Ajax Netwerk
vrijdag 19 september 2014 - 17:48                      favorieten | nieuwsbrief | RSS RSS
Ga naar de vorige topic Ga naar de volgende topic

Ajax Forums » Historie » Vurnon Anita [deel 4]

HR

Deze topic is open en bestaat uit 80 pagina's: « 1 ... 54 55 56 57 58 59 60 61 62 63 64 ... 80 »

HR

Aquilani
Basisspeler

Uit: Amsterdam
Vak: -
Droomaankoop: Rafael van der Vaart
Reg.: 2 september 2006

quote:HR
AFCANieuwmarkt schreef:

Van dit zinnetje van Anita krijg ik de rillingen over me rug :

(...)
HR
Hier word je toch gewoon verdrietig van.
HR
HR

jasperdgg
Vedette

Droomaankoop: -
Reg.: 25 november 2005

Liesy schreef:

Vreemd die negatieve reacties op de transfer van Anita naar Newcastle United. Kan me niet herinneren, dat er ook zo werd gereageerd op de transfer van Vertonghen naar Tottenham; terwijl Jan volgens mij echt wel een niveau hoger aankan.
HR
Vertonghen is daar gewoon gehaald voor de basis, op zijn favoriete plek, links centraal in de verdediging.

Anita komt daar op de bank of als noodoplossing op de links- of rechtsback. Gaat gewoon helemaal nergens over deze transfer. Hij gaat wat meer verdienen, dat is het.
HR
HR

Gé Fortgens
Vedette

Reg.: 28 januari 2005

Ik gun hem op zich wel de transfer. Hij heeft het goed gedaan bij Ajax. Maar zo laag is de status van de Eredivisie dus. Liever banken in de PL bij een middenmotor dan CL bij de kampioen van de Eredivisie. Ik had zo graag gezien dat Ajax nog een jaar met hem kon oogsten.
HR
HR

Huis
Idool

Uit: Dronten
Vak: 415
Reg.: 6 maart 2003

jasperdgg schreef:

(...)

Vertonghen is daar gewoon gehaald voor de basis, op zijn favoriete plek, links centraal in de verdediging.

Anita komt daar op de bank of als noodoplossing op de links- of rechtsback. Gaat gewoon helemaal nergens over deze transfer. Hij gaat wat meer verdienen, dat is het.
HR
Geloof niet dat een club als Newcastle 8,5 miljoen betaald voor een bankzitter. Ik ben ervan overtuigd dat Anita daar snel zijn kwaliteiten zal tonen en veel zal spelen op zn favoriete positie. Technisch stelt Newcastle geen reet voor en ben je al gauw een van de betere daar. En met zn gevoel voor positie kiezen zal hij fysiek niet omver geblazen worden.
HR
HR

Kluivert_beste_9_ooit Rode kaart: waarschuwing
Vedette

Uit: Antwerpen-Borgerhout
Droomaankoop: Clarence Seedorf
Reg.: 28 november 2010

Krul: "Anita enorme kwaliteitsimpuls"
Doelman Tim Krul mocht gisteren landgenoot Vurnon Anita verwelkomen bij Newcastle United. De derde keeper van Oranje vindt de komst van de Ajacied een "enorme kwaliteitsimpuls."

"Toen de manager mij om raad vroeg, heb ik één ding gezegd: Anita? Halen!" De doelman denkt dat de voormalig Ajacied een welkome versterking is, zegt hij in gesprek met het Algemeen Dagblad. "Vurnon Anita is voor ons een enorme kwaliteitsimpuls.

"Engeland staat natuurlijk voor heen-en-weer-voetbal, maar Vurnon is een echte verbindingsman. Bovendien heeft hij veel ervaring", aldus Krul, die Anita kent van het Nederlands elftal, maar daarvan niet alleen. "We schelen één jaar. Ik ken hem nog van Oranje onder-15. Mooi dat hij erbij is gekomen. Voor mij ook. Toch fijn dat de club na een tijdje op de Franse toer te zijn geweest, nu voor nog een Nederlander kiest."

Anita heeft zijn eerste training bij zijn nieuwe club inmiddels achter de rug. Volgens Krul heeft Anita meteen indruk gemaakt. "Je zag Vurnon op de training meteen respect afdwingen bij zijn teamgenoten. Je zag ze denken 'wat een kleine voetballer', maar toen begon hij te rennen en gooide hij zijn lichaam even in het duel. Zag je ze kijken, hoor."

Bron: http://www.goal.com/nl/news/547/premier-league/2012/08/17/3312641/krul-anita-enorme-kwaliteitsimpuls

[Dit bericht is veranderd door Kluivert_beste_9_ooit (op 17 augustus 2012 13:35:54).]
HR
HR

Drie Kruizen
Legende

Reg.: 28 november 2004

Hoe jammer ik het ook vind dat hij voor een clubje als Newcastle (eenmalig 5e worden is geen topclub) kiest, gun ik hem het beste. Op en top prof, die 2 keer een grote rol heeft gespeeld in het kampioenschap.
HR
HR

PeterTosh
Geselecteerd voor Oranje

Uit: Zaandam
Vak: Geen Seizoen Club Card
Reg.: 31 juli 2009

groteneus schreef:

Misschien is Engelaar een goede vervanger. Ervaring en zowat gratis op te halen bij PSV. Welliswaar uitgekotst daar, maar die man kan er zeker nog wat van. Ongelofelijk dat ze die daar zo laten wegrotten.
HR
he he, eindelijk iemand die het snapt !

Moet ik hem even komen brengen jongens ? ;B B)
HR
HR

Oussama Assaidi
International

Reg.: 17 februari 2012

Waarom heeft Ajax, Anita in godsnaam verkocht? Hebben we die 8.5 miljoen op de korte termijn dan echt zo hard nodig?

Het was ideaal geweest als Anita nog 1 of 2 jaar was gebleven. Boccara had dan de tijd gekregen om zich aan te passen en zich te ontwikkelen. Ajax had nog 1/2 jaar kunnen profiteren van de kwaliteiten van Anita, dan was ook de kans op sportieve successen veel groter geweest. Maar ook de kans op het halen van de CL volgend seizoen is met Anita veel groter. Nu moeten we weer iemand gaan aantrekken, gaat natuurlijk ook geld kosten.

Nee, ik snap er helemaal niets van.
HR
HR

Van de film
Legende

Droomaankoop: Rafael van der Vaart
Reg.: 30 november 2003

Oussama Assaidi schreef:

Waarom heeft Ajax, Anita in godsnaam verkocht? Hebben we die 8.5 miljoen op de korte termijn dan echt zo hard nodig?

Het was ideaal geweest als Anita nog 1 of 2 jaar was gebleven. Boccara had dan de tijd gekregen om zich aan te passen en zich te ontwikkelen. Ajax had nog 1/2 jaar kunnen profiteren van de kwaliteiten van Anita, dan was ook de kans op sportieve successen veel groter geweest. Maar ook de kans op het halen van de CL volgend seizoen is met Anita veel groter. Nu moeten we weer iemand gaan aantrekken, gaat natuurlijk ook geld kosten.

HR
Wat moet je met een speler die liever niet bij ajax speelt? Jij denkt dat die nog gaat presteren op de top van zijn kunnen?
HR
HR

Notlupus
Idool

Reg.: 26 februari 2010

Oussama Assaidi schreef:

HR
Wilde niet bijtekenen, gaat dus alleen maar minder worden in waarde, wilde zelf meer gaan verdienen en naar een grotere competitie. Duidelijk?
HR
HR

Oussama Assaidi
International

Van de film schreef:

(...)

Wat moet je met een speler die liever niet bij ajax speelt?
HR
Ik denk dat hij het prima naar zijn zin bij Ajax had. Hij zei zelf ook dat hij er voor openstond om nog langer bij Ajax te spelen.

Jij denkt dat die nog gaat presteren op de top van zijn kunnen?HR
Ja, Anita wel.

Notlupus schreef:

(...)

Wilde niet bijtekenen, gaat dus alleen maar minder worden in waarde, wilde zelf meer gaan verdienen en naar een grotere competitie. Duidelijk?
HR
We hadden hem toch gewoon aan zijn contract kunnen houden?

[Dit bericht is veranderd door Oussama Assaidi (op 17 augustus 2012 19:09:20).]
HR
HR

BassieAdam
Moderator

Reg.: 8 juli 2003

Oussama Assaidi schreef:

(...)

We hadden hem toch gewoon aan zijn contract kunnen houden?
HR
Had gekund, maar niet verstandig. Je hebt een speler die zich wil verbeteren, die zelf weg wil met een 2 jarig contract dat ie niet wil verlengen. Hou je hem aan zijn contract dan heb je a) een ontevreden speler en b) waarde vermindering van de speler.

Gaat Anita een arbitragezaak aan wint ie m ook nog eens omdat ie naar een betere competitie met meer geld kan. Met andere woorden: je moet eruit halen wat je eruit kan halen, dat is 8,5 miljoen gebleken.

Hoe vervelend ook, je moet dit soort dingen soms echt heel zakelijk zien.
HR
HR

Mijn club AFC Ajax
Administrator

Uit: Ergens op de wereld
Reg.: 29 december 2005

BassieAdam schreef:

(...)

Had gekund, maar niet verstandig. Je hebt een speler die zich wil verbeteren, die zelf weg wil met een 2 jarig contract dat ie niet wil verlengen. Hou je hem aan zijn contract dan heb je a) een ontevreden speler en b) waarde vermindering van de speler.

Gaat Anita een arbitragezaak aan wint ie m ook nog eens omdat ie naar een betere competitie met meer geld kan. Met andere woorden: je moet eruit halen wat je eruit kan halen, dat is 8,5 miljoen gebleken.

HR
Een arbitragezaak betwijfel ik of die die zou winnen. Het belang van de clubs wordt indirect heel zwaar meegewogen. Maar de rest van het verhaal klopt helaas wel...
HRHR
HR

BassieAdam
Moderator

Mijn club AFC Ajax schreef:

(...)

Een arbitragezaak betwijfel ik of die die zou winnen. Het belang van de clubs wordt indirect heel zwaar meegewogen. Maar de rest van het verhaal klopt helaas wel...
HR
Ik ken de details van dat soort zaken niet echt, maar begrijp altijd wel dat als de speler zich financieel en voetbaltechnisch zich significant kan verbeteren er meegewerkt moet worden voor een x-bedrag. Maar goed, doet verder niet ter zake.
HR
HR

Oussama Assaidi
International

BassieAdam schreef:

(...)

a) een ontevreden speler
HR
Anita had het prima naar zijn zin bij Ajax.

b) waarde vermindering van de speler.HR
Dat klopt (waarschijnlijk).

Gaat Anita een arbitragezaak aan wint ie m ook nog eens omdat ie naar een betere competitie met meer geld kan.HR
Ik weet niets van sportrecht maar dit lijkt me absurd. Ik kan me niet voorstellen dat dit daadwerkelijk zo is. Wat ik me ook afvraag: Wat houdt een 'overwinning' voor Anita in zo'n rechtszaak concreet in?
HR
HR

BassieAdam
Moderator

Oussama Assaidi schreef:

(...)

Ik weet niets van sportrecht maar dit lijkt me absurd. Ik kan me niet voorstellen dat dit daadwerkelijk zo is. Wat ik me ook afvraag: Wat houdt een 'overwinning' voor Anita in zo'n rechtszaak concreet in?
HR
Over die arbitragezaak: zie boven. Doet verder ook niet terzake

Maar geloof me maar, ook al heeft Anita het naar zijn zin, als je een speler zou tegenhouden in zo'n geval weet je zeker dat ie niet zal bijtekenen en zijn waarde omlaag gaat. Hij zal daar ook zelf bewust van zijn en niet meer 100% blij zijn.

Anyway, Anita aan zijn contract houden had alleen zin als er niet het maximale bedrag uitgehaald zou zijn. Ik denk dat dat bedrag op tafel is gelegd.
HR
HR

Oussama Assaidi
International

BassieAdam schreef:

(...)

Maar geloof me maar, ook al heeft Anita het naar zijn zin, als je een speler zou tegenhouden in zo'n geval weet je zeker dat ie niet zal bijtekenen en zijn waarde omlaag gaat. Hij zal daar ook zelf bewust van zijn en niet meer 100% blij zijn.
HR
Hij zal een tijdje teleurgesteld zijn, maar dat trekt wel weer bij. Dat hij niet wilde bijtekenen is jammer, maar voor mij niet meteen een reden om hem dan ook maar te verkopen. Boccara schijnt een enorm talent te zijn. Het lijkt mij ideaal als hij zich 1 à 2 jaar in de schaduw van Anita kan ontwikkelen.
HR
HR

Morfe0
Vedette

Vak: 101
Reg.: 7 juni 2005

Word buiten Ajax om echt te lacherig over Anita gedaan , zeggen ze dat wij de Jackpot hebben gekregen met 8,5 miljoen euro..
Sorry.. Anita was samen met Vertonghen de mannen die ons naar de kampioensschap begeleiden... achja zal wel aan mij liggen.
HR
HR

Yohan
Lid 2de elftal

Reg.: 10 maart 2011

Ben nog steeds van mening dat zijn contract opengebroken en verlengd had moeten worden tijdens de tweede seizoenshelft. Het werd toen echt duidelijk wat de invloed was van Anita op Ajax en je zag al aankomen dat een speler met een contract voor 2 jaar tijdens een transferperiode voor problemen zou zorgen.

Anita gaf in die tijd ook aan dat hij graag wilde verlengen, maar dit is niet gebeurd. In plaats daarvan waren wij te druk met het aanbieden van contracten aan spelers als Mike Busse en Tom Noordhoff.

Het vervelende is ook dat je nu al aan ziet komen dat volgende transferperiode het feest weer gaat beginnen. Eriksen en Alderweireld beschikken ook over contracten met een looptijd van 2 jaar. Die gaan dus volgende zomer ook weg, willen we nog iets vangen voor die spelers, want verlengen gaan ze zeker niet doen.

Kortom, een iets pro-actievere instelling op het gebied van contracten is wat mij betreft geen overbodige luxe.
HR
HR

spelbos
Legende

Reg.: 1 juli 2006

Morfe0 schreef:

Word buiten Ajax om echt te lacherig over Anita gedaan , zeggen ze dat wij de Jackpot hebben gekregen met 8,5 miljoen euro..
Sorry.. Anita was samen met Vertonghen de mannen die ons naar de kampioensschap begeleiden... achja zal wel aan mij liggen.
HR
Omdat hij hier gehyped wordt.
Ik ontken niet dat hij belangerijk als VM , maar er waren meer spelers belangerijk die ons het kampioenschap hebben bezorgd.
De belangerijkste man was de Boer, die zijn fout inzag en de poppetjes op hun juiste plek zette.
HR
HR

Yohan
Lid 2de elftal

Reg.: 10 maart 2011

Maar wél eerst de fout maakte.
HR
HR

spelbos
Legende

Reg.: 1 juli 2006

Yohan schreef:

Maar wél eerst de fout maakte.
HR
Iedereen maakt fouten, dat is niet erg, als hij het maar kan corrigeren en dat heeft hij in mijn ogen prima gedaan.
HR
HR

Luis S.
Icoon

Droomaankoop: Moussa Dembele
Reg.: 12 juli 2003

Zou die vanavond al meedoen tegen Jantje?
HR
HR

L!tmanen!
Vedette

Uit: Alphen a/d Rijn
Droomaankoop: Adam Maher
Reg.: 1 september 2006

BassieAdam schreef:

(...)

HR
De broertjes De Boer verloren zelfs en die konden naar Barcelona. Kan me sowieso geen arbitragezaak herinneren die werd gewonnen...
HR
HR

Denman
Vedette

Droomaankoop: Zlatan Ibrahimovic
Reg.: 16 september 2004

spelbos schreef:

(...)

Iedereen maakt fouten, dat is niet erg, als hij het maar kan corrigeren en dat heeft hij in mijn ogen prima gedaan.
HR
En als morgen Janssen weer als VM staat?

Luis S. schreef:

Zou die vanavond al meedoen tegen Jantje?
HR
Ben ik ook wel benieuwd naar. Al denk ik eerlijk gezegd dat hij niet zal starten (Anita)
HRHR

Deze topic is open en bestaat uit 80 pagina's: « 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62 63 64 65 66 67 68 69 70 71 72 73 74 75 76 77 78 79 80 »

Ga naar de vorige topic Ga naar de volgende topic

Ajax Forums » A - Ajax » Historie » Vurnon Anita [deel 4]

HR

Bookmark and Share

HR
clubgevoel
HR
HR

Man van de Wedstrijd

Kies de Man van de Wedstrijd

HR

Battle tegen deze posters

HR

Pool-klassement pagina

HR

VoVo-klassement pagina

HR

Favoriete opstellingen

HR

Ajax Chatbox

Ga nu naar de chatbox om met andere fans van gedachten te wisselen over de club!

HR

Ajax Poll

Had Ajax Vermeer naar Feyenoord moeten laten gaan?

Ja, hij verdient een transfer naar zijn keuze
Nee, allesbehalve Feyenoord
Geen mening

HR

VoVo

Van de Ajax-fans denkt 0,0% dat JOS Watergraafsmeer wint van Ajax. Wat denk jij?

HR

Ideeënbus

We zijn op zoek naar jouw ideeën om Ajax Netwerk nog beter te maken.

HR

Pool

De posters op deze pagina verwachten van Feyenoord-Ajax:

HR

Oranje Netwerk

Ga nu kijken wat er op Oranje Netwerk te doen is!