Ajax Netwerk
dinsdag 2 september 2014 - 13:41                      favorieten | nieuwsbrief | RSS RSS
Ga naar de vorige topic Ga naar de volgende topic

Ajax Forums » Historie » Vurnon Anita [deel 4]

HR

Deze topic is open en bestaat uit 80 pagina's: « 1 ... 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 ... 80 »

HR

ibramovic
Idool

Uit: Winterswijk
Vak: Geen Seizoen Club Card
Droomaankoop: Rafael van der Vaart
Reg.: 20 augustus 2003

quote:HR
Rafael vd Vaart schreef:

Het vertrek van Anita heeft in mijn ogen met meer factoren te maken. Als hij echt koste wat het kost weg zou willen, waarom zou hij dan een tegenvoorstel hebben gedaan op het contractvoorstel dat Ajax hem deed?

Natuurlijk zal het geld een rol spelen, maar ook de grotere competitie. Anita speelt al zeven jaar voor onze club en heeft alle stadions zo'n beetje gezien denk ik. Misschien heeft hij gewoon nieuwe prikkels nodig, een andere uitdaging. Met Ajax is hij tweemaal kampioen geworden, beker gepakt en in de Champions League geacteerd.

Met het ook op het Nederlands elftal zou een vertrek ook niet onlogisch zijn. Hij is al twee jaar uitblinker op zijn positie bij Ajax, toch wordt hij genegeerd. Waarschijnlijk wordt hij pas serieus genomen wanneer hij het in een grote competitie laat zien.

En ik blijf erbij dat Ajax niet goed heeft gehandeld. Een half jaar terug had Anita zelf aangegeven bij te willen tekenen. Voelde zich lekker bij de club, speelde goed en werd eindelijk op zijn favoriete positie gezet. Nu kwam de sluimerende interesse vanuit het buitenland en was Ajax te laat. Dat contract had er al eerder moeten zijn.
HR
Zou kunnen als de club die interesse zou hebben een topclub was en CL zou spelen. Nu kiest hij er echter voor om naar een team te gaan dat normaliter nooit CL zal spelen, ook geen prijs zal winnen en in een gigantische boutstad speelt.

Wat voor uitdaging zit daar dan? De competitie? Laat me niet lachen.

Een jaar domineren op het Ajax middenveld in de CL en grotere clubs staan in de rij. Nee, dit is puur een geldkwestie en in lijn met het nieuwe beleid is dat simpel: Kies je voor het geld, ga lekker ergens anders heen.
HR
HR

sebastiaan1973
Vedette

Droomaankoop: -
Reg.: 29 mei 2009

tkriek schreef:

(...)

Boeiend. Pardew zegt waarschijnlijk iets in de trant dat hij de kans krijgt maar zichzelf net als iedereen moet bewijzen en dat in combinatie met 2 miljoen per jaar doet Anita besluiten om toch naar Newcastle te gaan. Daarnaast is ook Anita te vervangen, net als alle andere spelers.

Anita kies jammer genoeg voor de knaken, dus laten we hem alsjeblieft niet meer groter maken dan hij is. Oprotten met die geldwolven.
HR
Dat denk ik ook. Trouwens Anita heeft vandaag ook in het AD aangegeven dat het bijna niet meer mis kan gaan.
HR
HR

Stilte voor de Storm
Icoon

Uit: Oostenrijk
Reg.: 20 oktober 2005

Rafael vd Vaart schreef:

Met het ook op het Nederlands elftal zou een vertrek ook niet onlogisch zijn. Hij is al twee jaar uitblinker op zijn positie bij Ajax, toch wordt hij genegeerd. Waarschijnlijk wordt hij pas serieus genomen wanneer hij het in een grote competitie laat zien. HR
Hij werd genegeerd vanwege de PSV-kliek bij Oranje. Als hij blijft en goed speelt op z'n positie, wordt hij 100% zeker opgeroepen voor het jaar uit is. Blind heeft nota bene zelf met hem gewerkt, dus weet wat Vurnon kan.

Vurnon, als je meeleest: BLIJF! Verleng met 1 jaar, doe je ding nog beter dan je al deed en ga als een koning naar een mooie club die altijd CL speelt. Die Raiola is handig om het onderste uit de kan te halen, maar alleen jij kunt de goede beslissingen nemen.
HR
HR

Derk Johanssen
Legende

Uit: Enschede
Vak: -
Reg.: 3 mei 2004

ibramovic schreef:

(...)

Een jaar domineren op het Ajax middenveld in de CL en grotere clubs staan in de rij. Nee, dit is puur een geldkwestie en in lijn met het nieuwe beleid is dat simpel: Kies je voor het geld, ga lekker ergens anders heen.
HR
Dat is een beetje het probleem. We hebben Vertonghen verkocht. We willen nog van VD Wiel, Suljemani af. Er komt maar niets bij, want door het nieuwe beleid en de lijken die uit de kast zijn komen donderen is er geen geld. Anita ziet gewoon in dat hij zich dit seizoen neit in de kijker kan spelen, omdat Ajax niet ver genoeg is. Daarnaast voelt hij zich denk ik in de contractonderhandleingen niet gewaardeerd. Ook onze huidige selectiespelers moeten nog wennen aan het 'Nieuwe Realisme'. Ik hoop dat die gewenning snel toeslaat, wnat momenteel komen er alleen brokken van.
HR
HR

AFCANieuwmarkt
Icoon

Uit: Amsterdam
Reg.: 5 november 2006

Derk Johanssen schreef:

(...)

Dat is een beetje het probleem. We hebben Vertonghen verkocht. We willen nog van VD Wiel, Suljemani af. Er komt maar niets bij, want door het nieuwe beleid en de lijken die uit de kast zijn komen donderen is er geen geld. Anita ziet gewoon in dat hij zich dit seizoen neit in de kijker kan spelen, omdat Ajax niet ver genoeg is. Daarnaast voelt hij zich denk ik in de contractonderhandleingen niet gewaardeerd. Ook onze huidige selectiespelers moeten nog wennen aan het 'Nieuwe Realisme'. Ik hoop dat die gewenning snel toeslaat, wnat momenteel komen er alleen brokken van.
HR
Ja Anita is zo zielig inderdaad.. Kijk nou maar eerst wat er bij Newcastle van hem terecht gaat komen voordat je slap gaat lopen lullen over dat hij ziet dat Ajax niet ver genoeg is en hij niet verder komt.

Er is wel degelijk centen voor aankopen, maar niet voor extreme aankopen.
HR
HR

Newcastle Fan schreef:

Hey,

Newcastle fan here.

I've translated a lot of the replies on this page!

It seems Ajax fans have a bad image of Newcastle :) We are clearly not the biggest team in England but over the past year we've made big progress.

We were relegated 3 seasons ago and last season we were 1 game away from achieving 4th place which is usually Champions League, however Chelsea's victory in the Champions League meant only the top three.

Our owner is different to one we had 5-10 years ago and he is quite careful with money.

We made some magnificent signings last season because we have a great scout 'Graham Carr' who identified Cheick Tiote (3.5m), Yohan Cabaye (4.4m), Papiss Cisse (8m.

We also have players like Krul, Coloccini, Ben Arfa and Demba Ba.

I have to be honest and say I haven't seen anything of Anita until today. I only became aware of him once we were linked with the transfer.

It seems you rate him very highly?

I imagine he could come to play with Tiote and Cabaye in a 4-3-3, however his place wouldn't be guaranteed because we also play 4-4-2 often and so he would have to replace Tiote or Cabaye.

Maybe he could do better! I'm not sure how good he is, but 6.5m English pounds seems nothing considering Liverpool spent 15m English pounds on Joe Allen!

Thanks!
HR
Hello and welcome Newcastle Fan.

We should discuss about someone else as well. Eyong Enoh. Do you know him? He is like a beast! Imho I think he would fit the Premier League much and much better than Anita. Anita is a very good player, but would fit more in a less physical league like Spain for example. Enoh is a better version of Tioté! He looks better as well. Also, if looks aren't that important to you. Kevin Strootman is quite a beast too. He plays for PSV, he has the body to make it in the Premier League. He is a Dutch international as well! They were cruising through the qualify rounds. And while he didn't play at the EC 2012, the Dutch team failed there immediately.

I honestly do think you should inform your board asap with this information. If you and/or your board want. We could exchange emailadresses so we can get these deals done before September starts.

[Dit bericht is veranderd door Gallery Play (op 14 augustus 2012 17:45:26).]
HR
HR

AFCANieuwmarkt
Icoon

Reg.: 5 november 2006

Gallery Play schreef:

(...)

We should discuss about someone else as well. Eyong Enoh. Do you know him? He is like a beast! Imho I think he would fit the Premier League much and much better than Anita. Anita is a very good player, but would fit more in a less physical league like Spain for example. Enoh is a better version of Tioté! He looks better as well. Also, if looks aren't that important for you. Kevin Strootman is quite a beast too. He plays for PSV, he has the body to make it in the Premier League. He is a Dutch international as well! They were cruising through the qualify rounds. And while he didn't play at the EC 2012, the Dutch team failed there immediately.

I honestly do think you should inform your board asap with this information. If you and/or your board want. We could exchange emailadresses so we can get these deals done before September starts.
HR
:D :D :D :D :D
HR
HR

Vossie
Legende

Uit: Zaandam
Vak: 425
Droomaankoop: Rafael van der Vaart
Reg.: 25 februari 2003

AFCANieuwmarkt schreef:

(...)

:D :D :D :D :D
HR
Geniaal idd! :B

Maar eeuwig zonde dat hun oog niet is gevallen op onze Kameroenees... :I
HR
HR

Bergkamp nr.10
Lid 2de elftal

Uit: Rotterdam
Droomaankoop: Clarence Seedorf
Reg.: 9 augustus 2007

NOOOO...Please Enoh...Stay with us!!! Don't listen to them...Take the little guy ok!!
HR
HR

Derk Johanssen
Legende

Uit: Enschede
Reg.: 3 mei 2004

Vossie schreef:

(...)

Geniaal idd! :B

Maar eeuwig zonde dat hun oog niet is gevallen op onze Kameroenees... :I
HR
Ja, als je al fan bent van Tioté, dan is Enoh Jezus himself. Zonde dat ie geblesseerd is. Zoekt die Enoh niet nog een zaakwaarnemer? Ik hoorde dat die Raiola een goeie was.
HR
HR

madurodamn
International

Reg.: 14 oktober 2003

Gallery Play schreef:

(...)

We should discuss about someone else as well. Eyong Enoh. Do you know him? He is like a beast! Imho I think he would fit the Premier League much and much better than Anita. Anita is a very good player, but would fit more in a less physical league like Spain for example. Enoh is a better version of Tioté! He looks better as well. Also, if looks aren't that important for you. Kevin Strootman is quite a beast too. He plays for PSV, he has the body to make it in the Premier League. He is a Dutch international as well! They were cruising through the qualify rounds. And while he didn't play at the EC 2012, the Dutch team failed there immediately.

HR
hahahahah...te gek.... if looks arent that important to you..:)
HR
HR

Pancake
Idool

Reg.: 3 juni 2001

Newcastle Fan schreef:

Hey,

Newcastle fan here.

I've translated a lot of the replies on this page!

It seems Ajax fans have a bad image of Newcastle :) We are clearly not the biggest team in England but over the past year we've made big progress.

HR
NUFC is a large club (stadium supporters). But you are not even close to the status Ajax has, let alone had in the past. You merely have more money.
HR
HR

madurodamn schreef:

(...)

hahahahah...te gek.... if looks arent that important to you..:)
HR
Slordig slordig. Veruit mijn meest gemaakte (ver)taalfout. Maar bedankt voor de correctie!

Bergkamp nr.10 schreef:

NOOOO...Please Enoh...Stay with us!!! Don't listen to them...Take the little guy ok!!
HR
Ik ben niet eens zo'n grote tegenstander van Enoh! Maar hij heeft erg weinig speeltijd (zal misschien snel verandering in komen..) En dit Ajax onder Frank de Boer heeft een speelwijze die Enoh minder goed ligt. Hij is een breker, geen bouwer.
HRHR
HR

adeb Rode kaart: waarschuwing
Geselecteerd voor Oranje

Reg.: 12 augustus 2012

Eyong Enoh is a better version of Makelele.

It's amazing that they will pay 8 million for Anita, he is not even allowed to kiss the shoes of Enoh.
HR
HR

Lederen Knikker
Legende

Reg.: 28 juni 2005

Niet zo slim alleen om Strootman te noemen, als hij gaat dan koopt Brands Maher...
HR
HR

Balotelli
Lid 2de elftal

Uit: Arnhem
Droomaankoop: Adam Maher
Reg.: 30 januari 2007

Lederen Knikker schreef:

Niet zo slim alleen om Strootman te noemen, als hij gaat dan koopt Brands Maher...
HR
Zou toch een geschenk uit de hemel zijn als een leuke duitse subtopper een miljoentje of 6 bij ons neerlegt voor Siem, en dat wij dan snel Maher wegkapen. ;B

Maar goed, zolang Maher maar niet naar PSV gaat. Laat hem dan maar naar Benfica ofzo gaan...
HR
HR

zigy410
Internationale topspeler

Vak: 410
Reg.: 26 november 2006

Ik heb het al eens gezegd en ik zeg het nog een keer..

Ga maar lekker naar Newcastle, dat je maar pijn in je nek mag krijgen van de lange ballen.

Je gaat toch niet naar dat kerkhof toe? Hoeveel voetballers zou je nog hebben, die zich interesseren in wat voor shirt ze lopen? Ze mogen dan vorig jaar een uitschieter hebben gehad, het is altijd kommer & kwel daar. Een beetje het Vitesse van Engeland.. je moet er maar zin in hebben.. of maken miljoenen echt alles goed?

Volgens mij heeft Anita ook helemaal niet de ruggengraat om nee te zeggen tegen een Raiola als die hem een mooi financieel plaatje voorstelt. Ik vraag mij af hoe groot zijn inspraak is. Want anders kan ik mij echt niet voorstellen dat je daar voor je lol gaat voetballen.
HR
HR

Johan Nahoj
Idool
Nr 3 Ajax Pool seizoen 2006/2007

Vak: 420
Reg.: 6 december 2000

Geld maakt bijna alles goed. Wij kijken er anders tegenaan dan een voetballer. Het is hun beroep en hobby en ze weten niet beter. Je traint elke dag of je wel of niet in de basis staat. Alleen speel je 90 minuten niet met het eerste. Voor de rest lijdt je gewoon je leven en beleef je alles als elke andere voetballer. Het is gewoon heel veel geld verdienen en je bent toch elke dag aan het voetballen. Zo iemand als Anita die loopt al 10 jaar of meer bij Ajax rond en maakt al die jaren hetzelfde mee, die wil wel eens wat anders.

[Dit bericht is veranderd door Johan Nahoj (op 14 augustus 2012 18:59:45).]
HR
HR

Grat
Bankzitter

Droomaankoop: Vurnon Anita
Reg.: 22 november 2005

zigy410 schreef:

Ik heb het al eens gezegd en ik zeg het nog een keer..

Ga maar lekker naar Newcastle, dat je maar pijn in je nek mag krijgen van de lange ballen.

Je gaat toch niet naar dat kerkhof toe? Hoeveel voetballers zou je nog hebben, die zich interesseren in wat voor shirt ze lopen? Ze mogen dan vorig jaar een uitschieter hebben gehad, het is altijd kommer & kwel daar. Een beetje het Vitesse van Engeland.. je moet er maar zin in hebben.. of maken miljoenen echt alles goed?

Volgens mij heeft Anita ook helemaal niet de ruggengraat om nee te zeggen tegen een Raiola als die hem een mooi financieel plaatje voorstelt. Ik vraag mij af hoe groot zijn inspraak is. Want anders kan ik mij echt niet voorstellen dat je daar voor je lol gaat voetballen.
HR
Je ziet alleen over het hoofd dat Anita al in de belangstelling stond van Newcastle voordat Raiola zijn zaakwaarnemer was. Ook toen heeft hij al aangegeven open te staan voor deze transfer.
HR
HR

sanderhag123
Vedette

Reg.: 20 januari 2011

Anita is een fantastische voetballer, maar is (nog) geen personality. Daarom is hij ook steeds door het elftal geslingerd. Hij heeft altijd in interviews gezegd "ik speel waar de trainer me nodig heeft, als ik maar minuten maak" dan ben je het braafste jongetje van de klas, maar als speler heb je zelf natuurlijk verdomd goed door dat het beter loopt met Anita op VM dan bijv. Janssen. Dat hadden ze best eens uit mogen spreken, vind ik.

Als je nu terugkijkt was het wellicht een indicatie dat Anita niet de hardheid kon opbrengen een jaar lang de kar te trekken. Het is een meevoetballer, geen leider.
HR
HR

Grat
Bankzitter

sanderhag123 schreef:

Anita is een fantastische voetballer, maar is (nog) geen personality. Daarom is hij ook steeds door het elftal geslingerd. Hij heeft altijd in interviews gezegd "ik speel waar de trainer me nodig heeft, als ik maar minuten maak" dan ben je het braafste jongetje van de klas, maar als speler heb je zelf natuurlijk verdomd goed door dat het beter loopt met Anita op VM dan bijv. Janssen. Dat hadden ze best eens uit mogen spreken, vind ik.

Als je nu terugkijkt was het wellicht een indicatie dat Anita niet de hardheid kon opbrengen een jaar lang de kar te trekken. Het is een meevoetballer, geen leider.
HR
Op zich een logische constatering. Anita is inderdaad niet iemand die snel met de vuist op tafel zal slaan. Maar er zit een verschil in leiden als aanvoerder en het spel sturing geven. Door middel van zijn spelwijze is hij bij uitstek iemand die het spel vorm geeft. Hij zorgt dat de snelheid in het spel blijft, zorgde er voor dat Vertonghen op kon stomen en grijpt constant krachtig in bij omschakelingen/counters van de tegenstander. Dat is ook de kar trekken in mijn ogen.
HR
HR

sanderhag123
Vedette

Reg.: 20 januari 2011

Grat schreef:

(...)Op zich een logische constatering. Anita is inderdaad niet iemand die snel met de vuist op tafel zal slaan. Maar er zit een verschil in leiden als aanvoerder en het spel sturing geven. Door middel van zijn spelwijze is hij bij uitstek iemand die het spel vorm geeft. Hij zorgt dat de snelheid in het spel blijft, zorgde er voor dat Vertonghen op kon stomen en grijpt constant krachtig in bij omschakelingen/counters van de tegenstander. Dat is ook de kar trekken in mijn ogen.
HR
Daar heb je gelijk in ja, veel draaide in het elftal om Anita. Maar even een vraagje, kan je hem echt de credits gevem voor het opstomen van Vertonghen? Ik bedoel, hij nam de positie goed over maar hij hoefde in principe alleen niet in de weg te lopen. Nou was dat voor Janssen weer te moeilijk.. Maar ik weet niet of Anita daar een erg belangrijke rol in speelde
HR
HR

adeb Rode kaart: waarschuwing
Geselecteerd voor Oranje

Reg.: 12 augustus 2012

Ik geef Anita groot gelijk dat hij zijn heil ergens anders gaat zoeken. Totaal misbruikt door Frank en het hele elftal door geslingerd. Anita ik gun jou een trainer die je op waarde schat.
HR
HR

Grat
Bankzitter

sanderhag123 schreef:

(...)

Daar heb je gelijk in ja, veel draaide in het elftal om Anita. Maar even een vraagje, kan je hem echt de credits gevem voor het opstomen van Vertonghen? Ik bedoel, hij nam de positie goed over maar hij hoefde in principe alleen niet in de weg te lopen. Nou was dat voor Janssen weer te moeilijk.. Maar ik weet niet of Anita daar een erg belangrijke rol in speelde
HR
Vurnon hoeft natuurlijk niet de credits te krijgen voor de aanvallende kwaliteiten van Vertonghen. Maar met een verdediger die zo ver en zo vaak het veld in stoomt, is samenwerking met de VM van onschatbaar belang. Niet alleen om niet in de weg te lopen, maar ook vooral het overnemen van zijn positie en het onschadelijk maken van eventuele counters wanneer Vertonghen uit positie is. Het lijkt vanzelfsprekend, maar wel ontzettend belangrijk.
HR
HR

Postma
Jeugdspeler

Droomaankoop: Adam Maher
Reg.: 20 december 2010

Ik denk dat het voor Ajax misschien nog wel 's goed kan gaan uitpakken. Anita speelt steeds meer tussen de verdedigers in wat weer een aanspeelpunt scheelt op het middenveld. Ik weet niet of dit orders van de Boer zijn of dat hij zich zo prettig voelt. Helemaal met onze middenvelders die bijna stelselmatig te diep staan.

Maar tegen Norwich vulde Schone deze rol in en speelde veel verder naar voren waardoor de veldbezetting naar mijn idee beter was. Moeten de verdedigers aansluiten en komt Blind ook meer tot z'n recht.

Natuurlijk gaan we deze kleine baas missen met zijn techniek, kwaliteiten betreft drukzetten en duelkracht vergeleken met de rest van de middenvelders.

En ik had Anita ook altijd een paar meter meer naar voren gezet in de wedstrijden dat hij speelde. Dit was echter niet het geval. Ik vond 'm wel heel erg 'controleren' en iets te weinig meedoen. Het zou misschien nog goed kunnen uitpakken..
HRHR

Deze topic is open en bestaat uit 80 pagina's: « 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62 63 64 65 66 67 68 69 70 71 72 73 74 75 76 77 78 79 80 »

Ga naar de vorige topic Ga naar de volgende topic

Ajax Forums » A - Ajax » Historie » Vurnon Anita [deel 4]

HR

Bookmark and Share

HR
clubgevoel
HR
HR

Man van de Wedstrijd

Kies de Man van de Wedstrijd

HR

Battle tegen deze posters

HR

Pool-klassement pagina

HR

VoVo-klassement pagina

HR

Favoriete opstellingen

HR

Ajax Chatbox

Ga nu naar de chatbox om met andere fans van gedachten te wisselen over de club!

HR

Ajax Poll

Had Ajax Vermeer naar Feyenoord moeten laten gaan?

Ja, hij verdient een transfer naar zijn keuze
Nee, allesbehalve Feyenoord
Geen mening

HR

VoVo

Van de Ajax-fans denkt 90,8% dat Galatasaray wint van Anderlecht. Wat denk jij?

HR

Ideeënbus

We zijn op zoek naar jouw ideeën om Ajax Netwerk nog beter te maken.

HR

Pool

De posters op deze pagina verwachten van Ajax-Heracles Almelo:

HR

Oranje Netwerk

Ga nu kijken wat er op Oranje Netwerk te doen is!