Ajax Netwerk
donderdag 24 april 2014 - 20:50                      favorieten | nieuwsbrief | RSS RSS
Ga naar de vorige topic Ga naar de volgende topic

Ajax Forums » Supporterscontact » The Movie Topic [Deel 4]

HR

Deze topic is open en bestaat uit 79 pagina's: « 1 ... 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 ... 79 »

HR

Sven
Administrator

Uit: ...Barendrecht...
Vak: 424
Droomaankoop: -
Reg.: 6 december 2000

quote:HR
Amsterhammer schreef:
(...)
idd Sven, maar als je dat van vrienden hoort ben je toch wat minder snel geneigd om naar de bioscoop te gaan - toch?
HR
Nope. Mijn vrienden hebben niet mijn smaak. ;)

Sterker nog, de enige die een beslissende invloed heeft op wat ik ga zien, dat ben ik zelf. Meestal maakt een negatief bericht mee zelfs nog nieuwsgieriger. ('zo slecht kan het toch niet zijn?') :)

[Dit bericht is veranderd door Sven (op 24 december 2007 15:54:19).]
HR
HR

Jan410
International

Vak: -
Droomaankoop: Romelu Lukaku
Reg.: 30 april 2006

Ik kreeg bij i am legend het gevoel dat het script is geschreven door een 8-jarige....waardeloze film.
HR
HR

Dr Drake Ramoray
Vedette

Uit: Amsterdam
Vak: 412
Reg.: 11 juni 2003

Het is gebaseerd op een boek dus heel veel valt er niet op aan te passen.
Zitten juist veel punten van diepgang in deze film als je die niet ziet ben je ook steken blind. Veel vragen over de mensheid e.d

De film zelf was redelijk...geen knaller maar een vermakelijke horror/sf met een gevoelige ondertoon. Prima om zo je 2e kerstdag mee door te komen.
HR
HR

Klasbakken
Legende

Uit: Heerhugowaard
Reg.: 10 juli 2002

Ik vond 'I am legend' echt een baggerfilm. Misschien had ik er te veel van verwacht. De film begint interessant, je koestert een bepaalde verwachting, je verwacht een 'doorbraak', maar op een gegeven moment valt de film terug naar een lachwekkend niveau.

Met dit onderwerp kun je veel meer kanten op. Echt een gemiste kans en een fikse teleurstelling. Snap ook even niet waar al die goede recensies op gebaseerd zijn. Maar goed: over smaak valt niet te twisten!
HR
HR

Flavio
Regelmatige invaller
Opper Chat-Operator

Uit: Dubai
Vak: Geen Seizoen Club Card
Reg.: 29 september 2003

Het nieuwe jaar gaat ons hopelijk ook weer veel moois brengen! 3 januari komt Saw IV in de bioscoop zag ik, eind januari National Treasure 2 en ergens in mei komt Indiana Jones and the Kingdom of the Crystal Skull (deel IV) in de bios! Naar laatstgenoemde kijk ik al uit! B)
HR
HR

Sven
Administrator

Flavio schreef:

Het nieuwe jaar gaat ons hopelijk ook weer veel moois brengen! 3 januari komt Saw IV in de bioscoop zag ik, eind januari National Treasure 2 en ergens in mei komt Indiana Jones and the Kingdom of the Crystal Skull (deel IV) in de bios! Naar laatstgenoemde kijk ik al uit! B)
HR
Saw 4 draait al in vele bioscopen in voorpremiere en National Treasure 2 komt 10 januari uit met de 9e voorpremieres her en der.
HR
HR

Amsterhammer
Idool

Reg.: 31 juli 2005

Iemand een idee waneer 'No country for old men' hier te verwachten is?

De nieuwste Coen brothers film blijkt prima recencies te hebben gehad en zit zowaar al op nr. 14 op de IMDB top 250!
HR
HR

Sven
Administrator

Amsterhammer schreef:
Iemand een idee waneer 'No country for old men' hier te verwachten is?

De nieuwste Coen brothers film blijkt prima recencies te hebben gehad en zit zowaar al op nr. 14 op de IMDB top 250!
HR
Vanaf 14 Februari.
HR
HR

Sophokles
Geselecteerd voor Oranje

Vak: 428
Droomaankoop: Rafael van der Vaart
Uploads: 1
Reg.: 28 oktober 2003

Jan410 schreef:

Ik kreeg bij i am legend het gevoel dat het script is geschreven door een 8-jarige....waardeloze film.
HR
Tja het begon heel aardig, die sfeer van die lege stad kwam heel goed over.
Klik hier om de spoiler te bekijken
Het einde is verschrikkelijk kort door de bocht.
HR
HR

afca mokum
Vedette

Reg.: 15 augustus 2003

Flags of our fathers en Iwo Jima gezien. Hele aardige films, die ieder een kijk geven over de slag op Iwo Jima. Zeker een aanrader.
HR
HR

Drifter
Vedette

Reg.: 1 oktober 1999

Gemengde gevoelens bij I Am Legend. Alleen al van die titel krijg ik jeuk op onbestemde plekken, maar het concept van de film is uitstekend. Het eerste uur is sober en voldoet redelijk, maar daarna loopt het een en ander scheef in de plot, vooral doordat er teveel toevalligheden achter elkaar zitten. Will Smith speelt redelijk, maar brengt weer die akelige braafheid met zich mee, waardoor de film van venijn beroofd wordt. Grootste minpunten voor mij waren de ronduit slechte digitale effecten, het toch weer gesuikerde einde, en de wat overbodige flashbacks.

Maar toch heb ik me eigenlijk best geamuseerd. Het is alleen jammer dat hier zoveel meer in had gezeten als de regie en hoofdrol in de handen waren gevallen van mensen met een voorliefde voor vies, dreigend en hard, in plaats van afgeborstelde technicolor-monsters en helden.
HR
HR

Peter
Moderator

Uit: Jedi Academy Dordrecht
Vak: 119
Reg.: 5 juni 2001

Je doelt op 28 days later? ;)
HR
HR

0634
Administrator

Reg.: 2 januari 2006

Ik heb ook I am Legend gezien. Tja, gemengde meningen hier op het netwerk. Ik vond hem teleurstellen. Het begint aardig, de potentie is er, maar de film bouwt zich niet op. Het sijpelt een beetje door en komt niet los. Die kale en hondsdolle gasten konden niet echt overtuigen als freaks. Will Smith speelt eigenlijk weer een beetje de rol die hij wel vaker speelt (ID4).

Was niet zo slecht als WildWildWest (dat kan ook bijna niet), maar was wel uiterst teleurstellend.
HRHR
HR

Sponsje
Internationale topspeler

Uit: Weesp
Vak: 116
Droomaankoop: Christian Chivu
Reg.: 21 juli 2003

Je gaat me toch niet vertelllen dat dit een plaatje van michelle pfeiffer is he?

7,5

(plaatje)
HR
HR
HR

Drifter
Vedette

Dagen Zonder Lief is een Vlaamse film en werd door mij dus met grote argwaan benaderd. Onterecht, want het is een uitstekend portret over het leven dat er overblijft als de muziek ophoudt. Een aantal late twintigers komt door toeval weer bij elkaar en probeert aansluiting te vinden bij het leven dat ze als studenten hadden, maar dat blijkt niet meer zo eenvoudig.

Elk van de personages is al getekend door het leven en niemand is meer in staat tot dezelfde onschuld die hen destijds verbond. Veel meer hoef ik niet over de plot vertellen, want een echte plot is er niet. Dagen zonder lief is een kabbelende film, waarin personages praten en weinig grote gebeurtenissen meemaken. Dat stoort echter niet: de dialogen zijn levensecht en met momenten erg grappig.

In de tweede helft wordt het verhaal wat opengebroken en komen de metaforen duidelijker in beeld. Dat hinderde niet: een aantal prachtige beelden en een mooie eindsequentie stuurden mij peinzend de bioscoop uit. Staat er een vervaldatum op jeugdvrienden? Is dat erg? Komt er iets anders in de plaats?

Knappe film...

[Dit bericht is veranderd door Drifter (op 4 januari 2008 00:51:45).]
HR
HR

Paco Delavega
Internationale topspeler

Uit: Almelo
Reg.: 11 juni 2001

Sponsje schreef:

Je gaat me toch niet vertelllen dat dit een plaatje van michelle pfeiffer is he?

7,5

(plaatje)
HR
HR Dat is zij zeer zeker wel!:)

Even iets anders:
Binnenkort zal de film Cloverfield in premiere gaan. Als ik me niet vergis op 24 Januari a.s.! Enorm gehyped, maar de trailers maken me wel erg nieuwsgierig naar meer. Wat voor monster zal New York nu weer vernietigen?;)

Verhaal:
Een groep jonge mensen brengt een bezoek aan Coney Island bij New York City. Wanneer er buiten op straat vanuit het niets chaos uitbreekt is het duidelijk dat hun avondje uit er één wordt om nooit te vergeten. Met hun videocamera slagen ze erin om de diverse taferelen die zich er die nacht voordoen, vast te leggen. De beelden tonen onder meer het verloop van een beangstigend chaotische nacht in New York City waarbij er ook slachtoffers vallen. (moviemeter.nl)

Klik hier voor de eerste minuten van de film.

http://www.cloverfieldmovie.com/ voor meer info
HR
HR

Drifter
Vedette

Gone, Baby, Gone staat vooral bekend als het regiedebuut van Ben Affleck, die gast van Pearl Harbour en Jennifer Lopez. Tot zover de popreferenties, want het is een goede film geworden. De ontvoering van een jong meisje staat centraal, maar de film omvat meer dan een speurtocht naar de ontvoerders. Gedurende de hele film worden personages en de kijker gedwongen morele standpunten in te nemen over gerechtigheid.

De film ziet er prima uit en er wordt over het algemeen redelijk geacteerd (de moeder irriteerde mij soms om de verkeerde redenen), maar Gone, Baby, Gone valt vooral op door de gelaagdheid en onheilspellende sfeer.
HR
HR

Dr Drake Ramoray
Vedette

Vak: 412
Reg.: 11 juni 2003

Gister No country for old men gekeken. Iemand deze ook al gezien? De film begint goed en bevat veel mooie scene's en sfeerbeelden van Texas. De droge uitgestrekte vlaktes en de leegte..je zou er bijna dorst van krijgen.

Keek later op de avond Fargo nog eens en zag redelijk wat overeenkomsten.(zelfde regiseurs) Verschil tussen beide films is echter dat Fargo tot het einde blijft boeien en No country for old men uitermate zwak eindigt.

Al met al wel een aardige film maar waarom deze film word getipt als winnaar bij de komende oscaruitreikingen is mij een compleet raadsel.

[Dit bericht is veranderd door Dr Drake Ramoray (op 11 januari 2008 10:05:39).]
HR
HR

0634
Administrator

Je reinste pulp, maar als je van slachtfilms houd is dit er eentje: Hostel ll.

Gewoon hetzelfde als het eerste deel. Alleen ipv 3 gozers zijn het nu 3 meiden (wat wel een voordeel is :B). Veel bloed, veel sadisten en een sombere omgeving. Tarantino dus. Ze belichten nu wel de kant ook van de moordenaars maar ach...het is en blijft een simpele lugubere slachtfilm.

[Dit bericht is veranderd door 0634 (op 12 januari 2008 09:22:07).]
HR
HR

Drifter
Vedette

Atonement start lastig met een kostuumdrama waarin een kuise Keira Knightley het hof wordt gemaakt door een van de bedienden van haar vader. In die scènes lijkt de film weinig opwinding te gaan bieden, maar eerder te mikken op die typische Britse kwaliteit van andere kwalitatief superieure borefests.

Gelukkig slaat de stemming na een half uur om en krijgt de kijker een stevige plot aangeboden, waarin lust, verlies, onrecht en oorlog de hoofdrollen spelen. Vanaf dat punt begint ook langzaam op te vallen wat een tergend mooie film dit is geworden op visueel vlak, met de ene achtergrond na de andere die net losgerukt lijken te zijn uit impressionistische schilderijen.

Voor de eindcredits over het scherm rollen, volgen er nog een paar wendingen, zodat je uiteindelijk met een wrang maar voldaan gevoel de zaal verlaat. Maar toch was Atonement voor mij geen voltreffer, daarvoor werden mijn lurven te lang te onberoerd gelaten. Ik neem de verantwoordelijkheid daarvoor wel volledig zelf op, al pleit ik verzachtende omstandigheden: 'Het waren die kwalitatief superieure maar tergende trage Britten, edelachtbare!'.
HR
HR

0634
Administrator

Disturbia Is een onderhoudende film over een tiener jongen genaamd Kale die na een ernstig auto ongeluk, waarbij zijn vader omkomt, in de problemen raakt. Hij slaat zijn leraar op zijn mond en krijgt drie maanden huisarrest van de rechter opgelegd. Uit pure verveling gaat hij zijn buren bespioneren. En dat zijn niet de saaiste. Aan de ene kant is een leuk buurmeisje komen wonen en aan de andere kant woont een vreemde man.

Steeds meer begint het erop te lijken dat zijn buurman (goede rol van David Morse van oa The Green Mile) een seriemoordenaar is. Kale gaat steeds vaker zijn buurman filmen en dit alles leid tot een flinke uitbarsting. Leuke film.

[Dit bericht is veranderd door 0634 (op 16 januari 2008 20:46:27).]
HR
HR

Drifter
Vedette

No Country For Old Men is de nieuwe van de Coen broertjes. Daarmee weet je meestal wat je moet verwachten: een wat kabbelend maar mooi gefilmd gangsterdrama. De broertjes zijn niet te beroerd om de verwachtingen in te lossen, maar verplaatsen de actie deze keer naar de grens tussen Texas en Mexico.

Als een niet al te succesvolle man daar een koffer met geld vindt, besluit hij ermee van door te gaan. Het duurt niet lang voor de politie, criminelen en een onstopbare moordenaar achter hem aanzitten. De rest ontvouwt zich vrij voorspelbaar, de enige meer opmerkelijke draad in het verhaal is die waarin Tommy Lee Jones als cynisch geworden sheriff vraagtekens stelt bij de moderne Amerikaanse maatschappij.

Net als Blood Simple, Miller's Crossing en Fargo, is dit over het algemeen een knap gemaakt maar afstandelijk gefilmd misdaadverhal. Een paar scènes geven aan dat de heren wel degelijk spanning kunnen opbouwen, maar al bij al vind ik ze toch erg vaak uit hetzelfde vaatje tappen. Juist daarom blijft The Big Lebowski voorlopig onaantastbaar binnen hun oeuvre.
HR
HR
Zo, net even de film The Nines gekeken en ik moet zeggen dat ik wel even moet bijkomen in de zin van: waar ging het nu eigenlijk over?
Deze film deed me een beetje denken aan films als The Butterfly Effect en Eternal Sunshine of the Spotless Mind.
The Nines bestaat namelijk uit drie verschillende verhalen waarin Reynolds telkens een andere rol speelt. Echter, de verhalen zijn op de een of andere manier toch met elkaar verbonden. Hoe precies, dat is de vraag. Het lijkt wel alsof Reynolds in zijn onderbewustzijn zich naar andere dimensies kan verplaatsen, waarin de namen en karakters van hem en zijn tegenspelers veranderen, maar toch op de een of andere manier hun connectie behouden. Aan de andere kant, zou het ook allemaal op een andere manier geinterpreteerd kunnen worden, maar ik zal jullie daar niet verder mee lastig vallen.

The Nines is echt een film om je hoofd bij te houden en waarover genoeg nagepraat kan worden! Allemaal kijken dus ;)
HR
HR

Peter
Moderator

Uit: Jedi Academy Dordrecht
Vak: 119
Reg.: 5 juni 2001

0634 schreef:

Disturbia Is een onderhoudende film over een tiener jongen genaamd Kale die na een ernstig auto ongeluk, waarbij zijn vader omkomt, in de problemen raakt. Hij slaat zijn leraar op zijn mond en krijgt drie maanden huisarrest van de rechter opgelegd. Uit pure verveling gaat hij zijn buren bespioneren. En dat zijn niet de saaiste. Aan de ene kant is een leuk buurmeisje komen wonen en aan de andere kant woont een vreemde man.

Steeds meer begint het erop te lijken dat zijn buurman (goede rol van David Morse van oa The Green Mile) een seriemoordenaar is. Kale gaat steeds vaker zijn buurman filmen en dit alles leid tot een flinke uitbarsting. Leuke film.
HR
Een moderne versie van Rear Window dus. Beetje jammer ;)
HR
HR

Paco Delavega
Internationale topspeler

Uit: Almelo
Reg.: 11 juni 2001

Peter schreef:

Een opgepoetste versie van de Hitchcock-klassieker Rear Window dus? :denk
HR

Peter schreef:

(...)

Een moderne versie van Rear Window dus. Beetje jammer ;)
HR
19667 post: 2 = :P

Gisteren eveneens het eerder genoemde Gone Baby Gone gekeken! En moet zeggen dat de film mij op bepaalde momenten wist te verrassen maar ook wist te vervelen. Een paar rommelige momenten zorgen ervoor dat je loopt te gissen wat er gebeurd is. Casey Afleck, weet niet goed wat ik van hem moet vinden...over het algemeen saaai. Morgan Freeman weet me ook al jaren niet meer te boeien en lijkt het wederom op auto-pilot te gooien. Ed Harris vond ik daarentegen wel sterk.
HRHR

Deze topic is open en bestaat uit 79 pagina's: « 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62 63 64 65 66 67 68 69 70 71 72 73 74 75 76 77 78 79 »

Ga naar de vorige topic Ga naar de volgende topic

Ajax Forums » C - Supporters » Supporterscontact » The Movie Topic [Deel 4]

HR

Bookmark and Share

HR
clubgevoel
HR
HR

Man van de Wedstrijd

Kies de Man van de Wedstrijd

HR

Pool-klassement pagina

HR

VoVo-klassement pagina

HR

Favoriete opstellingen

HR

Ajax Chatbox

Ga nu naar de chatbox om met andere fans van gedachten te wisselen over de club!

HR

Ajax Poll

Moet Ajax Hakim Ziyech kopen?

Ja
Nee
Alleen als er een speler vertrekt
geen idee...

HR

VoVo

Van de Ajax-fans denkt 78,6% dat Valencia wint van Sevilla FC. Wat denk jij?

HR

Ideeënbus

We zijn op zoek naar jouw ideeën om Ajax Netwerk nog beter te maken.

HR

Pool

De posters op deze pagina verwachten van Heracles Almelo-Ajax:

HR

Oranje Netwerk

Ga nu kijken wat er op Oranje Netwerk te doen is!