Ajax Netwerk
vrijdag 25 juli 2014 - 17:57                      favorieten | nieuwsbrief | RSS RSS
Ga naar de vorige topic Ga naar de volgende topic

Ajax Forums » Historie » Vurnon Anita [deel 4]

HR

Deze topic is open en bestaat uit 80 pagina's: « 1 ... 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 ... 80 »

HR

ZionXXX
Idool

Uit: Het schone Huizen
Vak: Geen Seizoen Club Card
Droomaankoop: -
Reg.: 14 maart 2006

quote:HR
raptor1979 schreef:

Goddamnit, Mino!

http://www.chroniclelive.co.uk/newcastle-united/nufc-news/2012/08/15/vurnon-anita-s-agent-would-get-a-huge-cut-in-nufc-deal-72703-31624666/?utm_source=dlvr.it&utm_medium=twitter

1,5 miljoen POND voor MINO op een deal van 6,7 mio. :I
HR
Dat moet Newcastle dan waarschijnlijk gaan betalen, Ajax heeft daar in principe niets mee te maken volgens mij.
HR
HR

Vossie
Legende

Uit: Zaandam
Vak: 425
Droomaankoop: Rafael van der Vaart
Reg.: 25 februari 2003

Laten we hopen dat het wordt opgeblazen...
HR
HR

Lederen Knikker
Legende

Uit: Amsterdam
Vak: -
Reg.: 28 juni 2005

ZionXXX schreef:

(...)

Dat moet Newcastle dan waarschijnlijk gaan betalen, Ajax heeft daar in principe niets mee te maken volgens mij.
HR
Vind het knap van Raiola dat het uberhaupt in hem opkomt om voor een getalenteerde maar redelijk onbekende speler als Anita 1.5 miljoen pond 'fooi' te vragen. Dat is wat dit 20% van de totale transfer fee? Ex Anita's eisen? Het lef om zoiets te vragen, je moet er de ballen voor hebben de grote van die van King Kong.

Als hij ermee wegkomt, gaat m'n petje af.

[Dit bericht is veranderd door Lederen Knikker (op 15 augustus 2012 13:23:12).]
HR
HR

raptor1979
Vedette

Uit: den haag
Reg.: 2 augustus 2010

Vossie schreef:

Laten we hopen dat het wordt opgeblazen...
HR
En als ze dan meteen Mino even 'mee' nemen dan ziet de wereld er een stukje rooskleuriger uit.

ZionXXX schreef:

(...)

HR
Wat aan Mino wordt betaalt gaat dus niet naar Ajax en niet naar Anita. Jeweetwel, de twee partijen die al die jaren de inspanningen hebben geleverd.

[Dit bericht is veranderd door raptor1979 (op 15 augustus 2012 13:25:03).]
HR
HR

Quattroporte Rode kaart: waarschuwing
Legende

Vak: 122
Reg.: 26 april 2002

ZionXXX schreef:

(...)

HR
Het komt van bronnen in Nederland....
HR
HR

Vossie
Legende

Uit: Zaandam
Vak: 425
Reg.: 25 februari 2003

raptor1979 schreef:

(...)

En als ze dan meteen Mino even 'mee' nemen dan ziet de wereld er een stukje rooskleuriger uit.
HR
Die blaast zichzelf wel op. Het gewone volk (wij dus) kotsen hier van. De tabloids in Engeland staan er ook vol mee, kan me niet voorstellen dat men het gegraai daar prachtig vindt... :denk
De media in Engeland noemen hem dus veelal een full-back, hopelijk ziet de trainer hem ook zo. Al blijft het dan de vraag of Anita niet alsnog z'n koffers pakt...
Blijf het een onbegrijpelijke transfer vinden. Vertonghen naar Spurs begrijp ik nog wel, daar was duidelijk een vacature...
HR
HR

David89
Idool

Uit: Zuidoostbeemster
Vak: 409
Droomaankoop: Vurnon Anita
Uploads: 2
Reg.: 27 januari 2008

Raiola is still basking in the glory after thrashing out Ibrahimovic’s move from Milan to PSG, in which he is thought to have picked up an agent’s fee of more than £3m and managed to secure a salary of up to £12.5m a year for the Swedish international.

Anita’s reputation is nowhere near on par with Ibrahimovic, yet the deal will have to fit around Newcastle’s stringent budget for incoming senior players.

Iemand een idee wat dat budget precies inhoudt? Dat Newcastle-figuur dat hier ronddwaalt misschien?

[Dit bericht is veranderd door David89 (op 15 augustus 2012 13:27:32).]
HR
HR

raptor1979
Vedette

David89 schreef:

Raiola is still basking in the glory after thrashing out Ibrahimovic’s move from Milan to PSG, in which he is thought to have picked up an agent’s fee of more than £3m and managed to secure a salary of up to £12.5m a year for the Swedish international.

Anita’s reputation is nowhere near on par with Ibrahimovic, yet the deal will have to fit around Newcastle’s stringent budget for incoming senior players.

Iemand een idee wat dat budget precies inhoudt? Dat Newcastle-figuur dat hier ronddwaalt misschien?
HR
Geen idee hoevele dat budget is maar wat ik zo op Newcastle fora lees hebben ze een redelijk gelijk beleid als Ajax momenteel, namelijk maximale bedragen aan salaris en geen sky is the limit transfersommen meer.
HR
HR

Nwankwo
International

Uit: Leiden
Vak: 430
Reg.: 25 januari 2000

Quattroporte schreef:
En dat is een hele domme beslissing, kan iedere arbeidspsycholoog of headhunter je vertellen. HR
Onzin. Als jij nu een baan hebt waar je het naar je zin hebt, maar je neemt een stap waar de kans in besloten ligt dat je er werktechnisch minder uithaalt, kan dat met gemak gecompenseert worden door andere factoren (zoals dus salaris, ManU enz).

Ik snap eerlijk gezegd niet zo goed waar eenieder het ophemelen van voetballen voor Ajax/in Nederland vandaan haalt (vooropgesteld: Ajax is het hoogste in NL)? Maar als je weer in de bus naar Groningen zit, gaat de lol er toch wel vanaf?

En de stap naar het buitenland is toch ook een mooie, zelfs nog los van het salaris?

ibramovic schreef:
Ook als je weet dat je bij je huidige baas 1 van de belangrijkste spillen van je team zult zijn en na een jaar of 2 een stap naar een veel beter kantoor of bedrijf zou kunnen maken met een nog hoger salaris in een veel aantrekkelijkere werkomgeving?HR
Tja, als je zwart-op-wit hebt dat je dan die stap kunt zetten, maar helaas....VdWiel gokt ook op alleen maar die topclub, maar die moet dan wel langskomen.

Albinho schreef:
De vergelijking is in mijn optiek niet heel relevant. Als je een verdubbeling maakt van 3k p/m naar 6k p/m heeft dat een heel andere betekenis dan van 0,8mio p/j naar 1,6mio p/j.HR
En dat is dus niet waar. Hoe meer men verdient, hoe meer men wil. Sneu maar waar.
HR
HR

liam
Legende

Vak: 420
Reg.: 10 juli 2002

raptor1979 schreef:

(...)

Geen idee hoevele dat budget is maar wat ik zo op Newcastle fora lees hebben ze een redelijk gelijk beleid als Ajax momenteel, namelijk maximale bedragen aan salaris en geen sky is the limit transfersommen meer.
HR
Als PSV trouwens 14 miljoen vraagt voor een middelmatige speler als Ola Toivonen dan snap ik niet waarom Ajax Vurnon voor deze fooi wil laten vertrekken.
HR
HR

Lederen Knikker
Legende

liam schreef:

(...)

Als PSV trouwens 14 miljoen vraagt voor een middelmatige speler als Ola Toivonen dan snap ik niet waarom Ajax Vurnon voor deze fooi wil laten vertrekken.
HR
Nu heb ik Anita en heel veel spelers uit de eredivisie hoger zitten dan tante Toivonen maar nu praat je als Ajacied.

Hij heeft natuurlijk redelijke stats, en is international van Zweden. Bovendien, aanvallers en aanvallende middenvelders zullen altijd meer opbrengen (in het algemeen) dan meer verdedigend ingestelde spelers.

Liverpool wilde hem toch ook ooit voor 10 miljoen hebben? En dat voor Toivonen, die niks toevoegt aan het spel, puur op basis van doelpunten?
Hadden ze daar op de Herdegang met beide handen moeten aanpakken natuurlijk.
HR
HR

raptor1979
Vedette

liam schreef:

(...)

HR
Omdat PSV volgens mij hun hele financiële beleid heeft gebaseerd op een klapper van minimaal 12 miljoen met Toivonen.
HR
HR

RogerGarcia
Vedette

Uit: Winterswijk
Reg.: 4 oktober 2009

Als Raiola een fee van 1.9 miljoen krijgt op een transfer waar in totaal 8.5 miljoen mee is gemoeid, betekent dat dat Ajax er meer uit had kunnen halen dan 8.5 miljoen.
HRHR
HR

Quattroporte Rode kaart: waarschuwing
Legende

Vak: 122
Reg.: 26 april 2002

RogerGarcia schreef:

Als Raiola een fee van 1.9 miljoen krijgt op een transfer waar in totaal 8.5 miljoen mee is gemoeid, betekent dat dat Ajax er meer uit had kunnen halen dan 8.5 miljoen.
HR
Hoe dan ?
HR
HR

raptor1979
Vedette

Quattroporte schreef:

(...)

Hoe dan ?
HR
Raiola opsluiten in een ronde kamer, zeggen dat er een miljoen in iedere hoek verstopt ligt en dan nog eens rustig met Newcastle gaan praten.
HR
HR

sulejmania
Geselecteerd voor Oranje

Uit: leiden
Reg.: 8 mei 2008

Ik denk dat hij gewoon blijft. Vermoed dat hij te horen krijgt/heeft gekregen dat hij niet voor een basisplaats op het middenveld in aanmerking komt en dat hij zich in eerste instantie moet richten op de twee backposities. Denk dat Vurnon daar geen zin in heeft en zich realiseert dat een heel seizoen goed spelen op CVM bij ons garant staat voor interesse van clubs van minstens het kaliber Newcastle.
HR
HR

AFCA 430
Talent

Vak: 430
Reg.: 28 juli 2012

raptor1979 schreef:

(...)

Raiola opsluiten in een ronde kamer, zeggen dat er een miljoen in iedere hoek verstopt ligt en dan nog eens rustig met Newcastle gaan praten.
HR
:D
HR
HR

ZionXXX
Idool

Uit: Het schone Huizen
Reg.: 14 maart 2006

raptor1979 schreef:

(...)

Wat aan Mino wordt betaalt gaat dus niet naar Ajax en niet naar Anita. Jeweetwel, de twee partijen die al die jaren de inspanningen hebben geleverd.
HR
Ajax heeft in dezen niet zoveel met Raiola te maken. Het contract tussen Anita en Ajax is opgesteld voordat Raiola zaakwaarnemer was. Raiola is niet in dienst van Ajax en Newcastle en heeft dus ook niets te maken met de onderhandelingen tussen Ajax en Newcastle.

De fee moet volgens mij worden opgehoest door Newcastle, omdat die gaan tussen Newcastle en Anita + zaakwaarnemer. Het is een kwestie van tekengeld, en Raiola is hetzelfde spelletje aan het spelen met Newcastle als met Ajax om Assaidi. Het maximale eruit peuren, maar Heerenveen hoeft Raiola geen cent te betalen om Assaidi en Ajax hoeft Raiola volgens mij geen cent te betalen voor Anita
HR
HR

sun tzu II
Ballenjongen

Reg.: 15 augustus 2012

tkriek schreef:

(...)

Te bizar voor woorden he. Een speler naar een nikszeggende club brengen en even 2 miljoen euro daarmee verdienen :denk :denk
HR
nikszeggend is een beetje respectloos naar de club die vorig seizoen 5e is geworden in de Pl. Enige realiteitszin lijkt te ontbreken. Natuurlijk krijgt die zaakwaarnemer veel te veel..
HR
HR

Pancake
Idool

Reg.: 3 juni 2001

Als Raiola zoveel pakt op een transfersom en een percentage van het salaris, dan kan je toch niet met droge ogen beweren dat het belang van de speler op één staat? Ik begrijp dat een salaris ook voor de speler een motivatie is. Maar je hebt toch ook nog een carriere, of een ambitie om je topniveau te bereiken? Dat rijmt niet met elk half jaar een transfer willen.

Hoe kan het dat die zaakwaarnemers zoveel macht hebben? Wie bepaalt eigenlijk het aankoopbeleid bij een club? Hoe kan het zijn dat Narsingh niet naar Ajax is gekomen, of waarom Assaidi nog niet bij de groep zit? Of hoe zijn we ooit aan toivomakki en atouba gekomen? Dat moet toch niet kunnen?

Heeft Ajax echt zo een kansloze onderhandelingspositie?
HR
HR
HR
HR

Lederen Knikker
Legende

Pancake schreef:

Als Raiola zoveel pakt op een transfersom en een percentage van het salaris, dan kan je toch niet met droge ogen beweren dat het belang van de speler op één staat? Ik begrijp dat een salaris ook voor de speler een motivatie is. Maar je hebt toch ook nog een carriere, of een ambitie om je topniveau te bereiken? Dat rijmt niet met elk half jaar een transfer willen.

Hoe kan het dat die zaakwaarnemers zoveel macht hebben? Wie bepaalt eigenlijk het aankoopbeleid bij een club? Hoe kan het zijn dat Narsingh niet naar Ajax is gekomen, of waarom Assaidi nog niet bij de groep zit? Of hoe zijn we ooit aan toivomakki en atouba gekomen? Dat moet toch niet kunnen?

Heeft Ajax echt zo een kansloze onderhandelingspositie?
HR
Hoe het komt dan zaakwaarnemers steeds machtiger worden...tis denk ik begonnen met het Bosman arrest, toen spelers veel macht kregen. Tweede keerpunt was de opzet van de nieuwe CL toernooi. Het werd zo opgezet dat de rijkste clubs uit de rijkste landen bijna gegarandeerd waren van de vetste tv gelden en een hoge eindklassering.

Jaren daarna waren economisch goede tijden. Toen deden clubs als Real Madrid de gekste dingen op transfergebied. Sky was de litmit want, geld zat. Ze konden oneindig lenen.
Zaakwaarnemers konden toen vragen wat ze wilden, en mannetjes als Raiola kregen alles voor elkaar. Zo is dat denk ik gegroeid.

Wat je tweede vraag betreft, de trainer bepaalt vaak het transferbeleid, in de zin van wie en wat er komt. Dit was t/m afgelopen seizoen ook nog bij Ajax het geval. Een goed voorbeeld is Jol. Hij was matties met Raiola en in ruil dat een paar afgedankte spelers nog konden trainen bij Ajax zou Raiola goed voor de gebr. Jol zorgen. Zo zullen heel veel trainers opereren. Het lijkt me dan ook geen groot wereldje, iedereen kent iedereen. En je doet dingen voor elkaar...

Dit seizoen is definitief een breuk in die trend gekomen. De Boer heeft niet meer het laatste woord. Of dat goed of slecht is zal in de toekomst blijken.
HR
HR

liam
Legende

Vak: 420
Reg.: 10 juli 2002

raptor1979 schreef:

http://www.thesun.co.uk/sol/homepage/sport/football/4487632/Vurnon-Anita-wants-assurances-from-Newcastle.html#ixzz23b3iPjaJ

en dat gaat ie niet krijgen denk ik.
HR
Ik zie dat dit uit de krant van vandaag is. Het vermoeden wordt daarmee steeds groter dat het niet door zal gaan. Ze noemen hem ook 'utility man'...wil dat niet zoiets zeggen als : "manusje van alles". ??
Dan weet je toch zat? Als je zo gezien wordt. En dat terwijl je aantoonbaar een topper bent als controlerende middenvelder. Dan ga je toch niet als manusje van alles bij het Heerenveen van Engeland spelen. Alleen maar omdat je meer salaris krijgt en je nieuwe manager meteen een miljoenenklapper kan maken. Vurnon, toch. Ik schat je hoger in. Als voetballer en als mens. Hij staat op de drempel van een interlandcarriëre, nog een jaar Ajax en de topclubs staan in de rij.
En dat gooi je allemaal weg voor een rol als manusje van alles bij Newcastle United? :P

[Dit bericht is veranderd door liam (op 15 augustus 2012 14:35:53).]
HR
HR

Grat
Bankzitter

Vak: 410
Droomaankoop: Vurnon Anita
Reg.: 22 november 2005

Quattroporte schreef:

(...)

En dat is een hele domme beslissing, kan iedere arbeidspsycholoog of headhunter je vertellen.
HR
Exact, tenminste wanneer je bezig bent om een carrière op te bouwen ja. Dan is plezier in de baan/opdracht van onschatbare waarde om tot (hoge) prestaties te komen.

Voor het gros van de mensen, niet respectloos bedoeld, is het onmogelijk om met alle moeite, ambitie en plezier van de wereld hun salaris te verdubbelen. Voor deze groep mensen is het dan ook niet vreemd dat ze alles aan zouden grijpen (dus ook minder arbeidsvreugde) om aanzienlijk meer te verdienen.
HR
HR

raptor1979
Vedette

liam schreef:

(...)

Ik zie dat dit uit de krant van vandaag is. Het vermoeden wordt daarmee steeds groter dat het niet door zal gaan. Ze noemen hem ook 'utility man'...wil dat niet zoiets zeggen als : "manusje van alles". ??
Dan weet je toch zat? Als je zo gezien wordt. En dat terwijl je aantoonbaar een topper bent als controlerende middenvelder. Dan ga je toch niet als manusje van alles bij het Heerenveen van Engeland spelen. Alleen maar omdat je meer salaris krijgt en je nieuwe manager meteen een miljoenenklapper kan maken. Vurnon, toch. Ik schat je hoger in. Als voetballer en als mens.
HR
Het is vandaag de 15e ;)

Maar verder eens.

The guy is currently a guaranteed starter in a team that regularly plays in the Champions League and challenges for their domestic title. I'd be pretty f***ing concerned if he didn't have reservations about potentially warming the bench for a team that might challenge for a Europa League spot this season, even if it is in a better league and for more money.HR
zeg het ze Steve_69!

[Dit bericht is veranderd door raptor1979 (op 15 augustus 2012 14:35:53).]
HRHR

Deze topic is open en bestaat uit 80 pagina's: « 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62 63 64 65 66 67 68 69 70 71 72 73 74 75 76 77 78 79 80 »

Ga naar de vorige topic Ga naar de volgende topic

Ajax Forums » A - Ajax » Historie » Vurnon Anita [deel 4]

HR

Bookmark and Share

HR
clubgevoel
HR
HR

Gratis lid worden

HR

Pool-klassement pagina

HR

VoVo-klassement pagina

HR

Favoriete opstellingen

HR

Ajax Chatbox

Ga nu naar de chatbox om met andere fans van gedachten te wisselen over de club!

HR

Ajax Poll

Moet Ajax, nu Van Rhijn geblesseerd is geraakt, een nieuwe rechtsback halen?

Ja, ik heb geen vertrouwen in zijn vervangers
Ja, maar dan wel omdat ik niet tevreden ben over Van Rhijn
Nee, ik heb vertrouwen in de jeugd
Nee, ik heb geen vertrouwen in aankopen

HR

VoVo

Van de Ajax-fans denkt 76,4% dat Roda JC wint van RKC Waalwijk. Wat denk jij?

HR

Ideeënbus

We zijn op zoek naar jouw ideeën om Ajax Netwerk nog beter te maken.

HR

Pool

De posters op deze pagina hebben nog geen voorspellingen ingestuurd voor PEC Zwolle-Ajax.

HR

Oranje Netwerk

Ga nu kijken wat er op Oranje Netwerk te doen is!