Ajax Netwerk
dinsdag 2 september 2014 - 11:08                      favorieten | nieuwsbrief | RSS RSS
Ga naar de vorige topic Ga naar de volgende topic

Ajax Forums » Historie » Vurnon Anita [deel 4]

HR

Deze topic is open en bestaat uit 80 pagina's: « 1 ... 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 ... 80 »

HR

Hendrix
Idool

Vak: 129
Droomaankoop: -
Reg.: 9 december 2005

quote:HR
Fernando Redondo schreef:

(...)

Nee, dat vergeet ik niet simpelweg omdat hij toen niet bepalend was voor het elftal. Dit was hij het laatste half jaar.
HR
Man, Anita was dé absolute baas op het veld toen. "Niet bepalend". :D
HR
HR

Y0rn.
Internationale topspeler

Vak: -
Reg.: 15 oktober 2009

Hendrix schreef:

(...)

Man, Anita was dé absolute baas op het veld toen. "Niet bepalend". :D
HR
Het valt me wel altijd op dat alleen Ajacieden Anita op waarde schatten en dan vooral de kenners onder ons die technisch en tactisch goed voetbal willen zien.

Helaas lopen er altijd weer wat tussen die het niet zien.
HR
HR

Quattroporte Rode kaart: waarschuwing
Legende

Vak: 122
Reg.: 26 april 2002

Y0rn. schreef:

(...)

Het valt me wel altijd op dat alleen Ajacieden Anita op waarde schatten en dan vooral de kenners onder ons die technisch en tactisch goed voetbal willen zien.

Helaas lopen er altijd weer wat tussen die het niet zien.
HR
Wie hier schat hem voetballend niet op waarde ?
HR
HR

champy95
Legende

Uit: Brussel
Vak: Geen Seizoen Club Card
Droomaankoop: Tonny Vilhena
Reg.: 26 oktober 2002

blackmoon_ams schreef:

(...)

Spreek je vanavond wel weer.. met beter nieuws.. voorlopig komt alles nog uit
HR
Een nederlaag voor PSV, en een directe overgang van janssen naar Vitesse, zouden mij blij maken.
HR
HR

JC-14
Internationale topspeler

Uit: Amsterdam
Droomaankoop: Lionel Messi
Reg.: 25 september 2009

Fernando Redondo schreef:

(...)

Kom op zeg. Hier wordt hij ook rijkelijk voor beloond.

De eerste jaren had hij ook weinig te zoeken op het middenveld. Hij mocht blij zijn als hij speelde. Nu heeft hij een half jaar goed gepresteerd en heeft hij dan direct gelijk?

Mag ik erop wijzen dat bv Vertonghen ook een tijdje linksback heeft gestaan. Idem dito met de huidige trainer De Boer. Een echt supertalent breekt door op zijn natuurlijke positie. Anita heeft het met een omweg gedaan. Simpelweg omdat hij jaren terug nog niet klaar was om centrale verdediger te spelen.

Je kunt het toch ook omdraaien. Hij moet nu eindelijk een jaar doortrekken en dan mag hij wat meer "smoel" hebben.
HR
Hij wordt er inderdaad rijkelijk voor beloond. Maar het is dus niet zo dat "de liefde van één kant komt".

Onder Van Basten vond ik Anita ook al goed op het middenveld. Het eerste half jaar on De Boer was hij zeer belangrijk op het middenveld, vandaar ook dat velen hier het onbegrijpelijk (en dat is een understatement) vonden dat hij weer op linksback kwam.

En een echt supertalent breekt door op zijn natuurlijke positie? Zoals Bergkamp bedoel je...? Of Messi...? Niet dat ik wil zeggen dat Anita een supertalent is maar hij heeft altijd al beter gepresteerd op het middenveld dan in de verdediging. Dat ligt namelijk veel beter bij zijn kwaliteiten.
HR
HR

Stefan Pettersson
International

Uit: Paramaribo
Vak: 129
Reg.: 14 mei 2003

JC-14 schreef:

(...)

Hij wordt er inderdaad rijkelijk voor beloond. Maar het is dus niet zo dat "de liefde van één kant komt".

Onder Van Basten vond ik Anita ook al goed op het middenveld. Het eerste half jaar on De Boer was hij zeer belangrijk op het middenveld, vandaar ook dat velen hier het onbegrijpelijk (en dat is een understatement) vonden dat hij weer op linksback kwam.

En een echt supertalent breekt door op zijn natuurlijke positie? Zoals Bergkamp bedoel je...? Of Messi...? Niet dat ik wil zeggen dat Anita een supertalent is maar hij heeft altijd al beter gepresteerd op het middenveld dan in de verdediging. Dat ligt namelijk veel beter bij zijn kwaliteiten.
HR
Tuurlijk komt Anita het beste op het middenveld tot zijn recht, maar soms moet je nou eenmaal jezelf opofferen in het belang van het team. Om daarom nou krokodillentranen te huilen, omdat Anita zo zou worden ondergewaardeerd vind ik echt schromelijk overdreven.
Ik word op mijn werk zo vaak op projecten ingezet waar ik weinig zin in heb of waarvan ik denk dat daar mijn kwaliteiten niet het beste tot z'n recht komen, maar in het belang van het bedrijf doe ik dat. Ik krijg daar behoorlijk voor betaald (ook in mijn ogen niet genoeg, maar dat terzijde), maar als het met het bedrijf goed gaat, dan gaat het met mij ook goed.

Ik blijf er bij dat voetballers te veel als troetelbeertjes worden behandeld. Zeer irritant. Vwb Anita: als hij nou echt jarenlang bepalend was (a la Vertonghen) of clubs als United, Bayern of Barca voorbij kwamen had ik het een ander verhaal gevonden. Nu speelt hij 1.5 seizoen beresterk en wil hij zijn contract verbreken om naar Newcastle te gaan, waar hij waarschijnlijk linksback wordt gezet....kom op zeg!
HR
HR

mzo
Legende

Uit: Den Haag
Droomaankoop: Johnny Heitinga
Reg.: 20 augustus 2000

Roodwitte Olifant schreef:

(...)

Je vergeet het seizoen 2010/11.
HR
Als LB ja
HR
HR

CalvinZ
Veelbelovend talent

Uit: Dordrecht
Reg.: 9 december 2009

champy95 schreef:

(...)

Een nederlaag voor PSV, en een directe overgang van janssen naar Vitesse, zouden mij blij maken.
HR
Nou, dat is 1. ;)
HR
HR

geDaante
Vedette

Reg.: 17 november 2005

Stefan Pettersson schreef:

(...)

Tuurlijk komt Anita het beste op het middenveld tot zijn recht, maar soms moet je nou eenmaal jezelf opofferen in het belang van het team. Om daarom nou krokodillentranen te huilen, omdat Anita zo zou worden ondergewaardeerd vind ik echt schromelijk overdreven.
Ik word op mijn werk zo vaak op projecten ingezet waar ik weinig zin in heb of waarvan ik denk dat daar mijn kwaliteiten niet het beste tot z'n recht komen, maar in het belang van het bedrijf doe ik dat. Ik krijg daar behoorlijk voor betaald (ook in mijn ogen niet genoeg, maar dat terzijde), maar als het met het bedrijf goed gaat, dan gaat het met mij ook goed.

Ik blijf er bij dat voetballers te veel als troetelbeertjes worden behandeld. Zeer irritant. Vwb Anita: als hij nou echt jarenlang bepalend was (a la Vertonghen) of clubs als United, Bayern of Barca voorbij kwamen had ik het een ander verhaal gevonden. Nu speelt hij 1.5 seizoen beresterk en wil hij zijn contract verbreken om naar Newcastle te gaan, waar hij waarschijnlijk linksback wordt gezet....kom op zeg!
HR
Wou je zeggen dat Anita zich niet heeft opgeofferd? Ik heb hem nooit horen klagen, altijd speelde hij braaf zijn potjes als linksback.

Het is ook niet terecht Anita af te rekenen op zijn prestaties als linksback, want dat ligt hem helemaal niet zo. Hoe zou jij het vinden als je baas je een taak geeft waar je weing inzicht in hebt en je later krijgt te horen dat je er niks van bakt?

Het is al jaren duidelijk dat Anita op het middenveld hoort. Dat hij volgens een poster hierboven pas het laatste half jaar bepalend is, is natuurlijk onzin. Dit was hij vorig seizoen al, en eigenlijk altijd als hij een tijdje op zijn vertrouwde positie mocht staan. Dat hij niet altijd bepalend is geweest, is meer vanwege de keuze van onder andere De Boer hem niet op waarde te schatten en verkeerd te gebruiken.

Hij wordt ook al weer wat ouder, had verder kunnen zijn als hij meer vertrouwen had gekregen en zijn wedstrijden op het middenveld had gespeeld. Ik zou er echt zwaar van balen als hij zou vertrekken, maar ik snap hem wel.
HR
HR

Roodwitte Olifant
Lid 2de elftal

Reg.: 17 december 2010

mzo schreef:

(...)

Als LB ja
HR
Tijdens de inhaalrace toch echt vooral op het middenveld.
HR
HR

wd
Vedette

Uit: -
Vak: 426
Droomaankoop: Vurnon Anita
Reg.: 4 december 2001

mzo schreef:

(...)

Als LB ja
HR
Lekker geheugen. Tweede seizoenshelft als CVM.
HR
HR

afcavooraltijd
Internationale topspeler

Reg.: 19 juli 2011

Hij heeft het over het seizoen 2010/2011, niet over 2011/2012 vorig seizoen.
HR
HR

markieee
International

Vak: 424
Reg.: 27 mei 2005

afcavooraltijd schreef:

Hij heeft het over het seizoen 2010/2011, niet over 2011/2012 vorig seizoen.
HR
Toen stond Anita 2e seizoenshelft ook vooral cvm hoor... Vervolgens is De Boer z'n hele middenveld weer gaan omgooien, om Janssen in te passen, waardoor Anita weer het elftal rondgeslingerd werd.

[Dit bericht is veranderd door markieee (op 11 augustus 2012 22:40:27).]
HRHR
HR

Marcelo Bielsa
Legende

Uit: Oostvoorne
Droomaankoop: Iker Muniain
Reg.: 14 maart 2003

Oh god komen de insiders weer..
HR
HR

afcavooraltijd
Internationale topspeler

markieee schreef:

(...)

Toen stond Anita 2e seizoenshelft ook vooral cvm hoor... Vervolgens is De Boer z'n hele middenveld weer gaan omgooien, om Janssen in te passen, waardoor Anita weer het elftal rondgeslingerd werd.
HR
Nogmaals, hij heeft het over seizoen 2010/2011!!!!!!
Toen speelde Janssen gewoon bij Twente
HR
HR

mas1977
Talent

Droomaankoop: Rafael van der Vaart
Reg.: 25 april 2012

afcavooraltijd schreef:

(...)

Nogmaals, hij heeft het over seizoen 2010/2011!!!!!!
Toen speelde Janssen gewoon bij Twente
HR
Toen speelde Anita tweede seizoenshelft idd als cvm en deed het daar geweldig. In de zomer kwam Janssen en raakte hij zijn plek weer kwijt.
HR
HR

afcavooraltijd
Internationale topspeler

mas1977 schreef:

(...)

Toen speelde Anita tweede seizoenshelft idd als cvm en deed het daar geweldig. In de zomer kwam Janssen en raakte hij zijn plek weer kwijt.
HR
Oke ik snap hem. Met vervolgens...... bedoelt hij het seizoen wat erna kwam, en niet het seizoen 2010/2011.
Ik weet wel dat Vurnon sowieso in de bekerfinale op VM stond, want die ene goal die Brama scoorde dwars door het centrum toen liet hij zich wel heeel gemakkelijk uitspelen, en toen dacht ik nog: Het is een kleine moeite om je poot uit te steken. Boilesen speelde toen idd ook een paar potje LB, en na Ado-uit 3-2 verlies hebben we niets meer verloren.
Het zou echt zeer teleurstellend zijn als hij vertrekt
HR
HR

transfer
Regelmatige invaller

Droomaankoop: Zlatan Ibrahimovic
Reg.: 30 mei 2005

raptor1979 schreef:

(...)

Stel voor dat Ajax in de aanval is en de LCV doorschuift zoals Vertonghen vorig seizoen geregeld deed. Er moet iemand achter blijven voor het geval Ajax de bal verliest zodat diegene onmiddelijk de aanvaller van de tegenstander die men in de counter zal willen aanspelen kan worden geneutraliseerd. Die persoon dient dus te kunnen doorzien wie die aanvaller zal worden, zich zo positioneren dat hij er snel bij kan zijn en hij moet diegene bij de kloten kunnen grijpen als voetballend de aanval niet kan worden afgeslagen.

die speler moet zichzelf dus defensief sterk positioneren, snel zijn en er fel bovenop zitten.

Omschrijf nu de sterke en zwakke punten van Blind eens. ;)
HR
haha ik zie in Blind zelf ook niet direct een CVM, maar van Anita werd ook altijd gezegd dat hij het niveau niet aankon (toen hij nog RB en LB speelde). Op het moment dat hij CVM ging spelen kwamen zijn kwaliteiten gelijk naar boven.

Nu heb ik het idee dat Blind in de jeugd eigenlijk bijna altijd deze rol heeft bekleed. (talent van het jaar is geweest op deze positie?! klopt dit?!). Positioneel staat Blind vaak op de juiste plek en voetballend sterk.

Blijf benieuwd in hoeverre hij een serieuze kandidaat zou zijn om deze positie te bekleden, met als positief punt dat hij van de lcv positie weg is. (met mogelijk nog negatievere gevolgen
HR
HR

skimovic
Vedette

Uit: Antwerpen-Wilrijk
Reg.: 23 juli 2002

transfer schreef:

(...)

haha ik zie in Blind zelf ook niet direct een CVM, maar van Anita werd ook altijd gezegd dat hij het niveau niet aankon (toen hij nog RB en LB speelde). Op het moment dat hij CVM ging spelen kwamen zijn kwaliteiten gelijk naar boven.

Nu heb ik het idee dat Blind in de jeugd eigenlijk bijna altijd deze rol heeft bekleed. (talent van het jaar is geweest op deze positie?! klopt dit?!). Positioneel staat Blind vaak op de juiste plek en voetballend sterk.

Blijf benieuwd in hoeverre hij een serieuze kandidaat zou zijn om deze positie te bekleden, met als positief punt dat hij van de lcv positie weg is. (met mogelijk nog negatievere gevolgen
HR
Wat maakt hem voetballend zo sterk dan? Dat hij een bal over 5 meter wel eens in kan spelen? ZOn voetballend wonder is het ook niet, verdedigend is hij zelfs gewoon slecht.

Ook, of zelfs juist op CVM moet je duels aangaan en winnen en ballen onderscheppen en zeer snel en accuraat herverdelen. Als de ploeg in de aanval is ben je als CVM soms bijna een verdediger, de positie overnemen van inschuivende CV's en klaar zijn voor de omschakeling.

Blind is gewoon niet geschikt, Frank blijft vertrouwen houden maar maakt hem zo indirect kapot, laat hem gewoon naar een Groningen vertrekken..
HR
HR

Bugno
Idool

Vak: 429
Reg.: 21 november 2002

blackmoon_ams schreef:

(...)

Spreek je vanavond wel weer.. met beter nieuws.. voorlopig komt alles nog uit
HR
Zwart Maantje, wat was nou het goede nieuws gisteravond? De (niet concrete) interesse in een een Barca-middenvelder/verdediger/aanvaller?
HR
HR

Schip ahoy
Icoon

Droomaankoop: Adam Maher
Reg.: 1 november 2008

Transferwindow loopt tot einde augustus toch?
HR
HR

Bergkamp fan
Basisspeler

Uit: Hilversum
Vak: 428
Droomaankoop: Rafael van der Vaart
Reg.: 9 januari 2002

Hij geeft weer eens niet thuis...
HR
HR

Roodwitte Olifant
Lid 2de elftal

Reg.: 17 december 2010

mas1977 schreef:

(...)

HR
In 2010/11 kwam Anita op de CVM positie tegen AZ, resultaat 4-0 en Anita werd gelijk uitgeroepen tot man van de wedstrijd. Dat was de week na een benauwde 0-0 in Eindhoven. De Boer was nog even eigenwijs (in Den Haag stond Anita weer eens back met een 3-2 nederlaag tot gevolg). De week daarna moest ie door omstandigheden nog een keer als rechtsback opdraven (met Blind, Ooijer en Oleguer achterin, mwuuhaaa).

Maar voor de rest was Anita toch echt vast op CVM. Kijk bijvoorbeeld de wedstrijd van de eeuw nog eens terug.

[Dit bericht is veranderd door Roodwitte Olifant (op 12 augustus 2012 10:04:57).]
HR
HR

Sjakie Meulemans
Regelmatige invaller

Reg.: 3 september 2005

Vandaag de afscheidswedstrijd van Theo Janssen en Vurnon Anita?
HR
HR

Jopie C. uit B. te A.
Idool

Droomaankoop: Vurnon Anita
Reg.: 9 december 2005

Poef altijd jammer om weer te lezen dat er eens in de zoveel tijd ouwe koeien uit de sloot moeten worden gehaald om mensen aan het verstand te brengen dat we hier met de katalysator mbt twee kampioenschappen te maken hebben.

Nogmaals: tot twee keer toe hoegenaamd iedere pot tijdens de inhaalraces vanuit CVM gespeeld. Hier en daar met onderbrekingen zoals Roodwitte Olifant ook terecht opmerkt mbt die verliespot in Den Haag. Bovendien is de score van Ajax met hem als CVM de laatste twee seizoenen iets van W28-G1-V0 (gecheckt bij @infostrada).

Dit zijn de keiharde kille cijfers obv waarvan, indien je om wat voor redenen dan ook de kwaliteit niet kan onderkennen van de kleine bikkel, je je achter je oren zou moeten krabben.

Het is duidelijk dat Ajax heeft zitten slapen mbt anticiperen op het contract Anita. Nu proberen ze nog wat te repareren maar ws is het al te laat. Laat dit een wijze les zijn voor in de toekomst!
HRHR

Deze topic is open en bestaat uit 80 pagina's: « 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62 63 64 65 66 67 68 69 70 71 72 73 74 75 76 77 78 79 80 »

Ga naar de vorige topic Ga naar de volgende topic

Ajax Forums » A - Ajax » Historie » Vurnon Anita [deel 4]

HR

Bookmark and Share

HR
clubgevoel
HR
HR

Man van de Wedstrijd

Kies de Man van de Wedstrijd

HR

Battle tegen deze posters

HR

Pool-klassement pagina

HR

VoVo-klassement pagina

HR

Favoriete opstellingen

HR

Ajax Chatbox

Ga nu naar de chatbox om met andere fans van gedachten te wisselen over de club!

HR

Ajax Poll

Had Ajax Vermeer naar Feyenoord moeten laten gaan?

Ja, hij verdient een transfer naar zijn keuze
Nee, allesbehalve Feyenoord
Geen mening

HR

VoVo

Van de Ajax-fans denkt 24,6% dat PEC Zwolle wint van PSV. Wat denk jij?

HR

Ideeënbus

We zijn op zoek naar jouw ideeën om Ajax Netwerk nog beter te maken.

HR

Pool

De posters op deze pagina hebben nog geen voorspellingen ingestuurd voor Ajax-Heracles Almelo.

HR

Oranje Netwerk

Ga nu kijken wat er op Oranje Netwerk te doen is!