Ajax Netwerk
dinsdag 21 oktober 2014 - 20:19                      favorieten | nieuwsbrief | RSS RSS
Ga naar de vorige topic Ga naar de volgende topic

Ajax Forums » Supporterscontact » The Movie Topic [Deel 4]

HR

Deze topic is open en bestaat uit 80 pagina's: « 1 ... 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 ... 80 »

HR

Peter
Moderator

Uit: Jedi Academy Dordrecht
Vak: 119
Droomaankoop: -
Reg.: 5 juni 2001

Als je genoten hebt van de twee Elizabeth-films met Cate Blanchett, dan is The Other Boleyn Girl een absolute must. De film volgt het streven van pa Boleyn en de Hertog van Norfolk om meer macht aan het hof van Hendrik VIII te krijgen. Geen middel wordt geschuwd, dus ook de inzet van de dochters van pa Boleyn (gespeeld door Scarlett Johansson en Nathalie Portman) niet. Hoe het komt dat uit alle ellende iets groots komt, moet je zelf maar zien. Portman verraste me positief met haar goede spel. :)

Du levanden, oftewel, You, the living is een Zweedse tragikomische film waarin de absuriditeit van het dagelijks bestaan zo'n beetje de regel lijkt te zijn. Zoals de recensie (zie link) al min of meer zegt; daarom is het genieten geblazen. Grauwheid, absurditeit en een flinke dosis leedvermaak maken deze film behoorlijk aangenaam. De scenes duren niet lang, en sommige dingen komen meermaals terug. Dromen worden getoond en afgezet tegen het dagelijks leven. Kroegen die meer op metrostations lijken, verpulverde levens en Jiskefet-achtige routines. heerlijk.
HR
HR

Drifter
Vedette

Vak: Geen Seizoen Club Card
Reg.: 1 oktober 1999

Charlie Wilson's War is geen absolute hoogvlieger als film, maar heeft een strakke plot, is goed geacteerd, en biedt een relevante blik op het ontstaan van de ellende in het Midden-Oosten. Tom Hanks speelt een wat eigenaardige politicus die aanvankelijk slechts geïnteresseerd lijkt in vrouwen, drugs en zijn carrière. Wanneer een rijke financier van zijn campagne hem wijst op de oorlog in Afghanistan, wil hij op basis van zijn idee van mededogen de plaatselijke rebellen bewapenen in hun strijd tegen het Rode Leger. In Washington begint hij langzaam monsterbudgetten los te weken voor de CIA, die worden omgezet in zwaar geschut tegen de guerillastrijders in Afghanistan.

Hoe het verhaal afloopt is de meeste mensen waarschijnlijk al bekend, en waarom de film vandaag relevant is, zou ook geen verrassing mogen zijn. Maar toch is er weinig storende voorspelbaarheid in Charlie Wilson's War, vooral dankzij Tom Hanks en Philip Seymour Hoffman. Beiden staat geweldig te spelen en voeren gesprekken vol kleine slimmigheidjes, die aan een hoog tempo heen en weer worden gekaatst. Leuke film voor mensen die een politieke intrige kunnen waarderen en die de snelheid van een woordenwisseling even hoog inschatten als die van een autoachtervolging.
HR
HR

Sven
Administrator

Uit: ...Barendrecht...
Vak: 424
Reg.: 6 december 2000

De final one sheet poster voor Indiana Jones is vrijgegeven:

Klik hier om de spoiler te bekijken

Om met Cartman te spreken: F^%&in' sweet! B)
HR
HR

Sven
Administrator

Voor de HP fans:

quote:HR
After months of rumors, Warner Bros. and the producers of the massively successful movies will announce Thursday that they plan to split "Harry Potter and the Deathly Hallows," J.K. Rowling's seventh and final "Potter" novel, into two blockbuster films -- one to be released in November 2010 and the second in May 2011.HR
HR
HR

Drifter
Vedette

Dat ze daar in Hollywood niet eerder op zijn gekomen, nu dat Rowling wijf weigert verder te schrijven. Dat geld van die kinders moet rollen, verdomme! :denk
HR
HR

BoudStyle
Idool

Uit: Abcoude
Vak: 420
Droomaankoop: Nicklas Helenius
Reg.: 17 juli 2003

Sven schreef:

De final one sheet poster voor Indiana Jones is vrijgegeven:

Klik hier om de spoiler te bekijken

Om met Cartman te spreken: F^%&in' sweet! B)
HR
Oei, Dat behoudt goed de oude vibe zeg!
Als de poster een voorbode is van de film, dan zijn mijn zorgen hierover bij deze verdwenen! :)
HR
HR

Peter
Moderator

10,000 BC wordt in de kritieken afgemaakt als een inhoudsloze clichefilm die totaal ongeloofwaardig is. In de prehistorie wordt de gelifede van een jager weggevoerd. Hij gaat haar, en anderen die meegevoerd zijn, halen. Wat volgt is een visueel spektakel waarin allerlei prehistorische dieren etc opgevoerd worden in een reis die uiteindelijk naar de bouw van de piramides zal leiden. Toegegeven, ongeloofwaardig als er dieren worden opgevoerd die elkaar nooit hebben kunnen zien en dingen worden getoond die ook niet kunnen. Voor de rest? Redelijk acteerwerk, spectaculaire beelden, aardige muziek en als je het verhaaltje niet als een geschiedenisverhaaltje maar als een fantasyverhaal ziet heb je dus gewoon een paar leuke uurtjes.

I'm not there is de Dylan-film van Todd Haynes, die goed op weg is een meester in het vak te worden. Het is een typische Dylanfilm geworden. Dylan wordt geportretteerd in verschillende aspecten van zijn leven door verschillende acteurs (Gere, Ledger, Blanchett, etc) en het werkt prima. De film legt uit wie en wat Dylan is en niet is, de verhaallijnen lopen op een logische manier door elkaar heen. Leuk moment met de Beatles (blijf even links van het doek kijken). Aldus; een mooie Dylanwaardige biopic.
HR
HR

BoudStyle
Idool

Uit: Abcoude
Vak: 420
Droomaankoop: Nicklas Helenius
Reg.: 17 juli 2003

Sven schreef:

Best Foreign Language Film of the Year
Winner: Fälscher, Die (2007)(Austria)
HR
Gisteren gekeken.
Mooie film over een valsmunter en zijn morele dillema in een oorlog situatie. Goed verfilmed, goed acteerwerk en mooi camerawerk, alleen alles is wel vrij veilig te noemen.
Of het de beste Foreign Language film van het jaar was, heb ik zeer mijn twijfels over.
2e wereld oorlog films doen het nu eenmaal goed bij de oscar jury, en ook deze film bewijst dat maar weer eens.
(Met als kanttekening dat in 1997 Saving Private Ryan , The Thin Red Line & La Vita è bella op onbegijpelijke manier verloren van Shakespeare in love.)
Tropa de Elite voor mij echt de winnaar van 2007, maar die was helaas niet genomineerd. Of hij is te laat uitgebracht in Amerika om mee te doen voor de afgelopen oscars.

[Dit bericht is veranderd door BoudStyle (op 16 maart 2008 21:13:56).]
HR
HR

Drifter
Vedette

The Fog is de zoveelste Stephen King verfilming, wat helaas geen garantie is voor kwaliteit. De adaptaties van zijn boeken variëren immers, net als de boeken zelf, van zuivere pulp tot bescheiden meesterwerkjes. The Fog valt daar tussenin, als een matige actiefilm, een redelijke thriller, en een sterk concept.

De film focust op de interacties tussen een groep mensen die bij het plotselinge opsteken van een dichte mist in een supermarkt opgesloten raken. Wanneer blijkt dat de mist dodelijke slachtoffers maakt, raken de gemoederen al snel oververhit. Dit leidt zoals in veel van Kings verhalen tot situaties waarin het moeilijk is nog te onderscheiden wat het echte gevaar is: de abnormale situatie, of de domheid van de mensen erin.

Over het algemeen is alles vrij adequaat in beeld gebracht, maar een paar aktiescènes aan het begin missen scherpte en beleving. Helaas wordt er ook niet over de hele lijn sterk geacteerd, vooral de hoofdpersoon komt met momenten nogal flets over. Het einde van het verhaal is aan de ene kant een anticlimax door de dwaze uitleg voor de dreiging, maar biedt daarna toch nog een spectaculair laatste kwartier.

De hallucinante eindsequenties ervan en het ongenadige slot stuurden mij dan ook voldaan de zaal uit, maar eigenlijk is The Fog meer een televisiefilm dan een echte bioscooptractatie.
HR
HR

Sven
Administrator

Is dat de 1980 of 2005 versie?

Of bedoel je The Mist? ;)
HR
HR

Drifter
Vedette

Correct! The Mist dus. Een wankele slip of the mind van een overstresste mens. Dank voor de rechtzetting, Sven. ;)
HR
HR

Sven
Administrator

Jude Law aangeslagen door dood Anthony Minghella

(Novum) - Jude Law is erg aangeslagen door de dood van regisseur Anthony Minghella, met wie hij aan drie films werkte. "Ik ben geschokt en intens verdrietig door zijn overlijden." Minghella overleed dinsdag op 54-jarige leeftijd. Details over zijn overlijden zijn niet bekendgemaakt.

Minghella regisseerde Law in de films 'The talented Mr. Ripley' (1999), 'Cold mountain' (2003) en 'Breaking and entering' (2006). "Ik heb meer met hem gewerkt dan met enig ander regisseur en ben hem meer als een vriend gaan zien dan als een collega", verklaart Law tegenover het Amerikaanse tijdschrift People. "Ik ga hem ongelooflijk missen."

forumillustratie

Ook acteur Ralph Fiennes verklaart 'verslagen en geschokt' te zijn door de dood van de filmmaker. Fiennes speelde de hoofdrol in 'The English patient', waarmee Minghella in 1996 een Oscar won voor beste regisseur. "Anthony bezat een gevoeligheid en opmerkzaamheid die maar weinig regisseurs bezitten", vindt hij. "Ik zal me hem herinneren als een man die uit alles en iedereen het beste wilde halen."HR
Heel triest en erg zonde. 'The English Patient' heb ik erg hoog zitten en ook Ripley kon ik zeer waarderen.
HR
HR

Drifter
Vedette

Ik vind Cold Mountain persoonlijk een beetje onderschat. Als film valt er nog wel wat op aan te merken, maar zowel het concept (de Odyssee-achtige reis) als de beelden (alles van het geweld aan het begin tot de verstilde winter op het einde) zijn sterk in mijn geheugen blijven hangen.

The English Patient daarentegen sleept wat te lang aan en verliest gaandeweg focus. Het is dus wel een goede film, maar geen hele goede.

[Dit bericht is veranderd door Drifter (op 19 maart 2008 03:36:49).]
HRHR
HR

fritsindespits
Geselecteerd voor Oranje

Uit: zevenhoven (zh)
Reg.: 22 maart 2003

Deze posting is niet nieuw sinds je vorige bezoek Gepost op 24 maart 2008 om 17:11:50.  Profiel  Stuur een email  Stuur een privébericht  Bezoek de homepage  ICQ 306  MSN: stephan_de_g@hotmail.com  Wijzig deze posting  Quote deze posting in je reactie
HR
Gisteravond naar U2 3D geweest bij ArenA, wat was dat levensecht zeg...Het was in totaal een hele vreemde gewaarwording, mensen die zaten te praten, mee te zingen, klapten na nummers etc. etc, dingen die normaal dus "not done" zijn in de bios. Ook voor het eerst dat ik heb meegemaakt dat mensen echt bleven zitten tijdens de aftiteling, naar mijn idee omdat ze onder de indruk waren (of dat ze wisten dat er na de ondertiteling alsnog een nummer werd gezongen :P ). Al met al een hele uitgelaten sfeer, een prachtig concert met echt "stadiongeluid" zoals het ook 100% live klinkt. Beelden e.d. zijn erg moeilijk te beschrijven, je moet het gewoon gezien hebben!

9
HR
HR

Dr Drake Ramoray
Vedette

Uit: Amsterdam
Vak: 412
Reg.: 11 juni 2003

van de week Rendition en There will be blood gezien. Rendition had ik eigenlijk vrij weinig van verwacht maar kon mij toch erg bekoren! De film blinkt nergens echt in uit maar hij kijkt lekker weg zeg maar ondanks wat 'zware' momenten.
There will be blood ging ik kijken met hele hoge verwachtingen maar toch viel de film een beetje tegen. Daniel Day-Lewis speelt inderdaad de sterren van de hemel en kreeg hier terecht een oscar voor. De film zelf kon mij echter niet geheel boeien ondanks deze geweldige acteur. Toch blijft deze film een aanrader alleen al om het spel van Lewis (deed mij een beetje denken na een tijd aan zijn rol in Gangs of New York)
HR
HR

fritsindespits schreef:

Gisteravond naar U2 3D geweest bij ArenA, wat was dat levensecht zeg...Het was in totaal een hele vreemde gewaarwording, mensen die zaten te praten, mee te zingen, klapten na nummers etc. etc, dingen die normaal dus "not done" zijn in de bios. Ook voor het eerst dat ik heb meegemaakt dat mensen echt bleven zitten tijdens de aftiteling, naar mijn idee omdat ze onder de indruk waren (of dat ze wisten dat er na de ondertiteling alsnog een nummer werd gezongen :P ). Al met al een hele uitgelaten sfeer, een prachtig concert met echt "stadiongeluid" zoals het ook 100% live klinkt. Beelden e.d. zijn erg moeilijk te beschrijven, je moet het gewoon gezien hebben!

9
HR
Ik hoorde op 3FM over deze U2 film. Een 3D film? Wat is er nu precies 3D aan, moet je met zo'n brilletje in de zaal gaan zitten? :P

Sta je inplaats van in het publiek nu naast Bono op het podium? Ik kan me er niet echt een beeld van vormen.
HR
HR

Mr M
Moderator

Vak: 413
Uploads: 1
Reg.: 12 mei 2001

ArenA schreef:

(...)

Ik hoorde op 3FM over deze U2 film. Een 3D film? Wat is er nu precies 3D aan, moet je met zo'n brilletje in de zaal gaan zitten? :P

Sta je inplaats van in het publiek nu naast Bono op het podium? Ik kan me er niet echt een beeld van vormen.
HR
Wat ik er van gehoord heb moet je inderdaad zo een gepolariseerd brilletje op zetten. Moet eerlijk zeggen dat ik er wel benieuwd naar ben. Ik ben geen grote U2 fan, maar een 3D concert lijkt me toch best aardig om een keertje te zien in de bioscoop. Alleen zonde dat het niet gewoon in de stad in de bioscoop te zien is.
HR
HR

fritsindespits
Geselecteerd voor Oranje

Uit: zevenhoven (zh)
Reg.: 22 maart 2003

Deze posting is niet nieuw sinds je vorige bezoek Gepost op 24 maart 2008 om 20:31:55.  Profiel  Stuur een email  Stuur een privébericht  Bezoek de homepage  ICQ 306  MSN: stephan_de_g@hotmail.com  Wijzig deze posting  Quote deze posting in je reactie
HR

Mr M schreef:

(...)

Wat ik er van gehoord heb moet je inderdaad zo een gepolariseerd brilletje op zetten. Moet eerlijk zeggen dat ik er wel benieuwd naar ben. Ik ben geen grote U2 fan, maar een 3D concert lijkt me toch best aardig om een keertje te zien in de bioscoop. Alleen zonde dat het niet gewoon in de stad in de bioscoop te zien is.
HR
Als je het daarvoor moet laten... Je krijgt inderdaad een brilletje op. Het is niet zo flauw als bijv. de pandadroom in de efteling, het is echt 3d, shots vanuit het publiek dat je allemaal mensen voor je langs ziet springen, Bono die zn hand naar je uitsteekt. Het is gewoon écht alsof je bij het concert bent, geen moment gehad dat ik er niet vol in werd meegezogen..Wat ik al zei, het klappen en het joelen uit het publiek, het is gewoon eng zo echt is het. Ik kwam er ook op door 3fm, even gegoogled en waarempel! Het is echt vet, ik raad het iedereen aan en als je een beeeetje van u2 houdt ga je, anders heb je echt wat gemist! (en ik vind de muziek wel gewoon "leuk", geen diehard fan)
HR
HR

Drifter
Vedette

Juno is het verhaal van een stronteigenwijs pubertje dat zwanger wordt en vervolgens moet beslissen hoe ze daarmee om wil gaan. De grootste charme van de film is Juno zelf, non-stop tegendraadse one-liners spuiend en een weg banend door de wereld van volwassenen. Maar ook de volwassenen komen er deze keer goed vanaf en worden getoond als warme en hulpvaardige personen, ook al lijken ze soms evenzeer de weg kwijt als Juno zelf. Een laatste opstekertje gaat naar de muziek, een moderne vorm van akoustische college-rock, waar al evenveel weirdness (wizardness) in doorklinkt als in de dialogen van Juno zelf. Een aardig tussendoortje.
HR
HR

Sven
Administrator

Taken is een harde aktie-thriller met Liam Neeson, geschreven door Luc Besson.

Liam is werkzaam geweest bij de regering, bij welke dienst wordt in het midden gelaten. Hij is ermee gekapt omdat hij dichter bij zijn dochter wil zijn die bij zijn ex-vrouw en haar nieuwe man woont. Tegen Liam's zin gaat ze op een tripje naar Europa, maar wordt daar al snel gekidnapped.

Uiteraard is het dan Liam to the rescue, maar het geheel is lekker snel gefilmd en Liam Neeson kicks ass! B)

(Oh ja, Famke Janssen speelt de ex, voor de volledigheid)

Lekkere actiefilm met af en toe onsmakelijke beelden over vrouwenhandel en dergelijke smerige zaakjes. Absoluut wel een aanrader...

7,5
HR
HR

Sven
Administrator

Oliver Stone's biografische 'W' over George W. Bush begint qua casting vorm te krijgen.

forumillustratie
Josh Brolin speelt de jonge W.

forumillustratie
Elizabeth Banks speelt first lady Laura Bush.

forumillustratie
James Cromwell speelt vader George H.W. Bush.

Het zal vast een vooringenomen film met een hoop samenzweringen worden, maar het is geen verkeerde casting tot zover. ;)
HR
HR

Dijkstra Ajacied Forever
Legende

Vak: -
Droomaankoop: Adam Maher
Reg.: 29 mei 2001

Oeh, 24-achtige conspiracies dus? ;B
HR
HR

Wateringen
Geselecteerd voor Oranje

Vak: 425
Reg.: 27 augustus 2006

Als er mannen zijn die hun vriendin als verrassing mee willen nemen naar Step Up 2, dat kan prima. Als je er eenmaal in de bios zit en beetje in de film zit en naar het dansen kijkt, is het allemaal niet zo erg als je vantevoren denkt.

Dus boisss, verras jullie girls ;B
HR
HR

Peter
Moderator

Lars and the real girl; je zou, als je naar de filmposter kijkt, verwachten dat het slapstick is van het National Lampoon's niveau (in hun goede dagen), maar dat is niet het geval. Ryan Gossling is goed op dreef als Lars, een mensenschuwe zonderling die het liefst met rust gelaten wil worden en de avances van een vrouwelijke collega laat voor wat het is. Hij woont in de garage van het ouderlijk huis, zijn broer en schoonzus hebben het huis zelf betrokken. Op een dag stelt hij zijn vriendin voor en dan verandert de toon van de film; de in eerste instantie redelijk hilarische film wordt een film over begrip voor anders zijn, liefde, trouw en het menselijk vermogen om je in een ander te verplaatsen. Het mooie van deze film is ook de karakterontwikkeling die je ziet bij de broer en Lars zelf. Erg mooie film.
HR
HR

Francesc Fabregas Soler
Icoon

Vak: 413
Uploads: 1
Reg.: 24 juli 2005

Vantage Point

Het idee van de verschillende letterlijke gezichtspunten die in Vantage Point wordt toegepast verveelt totaal niet.
Iedere keer weer terug naar dezelfde situatie vanuit een andere gezichtspunt. Iedere keer valt er weer iets samen in een keer op keer mooie scene. Uiteindelijk completeren deze verschillende gezichtspunten elkaar wat uitmond in een fantastisch slot. De achtervolging op het laatst wordt prachtig in beeld gebracht evenals de afsluitende scene.

Een cijfer doe ik niet, maar een goede film vond ik het zeker.
HRHR

Deze topic is open en bestaat uit 80 pagina's: « 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62 63 64 65 66 67 68 69 70 71 72 73 74 75 76 77 78 79 80 »

Ga naar de vorige topic Ga naar de volgende topic

Ajax Forums » C - Supporters » Supporterscontact » The Movie Topic [Deel 4]

HR

Bookmark and Share

HR
clubgevoel
HR
HR

Man van de Wedstrijd

Kies de Man van de Wedstrijd

HR

Pool-klassement pagina

HR

VoVo-klassement pagina

HR

Favoriete opstellingen

HR

Ajax Chatbox

Ga nu naar de chatbox om met andere fans van gedachten te wisselen over de club!

HR

Ajax Poll

Wie moet er in de spits?

Sigthorsson
Milik
Klaassen
Kishna
Zivkovic
Een ander

HR

VoVo

Van de Ajax-fans denkt 1,5% dat APOEL FC wint van Paris Saint-Germain FC. Wat denk jij?

HR

Ideeënbus

We zijn op zoek naar jouw ideeën om Ajax Netwerk nog beter te maken.

HR

Pool

De posters op deze pagina verwachten van FC Barcelona-Ajax:

HR

Oranje Netwerk

Ga nu kijken wat er op Oranje Netwerk te doen is!