Ajax Netwerk
zondag 21 december 2014 - 02:06                      favorieten | nieuwsbrief | RSS RSS
Ga naar de vorige topic Ga naar de volgende topic

Ajax Forums » Historie » Vurnon Anita [deel 4]

HR

Deze topic is open en bestaat uit 82 pagina's: « 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 ... 82 »

HR

DarkChild
Moderator

Vak: -
Droomaankoop: Johnny Heitinga
Reg.: 27 juni 2002

quote:HR
Gallery Play schreef:

(...)

Dude haal nou niet Liverpool eruit, nu heeft Newcastle United helemaal geen top transfer meer over :I
HR
Dude ik reageer alleen maar op de stelling dat wij om het jaar een speler aan de Europese top leveren
HR
HR

DarkChild schreef:

(...)

Dude ik reageer alleen maar op de stelling dat wij om het jaar een speler aan de Europese top leveren
HR
Jij zei toch dat Newcastle een betere stap was naar de Europese top? Welke voorbeelden heb jij dan verder? Clown Carroll naar Liverpool en geflopt, Bassong naar Spurs, maar die tellen volgens jou al niet mee. Wie dan nog wel?

Afgelopen seizoen zijn hun spelers vertrokken naar Reading, Celtic, Blackburn Rovers, Birmingham City en MK Dons. Nou Anita, mocht je gaan, dit is je toekomst perspectief :D

[Dit bericht is veranderd door Gallery Play (op 2 augustus 2012 16:22:52).]
HR
HR

DarkChild
Moderator

Gallery Play schreef:

(...)

Jij zei toch dat Newcastle een betere stap was naar de Europese top? Welke voorbeelden heb jij dan verder? Clown Carroll naar Liverpool en geflopt, Bassong naar Spurs, maar die tellen volgens jou al niet mee. Wie dan nog wel?
HR
Ik zei: Misschien zoekt hij (Anita) meer waardering, een nieuwe uitdaging, een hogere competitie

en vervolgens:
Ik kan alleen naar mezelf kijken, maar als back verhuizen naar Newcastle terwijl dat je plaats niet is zou ik zeker niet doen. Veelzijdigheid is leuk, maar voor je het weet ben je de stopverf van het team

en:
Tegelijkertijd kan een goed jaar bij Newcastle ook een prima stap zijn hogerop. Het is geen Southampton, Norwich of Celtic

Dit laatste (ik ga geen transfers van 10 jaar geleden opzoeken) bijvoorbeeld door de interesse in Cissé, Tioté en Cabaye.

Afgelopen seizoen zijn hun spelers vertrokken naar Reading, Celtic, Blackburn Rovers, Birmingham City en MK Dons. Nou Anita, mocht je gaan, dit is je toekomst perspectiefHR
Alsof het een soort natuurwet is dat hij dan alleen daar naartoe kan.
Maar ik heb genoeg van deze pingpong reacties, waar we geen van allen enig idee hebben hoe Anita er zelf instaat.
By all means, doe lekker denigrerend als hij gaat

[Dit bericht is veranderd door DarkChild (op 2 augustus 2012 16:26:29).]
HR
HR

liam
Legende

Vak: 420
Droomaankoop: Rafael van der Vaart
Reg.: 10 juli 2002

DarkChild schreef:

(...)

Ik zei: Misschien zoekt hij (Anita) meer waardering, een nieuwe uitdaging, een hogere competitie

en vervolgens:
Ik kan alleen naar mezelf kijken, maar als back verhuizen naar Newcastle terwijl dat je plaats niet is zou ik zeker niet doen. Veelzijdigheid is leuk, maar voor je het weet ben je de stopverf van het team

en:
Tegelijkertijd kan een goed jaar bij Newcastle ook een prima stap zijn hogerop. Het is geen Southampton, Norwich of Celtic

Dit laatste (ik ga geen transfers van 10 jaar geleden opzoeken) bijvoorbeeld door de interesse in Cissé, Tioté en Cabaye.
HR
Maar als je ziet dat Liverpool vorig jaar 40 miljoen moest betalen voor Carroll is het dan niet verstandiger voor hem bij Ajax te blijven? Als hij zich goed profileert bij Newcastle dan wordt hij zeker gewild bij de top maar ze kunnen hem dan bijna niet meer betalen. Als hij bij Ajax beter gaat worden, en hij tekent niet bij, dan kunnen de topclubs hem voor veel minder ophalen.
Toch?
HR
HR

DarkChild
Moderator

liam schreef:

(...)

Maar als je ziet dat Liverpool vorig jaar 40 miljoen moest betalen voor Carroll is het dan niet verstandiger voor hem bij Ajax te blijven? Als hij zich goed profileert bij Newcastle dan wordt hij zeker gewild bij de top maar ze kunnen hem dan bijna niet meer betalen. Als hij bij Ajax beter gaat worden, en hij tekent niet bij, dan kunnen de topclubs hem voor veel minder ophalen.
Toch?
HR
Laat 1 ding duidelijk zijn: ik wil dat hij blijft, want ik vind hem fantastisch.

Maar: hoe denkt hij er zélfover

Misschien voelt hij zich miskend, misschien wil hij een andere uitdaging, misschien wil hij snel meer centjes, we hebben geen idee.

Een goed jaar bij Ajax, wat leuke Europese wedstrijdjes, misschien meer betrokken bij Oranje.
Op voorhand zou je zeggen: ga voor dat scenario

Maar misschien wil hij nu weg, ziet hij een succesvol jaar als boven geschetst niet gebeuren, is hem een vast plek op het middenveld bij Newcastle voorgesteld, we weten het niet!

Overigens werd de transferprijs van Carroll gestuwd door de homegrown regel (en de hype dat er eindelijk weer een keer Engels aanvallend talent leek)

[Dit bericht is veranderd door DarkChild (op 2 augustus 2012 16:30:45).]
HR
HR

Antario
Bankzitter

Droomaankoop: -
Reg.: 28 augustus 2011

DarkChild schreef:

(...)

ik dacht al, we rekenen Liverpool, Tottenham en Arsenal tot de Europese top.

Rekbaar begrip kennelijk, vergeet Roma niet!
HR
Roma valt er al een paar jaar buiten, sportief en financieel erg teruggevallen sinds vroege jaren 2000.

Arsenal, Liverpool en Tottenham zijn financieel in ieder geval top, vergelijkbaar met Chelsea, Milan, Inter en Juventus en Dordmund.

De absolute top is Real, Barca, Bayern en Man United. Het nieuwe geld: City en PSG kunnen het worden.
HR
HR

Woot
Icoon

Uit: Tilburg
Vak: 107
Droomaankoop: Martin Ødegaard
Reg.: 26 februari 2003

Hou maar op met die vergelijkingen, als Ajax verstandig is dan gaat Anita helemaal niet weg deze zomer. Europese top of niet, boeit niet.
HR
HR

Rafael vd Vaart
Idool

Vak: 118
Reg.: 23 juli 2010

Woot schreef:

Hou maar op met die vergelijkingen, als Ajax verstandig is dan gaat Anita helemaal niet weg deze zomer. Europese top of niet, boeit niet.
HR
Inderdaad, kosten wat het kost behouden en een dik contract onder zijn neus schuiven. Wanneer hij voor een jaar of vier wil bijtekenen mag hij daar best een riant salaris voor krijgen. Een van onze sterkhouders!
HR
HR

anders
Vedette

Vak: Geen Seizoen Club Card
Reg.: 18 februari 2011

Wat ik niet begrijp is dat niet meer spelers, net als Anita niet langer blijven. Anita heeft 1 goed seizoen achter de rug, maar kan hier nog een hele ontwikkeling doormaken, als speler en persoonlijkheid, op zijn positie heb je een meerwaarde als je een leider kan zijn in het veld. Dat is een stap die hij nog kan maken. Als je nu de stap maakt naar Newcastle word dat niet van je verwacht, ben je gewoon weer 1 van de boys en begin je bijna op nul.
HR
HR

BuZa
Idool

Uit: Lelystad
Vak: 403
Droomaankoop: Leonardo Suárez
Reg.: 30 november 2005

anders schreef:

Wat ik niet begrijp is dat niet meer spelers, net als Anita niet langer blijven. Anita heeft 1 goed seizoen achter de rug, maar kan hier nog een hele ontwikkeling doormaken, als speler en persoonlijkheid, op zijn positie heb je een meerwaarde als je een leider kan zijn in het veld. Dat is een stap die hij nog kan maken. Als je nu de stap maakt naar Newcastle word dat niet van je verwacht, ben je gewoon weer 1 van de boys en begin je bijna op nul.
HR
Maar wat je wel zal moeten begrijpen is dat hij nog een contract heeft tot 2014, dus er moet deze zomer nog wat gaan gebeuren. Laten we hopen dat dat het verlengen van z'n contract betekent.
HR
HR

Antario
Bankzitter

Reg.: 28 augustus 2011

anders schreef:

HR
Het is een moeilijke afweging voor spelers. Uiteindelijk zijn het allemaal broodvoetballers. Verdien je die investering terug door langer te blijven? Soms wel, soms niet. Nigel de Jong vertrok op te jonge leeftijd maar heeft het toch gered, terwijl Van der Wiel zijn mogelijkheid om te toptransfer te maken lijkt te hebben gemist. Dan heb je verder nog te maken met zaakwaarnemers die invloed uitoefenen.

We vergeten wel eens dat voetballers gewoon jonge mensen zijn die al op heel jonge leeftijd wordt gevraagd belangrijke carrière keuzes te maken. Vergelijk dat maar eens met scholieren en studenten die een opleiding kiezen waar ze later spijt van hebben.
HR
HR

anders
Vedette

Reg.: 18 februari 2011

BuZa schreef:

(...)

Maar wat je wel zal moeten begrijpen is dat hij nog een contract heeft tot 2014, dus er moet deze zomer nog wat gaan gebeuren. Laten we hopen dat dat het verlengen van z'n contract betekent.
HR
Ik dacht dat het beleid was dat in dit geval eind van dit seizoen er iets moet gebeuren, verlengen of gaan. Niet 2 seizoenen voor afloop van het contract.
HR
HR

DarkChild
Moderator

anders schreef:

(...)

Ik dacht dat het beleid was dat in dit geval eind van dit seizoen er iets moet gebeuren, verlengen of gaan. Niet 2 seizoenen voor afloop van het contract.
HR
Ik denk dat je het best dat soort 'stikken of slikken' situaties kan voorkomen
HRHR
HR

Roodjood
Internationale topspeler

Uit: Krommenie
Droomaankoop: Yaya Sanogo
Reg.: 14 augustus 2009

idd , het enige resultaat tot op heden is een paar vreemde , nare situaties. Zie van der Wiel , zie de lange onderhandelingen met Verthongen. De normen moeten mijn inziens ook weer niet dusdanig laag worden , dat je jezelf daarmee sowieso al als ophaalclub voor de top neerzet. Zo'n jongen als Anita verdiend gewoon een dik salaris. Al jaren met hem gekloot , nooit een onvertogen wordt van hem. Zoiets moet je ook belonen en dus stimuleren. Dit zijn steunpilaren , om wie een team heen gebouwd kan worden.
HR
HR

liam
Legende

Vak: 420

DarkChild schreef:

(...)

Laat 1 ding duidelijk zijn: ik wil dat hij blijft, want ik vind hem fantastisch.

Misschien voelt hij zich miskend, misschien wil hij een andere uitdaging, misschien wil hij snel meer centjes, we hebben geen idee.

Een goed jaar bij Ajax, wat leuke Europese wedstrijdjes, misschien meer betrokken bij Oranje.

Maar misschien wil hij nu weg, ziet hij een succesvol jaar als boven geschetst niet gebeuren, is hem een vast plek op het middenveld bij Newcastle voorgesteld, we weten het niet!

Overigens werd de transferprijs van Carroll gestuwd door de homegrown regel (en de hype dat er eindelijk weer een keer Engels aanvallend talent leek)
HR
Uiteraard gaat het erom hoe Vurnon er zelf over denkt. Dat is logisch.
Heb de indruk, geen bronnen he/alleen de indruk, dat hij toch zichzelf miskend voelt na die capriolen van De Boer vorig seizoen.
Niet te hopen trouwens.
HR
HR

roytje78
Geselecteerd voor Oranje

Vak: 127
Reg.: 4 januari 2006

Eens met jou. Anita kan dit seizoen bij Ajax uitgroeien tot de belangrijkste spelers. Als hij net zo'n seizoen draait als vorig jaar, op VM, dan staan de clubs voor hem in de rij.

Ik heb bij Anita het gevoel dat hij goed nadenkt over z'n toekomst en niet zomaar een stap gaat maken naar een club die met een zak met geld komt aanzetten. Gun deze man na volgend seizoen een mooie transfer naar een mooie club in een mooie competitie.

DarkChild schreef:

(...)

HR
HR
HR

El Mas Mejor
Jeugdspeler

Vak: 428
Droomaankoop: Joaquin Sanchez Rodriquez
Reg.: 2 september 2003

Door Newcastle begeerde middenvelder kan tot 2015 of 2016 bijtekenen AJAX PAAIT ANITA

AMSTERDAM – Om Vurnon Anita (23) voor de club te behouden, kiest Ajax de tegenaanval. De middenvelder staat nadrukkelijk in de belangstelling van Newcastle United, dat een tweede bod (van circa 9,5 miljoen euro) voorbereidt. „Maar Ajax wil Vurnon niet kwijt. Daarom hebben we hem een aanbieding gedaan tot 2015 of 2016 bij te tekenen”, zegt Marc Overmars.

„De trainersstaf is zeer duidelijk”, aldus de directeur voetbalzaken. „Vurnon is heel belangrijk voor het elftal en laten we liever niet gaan. Met zijn nieuwe contract zou hij op het hoogste niveau van Ajax worden gewaardeerd.” Het ’kind van de club’, dat op zijn tiende instroomde in de jeugdopleiding en op 19 maart 2006 onder Danny Blind als zestienjarige zijn debuut maakte in Ajax 1, wordt in dat geval een van de grootverdieners bij Ajax.

Volgens Anita’s vader en huidige begeleider – Vurnon Anita senior – heeft de Ajacied het voorstel in beraad. „Vurnon houdt alle opties open, wil kijken wat het buitenland te bieden heeft, maar Ajax heeft zich met deze actie zonder meer van zijn goede kant laten zien.”

Daarin weegt volgens Anita senior ook het recente verleden mee. „Vurnon had een groot aandeel in het 30e en 31e landskampioenschap, maar was vorig seizoen aan het begin geen vaste kracht. Nu – na een trainer of zes – lijkt hij eindelijk pas echt te worden gewaardeerd.”

Het oud zeer in Amsterdam en de verleidingen van de overkant van Het Kanaal zouden Anita wel eens kunnen doen besluiten Ajax na dertien jaar de rug toe te keren. En als Newcastle United vaart zet achter het binnenhalen van de middenvelder, kan de wedstrijd tegen PSV om de Johan Cruijff Schaal morgen theoretisch (18.00 uur) al zijn laatste wedstrijd in Amsterdamse dienst zijn. Al gaat Anita senior daar nog niet van uit. „We zullen de tijd nemen om een goede beslissing te nemen.”

Om Ajax tot een verkoop van de kleine mannetjesputter te verleiden, overweegt Newcastle United zelfs een package deal met Gregory van der Wiel. Via tussenpersonen werd de interesse van de Magpies al bij Overmars neergelegd. Voor de twee Ajacieden samen heeft Newcastle (vooralsnog) naar verluidt 13 miljoen euro over.

Van der Wiel komt echter pas serieus in beeld als de komst van de Franse international Mathieu Debuchy niet haalbaar blijkt. Bij OSC Lille bracht Newcastle een tweede bod uit op de rechtsback.
HR
HR

J2L
Veelbelovend talent

Droomaankoop: Bas Dost
Reg.: 22 oktober 2006

Meer kan je niet doen als Ajax zijnde. Fijn om te horen dat Anita wordt gezien als een sleutelspeler, en dat ze hem een goed contract aanbieden.
HR
HR

Klasbakken
Legende

Uit: Heerhugowaard

Nou... eindelijk. Goed verhaal. Alleen is Ajax wel 1,5 jaar te laat. Wat hebben ze toch lopen kutten met deze topper.
HR
HR

ElSalvador74 Rode kaart: waarschuwing
Legende

Uit: Amsterdam
Droomaankoop: Klaas-Jan Huntelaar
Reg.: 7 augustus 2004

El Mas Mejor schreef:

Om Ajax tot een verkoop van de kleine mannetjesputter te verleiden, overweegt Newcastle United zelfs een package deal met Gregory van der Wiel. Via tussenpersonen werd de interesse van de Magpies al bij Overmars neergelegd. Voor de twee Ajacieden samen heeft Newcastle (vooralsnog) naar verluidt 13 miljoen euro over.

Van der Wiel komt echter pas serieus in beeld als de komst van de Franse international Mathieu Debuchy niet haalbaar blijkt. Bij OSC Lille bracht Newcastle een tweede bod uit op de rechtsback.
HR
hahaha, 9,5 miljoen voor Anita en 3,5 voor Van der Wiel?? hoeveel lager hebben die gasten gezopen?? :D
HR
HR

spelbos
Legende

Uit: Amsterdam
Reg.: 1 juli 2006

Dit soort transferperikelen komt zijn spel niet ten goede, vindt hem de hele voorbereiding al minder dan we gewend zijn van hem.
Ben benieuwd of hij gaat bijtekenen, zelf denk ik het niet omdat hij ondanks een salarisverhoging bij Ajax, veel meer kan verdienen bij Newcastle en dan is het opeens een mooie club voor hem.
HR
HR

Yohan
Lid 2de elftal

Reg.: 10 maart 2011

Deze aanbieding komt minstens een paar maanden te laat, maar ik ben blij dat hij er uiteindelijk wel is. Dit had in de 2e seizoenshelft vorig jaar al voorbereid moeten worden. En wat gaan we doen met Eriksen en Alderweireld? Die hebben ook nog een contract met een looptijd van 2 jaar. Dit moet (veel) eerder gedaan worden.

En ondertussen wel een contract voorleggen aan iedere jeugdspeler die half een bal kan trappen. Persoonlijk vind ik dat de prioriteiten verkeerd liggen. Sleutelspelers eerst, dan toptalenten, dan eerste elftal spelers en dan de rest.
HR
HR

Schip ahoy
Icoon

Droomaankoop: Adam Maher
Reg.: 1 november 2008

spelbos schreef:

Dit soort transferperikelen komt zijn spel niet ten goede, vindt hem de hele voorbereiding al minder dan we gewend zijn van hem.
Ben benieuwd of hij gaat bijtekenen, zelf denk ik het niet omdat hij ondanks een salarisverhoging bij Ajax, veel meer kan verdienen bij Newcastle en dan is het opeens een mooie club voor hem.
HR
Eens, hij oogt veel minder gefocust. Ik vind de timing veel te laat: deze jongen moet wel waardering krijgen en dat hangt niet enkel van de inhoud van zijn contract af, maar ook van het moment waarop hij dat al aangeboden krijgt. Maar goed, dat is al gebeurd. Hopelijk tekent hij bij. Hij kan beter dan Newcastle, na weer een goed jaar bij Ajax en eindelijk eens een doorbraak in oranje.
HR
HR
Ik denk dat Ajax hem nu voor de keuze stelt. Of verlengen of nog dit seizoen naar Newcastle en niet zijn beslissing uitstellen tot volgend seizoen.

Ajax heeft hopelijk geleerd van de transferperikelen omtrent Greogry v/d Wiel van afgelopen winter.

Die kon toen naar Valencia en hij had daar zelf ook wel oren naar. Ajax ging echter niet akkoord met het bod ban Valencia zijnde 6,5 miljoen vast en max. 3 miljoen variabel. (Valencia moest dan zich de komende 5 jaar 3x plaasten voor de CL)
HR
HR

weneedastriker
Geselecteerd voor Oranje

Reg.: 27 november 2003

bolle2 schreef:

Ik denk dat Ajax hem nu voor de keuze stelt. Of verlengen of nog dit seizoen naar Newcastle en niet zijn beslissing uitstellen tot volgend seizoen.

Ajax heeft hopelijk geleerd van de transferperikelen omtrent Greogry v/d Wiel van afgelopen winter.

Die kon toen naar Valencia en hij had daar zelf ook wel oren naar. Ajax ging echter niet akkoord met het bod ban Valencia zijnde 6,5 miljoen vast en max. 3 miljoen variabel. (Valencia moest dan zich de komende 5 jaar 3x plaasten voor de CL)
HR
Wat een belachelijke clausule eigenlijk ook. Moet je sowieso minstens 3 jaar wachten totdat je die variabele bonus krijgt, mocht je er recht op hebben.

Anyway, Ik denk dat het wel of niet aanblijven van Anita cruciaal zal worden voor dit seizoen. Als hij blijft doen we gewoon mee. Vertrekt hij, dan zie ik het somber in. Niet alleen omdat Anita het goed doet op die positie, maar vooral om het feit dat ik niet weet wie dat gat zou moeten opvullen. Boccara lijkt te vroeg en van Enoh wordt niemand op dit forum vrolijk.
HRHR

Deze topic is open en bestaat uit 82 pagina's: « 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62 63 64 65 66 67 68 69 70 71 72 73 74 75 76 77 78 79 80 81 82 »

Ga naar de vorige topic Ga naar de volgende topic

Ajax Forums » A - Ajax » Historie » Vurnon Anita [deel 4]

HR

Bookmark and Share

HR
clubgevoel
HR
HR

Man van de Wedstrijd

Kies de Man van de Wedstrijd

HR

Battle tegen deze posters

HR

Pool-klassement pagina

HR

VoVo-klassement pagina

HR

Favoriete opstellingen

HR

Ajax Chatbox

Ga nu naar de chatbox om met andere fans van gedachten te wisselen over de club!

HR

Ajax Poll

Moet Ajax in de winter versterking halen?

Nee
Ja voor de verdediging
Ja voor het middenveld
Ja voor de aanval

HR

VoVo

Van de Ajax-fans denkt 92,5% dat FC Twente wint van Willem II. Wat denk jij?

HR

Ideeënbus

We zijn op zoek naar jouw ideeën om Ajax Netwerk nog beter te maken.

HR

Pool

De posters op deze pagina verwachten van Excelsior-Ajax:

HR

Oranje Netwerk

Ga nu kijken wat er op Oranje Netwerk te doen is!