Ajax Netwerk
dinsdag 30 mei 2017 - 09:18                      favorieten | nieuwsbrief | RSS RSS
Ga naar de vorige topic Ga naar de volgende topic

Ajax Forums » Historie » Het gras is groener bij de buren..

HR

Deze topic is open en bestaat uit 2 pagina's: 1 2 »

HR

Suavimani
Icoon

Uit: Nijmegen
Vak: 408
Droomaankoop: Nigel de Jong
Reg.: 24 november 2003

Heb jij dat ook? Die ene speler van de concurrent, die je dolgraag in een Ajax shirt had willen zien, maar wat nooit zo ver is gekomen? Wat je tot op de dag van vandaag doodzonde vindt? Ik heb het niet vaak, maar er is één speler die er voor mij toch wel tussenuit springt. En dat was Luc Nilis.

forumillustratie

Zijn balbehandeling en overzicht, zijn dribbels. En die fenomenale vrije trappen in de kruising. Een goede aangever, een dodelijk duo met Ronaldo en Van Nistelrooy, maar zelf ook fantastisch koel voor de goal. Het is de enige keer geweest, zo lang als ik Ajax-fan ben, dat ik jaloers ben geweest dat de concurrent zo'n goede speler had. Een speler die ik dolgraag in een Ajax-shirt had willen zien.

Had jij dat nou ook? Was er voor jou ook zo'n speler? En wat sprak je dan zo aan, aan deze speler? Illustreer het met verhalen, anekdotes, afbeeldingen of filmpjes. Er zijn geen foute antwoorden, want het is immers jouw mening :)

[Dit bericht is veranderd door Suavimani (op 21 april 2015 08:55:00).]
HR
HR

ElSalvador74
Legende

Uit: Amsterdam
Vak: -
Reg.: 7 augustus 2004

Romario :B
HR
HR

geDaante
Idool

Vak: Geen Seizoen Club Card
Droomaankoop: -
Reg.: 17 november 2005

Breuer, van Heerenveen.
HR
HR

Bugno
Idool

Vak: 429
Reg.: 21 november 2002

quote:HR
Suavimani schreef:

Heb jij dat ook? Die ene speler van de concurrent, die je dolgraag in een Ajax shirt had willen zien, maar wat nooit zo ver is gekomen? Wat je tot op de dag van vandaag doodzonde vindt? Ik heb het niet vaak, maar er is één speler die er voor mij toch wel tussenuit springt. En dat was Luc Nilis.

(plaatje)

Zijn balbehandeling en overzicht, zijn dribbels. En die fenomenale vrije trappen in de kruising. Een goede aangever, een dodelijk duo met Ronaldo en Van Nistelrooy, maar zelf ook fantastisch koel voor de goal. Het is de enige keer geweest, zo lang als ik Ajax-fan ben, dat ik jaloers ben geweest dat de concurrent zo'n goede speler had. Een speler die ik dolgraag in een Ajax-shirt had willen zien.

Had jij dat nou ook? Was er voor jou ook zo'n speler? En wat sprak je dan zo aan, aan deze speler? Illustreer het met verhalen, anekdotes, afbeeldingen of filmpjes. Er zijn geen foute antwoorden, want het is immers jouw mening :)
HR
Volledig eens. Wat een sieraad was Nilis.
HR
HR

Mijn Mokums Paradijs
Legende

Uit: Amstelveen
Vak: 422
Reg.: 9 september 2002

Ik vond Nilis eigenlijk echt een Ajax-speler. Die had hier echt niet misstaan. Verder zou ik eigenlijk niet zo snel weten welke speler ik nog meer bij Ajax had willen zien.

Nee, zelfs geen Romario of Ronaldo. Geweldenaren natuurlijk, maar die zal ik altijd associëren met PSV. "Zij hebben Ronaldo, maar wij hebben Kluivert" gaat voor mij helemaal op. Romario heb ik niet bewust meegemaakt in zijn PSV-tijd.
HR
HR

ansjo
Veelbelovend talent

Reg.: 28 november 2011

PSV had Nilis en wij hadden Litmanen. De gedachte om Litmanen in te ruilen voor Nilis vind ik ook weer zo wat hehe.
HR
HR

leave Zivko alone
Idool

Droomaankoop: Albin Ekdal
Reg.: 11 november 2008

PSV heeft Arjan Robben maar wij hebben Sikora!
HR
HR

Winterswijk
Icoon

Uit: Winterswijk
Vak: 430
Reg.: 13 januari 2006

Luc Nilis, Arjen Robben maar ook Alex. Luc Nilis was een echte stylist. Ook Henk Vos was een speler waarvoor je naar het stadion kwam.
HR
HR

mzo
Legende

Uit: Den Haag
Droomaankoop: Johnny Heitinga
Reg.: 20 augustus 2000

Winterswijk schreef:

Luc Nilis, Arjen Robben maar ook Alex. Luc Nilis was een echte stylist. Ook Henk Vos was een speler waarvoor je naar het stadion kwam.
HR
Henk Vos meen je dit?
HR
HR

AJAXHengelo
Geselecteerd voor Oranje

Uit: Hengelo Ov.
Droomaankoop: Klaas-Jan Huntelaar
Reg.: 3 juni 2002

Deze posting is niet nieuw sinds je vorige bezoek Gepost op 17 april 2015 om 13:25:52.  Profiel  Stuur een email  Stuur een privébericht  MSN: nick_hengelo@hotmail.com  Wijzig deze posting  Quote deze posting in je reactie
HR

mzo schreef:

(...)

Henk Vos meen je dit?
HR
:P
HR
HR

Morendo
Icoon

Uit: Nijmegen
Reg.: 10 januari 2008

Voor mij Robben, vooral ook omdat we duidelijk interesse hadden maar het volkomen verkeerd aanpakten. Met hem hadden we de kwartfinale tegen Milan mogelijk wel overleefd... En je had dan een echt sterrenteam, in wording, gehad.
HR
HR

Sjaakjwt
International

Vak: 425
Reg.: 27 augustus 2006

Opvallend dat er (in de serieuze gevallen) alleen maar PSV-spelers worden genoemd. Ik probeerde een Feyenoord-speler te bedenken die ik wel bij Ajax had willen zien, maar kon er echt niet zo gauw op eentje komen :D.

Een paar jaar lang was ik wel jaloers op de Zuid-Amerikaanse en Oost-Europese scouting van PSV, maar over het algemeen waren er weinig spelers die ik echt wilde ruilen.
HR
HR

Reltiet
Geselecteerd voor Oranje

Reg.: 19 februari 2008

Sjaakjwt schreef:

Opvallend dat er (in de serieuze gevallen) alleen maar PSV-spelers worden genoemd. Ik probeerde een Feyenoord-speler te bedenken die ik wel bij Ajax had willen zien, maar kon er echt niet zo gauw op eentje komen :D.

HR
Shinji Ono vond ik altijd een topper in zijn Feyenoord-periode. Is toen in een Europees duel helemaal scheel geschopt (iets met een zware knieblessure) en nooit meer de oude geworden. Wat een drive en overzicht had die jongen, echt klasse.

[Dit bericht is veranderd door Reltiet (op 17 april 2015 15:00:51).]
HRHR
HR

JB85
Internationale topspeler

Droomaankoop: Romelu Lukaku
Reg.: 30 april 2006

Sjaakjwt schreef:

Een paar jaar lang was ik wel jaloers op de Zuid-Amerikaanse en Oost-Europese scouting van PSV, maar over het algemeen waren er weinig spelers die ik echt wilde ruilen.
HR
Ja ik probeerde ook de objectieve en correcte ajacied uit te hangen en een feyenoorder te noemen. Maar ik kan er gewoon niet 1 bedenken. Verder sluit me me aan bij Nilis, dat was echt een geweldenaar, zeer sierlijke speler ook. Bizar om te bedenken dat PSV gewoon Nilis-Ronaldo voorin had maar nog geen kampioen werd. Met die klasse scoor je in de huidige eredivise zo'n 130 goals per seizoen.
HR
HR

T-Bag
Administrator
Derde plek Ajax Netwerk VoVo 2012/2013

Uit: eraard valkenswaard
Reg.: 26 september 2004

Gullit :P
HR
HR

Middenweg 401
Vedette

Reg.: 14 april 2005

T-Bag schreef:

Gullit :P
HR
Ruud Dil heeft ons shirt ooit eens vergeleken met een pyjama. Nog voor hij naar Italie ging, ik geloof zelfs voor hij naar Eindhoven ging. Die mag nog steeds met terugwerkende kracht zijn enkelbanden afscheuren wat mij betreft.
HR
HR

haassie
Icoon

Reg.: 9 juni 2009

Middenweg 401 schreef:

(...)

Ruud Dil heeft ons shirt ooit eens vergeleken met een pyjama. Nog voor hij naar Italie ging, ik geloof zelfs voor hij naar Eindhoven ging. Die mag nog steeds met terugwerkende kracht zijn enkelbanden afscheuren wat mij betreft.
HR
:D
HR
HR
Zo functioneel als Nilis ook was. Zo zie je ze niet meer. Altijd precies datgene doen waar het team het meeste mee geholpen was. Naast zijn extreme individuele kwaliteiten natuurlijk, maar dat spreekt voor zich.
HR
HR
HR
HR

Yohan
Bankzitter

Reg.: 10 maart 2011

Voor mij is het Robben. Wat een geweldenaar.
HR
HR

Bergkamp10
Veelbelovend talent

Reg.: 6 januari 2003

Grappig dat Nilis zo tot de verbeelding spreekt bij vele Ajacieden. Ikzelf heb dat ook. Ik vond Nilis een veel mooiere speler om naar de kijken dan een Ronaldo of Romario. Nilis was een echte stylist, een slimme voetballer en een teamspeler. Die andere 2 meer individualisten.
HR
HR

ElSalvador74
Legende

Yohan schreef:

Voor mij is het Robben. Wat een geweldenaar.
HR
Ik vraag me alleen af of Nilis ( a la Bergkamp) op 10 had kunnen spelen bij ons. Was toch meer een 2e spits?
HR
HR

Ronnie D.
Bankzitter

Vak: 402
Reg.: 18 augustus 2007

Sjaakjwt schreef:

HR
De enige die ik bij Ajax had willen zien toen hij bij Feyenoord speelde was Cruijff
HR
HR

nogzonidioot
Internationale topspeler

Droomaankoop: Lionel Messi
Reg.: 7 mei 2009

Christian Poulsen, wat had ik die graag bij de buren zien spelen
HR
HR

ElSalvador74
Legende

JB85 schreef:

(...)

Ja ik probeerde ook de objectieve en correcte ajacied uit te hangen en een feyenoorder te noemen. Maar ik kan er gewoon niet 1 bedenken. Verder sluit me me aan bij Nilis, dat was echt een geweldenaar, zeer sierlijke speler ook. Bizar om te bedenken dat PSV gewoon Nilis-Ronaldo voorin had maar nog geen kampioen werd. Met die klasse scoor je in de huidige eredivise zo'n 130 goals per seizoen.
HR
Feyenoord: Van Hanegem en Jon Dahl Tomasson toen die in topvorm was misschien

PSV: Arjen Robben, Willy van der Kuijlen, Romario, Ronaldo, Nilis en Erwin Koeman.

Bony had ik wel bij Ajax willen zien, maar dat is geen PSV of Feyenoord natuurlijk.

Edit: Abe Lenstra, Rob Rensenbrink, Faas Wilkes, en wellicht Epi Drost (Twente)

[Dit bericht is veranderd door ElSalvador74 (op 29 april 2015 01:02:03).]
HRHR

Deze topic is open en bestaat uit 2 pagina's: 1 2 »

Ga naar de vorige topic Ga naar de volgende topic

Ajax Forums » A - Ajax » Historie » Het gras is groener bij de buren..

HR

Bookmark and Share

HR
clubgevoel
HR
HR

Gratis lid worden

HR

Battle tegen deze posters

HR

Pool-klassement pagina

HR

VoVo-klassement pagina

HR

Favoriete opstellingen

HR

Ajax Chatbox

Ga nu naar de chatbox om met andere fans van gedachten te wisselen over de club!

HR

Ajax Poll

Hoe beoordeel jij dit seizoen?

Goed
Meer dan voldoende
Voldoende
Anders

HR

VoVo

Van de Ajax-fans denkt 23,7% dat Wit Rusland wint van Bulgarije. Wat denk jij?

HR

Ideeënbus

We zijn op zoek naar jouw ideeën om Ajax Netwerk nog beter te maken.