Ajax Netwerk
zaterdag 25 oktober 2014 - 20:57                      favorieten | nieuwsbrief | RSS RSS
Ga naar de vorige topic Ga naar de volgende topic

Ajax Forums » Supporterscontact » The Movie Topic [Deel 4]

HR

Deze topic is open en bestaat uit 80 pagina's: « 1 ... 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 ... 80 »

HR

Kalusha the King
Lid 2de elftal

Vak: Geen Seizoen Club Card
Droomaankoop: -
Reg.: 29 september 2005

Iemand de film ex-drummer al gezien? Ik ga hem deze week kijken ik ben benieuwd of iemand hem al gezien heeft.
HR
HR

pokalapoketl
Talent

Uit: Grootebroek
Reg.: 3 mei 2006

The Simpsons Movie (2007 - David Silverman)

forumillustratie

Alles is goed en wel in Springfield tot Homer Simpson weer een stomme actie uithaald door het meer te vervuilen. De stad wordt door de overheid ingesloten terwijl de hele familie zichzelf en de stad moeten zien te redden van de naderende ondergang.

Ik ga het dit keer wat korter houden. Wat een geweldig stukje entertainment is dit geworden. De grapdichtheid zit echt enorm hoog en ik heb van elke seconde genoten. De animatie was subliem in zijn "lelijkheid" en nagenoeg de hele cast komt langs (en dat is heel wat). Ik hoor veel mensen klagen dat het gewoon een lange aflevering is. So what? Welke serie naar film conversie heeft dit niet? En wat is er mis mee? Dit is de stijl waarmee het groot is geworden. Daar hoeft niks aan aangepast te worden. Sowieso is de film ook veel groter van opzet. Ik kan geen conclusies trekken voor buitenstaanders maar voor de echte Simpsonsfans is dit gewoon n groot orgasme. Als ik dan toch iets negatiefs moet zeggen: 80+ minuten is niet lang genoeg!

In n woord: Simpsoncalifragialisticaxpiala-d'oh-scious!

quote:HR

Ralph Wiggum: I like men now!
HR
Waarschuwing: de bovenstaande recensie is geschreven door een grote fanboy. Persoonlijke, negatieve ervaring zijn niet onze verantw... *argh! oemph! Nee, niet daar! waaah!* ... niet mowelijk. Iefereen fie feze pfilm tziet tzal wenieten.

[Dit bericht is veranderd door pokalapoketl (op 16 augustus 2007 17:42:29).]
HR
HR
Maar is het echt leuke humor of is de humor zo flauw dat het leuk is. ;)

Of maakt dat weinig uit.. :P
HR
HR

pokalapoketl
Talent

Het is een combinatie, al maakt dat inderdaad niets uit :B.

[Dit bericht is veranderd door pokalapoketl (op 17 augustus 2007 00:32:07).]
HR
HR

afca mokum Rode kaart: waarschuwing
Vedette

Vak: -
Reg.: 15 augustus 2003

The Good Spephard

Film over het ontstaan van CIA. Iets te langdradig naar mijn mening, had wel iets spannender mogen zijn.
HR
HR
forumillustratieforumillustratie
http://www.rushhourmovie.com/
4 Oktober in de bioscoop.

Deel 1 en 2 waren naar mijn mening zeer goed te doen, ben benieuwd of deel 3 hetzelfde zal zijn.
HR
HR

0634
Legende

Reg.: 2 januari 2006

afca mokum schreef:

The Good Spephard

Film over het ontstaan van CIA. Iets te langdradig naar mijn mening, had wel iets spannender mogen zijn.
HR
Die film ken ik niet. The Good Shepherd ken ik wel ;). En die was idd ietsjes te langdradig om te kunne boeien.

Ik vond de beide, aan elkaar verbonden films, Flags of our Fathers en Letters from Iwo Jima wel leuk. Grappig gevonden om het van beide kanten (Amerikaans en Japans) te belichten.

[Dit bericht is veranderd door 0634 (op 20 augustus 2007 21:37:27).]
HR
HR

Vedette

0634 schreef:

(...)

Die film ken ik niet. The Good Shepherd ken ik wel ;). En die was idd ietsjes te langdradig om te kunne boeien.

Ik vond de beide, aan elkaar verbonden films, Flags of our Fathers en Letters from Iwo Jima wel leuk. Grappig gevonden om het van beide kanten (Amerikaans en Japans) te belichten.
HR
Ken je nagaan dat ik die film dus echt niet boeiend vond :P

Die 2 aan elkaar verbonden films van Clint Eastwood moet ik nog gauw gaan bekijken. Ben zelf een grote Eastwood fan en ook het genre spreekt me erg aan.
HR
HR

Drifter
Vedette

Reg.: 1 oktober 1999

The Simpsons Movie valt een beetje tegen. De kracht van dergelijke sitcom-formaten is meestal het gebrek aan plot, waardoor het spel met de karakters op de voorgrond komt. Alleen is een dergelijke formule geen 90 minuten vol te houden, dus heeft de Simpsons Movie een plot meegekregen. Ik zal er niet teveel over zeggen, want het blijft dunnetjes, maar de plot slaagt erin om het verhaal van start naar finish te trekken.

Het jammere is alleen dat er onderweg nauwelijks nevenpersonages aan de beurt komen: Krabappel, Burns, Groundskeeper Willie, Otto, Snake, Moe, Apu, Dr Nick, Barney, Patty & Selma zijn allemaal slechts achtergrondvulling. De focus blijft dus heel zwaar bij de familie Simpson zelf, en juist die karakters zijn misschien een beetje door hun komisch repertoire heen. Uiteindelijk werd dit dus een kleine teleurstelling, al valt er onderweg best wat te lachen.
HR
HR

Sven
Administrator

Uit: ...Barendrecht...
Vak: 424
Reg.: 6 december 2000

Klein nieuwtje;

Stephen Sommers (The Mummy, The Mummy Returns, Van Helsing) gaat een speelfilmversie van 'G.I. Joe' regisseren.

Dus pak allemaal je poppetjes maar weer uit de kast... ;)
HR
HR

contract of the century
Idool

Uit: Amsterdam
Droomaankoop: Rafael van der Vaart
Reg.: 17 maart 2003

ArenA schreef:

(plaatje)(plaatje)
http://www.rushhourmovie.com/
4 Oktober in de bioscoop.

Deel 1 en 2 waren naar mijn mening zeer goed te doen, ben benieuwd of deel 3 hetzelfde zal zijn.
HR
Ach het was slechts een kwestie van tijd totdat de oude Jackie Chan zichzelf weer in 'vechten-op-achter-onder-voor-en-met-de-tafel'-stemming voelde. Aan Chris Tucker heb je dan een goede als je een hysterische zwarte wil die contrasteert met een neurotische Chinees.
HR
HR

343 Rode kaart: waarschuwing
Geselecteerd voor Oranje

Uit: Hulst
Reg.: 9 augustus 2001

Een hardcore trailer van Aliens en Predator! Heerlijk! 10 keer beter dan de trailer van AvP 1.
forumillustratie
forumillustratie
forumillustratie

Trailer (youtube)
Betere links.
HR
HR

Stelios
Geselecteerd voor Oranje

Reg.: 11 april 2005

AVP 2 trailer ziet er netjes uit. Vond AVP echt een teleurstelling, maar dit belooft wel wat.
HRHR
HR

Drifter
Vedette

28 weeks later speelt zich een ruim half jaar af na het dodelijke virus dat alle Britten in zombies veranderde. Engeland is verlaten, alle zombies hebben elkaar afgemaakt of zijn omgekomen. Britse expats keren terug, onder begeleiding van een legereenheid van de Nato (lees: de VS). Maar het is een horrorfilm, dus al snel is er weer stront aan de knikker.

Is 28 weeks later een goede film? Ja en nee. Het concept is intrigerend, net als bij de voorganger en visueel is de film indrukwekkend met spectaculaire longshots van een post-apocalyptisch Londen. Maar de plot schiet tekort, karakteropbouw is er nergens en de langste spektakelscene van de film (de ontsnapping bij Code Red) is ... saai. Gelukkig wordt er elders wel creatief met bloed en geweld gespeeld, zodat je toch niet helemaal op je honger blijft zitten.

28 weeks later is als low-budgetfilm best geslaagd, maar mist de frisheid en meeslependheid van het originaal.
HR
HR

Sunrise
Bankzitter

Vak: 428
Reg.: 30 juni 2005

Iemand al wat gezien van room 1408? Trailer beloofde veel goeds.
HR
HR

Peter
Moderator

Uit: Jedi Academy Dordrecht
Vak: 119
Reg.: 5 juni 2001

Rescue Dawn

Christian Bale speelt in deze evrfilming van een waargebeurd verhaal een Duits/Amerikaanse piloot die in de Vietnamoorlog boven Laos bij het uitvoeren van een bombardement wordt neergehaald. Hij wordt gevangen genomen en verdwijnt in een klein kamp ergens in de jungle, waar hij twee andere Amerikanen, die al jaren vastzitten, leert kennen. Wat volgt is - natuurlijk - een ontsnappingplan, maar niet voordat we kennis hebben gemaakt met het beklemmende leven in het kleine kamp, de naargeestigheid van de bewakers, de vrolijkheid van de vierpotige kampmascotte en de psychische toestand van de andere gevangenen. Na de ontsnapping volgt de tocht door de jungle en de onvermijdelijke psychische druk die de jungle door zijn eindeloosheid veroorzaakt. Rescue Dawn is een beklemmende film geworden. De regisseur is een zoon van een bekend regisseur en laat zien dat hij talent heeft. Het beklemmende zit hem niet alleen in de kleinschaligheid van de film in combinatie met de indrukwekkende beelden van de jungle, maar ook in de manier waarop terloops verschillende gruwelijkheden worden getoond. Zeker een bezoekje waard.
HR
HR

Johnny Heitinga
Icoon

Vak: 413
Uploads: 1
Reg.: 24 juli 2005

Sunrise schreef:

Iemand al wat gezien van room 1408? Trailer beloofde veel goeds.
HR
Maandje geleden in de bus naar vakantie gezien.
Ik ben geen filmkenner, laat dat duidelijk zijn, maar ik vond het een heel matige film. Voorspelbaar, langdradig en saai. Nee, vond het vrij matig, terwijl dit toch een soort film moet zijn die ik leuk zou moeten vinden ;)
HR
HR

Sven
Administrator

Uit: ...Barendrecht...
Vak: 424
Reg.: 6 december 2000

"1408"

Gemiddelde IMDB rating van 7,6 op 15000+ stemmers. Een google-tje naar wat online reviews van aardige bronnen leert ook dat de tendens redelijk tot zeer positief is.

Ik heb hem zelf niet gezien, maar collega's die er aan toegekomen zijn waren erg enthousiast.

Laat ik het hl netjes zeggen, dit is misschien geen film voor in de bus naar vakantie. ;)
HR
HR

Fossa Dei Leoni
Legende

Uit: Oostvoorne
Droomaankoop: Iker Muniain
Reg.: 14 maart 2003

Afgelopen zaterdag dan ook 1408 gezien.

Ik moet zeggen dat ik niet onder de indruk ben van deze film.
Had eigelijk na de film ook niet zo wow, meer van was dit het.

Volgens mij gaat men er tegenwoordig automatisch vanuit dat als er een ster meespeelt (Samuel L Jackson) dat het gelijk een goede film is.

Eigelijk vind ik deze film onvoldoende.

[Dit bericht is veranderd door Fossa Dei Leoni (op 29 augustus 2007 18:27:28).]
HR
HR

Peter
Moderator

Uit: Jedi Academy Dordrecht
Vak: 119
Reg.: 5 juni 2001

Hairspray viel me niet tegen. Blijmoedige en aanstekelijke musicalfilm over een dik meisje dat mee wil doen aan een razend populaire tv dansshow in het detroit van de jaren zestig. Erg leuke rollen van Michelle Pfeiffer als de bitchy producente, topmilf, Christopher Walken en James Marsden. Leuk voor de zomer, een stuk minder venijnig dan het origineel van John Waters, maar dat zal de pret niet drukken.

The Lookout is een pareltje. De hoofdpersoon, ooit een gevierd ijshockeyspeler, heeft vanwege een gruwelijk ongeluk een hersenbeschadiging en een geheugenstoornis. Meer kan ik niet zeggen, ga maar kijken. Lanzgame film, goed acteerwerk en nergens vervelend. Joseph Gordon-Levitt is nu definitief een van mijn favoriete acteurs.
HR
HR

Drifter
Vedette

Reign Over Me is zo'n film die je raakt, of die je haat. Mij raakte hij. Ondanks Adam Sandler, die hier hopeloos buiten zijn bereik lijkt in een film over een man die zijn pijn niet onder ogen kan zien. Maar Sandler is goed en geeft de film precies genoeg leven om de degelijke maar saaie Don Cheadle dragelijk te houden.

Het verhaal gaat over twee mannen die elkaar op de rand tussen 30 en 40 tegenkomen, nadat ze elkaar jaren niet meer zagen. Cheadle is een sufbubbel die zich alles liet ontnemen door zijn familie, Sandler is zo zwaar getraumatiseerd dat hij in de eeuwige adolescentie is gevlucht. De confrontatie tussen deze twee levert soms grappige en soms aandoenlijke scnes op en blijft lange tijd zeer sober. Pas helemaal op het einde komen de Grote Amerikaanse Gevoelens naar boven en grijpt de film naar pathos. Gelukkig was ik tegen die tijd zover mee dat het me niet meer stoorde, alleen de laatste 30 seconden waren er teveel aan.

Verder is dit een sterke film over een moderne Peter Pan die vlucht voor zijn herinneringen, met als centrale vraag of je iemand kan verplichten zijn demonen te confronteren. De beelden van een jachtig NY en de muziek van Springsteen en Pearl Jam heb ik er dan nog zeer graag bijgenomen. Wie niet bang is van een film zonder ontploffingen, kan hier een prima avond mee beleven.

[Dit bericht is veranderd door Drifter (op 1 september 2007 10:17:52).]
HR
HR

Drifter
Vedette

Shoot, ik heb Reign Over Me hier op DVD gehuurd en ik zie net dat hij in Nederland nog niet eens gepland staat??? Bizar, soms snap ik echt niks van die release data.

Overigens wil ik hierbij een oproep doen aan mijn medefilmkijkers (zelfs Sven): make some noise! Dit forum is er gekomen nadat we jaren geleden besloten een reviewtopic te starten om meningen te vergelijken over krakers en tips uit te wisselen over sleepers. De laatste maanden is het hier alleen een saaie boel geworden (ik deel schuld): met weinig reviews, reviews van een paragraaf of erger nog ... copy-pastes van andere sites.

Komaan gasten, LAAT JE HOREN. ;)

La Vie En Rose is het levensverhaal van Edith Piaf, de Parijse zangeres met de indringende stem die van Je Ne Regrette Rien een tijdloze klassieker maakte. Ik wist voor het bekijken van deze film weinig of niets over haar leven en ik moet bekennen dat het een zeldzame hoop ellende is geweest. Geboren als ongewenst kind, opgegroeid tussen de hoeren en daarna op straat haar brood verdiend tot die zeldzame stem werd opgemerkt door een slimme theatereigenaar. De rest van de film beschrijft haar rise to glory en de onvermijdelijke teneergang op het einde, maar bovenal valt op dat het voor Edith eigenlijk nooit zomer is geworden. Bijna de hele film is dan ook gedrenkt in zwaarmoedige herstkleuren, wat de ironie van de titel extra in de verf zet.

Maar toch is dit geen goede film geworden, omdat de makers zich eens te meer bezondigden aan het Plottus Fragmentarus-syndroon en ongeneneerd door de verschillende levensfasen van Edith zappen. Waarom ze dat doen is een goede vraag want zelfs chronologisch had haar leven veel weg van een tragedie. Maar goed, ruim dertig minuten in de film komt het hoofdpersonage tot leven en daarna ben je als kijker genoeg gepakt om de tijdswisselingen niet al te hard te vervloeken. Vlak voor het einde komt het dan nog bijna goed als beelden van Edith op het strand worden afgewisseld met concertbeelden en de intensiteit beklemmend wordt.

Maar als La Vie En Rose iets bewijst, dan is het dat je met goede songs, een leven vol droefheid en een integere hoofdvertolking nog niet automatisch bij een goede film uitkomt.

[Dit bericht is veranderd door Drifter (op 3 september 2007 14:11:52).]
HR
HR

pokalapoketl
Talent

The Lookout (2007 Scott Frank)

forumillustratie

Chris Pratt (Joseph Gordon-Levitt) is een populaire jongen op school met een goed vooruitzicht in het leven tot hij met drie vrienden in een door hem veroorzaakt auto-ongeluk komt. Twee van zijn vrienden sterven en Chris lijdt na dit ongeluk aan geheugenproblemen. Hij kan moeilijk zaken onthouden en moet alle belangrijke zaken noteren. In het dagelijks leven woont hij bij de blinde Lewis (Jeff Daniels) en werkt hij als schoonmaker in een bank op het platteland. Chris wil al te graag zijn oude leven terug. Hij krijgt hier een kans op als hij door Gary Sharpo (Matthew Goode) wordt overgehaald om hem te helpen de bank te beroven.

The Lookout is een film geworden die een beetje in twee delen uiteenvalt. Aan de ene kant hebben we te maken met de traumas van Chris en de manier waarop hij ze wil verwerken en aan de andere kant een misdaadthriller. Los van elkaar werken deze onderdelen prima maar samengevoegd voelt het alsof de twee delen maar niet willen hechten.

Het grootste probleem hieraan is het script dat op momenten nogal onlogisch aanvoelt. De reden waarom Chris aan de overval mee wil doen, komt niet echt goed gemotiveerd over. Zijn betrokkenheid aan de overval valt in zijn algemeen vrij omslachtig aan waardoor de sympathie die voor Chris wordt opgebouwd in het eerste deel van de film nogal wegvalt. Dit is niet het enige punt waarop het script het laat afweten. De hele film krijg je (ik?) het idee dat Chris zijn handicap en traumas ergens naartoe werken en gebruikt worden op het einde bij de overval. Dit blijkt echter niet waar te zijn waardoor de film op het einde verzand in een rechtlijnige (maar wel vrij spannende) actiethriller. Verder worden bepaalde themas (zoals Chris schuldgevoel over de dood van zijn vrienden) op het einde niet teruggehaald zoals je zou verwachten en ook gepast zou zijn. Dit punt doet sowieso afbreuk aan het toch al wat gemakzuchtige en zoete einde.

En het is zonde dat de film niet zo goed is als het had kunnen zijn en waar het het eerste deel zeker ook naartoe werkt. De uitleg en uitzichtloosheid van Chris zijn leven zijn het sterkste deel van de film geworden. Chris wordt goed vertolkt door Gordon-Levitt die na Brick weer laat zien waarom hij n van de grootste talenten is. Chris heeft het gedurende de film lastig met zijn handicap maar nergens wordt er misbruik van gemaakt om melodramatische momenten te creren. De overige acteurs leveren ook puik werk en weten je in de film te zuigen in combinatie met de goede sfeer die regisseur Scott Frank creert. Deze combinatie zorgt er dan ook voor dat de film blijft boeien.

The Lookout had dus meer kunnen zijn. Individuele punten zijn goed uitgewerkt maar samengevoegd als geheel is het slechts een wat standaard wel aardige film. Leuk om een keer gezien te hebben maar geen blijvende topper.

Gary Spargo: My old man used to say to me, probably the only thing we ever really agreed on, was that whoever has the money has the power. You might wanna jot that down in your book. It's something you're gonna need to remember.HR
Sorry Peter, ik kon er niet veel mee. Je hebt zeker gelijk over Grodon-Levitt :).
HR
HR

Vedette

Van het weekend maar weer eens LOTR uit de kast gehaald. Blijft echt een geweldige triologie, in mijn ogen de beste films uit de filmgeschiedenis...
HR
HR

Drifter
Vedette

The Lookout is een film geworden die een beetje in twee delen uiteenvalt. Aan de ene kant hebben we te maken met de traumas van Chris en de manier waarop hij ze wil verwerken en aan de andere kant een misdaadthriller. Los van elkaar werken deze onderdelen prima maar samengevoegd voelt het alsof de twee delen maar niet willen hechten.

Het grootste probleem hieraan is het script dat op momenten nogal onlogisch aanvoelt. De reden waarom Chris aan de overval mee wil doen, komt niet echt goed gemotiveerd over. Zijn betrokkenheid aan de overval valt in zijn algemeen vrij omslachtig aan waardoor de sympathie die voor Chris wordt opgebouwd in het eerste deel van de film nogal wegvalt.

Dit is niet het enige punt waarop het script het laat afweten. De hele film krijg je (ik?) het idee dat Chris zijn handicap en traumas ergens naartoe werken en gebruikt worden op het einde bij de overval. Dit blijkt echter niet waar te zijn waardoor de film op het einde verzand in een rechtlijnige (maar wel vrij spannende) actiethriller. Verder worden bepaalde themas (zoals Chris schuldgevoel over de dood van zijn vrienden) op het einde niet teruggehaald zoals je zou verwachten en ook gepast zou zijn. Dit punt doet sowieso afbreuk aan het toch al wat gemakzuchtige en zoete einde.HR
Ik ben het aan de ene kant met je eens in de zin dat het een opvallende mengeling van stijlen is en dat het eerste deel van de film specialer (minder standaard) is dan het tweede. Daar staat tegenover dat de combinatie dan weer specialer is dan een logische uitwerking van het eerste deel waarbij Chris op zijn Good Will Huntings bij een psychiater op de bank zou zijn gegaan om zijn trauma in tranerige scenes te verwerken.

Dat The Lookout geen blijvende topper is, ben ik wel met je eens, maar om een film daarop af te rekenen is wel erg streng. Lookout is top 10 materiaal voor 2007 en dat is voor mij meer dan goed genoeg.
HRHR

Deze topic is open en bestaat uit 80 pagina's: « 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62 63 64 65 66 67 68 69 70 71 72 73 74 75 76 77 78 79 80 »

Ga naar de vorige topic Ga naar de volgende topic

Ajax Forums » C - Supporters » Supporterscontact » The Movie Topic [Deel 4]

HR

Bookmark and Share

HR
clubgevoel
HR
HR

Man van de Wedstrijd

Kies de Man van de Wedstrijd

HR

Battle tegen deze posters

HR

Pool-klassement pagina

HR

VoVo-klassement pagina

HR

Favoriete opstellingen

HR

Ajax Chatbox

Ga nu naar de chatbox om met andere fans van gedachten te wisselen over de club!

HR

Ajax Poll

Wie moet er in de spits?

Sigthorsson
Milik
Klaassen
Kishna
Zivkovic
Een ander

HR

VoVo

Van de Ajax-fans denkt 0,0% dat Urk wint van Ajax. Wat denk jij?

HR

Ideeënbus

We zijn op zoek naar jouw ideeën om Ajax Netwerk nog beter te maken.

HR

Pool

De posters op deze pagina verwachten van Urk-Ajax:

HR

Oranje Netwerk

Ga nu kijken wat er op Oranje Netwerk te doen is!