Ajax Netwerk
zondag 25 juni 2017 - 14:19                      favorieten | nieuwsbrief | RSS RSS
Ga naar de vorige topic Ga naar de volgende topic

Ajax Forums » Historie » John Heitinga

HR

Deze topic is open en bestaat uit 69 pagina's: 1 2 3 4 5 6 ... 69 »

HR

ElSalvador74
Legende

Uit: Amsterdam
Vak: -
Droomaankoop: Wesley Sneijder
Reg.: 7 augustus 2004

Heitinga: 'Ajax redt het niet meer op zeventig procent'

http://www.voetbalzone.nl/doc.asp?uid=77884

Een gebrek aan 'over-mijn-lijk-mentaliteit' is de reden dat Ajax dit seizoen voor de vijfde keer op rij geen kampioen is geworden. Dit zegt voormalig Ajacied, en tegenwoordig verdediger van Atlético Madrid, John Heitinga woensdag tegenover Ajax Life. "Het heeft niet alleen met jeugdigheid te maken. Je mag het tegen ‘kleine' ploegen niet laten liggen. In de opleiding moet die mentaliteit er al inzitten."

forumillustratie forumillustratie

Heitinga geeft aan dat er flink is geïnvesteerd, maar dat het vertrek van aanvaller en aanvoerder Klaas-Jan Huntelaar in de winterstop diepe sporen heeft nagelaten. "'We' zijn nog steeds niet zo ver als gedacht. Er is flink geïnvesteerd. Klaas-Jan vertrok halverwege het seizoen en pas daarna sloeg AZ het gat. Al blijft het lastig dat verband concreet te maken. Er zit potentie in de selectie, zie tegen Fiorentina en Olympique Marseille."

De Oranje-international wijt de wisselvallige prestaties van de hoofdstedelingen niet alleen aan jeugdigheid, maar ook aan een verkeerde wedstrijdinstelling. "In Nederland speelde ik wel eens duels waarin ik dacht dat we het op zeventig procent wel zouden redden. Dat kan in de Eredivisie nu niet meer. Iedereen moet volledig geconcentreerd zijn. Zowel tegen de koploper als tegen een degradatiekandidaat."

http://nl.wikipedia.org/wiki/John_Heitinga

http://www.heitingaofficial.com/

http://www.youtube.com/watch?v=Sx8eSjV4s4E

[Dit bericht is veranderd door ElSalvador74 (op 30 april 2009 00:15:06).]
HRHR
HR

jkw1988
Vedette

Uit: Chaos.....
Vak: Geen Seizoen Club Card
Droomaankoop: -
Reg.: 8 januari 2009

Ik zeg het al vaker,mentaliteit en fysieke kracht word steeds belangrijker in het hedendaagse voetbal.Alleen bij Ajax lopen ze nog een beetje achter.
HR
HR

Rush
Vedette

Reg.: 1 juni 2000

Goed gezegd inderdaad. Hoeveel wedstrijden begint Ajax niet veel te slap ? Ik weet nog bijv. heracles thuis...pas 20 minuten voor tijd tonen ze eindelijk mentaliteit en komen ze nog bijna langzij. Als je dan een hele wedstrijd zo speelt ril je elke ploeg zo op.
Zelfs AZ thuis was een goed voorbeeld. Daar begonnen ze ook veel te slap.
HR
HR

jkw1988
Vedette

Wat speelt die Heitinga toch dramatisch.Slechtste verdediger aan Atletico kant.Opbouwend ook niet veel bijzonders.
HR
HR

Drie Kruizen
Winnaar Gouden Bal

Reg.: 28 november 2004

quote:HR
jkw1988 schreef:

Wat speelt die Heitinga toch dramatisch.Slechtste verdediger aan Atletico kant.Opbouwend ook niet veel bijzonders.
HR
En dat is precies waarom ik er niet rouwig om was dat hij vertrok bij ons. Geweldig persoonlijk, maar als voetballer komt hij zwaar tekort. Begrijp ook nog steeds niet dat hij voetballer van het jaar is geworden in Nederland.
HR
HR

Fier Koen
Nummer 14

Uit: -
Vak: 402
Reg.: 11 juni 2003

Drie Kruizen schreef:

(...) Begrijp ook nog steeds niet dat hij voetballer van het jaar is geworden in Nederland.
HR
Constant een "zesje" wint het van iemand met een paar "achten" en de rest onvoldoende.

Maar het zegt ook veel over de andere voetballers die er in dat jaar speelden.
HR
HR

Ajax12
Basisspeler

Uit: Enkhuizen
Reg.: 24 februari 2007

Een goede persoonlijkheid en er altijd voor willen gaan brengt bij mij veel sympathie, maar een goede voetballer was het nooit geweest, wel een nuttige speler. Bij een club als Atletico valt hij duidelijk door de mand.
HR
HR

Oderint Dum Metuant
Icoon

Vak: 111
Reg.: 30 juni 2002

Drie Kruizen schreef:

Geweldig persoonlijk, maar als voetballer komt hij zwaar tekort.
HR
Mwah, dat vind ik ook nogal meevallen. Heitinga wordt vaak getypeerd als zijnde échte Ajacied, maar na zijn eerste enigszins fatsoenlijke seizoen wist hij niet hoe snel hij weg moest richting het grote geld...
HR
HR

Diegooo
Idool

Reg.: 29 december 2003

Heitinga wordt vaak getypeerd als zijnde échte Ajacied, maar na zijn eerste enigszins fatsoenlijke seizoen wist hij niet hoe snel hij weg moest richting het grote geld...HR
Wanneer ben je dat volgens jou dan wel, een echte Ajacied?
HR
HR

rickafca
Talent

Uit: IJmuiden
Vak: 424
Reg.: 5 maart 2006

Zijn mentaliteit, inzet, scorend vermogen (slimheid, stond vaak goed bij corners/vrije trappen) en passes over 50/60 meter maken hem tot een goede speler voor de Eredivisie
HR
HR

spelbos
Nummer 14

Reg.: 1 juli 2006

Diegooo schreef:

(...)

HR
Ik spreek even namens mezelf...Ajax zit echt wel in deze jongen z'n hart....hij zal ook nooit negatief over ons aller Ajax spreken..en ik kan het heel goed begrijpen dat hij na 10 jaar Ajax zijn geluk ergens anders gaat beproeven...en het was meer dan terecht dat hij voetballer van het jaar is geworden om dat hij dat seizoen zeer constant was en heel belangerijk was voor Ajax...hij had dat jaar ook aardig wat doelpunten gemaakt.ik men 6 doelpunten(voor een verdediger vrij veel vind ik)

[Dit bericht is veranderd door spelbos (op 12 augustus 2009 09:49:12).]
HR
HR

Don Leo Beenhakker
Basisspeler
Derde Ajax Netwerk Pool 2004/2005

Vak: 129
Reg.: 2 oktober 2002

Heitinga zat trouwens bij het 2 doelpunt van engeland flink mis, voor de echte top komt heitinga gewoon te kort
HR
HR

Oderint Dum Metuant
Icoon

Vak: 111
Reg.: 30 juni 2002

Diegooo schreef:

HR
Als je je club, want Heitinga heeft altijd gepretendeerd een echte Ajacied te zijn en Mister Ajax te willen worden, ongeacht de situatie trouw blijft. En dus niet op je 24e (!) na je eerste acceptabele seizoen, waarin je een krappe voldoende scoort, naar het buitenland vertrekt voor een nóg grotere zak geld. Sportieve uitdaging of niet, een echte Ajacied blijft zijn club trouw. Praatjes vullen gaatjes, Johnny...
HR
HR

Diegooo
Idool

Reg.: 29 december 2003

Sportieve uitdaging of niet, een echte Ajacied blijft zijn club trouw.HR
Mjah, vind ik onrealistisch en ben het er dus ook niet mee eens. Of je moet onderscheid willen maken tussen 'Ajacied' en 'échte Ajacied' maar anders staat als je zo redeneert er nooit meer één op het veld - wat je mening natuurlijk kan zijn - tenzij je niet goed genoeg bent om opgemerkt te worden. Waarbij het maar de vraag is of je in dat geval wel van toegevoegde waarde voor Ajax kunt zijn, dat lijkt me van niet dus da's niet van toepassing.

Dat geld argument speelt wat mij betreft pas een rol als ze een serieuze kans hebben terug te keren maar het niet doen en je daarom laten zakken, eerder niet. Dus niet wanneer een carrière nog in de lift zit.

En om op Heitinga terug te komen: de manier waarop-ie van het veld ging na die mislukte play-off finale tegen Twente was alleszeggend. Dat gaf wel aan dat Ajax iets meer voor'm betekende dan slechts het ene vette contract inruilen voor een nóg veel vetter contract. Dan kan je zeggen: Atlético, maar Barça is nu één keer niet voor iedereen weggelegd.
HR
HR

Loki
Vedette

Reg.: 14 februari 2009

Oderint Dum Metuant schreef:

(...)

Als je je club, want Heitinga heeft altijd gepretendeerd een echte Ajacied te zijn en Mister Ajax te willen worden, ongeacht de situatie trouw blijft. En dus niet op je 24e (!) na je eerste acceptabele seizoen, waarin je een krappe voldoende scoort, naar het buitenland vertrekt voor een nóg grotere zak geld. Sportieve uitdaging of niet, een echte Ajacied blijft zijn club trouw. Praatjes vullen gaatjes, Johnny...
HR
Hij deed gewoon wat het beste was voor Ajax. Veel geld incasseren voor deze vrij beperkte speler (zoals je ook zelf aangeeft). Een echte Ajacied dus, maar verre van een clublegende.
HR
HR

yoranovich
Lid 2de elftal

Uit: Hilversum
Vak: 420
Droomaankoop: Alexandre Pato
Reg.: 11 juni 2009

Deze posting is niet nieuw sinds je vorige bezoek Gepost op 14 augustus 2009 om 22:50:37.  Profiel  Stuur een email  Stuur een privébericht  Bezoek de homepage  ICQ 417778480  MSN: yoranotter@hotmail.com  Wijzig deze posting  Quote deze posting in je reactie
HR
haha aw mijn jonny
in een paar jaartjes komt ie wel terug als vervanger van greg
HR
HR

Jimmy Amsterdam
Geselecteerd voor Oranje

Uit: Langst ingeschreven actieve poster
Vak: 413
Reg.: 17 juni 1999

jkw1988 schreef:

Ik zeg het al vaker,mentaliteit en fysieke kracht word steeds belangrijker in het hedendaagse voetbal.Alleen bij Ajax lopen ze nog een beetje achter.
HR
wel tragisch dat sportpsychologen worden uitgekotst
HR
HR

Luis S.
Icoon

Droomaankoop: Moussa Dembele
Reg.: 12 juli 2003

yoranovich schreef:

haha aw mijn jonny
in een paar jaartjes komt ie wel terug als vervanger van greg
HR
Het is niet te hopen.
HR
HR

Aegon Hollywood
Basisspeler

Droomaankoop: Jeffrey Gouweleeuw
Reg.: 29 april 2008

'Alleen Heitinga moet nog ja zeggen tegen Everton'
29/08/2009 09:16

Voor de start van de Primera División dreigt nog een Nederlander Madrid te verlaten. Everton maakt zich op voor de komst van John Heitinga.

Met Atlético Madrid ligt er volgens Engelse media al een akkoord over de transfer van de Oranje-international, die voor ruim zes miljoen euro de overstap maakt naar Goodison Park. Heitinga moet nog wel rond komen met Everton. Probleem is dat het salaris van de oud-Ajacied in Spanje boven het maximum van The Toffees.

De 25-jarige Heitinga verruilde een jaar geleden Ajax voor Atlético Madrid. De overstap werd niet wat hij ervan had verwacht. De international moest na blessureleed genoegen nemen met de rechtsbackpositie, waar zijn ambities in het centrum liggen.

Everton is op zoek naar versterkingen en heeft na de transfer van Joleon Lescott de financiële armslag om toe te slaan. The Toffees hebben voor Diniyar Bilyaletdinov en Sylvain Distin al zestien van de 25 miljoen geïnvesteerd in nieuwe spelers.

Manager David Moyes wacht bovendien nog op een antwoord van Ever Banega. Everton, dat ruim twaalf miljoen euro overheeft voor de Argentijn, heeft al een werkvergunning aangevraagd. Maar vooralsnog laat de overgang van Banega op zich wachten. De middenvelder wil liever bij Valencia blijven, hetgeen ook consequenties heeft voor Jonathan de Guzman. De Feyenoorder kan alleen naar de Spaanse club als Banega van de hand wordt gedaan.

bron: VIHR
Kijk! Krijgen we waarschijnlijk weer wat opleidingsgeld in het laatje!
HR
HR

Ja-Rudy1983
Internationale topspeler

Vak: 420
Droomaankoop: Rafael van der Vaart
Reg.: 14 juli 2002

Engeland is wel een goede competitie denk ik voor hem, kijk maar naar Vermaelen, daar wordt niet elke seconde afgefloten voor een overtreding. Everton de club ben ik dan weer niet weg van, ik zou liever naar West Ham gaan, maar als je die keuze niet hebt, zou ik bij Atl. Madrid blijven. Mooi team, mooie competitie, lekker weer en je speelt er net een jaar.
HR
HR

Edward Lorenz
Vedette

Het valt wel op dat de meeste verdedigers van het Nederlands elfttal bij(Europees gezien)subtoppers spelen.

Als ik John was zou ik mooi bij Atletico blijven.Everton is een subtopper in Engeland....
HR
HR

AJAX1986
Internationale topspeler

Uploads: 1
Reg.: 10 mei 2003

Edward Lorenz schreef:

Het valt wel op dat de meeste verdedigers van het Nederlands elfttal bij(Europees gezien)subtoppers spelen.

Als ik John was zou ik mooi bij Atletico blijven.Everton is een subtopper in Engeland....
HR
Hij wil centraal in de verdediging spelen en dat lukt niet bij Atletico en wel bij Everton.
HR
HR

Luis S.
Icoon

Droomaankoop: Moussa Dembele
Reg.: 12 juli 2003

Edward Lorenz schreef:

HR
Omdat al onze verdedigers ook van subtop niveau zijn. Met Atletico of Everton mag Heitinga ze handjes dicht knijpen
HR
HR

Aegon Hollywood schreef:

(...)

Kijk! Krijgen we waarschijnlijk weer wat opleidingsgeld in het laatje!
HR
Zou iets van 5% zijn toch voor de opleidingsjaren? Aangezien hij alleen bij Ajax heeft gezeten in die periode zouden we weer 300.000 euro onze kant op kunnen zien komen.

Geweldige nieuwe regel die opleidingsvergoeding, al jammer dat die regel er niet al 20 jaar geleden was.
HR
HR

majesteit Rode kaart: waarschuwing
Lid 2de elftal

Reg.: 16 januari 2008

Edward Lorenz schreef:

HR
heeft het Nederlands 11tal dan fatsoenlijke verdedigers? eigenlijk zijn dat toch allemaal subtoppertjes? van Bronckhorst is passe, net als ooijer. Matthijssen is het net niet en Heitinga is ook geen topper. De enige in Nederland die wellicht een topper kan worden is Vlaar, als ie heel blijft. Bouhlarouz redt het ook niet op het hoogste niveau. Het is dus logisch dat nederlandse verdedigers bij subtoppers spelen. Heel misschien ontwikkeld Drenthe zich bij Madrid tot een topper, hij kan het wel maar of ie het ook wil?
HRHR

Deze topic is open en bestaat uit 69 pagina's: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62 63 64 65 66 67 68 69 »

Ga naar de vorige topic Ga naar de volgende topic

Ajax Forums » A - Ajax » Historie » John Heitinga

HR

Bookmark and Share

HR
clubgevoel
HR
HR

Gratis lid worden

HR

Battle tegen deze posters

HR

Pool-klassement pagina

HR

VoVo-klassement pagina

HR

Favoriete opstellingen

HR

Ajax Chatbox

Ga nu naar de chatbox om met andere fans van gedachten te wisselen over de club!

HR

Ajax Poll

Wie moet de nieuwe aanvoerder worden na het vertrek van Klaassen?

Schöne
Ziyech
Viergever
Huntelaar
Veltman
Een ander

HR

VoVo

Van de Ajax-fans denkt 9,1% dat Zweden wint van Frankrijk. Wat denk jij?

HR

Ideeënbus

We zijn op zoek naar jouw ideeën om Ajax Netwerk nog beter te maken.