Ajax Netwerk
vrijdag 29 augustus 2014 - 01:14                      favorieten | nieuwsbrief | RSS RSS
Ga naar de vorige topic Ga naar de volgende topic

Ajax Forums » Supporterscontact » The Movie Topic [Deel 4]

HR

Deze topic is open en bestaat uit 80 pagina's: « 1 ... 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 ... 80 »

HR

Sven
Administrator

Uit: ...Barendrecht...
Vak: 424
Droomaankoop: -
Reg.: 6 december 2000

The Spiderwick Chronicles

Goed gemaakte fantasyfilm over gescheiden moeder die met de kids in een groot huis gaat wonen waar het niet pluis blijkt te zijn. Oudoom Arthur Spiderwick heeft er een boek geschreven dat allerlei fantastische wezens beschrijft samen met al hun geheimen en die van hun wereld. Het openslaan van dat boek door één van de zonen is het begin van de 'ellende'. ;)

Goede special effects (Phil Tippett tekende voor de creature effects...) en mooie acteerprestaties in een film die het verdient om zijn twee vervolgen, die evt. voorzien zijn, te krijgen.

8

The Other Boleyn Girl

De Engelse koning Henry wil een troonopvolger, maar zijn vrouw krijgt meerdere miskramen. Ingeseind door familie laat vader Boleyn zijn dochters, eerst de één, dan de ander, trachten een plekje (en dus een toekomst en geld voor de hele familie) te veroveren in het hart en aan het hof van Henry.

Het resultaat is een aangrijpende, mooie, meeslepende, wederom goed geacteerde (maar wat wil je met Natalie Portman, Scarlett Johansson (je zal maar moeten kiezen ;)), Eric Bana, Kristin Scott Thomas e.a.) film die het aanzien meer dan verdient.

Zwaar kostuumdrama dus, maar voor de liefhebbers (en daar ben ik er best wel één van), niet te versmaden.

8,5

Definitely, Maybe

Rom-com van Working Title, makers van o.a. Notting Hill, Love Actually enz. enz. Hugh Grant is te oud, dus wordt er gezocht naar een opvolger so to speak. In deze film is dat gescheiden (jonge) vader Ryan Reynolds die aan zijn dochtertje (Little Miss Sunshine Abigail Breslin) uit moet leggen hoe hij haar moeder heeft ontmoet.

Het verhaal zit erg leuk in elkaar en weet zich daarin te onderscheiden van andere generieke romantische komedies. Mede daardoor blijf je toch geboeid kijken. Los van het feit dat de film voor de genre-liefhebbers sowieso top is natuurlijk. Ryan Reynolds (die ik eigenlijk nooit meer wilde zien na 'Van Wilder') viel me 100% mee. Hij heeft (nog?) niet de zelfspot en ironie van een Hugh Grant, maar een geloofwaardige romantic lead is hij wel.

Gewoon leuk dus.

6,5

Tevens grote onafgemaakte stukken van Kung Fu Pandagezien, de opvolger van 'Shrek' en 'Madagascar'. Dat wordt weer een toppertje deze zomer. Erg komisch. :B
HR
HR

Sirius
Vedette

Uit: Amsterdam ZO
Vak: 428
Reg.: 5 mei 2002

TBS

Goede maar behoorlijk trage film van Nederlandse bodem.

Het verhaal:

quote:HR
Johan (Theo Maassen) zit vast in een TBS-kliniek voor de moord op zijn vader en zusje. Zijn moeder is de enige die zijn onschuld kan bewijzen, maar zij is al jaren niet te bereiken.

Als hij binnen de TBS-kliniek wordt overgeplaatst naar de Long Stay afdeling is voor hem de maat vol. Hij besluit te ontsnappen om op zoek te kunnen gaan naar zijn moeder. De politie is de ontsnapte TBS-er echter al snel op het spoor en in een wanhopige poging aan hen te ontsnappen, gijzelt hij een meisje van 13 (Lisa Smit).

Samen met haar begint hij de zoektocht naar zijn moeder.HR
Van Theo Maassen ken ik bijna geen werk als cabaretier maar ik kan hem toch op sommige momenten niet serieus nemen, jammer. Zijn kop is helemaal perfect vanwege de constante dreiging die hij uit kan stralen. Ik voelde bijna constant een onderhuidse spanning, is niet veel films gegund.

Lisa Smit doet het best goed, is natuurlijk nog hartstikke jong dus daar gaan we nog meer van horen.

Het einde was passend maar ik heb het gevoel dat er meer uit TBS had kunnen worden gehaald.

Kortom: 8

Klik hier om de spoiler te bekijken

[Dit bericht is veranderd door Sirius (op 6 februari 2008 23:51:17).]
HR
HR

Drifter
Vedette

Vak: Geen Seizoen Club Card
Reg.: 1 oktober 1999

Beter laat dan nooit: American Gangster. Denzel Washington speelt een wat karakterloze druglord die in de jaren 70 de markt overspoeld met zuivere heroine. Russel Crowe is de naïeve politieagent die hem opjaagt. Daarmee wordt direct duidelijk wat de twee zwakke punten van de film zijn. Ten eerste zijn beide verhaallijnen zeer clichematig (druglord wordt rijk en decadent, onfortuinlijke agent bijt zich vast in de zaak), ten tweede lopen de twee plotelementen elkaar in de weg.

In Scarface was geen ruimte voor de privélevens van de politieagenten die hem achterna zaten, in the French Connection werd geen aandacht besteed aan de romance tussen de hoofdverdachte en diens vrouw. American Gangster focust op alles tegelijk, maar doet niks met overtuiging. Vlak voor het einde leeft de film even op als de twee hoofdacteurs elkaar voor het eerst confronteren (zie Heat). En over die hoofdacteurs gesproken, Denzel Washington lijkt op basis van deze voorspelbare en kleurloze acteerprestatie ook aan het einde van zijn loopbaan te komen...
HR
HR

Drifter schreef:

En over die hoofdacteurs gesproken, Denzel Washington lijkt op basis van deze voorspelbare en kleurloze acteerprestatie ook aan het einde van zijn loopbaan te komen...
HR
Ik zag laatst ergens dat hij de regie van een film op zich had genomen en dat erg leuk vond, dus misschien zie je hem ook niet zo vaak meer terug op het grote scherm. ;)

Zag zelf onlangs 2 films in het vliegtuig langskomen, een oudere film Stardust en een nieuwe The Game Plan.

Over Stardust zal ik kort zijn. Ik heb in het verleden stukjes gelezen dat het nogal een overdreven fantasiefilm was etc en dat klopt. De film had een budget van bijna 100 miljoen dollar las ik dus dan kan je er wat tegenaan gooien, het ziet er echter daarom wel erg fraai uit allemaal. Moet zeggen dat hij mij erg meegevallen is en het gewoon een leuke film is om te zien met o.a. Michelle Pfeiffer, Robert de Niro en Claire Danes. (Robert de Niro overigens in een rol die niet echt bij hem past maar ok)

forumillustratie

forumillustratie

The Game Plan
Verenigde Staten
Komedie / Familie
110 minuten

Geregisseerd door Andy Fickman
Met Dwayne Johnson, Kyra Sedgwick en Roselyn Sanchez

Joe Kingman is een professionele american footballspeler in de NFL. Hij is vrijgezel en geniet van het leven als bekend sporticoon. Maar dan blijkt dat hij een inmiddels 7-jarig dochtertje heeft uit een vorige relatie. Feesten, vriendinnen en afspraakjes moeten opeens gedeeltelijk plaatsmaken voor balletlessen, verhaaltjes voor het slapengaan en poppen.HR
Vanaf 26 Juni als het goed is pas in Nederland.

Film met in de hoofdrol Dwayne Johnson, veel mensen zal dat weinig zeggen maar hij is beter bekend onder "The Rock". Je zou "Rockie" in principe niet in een familiefilm als deze verwachten maar meer in een actiefilm waar hij wat hoofden van rompen aftrekt, echter hij doet het leuk in deze film. Al met al een leuke familiefilm.

[Dit bericht is veranderd door ArenA (op 7 februari 2008 16:58:22).]
HR
HR

Sven
Administrator

De eerste poster van James Bond: Quantum Of Solace

forumillustratie

Vanaf eind november in de bioscoop.

[Dit bericht is veranderd door Sven (op 7 februari 2008 18:35:51).]
HR
HR

Sven schreef:

De eerste poster van James Bond: Quantum Of Solace

HR
Ik hoorde de titel een paar weken geleden, wat is dat nu voor rare naam wat ze gekozen hebben? Dat is toch niet echt een naam wat lekker in de mond-tot-mond reclame zal rondgaan..
HR
HR

Sven
Administrator

ArenA schreef:
(...)
Ik hoorde de titel een paar weken geleden, wat is dat nu voor rare naam wat ze gekozen hebben? Dat is toch niet echt een naam wat lekker in de mond-tot-mond reclame zal rondgaan..
HR
Ach. 'Doe mij maar de nieuwe James Bond', werkt altijd nog. :B
HR
HR

Amsterhammer
Idool

Uit: Amsterdam
Vak: -
Reg.: 31 juli 2005

Heb vanavond Blade Runner, The Final Cut gekeken. Ik zal me niet aan een recensie wagen want dat ligt me niet en iederen die een 'film buff' is kennt hem toch.

Jammer genoeg had ik het origineel voor het laatst heel lang geleden gezien, dus was ik vaak onzeker over wat nu nieuw of anders was, het einde i.i.g. wel.

Vind het toch een aanrader, zat geobsedeerd naar te kijken.
HR
HR

Peter
Moderator

Uit: Jedi Academy Dordrecht
Vak: 119
Reg.: 5 juni 2001

Ik heb een box met vier versies van Blade Runner. Ik ga binnenkort eerst eens de bioscoopversie, met voice over, bekijken en een week later de final cut. B)

Juno is een van de outsiders van de komende Oscaruitreiking. De film gaat over een een tienermeisje dat zwanger raakt. Komische film met een leuk en onvoorspelbaar verhaal, subtiele humor en de altijd mooie Jennifer Garner als de vrouwelijke helft van een echtpaar dat de baby wil adopteren. Oscarmateriaal, dat weet ik niet, maar het is wel de moeite waard.

The Mist, gebaseerd op een novelle van Stephen King, is een van de leukere horrorfilms die ik de afgelopen jaren heb gezien. Frank Darabont komt na 'The Shawshank redemption' en 'The Green Mile' weer met ene goeie King-film over een groep mensen die opgesloten raakt als na een hevige storm het stadje met een vreemde mist bedekt raakt. Soms zijn er wel erg veel cliché's, maar dat hoort nu eenmaal bij het genre. Marcia Gay Harden is goed op dreef als godsdienstfanate die langzaam maar zeker een groot deel van de groep weet te hersenspoelen. Een horrorfilm met een moraal, het kán dus wel.

Ten slotte Mio fratello è figlio unico. Veel politiek, veel humor, veel typisch en aandoenlijk Italiaanse gedoe, maar wat een prachtige film over broederliefde, familie en groeien. Tot nu toe de leukste en mooiste film die ik dit jaar heb gezien.

[Dit bericht is veranderd door Peter (op 9 februari 2008 19:13:30).]
HR
HR

Amsterhammer
Idool

Peter schreef:

Ik heb een box met vier versies van Blade Runner. Ik ga binnenkort eerst eens de bioscoopversie, met voice over, bekijken en een week later de final cut. B)
HR
De eerste versie, de director's cut en de final cut...wat is de vierde versie?
HR
HR

Peter
Moderator

1) 1982 USA Cut
2) 1982 International version
3) 1992 Director's cut
4) Final Cut 2007
HR
HR

Amsterhammer
Idool

Thanks. Zou je me kort kunnen aangeven wat de wezenlijke verschillen zijn tussen de US en International versies? Meer bloed? ;)
HR
HR

Peter
Moderator

Dan moet ik ze eerst alle vier gezien hebben. Even geduld dus ;)
HRHR
HR

Sven
Administrator

Alle respect voor Blade Runner, maar is deze discussie niet meer iets voor de DVD-topic?
HR
HR

Amsterhammer
Idool

Sven schreef:

Alle respect voor Blade Runner, maar is deze discussie niet meer iets voor de DVD-topic?
HR
Tja, moet ik het weten als de Admin het niet weet? ;B
HR
HR

Peter
Moderator

Die was dus vergeten dat die topic bestond. :I Better luck next time...
HR
HR

Sven
Administrator

Het zij je vergeven. :P

Het lijkt er trouwens op dat de kostbare schrijversstaking er op gaat zitten. Dat zou betekenen dat die gasten zich helemaal de blubber kunnen gaan schrijven voor de Oscaruitreiking later deze maand. B)

Hier de details van de overeenkomst, bron is de Hollywood Reporter:

Writers, producers reach tentative deal
By Liza Foreman and Borys Kit

Feb 10, 2008

STRIKE ZONE: LATEST NEWS AND UPDATES

UPDATED 8:48 p.m. CET Feb. 9

BERLIN -- Industry players at the Berlinale responded with huzzahs Saturday to reports that the WGA had finalized its tentative agreement with the Alliance of Motion Picture and Television Producers, which could see writers back to work as early as Monday.

In a news conference Saturday in New York, WGA East president Michael Winship said, "It's not a done deal, but it's pretty much done."

News of a potential three-year pact first leaked out in the early hours of Saturday when WGA leaders sent an e-mail to its 10,500 members summarizing the main deal points ahead of key membership meetings in New York and Los Angeles on Saturday.

The WGA West board of directors and the WGA East Council will meet Sunday to decide whether to refer the tentative deal to membership for a ratification process that could take up to a month. But the board and council do have the power to end the strike immediately, if they choose not to wait for a membership referendum on that question. The latter member vote would take anywhere from two to 10 days, so the expectation is that the board and council may opt to make the decision to get the industry back to work.

"I'm really excited," said GK Films head Graham King, whose Johnny Depp starrer "Shantaram" was shelved due to the strike. "I can't wait to get back to work. Everyone here is excited. It's been a horrendous time. Now I'll have a lot work to do when I get back to L.A."

"It's very good," said Germany's Constantin Film's acquisitions head, Yoko Higuchi-Zitzmann. "The market has been very quiet, and the strike had a lot to do with that. I don't think that an agreement will have a huge effect on the market now. Everyone is looking to Cannes when it will be clear what will happen with the SAG strike."

The expectation here for several days was that an agreement would be reached:

"I personally had bet on (the strike being settled) next week, but this is great, of course, it means projects that we have been talking about for a long time will now pick up speed," said Henning Molfenter, head of production at Studio Babelsberg Motion Picture. "The strike slowed everything down, meant projects that were in development didn't progress. So we are happy it's over."

The proposed terms were very similar to those in the recently reached DGA agreement now out for ratification by directors, with the notable exception of the writers getting sweeter deals on TV content that is streamed over the Internet.

In the third year of the proposed three-year WGA contract, writers would get a straight 2% of the distributor's gross on such content in all years that the content is streams. That's likely to be a bit more lucrative than the roughly $1,200 payment writers will get on such content in the first year of stream during the first two years of the contract. The DGA has the $1,200 first-year streaming compensation written into all three years of its tentative pact.

Like the DGA, the WGA has a 17-day window placed on all streamed content, during which studios can stream content for free without making payments to writers.

In the email, WGA West president Patric Verrone and Winship told members it was time to end the strike and emphasized the gains made in new media.

"It is an agreement that protects a future in which the Internet becomes the primary means of both content creation and delivery," they said. "It creates formulas for revenue-based residuals in new media, provides access to deals and financial data to help us evaluate and enforce those formulas, and establishes the principle that, 'When they get paid, we get paid ... We believe that continuing to strike now will not bring sufficient gains to outweigh the potential risks and that the time has come to accept this contract and settle the strike," they said.

Earlier in the day, writers were being encouraged by strike captains to show up to the bi-coastal meetings to vote on the new conditions:

"The end is in sight," said one strike captain in an email. ";But it is still imperative that we all go to the membership meeting at the Shrine Saturday night. Our presence there will directly affect how soon this strike is called off ... We've sacrificed a lot in this ordeal. This is the final stretch, folks."

Key points in the deal include:

-- An increase in minimum rates of 3.5% each year. Exceptions include network primetime rates and daytime serial script fees, which will increase 3% each period. Program fees and upset price increase once by 3% in the second year; and clip fees increase once by 5% in the third year.

-- Made-for pay TV residuals: An annual residual payments' increase from $3,000 to $3,500 for a half-hour program and from $5,000 to $6,000 for an hourlong program.

-- Residuals of 1.2% of distributor's gross receipts for download rentals where the viewer pays for limited new media access.

-- Residuals for ad-supported streaming of feature films produced after July 1, 1971, payable at 1.2% of distributor's gross receipts.

-- Television ad-supported streaming (library) for programs produced after 1977, payable at 2% of distributors' gross receipts.

-- For download sales (electronic sell-through) where the viewer pays for permanent use of a program, residuals are to be paid at 0.36% of distributor's gross receipts for the first 100,000 downloads of a television program and the first 50,000 downloads of a feature. After that, residuals are paid at 0.7% of distributor's gross receipts for television programs and 0.65% for feature films.

-- Ad-supported streaming of television programs after 1977 payable at 2% of distributors' gross receipts one year from the end of an initial streaming window.

-- Residual payments for network primetime where in the first and second years of a contract, after the initial window, for network primetime television programs, a fixed residual of 3% of the residual base ("applicable minimum";) will be paid for each of up to two 26-week periods. The agreement also calls for in the third year of this contract that 2% of the distributor's gross formula is applied immediately after the initial streaming window.

-- Residual payment (all other programs): After the initial streaming window, a fixed residual of 3% of the residual base (the "applicable minimum";) is paid for each of up to two 26-week periods in the first two years of this contract. In the third year of this contract, the payment rate rises to 3.5% of the residual base.

-- The agreement also covered a definition for fair-market value on new-media residuals; access to information, clips and promotions; and health and pension fund rates.

The Internet residuals agreement stipulates that initial compensation covers writing services and 13 weeks of availability in new media when the viewer does not pay and 26 of availability in new media when the viewer pays.

"We had a couple of project hovering for a while and now we'll be able to move to the next step with them," said Kurt Rauer, president of Unified Pictures. "This is great."

For more information, visit WGA.org. and UnitedHollywood.com.HR
HR
HR

Amsterhammer
Idool

Sven schreef:

Feb 10, 2008
HR
Dat is zeker goed nieuws. Zeg Sven, kan je wat vaker aan "tomorrow's news today" komen? :denk

:B
HR
HR

Sven
Administrator

Amsterhammer schreef:
(...)
Dat is zeker goed nieuws. Zeg Sven, kan je wat vaker aan "tomorrow's news today" komen? :denk

HR
I just quote, dude. :B De HR ligt zeker een beetje voor. :D
HR
HR

Miquell
International

Uit: Apeldoorn
Vak: 427
Reg.: 30 september 2004

Ik heb vanavond Jumpers gezien,is een nieuwe film van Samuel L Jackson en zeker een aanrader. Hij gaat donderdag hier in premiere.
HR
HR

Jaws-acteur Scheider overleden

AMSTERDAM - De Amerikaanse acteur Roy Scheider, vooral bekend door de haaienfilm Jaws (1975), is op 75-jarige leeftijd in Little Rock (Arkansas) overleden.

forumillustratie
Roy Scheider. Schietend op Jaws

Hij speelde in de uiterst succesvolle thriller van regisseur Steven Spielberg over een mensenetende haai een commissaris. Amerikaanse media maakten het overlijden van Scheider maandag bekend. HR
HR
HR

Drifter
Vedette

Vak: Geen Seizoen Club Card
Reg.: 1 oktober 1999

Schneider speelde een man die ondanks zijn kordate beroep van poltieagent in de mangel werd genomen door de moderne maatschappij. Hij vlucht met vrouw en kinderen uit de grote stad naar een slaperig kuststadje om rust te vinden, maar ook daar blijven de gezinsrelaties woelig. Tot overmaat van ramp blijkt er een haai uit de buurt de jacht op mensenvlees te hebben ingezet.

Schneiders verdienste is dat hij zijn personage zo treffend neerzet, dat eigenlijk niet meer opvalt dat de film op zich enkel draait rond een aantal watersequenties, waarin de haai lange tijd onzichtbaar blijft. Als de haai zich dan eindelijk onthult, mompelt de waterschuwe agent tegen zichzelf: we're gonna need a bigger boat. En die zin werd een klassieker, net als de film zelf...
HR
HR

Sven
Administrator

Animated 'Star Wars' to hit theaters
Lucas' 3-D project going bigscreen before small
By DIANE GARRETT

Feature toon 'Star Wars: The Clone Wars' will bow in theaters Aug. 15, setting the stage for a spinoff skein on Cartoon Network and TNT.

Another "Star Wars" tale is on its way to the bigscreen, but it won't be distributed by Fox.
Lucasfilm has partnered with Warner Bros. Pictures and Turner Broadcasting on "Star Wars: The Clone Wars," a 3-D toon that will bow in theaters this August before moving to the smallscreen in the fall. The Aug. 15 feature will set the stage for the spinoff skein, which will bow on Cartoon Network, followed by airings on TNT. International release dates for the feature and TV series are still being set.

Multiplatform project is an expansion of the earlier "Clone Wars" microseries that aired on Cartoon Network. However, Fox's homevid arm released those episodes on DVD, just as it has distributed every "Star Wars" theatrical release since 1977.

Lucasfilm said Warner Bros.' cable and theatrical resources made it an especially good fit for the project. "We're trying to do something unprecedented -- marrying TV series and theatrical release," a rep said.

Under this deal, Warner will release the film and TV skein on DVD.

Warner execs eagerly tracked the project throughout the development process, and decided to give the property a theatrical launch after seeing footage.

"I don't know anyone who wouldn't want it," said Stuart Snyder, president and chief operating officer of Turner Animation, Young Adults and Kids Media, who said a theatrical launch "has always been contemplated as part of the process."

The "Star Wars: The Clone Wars" movie is expected to run around 100 minutes and pick up between episode II and III. Anakin Skywalker is not yet Darth Vader. The story will then continue in 30-minute smallscreen installments.

George Lucas, who has revisited the property and time again over the decades, said he mounted this new spinoff because he "felt there were a lot more 'Star Wars' stories left to tell." He said he wanted to tell them through animation, pushing the technology forward at the same time.

Lucas serves as exec producer on the project, which will primarily employ voice actors. The only original actors returning are Anthony Daniels as C3PO and Matthew Wood as General Grievous and the battledroids.

Dave Filoni is the helmer. Henry Gilroy, Scott Murphy and Steven Melching are the writers. Catherine Winder is producer.

Lucasfilm Animation has already produced more than 30 episodes in the TV skein, with production continuing in Singapore and Taiwan. On Tuesday, Lucasfilm is launching an online Web docu about the project at Starwars.com.HR
Variety.com
HR
HR

Peter
Moderator

Om toch maar in de sfeer te blijven:

Charlotte Church doneert geld aan Star Wars kerk

AMSTERDAM - 'Scientology is zó 2007,' moet Charlotte Church hebben gedacht. De zangeres zou maar liefst 5000 pond hebben gedoneerd voor de bouw van een heuse Star Wars kerk in Wales. Twee broers, Barney en Daniel Jones, zouden Charlotte geld hebben gevraagd om hun droom te kunnen verwezenlijken voor een Jedi-Kerk, meldt The Daily Star.

"Als kinderen keken we altijd naar Star Wars films," vertelt één van de broers. "We kwamen erachter dat er verschillende websites bestonden van Jedi-kerken en we kunnen niet wachten om ook z´'n kerk te gaan opzetten in Engeland. Het moet een plek worden waar mensen zoals wij kunnen bidden. Mijn broer en ik lopen al in Jedi-kleding, bruine gewaden, maar in de kerk worden ze zwart om de saamhorigheid te versterken."

Gavin Henson, Charlottes echtgenoot, vond het in het begin maar een rare investering, maar is bijgedraaid: "Hij weet dat hij Charlotte toch niet kan stoppen en staat nu volledig achter haar beslissing," vertelt een bron.

Naast preken over The Force en laserzwaardtraining krijgen de volgelingen van de Jedi-Kerk ook les in meditatie technieken.

Het is niet bekend of Charlotte zich ook gaat aansluiten bij de kerk. HR

[Dit bericht is veranderd door Peter (op 12 februari 2008 08:34:19).]
HR
HR

Sven
Administrator

Peter schreef:
(...)
Charlie Wilson's War is een vervelend Tom Hanks-vehikel en biopic over een congresslid die de Afghaanse rebellen van geld heeft voorzien om de strijd tegen de Russen te kunnen winnen. met flink gevoel voor patriottisme wordt in deze saaie en zielloze film Wilson als een van de grondleggers van het einde van de Koude Oorlog gezien. Julia Robberts had d'r tijd ook wel beter kunnen besteden. (...)HR
forumillustratie

Ik ben het weer eens helemaal oneens met je, Peter. ;) Ik heb me, met (met wellicht door dit bericht ingegeven) lage verwachtingen, uitstekend vermaakt. Er is mijns inziens een mooie balans gevonden tussen 'tongue in cheek' humor en dramatiek en de acteerprestaties mogen er ook zijn. Philip Seymour Hoffman steelt elke scene waar hij in zit en zijn Oscarnominatie is naar mijn mening dan ook zeer verdiend.

Het scenario van schrijver Aaron Sorkin ('A Few Good Men', 'The American President', 'The West Wing') is duidelijk herkenbaar als het zijne. Scherpe, lekker vlotte dialogen maken het gewoon een bijzonder vermakelijk schouwspel.

Last but not least een opmerking over de muziek die James Newton Howard voor de film componeerde. Voor mij al één van m'n favorieten, maar dit is zeker niet zijn minste werk, integendeel!

Met je opmerking over Julia Roberts ben ik het in zoverre eens dat ze underused is in deze film, wat mijn enige echte kanttekening is die ik bij Charlie Wilson plaats.

Charlie Wilson: You know you've reached rock bottom when you're told you have character flaws by a man who hanged his predecessor in a military coup.

8
HRHR

Deze topic is open en bestaat uit 80 pagina's: « 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62 63 64 65 66 67 68 69 70 71 72 73 74 75 76 77 78 79 80 »

Ga naar de vorige topic Ga naar de volgende topic

Ajax Forums » C - Supporters » Supporterscontact » The Movie Topic [Deel 4]

HR

Bookmark and Share

HR
clubgevoel
HR
HR

Man van de Wedstrijd

Kies de Man van de Wedstrijd

HR

Pool-klassement pagina

HR

VoVo-klassement pagina

HR

Favoriete opstellingen

HR

Ajax Chatbox

Ga nu naar de chatbox om met andere fans van gedachten te wisselen over de club!

HR

Ajax Poll

In welke linie moet Ajax zich nog versterken?

Niet, Ajax is compleet als Blind blijft
de verdediging
het middenveld
de aanval

HR

VoVo

Van de Ajax-fans denkt 4,2% dat FC Groningen wint van Ajax. Wat denk jij?

HR

Ideeënbus

We zijn op zoek naar jouw ideeën om Ajax Netwerk nog beter te maken.

HR

Pool

De posters op deze pagina verwachten van FC Groningen-Ajax:

HR

Oranje Netwerk

Ga nu kijken wat er op Oranje Netwerk te doen is!