Deze topic is open en bestaat uit 75 pagina's: « 1 ... 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 ... 75 »
Hernan Jorge Crespo
Icoon
Uit: Oostvoorne
Vak: -
Droomaankoop: Iker Muniain
Reg.: 14 maart 2003
quote:Ik ben benieuwd of die film wel gaat kloppen
ArenA schreef:
Die Hard 4.0
(plaatje)
http://www.diehard4movie.com/
28 Juni in de bioscoop, verstand op 0 en gaan.
John McClane; "Yippee kay-ay motherfuçker!"![]()
(plaatje)
AjaxArena
Vedette
Winnaar Ajax Netwerk VoVo Interlands 2006/2007; meer prijzen
Uit: Hengelo
Vak: Geen Seizoen Club Card
Droomaankoop: -
Reg.: 24 september 2002
quote:Weet ik in ieder geval dat ze goed zijn
Peter schreef:
Mijn top-3 zou zijn: 1) Curse, 2) House, 3) Hero. Zegt dat genoeg?
Dijkstra Ajacied Forever
Legende
Uit: Amsterdam
Droomaankoop: Adam Maher
Reg.: 29 mei 2001
quote:Kijk, de film mag dan bedoeld zijn als een losse benadering van een werkelijke gebeurtenis, zorg dan in ieder geval dat je de tijd waarin alles zich afspeelt een beetje realistisch neerzet. Zoveel onderzoek mag je toch wel van een filmmaker verwachten? Die dingen die Peter hier opnoemt kunnen best grote ergernissen zijn. Je kunt het op details natuurlijk ook overdrijven (wat voor knopen zitten er op de kleding
Xerxes was bepaald geen Ethiopische nicht, de Spartanen waren een stuk minder democratisch dan wordt voorgesteld, vrouwen die de vergadering toespraken was ondenkbaar, de kleding van de Spartanen en Perzen (Ja, Perzen, dus niet Nubiërs) klopte niet, dat soort dingen, daar kan ik me aan ergeren.
Nikki
Veelbelovend talent
Opper Chat Operator
Reg.: 6 oktober 2005
quote:Jawel, en nee. Het is onmogelijk een boek tot in de details te verfilmen. Helemaal een boek als LOTR, waarin Tolkien uitgebreid ingaat op details. Overigens moet ik wel opmerken dat er een verschil is tussen de bioscoopversie en Extended Edition. In de bioscoopversie van LOTR miste ik veel meer dingen die gelukkig terug zijn gekomen in de EE. Bij een "Troy" has ik de bioscoop moeten uitlopen zodra de woorden "inspired by The Iliad" op het scherm verschenen. Filmtechnisch is Troy ook een stuk slechter dan LOTR, en de gehele absentie van de goden in de film (Terwijl de Trojaanse oorlog toch een oorlog tussen de goden was) is gewoon onbegrijpelijk. Kom niet met argumenten aan dat het moeilijk zou zijn geweest om een character als bijv. Athene op te zetten: een serie zoals The Odyssey heeft bewezen dat dat prima mogelijk is. Nee, Troy hoef ik echt nooit meer te zien; nog een keer Brad Pitt als Achilles en Orlando Bloom als Paris trek ik echt niet.
contract of the century schreef:
P.S. Zijn er hier geen verstokte Lord of the Rings-boekliefhebbers? Die zullen zich toch even goed kapot geërgerd hebben bij de vele incorrectheden in de film? Daar is het goed vergelijkbaar mee.
343 ![]()
Geselecteerd voor Oranje
Uit: Hulst
Reg.: 9 augustus 2001
quote:Nog zo'n 'inhoudsloze film', maar zo verschrikkelijk goed gemaakt! Ik ben benieuwd!
Die Hard 4.0
28 Juni in de bioscoop, verstand op 0 en gaan.
John McClane; "Yippee kay-ay motherfuçker!"![]()
Sven
Administrator
Uit: ...Barendrecht...
Vak: 424
Reg.: 6 december 2000
quote:Ben het gedeeltelijk met je eens. Echter, naast los gebaseerd op die historische gebeurtenis is het ook nog eens op een comic (graphic novel, zo je wilt) gebaseerd.
Dijkstra Ajacied Forever schreef:
Ik vind wel dat als je zo'n film maakt, de grote historische lijnen wel moeten kloppen. Ik heb 300 nog niet gezien, maar ik kan me wel voorstellen dat Peter zich aan dat soort dingen ergert. Als klassiek geschoolde erger ik me ook aan dat soort fouten in o.a. Troy.
(...)Kijk, de film mag dan bedoeld zijn als een losse benadering van een werkelijke gebeurtenis, zorg dan in ieder geval dat je de tijd waarin alles zich afspeelt een beetje realistisch neerzet. Zoveel onderzoek mag je toch wel van een filmmaker verwachten? Die dingen die Peter hier opnoemt kunnen best grote ergernissen zijn. Je kunt het op details natuurlijk ook overdrijven (wat voor knopen zitten er op de kleding), maar voor de historisch geïnteresseerde kijker zou het toch niet storend moeten zijn. Ook zoiets: krijgers die in dit soort films wapens gebruiken die ze in die tijd helemaal niet hadden.
Natuurlijk heeft een film als Troy hierin meer verantwoordelijkheid dan een film als 300 waar minder waarde wordt gehecht aan historische correctheid. Waar ze in Troy bijvoorbeeld meer rekening mee hadden kunnen houden waren de tactieken op het slagveld zoals de Grieken die toepastten. M.i. veel te weinig mee gedaan, gewoon met de computer een miljoen soldaten (ook zoiets...) gecreëerd en hakken maar. Zoiets zou ik van 300, als die film idd niet pretendeert historisch correct te zijn, beter kunnen hebben.
Dijkstra Ajacied Forever
Legende
Droomaankoop: Adam Maher
Reg.: 29 mei 2001
quote:Mwah, op zich kon ik die absentie van de Goden nog wel door de vingers zien, wanneer je de film bekijkt als een weergave van de oorlog op zich, die natuurlijk tussen mensen was en niet tussen Goden.
Nikki schreef:
Filmtechnisch is Troy ook een stuk slechter dan LOTR, en de gehele absentie van de goden in de film (Terwijl de Trojaanse oorlog toch een oorlog tussen de goden was) is gewoon onbegrijpelijk. Kom niet met argumenten aan dat het moeilijk zou zijn geweest om een character als bijv. Athene op te zetten: een serie zoals The Odyssey heeft bewezen dat dat prima mogelijk is. Nee, Troy hoef ik echt nooit meer te zien; nog een keer Brad Pitt als Achilles en Orlando Bloom als Paris trek ik echt niet.
KevinAFCA
Idool
Uit: Herwen
Vak: 126
Reg.: 10 maart 2001
quote:Gisteren naar de PATHE bioscoop geweest (naast hmh,ArenA) om 300 in IMAX formaat te kijken.
KevinAFCA schreef:
Van de week de trip maken van het Gelderseland naar Amsterdam om 300 in IMAX te kijken.
Wat is jullie mening over 300 en over de bioscoop IMAX en is het werkelijk "werelds' meest indrukwekkende en overweldigende filmbeleving" zoals op hun site te lezen is?
Nihad
Idool
Uit: Delft
Vak: 412
Reg.: 31 juli 2001
Sven
Administrator
quote:Dat is een dubbel probleem.
Nihad schreef:
Ik ben een beetje bang dat er een tijd gaat komen dat je voor een goede drama film niet meer terecht kan bij de grote bioscopen.
El_Salvador
Vedette
Winnaar Beker- en Interland Klassement Ajax Netwerk VoVo 2007/2008
Droomaankoop: Lionel Messi
Uploads: 6
Reg.: 20 december 2003
Peter
Moderator
Uit: Jedi Academy Dordrecht
Vak: 119
Reg.: 5 juni 2001
Rich409
Idool
Vak: 409
Reg.: 17 april 2002
quote:Goede omschrijving. Heb hem een tijdje geleden gezien en de film liet op mij dezelfde indruk achter. Een beetje dezelfde mengeling van geweld en humor als in Snatch. Kort gezegd gaat het om een huurmoordenaar die een gif ingespoten kreeg door een concurrent, daardoor eigenlijk ten dode is opgeschreven, maar zijn dood kan uitstellen door constant adrenaline door zijn lichaam te laten stoten. De manieren waarop hij dat doet zijn op z'n zachtst gezegd omstreden, dus het is zeker geen film die voor iedereen geschikt is. Als je de film echter met een vette knipoog neemt en alles vooral niet te serieus neemt, is het zeker de moeite waard.
El_Salvador schreef:
Zojuist Crank gezien met Jason Statham. Leuke actiecomedy met erg veel flauwe grappen, wat het juist weer leuk maakt juist omdat ze zo flauw zijn. Je moet de film niet kijken voor het verhaal, want eigenlijk is het gewoon een inhoudloze film. De actie en grappen konden mij echter wel bekoren
De verfilming is vrij apart en manier waarop alles gebracht wordt, heeft wel iets weg van Smokin' Aces. Je moet er dus van houden, maar als je ervan houdt, is deze film zeker de moeite waard om eens te gaan kijken.
7,5
Nihad
Idool
Sophokles
Basisspeler
Uit: Schoonhoven
Vak: 413
Droomaankoop: Christian Chivu
Uploads: 1
Reg.: 28 oktober 2003
quote:Ik ben het wel met je eens dat films die de indruk wekken realistisch te zijn of een waargebeurd verhaal laten zien dat die historisch redelijk moeten kloppen. Maar films zoals 300 zijn gebaseerd op legendes en mythes; of op stripboeken die daar op gebaseerd zijn. Oke, de slag bij Thermophylae (the Hot Gates) was er, maar later door vele klassieke schrijvers verheerlijkt: De helden waren heldhaftig en bijna goddelijk, de tegenstanders nichten, zoals in 300. Je moet 300 dus niet zien als een film gebaseerd op feiten, maar als een overdreven verheerlijkt verhaal. Een karikatuur van de geschiedenis; inderdaad vergelijkbaar met Asterix en Obelix, maar dan actie i.p.v. komedie. En dat de kleding van de Spartanen dan niet klopt, ach wat maakt het uit.
Dijkstra Ajacied Forever schreef:
Ik vind wel dat als je zo'n film maakt, de grote historische lijnen wel moeten kloppen. Ik heb 300 nog niet gezien, maar ik kan me wel voorstellen dat Peter zich aan dat soort dingen ergert. Als klassiek geschoolde erger ik me ook aan dat soort fouten in o.a. Troy.
(...)Kijk, de film mag dan bedoeld zijn als een losse benadering van een werkelijke gebeurtenis, zorg dan in ieder geval dat je de tijd waarin alles zich afspeelt een beetje realistisch neerzet. Zoveel onderzoek mag je toch wel van een filmmaker verwachten? Die dingen die Peter hier opnoemt kunnen best grote ergernissen zijn. Je kunt het op details natuurlijk ook overdrijven (wat voor knopen zitten er op de kleding), maar voor de historisch geïnteresseerde kijker zou het toch niet storend moeten zijn. Ook zoiets: krijgers die in dit soort films wapens gebruiken die ze in die tijd helemaal niet hadden.
Natuurlijk heeft een film als Troy hierin meer verantwoordelijkheid dan een film als 300 waar minder waarde wordt gehecht aan historische correctheid. Waar ze in Troy bijvoorbeeld meer rekening mee hadden kunnen houden waren de tactieken op het slagveld zoals de Grieken die toepastten. M.i. veel te weinig mee gedaan, gewoon met de computer een miljoen soldaten (ook zoiets...) gecreëerd en hakken maar. Zoiets zou ik van 300, als die film idd niet pretendeert historisch correct te zijn, beter kunnen hebben.
Een vergelijking, voor degenen die wel eens een computerspelletje hebben gespeeld, tussen de WOII-shooters Medal of Honor en Return to Castle Wolfenstein. Medal of Honor, wat probeert de invasie van de geallieerden zo realistisch mogelijk weer te geven, en Return to Castle Wolfenstein, een shooter die zich wel in WOII afspeelt maar waarin ook allerhande gemuteerde monsters 'abgeknallt' dienen te worden. In eerstgenoemde ga je heel erg letten op details. Uniformen, kaarten van Nederland waar de Flevopolders al op staan, wapens, de ligging van plaatsjes, etc.. Bij de tweede hoop je dat dat soort dingen historisch zo correct mogelijk zijn, maar vanwege het losse karakter kun je er nog wel eens overheen kijken als iets niet he-le-maal klopt. Toch is het behoorlijk frustrerend als de 'Duitsers' in dat spel keurig Engels pratende Ethiopiërs in Middeleeuwse kledij zijn. Ondanks het losse karakter, mag je wel verwachten dat als iets zich in een bepaalde tijd afspeelt, dat je dan ook wat onderzoek doet naar die tijd.
ArenA
Moderator
Derde plek Ajax Netwerk VoVo 2009/2010; meer prijzen
Uit: Nijkerk Gld
Vak: 420
Reg.: 18 april 2002
Tomas Brolin
Talent
Reg.: 1 juli 2006
Hunter_9
Basisspeler
Reg.: 25 augustus 2005
quote:Ik ben ook zo reuze benieuwd naar deze film.
Peter schreef:
Inland Empire
Sven
Administrator
Drifter
Vedette
Reg.: 1 oktober 1999
Sven
Administrator
quote:
Indiana Jones & The City Of Gods set to get underway!!!
Harry here - and I love this title and I love the cast breakdown - if real. We've recently heard that John Rhys-Davies isn't in the film, but if Karen Allen is in the film, I'll be the happiest boy in the world. That's what I want, most of all. Take this as a rumor till we get further confirmation...
INDIANA JONES AND THE CITY OF GODS - feature
lucasfilm / amblin ent/ kennedy marshall company/ paramount pictures
cast: harrison ford, cate blanchett john rhys-davies, shia labeouf, sean connery, karen allen
6/18/07
george lucas produces and steven spielberg will direct this big budget 4th installment of the action adventure franchise. harrison ford will play the renowned archeologist and expert in the occult at his own age (64).
Peter
Moderator
Uit: Jedi Academy Dordrecht
Vak: 119
Reg.: 5 juni 2001
Nihad
Idool
Sven
Administrator
Paco Delavega
Internationale topspeler
Uit: Almelo
Reg.: 11 juni 2001
Deze topic is open en bestaat uit 75 pagina's: « 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62 63 64 65 66 67 68 69 70 71 72 73 74 75 »
Ajax Forums » C - Supporters » Supporterscontact » The Movie Topic [Deel 4]

Ga nu naar de chatbox om met andere fans van gedachten te wisselen over de club!
Wat vind jij van het nieuwe uitshirt (foto's)?
Van de Ajax-fans denkt 93,8% dat FC Twente wint van FC Groningen. Wat denk jij?
We zijn op zoek naar jouw ideeën om Ajax Netwerk nog beter te maken.