Deze topic is open en bestaat uit 75 pagina's: « 1 ... 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 ... 75 »
Hendrix
Idool
Uit: Amsterdam
Vak: 427
Droomaankoop: -
Reg.: 9 december 2005
quote:Man, Anita was dé absolute baas op het veld toen. "Niet bepalend".
Fernando Redondo schreef:
(...)
Nee, dat vergeet ik niet simpelweg omdat hij toen niet bepalend was voor het elftal. Dit was hij het laatste half jaar.
Y0rn.
International
Vak: -
Reg.: 15 oktober 2009
quote:Het valt me wel altijd op dat alleen Ajacieden Anita op waarde schatten en dan vooral de kenners onder ons die technisch en tactisch goed voetbal willen zien.
Hendrix schreef:
(...)
Man, Anita was dé absolute baas op het veld toen. "Niet bepalend".
Quattroporte
Legende
Vak: Geen Seizoen Club Card
Reg.: 26 april 2002
quote:Wie hier schat hem voetballend niet op waarde ?
Y0rn. schreef:
(...)
Het valt me wel altijd op dat alleen Ajacieden Anita op waarde schatten en dan vooral de kenners onder ons die technisch en tactisch goed voetbal willen zien.
Helaas lopen er altijd weer wat tussen die het niet zien.
champy95
Legende
Uit: Brussel
Droomaankoop: Rafael van der Vaart
Reg.: 26 oktober 2002
quote:Een nederlaag voor PSV, en een directe overgang van janssen naar Vitesse, zouden mij blij maken.
blackmoon_ams schreef:
(...)
Spreek je vanavond wel weer.. met beter nieuws.. voorlopig komt alles nog uit
JC-14
Internationale topspeler
Droomaankoop: Lionel Messi
Reg.: 25 september 2009
quote:Hij wordt er inderdaad rijkelijk voor beloond. Maar het is dus niet zo dat "de liefde van één kant komt".
Fernando Redondo schreef:
(...)
Kom op zeg. Hier wordt hij ook rijkelijk voor beloond.
De eerste jaren had hij ook weinig te zoeken op het middenveld. Hij mocht blij zijn als hij speelde. Nu heeft hij een half jaar goed gepresteerd en heeft hij dan direct gelijk?
Mag ik erop wijzen dat bv Vertonghen ook een tijdje linksback heeft gestaan. Idem dito met de huidige trainer De Boer. Een echt supertalent breekt door op zijn natuurlijke positie. Anita heeft het met een omweg gedaan. Simpelweg omdat hij jaren terug nog niet klaar was om centrale verdediger te spelen.
Je kunt het toch ook omdraaien. Hij moet nu eindelijk een jaar doortrekken en dan mag hij wat meer "smoel" hebben.
Stefan Pettersson
Geselecteerd voor Oranje
Uit: Paramaribo
Vak: 129
Reg.: 14 mei 2003
quote:Tuurlijk komt Anita het beste op het middenveld tot zijn recht, maar soms moet je nou eenmaal jezelf opofferen in het belang van het team. Om daarom nou krokodillentranen te huilen, omdat Anita zo zou worden ondergewaardeerd vind ik echt schromelijk overdreven.
JC-14 schreef:
(...)
Hij wordt er inderdaad rijkelijk voor beloond. Maar het is dus niet zo dat "de liefde van één kant komt".
Onder Van Basten vond ik Anita ook al goed op het middenveld. Het eerste half jaar on De Boer was hij zeer belangrijk op het middenveld, vandaar ook dat velen hier het onbegrijpelijk (en dat is een understatement) vonden dat hij weer op linksback kwam.
En een echt supertalent breekt door op zijn natuurlijke positie? Zoals Bergkamp bedoel je...? Of Messi...? Niet dat ik wil zeggen dat Anita een supertalent is maar hij heeft altijd al beter gepresteerd op het middenveld dan in de verdediging. Dat ligt namelijk veel beter bij zijn kwaliteiten.
mzo
Legende
Uit: Den Haag
Droomaankoop: Johnny Heitinga
Reg.: 20 augustus 2000
quote:Als LB ja
Roodwitte Olifant schreef:
(...)
Je vergeet het seizoen 2010/11.
CalvinZ
Veelbelovend talent
Uit: Dordrecht
Reg.: 9 december 2009
quote:Nou, dat is 1.
champy95 schreef:
(...)
Een nederlaag voor PSV, en een directe overgang van janssen naar Vitesse, zouden mij blij maken.
geDaante
International
Reg.: 17 november 2005
quote:Wou je zeggen dat Anita zich niet heeft opgeofferd? Ik heb hem nooit horen klagen, altijd speelde hij braaf zijn potjes als linksback.
Stefan Pettersson schreef:
(...)
Tuurlijk komt Anita het beste op het middenveld tot zijn recht, maar soms moet je nou eenmaal jezelf opofferen in het belang van het team. Om daarom nou krokodillentranen te huilen, omdat Anita zo zou worden ondergewaardeerd vind ik echt schromelijk overdreven.
Ik word op mijn werk zo vaak op projecten ingezet waar ik weinig zin in heb of waarvan ik denk dat daar mijn kwaliteiten niet het beste tot z'n recht komen, maar in het belang van het bedrijf doe ik dat. Ik krijg daar behoorlijk voor betaald (ook in mijn ogen niet genoeg, maar dat terzijde), maar als het met het bedrijf goed gaat, dan gaat het met mij ook goed.
Ik blijf er bij dat voetballers te veel als troetelbeertjes worden behandeld. Zeer irritant. Vwb Anita: als hij nou echt jarenlang bepalend was (a la Vertonghen) of clubs als United, Bayern of Barca voorbij kwamen had ik het een ander verhaal gevonden. Nu speelt hij 1.5 seizoen beresterk en wil hij zijn contract verbreken om naar Newcastle te gaan, waar hij waarschijnlijk linksback wordt gezet....kom op zeg!
Roodwitte Olifant
Veelbelovend talent
Reg.: 17 december 2010
quote:Tijdens de inhaalrace toch echt vooral op het middenveld.
mzo schreef:
(...)
Als LB ja
wd
Vedette
Uit: -
Vak: 426
Droomaankoop: Adam Maher
Reg.: 4 december 2001
quote:Lekker geheugen. Tweede seizoenshelft als CVM.
mzo schreef:
(...)
Als LB ja
afcavooraltijd
Geselecteerd voor Oranje
Reg.: 19 juli 2011
markieee
Geselecteerd voor Oranje
Vak: 424
Reg.: 27 mei 2005
quote:Toen stond Anita 2e seizoenshelft ook vooral cvm hoor... Vervolgens is De Boer z'n hele middenveld weer gaan omgooien, om Janssen in te passen, waardoor Anita weer het elftal rondgeslingerd werd.
afcavooraltijd schreef:
Hij heeft het over het seizoen 2010/2011, niet over 2011/2012 vorig seizoen.
Marcelo Bielsa
Icoon
Uit: Oostvoorne
Droomaankoop: Iker Muniain
Reg.: 14 maart 2003
afcavooraltijd
Geselecteerd voor Oranje
quote:Nogmaals, hij heeft het over seizoen 2010/2011!!!!!!
markieee schreef:
(...)
Toen stond Anita 2e seizoenshelft ook vooral cvm hoor... Vervolgens is De Boer z'n hele middenveld weer gaan omgooien, om Janssen in te passen, waardoor Anita weer het elftal rondgeslingerd werd.
mas1977
Talent
Reg.: 25 april 2012
quote:Toen speelde Anita tweede seizoenshelft idd als cvm en deed het daar geweldig. In de zomer kwam Janssen en raakte hij zijn plek weer kwijt.
afcavooraltijd schreef:
(...)
Nogmaals, hij heeft het over seizoen 2010/2011!!!!!!
Toen speelde Janssen gewoon bij Twente
afcavooraltijd
Geselecteerd voor Oranje
quote:Oke ik snap hem. Met vervolgens...... bedoelt hij het seizoen wat erna kwam, en niet het seizoen 2010/2011.
mas1977 schreef:
(...)
Toen speelde Anita tweede seizoenshelft idd als cvm en deed het daar geweldig. In de zomer kwam Janssen en raakte hij zijn plek weer kwijt.
transfer
Regelmatige invaller
Droomaankoop: Zlatan Ibrahimovic
Reg.: 30 mei 2005
quote:haha ik zie in Blind zelf ook niet direct een CVM, maar van Anita werd ook altijd gezegd dat hij het niveau niet aankon (toen hij nog RB en LB speelde). Op het moment dat hij CVM ging spelen kwamen zijn kwaliteiten gelijk naar boven.
raptor1979 schreef:
(...)
Stel voor dat Ajax in de aanval is en de LCV doorschuift zoals Vertonghen vorig seizoen geregeld deed. Er moet iemand achter blijven voor het geval Ajax de bal verliest zodat diegene onmiddelijk de aanvaller van de tegenstander die men in de counter zal willen aanspelen kan worden geneutraliseerd. Die persoon dient dus te kunnen doorzien wie die aanvaller zal worden, zich zo positioneren dat hij er snel bij kan zijn en hij moet diegene bij de kloten kunnen grijpen als voetballend de aanval niet kan worden afgeslagen.
die speler moet zichzelf dus defensief sterk positioneren, snel zijn en er fel bovenop zitten.
Omschrijf nu de sterke en zwakke punten van Blind eens.
skimovic
Internationale topspeler
Reg.: 23 juli 2002
quote:Wat maakt hem voetballend zo sterk dan? Dat hij een bal over 5 meter wel eens in kan spelen? ZOn voetballend wonder is het ook niet, verdedigend is hij zelfs gewoon slecht.
transfer schreef:
(...)
haha ik zie in Blind zelf ook niet direct een CVM, maar van Anita werd ook altijd gezegd dat hij het niveau niet aankon (toen hij nog RB en LB speelde). Op het moment dat hij CVM ging spelen kwamen zijn kwaliteiten gelijk naar boven.
Nu heb ik het idee dat Blind in de jeugd eigenlijk bijna altijd deze rol heeft bekleed. (talent van het jaar is geweest op deze positie?! klopt dit?!). Positioneel staat Blind vaak op de juiste plek en voetballend sterk.
Blijf benieuwd in hoeverre hij een serieuze kandidaat zou zijn om deze positie te bekleden, met als positief punt dat hij van de lcv positie weg is. (met mogelijk nog negatievere gevolgen
Bugno
Vedette
Vak: 429
Reg.: 21 november 2002
quote:Zwart Maantje, wat was nou het goede nieuws gisteravond? De (niet concrete) interesse in een een Barca-middenvelder/verdediger/aanvaller?
blackmoon_ams schreef:
(...)
Spreek je vanavond wel weer.. met beter nieuws.. voorlopig komt alles nog uit
Schip ahoy
Idool
Droomaankoop: Adam Maher
Reg.: 1 november 2008
Bergkamp fan
Basisspeler
Uit: Hilversum
Vak: 428
Droomaankoop: Rafael van der Vaart
Reg.: 9 januari 2002
Roodwitte Olifant
Veelbelovend talent
Reg.: 17 december 2010
quote:In 2010/11 kwam Anita op de CVM positie tegen AZ, resultaat 4-0 en Anita werd gelijk uitgeroepen tot man van de wedstrijd. Dat was de week na een benauwde 0-0 in Eindhoven. De Boer was nog even eigenwijs (in Den Haag stond Anita weer eens back met een 3-2 nederlaag tot gevolg). De week daarna moest ie door omstandigheden nog een keer als rechtsback opdraven (met Blind, Ooijer en Oleguer achterin, mwuuhaaa).
mas1977 schreef:
(...)
Toen speelde Anita tweede seizoenshelft idd als cvm en deed het daar geweldig. In de zomer kwam Janssen en raakte hij zijn plek weer kwijt.
Sjakie Meulemans
Regelmatige invaller
Reg.: 3 september 2005
Jopie C. uit B. te A.
Idool
Droomaankoop: Vurnon Anita
Reg.: 9 december 2005
Deze topic is open en bestaat uit 75 pagina's: « 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62 63 64 65 66 67 68 69 70 71 72 73 74 75 »
Ajax Forums » A - Ajax » Historie » Vurnon Anita [deel 4]

Ga nu naar de chatbox om met andere fans van gedachten te wisselen over de club!
Wat vind jij van het nieuwe uitshirt (foto's)?
Van de Ajax-fans denkt 68,4% dat Go Ahead Eagles wint van FC Volendam. Wat denk jij?
We zijn op zoek naar jouw ideeën om Ajax Netwerk nog beter te maken.