Ajax Netwerk
vrijdag 25 juli 2014 - 07:17                      favorieten | nieuwsbrief | RSS RSS
Ga naar de vorige topic Ga naar de volgende topic

Ajax Forums » Historie » Vurnon Anita [deel 4]

HR

Deze topic is open en bestaat uit 80 pagina's: « 1 ... 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 ... 80 »

HR

Grat
Bankzitter

Vak: 410
Droomaankoop: Vurnon Anita
Reg.: 22 november 2005

quote:HR
Postma schreef:

Ik denk dat het voor Ajax misschien nog wel 's goed kan gaan uitpakken. Anita speelt steeds meer tussen de verdedigers in wat weer een aanspeelpunt scheelt op het middenveld. Ik weet niet of dit orders van de Boer zijn of dat hij zich zo prettig voelt. Helemaal met onze middenvelders die bijna stelselmatig te diep staan.

Maar tegen Norwich vulde Schone deze rol in en speelde veel verder naar voren waardoor de veldbezetting naar mijn idee beter was. Moeten de verdedigers aansluiten en komt Blind ook meer tot z'n recht.

Natuurlijk gaan we deze kleine baas missen met zijn techniek, kwaliteiten betreft drukzetten en duelkracht vergeleken met de rest van de middenvelders.

En ik had Anita ook altijd een paar meter meer naar voren gezet in de wedstrijden dat hij speelde. Dit was echter niet het geval. Ik vond 'm wel heel erg 'controleren' en iets te weinig meedoen. Het zou misschien nog goed kunnen uitpakken..
HR
Of deze transfer goed uit zal gaan pakken, weet ik niet. Ik ben bang van niet eerlijk gezegd.

Maar ik ben het wel compleet met je eens dat een andere invulling van de VM positie ook weer nieuwe mogelijkheden biedt. Het nadeel van het spel van Vurnon is inderdaad dat het zich voornamelijk afspeelt achter of rond de middenlijn. Hij levert de bal voornamelijk in bij de aanvallende middenvelders of de vleugelverdedigers. Wanneer er iemand op deze positie komt te staan met nog meer drang naar voren, lange pass en een goed schot, dan kun je voor nog meer afwisseling en gevaar zorgen.

Alleen zie maar eens een middenvelder te vinden die zowel sterk in de duels is, en ook nog eens bovenstaande kwaliteiten heeft. Want wanneer we dit seizoen inderdaad met een jonge verdediging gaan spelen, is het wel ontzettend belangrijk om iemand op de VM positie te hebben die de verdediging kan ontlasten. Een iets oudere defensie zou je het iets meer zelf op laten knappen, maar dat is helaas niet het geval momenteel.
HR
HR

Amsterdam82
Regelmatige invaller

Uit: Amsterdam
Vak: Geen Seizoen Club Card
Droomaankoop: Vurnon Anita
Reg.: 9 januari 2007

Ik denk dat Anita blijft. Hij wil op het middenveld iedere week spelen en Ajax speelt daarbij CL.

[Dit bericht is veranderd door Amsterdam82 (op 14 augustus 2012 22:33:00).]
HR
HR

sanderhag123
Vedette

Droomaankoop: -
Reg.: 20 januari 2011

Amsterdam82 schreef:

Ik denk dat Anita blijft. Hij wil op het middenveld iedere week spelen en Ajax speelt daarbij CL.
HR
Nou, die bubbel kan alvast doorgeprikt worden... Newcastle bied belachelijke salarissen voor hun positie in het voetbal, zijn er al uit met Ajax en Anita is topfit. Er is dus eigenlijk niets wat deze transfer nog in de weg staat..
HR
HR

AFC19
Vedette

Vak: 430
Reg.: 29 april 2011

Toch had ik al lang verwacht dat deze transfer al afgerond zou zijn. Zouden de salarisrekening misschien te hoog zijn? Voor Ajax zou het fijn zijn als er duidelijkheid zou komen.
HR
HR

Massimo
Idool

Reg.: 20 januari 2010

AFC19 schreef:

Toch had ik al lang verwacht dat deze transfer al afgerond zou zijn. Zouden de salarisrekening misschien te hoog zijn? Voor Ajax zou het fijn zijn als er duidelijkheid zou komen.
HR
Die transfers duren allemaal langer dan verwacht.
HR
HR

Eyong Enoh
Vedette

Reg.: 23 augustus 2002

AFC19 schreef:

HR
Ligt aan het volgende:

Van der Wiel en Anita stappen over naar Raiola

Voetbal International meldt dat Gregory van der Wiel en Vurnon Anita van hun vorige zaakwaarnemer zijn overgestapt naar zaakwaarnemer Mino Raiola. De zaakwaarnemer staat er om bekend spelers het liefst al vroeg in het buitenland onder te brengen. Dat gaf hij onlangs ook openlijk toe op tv. Ajax Netwerk Van der Wiel slaagde er tot nu toe niet in een nieuwe club te vinden, daar waar Ajax graag wil meewerken aan een transfer. Bij Vurnon Anita ligt de zaak anders. Ajax wil hem het liefst behouden en deed hem inmiddels een aanbieding om zijn contract open te breken en te verlengen.HR
En Raiola is nooit tevreden en peurt echt het onderste uit de kan voor zijn spelers.
HR
HR

Robehr
Idool

Uit: Breda
Vak: -
Droomaankoop: Rafael van der Vaart
Reg.: 18 september 2004

Als die trainer zegt dat hij zich in eerste instantie moet richten op de rechtsback positie en dat hij back-up is centraal op het middenveld dan moet ik nog maar zien of ie daarheen gaat.
HR
HR

Mijn Mokums Paradijs
Legende

Vak: 422
Droomaankoop: Hakim Ziyech
Reg.: 9 september 2002

Als hij bij Newcastle drie keer meer kan verdienen dan bij Ajax dan gaat hij 'gewoon' naar Engeland. Rechtsback, linksback of op de bank, dat maakt dan weinig meer uit.
HR
HR

liam
Legende

Vak: 420
Reg.: 10 juli 2002

Mijn Mokums Paradijs schreef:

Als hij bij Newcastle drie keer meer kan verdienen dan bij Ajax dan gaat hij 'gewoon' naar Engeland. Rechtsback, linksback of op de bank, dat maakt dan weinig meer uit.
HR
Je zou best eens gelijk kunnen hebben maar Anita verklaarde een paar dagen geleden wel dat hij eerst nog een gesprek met Pardew wilde voeren. Dat is toch een signaal wat Anita afgeeft betreffende zijn eisen op het gebied van posities.
Daarom geef ik het toch nog een kans dat hij in Amsterdam blijft. Het zou funest voor Vurnon zijn als hij nu weer van zijn beste positie af zou moeten.
HR
HR

jaaap
Lid 2de elftal

Reg.: 9 oktober 2004

liam schreef:

(...)

Je zou best eens gelijk kunnen hebben maar Anita verklaarde een paar dagen geleden wel dat hij eerst nog een gesprek met Pardew wilde voeren. Dat is toch een signaal wat Anita afgeeft betreffende zijn eisen op het gebied van posities.
Daarom geef ik het toch nog een kans dat hij in Amsterdam blijft. Het zou funest voor Vurnon zijn als hij nu weer van zijn beste positie af zou moeten.
HR
Ik geloof er helemaal niets van dat ze hem als middenvelder zien. Ze wilden eerst die Pieters hebben en toen die geblesseerd raakte hebben ze de volgende op het lijstje genomen.
HR
HR

Lederen Knikker
Legende

Reg.: 28 juni 2005

jaaap schreef:

(...)

Ik geloof er helemaal niets van dat ze hem als middenvelder zien. Ze wilden eerst die Pieters hebben en toen die geblesseerd raakte hebben ze de volgende op het lijstje genomen.
HR
Mja dat denk ik dus ook. Dat, gecombineerd met het spelen in een grauwe Engelse industriestad waar geen bal te beleven is, zal Vurnon nog gaan tegenvallen.

Maar ja geld maakt gelukkig in de voetbalwereld dus ach.
HR
HR

Robehr
Idool

Uit: Breda
Reg.: 18 september 2004

jaaap schreef:

(...)

HR
Dat was Santon en die speelt er nog. Cabaye en Tiote zijn onomstreden. Ik zie deze ook niet vertrekken.
HR
HR

Mijn Mokums Paradijs
Legende

Vak: 422
Droomaankoop: Hakim Ziyech
Reg.: 9 september 2002

liam schreef:

(...)

HR
Ja leuk zo'n gesprek, maar de trainer/manager kan op dit moment zoveel zeggen. Hoeveel voetballers zijn er nadat de transfer beklonken is niet misbruikt op een andere positie? Of als toekomstig ruilmiddel gebruikt? Of als breedte-aankoop? Etc. etc.

Een voetballer moet wel erg naïef of dom zijn om alles maar te geloven wat er gezegd wordt. Geldt voor de gehele voetballerij overigens.
HRHR
HR

Balotelli
Lid 2de elftal

Uit: Arnhem
Droomaankoop: Adam Maher
Reg.: 30 januari 2007

liam schreef:

(...)

HR
Ja, en dan krijgt Anita het standaard verhaaltje. "Je komt voor meerdere posities in aanmerkingen, en als je het goed doet dan is de kans groot dat je speelt."

Ik denk dat we Anita volgend jaar vooral gaatjes zien dichten bij Newcastle. Paar keer linksback, paar keer rechtsback, paar keer CVM, misschien een keertje rechtshalf. Met al die (beker) wedstrijden die je daar speelt zal Anita heus wel regelmatig spelen, maar ik denk niet dat hij basisspeler zal zijn.

Onbegrijpelijke keuze ook van zo'n jongen. Hij is één/twee seizoen(en) goed presteren verwijderd van clubs van het kaliber Arsenal, Valencia etc.

[Dit bericht is veranderd door Balotelli (op 15 augustus 2012 10:52:33).]
HR
HR

Vossie
Legende

Uit: Zaandam
Vak: 425
Reg.: 25 februari 2003

'Arsenal-sterkhouder Song op weg naar Barcelona'
aldus VoetbalPrimeur.nl

Arsenal zou veel beter bij hem passen (wellicht te hoog gegrepen?), maar waarom daar niet op wachten Vurnon!?
HR
HR

anders
Vedette

Reg.: 18 februari 2011

Robehr schreef:

(...)

Dat was Santon en die speelt er nog. Cabaye en Tiote zijn onomstreden. Ik zie deze ook niet vertrekken.
HR
Die gaan ook niet weg, Tiote heeft net een nieuw contract getekend. Newcastle heeft ook Bigirimana overgenomen van Coventry, supertalent op cvm.
HR
HR

tkriek
Internationale topspeler

Reg.: 27 augustus 2006

adeb schreef:

Ik geef Anita groot gelijk dat hij zijn heil ergens anders gaat zoeken. Totaal misbruikt door Frank en het hele elftal door geslingerd. Anita ik gun jou een trainer die je op waarde schat.
HR
Wat een onzin. Door FdBoer anderhalf seizoen op zijn geliefde positie gespeeld en mede overeind gehouden door J Vertonghen.
Daarnaast reserve aanvoerder gemaakt en salarisverhoging van 6 ton naar ruim 9ton+

Ben je supporter van Anita of van Ajax? Word ondertussen kotsmisselijk van dit soort negatieve commentaar op Ajax of op Frank de Boer.

Anita is gewoon een ordinaire geldwolf, net als alle moderne voetballers, maar ga nou niet Ajax of FdBoer de schuld geven dat hij voor een paar knaken ergens anders wilt voetballen want dit heeft niks met zijn positie te maken. Als Pardew hem verteld dat hij linksback wordt met 2,5 miljoen per jaar speelt hij alsnog in newcastle.
HR
HR

liam
Legende

Vak: 420
Reg.: 10 juli 2002

Heb al dagen het vermoeden dat deze transfer alsnog niet doorgaat. Anita krijgt geen garanties dat hij is aangetrokken als verdedigende middenvelder en zal daarom wellicht in Amsterdam blijven. Heel verstandig overigens.
HR
HR

Diego78
Icoon

Droomaankoop: Adam Maher
Reg.: 2 december 2008

liam schreef:

Heb al dagen het vermoeden dat deze transfer alsnog niet doorgaat. Anita krijgt geen garanties dat hij is aangetrokken als verdedigende middenvelder en zal daarom wellicht in Amsterdam blijven. Heel verstandig overigens.
HR
Ik ben een groot Anita-fan, al jaren. Maar als ie nu alsnog blijft, dan ga ik toch heel anders naar hem kijken. Ja, hij is veel te laat goed gepositioneerd en mede daardoor te weinig gewaardeerd, dat hebben velen al langer door.

Maar fuckin Newcastle alleen al overwegen, gezien z'n situatie hier... pffff :denk
HR
HR

Derk Johanssen
Legende

Uit: Enschede
Reg.: 3 mei 2004

Diego78 schreef:

(...)

Ik ben een groot Anita-fan, al jaren. Maar als ie nu alsnog blijft, dan ga ik toch heel anders naar hem kijken. Ja, hij is veel te laat goed gepositioneerd en mede daardoor te weinig gewaardeerd, dat hebben velen al langer door.

Maar fuckin Newcastle alleen al overwegen, gezien z'n situatie hier... pffff :denk
HR
Eens. Mijn god, Newcastle...
HR
HR

nautilus
International

Reg.: 31 januari 2010

liam schreef:

HR
Dat zou kunnen (en daar zou ik heel blij mij zijn) echter: is het dan niet waarschijnlijk dat een andere, betere club dan langs komt die WEL echt op zoek is naar een VM en hem dan op pikt? Het is nu inmiddels duidelijk dat Ajax een bod van 8.5 miljoen accepteert en deze (mogelijke) transfer zal de aandacht op Anita hebben gevestigd. Dus de deal is dan alsnog snel beklonken.

Overigens zou ik het een zeer vreemde redenatie vinden als Anita denkt zich met de stap naar Newcastle meer in de kijker te spelen voor het Nederlands elftal. Als hij nog een seizoen VM bij Ajax speelt dan denk ik dat hij Nigel de Jong - toch wel aan vervanging toe - wel aardig het vuur aan de schoenen legt voor die positie.

Het gaat uiteraard gewoon om geld :).
HR
HR

Albinho
Legende

Droomaankoop: Kevin De Bruyne
Reg.: 11 mei 2003

Diego78 schreef:

(...)

HR
Het is mijn club ook niet, maar overdrijven we niet?

http://www.fcupdate.nl/stand/s743/engeland-premier-league-2011-2012/

5e met meer punten dan de CL-winnaar en slechts een paar punten minder dan Spurs & Arsenal. Vorig jaar waren dus enkel de ploegen uit Manchester beduidend beter.
HR
HR

Middenweg 401
Vedette

Reg.: 14 april 2005

nautilus schreef:

(...)

Overigens zou ik het een zeer vreemde redenatie vinden als Anita denkt zich met de stap naar Newcastle meer in de kijker te spelen voor het Nederlands elftal. Als hij nog een seizoen VM bij Ajax speelt dan denk ik dat hij Nigel de Jong - toch wel aan vervanging toe - wel aardig het vuur aan de schoenen legt voor die positie.
HR
Nigel de Jong is al jaren aan vervanging toe. En nu helemaal, als Oranje inderdaad 4-3-3 met de punt naar achteren gaat spelen. Maar goed, ik hou sowieso niet van anti-voetballers.
HR
HR

raptor1979
Vedette

Uit: den haag
Reg.: 2 augustus 2010

Ik heb het extreem rustig op kantoor dus ben eens even de newcastle fora aan het afstruinen. Wat opvalt: de supporters praten voornamelijk over versterking van de fullback posities, zowel links als rechts, wat dus zou verklaren waarom NUFC geïnteresseerd zou zijn in zowel Anita als vd Wiel. Het lijkt er dus op dat Anita toch echt als back wordt aangetrokken en dat als zowel Newcastle als Anita eerlijk zijn dit gewoon geen goed plan is. ook de Newcastle supporters zelf vinden dit. Als Anita immers ene goede LB zou zijn waarom speeld eOranje dan in godsnaam met dat koorknaapje op LB tijdens het EK.

Ook Newcastle fans zijn er verbaasd over dat Ajax basisspelers Newcastle als een stap voorwaarts zien trouwens. :denk

[Dit bericht is veranderd door raptor1979 (op 15 augustus 2012 11:51:39).]
HR
HR

Quattroporte Rode kaart: waarschuwing
Legende

Vak: 122
Reg.: 26 april 2002

raptor1979 schreef:

Ik heb het extreem rustig op kantoor dus ben eens even de newcastle fora aan het afstruinen. Wat opvalt: de supporters praten voornamelijk over versterking van de fullback posities, zowel links als rechts, wat dus zou verklaren waarom NUFC geïnteresseerd zou zijn in zowel Anita als vd Wiel. Het lijkt er dus op dat Anita toch echt als back wordt aangetrokken en dat als zowel Newcastle als Anita eerlijk zijn dit gewoon geen goed plan is. ook de Newcastle supporters zelf vinden dit. Als Anita immers ene goede LB zou zijn waarom speeld eOranje dan in godsnaam met dat koorknaapje op LB tijdens het EK.

Ook Newcastle fans zijn er verbaasd over dat Ajax basisspelers Newcastle als een stap voorwaarts zien trouwens. :denk
HR
Als Anita daar heen gaat en akkoord gaat met een positie als back, dan moeten sommigen zich hier toch even achter de oren krabben met hun verhalen over onderwaardering en door het elftal slingeren. Maar laten we het maar even afwachten.
HRHR

Deze topic is open en bestaat uit 80 pagina's: « 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62 63 64 65 66 67 68 69 70 71 72 73 74 75 76 77 78 79 80 »

Ga naar de vorige topic Ga naar de volgende topic

Ajax Forums » A - Ajax » Historie » Vurnon Anita [deel 4]

HR

Bookmark and Share

HR
clubgevoel
HR
HR

Gratis lid worden

HR

Battle tegen deze posters

HR

Pool-klassement pagina

HR

VoVo-klassement pagina

HR

Favoriete opstellingen

HR

Ajax Chatbox

Ga nu naar de chatbox om met andere fans van gedachten te wisselen over de club!

HR

Ajax Poll

Moet Ajax, nu Van Rhijn geblesseerd is geraakt, een nieuwe rechtsback halen?

Ja, ik heb geen vertrouwen in zijn vervangers
Ja, maar dan wel omdat ik niet tevreden ben over Van Rhijn
Nee, ik heb vertrouwen in de jeugd
Nee, ik heb geen vertrouwen in aankopen

HR

VoVo

Van de Ajax-fans denkt 18,4% dat FC Emmen wint van De Graafschap. Wat denk jij?

HR

Ideeënbus

We zijn op zoek naar jouw ideeën om Ajax Netwerk nog beter te maken.

HR

Pool

De posters op deze pagina hebben nog geen voorspellingen ingestuurd voor PEC Zwolle-Ajax.

HR

Oranje Netwerk

Ga nu kijken wat er op Oranje Netwerk te doen is!