Ajax Netwerk
dinsdag 22 juli 2014 - 14:26                      favorieten | nieuwsbrief | RSS RSS
Ga naar de vorige topic Ga naar de volgende topic

Ajax Forums » Historie » Vurnon Anita [deel 4]

HR

Deze topic is open en bestaat uit 80 pagina's: « 1 ... 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 ... 80 »

HR

L!tmanen!
Vedette

Uit: Alphen a/d Rijn
Vak: -
Droomaankoop: Adam Maher
Reg.: 1 september 2006

quote:HR
Newcastle Fan schreef:

Hey,

Newcastle fan here.

I've translated a lot of the replies on this page!

It seems Ajax fans have a bad image of Newcastle :) We are clearly not the biggest team in England but over the past year we've made big progress.

We were relegated 3 seasons ago and last season we were 1 game away from achieving 4th place which is usually Champions League, however Chelsea's victory in the Champions League meant only the top three.

Our owner is different to one we had 5-10 years ago and he is quite careful with money.

We made some magnificent signings last season because we have a great scout 'Graham Carr' who identified Cheick Tiote (3.5m), Yohan Cabaye (4.4m), Papiss Cisse (8m.

We also have players like Krul, Coloccini, Ben Arfa and Demba Ba.

I have to be honest and say I haven't seen anything of Anita until today. I only became aware of him once we were linked with the transfer.

It seems you rate him very highly?

I imagine he could come to play with Tiote and Cabaye in a 4-3-3, however his place wouldn't be guaranteed because we also play 4-4-2 often and so he would have to replace Tiote or Cabaye.

Maybe he could do better! I'm not sure how good he is, but 6.5m English pounds seems nothing considering Liverpool spent 15m English pounds on Joe Allen!

Thanks!
HR
Hi there!

Yes, I'm sorry. In my opinion, Newcastle used to be a good player's cemetery, no offense. Nowadays, it seems your club has a great vision, and it also seems to work. I love Ben Arfa, especially. But we're talking about Ajax, a four time Champions League winner, two times World champion and 31 times Dutch championship-holder... We are about to play in the Champions League also and usually have a good chance to remain champions in Holland. I personally think Anita can be a huge succes at a bigger club than Newcastle. But it seems he's about to leave for your club. You will buy a fantastic player for just a fee. Contrats, and again, no offense. It's just the way I think of it. Besides that, I think it's offensive that English clubs are greedy to foreign clubs. I mean, Liverpool bought Carroll for (I thought) almost 40 million euro's... And Suarez for just 27...

[Dit bericht is veranderd door L!tmanen! (op 12 augustus 2012 23:06:36).]
HR
HR

skimovic
Vedette

Uit: Antwerpen-Wilrijk
Vak: Geen Seizoen Club Card
Droomaankoop: -
Reg.: 23 juli 2002

Quattroporte schreef:

(...)

De Zuid Afrikaan stond vandaag in de basis. En de reservekeeper was te duur, maar wel hard nodig. Jong Ajax ?? Hoezo eigenlijk. Eriksen, Sulejmani en Boerrigter komen er aan. Dus het is met gewoon een volwaardig Ajax. Kampioenskandidaat.

Ik ben al meer dan 20 jaar seizoenkaarthouder. Ik heb er een paar. Inclusief CL en beker heb ik meer dan 75K naar Ajax gebracht. For better and for worse, Het nieuwe beleid is prima en gaat ons op lange termijn geweldig vooruit helpen.
HR
Kom op het is een fout geweest. Frank twijfelde over Vermeer en wilde een vervanger halen. Die heeft het verschil niet gemaakt en Vermeer heeft gewonnen waardoor de aankoop overbodig was. Is gewoon een inschattingsfout geweest.
HR
HR

Lederen Knikker
Legende

Uit: Amsterdam
Reg.: 28 juni 2005

Newcastle Fan schreef:

Maybe he could do better! I'm not sure how good he is, but 6.5m English pounds seems nothing considering Liverpool spent 15m English pounds on Joe Allen!

HR
Liverpool spent bloody 40 million (euro's or pounds?) on Andy Carroll so there's no surprise there.

Newcastle is getting Anita cheap compared to what they normally have to pay in England, but they're going to use them as a full back I fear, which isn't his strongest position.

Newcastle was known in England as a graveyard for especially trainers, we didn't make that up in Holland.
HR
HR

Newcastle Fan
Ballenjongen

Reg.: 12 augustus 2012

No problem!

If he's as good as you say he is then I'm sure he can play at a higher level.

We actually have many players who could be playing for a team competing in the Champions League every year, this is why we did so well last season.

Ajax clearly have a big history as you say, but I think the lure of the Premier League gives us a big advantage. We also recognise that in foreign countries the wages are lower and so we can offer more money to players.

The fans will be hoping we can sign Anita because our pre-season has been horrendous! We have had many frustrations with signing players this summer, mainly with Lille right back Mathieu Debuchy who wants to join his friend Cabaye but we can't agree a fee.

;)
HR
HR

Rafael vd Vaart
Vedette

Vak: 118
Droomaankoop: Rafael van der Vaart
Reg.: 23 juli 2010

Quattroporte schreef:

(...)

De Zuid Afrikaan stond vandaag in de basis. En de reservekeeper was te duur, maar wel hard nodig. Jong Ajax ?? Hoezo eigenlijk. Eriksen, Sulejmani en Boerrigter komen er aan. Dus het is met gewoon een volwaardig Ajax. Kampioenskandidaat. HR
Voor een speler die zo weinig heeft gevoetbald vind ik dat nog altijd een hoop geld, evenals het geld voor die reservekeeper. Het beleid is toch iets wat al sinds het vorige jaar speelt. Waarom kon het destijds wel en lijkt nu iedere speler ineens te duur. In mijn ogen schiet het beleid zijn doel voorbij.

Ik ben al meer dan 20 jaar seizoenkaarthouder. Ik heb er een paar. Inclusief CL en beker heb ik meer dan 75K naar Ajax gebracht. For better and for worse, Het nieuwe beleid is prima en gaat ons op lange termijn geweldig vooruit helpen.
HR
Dat is hartstikke leuk, vast ook een prima baan, maar ik weet niet wat je daar precies mee bedoeld?

In voor en tegenspoed daar ben ik het mee eens, zal mijn kaart ook niet opzeggen, maar ik vind dat je dit niet naar je supporters kan verkopen. Vertonghen laten gaan, nog steeds geen vervanger hebben. Anita tijdens de competitie nog laten gaan en ik heb er een hard hoofd in dat er een waardige vervanger komt. Dit aangezien Ajax weer geen geld uit lijkt te willen geven en weer voor de goedkope optie gaat in plaats voor de beste die wellicht wat meer geld kost.

Zoals ik al zei; het moet niet overdreven worden dat beleid...
HR
HR

Jari_Litmanen
International

Uit: Westervoort
Vak: 426
Droomaankoop: Adam Maher
Reg.: 8 december 2005

Deze posting is niet nieuw sinds je vorige bezoek Gepost op 12 augustus 2012 om 23:30:14.  Profiel  Stuur een email  Stuur een privébericht  Bezoek de homepage  MSN: michaelschrijver@hotmail.com  Wijzig deze posting  Quote deze posting in je reactie
HR

Rafael vd Vaart schreef:

(...)
Dat is hartstikke leuk, vast ook een prima baan, maar ik weet niet wat je daar precies mee bedoeld?

In voor en tegenspoed daar ben ik het mee eens, zal mijn kaart ook niet opzeggen, maar ik vind dat je dit niet naar je supporters kan verkopen. Vertonghen laten gaan, nog steeds geen vervanger hebben. Anita tijdens de competitie nog laten gaan en ik heb er een hard hoofd in dat er een waardige vervanger komt. Dit aangezien Ajax weer geen geld uit lijkt te willen geven en weer voor de goedkope optie gaat in plaats voor de beste die wellicht wat meer geld kost.

Zoals ik al zei; het moet niet overdreven worden dat beleid...
HR
In tegendeel, dit is hard nodig wil je in de toekomst stappen maken.

Niet alleen is het doorselecteren van jeugdspelers bevordelijk voor de jeugdopleiding, ook in de toekomst moeten we de CL kunnen herinvesteren. Dat is nu niet het geval, nu wordt het gebruikt om gaten in de begroting te dichten.

Overigens staat dit los van het vertrek van Anita. Anita wil weg, komt zelf met de vraag naar Overmars en het TH om mee te werken aan een transfer. Het is niet meer dan logisch dat Ajax dat ook wil doen mits er een goed bod op tafel komt.
HR
HR

David89
Idool

Uit: Zuidoostbeemster
Vak: 409
Droomaankoop: Vurnon Anita
Uploads: 2
Reg.: 27 januari 2008

Zonder blikken of blozen een bod van 8 miljoen op Anita accepteren.

'De jeugd krijgt de kans' moet blijkbaar worden uitgelegd als 'de jeugd moet zo snel mogelijk gesleten worden voor financieel gewin'. Anita leek ook nog best te willen blijven op het interview afgaande. Dikke blunder van het technisch hart en Overmars. Schandalige blunder zelfs.
HR
HR

Winterswijk
Icoon

Uit: Winterswijk
Reg.: 13 januari 2006

En dit noemt men dan ''beleid''. 8 miljoen voor de beste speler van de selectie, de grondlegger van onze 2 titels en die voor een paar maanden terug nog open stond voor een contractverlenging? Ik kan me hier dus enorm druk om maken. Spelers als Anita moet je verdomme gewoon behouden. Hij had destijds al een contractverlening moeten krijgen toen hij dat aangaf. Nu heeft hij het salarisstrookje van Newcastle gezien en is nu bij Riola in dienst.... deze gaat helaas vertrekken. Wanbeleid.
HR
HR

Quattroporte Rode kaart: waarschuwing
Legende

Vak: 122
Reg.: 26 april 2002

David89 schreef:

Zonder blikken of blozen een bod van 8 miljoen op Anita accepteren.

'De jeugd krijgt de kans' moet blijkbaar worden uitgelegd als 'de jeugd moet zo snel mogelijk gesleten worden voor financieel gewin'. Anita leek ook nog best te willen blijven op het interview afgaande. Dikke blunder van het technisch hart en Overmars. Schandalige blunder zelfs.
HR
Anita heeft volgens de Telegraaf aan Ajax aan gegeven weg te willen. Niet de zaken omdraaien. Er is niks zonder blikken of blozen geaccepteerd. Men maakt het beste van de situatie.
HR
HR

martijndepro
Vedette

Reg.: 18 november 2008

Wat is er eigenlijk mis met Anita vertellen dat Ajax hem nog tenminste 1 jaar aan zijn contract wil houden? Newcastle mededelen: "Hij is niet te koop, misschien volgend jaar." Niks mis mee.
HR
HR

Quattroporte Rode kaart: waarschuwing
Legende

Vak: 122
Reg.: 26 april 2002

martijndepro schreef:

Wat is er eigenlijk mis met Anita vertellen dat Ajax hem nog tenminste 1 jaar aan zijn contract wil houden? Newcastle mededelen: "Hij is niet te koop, misschien volgend jaar." Niks mis mee.
HR
Omdat de speler zelf dus weg wil. Dan wordt het gewoon altijd heel erg lastig.
HR
HR

David89
Idool

Uit: Zuidoostbeemster
Vak: 409
Droomaankoop: Vurnon Anita
Uploads: 2
Reg.: 27 januari 2008

Quattroporte schreef:

(...)

Anita heeft volgens de Telegraaf aan Ajax aan gegeven weg te willen. Niet de zaken omdraaien. Er is niks zonder blikken of blozen geaccepteerd. Men maakt het beste van de situatie.
HR
Moisander heeft tegen AZ aangegeven weg te willen. Die vragen gewoon 6 miljoen. Moisander stelt zich vervolgens heel professioneel op en zegt min of meer 'even goeie vrienden.' Van Anita verwacht ik ook zo'n houding.

Het zijn niet allemaal Vertonghens die na twee dagen gaan muiten in de media. Daarmee kan je er in ieder geval meer uit halen dan 8 miljoen voor Anita, of aan zijn contract houden.
HR
HR

AFCANieuwmarkt
Icoon

Reg.: 5 november 2006

martijndepro schreef:

HR
En dan nog 33 wedstrijden zoals die vandaag speelde? Nee dankje.. 10 miljoen prachtig bedrag. Waar ze bij die boeren die lange barbiepop nog niet voor een kip en een ei de deur uit doen.

[Dit bericht is veranderd door AFCANieuwmarkt (op 12 augustus 2012 23:42:30).]
HRHR
HR

geDaante
Vedette

Reg.: 17 november 2005

Veel mensen met helderwetendheid hier. Niemand weet wat er speelt in Anita's hoofd, niemand die Ajax' bweegredenen weet, dus houd alsjeblieft op met zeuren en oordeeltjes uiten.

Het zou een zware aderlating zijn als hij weggaat, maar het is dan niet anders.
Misschien komt er wel wat goeds voor terug, misschien staat een jeugdspeler op (Bocarra/Sporkslede).
HR
HR

Zlatanist
Idool

Vak: 411
Reg.: 10 juni 2009

Newcastle Fan schreef:

No problem!

If he's as good as you say he is then I'm sure he can play at a higher level.

We actually have many players who could be playing for a team competing in the Champions League every year, this is why we did so well last season.

Ajax clearly have a big history as you say, but I think the lure of the Premier League gives us a big advantage. We also recognise that in foreign countries the wages are lower and so we can offer more money to players.

The fans will be hoping we can sign Anita because our pre-season has been horrendous! We have had many frustrations with signing players this summer, mainly with Lille right back Mathieu Debuchy who wants to join his friend Cabaye but we can't agree a fee.

;)
HR
Anita is an important player for us and really suits our technical pass and move game. However I think he will flop at Newcastle as Newcastle play a completely different game. Anita is a small guy, I don't think he can handle the physical strength in the PL and Newcastle also isn't really known for playing a possession game with a lot of movement. In England Anita would suit in Arsenal's game, but I think at Newcastle he won't get to use his best qualities too often and his small physique will hurt him. Not saying Anita is a pushover because he's small, for his size he's quite strong, but I don't think he has enough body for the Premier League. I don't think Anita would make the starting 11 at Newcastle, Tiote and Cabaye aren't neciserilly better players than Anita (Tiote definitely isn't), but they are better suited to play in the Premier League with Newcastle's style of football. So, in all honesty I'm afraid Anita will turn out a flop at Newcastle.
HR
HR

Newcastle Fan
Ballenjongen

Reg.: 12 augustus 2012

Have you seen Cabaye? :)

He's small and also not very strong, however he was a revelation for us last season.
HR
HR

Le Berry
Icoon

Reg.: 3 januari 2009

Wacht, helemaal vergeten, mn grote vriend Bm en diens perchef.

Omtrent Anita zou zaterdag avond goed nieuws komen en we horen vandaag dat hij juist weg gaat . En Ajax zou niet naar Roemenie zijjn gegaan voor Fontas terwijl el Mundo vandaag meldt dat Ajax Fontas wel degelijk wilde overnemen maar dat hij zelf niet wil

Gegokt en verloren. Het verhaal van een insider op An

[Dit bericht is veranderd door Le Berry (op 13 augustus 2012 00:06:21).]
HR
HR

Iceman
Vedette

Uit: Leiden
Vak: 410
Droomaankoop: Jari Litmanen
Reg.: 10 augustus 2003

"Ik deed Ajax een tegenvoorstel, maar dat lag boven het salarisplafond van de club. Ajax kijkt dan ook verder."

Een keuze voor het geld dus? "Euhm... Nee," antwoordt Anita, die het met Ajax niet eens wordt over een nieuw verbeterd, contract en dat al wist toen hij dat voorstel bij de club indiende.

Stel nu eens dat Pardew jou vertelt dat je de dertiende man bent? "Ook dan zeg ik geen 'nee'. Dan wil ik nog steeds naar Newcastle," reageert Anita.

Aah ik snap je Vurnon, het gaat niet om het geld, maar dus ook niet om sportieve redenen. Logisch. Ook heel logisch dat je Ajax een tegenvoorstel doet, die ze afwijzen en je dan weg gaat als het niet om het geld gaat.
Je wil dus wel blijven, anders doe je geen tegenvoorstel. Je wilt een hoop geld er bij en Ajax betaalt je dat niet, Newcastle wel dus vertrek je, maar het heeft niet met geld te maken? En zelfs als je 13e man bent ga je nog, heel logisch. Is die stad dan zoooooooo mooi?

Droplul!
HR
HR

Rafael vd Vaart
Vedette

Vak: 118
Reg.: 23 juli 2010

Iceman schreef:

"Ik deed Ajax een tegenvoorstel, maar dat lag boven het salarisplafond van de club. Ajax kijkt dan ook verder."

Een keuze voor het geld dus? "Euhm... Nee," antwoordt Anita, die het met Ajax niet eens wordt over een nieuw verbeterd, contract en dat al wist toen hij dat voorstel bij de club indiende.

Stel nu eens dat Pardew jou vertelt dat je de dertiende man bent? "Ook dan zeg ik geen 'nee'. Dan wil ik nog steeds naar Newcastle," reageert Anita.

Aah ik snap je Vurnon, het gaat niet om het geld, maar dus ook niet om sportieve redenen. Logisch. Ook heel logisch dat je Ajax een tegenvoorstel doet, die ze afwijzen en je dan weg gaat als het niet om het geld gaat.
Je wil dus wel blijven, anders doe je geen tegenvoorstel. Je wilt een hoop geld er bij en Ajax betaalt je dat niet, Newcastle wel dus vertrek je, maar het heeft niet met geld te maken? En zelfs als je 13e man bent ga je nog, heel logisch. Is die stad dan zoooooooo mooi?

Droplul!
HR
Raoila heeft hem waarschijnlijk ingefluisterd dat hij alleen maar kans maakt op een plek in het Nederlands elftal wanneer hij in een topcompetitie speelt. Aangezien hij er nu weer niet bij zit en er onder een nieuwe bondscoach nog niets vast staat zal hij wellicht ook daar zijn zinnen op hebben gezet.

Weten doe ik het niet, maar Anita lijkt me totaal geen geldwolf. Nooit over geld horen praten, het is pas sinds Raiola zijn zaken behartigd. Als hij echt op het geld uit was had hij eerder dit jaar niet geroepen bij te willen tekenen.
HR
HR

Zlatanist
Idool

Vak: 411
Reg.: 10 juni 2009

Newcastle Fan schreef:

Have you seen Cabaye? :)

He's small and also not very strong, however he was a revelation for us last season.
HR
I have seen Cabaye. From what I've seen I'd say physically he's stronger than Anita. Besides that, Cabaye is a great passer, especially long distance passing and he has a very good shot from distance. In those areas he offers more than Anita. I'm not saying Anita is weak in those areas, but he isn't outstanding in those areas.

Anita is a good manmarker, good on the ball and in short passes and combinations. He's just not very well suited to play big areas and British football is pretty much known for playing with a stretched team which means the midfielder have to cover huge areas. That's why in British football tje box-to-box midfielder is so important. Anita isn't a box to box midfielder, as we say in Dutch he will 'drown' in a system like that. Whereas Arsenal have quite a European style I think Newcastle still has a more British style of play and for that style taller physically strong box-to-box players, with great stamina, good long range passing and a powerful shot from distance are more important qualities. Anita simply doesn't really fit that profile. He isn't bad in those areas, but not good enough I feel and his better qualities aren't utilized in that system.

As I said before, IMO this transfer has flop written all over it. It's a shame for Anita as it'll probably kill his carreer, but he's made his choice so he has to suffer the consequences.
HR
HR

Hulk Hogan
Bankzitter

Droomaankoop: Hakim Ziyech
Reg.: 19 april 2012

Iceman schreef:

[...]

Droplul!
HR
Inderdaad. Erger me dood hieraan, wat een visie van deze jongen. Laat hem zijn carrière maar lekker verminken in Newcastle, de kwal.
HR
HR

Drie Kruizen
Legende

Reg.: 28 november 2004

Het is al pijnlijk als een basisspeler van Ajax naar Newcastle gaan om daar de ster te worden, laat staan reserve-waterdrager.
HR
HR

zendenkat
Bankzitter

Reg.: 29 oktober 2008

Het is heel jammer dat Anita alsnog zal vertrekken nu de competitie al is begonnen, maar hij levert wel een heel behoorlijk bedrag op. Investeren in Maher?
HR
HR

Notlupus
Idool

Reg.: 26 februari 2010

Rafael vd Vaart schreef:

(...)

Weten doe ik het niet, maar Anita lijkt me totaal geen geldwolf. Nooit over geld horen praten, het is pas sinds Raiola zijn zaken behartigd. Als hij echt op het geld uit was had hij eerder dit jaar niet geroepen bij te willen tekenen.
HR
Iedereen is een geldwolf, deze hele voetbalwereld is naar de donder geholpen door clubs uit Engeland en nu ook in allerlei andere landen door arabische miljardairs. Suarez, Vertonghen(misschien iets minder, maar Spurs is nog steeds geen AJAX), Buoy en nu Anita zijn allemaal hetzelfde, geen clubliefde enkel dollartekens in de ogen.
HR
HR

Robery
Internationale topspeler

Uit: Den Haag
Droomaankoop: Lionel Messi
Reg.: 18 januari 2007

martijndepro schreef:

HR
Dan lopen we 9 miljoen mis, of leg jij dat volgend seizoen ff bij?
HRHR

Deze topic is open en bestaat uit 80 pagina's: « 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62 63 64 65 66 67 68 69 70 71 72 73 74 75 76 77 78 79 80 »

Ga naar de vorige topic Ga naar de volgende topic

Ajax Forums » A - Ajax » Historie » Vurnon Anita [deel 4]

HR

Bookmark and Share

HR
clubgevoel
HR
HR

Gratis lid worden

HR

Battle tegen deze posters

HR

Pool-klassement pagina

HR

VoVo-klassement pagina

HR

Favoriete opstellingen

HR

Ajax Chatbox

Ga nu naar de chatbox om met andere fans van gedachten te wisselen over de club!

HR

Ajax Poll

Moet Ajax, nu Van Rhijn geblesseerd is geraakt, een nieuwe rechtsback halen?

Ja, ik heb geen vertrouwen in zijn vervangers
Ja, maar dan wel omdat ik niet tevreden ben over Van Rhijn
Nee, ik heb vertrouwen in de jeugd
Nee, ik heb geen vertrouwen in aankopen

HR

VoVo

Van de Ajax-fans denkt 13,3% dat Botev Plovdiv / SKN St Pölten wint van PSV. Wat denk jij?

HR

Ideeënbus

We zijn op zoek naar jouw ideeën om Ajax Netwerk nog beter te maken.

HR

Pool

De posters op deze pagina hebben nog geen voorspellingen ingestuurd voor PEC Zwolle-Ajax.

HR

Oranje Netwerk

Ga nu kijken wat er op Oranje Netwerk te doen is!