mij nog te herrineren dat ROTS destijds wel positieve kritieken kreeg, iets te positief want achteraf was ROTS ook maar zo zo.

Het zal mij niks verbazen als Indy 4 een opeenhoping wordt van slechte dialogen en een matige verhaallijn.
HR
HR

Sven
Administrator

Indiana Jones and the Kingdom of the Crystal Skull

De film waar de fans (ik incluis) 19 jaar op hebben gewacht. Negentien jaar wachten creëert bijna irreële verwachtingspatronen. De moeder aller films komt weer in de bioscoop. Dat is natuurlijk ietwat overtrokken. 'Raiders Of The Lost Ark' was een ontdekking, een nieuwe ervaring en 'Indiana Jones and the Temple of Doom' en 'Indiana Jones and the Last Crusade' waren heerlijke vervolgavonturen van de populairste archeoloog ter wereld.

Het kan lijken dat ik me aan het indekken ben tegen negatieve reacties, maar die kunnen me eerlijk gezegd niet zoveel schelen. Ik heb namelijk de nieuwe Indiana Jones gezien en dat stemt me bijzonder vrolijk.

Halverwege de film gisteravond bekroop me een soort gelukzalig gevoel. Ik realiseerde me dat de afgelopen negentien jaar culmineerden in een gewoonweg fijne filmervaring met oude vrienden op het scherm die ik gemist had. De interactie tussen Harrison Ford en Karen Allen alleen is al meer dan genoeg reden om deze film te gaan zien. Het mooie contrast tussen de (zoals altijd maar kort) lesgevende Jones en de avonturier Jones is weer als vanouds, net als het ontcijferen van oude talen en mysterieuze berichten.

Harrison Ford ís Indiana Jones. Dat zegt eigenlijk genoeg. Vanaf het allereerste moment dat hij zijn hoed opzet zit je er weer helemaal in. De film zit vol met mooie hommages aan de eerdere films uit de serie, maar ook aan andere genrefilms en klassiekers. Indiana Jones is altijd al een nostalgisch getinte serie geweest, met veel respect voor de avonturenfilms uit het verleden.

De nieuwere tijdsgeest van de ouder geworden Indy is ook zeer passend, al wordt je wel nieuwsgierig naar de tussengelegen heldendaden waar her en der naar gerefereerd wordt.

Harrison Ford zei laatst al dat ze deze films niet maken voor de recensenten, maar voor de mensen die naar de bioscoop kwamen. Hij heeft groot gelijk, ook al zijn de kritieken overwegend positief. Ik ben in ieder geval blij dat een oude vriend er weer is, al is het maar voor 123 minuten.

Welkom thuis, Indiana Jones. Je werd gemist.
HR
HR

pokalapoketl
Talent

Uit: Grootebroek
Reg.: 3 mei 2006

Indiana Jones and the Kingdom of the Crystal Skull (Steven Spielberg – 2008)

forumillustratie

Nevada 1957. Een groep Russiche soldaten onder leiding van Irina Spalko (Cate Blanchett) weet midden in de koude oorlog een Amerikaanse geheime militaire basis binnen te dringen. In een hangar vol kratten moeten de ontvoerde Indiana Jones (Harrison Ford) en vriend George ‘Mac’ McHale (Ray Winstone) hen helpen een zwaar magnetische kist te vinden. Ondanks pogingen hen tegen te houden, moet Indiana Jones de Russen met de kist laten vertrekken. Terwijl hij, onder verdenking van communisme door de FBI, verder wil gaan met zijn leven, wordt hij aangesproken door Mutt Williams (Shia LaBeouf). Deze vertelt hem het verhaal van Jones’ oude vriend Oxley (John Hurt) die op zoek was naar een kristallen schedel en gevangen is genomen door de Russen. Samen met Mutt gaat Indy op onderzoek, en met oude vlam Marion Ravenwood (Karen Allen).

In 1999 kreeg George Lucas het voor elkaar om de jeugd van menig Star Wars-fan te verpesten door 16 jaar na de eerste trilogie met ‘The Phantom Menace’ aan te komen zetten. Hoewel ik de Star Wars-saga zelf ook heel hoog heb zitten, heeft deze prequel mij nooit in die mate kunnen teleurstellen. Mijn persoonlijke jeugdheld kwam uit die andere trilogie van Lucas: Indiana Jones. Na 19 jaar is besloten om de hoed en de zweep uit het vet te halen en wordt de (voor velen perfecte) trilogie aangevuld met ‘The Kingdom of the Crystal Skulls’. Met een vreemde mix tussen spanning en angst keek ik dan ook uit naar Indy’s laatste (letterlijk) avontuur.

Een reden dat er 19 jaar gewacht moest worden op een vervolg lag aan het gebrek aan een script dat zowel Lucas, Spielberg als Ford tevreden kon stemmen en de serie eer aan deed. Op dat gebied is het opvallend dat het script juist één van de mankementen van de film is. Het doet heel veel goed en geeft het gevoel van de eerste drie delen, maar aan de andere kant is de MacGuffin in de vorm van de kristallen schedel minder geslaagd. Het concept achter de schedel op zich is goed, maar de uitwerking laat op momenten te wensen over, vooral in de laatste akte (inclusief Spielbergs kenmerkende zoete einde).

Hoewel het beestje niet bij de naam genoemd wordt, is de oorsprong van de schedel voor het gevoel niet helemaal in lijn met de eerdere artefacten die Indy jacht op maakte. Waar deze meer een binding hadden met eeuwenoude mythes en religie, is ditmaal gekozen voor een sciencefictionsausje. Nu wordt de serie altijd al gekenmerkt door onwaarschijnlijkheden, deze stap ging wat mij betreft een beetje over de rand. Dit geldt overigens ook voor enkele andere momenten die te veel richting het belachelijke overhellen. Hier staat tegenover dat de rest van de film vol staat met de herkenbare campy Indy-sfeer. De opening is spectaculair, het tempo ligt zeer hoog, de in-jokes en verwijzingen zijn heel leuk en de humor is weer aanwezig.

Dan komen we bij het belangrijkste onderdeel van een Indiana Jones film: Indiana Jones zelf. Vooraf werd er nog gespot om zijn leeftijd, maar Harrison Ford laat zien dat hij de enige echte Indiana Jones is, en hij is nog lang niet toe aan een rollator. Vanaf het moment dat hij op de typische Indy-wijze “Russians…” gromt, breekt hij geen moment uit zijn rol en lijkt het net alsof we gewoon 19 jaar terug in de tijd zijn gegaan. Ook Shia LaBeouf weet zich goed staande te houden en is lang niet zo irritant als de promofoto’s deden vermoeden. De rest van de grote cast (Indy’s entourage is wellicht zelfs een beetje té groot) krijgt iets minder te doen. Karen Allen, Cate Blanchett, John Hurt en Ray Winstone krijgen maar weinig materiaal om echt uit te blinken en waarom Jim Broadbent aan de cast is toegevoegd, is een raadsel.

Technisch is de film ook wisselend. Spielberg weet het geheel in samenwerking met zijn vaste mensen met een ouderwetse, ambachtelijke stijl op het scherm te toveren. Janusz Kaminski heeft weer enkele mooie schots gemaakt, Michael Kahn weet het tempo met zijn montage er goed in te houden en de soundtrack van John Williams is weinig verrassend, maar dat is bij zo’n klassieke score ook niet nodig. ILM laat op het gebied van CGI hier en daar wel wat steekjes vallen. De scènes in de jungle brengen soms nare herinneringen van Peter Jacksons ‘King Kong’ naar boven.

‘Indiana Jones and the Kingdom of the Crystal Skull’ zal niet aan ieders hooggespannen verwachtingen kunnen doen, maar dat is natuurlijk ook niet reëel. Een smile zou de echte fan tijdens de film toch niet kunnen onderdrukken. De film voelt voor 85% aan als de goede, oude ‘Indiana Jones’ en van de andere 15% vraag je jezelf soms af waar ome George en Steven met hun gedachten zaten. Die ratio had een stuk slechter uit kunnen vallen.

Indiana Jones: Not as easy as it used to be.HR
HR
HR

Peter
Moderator

Ik ben het met Sven en pokalapoketl eens. Indiana Jones and the Kingdom of the Crystal Skull heeft zo zijn gebreken, met name het script en het sf-gedoe, maar dat is, met één geforceerd stukje tussen Karen Allen en Harrison Ford, dan ook het enige.

Het is een heerlijk nostaligische film, waarin ruimte vrij is gemaakt voor de oudere films (kleine verwijzingen), er een mooi eerbetoon is aan Denholm Elliott, de acteur die Marcus Brody speelde en in 1992 overleed én de typsche Indiana Jones-sfeer is behouden. Er is ook geen overkill, iets waar series als 'The Mummy' en andere wannabe Indiana Jones-series wel mee kampen. Voor Indiana Jones moet je bij Indiana Jones zijn. 8.
HR
HR

Drifter
Vedette

Tussen de regels door, lees ik in alle bovenstaande eigenlijk licht teleurgestelde maar vergoeilijkende reacties van (ex-)fanboys. Ik vermoed dus dat de film geen mislukking is, maar ook verre van een evenwaardig vervolg vormt. Vanavond is hier de première en tickets waren tegen de 25 euro. Ik pas dus maar, ik zal de film later wel eens kijken, als de grootste hype voorbij is.

In the end, however, Indiana Jones and the Kingdom of the Crystal Skull can't be seen as anything other than a very minor chapter in the adventures of one of cinema's most beloved action heroes and a disappointment for those who have waited patiently for his return. George Lucas knows a thing of two about disappointing fans when resurrecting long-dormant franchises, but what he does here is a far worse crime than he perpetrated with Star Wars. In that saga, there was still a story to tell. The episodic nature of this trilogy meant no follow-up was needed. And, if this is the best the filmmakers could come up with, the wisest course would have been to leave movie-goers with their memories.

James Berardinelli HR
[Dit bericht is veranderd door Drifter (op 24 mei 2008 03:59:19).]
HR
HR

Drifter
Vedette

Drie nieuwe Terminator-films in de pijplijn. Christian Bale speelt de rol van rebellenleider John Connor in drie nieuwe Terminator-films. Dat hebben de producenten op het filmfestival in Cannes gezgd tegen de Britse nieuwszender BBC.
HR
HR

Sven
Administrator

Drifter schreef:
Drie nieuwe Terminator-films in de pijplijn. Christian Bale speelt de rol van rebellenleider John Connor in drie nieuwe Terminator-films. Dat hebben de producenten op het filmfestival in Cannes gezgd tegen de Britse nieuwszender BBC.
HR
Yep, was al een tijdje bekend, maar het feit dat McG de regisseur is stemt nou niet echt tot grote blijdschap. Trouwens, als de eerste een complete financiele mislukking is eindigt het al eerder, gok ik zo. :B
HRHR

Deze topic is open en bestaat uit 80 pagina's: « 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62 63 64 65 66 67 68 69 70 71 72 73 74 75 76 77 78 79 80 »

Ga naar de vorige topic Ga naar de volgende topic

Ajax Forums » C - Supporters » Supporterscontact » The Movie Topic [Deel 4]

HR

Bookmark and Share

HR
clubgevoel
HR
HR

Man van de Wedstrijd

Kies de Man van de Wedstrijd

HR

Battle tegen deze posters

HR

Pool-klassement pagina

HR

VoVo-klassement pagina

HR

Favoriete opstellingen

HR

Ajax Chatbox

Ga nu naar de chatbox om met andere fans van gedachten te wisselen over de club!

HR

Ajax Poll

Wie moet er in de spits?

Sigthorsson
Milik
Klaassen
Kishna
Zivkovic
Een ander

HR

VoVo

Van de Ajax-fans denkt 25,7% dat Go Ahead Eagles wint van FC Twente. Wat denk jij?

HR

Ideeënbus

We zijn op zoek naar jouw ideeën om Ajax Netwerk nog beter te maken.

HR

Pool

De posters op deze pagina hebben nog geen voorspellingen ingestuurd voor Urk-Ajax.

HR

Oranje Netwerk

Ga nu kijken wat er op Oranje Netwerk te doen is!