Ajax Netwerk
dinsdag 23 september 2014 - 12:20                      favorieten | nieuwsbrief | RSS RSS
Ga naar de vorige topic Ga naar de volgende topic

Ajax Forums » Historie » Vurnon Anita [deel 4]

HR

Deze topic is open en bestaat uit 80 pagina's: « 1 ... 56 57 58 59 60 61 62 63 64 65 66 ... 80 »

HR

Bruine ster
International

Uit: Maarssen
Vak: 123
Droomaankoop: Carlos Fierro
Reg.: 10 juli 2008

leermomentje..

Volgens mij past het Engelse voetbal niet bij een speler als Anita.
HR
HR

Schip ahoy
Icoon

Vak: Geen Seizoen Club Card
Droomaankoop: Adam Maher
Reg.: 1 november 2008

Heftige conclusies hoor. Na 1 wedstrijd. Anita heeft genoeg handelingssnelheid, wendbaarheid en veerkracht om zich aan te passen. Het is alleen zeer de vraag of hij de status heeft voor een aanpassingstijd. Voor oranje te hopen dat hij een basisplaats bemachtigt.
HR
HR

Maxwell Cabelino Andrade
Vedette

Uit: Haarlem
Vak: 412
Droomaankoop: Rafael van der Vaart
Reg.: 18 juli 2010

hij wordt gebruikt als veredelde mandekker en hoeft helemaal geen deel te nemen aan het spel bij balbezit.Hij moest voor de voeten van Mata lopen jammer van zijn talent
HR
HR

synzo
Bankzitter

Reg.: 21 juli 2011

Nix nieuws.... verkeerde keuze gemaakt met NCY!

quote:HR
Maxwell Cabelino Andrade schreef:

hij wordt gebruikt als veredelde mandekker en hoeft helemaal geen deel te nemen aan het spel bij balbezit.Hij moest voor de voeten van Mata lopen jammer van zijn talent
HR
HR
HR

Burzlew
Legende

Uit: Lissabon / Amsterdam
Vak: 410
Reg.: 3 augustus 2002

synzo schreef:

Nix nieuws.... verkeerde keuze gemaakt met NCY!

(...)
HR
NewCastle Younited? ;)
HR
HR

afcavooraltijd
Internationale topspeler

Droomaankoop: -
Reg.: 19 juli 2011

Bruine ster schreef:

leermomentje..

Volgens mij past het Engelse voetbal niet bij een speler als Anita.
HR
Dat had ik je ook wel kunnen vertellen, als hij perse naar Engeland had gewild dan had hij moeten kiezen voor een ploeg als Swansea of Arsenal en niet zo'n baggerteam als Newcastle wat ook nog is 442 speelt.

Kennelijk zijn ze hem alweer zat :B

'Newcastle schrikt van niveau Anita en haalt Debuchy'

Een droomdebuut in de basis voor Vurnon Anita bij Newcastle United was het bepaald niet. De middenvelder die deze zomer werd weggehaald bij Ajax, kende een uiterst ongelukkige eerste competitiewedstrijd tegen Chelsea en zorgde met zijn slechte optreden zelfs voor onrust binnen de club. De Oranje-international lijkt nu al uit de gratie te vallen bij de Engelse subtopper van vorig seizoen.

Anita haalde zaterdag in de wedstrijd tegen Chelsea onder meer op kinderlijke wijze Fernando Torres onderuit, waarna Eden Hazard vanuit een penalty de fout van Anita kon afstraffen. Verder leek Anita het speltempo en het niveau geen moment te kunnen bijbenen. De kleine Oranje-international werd zowel fysiek als qua spelinzicht overlopen door de Chelsea-middenvelders Raul Meireles en John Obi Mikel. De kater over de prestatie van Anita was groot bij de Newcastle United-volgers na afloop van de uiteindelijke 2-0 verliespartij tegen het vrijuit voetballende Chelsea.

Zelfs de eigen website van Newcastle United maakte melding van 'Anita's dissapointed debut', oftewel een 'teleurstellend debuut', terwijl de plaatselijke media schreven over een 'disaster debut', oftewel een 'rampzalig debuut'. The Mail Online durft zelfs te beweren dat Anita nu al uit de gratie valt bij de club uit Newcastle. Dit medium schrijft dat de volksclub er al voorzichtig rekening mee houdt dat Anita definitief door de mand zal vallen. De club is namelijk bezig om de Franse international Mathieu Debuchy over te nemen van Lille. Die verdediger kan tevens op het middenveld uit de voeten, indien Anita daar inderdaad niet voldoet.
HR
HR

Woot
Icoon

Uit: Tilburg
Vak: 107
Reg.: 26 februari 2003

afcavooraltijd schreef:

Kennelijk zijn ze hem alweer zat :B

HR
Prima, kunnen we hem dan voor 2 miljoen terug kopen? B)
HR
HR

Van de film
Legende

Reg.: 30 november 2003

Woot schreef:

Prima, kunnen we hem dan voor 2 miljoen terug kopen? B)
HR
Nee hoor, hoeven we niet meer terug. Iemand die liever voor newcastle dan ajax speelt hoeven we niet. Ik ben helemaal afgeknapt op anita.
HR
HR

Maxwell Cabelino Andrade
Vedette

Uit: Haarlem
Vak: 412
Reg.: 18 juli 2010

is dat bericht nou satire of wat? Bron?

lachen als hij wordt verhuurd voor deadline transferwindow
HR
HR

Schip ahoy
Icoon

Van de film schreef:

(...)

Nee hoor, hoeven we niet meer terug. Iemand die liever voor newcastle dan ajax speelt hoeven we niet. Ik ben helemaal afgeknapt op anita.
HR
Oh?
HR
HR

champy95
Legende

Uit: Brussel
Droomaankoop: Tonny Vilhena
Reg.: 26 oktober 2002

Tjaa hij paste enkel bij het Ajaxvoetbal en het Ajaxvoetbal paste bij hem.

Hij had een specifieke rol in de selectie.

Nu moet hij zich aanpassen aan het Engelse voetbal, en dat kost tijd.
Als hij zich niet snel gaat aanpassen, kan hij wel eens buiten de boot vallen voor een kans in Oranje.
HR
HR

Bangbang
Veelbelovend talent

Reg.: 18 september 2011

His game's alright. He's quick, comfortable on the ball, and composed in possession, which is useful anywhere in the team. The problem for me when I watch him is that he doesn't seem to be the player that was advertised (I don't watch much Dutch football, or any, actually). I don't think he's a defensive midfield player in England. Physically, he's just quite weak and even though it is early in his career he doesn't seem to have the right calming effect and dominance of a DM. I was just comparing him to Mikel in the game and he was always a wall forcing the ball out wide, imposing himself in the middle because of physical strength, and being a comfortable out ball/distributor. Tiote is exactly the same with the added bonus of violence and emotional leadership.

I don't Anita has it in him to play like that. However, it is my opinion that he'll still be a very shrewd signing. He's another quality midfield player in a team that now has quite a few. We haven't seen him at fullback, but his natural attributes suggest that he'd be good there as well. I think he'll end up being our 12th man (the top option/utility player off the bench) and we'll be a better team because of his presence.
HR
HR

AFCANieuwmarkt
Icoon

Uit: Amsterdam
Reg.: 5 november 2006

:D :D :D

Veel plezier daar Vurnon.. Van Gaal is watching hoor!
HRHR
HR

drievierdrie
International

Vak: 430
Reg.: 24 mei 2006

Hmz zo te lezen ben ik een van de weinigen die het jammer vind als hij het daar slecht doet. Is de wrok dat hij kiest voor betere tegentanders, een sterker team en meer geld zo groot dat we iemand die zo lang bij Ajax heeft gespeeld, zeer belangrijk is geweest bij het binnenhalen van het kampioenschap en ons nog een zeer behoorlijk bedrag heeft opgeleverd zo groot dat 'we' hem geen succes gunnnen?
HR
HR

mzo
Legende

Uit: Den Haag
Vak: -
Droomaankoop: Johnny Heitinga
Reg.: 20 augustus 2000

drievierdrie schreef:

Hmz zo te lezen ben ik een van de weinigen die het jammer vind als hij het daar slecht doet.HR
Snap het ook nooit zo wat ik niet begrijp is dat een AJAX speler voor zo een club kiest. Datzelfde had/heb ik met Luis oke dat je naar een grote club/competitie wil snap ik nog wel maar ga dan naar een club waar je kampioen kan worden of iets dergelijks.

Ik gun elke AJAX speler die een transfer maakt naar het buitenland het beste.
Vooral als het een jeugdspeler is
HR
HR

thirdstarheroes
Internationale topspeler

Reg.: 26 november 2011

Voor de financiele positie van Ajax moet je hem juist het beste gunnen.
Als hij het geweldig doet en een mooie transfer naar Barca ofzo maakt voor 20 miljoen krijgen wij weer een mooi percentage.

En Anita heeft zich ook nog eens uitstekend ingezet voor Ajax, ten alle tijden. Gun hem al het beste!
HR
HR

Mijn Mokums Paradijs
Legende

Uit: Amsterdam
Vak: 422
Droomaankoop: Hakim Ziyech
Reg.: 9 september 2002

Bangbang schreef:

His game's alright. He's quick, comfortable on the ball, and composed in possession, which is useful anywhere in the team. The problem for me when I watch him is that he doesn't seem to be the player that was advertised (I don't watch much Dutch football, or any, actually). I don't think he's a defensive midfield player in England. Physically, he's just quite weak and even though it is early in his career he doesn't seem to have the right calming effect and dominance of a DM. I was just comparing him to Mikel in the game and he was always a wall forcing the ball out wide, imposing himself in the middle because of physical strength, and being a comfortable out ball/distributor. Tiote is exactly the same with the added bonus of violence and emotional leadership.

I don't Anita has it in him to play like that. However, it is my opinion that he'll still be a very shrewd signing. He's another quality midfield player in a team that now has quite a few. We haven't seen him at fullback, but his natural attributes suggest that he'd be good there as well. I think he'll end up being our 12th man (the top option/utility player off the bench) and we'll be a better team because of his presence.
HR
Bij Ajax is hij ook lange tijd onze ideale 12de man geweest. Een jaar geleden zat Vurnon ook nog op de bank bij Ajax.

Jammer voor Vurnon eigenlijk. Ja, zijn bankrekening wordt goed gevuld nu, maar ik zie hem straks daar bij Newcastle weer door het hele elftal geslingerd worden.

Die belandt uiteindelijk bij een Swansea City ofzo.
HR
HR

roytje78
Basisspeler

Vak: 127
Reg.: 4 januari 2006

Ben het met je eens. Een aantal volgers hier kunnen het niet verkoppen als er iemand naar een andere club gaat waar hij zichzelf kan verbeteren. Beetje zielig...

drievierdrie schreef:

Hmz zo te lezen ben ik een van de weinigen die het jammer vind als hij het daar slecht doet. Is de wrok dat hij kiest voor betere tegentanders, een sterker team en meer geld zo groot dat we iemand die zo lang bij Ajax heeft gespeeld, zeer belangrijk is geweest bij het binnenhalen van het kampioenschap en ons nog een zeer behoorlijk bedrag heeft opgeleverd zo groot dat 'we' hem geen succes gunnnen?
HR
HR
HR

mzo
Legende

Uit: Den Haag
Droomaankoop: Johnny Heitinga
Reg.: 20 augustus 2000

thirdstarheroes schreef:

Als hij het geweldig doet en een mooie transfer naar Barca ofzo maakt voor 20 miljoen krijgen wij weer een mooi percentage.HR
ALS inderdaad
HR
HR

Frankie de missing link
Idool

Reg.: 14 augustus 2009

mzo schreef:

(...)

Snap het ook nooit zo wat ik niet begrijp is dat een AJAX speler voor zo een club kiest. Datzelfde had/heb ik met Luis oke dat je naar een grote club/competitie wil snap ik nog wel maar ga dan naar een club waar je kampioen kan worden of iets dergelijks.

Ik gun elke AJAX speler die een transfer maakt naar het buitenland het beste.
Vooral als het een jeugdspeler is
HR
Luis is een totaal ander verhaal. Was volstrekt klaar bij Ajax, de competitie ontgroeid, en wilde naar een andere club. Hij past JUIST bij een club die bereid is zijn systeem op hem af te stellen en waar hij lekker kan zwerven en doen, waar hij de grote man is in de aanval. Daarbij is Liverpool een gigantische club, van waaruit hij mogelijk nog een stap kan maken.

Anita daarentegen is geen bijzondere speler, BEHALVE als VM in een systeem dat volledig gericht is op balbezit en positiespel. Die gaat het bij veel ploegen niet maken en moet zijn club veel zorgvuldiger kiezen. Een Athletic Bilbao (die speelden toch zo Barcelona mini?) of Swansea city zou dan misschien een logische keuze zijn, en een keuze voor een te grote, gigantische club als United, Chelsea, City zou ik nog begrijpen dat je het een keer wil proberen, maar NCU is gewoon een domme fout denk ik.
HR
HR

Perry Patana
International

Reg.: 11 augustus 2003

Mijn Mokums Paradijs schreef:

(...)

Die belandt uiteindelijk bij een Swansea City ofzo.
HR
Hij kan beter bij Swansea zitten dan bij Newcastle. Het huidige Swansea speelt technisch en aanvallend combinatievoetbal :)
HR
HR

Schip ahoy
Icoon

drievierdrie schreef:

HR
Ultra zielig, maar sommige posters hebben wat dat betreft ook wel een naam opgebouwd en zijn enkel zichzelf.

En je zou ook onderscheid moeten maken met postings waar de sportieve zorg die vooraf werd uitgesproken voorlopig wordt bevestigd. Namelijk dat Newcastle een verkeerde keuze is geweest en dat de transfer een ontzettend vreemde keuze was.

Maar wat wel 'grappig' is, is dat Vurnon over een jaartje 6 nullen op zijn bankrekening heeft staan en binnen is, daarna kan hij altijd nog een transfer maken om zijn carrière weer nieuwe impulsen te geven en nog steeds fantastisch kan verdienen voor iemand zonder noemenswaardige opleiding. Als je dan weet door wat voor soort poster je nu wordt uitgelachen, dan kan je daar als Vurnon zijnde wel mee leven vermoed ik zo :B
HR
HR

Perry Patana
International

Reg.: 11 augustus 2003

Bangbang schreef:

HR
His qualities are vision, positioning, pressing, work rate, simple passing game and an occasional rush forward. He also has decent defending abilities according to Dutch league standards but is lacking the physical strength and aggression for the Premier League. Newcastle seems to have a good eye for talent lately so i doubt that Anita was misjudged.

The problem for Newcastle seems to be that they have the players for attacking combination football with a 3-man midfield (Ben Arfa, Cabaye and Anita) but at the same time they want to fit in those 2 amazing strikers (Ba and Cisse). Pardew needs to make a choice here; play 4-3-3 and alternate the 2 strikers or play 4-4-2 and use them both but not use Anita to his abilities. Since the 2 strikers already proved themselves it seems 4-4-2 is more likely but then they'd have to turn Anita in a Tiote-type player which takes some time and no guarantee he'll be able to make that transformation.

As an Ajax and Anita supporter it would hurt me to see him change into a brute without footballing abilities like Tiote. We saw a similar transformation in Nigel de Jong when he left us. Let's hope Anita can change into a brute while keeping his current abilities; closer to Edgar Davids in his heydays.
HR
HR

Perry Patana schreef:

(...)

Hij kan beter bij Swansea zitten dan bij Newcastle. Het huidige Swansea speelt technisch en aanvallend combinatievoetbal :)
HR
Swansea is ook niks minder dan Newcastle. Spelen veel leuker en beter voetbal. Newcastle heeft iets betere spelers, maar spelen beton voetbal. Ik denk dat Newcastle dit jaar gewoon weer gaat terug vallen. One day fly, zal nooit veranderen.
HR
HR

raptor1979
Vedette

Uit: den haag
Reg.: 2 augustus 2010

Jullie denken dat bij Swansea met van Zweden aan het roer er ook ooit maar een enkele speler binnenkomt die in de buurt van amsterdam heeft gevoetbald? :D

betrap me erop dat ik voornamelijk kwaad ben als ik zo de berichtgeving over Anita's afgang lees. Boos op die Tyfuslcub NUFC die een speler oppikt die gewoon niet bij de spelstijl past, boos op de Raiola die Anita verneukt en ook boos op Anita zelf dat je godverdomme jezelf hier in hebt laten lullen ipv wat zelfreflectie dat de PL misschien wat vroeg komt voor een speler die nog niet eens een heel seizoen in de basis stond op zijn favoriete plek. Tuurlijk heeft de Boer dit verkeerd ingeschat maar je bent bijna 8 seizoenen overal en nergens neergezet, waarom ga je dan weg op het moment dat je eindelijk bent waar je moet zijn? Vertonghen heeft het al lastig om aan te klampen en zelfs Suarez werd door Dalglish in het begin uit de wind gehouden en er was wat kritiek op zijn fysiek. Dan hebben we ok nog Urby als voorbeeld maar goed, anita wist het allemaal wel beter kennelijk.

[Dit bericht is veranderd door raptor1979 (op 27 augustus 2012 11:57:23).]
HRHR

Deze topic is open en bestaat uit 80 pagina's: « 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62 63 64 65 66 67 68 69 70 71 72 73 74 75 76 77 78 79 80 »

Ga naar de vorige topic Ga naar de volgende topic

Ajax Forums » A - Ajax » Historie » Vurnon Anita [deel 4]

HR

Bookmark and Share

HR
clubgevoel
HR
HR

Man van de Wedstrijd

Kies de Man van de Wedstrijd

HR

Battle tegen deze posters

HR

Pool-klassement pagina

HR

VoVo-klassement pagina

HR

Favoriete opstellingen

HR

Ajax Chatbox

Ga nu naar de chatbox om met andere fans van gedachten te wisselen over de club!

HR

Ajax Poll

Had Ajax Vermeer naar Feyenoord moeten laten gaan?

Ja, hij verdient een transfer naar zijn keuze
Nee, allesbehalve Feyenoord
Geen mening

HR

VoVo

Van de Ajax-fans denkt 90,5% dat FC Groningen wint van Willem II. Wat denk jij?

HR

Ideeënbus

We zijn op zoek naar jouw ideeën om Ajax Netwerk nog beter te maken.

HR

Pool

De posters op deze pagina verwachten van JOS Watergraafsmeer-Ajax:

HR

Oranje Netwerk

Ga nu kijken wat er op Oranje Netwerk te doen is!