Ajax Netwerk
dinsdag 21 oktober 2014 - 00:48                      favorieten | nieuwsbrief | RSS RSS
Ga naar de vorige topic Ga naar de volgende topic

Ajax Forums » Historie » Vurnon Anita [deel 4]

HR

Deze topic is open en bestaat uit 80 pagina's: « 1 ... 59 60 61 62 63 64 65 66 67 68 69 ... 80 »

HR

BuZa
Vedette

Uit: Lelystad
Vak: 403
Droomaankoop: Leonardo Suárez
Reg.: 30 november 2005

quote:HR
AFCANieuwmarkt schreef:

Speelde gisteren een ijzersterke pot.... Op de bank :D

Ach zijn eigen bank ziet er in iedergeval ook goed uit.
HR
League Cup he, dan draven Vuckic, Gosling, Marveaux en co op. Ben Arfa & Cabaye kregen ook rust, had je ook mee kunnen beginnen ;)
HR
HR

liam
Legende

Vak: 420
Droomaankoop: Rafael van der Vaart
Reg.: 10 juli 2002

Ik vind het nog steeds jammer dat Anita weg is maar mijn respect voor hem is weg. Hij verkwanselt zijn status bij Ajax voor de eerste de beste provincieclub in Engeland die interesse toont. Een club waar hij niet eens vaste basisspeler is en regelmatig als back moet opdraven. Valt me zo van Vurnon tegen.
HR
HR

Huis
Idool

Uit: Dronten
Vak: 415
Droomaankoop: -
Reg.: 6 maart 2003

AFCANieuwmarkt schreef:

Speelde gisteren een ijzersterke pot.... Op de bank :D

Ach zijn eigen bank ziet er in iedergeval ook goed uit.
HR
De laatste weken niet gevolgd zeker? Anita heeft eigenlijk alles gespeeld de laatste weken. En zoals gezegd betrof het League Cup.
HR
HR

de man van glas
Bankzitter

Vak: Geen Seizoen Club Card
Reg.: 4 februari 2012

En vandaag (weer) 90 minuten z'n trainingspak aan kunnen houden Nogmaals de bevestiging dat ze er in Engeland totaal geen kijk op hebben, en dat het een domme beslissing is geweest van Anita.

[Dit bericht is veranderd door de man van glas (op 21 oktober 2012 17:05:07).]
HR
HR

kooleracer
Geselecteerd voor Oranje

Droomaankoop: Hakim Ziyech
Reg.: 20 juni 2011

de man van glas schreef:

En vandaag (weer) 90 minuten z'n trainingspak aan kunnen houden Nogmaals de bevestiging dat ze er in Engeland totaal geen kijk op hebben, en dat het een domme beslissing is geweest van Anita.
HR
Heel dom Anita inderdaad, als hij zo graag in PL wilde spelen moest hij er ook zelf af en toe naar kijken. Dan had hij geweten dat hij bij Newcastle aan het verkeerde adres zat. Anita kan alleen in Premier league spelen bij clubs die veel balbezit hebben en spelen via het middenveld. Newcastle is juist een club die ballen naar voren pompt en daar vanuit proberen te voetballen. Anita zou alleen bij Swansea en Tottenham ut verf komen. Bij arsenal,chelsea en united zou ook kunnen spelen maar daar komt hij toch kwaliteit te kort voor. Dit wordt een harde les voor hem. Denk dat we Anita over 2 jaar ergens bij een middenklasse zien voetballen. Gewoon een domme keuze, maar ja geld is ook belangrijk...
HR
HR

Stilte voor de Storm
Icoon

Uit: Oostenrijk
Reg.: 20 oktober 2005

Ik kan wel janken als ik lees dat hij de hele wedstrijd op de bank heeft gezeten. 1 jaartje langer bij Ajax en hij had de clubs voor het uitkiezen gehad (en goede kans dat hij voor de derde keer kampioen was geworden).
HR
HR

AFCAPiet
Idool

Uit: Hilversum
Vak: 114
Reg.: 7 april 2007

Het ging Vurnon, zoals vroeger bij Reiziger en Bogarde ook, puur om de knikkers anders kies je niet voor een droeftoeterclub als Newcastle.
HR
HR

Hendrix
Idool

Vak: 129
Reg.: 9 december 2005

AFCAPiet schreef:

Het ging Vurnon, zoals vroeger bij Reiziger en Bogarde ook, puur om de knikkers anders kies je niet voor een droeftoeterclub als Newcastle.
HR
Ik raad je aan effe terug te lezen.
HR
HR

Quattroporte Rode kaart: waarschuwing
Legende

Vak: 122
Reg.: 26 april 2002

Hendrix schreef:

(...)

Ik raad je aan effe terug te lezen.
HR
Waarom moet hij terug lezen? Dat is toch gewoon zo?
HR
HR

Schip ahoy
Icoon

Droomaankoop: Adam Maher
Reg.: 1 november 2008

Stilte voor de Storm schreef:

Ik kan wel janken als ik lees dat hij de hele wedstrijd op de bank heeft gezeten. 1 jaartje langer bij Ajax en hij had de clubs voor het uitkiezen gehad (en goede kans dat hij voor de derde keer kampioen was geworden).
HR
Zo zonde. Van Gaal is nog wel even aan het puzzelen met zijn middenveld. De Jong komt voetballend tekort voor de punt naar achteren, Clasie controlerend. Hopelijk kan Anita over zijn trots heenstappen en dit drama na een jaar beeindigen om ergens anders weer aan de bak te komen.
HR
HR

Hendrix
Idool

Quattroporte schreef:

(...)

Waarom moet hij terug lezen? Dat is toch gewoon zo?
HR
Denk ik niet. Bij Ajax had hij een aanbod van 9 ton exclusief bonussen. Bij Newcastle hanteren ze een salarisplafond van 2 miljoen pond. Het lijkt mij sterk dat een speler uit de eredivisie die voor een verdedigende positie is gehaald direct in één van de bovenste schalen zal worden geplaatst. Zo veel meer zal hij er dus niet verdienen.

Ik denk dat Anita vertrokken is omdat hij de afgelopen jaren bij Ajax een gebrek aan waardering heeft gevoeld, én omdat hem door zijn entourage en wellicht ook wel door de bondscoach(es) is verteld dat hij uitgeleerd was in Nederland en toe was aan een volgende stap in zijn carriere. Al is banken als linksback bij Newcastle dan natuurlijk wel een werkelijk desastreuze keuze.
HR
HR

AFC19
Vedette

Uit: Amsterdam
Vak: 430
Reg.: 29 april 2011

Dan ben ik toch heel benieuwd waar dat gebrek aan waardering in zou liggen? Hij werd met zijn contract voorstel direct een van de best verdienende Ajacieden. Tevens had hij een vaste plek op het middenveld veroverd. Er is ook maar werkelijk niets wat ik kan verzinnen waaruit zou blijken dat Ajax hem niet zou waarderen.

Ik denk dat geld absoluut zijn grootste motivatie was. Als ik het juist lees dan is de salarycap voor nieuwe spelers 45.000 pond per week (plus minus 2 miljoen pond per jaar). Er wordt ook geschreven dat ze daar voor Anita waarschijnlijk een uitzondering voor gingen maken! bron: http://www.tynetime.com/2012/08/15/shouldnt-nufc-be-seeking-assurances-from-vurnon-anita/

Dit zijn, zoals jij ook al schrijft, ponden. Dus het verschil in salaris is, zelfs als hij ruim onder de salarycap van 2 miljoen blijft (ik reken even 1,5 miljoen pond), enorm. Dat is gewoon het dubbele en dan is de kans nog groot dat zijn contract veel beter is dan wat ik hier schets.
HR
HR

Mijn Mokums Paradijs
Legende

Vak: 422
Reg.: 9 september 2002

Het is natuurlijk voornamelijk het geld dat de doorslag heeft gegeven, maar ik kan ook aardig met Hendrix meegaan wat betreft de waardering. In 2010/2011 werd hij veelvuldig misbruikt als back. De Boer heeft hem uiteindelijk op het middenveld gezet en het resultaat was bekend met onze langbegeerde derde ster.

Echter: Anita begon vorig seizoen op de bank omdat Janssen per se op zijn positie moest spelen. Boilesen raakte geblesseerd en Anita mocht weer naar linksback. Wederom heeft het tot januari geduurd voordat De Boer inzag dat Janssen op VM niet ging werken en Anita daar gewoon thuishoorde. Een punt waar ik zelf wel gefrustreerd van zou raken als ik Anita was. Ondanks dat iedereen hier erover eens was dat hij de beste man op die positie was, kon hij blijkbaar die bevestiging niet van De Boer krijgen.

De waardering die zogenaamd zou komen vanwege een nieuw contractoffer kwam m.i. veel te laat. Anita had in beide kampioensjaren op het middenveld een enorme indruk gemaakt en had al veel eerder recht op die waardering. Dat hij uiteindelijk eieren voor zijn geld kiest is dan ook niet zo gek.
HRHR
HR

raptor1979
Vedette

Uit: den haag
Reg.: 2 augustus 2010

Schip ahoy schreef:

(...)

Zo zonde. Van Gaal is nog wel even aan het puzzelen met zijn middenveld. De Jong komt voetballend tekort voor de punt naar achteren, Clasie controlerend. Hopelijk kan Anita over zijn trots heenstappen en dit drama na een jaar beeindigen om ergens anders weer aan de bak te komen.
HR
Al shij dan vervolgens de ruggegraat van ajax kan gaan vormen heb je zelf een beter voorbeeld dan Babel voor de jeugd in je gelederen.
HR
HR

ibramovic
Idool

Uit: Winterswijk
Reg.: 20 augustus 2003

Mijn Mokums Paradijs schreef:

Het is natuurlijk voornamelijk het geld dat de doorslag heeft gegeven, maar ik kan ook aardig met Hendrix meegaan wat betreft de waardering. In 2010/2011 werd hij veelvuldig misbruikt als back. De Boer heeft hem uiteindelijk op het middenveld gezet en het resultaat was bekend met onze langbegeerde derde ster.

Echter: Anita begon vorig seizoen op de bank omdat Janssen per se op zijn positie moest spelen. Boilesen raakte geblesseerd en Anita mocht weer naar linksback. Wederom heeft het tot januari geduurd voordat De Boer inzag dat Janssen op VM niet ging werken en Anita daar gewoon thuishoorde. Een punt waar ik zelf wel gefrustreerd van zou raken als ik Anita was. Ondanks dat iedereen hier erover eens was dat hij de beste man op die positie was, kon hij blijkbaar die bevestiging niet van De Boer krijgen.

De waardering die zogenaamd zou komen vanwege een nieuw contractoffer kwam m.i. veel te laat. Anita had in beide kampioensjaren op het middenveld een enorme indruk gemaakt en had al veel eerder recht op die waardering. Dat hij uiteindelijk eieren voor zijn geld kiest is dan ook niet zo gek.
HR
Je hele verhaal klopt. Maar de getrokken conclusie niet vanuit Anita's perspectief. Als hij namelijk slim was geweest, had hij zich beseft dat hij dit jaar dé spil van het elftal zou zijn en volgend jaar met een éénjarig contract een geweldige transfer had kunnen maken.

Eieren voor z'n geld kiezen zou dan ook zijn geweest: Blijven en niet verlengen. Deze carriere zal op de korte termijn meer geld opleveren, maar op de langere destructief zijn voor z'n carriere.
HR
HR

Mijn Mokums Paradijs
Legende

Vak: 422
Reg.: 9 september 2002

ibramovic schreef:

Als hij namelijk slim was geweest, had hij zich beseft dat hij dit jaar dé spil van het elftal zou zijnHR
Dat is dus juist waar het om gaat. Er was geen garantie dat hij dit jaar de spil zou zijn. Op het moment dat Anita vertrok was Janssen nog aanwezig en waren Boccara en Schöne gehaald. De Boer zette hem vorig seizoen net zo makkelijk op de bank na een geweldige tweede seizoenshelft in het eerste deel van 2011.

ibramovic schreef:

en volgend jaar met een éénjarig contract een geweldige transfer had kunnen maken. Eieren voor z'n geld kiezen zou dan ook zijn geweest: Blijven en niet verlengen. Deze carriere zal op de korte termijn meer geld opleveren, maar op de langere destructief zijn voor z'n carriere.HR
Tja, dat is suggestief. Je weet nooit wat er in een seizoen gebeuren kan. Zware blessure(s), totaal uit vorm, etc. Anita dacht dat hij nu de stap moest maken, kan dom zijn, kan slim zijn; dat is afwachten. Ook kwam Newcastle op dit moment en het is het ook afwachten wat er op het volgende moment aan komt kloppen. Iets met ijzer smeden als het heet is.

Wat ik in ieder geval wil zeggen is dat hij niet genoeg waardering kreeg, terwijl hij het hier twee seizoenshelfden uitstekend heeft gedaan. Waardering in een vaste basisplaats, ook toen Janssen werd aangetrokken. Maar ook financieel, want nu kwam Ajax pas met een contractaanbieding midden in de transferperiode. Ondertussen maakt zijn zaakwaarnemer hem gek natuurlijk.

Anita koos voor de korte termijn, dat is waar. Maar dat doen zo veel spelers. Vaak naïef en dom, maar aan de andere kant is het ook te begrijpen.
HR
HR

Middenweg 401
Vedette

Vak: -
Reg.: 14 april 2005

Mijn Mokums Paradijs schreef:

(...)

Anita dacht dat hij nu de stap moest maken, kan dom zijn, kan slim zijn; dat is afwachten. Ook kwam Newcastle op dit moment en het is het ook afwachten wat er op het volgende moment aan komt kloppen. Iets met ijzer smeden als het heet is.
HR
Dit is nu juist waar het mij om gaat. Het is niet afwachten of het dom is of slim is, het is fakking Newcastle en derhalve dom. Al bijna een decennium een kerkhof voor goede, technische voetballers. Het bijna 100% zeker vergooien van je carriere voor een paar centen. De garantie dat hij dit jaar de spil zou zijn was er inderdaad niet, de garantie dat hij volgend jaar ook nog naar zo'n pestclubje kon was echter 99,9%.
HR
HR

Hendrix
Idool

Middenweg 401 schreef:

(...)

Dit is nu juist waar het mij om gaat. Het is niet afwachten of het dom is of slim is, het is fakking Newcastle en derhalve dom. Al bijna een decennium een kerkhof voor goede, technische voetballers. Het bijna 100% zeker vergooien van je carriere voor een paar centen. De garantie dat hij dit jaar de spil zou zijn was er inderdaad niet, de garantie dat hij volgend jaar ook nog naar zo'n pestclubje kon was echter 99,9%.
HR
Hier ben ik het sowieso he-le-maal mee eens. Dat maakt de gang van zaken des te frustrerender.
HR
HR

raptor1979
Vedette

Uit: den haag
Reg.: 2 augustus 2010

En toch heb ik het gevoel dat we kunnen speculeren tot we een ons wegen maar dat er een factor is geweest waar we allemaal gen weet van hebben waardoor we niet goed de situatie kunnen inschatten. ik blijf het vreemd vinden hoe er met Tottenham over Vertonghen met slechts 1 jaar contract werd onderhandeld en hoe het bijna klapte over wat handgeld voor Jan terwijl bij Vurnon men hetzelfde erin ging, dat Anita niet te koop was en binnen 24 uur was hij opeens voor een goede prijs op te halen en vertrok hij zonder slag of stoot vanuit Ajax voor een aardig bedrag maar bij lange niet de hoofdprijs die je zou verwachten voor iemand die vastlag tot 2014 en zo bepalend was gebleken in beide kampioensjaren.

Het ging zo makkelijk opeens dat ik nog even dacht dat Ajax een Seedorf of van der Vaart had weten over te halen terug te komen. toen dat niet het geval bleek en we uiteindelijk met Poulsen opgescheept zaten was de verbazing alleen nog maar groter.
HR
HR

anders
Vedette

Reg.: 18 februari 2011

Hij mag het waarschijnlijk nu wel een aantal wedstrijden roberen, Tiote zal geschorst zijn. Overigens als je het verschil ziet tussen Tiote en Anita, dan is dat wel heel groot, fysiek gezien. Ik denk niet dat Anita er voetballend zo'n succes zal worden dat hij er zijn geringe fysiek mee gaat compenseren daar. Newcastle is gewoon een counter team met Ba en moet vechten voor de punten.
Ik voorzie een Babel carriere voor onze kleine grote man, na Newcastle zal er wel iets komen als Sunderland, HSV, Espanyol ofzo.
HR
HR

Rafael vd Vaart
Vedette

Vak: 118
Reg.: 23 juli 2010

anders schreef:

Hij mag het waarschijnlijk nu wel een aantal wedstrijden roberen, Tiote zal geschorst zijn. Overigens als je het verschil ziet tussen Tiote en Anita, dan is dat wel heel groot, fysiek gezien. Ik denk niet dat Anita er voetballend zo'n succes zal worden dat hij er zijn geringe fysiek mee gaat compenseren daar. Newcastle is gewoon een counter team met Ba en moet vechten voor de punten.
Ik voorzie een Babel carriere voor onze kleine grote man, na Newcastle zal er wel iets komen als Sunderland, HSV, Espanyol ofzo.
HR
Als hij hier ook weer terugkomt om zijn carrière nieuw leven in te blazen vind ik het allemaal prima. God was mis ik die kerel zeg...
HR
HR
Ik denk dat Anita weg ging vanwege Bert van Marwijk en de verhalen van sommige internationals hoe geweldig het buitenland wel niet is. Van Marwijk wilde het liefst geen spelers uit de Eredivisie, want dat was hem te min. Dé reden waarom Anita afviel, al blijft het vreemd dat er wel veel PSV'ers bij waren, maar PSV was dan ook wel de enige Nederlandse club. Vaak wordt er gezegd dat Nederlandse spelers te snel vertrekken maar eigenlijk valt dat bij Anita wel mee. Zes seizoenen bij het eerste van Ajax! Dat is ook wel een reden geweest. Na zes seizoenen Newcastle gaat hij daar ook weer weg voor een nieuwe omgeving, al zal hij waarschijnlijk (veel) eerder daar vertrekken. Naar mijn idee waren dit de belangrijkste redenen. Met Van Gaal als bondscoach zie ik spelers juist liever langer blijven in de Eredivisie ipv korter.

De keus voor Newcastle is zo dom, ik kan me discussie goed herinneren dat er hier nog best veel waren die dachten dat Newcastle wel eventjes ging aanhaken bij de top van Engeland. Wat een fabeltje was dat zeg. 11de in de ranglijst en ik zie ze ook geen Liverpool of Sunderland lang achter zich houden. Voorlopig zie ik dan ook geen enkele reden tot verbetering, andere ploegen zijn simpelweg sterker, of zelfs veel sterker. Norwich dat weggetikt werd door het tweede elftal van Ajax, staat vlakbij Newcastle bijvoorbeeld. Slechts 2 wedstrijden gewonnen, nu al mijlenver achter de Engelse top. Newcastle United is en blijft een middenmoter en Anita door zijn domme keus nu helaas ook.

[Dit bericht is veranderd door Gallery Play (op 23 oktober 2012 14:04:49).]
HR
HR

Vossie
Legende

Uit: Zaandam
Vak: 425
Reg.: 25 februari 2003

Hij komt in de winter terug en dan worden we na een fantastische inhaalrace weer kampioen!
HR
HR

JeroenE
Idool

Reg.: 17 september 2007

Niet echt een slimme stap he van Vurnon. Ik zag zijn eerste wedstrijden en het was niet best. Werd aan alle kanten voorbij gelopen, fysiek afgetroefd en speelde alleen lange ballen. Zijn bankrekening zal leuk zijn, maar verder??
HR
HR

Derk Johanssen
Legende

Uit: Enschede
Vak: -
Reg.: 3 mei 2004

liam schreef:

Ik vind het nog steeds jammer dat Anita weg is maar mijn respect voor hem is weg. Hij verkwanselt zijn status bij Ajax voor de eerste de beste provincieclub in Engeland die interesse toont. Een club waar hij niet eens vaste basisspeler is en regelmatig als back moet opdraven. Valt me zo van Vurnon tegen.
HR
Heb exact hetzelfde. Was de beste vorig jaar, echt een baas. En het lijkt alsof iemand in de haven van Newcastle met wat ponden heeft staan zwaaien en Anita er huilend heen gezwommen is.

Pijnlijk.
HRHR

Deze topic is open en bestaat uit 80 pagina's: « 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62 63 64 65 66 67 68 69 70 71 72 73 74 75 76 77 78 79 80 »

Ga naar de vorige topic Ga naar de volgende topic

Ajax Forums » A - Ajax » Historie » Vurnon Anita [deel 4]

HR

Bookmark and Share

HR
clubgevoel
HR
HR

Man van de Wedstrijd

Kies de Man van de Wedstrijd

HR

Pool-klassement pagina

HR

VoVo-klassement pagina

HR

Favoriete opstellingen

HR

Ajax Chatbox

Ga nu naar de chatbox om met andere fans van gedachten te wisselen over de club!

HR

Ajax Poll

Wie moet er in de spits?

Sigthorsson
Milik
Klaassen
Kishna
Zivkovic
Een ander

HR

VoVo

Van de Ajax-fans denkt 8,4% dat Liverpool FC wint van Real Madrid CF. Wat denk jij?

HR

Ideeënbus

We zijn op zoek naar jouw ideeën om Ajax Netwerk nog beter te maken.

HR

Pool

De posters op deze pagina verwachten van FC Barcelona-Ajax:

HR

Oranje Netwerk

Ga nu kijken wat er op Oranje Netwerk te doen is!