Deze topic is open en bestaat uit 75 pagina's: « 1 ... 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 ... 75 »
Drifter
Vedette
Vak: Geen Seizoen Club Card
Droomaankoop: -
Reg.: 1 oktober 1999
quote:Zo, dat betekent dat de hele top vijf van na 1990 is, en drie ervan van na 1999. Hoe oud zijn de Nederlandse fimjournalisten? Vijftien?? Ik weet dat het om de laatste 25 jaar gaat, maar een beetje meer variatie zat er toch wel in. Jammer voor Ran, Blade Runner, Platoon, Das Boot, Schindler's List, Do The Right Thing en een paar dozijn anderen...
AMSTERDAM - De Nederlandse filmjournalisten hebben het maffia-epos Goodfellas van regisseur Martin Scorsese gekozen tot beste film van de afgelopen 25 jaar.
Dat heeft de Kring van Nederlandse Filmjournalisten (KNF) zaterdag bekendgemaakt. De critici kozen ter gelegenheid van het 25-jarig jubileum van de belangenvereniging de tien beste films van de afgelopen kwart eeuw.
Op een gedeelde tweede plaats staan de fantasyfilm Donnie Darko van regisseur Richard Kelly en de psychologische thrillers Fight Club van David Fincher en Memento van Christopher Nolan. De derde plaats is voor Oscarwinnaar The Silence Of The Lambs van regisseur Jonathan Demme.
Het Parool
Sven
Administrator
Uit: ...Barendrecht...
Vak: 424
Reg.: 6 december 2000
Peter
Moderator
Uit: Jedi Academy Dordrecht
Vak: 119
Reg.: 5 juni 2001
Hernan Jorge Crespo
Icoon
Uit: Oostvoorne
Vak: -
Droomaankoop: Iker Muniain
Reg.: 14 maart 2003
Sven
Administrator
AjaxArena
Vedette
Winnaar Ajax Netwerk VoVo Interlands 2006/2007; meer prijzen
Uit: Hengelo
Reg.: 24 september 2002
Peter
Moderator
can-o
Icoon
Uit: amsterdam
Reg.: 22 juli 2002
quote:Ik heb vooral gelachen, want het was allemaal zo over the top. Die bloedspetters in slowmotion, die enge Pers, de kleurschakeringen, het taalgebruik. Maar het stelt uiteindelijk weinig voor. De gevechten zijn een herhaling van wat e in LOTR hebben gezien, en het verhaal tussen de gevechten door boeit eigenlijk nauwelijks, ook omdat er van een spanningsboog geen sprake is.
Peter schreef:![]()
300 was als film wel leuk. Maar ik erger me nu eenmaal rot aan historische onvolkomendheden. Xerxes was bepaald geen Ethiopische nicht, de Spartanen waren een stuk minder democratisch dan wordt voorgesteld, vrouwen die de vergadering toespraken was ondenkbaar, de kleding van de Spartanen en Perzen (Ja, Perzen, dus niet Nubiërs) klopte niet, dat soort dingen, daar kan ik me aan ergeren. Maar daar kan ik me wel los van maken en van de film genieten. 300 is leuk voor één of twee keer.
Rich409
Idool
Vak: 409
Reg.: 17 april 2002
quote:Mee eens, gister toevallig deeltje 2 gezien en ik vind dat hij het personage Peter Parker gewoon goed neerzet.
AjaxArena schreef:
Ik snap de kritiek op Tobey vaak niet. Ok, misschien was het in eerste instantie niet de goede keus, maar ik vind hem in de rol van Peter Parker het gewoon goed doen. Daarbij vind ik het vaak een minpunt wanneer er een sequel wordt gemaakt met opeens een nieuwe acteur. Mijn voorkeur voor Spider-Man 4, 5 en 6 zou dan gewoon nog bij Tobey liggen.
Drifter
Vedette
Sven
Administrator
quote:Peter, Peter, waarom ben je in vredesnaam deze film gaan kijken?
Peter schreef:
Epic Movie
Het is ze gelukt. De slechtste film die ik tot nu toe in mijn hele leven heb gezien is gemaakt. -10.000
Hernan Jorge Crespo
Icoon
Uit: Oostvoorne
Droomaankoop: Iker Muniain
Reg.: 14 maart 2003
Sven
Administrator
Sven
Administrator
quote:Ze mogen best de nadruk leggen op de party-kant van Mercury, zolang ze het gebeuren maar wel een beetje met respect benaderen. Verder is de keuze voor Baron Cohen volgens mij best een goeie.
Sacha Baron Cohen speelt Freddie Mercury in film
Sacha Baron Cohen, ook wel bekend als Borat, kruipt in de huid van Freddie Mercury voor een film over het leven van de zanger. Voor de rol van de illustere voorman van Queen twijfelden de filmmakers tussen de Britse acteur en Johnny Depp, meldt de Britse krant The Mirror.
Cohen zou niet alleen de producers van de film, maar ook de overgebleven bandleden van zijn kunnen hebben overtuigd. De acteur, die bekend is van zijn alter ego's Borat en Ali G, is volgens een insider erg blij met de rol. "Sacha is ontzettend enthousiast", zegt hij in de krant.
Momenteel wordt druk gewerkt aan het script van de film. Het buitensporige feestgedrag van Mercury staat in de productie centraal. Verdere details over de film zijn nog onbekend.
De Britse band Queen schreef geschiedenis met wereldhits als 'Bohemian rhapsody', 'We are the champions', 'Radio ga ga' en 'Under pressure'. Frontman Mercury stierf in 1991 op 45-jarige leeftijd aan de gevolgen van aids.
De band keerde in 2004 terug met Paul Rodgers, zanger van de bands Bad company en Free. In 2005 kwam het album 'Return of the champions' uit. Begin volgend jaar gaan Queen en Rodgers op tournee.
© [Copyright 2007, Novum]
Peter
Moderator
Sven
Administrator
quote:imdb.com
Studio Signs for Three More 'Spider-Man' Movies
Webbed superhero Spider-Man will appear in at least three more movies, Sony Pictures has confirmed. The studio's chief executive Michael Lynton said after the box office success of the latest release Spider-Man 3, there is a huge audience waiting to see the story continue. Lynton tells BBC News, "Everybody has every intention of making a fourth, a fifth and a sixth and on and on. (We'll make) as many as we can make good stories for." Spider-Man 3 entered the record books as the most successful new release ever after taking $148 million in its opening weekend. Lynton enthuses, "I think it had a lot to do with timing - the fact we were the first out in the summer. I think it had to do with the fact that the movie had a universal appeal, it had a broader appeal than the second movie, it attracted a family audience and brought the family audience back. There were many factors that contributed to it, and there's a part that you just put down to 'I don't know'." Lynton did not confirm whether director Sam Raimi or Tobey Maguire would be coming back for the fourth installment and beyond.
ArenA
Moderator
Derde plek Ajax Netwerk VoVo 2009/2010; meer prijzen
Uit: Nijkerk Gld
Vak: 420
Reg.: 18 april 2002
Peter
Moderator
quote:8
De zevenjarige Lalalilu is boos op Ceausescu. Het is de schuld van de Roemeense dictator dat Lalalilu zijn oudere zus Eva dreigt te verliezen. Samen met de buurjongen smeedt Eva, die droomt van vrijheid, plannen om Roemenië te ontvluchten. Voor Lalalilu zit er maar één ding op: hij gaat Ceausescu vermoorden.
Kinderlogica en tienerbewustzijn zetten de toon in The Way I Spent the End of the World, een bitterzoete terugblik op het dagelijks leven in Roemenië kort voor de val van Ceausescu in 1989. De 17-jarige Eva rebelleert tegen haar benauwende omgeving door verliefd te worden op Andrei, die net als zij naar een tuchtschool is gestuurd. De twee pubers bereiden hun ontsnapping naar het buitenland gedegen voor. Ze willen de Donau overzwemmen, en zitten zo lang mogelijk in een bad met ijsblokjes om te wennen aan de kou.
Op effectieve wijze plaatst regisseur Catalin Mitulescu de bloedserieuze volhardendheid van Eva tegenover de springerige verbeelding van Lalalilu, die nog gelooft dat hij gewoon per duikboot naar Parijs kan reizen. Door de ogen van een kind lijkt het dorpsleven in communistisch Roemenië aangenaam stabiel en harmonieus, maar in Eva's visie vertoont het bedreigende barsten.
Mitulescu, die verschillende bekroonde korte films maakte, weet in zijn knappe speelfilmdebuut beide gezichtspunten te combineren. Realisme maakt af en toe plaats voor de hallucinaties van de koortsige Lalalilu, en een sfeer van onderdrukking gaat zij aan zij met gevoelens van nostalgie. De hele film baadt in een weldadig warm licht, zodat een scène waarin vier gezinsleden zwijgend een kom koolsoep eten haast even lyrisch aandoet als Lalalilu's fantasie over enorme kauwgomballonnen, die statig naar de hemel zweven.
The Way I Spent the End of the World is een fraaie, ingehouden vertelling over dromen, groeipijnen en familiebesognes, waarin voor Ceausescu uiteindelijk maar een bijrol is weggelegd. Je kunt een dictator niet van alles de schuld geven; stiekem maakte Mitulescu ook een film over het Roemenië van nu.
Sven
Administrator
quote:Antwoord op je eerste vraag: de Spider-Man films zijn (zeker in Amerika) inderdaad zo populair, het is zeker niet zo er steeds meer mensen naar de bioscoop gaan, het is een redelijk stabiel verhaal dat echter heel erg afhankelijk is van het product dat de mensen willen zien. (Nu dus Spider-Man, straks komen de piraten er weer aan)
ArenA schreef:
Een record opening, dan vraag ik me af zijn de spiderman films dan zo populair of gaan er gewoon steeds meer mensen naar de bioscoop?
Overigens hoe plaats je het illegale kopieren van films hier in? De opbrengsten worden immers steeds hoger, kun je dan zeggen zorg dat de film goed is en de mensen (en inkomsten) komen automatisch met als gevolg dat je geen last hebt van de illegale markt?
ArenA
Moderator

Peter
Moderator
Sven
Administrator
quote:Hollywoodreporter.com
The Vine: Jackson gets 'Tintin' scoop
A week after DreamWorks picked up Peter Jackson's "Lovely Bones," Steven Spielberg and Jackson are teaming up again, this time to bring Spielberg's long-gestating pet project "Tintin" to the big screen.
Sources said Monday that Jackson and Spielberg would each direct installments of the franchise, which is based on a series of Belgian comic books called "The Adventures of Tintin" by Herge. It is unclear whether other filmmakers would be involved, and no script has been written.
The movies would be made using motion-capture technology.
In the comics, Tintin is a young Belgian reporter and world traveler who is aided in his adventures by his faithful dog Snowy. He later was joined by such colorful characters as Captain Haddock, Professor Cuthbert Calculus and bumbling detectives Thomson and Thompson. The books, hugely popular in Europe, have been translated into 50 languages, with more than 200 million sold.
Spielberg is a lifelong Tintin fan, first optioning the film rights just before Herge, whose real name is Georges Remi, died in 1983.
Tintin's road to the Hollywood screen has been rocky, with the options lapsing multiple times and Spielberg distracted by other projects. There were two live-action Tintin movies filmed in the 1960s and three animated ones, but all were low-key releases. Two animated television series have been made, both of which were adaptations of the comic strips rather than original stories. Last year, London's Young Vic theater company did a musical version of "Tintin in Tibet."
Spielberg is repped by CAA; Jackson is repped by Key Creatives.
Drifter
Vedette
quote:
Part4Galore!:
- Die Hard 4
- Indiana Jones 4
- Beverly Hills Cop 4
- Rambo 4
- X-Men 4
- Terminator 4
Verder:
- Sin City 2
- Sin City 3
- PoC 3
- Shrek Third
- The Mummy 3
- Pink Panther 2
- Batman 6
- Inside Man 2
- Madagascar 2
- The Chronicles of Narnia 2: Prince Caspian
- Hellboy 2: The Golden Army
- Ice Age 3
- The Incredible Hulk
- James Bond 22
- Star Trek XI
- Shark Tale 2
- Mrs. Doubtfire 2
- Little Fockers (Meet The Fockers 3)
Sven
Administrator
ArenA
Moderator
quote:Zo daar staan wat klassiekertjes tussen..
Drifter schreef:
- Die Hard 4
- Indiana Jones 4
- Beverly Hills Cop 4
- Rambo 4
- X-Men 4
- Terminator 4
Deze topic is open en bestaat uit 75 pagina's: « 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62 63 64 65 66 67 68 69 70 71 72 73 74 75 »
Ajax Forums » C - Supporters » Supporterscontact » The Movie Topic [Deel 4]

Ga nu naar de chatbox om met andere fans van gedachten te wisselen over de club!
Wat vind jij van het nieuwe uitshirt (foto's)?
Van de Ajax-fans denkt 16,3% dat BVB Dortmund wint van Bayern München. Wat denk jij?
We zijn op zoek naar jouw ideeën om Ajax Netwerk nog beter te maken.