Ajax Netwerk
donderdag 17 april 2014 - 11:33                      favorieten | nieuwsbrief | RSS RSS
Ga naar de vorige topic Ga naar de volgende topic

Ajax Forums » Historie » Vurnon Anita [deel 4]

HR

Deze topic is open en bestaat uit 80 pagina's: « 1 ... 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 ... 80 »

HR

Morfe0
Vedette

Vak: 101
Droomaankoop: -
Reg.: 7 juni 2005

Dus 8,5 miljoen euro vast , maar hoeveel bonussen ? dat staat er niet bij..
HR
HR

liam
Legende

Vak: 420
Droomaankoop: Rafael van der Vaart
Reg.: 10 juli 2002

Alle spelers zijn hetzelfde. Ze gaan gewoon daar naartoe waar ze het meeste verdienen. Als morgen AFC het meeste geld kan bieden gaan ze daar naar toe omdat Jack zo'n fijne en warme man is. "En ach de ambiance op Goed Genoeg is best gezellig.."

Alles andere wat ze zeggen is allemaal gelul. Geld, geld.
Ajax heeft een vet probleem op dit moment. Een leegloop van gigantische proporties, niet op te vangen. Vond Vurnon gisteren ook niet sterk, teveel naar achteren leunend, te weinig druk zettend. Pas tegen het einde ging hij beter spelen. Jammer dat hij gaat.
HR
HR

Jopie C. uit B. te A.
Idool

Uit: Amsterdam
Vak: -
Droomaankoop: Vurnon Anita
Reg.: 9 december 2005

quote:HR
liam schreef:

Alles andere wat ze zeggen is allemaal gelul. Geld, geld.HR
Nee man, NUFC is een mooie club en in Newcastle heb je jaarlijks zo'n leuke "run" waar velen aan meedoen. Notts County is ook een mooie club, de oudste club ter wereld en in Stoke-on-Trent is het publiek heel fanatiek.... ook een mooie club. Trouwens Sunderland is ook .... wat? ... o pardon op een eoa manier is dat geen mooie club.

Ajax heeft een vet probleem op dit moment.
HR
Precies, hoe gaan we dat oplossen?

Ik denk dat Vurnon het bewust heeft laten ploffen om redenen die wij niet kennen. Het is te ridicuul om een tegenbod boven het salarisplafond te doen en kenbaar te maken dat je zelfs nog als 13e man naar die mijnstad wil gaan.
HR
HR

Zlatan Ivarovic
Vedette

Uit: Weert
Vak: Geen Seizoen Club Card
Reg.: 30 juni 2002

Vurnon is ook gewoon een ondankbaar jong. Half seizoentje speelt hij lekker en dan heeft hij lef bij een 2-jarig contract zijn biezen te pakken voor een club als Newcastle. Komop hey dat is toch geen club man! Van de andere kant vind ik 8,5 miljoen een prima bedrag voor Anita. Dat krijg je nooit meer voor die jongen!
HR
HR

anders
Internationale topspeler

Reg.: 18 februari 2011

Toch goed om te lezen dat Marc gewoon consequent handelt, niemand krijgt een contract boven het nieuwe plafond. Met andere woorden, Anita wist wat hij kon krijgen max, wilde meer, kon niet, dus naar Newcastle.
HR
HR

Jan410
International

Droomaankoop: Romelu Lukaku
Reg.: 30 april 2006

Het vertrek van Vurnon betreur ik ten zeerste. Vanaf zijn eerste wedtrijden heb ik hem gevolgd. Ik was als heel snel fan. Toegegeven, initieel was mijn belangstellig voor Vurnon vooral om mijn maat te stangen die hem te vroeg had afgeschreven. Of hij echt goed zou worden wist ik ook niet, maar ik besloot Vurnons spel met extra aandacht te bekijken.
En wat is hij gegroeid. Ook in zwalkende teams, ook als vervanger van de vervanger wanneer de trainer meer geloofde in anti-voetballers. Zijn rol bij de twee kampioenschappen is niet te onderschatten.

De manier waarop hij vetrekt is klote. Te laat in de transferperiode. Op het moment dat hij ECHT de grote meneer binnen Ajax zou kunnen worden. Naar een club die -buiten geld- minderwaardig is aan Ajax.

Maar goed, ze komen en gaan. Het gaat hem goed.
Ik moet weer op zoek naar een nieuwe held.
HR
HR

RogerGarcia
Internationale topspeler

Uit: Winterswijk
Reg.: 4 oktober 2009

Anita wilde helemaal niet weg, hij wilde zelfs nog verlengen tot 2016 of zelfs 2017. Hij wilde boven het salarisplafond verdienen, wat ik sowieso belachelijk vind dat we een salarisplafond hebben. Je moet geen salarisplafond hebben, maar een maximaal salarishuis. Je moet bepaalde belanrijke spelers geld kunnen bieden. Het gaat erom dat je in de breedte niet te veel betaald maar alleen voor je belangrijkste spelers (dus niet de Koppers, Ebecilio's etc. een contract geeft, of aankopen van buitenaf meteen 2 miljoen laat verdienen). Dat is inderdaad verkeerd beleid. Ajax trekt weer eens verkeerde conclusies uit het verleden. Sommige spelers, zoals een Vurnon Anita, Christian Eriksen en wellicht Toby Alderweireld mag je gerust rond de 1.5 miljoen op jaarbasis geven als dat inhoudt dat ze 2 jaar langer blijven.

Aankopen van buitenaf zou ik nooit meer dan een miljoen exclusief bonussen geven. Enkel spelers die zich bewezen hebben bij Ajax.

Met een salarisplafond zul je nooit meer een topselectie krijgen. Dan is het verschil tussen een contract bij Ajax en een contract bij Newcastle al veel te groot.
HR
HR

robbertb
Vedette

Uit: amsterdam
Reg.: 3 september 2007

Jammer dat hij wil vertrekken en nog meer jammer dat hij dit doet vanwege geld. Helaas dus ook het enige waar het bij Anita om draait. Ik hoop voor hem dat hij enorm kan genieten van de poen en dat hij speelminuten krijgt daar. Blijf het raar vinden dat iemand die zo lang bij Ajax voetbalt kiest voor een job in Newcastle.
HR
HR

AFCANieuwmarkt Gele kaart: waarschuwing
Icoon

Reg.: 5 november 2006

RogerGarcia schreef:

Anita wilde helemaal niet weg, hij wilde zelfs nog verlengen tot 2016 of zelfs 2017. Hij wilde boven het salarisplafond verdienen, wat ik sowieso belachelijk vind dat we een salarisplafond hebben. Je moet geen salarisplafond hebben, maar een maximaal salarishuis. Je moet bepaalde belanrijke spelers geld kunnen bieden. Het gaat erom dat je in de breedte niet te veel betaald maar alleen voor je belangrijkste spelers (dus niet de Koppers, Ebecilio's etc. een contract geeft, of aankopen van buitenaf meteen 2 miljoen laat verdienen). Dat is inderdaad verkeerd beleid. Ajax trekt weer eens verkeerde conclusies uit het verleden. Sommige spelers, zoals een Vurnon Anita, Christian Eriksen en wellicht Toby Alderweireld mag je gerust rond de 1.5 miljoen op jaarbasis geven als dat inhoudt dat ze 2 jaar langer blijven.

Aankopen van buitenaf zou ik nooit meer dan een miljoen exclusief bonussen geven. Enkel spelers die zich bewezen hebben bij Ajax.

Met een salarisplafond zul je nooit meer een topselectie krijgen. Dan is het verschil tussen een contract bij Ajax en een contract bij Newcastle al veel te groot.
HR
Het salarisplafond is dit seizoen ingezet om het hele salarishuis weer op de rit te krijgen, als het eenmaal gaat lopen zal ook het plafond verhoogd worden (daar ga ik vanuit). Geduld mensen geduld. Ook Anita houden, en Assaidi halen en Maher is nog GEEN garantie dat je kampioen word.
Kijk is niet alleen naar de buitenkant.
HR
HR

Ralph-N
Veelbelovend talent

Droomaankoop: Rafael van der Vaart
Uploads: 2
Reg.: 10 oktober 2006

robbertb schreef:

Jammer dat hij wil vertrekken en nog meer jammer dat hij dit doet vanwege geld. Helaas dus ook het enige waar het bij Anita om draait. Ik hoop voor hem dat hij enorm kan genieten van de poen en dat hij speelminuten krijgt daar. Blijf het raar vinden dat iemand die zo lang bij Ajax voetbalt kiest voor een job in Newcastle.
HR
Hij kiest voor Newcastle omdat die club in de Premier League speelt. Die club biedt een hoger salaris, wedstrijden op hoger niveau en een nieuwe uitdaging. Zoals jij zegt speelt Anita al lange tijd voor Ajax. Het is dan ook helemaal niet gek dat hij na een goed seizoen kiest voor Newcastle. Het is je baan en je wil altijd meer verdienen. Als je nieuwe werkgever je dan ook nog een mooiere competitie en leuke uitdaging biedt is de keuze snel gemaakt.

We weten allemaal dat clubliefde niet meer bestaat zoals die vroeger bestond. Anita verandert gewoon van baan zoals wij dat allemaal zouden doen als we die kans kregen.
HR
HR

robbertb
Vedette

Uit: amsterdam
Reg.: 3 september 2007

Als je het prima vindt om als bankzitter gehaald te worden, kan ambitie niet je drijfveer zijn. Dan draait het alleen om geld. Ik snap dat best, maar vind het wel jammer. Het draait alleen nog maar om de poen. Kijk maar naar de laatste onderhandelingen van Ajax met spelers. Bij de stukgelopen onderhandelingen ging het iedere keer mis bij het hoofdstuk salaris.
Ik wens hem er alle succes hoor, daar niet van. Hij is hier niet altijd op waarde geschat en zo behandeld. Maar ik baal ervan dat hij juist dit jaar weg wil en dan uitgerekend naar zo'n club.
HR
HR

Le Berry
Idool

Reg.: 3 januari 2009

Waar blijft Bm'metje nou met zn goeie nieuws omtrent Anita?
HR
HR

cosmos666
Veelbelovend talent

Reg.: 30 november 2009

Ralph-N schreef:

Hij kiest voor Newcastle omdat die club in de Premier League speelt. Die club biedt een hoger salaris, wedstrijden op hoger niveau en een nieuwe uitdaging. Zoals jij zegt speelt Anita al lange tijd voor Ajax. Het is dan ook helemaal niet gek dat hij na een goed seizoen kiest voor Newcastle. Het is je baan en je wil altijd meer verdienen. Als je nieuwe werkgever je dan ook nog een mooiere competitie en leuke uitdaging biedt is de keuze snel gemaakt.

We weten allemaal dat clubliefde niet meer bestaat zoals die vroeger bestond. Anita verandert gewoon van baan zoals wij dat allemaal zouden doen als we die kans kregen.
HR
Helemaal mee eens, had het niet beter kunnen zeggen. Ballen tegen ManU is toch echt toffer dan tegen PEC Zwolle en als je dan ook nog eens een grotere zak geld krijgt, dan kunnen we hier met recht zeggen dat daar niks tegen te verzinnen is. Ik heb het al vaker gezegd: dat "Ajax-hart" hebben ze allemaal totdat het transferwindow open gaat, zodra er met geld geschoven wordt loopt het ineens allemaal anders. En neem het ze eens kwalijk, die gasten kunnen tot hun 35e scheppen, daarna is het klaar.
HRHR
HR

Schip ahoy Gele kaart: waarschuwing
Idool

Droomaankoop: Adam Maher
Reg.: 1 november 2008

Jopie C. uit B. te A. schreef:

(...)

Precies, hoe gaan we dat oplossen?

Ik denk dat Vurnon het bewust heeft laten ploffen om redenen die wij niet kennen. Het is te ridicuul om een tegenbod boven het salarisplafond te doen en kenbaar te maken dat je zelfs nog als 13e man naar die mijnstad wil gaan.
HR
Ja, ik denk ook sterk die kant op. Ik kan me niet voorstellen dat dit enkel een geldkwestie is. Rijmt niet met een Anita die zonder herrie te schoppen overal inzetbaar is geweest, op de bank heeft gezeten en daarna weer top presteert zonder iets te zeggen.

We zullen wel meer horen, als de transfer achter de rug is.

Misschien moet het bonussysteem toch eens aangescherpt worden. In die zin dat spelers bij het behalen van CL een groter deel krijgen. Makkelijk praten natuurlijk. Maar op een gegeven moment is het ook gedaan: Anita wil weg, dan moet het maar snel. Maar hij gaat voortijdig. Had aanvoerder moeten worden en het team dit seizoen moeten leiden.
HR
HR

Grat
Bankzitter

Vak: 410
Reg.: 22 november 2005

Hoewel het mijn favoriete speler is, zie ik de realiteitszin in dit topic graag weer terugkeren. 8,5 miljoen, aangevuld met bonussen, is eenvoudigweg een goed bod voor een speler als Anita. Dat gaat in de toekomst nooit aanzienlijk hoger worden, hoe goed hij ook zal gaan spelen. Gezien de kwaliteiten van Anita, denk ik wel dat hij al redelijk aan zijn plafond zit. Zeer belangrijk, maar ik zie in hem geen speler waar nog ontzettend veel rek in zit.

Wanneer je als club in een fase zit waarin Ajax zich bevindt, is het niet onverstandig om in te gaan op zo`n aanbod. Op deze wijze kun je dit bedrag gebruiken om je op meerdere vlakken te versterken. Niet alleen qua transfers, maar ook intern (jeugdopleiding, scouting, financiën op orde, wellicht zelfs terugtrekken vd beurs (?)) Op dit moment wordt de hele club overhoop gehaald om een goede basis te leggen voor de komende jaren.

Wanneer dan ook nog blijkt dat Anita eigenlijk best graag een transfer wil maken, dan lijkt mij het beste om mijzelf in deze situatie te berusten.

Opmerkingen dat Anita dan ook maar 1,5 miljoen moet gaan verdienen vind ik absoluut niet getuigen van realiteitszin. Aan de ene kant roepen dat je slimmer met je geld om moet gaan, maar toch roepen dat Anita koste wat kost binnen gehouden moet worden.

Ik heb al eerder geroepen dat je pas kan spreken over beleid wanneer je ook pijn durft te lijden van de negatieve consequenties. Wanneer er nu direct met geld wordt gesmeten om Vurnon binnen te halen, hoe serieus kunnen we de heren dan nemen?

Vergeet overigens ook niet dat de relatie tussen Vurnon en Ajax op een heel ander vlak kapot is gegaan dan puur het financiele gedeelte. Hij heeft sinds zijn debuut in maart 2006, slechts zo`n 50 wedstrijden (in 2008 onder Van Basten en 2x een half seizoen onder De Boer) op zijn eigen positie gespeeld. Je kunt dus stellen dat hij door de jaren heen amper voor vol werd aangezien. Hierdoor heeft hij eigenlijk jaren van mogelijke ontwikkeling weggegooid. Dan is het niet vreemd als je op een bepaald moment ook voor jezelf gaat kiezen. Helemaal als het om dusdanig veel geld gaat.
HR
HR

mzo
Legende

Uit: Den Haag
Droomaankoop: Johnny Heitinga
Reg.: 20 augustus 2000

Morfe0 schreef:

Dus 8,5 miljoen euro vast , maar hoeveel bonussen ? dat staat er niet bij..
HR
Volgens mij 1,5 miljoen bij het winnen van de CL..............
HR
HR

Idool

Wellicht is het niet halen van het EK van invloed geweest. Als twee seizoenen bepalend spelen als CVM niet volstaat, waarom een derde dan wel...Natuurlijk zou een onomstreden basisplaats wel helpen (Lees je mee, Frank...), maar misschien heeft het idee post gevat bij Vurnon dat alleen spelen in een grote competitie hem in de oranje selectie krijgt.
HR
HR

David89
Idool

Uit: Zuidoostbeemster
Vak: 409
Uploads: 2
Reg.: 27 januari 2008

Schip ahoy schreef:

Wellicht is het niet halen van het EK van invloed geweest. Als twee seizoenen bepalend spelen als CVM niet volstaat, waarom een derde dan wel...Natuurlijk zou een onomstreden basisplaats wel helpen (Lees je mee, Frank...), maar misschien heeft het idee post gevat bij Vurnon dat alleen spelen in een grote competitie hem in de oranje selectie krijgt.
HR
Dan zou het voor hem wel moeten uitmaken of hij als 13e man of als basisspeler wordt gehaald.
HR
HR

Grat
Bankzitter

Vak: 410
Reg.: 22 november 2005

Schip ahoy schreef:

HR
Correctie, 2 halve seizoenen. In 2012-2011 begon hij als back en afgelopen seizoen kreeg Theo de voorkeur tot vlak voor de winterstop als VM.

Dus kun je concluderen dat hij ook toen niet 100% serieus is genomen. Met als gevolg dat hij nu wel voor zichzelf kiest.
HR
HR

Bigindiemen
Talent

Uit: Diemen
Reg.: 18 mei 2008

Grat schreef:

Hoewel het mijn favoriete speler is, zie ik de realiteitszin in dit topic graag weer terugkeren. 8,5 miljoen, aangevuld met bonussen, is eenvoudigweg een goed bod voor een speler als Anita. Dat gaat in de toekomst nooit aanzienlijk hoger worden, hoe goed hij ook zal gaan spelen. Gezien de kwaliteiten van Anita, denk ik wel dat hij al redelijk aan zijn plafond zit. Zeer belangrijk, maar ik zie in hem geen speler waar nog ontzettend veel rek in zit.

Wanneer je als club in een fase zit waarin Ajax zich bevindt, is het niet onverstandig om in te gaan op zo`n aanbod. Op deze wijze kun je dit bedrag gebruiken om je op meerdere vlakken te versterken. Niet alleen qua transfers, maar ook intern (jeugdopleiding, scouting, financiën op orde, wellicht zelfs terugtrekken vd beurs (?)) Op dit moment wordt de hele club overhoop gehaald om een goede basis te leggen voor de komende jaren.

Wanneer dan ook nog blijkt dat Anita eigenlijk best graag een transfer wil maken, dan lijkt mij het beste om mijzelf in deze situatie te berusten.

Opmerkingen dat Anita dan ook maar 1,5 miljoen moet gaan verdienen vind ik absoluut niet getuigen van realiteitszin. Aan de ene kant roepen dat je slimmer met je geld om moet gaan, maar toch roepen dat Anita koste wat kost binnen gehouden moet worden.

Ik heb al eerder geroepen dat je pas kan spreken over beleid wanneer je ook pijn durft te lijden van de negatieve consequenties. Wanneer er nu direct met geld wordt gesmeten om Vurnon binnen te halen, hoe serieus kunnen we de heren dan nemen?

Vergeet overigens ook niet dat de relatie tussen Vurnon en Ajax op een heel ander vlak kapot is gegaan dan puur het financiele gedeelte. Hij heeft sinds zijn debuut in maart 2006, slechts zo`n 50 wedstrijden (in 2008 onder Van Basten en 2x een half seizoen onder De Boer) op zijn eigen positie gespeeld. Je kunt dus stellen dat hij door de jaren heen amper voor vol werd aangezien. Hierdoor heeft hij eigenlijk jaren van mogelijke ontwikkeling weggegooid. Dan is het niet vreemd als je op een bepaald moment ook voor jezelf gaat kiezen. Helemaal als het om dusdanig veel geld gaat.
HR
Volledig mee eens. Heel jammer dat ie weggaat maar begrijpbaar vanuit beide partijen.
HR
HR

Idool

David89 schreef:

(...)

Dan zou het voor hem wel moeten uitmaken of hij als 13e man of als basisspeler wordt gehaald.
HR
Absoluut. Maar is dat een zeker citaat van hem?
HR
HR

afca 10
Lid 2de elftal

Reg.: 22 april 2007

Verdomme, dit is echt zuur.
Een enorme aderlating dat hij gaat vertrekken. Samen met Jan de pijler onder het kampioenschap van afgelopen seizoen.
8.5 mil. is een mooi bedrag plus eventuele bonussen. Zal wel te maken hebben met hoeveel wedstrijden hij gaat spelen en of Newcastele europees voetbal gaat halen.

Een opvolger zal gewenst zijn, want intern valt dit probleem niet op te lossen.
Enoh is geen optie als CVM, de Kamps en Sporkslede zijn veels te onervaren om nu al voor de leeuwen te gooien.

Maher zou een geweldige speler zijn, ben benieuwd wat Ajax gaat doen.
Investeringen zullen nodig zijn om dit seizoen op meerdere fronten mee te strijden, maar het nieuwe beleid bevalt me uitstekend.
HR
HR

blackmoon_ams
Bankzitter

Vak: 125
Reg.: 27 augustus 2001

Le Berry schreef:

Waar blijft Bm'metje nou met zn goeie nieuws omtrent Anita?
HR
Wat een triest figuur ben jij zeg.. continu (ook in andere topics) dit lopen posten over BM dit BM.. Vroeger gepest op school ofzo?

Zie trouwens pagina 9 van DITZELFDE waar Suavimani al vertelde dat Anita weg zou gaan (opgevangen in de AN chat) - mag jij 3x raden van wie hij dat heeft gehoord.
HR
HR

Quattroporte Gele kaart: waarschuwing
Legende

Vak: 122
Reg.: 26 april 2002

blackmoon_ams schreef:

(...)

Wat een triest figuur ben jij zeg.. continu (ook in andere topics) dit lopen posten over BM dit BM.. Vroeger gepest op school ofzo?

Zie trouwens pagina 9 van DITZELFDE waar Suavimani al vertelde dat Anita weg zou gaan (opgevangen in de AN chat) - mag jij 3x raden van wie hij dat heeft gehoord.
HR
Maar waar is het goed nieuws BM ?
HR
HR

mas1977
Talent

Droomaankoop: Wesley Sneijder
Reg.: 25 april 2012

blackmoon_ams schreef:

(...)

HR
Het is toch makkelijk om mensen af te zeiken als bepaalde dingen niet uitkomen...

Gewoon niks van aantrekken, er zijn hier zat forumleden die je posts wel kunnen waarderen.
HRHR

Deze topic is open en bestaat uit 80 pagina's: « 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62 63 64 65 66 67 68 69 70 71 72 73 74 75 76 77 78 79 80 »

Ga naar de vorige topic Ga naar de volgende topic

Ajax Forums » A - Ajax » Historie » Vurnon Anita [deel 4]

HR

Bookmark and Share

HR
clubgevoel
HR
HR

Man van de Wedstrijd

Kies de Man van de Wedstrijd

HR

Battle tegen deze posters

HR

Pool-klassement pagina

HR

VoVo-klassement pagina

HR

Favoriete opstellingen

HR

Ajax Chatbox

Ga nu naar de chatbox om met andere fans van gedachten te wisselen over de club!

HR

Ajax Poll

Moet Ajax Hakim Ziyech kopen?

Ja
Nee
Alleen als er een speler vertrekt
geen idee...

HR

VoVo

Van de Ajax-fans denkt 77,3% dat Valencia wint van Sevilla FC. Wat denk jij?

HR

Ideeënbus

We zijn op zoek naar jouw ideeën om Ajax Netwerk nog beter te maken.

HR

Pool

De posters op deze pagina hebben nog geen voorspellingen ingestuurd voor PEC Zwolle-Ajax.

HR

Oranje Netwerk

Ga nu kijken wat er op Oranje Netwerk te doen is!