Ajax Forums
 Ajax Netwerk
Ajax Forums
 Gastenboek Ajax Netwerk
Hoe het forum verbeteren & mededelingen
Reageer op deze topic
inloggen | registreer | ledenlijst | kalender | opstelling | pool | battle | vovo | mom | groepen | uploads | handleiding | regels | zoeken | mijn home | home

Deze topic is open.
Deze topic bestaat uit 33 pagina's: « 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 ... 33 »

Poster
Topic: Hoe het forum verbeteren & mededelingen 
Maarten Fortuyn
Internationale topspeler

Uit: Amstelveen
Vak: 428
Reg.: 6 september 2005
Gepost op 8 februari 2006 om 13:07:40.         Deze posting bestond nog niet tijdens je vorige bezoek aan de forums

Wil me nergens mee bemoeien, maar over exact 4 dagen is het al bijna rust bij de wedstrijd Ado - Ajax.
Zou er een topic geopend kunnen worden?
 Help mods!
Pool: 4547e, Ajax - FC Twente MotM: FC Twente-AjaxBattle-rating: 1.477,0VoVo: -Opstelling: 4-4-2
Daina
Idool

Uit: Amsterdam
Vak: 428
Reg.: 7 augustus 2002
Gepost op 8 februari 2006 om 14:45:02.       MSN: daina_b@hotmail.com      Deze posting bestond nog niet tijdens je vorige bezoek aan de forums

quote:
Maarten Fortuyn schreef:

Wil me nergens mee bemoeien, maar over exact 4 dagen is het al bijna rust bij de wedstrijd Ado - Ajax.

Tja, tis tegenwoordig niet meer leuk om een wedstrijd topic te openen. Het is niet meer met hoeveel winnen we maar halen we een punt.
 Help mods!
Pool: -, Ajax - FC Twente MotM: FC Twente-AjaxBattle-rating: 1.500,0VoVo: -Opstelling: incompleet
ArenA
Administrator
Derde plek Ajax Netwerk VoVo 04/05, winnaar HCE VoVo 04/05

Uit: Amersfoort
Vak: 420
Reg.: 18 april 2002
Gepost op 8 februari 2006 om 15:07:48.         Deze posting bestond nog niet tijdens je vorige bezoek aan de forums

quote:
Maarten Fortuyn schreef:

We hebben vanavond nog eerst even een andere wedstrijd te spelen

Aangezien het trouwens niet om een wedstrijd gaat voor een beker kan de voorbeschouwing misschien nog wel even wachten, veel anders dan de wedstrijd tegen Willem II is het toch niet.

Vanavond zal hij er in ieder geval zijn.

[Dit bericht is veranderd door ArenA (op 8 februari 2006 15:08:41).]
 Help mods!
Pool: 51e, Ajax - FC Twente 1-0 (0-0)MotM: FC Twente-AjaxBattle-rating: 1.500,0VoVo: 53e / 362e / 105eOpstelling: 4-3-3
Sluk
Idool
Nr.2 Ajax Quiz Seizoen 2002/2003

Uit: Weesp
Vak: 116
Reg.: 3 september 2002
Gepost op 9 februari 2006 om 10:47:58.       MSN: gaat-bij-jou@niks-aan.heh      Deze posting bestond nog niet tijdens je vorige bezoek aan de forums

Real-time andere bronnen (voor de echte news-junkies):
10:21 Soccernews.nl: 'Milan aast op Alex'

LEKKER BELANGRIJK!!!!!!!!!!!!!!!
 Help mods!
Pool: 3884e, Ajax - FC Twente MotM: FC Twente-AjaxBattle-rating: 1.500,0VoVo: -Opstelling: 3-4-3
jester
Regelmatige invaller

Vak: 125
Reg.: 24 juni 1999
Gepost op 12 februari 2006 om 10:07:35.         Deze posting bestond nog niet tijdens je vorige bezoek aan de forums

quote:
Sven schreef:

(...)

Ten eerste is het 'inside information'.

Ten tweede is iets dat nog niet uit is gekomen geen nieuws, maar een gerucht.

Ten derde moeten sommige mensen zich niet interessanter voor doen, dan ze daadwerkelijk zijn.

Ten eerste, een moderator die nederlandse les geeft daar zit de gemiddelde forum bezoeker op te wachten zeker, niet elke nederlander is nou eenmaal goed in taal.

Ten tweede, gelukkig is veel van het voetbalnieuws in de wereld helemaal niet gebaseerd op geruchten, en behoort er pas een slot te komen als het tegendeel waar is.
Ik zag laatst een slotje op een topic in het satirisch forum waarbij de moderator vond dat het niks met humor te maken had, conclusie de moderator bepaalt wat humor is?????

Ten derde kijk eens in de spiegel de gemiddelde moderator heeft er zeker behoorlijk last van.

Ik kreeg 2 weken een geleden na een echt onbewust typfoutje mischien wel terecht een gele kaart.
Lees ik net het ADO forum door, het enige topic waar uit voorzorg etc. een slotje op zou kunnen (liefst niet). Mag iedereen daar posten wat ie wil zonder enig tussenkomst van intersanter voordoende personen.

Ofwel trek eens een lijn (gelukkig zijn jullie net scheidsrechters en kunnen jullie dat ook niet).

Op een forum moet alles besproken kunnen worden en behoort alles open gehouden te worden of je het er mee eens bent of niet, behoudens bij teksten etc. etc. die niet bij onze normen en waarden in onze rechtstaat horen bla bla bla.

Zorg er nou eens voor dat het hier weer is zoals het was, waar het forum groot mee geworden is.
 Help mods!
Pool: 3729e, Ajax - FC Twente MotM: FC Twente-AjaxBattle-rating: 1.500,0 (daag uit)VoVo: 1788e / 1087e / 1702eOpstelling: incompleet
ArenA
Administrator

Gepost op 12 februari 2006 om 10:46:35.         Deze posting bestond nog niet tijdens je vorige bezoek aan de forums

quote:
jester schreef:

Ik zag laatst een slotje op een topic in het satirisch forum waarbij de moderator vond dat het niks met humor te maken had, conclusie de moderator bepaalt wat humor is?????

Ik mag aannemen dat dit gaat over de topic Vd Vaart en Zlatan in het satirische gedeelte die ik gesloten heb.

De leden bepalen of het humor is en/of topicwaardig is. Aangezien sinds het openen van die topic 6 dagen later er slechts 3 reacties waren en allen negatief kun je wel duidelijk zeggen dat het dus niet zo was.

Het besluit om die topic op slot te gooien is dus naar aanleiding van de reacties van leden, dat ik het eens ben met de reacties van die leden staat daar verder los van.
 Help mods!
Pool: 51e, Ajax - FC Twente 1-0 (0-0)MotM: FC Twente-AjaxBattle-rating: 1.500,0VoVo: 53e / 362e / 105eOpstelling: 4-3-3
Peter
Administrator

Uit: Jedi Academy Dordrecht
Vak: 119
Reg.: 5 juni 2001
Gepost op 12 februari 2006 om 11:49:36.           Deze posting bestond nog niet tijdens je vorige bezoek aan de forums

quote:
jester schreef:

Ten eerste, een moderator die nederlandse les geeft daar zit de gemiddelde forum bezoeker op te wachten zeker, niet elke nederlander is nou eenmaal goed in taal.
Ergens goed in zijn en moeite doen om duidelijk en leesbaar te schrijven zijn volgens mij twee verschillende dingen. Het is té vaak zo dat er gepost wordt met een MSN-achtig taaltje met vage afkortingen en onzorgvuldige zinnen. Dat maakt een post onleesbaar. Dit is geen prikbord ofzo, dit is een discussieforum. Om dat een beetje goed te kunnen doen, moet je dus moeite doen om begrijpelijk te zijn.
 Help mods!
Pool: 86e, Ajax - FC Twente 2-0 (1-0)MotM FC Twente-Ajax: GabriBattle-rating: 1.474,4VoVo: 72e / 433e / 61eOpstelling: 4-3-3
jester
Regelmatige invaller

Vak: 125
Reg.: 24 juni 1999
Gepost op 12 februari 2006 om 16:39:23.         Deze posting bestond nog niet tijdens je vorige bezoek aan de forums

quote:
ArenA schreef:

(...)

Ik mag aannemen dat dit gaat over de topic Vd Vaart en Zlatan in het satirische gedeelte die ik gesloten heb.

De leden bepalen of het humor is en/of topicwaardig is. Aangezien sinds het openen van die topic 6 dagen later er slechts 3 reacties waren en allen negatief kun je wel duidelijk zeggen dat het dus niet zo was.

Het besluit om die topic op slot te gooien is dus naar aanleiding van de reacties van leden, dat ik het eens ben met de reacties van die leden staat daar verder los van.

Forum is een plaats waar door iedereen gediscuseerd word op laag en hoog niveau, met diverse meningen. Een topic die niet leuk is (wat ik wel met jullie eens ben) zakt vanzelf wel naar beneden, volgens mij zijn er voldoende topics waar weken niet op gereageerd is en toch geen slot op komt. E

Een slot is hoe dan ook censuur, en dat moet je tot een minimum bepreken, of het moet in een andere topic voortgezet kunnen worden.

quote:
Peter schreef:

(...)

Ergens goed in zijn en moeite doen om duidelijk en leesbaar te schrijven zijn volgens mij twee verschillende dingen. Het is té vaak zo dat er gepost wordt met een MSN-achtig taaltje met vage afkortingen en onzorgvuldige zinnen. Dat maakt een post onleesbaar. Dit is geen prikbord ofzo, dit is een discussieforum. Om dat een beetje goed te kunnen doen, moet je dus moeite doen om begrijpelijk te zijn.

Precies en dan hoop ik dat je mijn reactie begrijpt dat een moderator zich niet moet uitlaten op 1 tik foutje in de posting waar het hier boven om gaat.

[Dit bericht is veranderd door jester (op 12 februari 2006 16:42:41).]
 Help mods!
Pool: 3729e, Ajax - FC Twente MotM: FC Twente-AjaxBattle-rating: 1.500,0 (daag uit)VoVo: 1788e / 1087e / 1702eOpstelling: incompleet
ArenA
Administrator

Gepost op 12 februari 2006 om 18:30:10.         Deze posting bestond nog niet tijdens je vorige bezoek aan de forums

quote:
jester schreef:

Een slot is hoe dan ook censuur, en dat moet je tot een minimum bepreken, of het moet in een andere topic voortgezet kunnen worden

Er is alleen sprake van censuur als dat betrekking heeft op een onderwerp waar leden niet meer de mogelijkheid hebben of krijgen om er een discussie over te voeren.
In dit geval was er geen discussie en was er duidelijk geen interesse in het onderwerp.

Je punt gaat dus helaas niet op.
 Help mods!
Ultra Boys Nord
Basisspeler

Uit: 023
Vak: -
Reg.: 11 mei 2003
Gepost op 15 februari 2006 om 14:50:34.     MSN: -      Deze posting bestond nog niet tijdens je vorige bezoek aan de forums

Komt er nog een topic voor de voorbeschouwing Ajax - Internazionale ?

Het is nog maar 7 dagen...
 Help mods!
Pool: 3988e, Ajax - FC Twente MotM: FC Twente-AjaxBattle-rating: 1.500,0 (daag uit)VoVo: 2342e / - / 2088eOpstelling: incompleet
ArenA
Administrator

Gepost op 15 februari 2006 om 17:56:53.         Deze posting bestond nog niet tijdens je vorige bezoek aan de forums

quote:
Ultra Boys Nord schreef:

Komt er nog een topic voor de voorbeschouwing Ajax - Internazionale ?

Het is nog maar 7 dagen...

Vanaf nu te vinden in het wedstrijden gedeelte
 Help mods!
Golden A.F.C.A.
A.F.C.A. voor lul in Euro
Legende

Uit: Noord-Holland Noord
Vak: Geen Seizoen Club Card
Reg.: 20 juli 2001
Gepost op 15 februari 2006 om 22:20:44.       MSN: 7.5      Deze posting bestond nog niet tijdens je vorige bezoek aan de forums

Topic van Bouma mag wat mij bereft wel dicht, die gozer komt toch niet. EN alleen Derksen heeft het tot nu toe gemeld..
 Help mods!
Pool: 3776e, Ajax - FC Twente MotM: FC Twente-AjaxBattle-rating: 1.454,0VoVo: -Opstelling: 3-4-3
Sven
Moderator

Uit: ...Spijkenisse...
Vak: 424
Reg.: 6 december 2000
Gepost op 15 februari 2006 om 22:32:49.     MSN: Wie niet? [PM indien gewenst]      Deze posting bestond nog niet tijdens je vorige bezoek aan de forums

quote:
Golden A.F.C.A. schreef:
Topic van Bouma mag wat mij bereft wel dicht, die gozer komt toch niet. EN alleen Derksen heeft het tot nu toe gemeld..

Over het algemeen geldt Derksen als een redelijk betrouwbare bron. Hij zit er soms wel eens vreselijk naast, maar het merendeel van zijn verhalen hebben wel iets in zich van waarheid. (Blijkt achteraf )
 Help mods!
Pool: 613e, Ajax - FC Twente MotM: FC Twente-AjaxBattle-rating: 1.425,5VoVo: 812e / 109e / 775eOpstelling: 4-3-3
Golden A.F.C.A.
A.F.C.A. voor lul in Euro
Legende

Uit: Noord-Holland Noord
Reg.: 20 juli 2001
Gepost op 15 februari 2006 om 22:38:54.       MSN: 7.5      Deze posting bestond nog niet tijdens je vorige bezoek aan de forums

quote:
Sven schreef:

(...)

Over het algemeen geldt Derksen als een redelijk betrouwbare bron. Hij zit er soms wel eens vreselijk naast, maar het merendeel van zijn verhalen hebben wel iets in zich van waarheid. (Blijkt achteraf )

Ja, ik vindt hem ook wel betrouwbaar, maar het gaat erom dat hij 2e keus is achter Mathijsen. En dat hij dan nog door Ajax benaderd moet worden en dan waarschijnlijk zelf aangeeft geen trek in Ajax te hebben volgens zijn vriend Ooijer. Tevens wil niemand hier op het forum Bouma bij Ajax hebben, behalve de psv supporters dan
 Help mods!
Pool: 3776e, Ajax - FC Twente MotM: FC Twente-AjaxBattle-rating: 1.454,0VoVo: -Opstelling: 3-4-3
Sven
Moderator

Uit: ...Spijkenisse...
Vak: 424
Reg.: 6 december 2000
Gepost op 15 februari 2006 om 23:09:05.     MSN: Wie niet? [PM indien gewenst]      Deze posting bestond nog niet tijdens je vorige bezoek aan de forums

quote:
Golden A.F.C.A. schreef:

(...)

Ja, ik vindt hem ook wel betrouwbaar, maar het gaat erom dat hij 2e keus is achter Mathijsen. En dat hij dan nog door Ajax benaderd moet worden en dan waarschijnlijk zelf aangeeft geen trek in Ajax te hebben volgens zijn vriend Ooijer. Tevens wil niemand hier op het forum Bouma bij Ajax hebben, behalve de psv supporters dan

Goed punt, maar Ooijer had vervolgens ook niks terug te zeggen toen het over Stam ging die ook niks tegen 'vriend' Ooijer gezegd had, wat logisch is, want om dat soort info nou bij PSV naar binnen te gooien...Je kunt gewoon niks uitsluiten in deze....
 Help mods!
Pool: 613e, Ajax - FC Twente MotM: FC Twente-AjaxBattle-rating: 1.425,5VoVo: 812e / 109e / 775eOpstelling: 4-3-3
BoudStyle
Vedette

Uit: Abcoude
Reg.: 17 juli 2003
Gepost op 5 maart 2006 om 11:08:25.         Deze posting bestond nog niet tijdens je vorige bezoek aan de forums

Ik zou heel graag een subforum willen zien waarin de verrichtingen van oud spelers besproken kunnen worden.
Ik weet dat er heel vaak wel een topic wordt geopend over de club waar die persoon dan speelt, maar ik mis gewoon een persoonlijk topic.
 Help mods!
Pool: 3155e, Ajax - FC Twente MotM: FC Twente-AjaxBattle-rating: 1.454,2VoVo: -Opstelling: 3-4-3
Jeroen.
Vedette

Uit: Bergen op Zoom
Vak: 412
Reg.: 1 februari 2004
Gepost op 5 maart 2006 om 17:02:14.         MSN: jeroen.afcajax@gmail.com      Deze posting bestond nog niet tijdens je vorige bezoek aan de forums

Daar zat ik van de week over na te denken. Vaak wordt er zodra het vertrek van een speler bekend wordt gemaakt een nieuwe topic geopend. Daar worden vervolgens heel enthousiast allerlei gelukwensen geplaatst en zakt het naar beneden door gebrek aan nieuws. De maanden erna wordt er af en toe iets geroepen omdat de speler in kwestie 15 minuten heeft mogen invallen en veel progressie maakt, etc.
Het leek me wel een idee om een algemene topic te maken voor spelers in de categorie Lobont, Escudé, etc. Dat subforum waar Boudstyle naar refereerd is dan weer een stap verder, al lijkt het me geen slecht idee.
 Help mods!
Pool: 4147e, Ajax - FC Twente MotM: FC Twente-AjaxBattle-rating: 1.500,0VoVo: -Opstelling: 4-3-3
Rembrandt
Icoon

Reg.: 15 april 2002
Gepost op 5 maart 2006 om 20:40:40.     MSN: ja      Deze posting bestond nog niet tijdens je vorige bezoek aan de forums

van de voorpagina:

quote:

Pienaar maakt na maanden zijn debuut [wijzig]

Steven Pienaar maakte zondagmiddag zijn debuut in het eerste elftal. na zo'n drie maanden blessureleed mocht hij direct weer in de basis starten. Het was voor het eerst sinds 11 december toen hij geblesseerd raakte in een duel tegen Vitesse.
Iemand enig idee wat het verschil is tussen een debuut en een rentree?
 Help mods!
Pool: -, Ajax - FC Twente MotM: FC Twente-AjaxBattle-rating: 1.500,0 (daag uit)VoVo: -Opstelling: incompleet
Peter
Administrator

Gepost op 5 maart 2006 om 21:26:42.           Deze posting bestond nog niet tijdens je vorige bezoek aan de forums

Dat heb je soms met haastberichten. Meteen aangepast toen ik thuis kwam, hier hebben we overigens ook een meldfunctie voor

[Dit bericht is veranderd door Peter (op 5 maart 2006 21:27:35).]
 Help mods!
Pool: 86e, Ajax - FC Twente 2-0 (1-0)MotM FC Twente-Ajax: GabriBattle-rating: 1.474,4VoVo: 72e / 433e / 61eOpstelling: 4-3-3
Mortal Maxwell
Basisspeler

Uit: Aardenburg
Reg.: 17 april 2003
Gepost op 23 maart 2006 om 20:01:40.         Deze posting bestond nog niet tijdens je vorige bezoek aan de forums

Deze post is absoluut niet bedoeld om iemand te naaien,maar dit wil ik toch even zeggen; al een paar weken valt mij op dat forumlid Vak - F berichten post,met naast zijn naam een rode kaart. Wanneer je op zijn naam klikt en je zijn profiel ziet, staat deze rode kaart er niet bij.

Ben ik de enige die dit ziet of is het zo dat een mod is vergeten om die rode kaart weg te halen?
Van mij mag hij blijven hoor
 Help mods!
Pool: 341e, Ajax - FC Twente MotM: FC Twente-AjaxBattle-rating: 1.887,4 (daag uit)VoVo: 275e / 1024e / 200eOpstelling: 4-3-3
jornk
Vedette

Uit: Wenen
Reg.: 18 december 2001
Gepost op 9 april 2006 om 14:01:03.         Deze posting bestond nog niet tijdens je vorige bezoek aan de forums

Indien een topic wordt verplaatst (bv die van manipulatie van tv-beelden van supporterscontact naar televisie, zou ik graag een link zien naar de nieuwe topic (anders moet je die zelf gaan zoeken).

In hoeverre is dit mogelijk?
 Help mods!
Pool: 2599e, Ajax - FC Twente MotM: FC Twente-AjaxBattle-rating: 1.500,0VoVo: -Opstelling: incompleet
bolle2
Internationale topspeler
Winnaar Ajax Quiz 2003/2004

Uit: Baggerdorp
Reg.: 15 mei 2002
Gepost op 9 april 2006 om 22:17:20.         Deze posting bestond nog niet tijdens je vorige bezoek aan de forums

Het forum zou te verbeteren zijn met een goede, professionele columnist.

Ik zit dan te denken aan iemand als Henk Spaan.

Peter kan dit volgens mij zo regelen.
 Help mods!
Pool: 2225e, Ajax - FC Twente MotM: FC Twente-AjaxBattle-rating: 1.474,0VoVo: 1547e / 1809e / 1707eOpstelling: 4-3-3
Peter
Administrator

Gepost op 9 april 2006 om 22:28:12.           Deze posting bestond nog niet tijdens je vorige bezoek aan de forums

quote:
jornk schreef:

Indien een topic wordt verplaatst (bv die van manipulatie van tv-beelden van supporterscontact naar televisie, zou ik graag een link zien naar de nieuwe topic (anders moet je die zelf gaan zoeken).

In hoeverre is dit mogelijk?

Volgens mij zie je dat al boven aan de page van de topic die verplaatst is en in het 'oude/eerdere' subforum is blijven staan. Althans, vroeger was dat zo. Ik wete niet of dat veranderd is.
 Help mods!
Charisteasgodenzoon
Moussa Dembele
International

Uit: Winterswijk
Reg.: 13 januari 2006
Gepost op 16 april 2006 om 14:53:59.           Deze posting bestond nog niet tijdens je vorige bezoek aan de forums

Ik vind als er een wedstrijd bezig is, dan moet ie open blijven. gewoon discuseren , is leuk..
 Help mods!
Pool: -, Ajax - FC Twente MotM: FC Twente-AjaxBattle-rating: 1.470,8VoVo: -Opstelling: 4-4-2
Die Lange
Regelmatige invaller

Uit: Hoorn
Reg.: 8 december 2004
Gepost op 16 april 2006 om 15:10:14.           Deze posting bestond nog niet tijdens je vorige bezoek aan de forums

quote:
Charisteasgodenzoon schreef:

Ik vind als er een wedstrijd bezig is, dan moet ie open blijven. gewoon discuseren , is leuk..

Maar niet, dat wordt een groot slowchat topic. daar hebben we tenslotte een aparte chatroom voor
 Help mods!
Pool: -, Ajax - FC Twente MotM: FC Twente-AjaxBattle-rating: 1.493,4VoVo: 1216e / 1297e / 1191eOpstelling: 4-3-3

Deze topic is open.
Deze topic bestaat uit 33 pagina's: « 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 »
Alle tijden zijn CET (Amsterdam).

Reageer op deze topic

Contact Admins | Voorpagina Forums | Ajax Netwerk