Ajax Netwerk
vrijdag 31 oktober 2014 - 13:51                      favorieten | nieuwsbrief | RSS RSS
Ga naar de vorige topic Ga naar de volgende topic

Ajax Forums » Historie » Vurnon Anita [deel 4]

HR

Deze topic is open en bestaat uit 80 pagina's: « 1 ... 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 ... 80 »

HR

Hendrix
Icoon

Vak: 129
Droomaankoop: -
Reg.: 9 december 2005

quote:HR
Klasbakken schreef:

Ajax heleft natuurlijk gi-gan-tisch liggen snurken. Ze hadden Vurnon na zijn topseizoen 2010/2011 al moeten belonen met een sterk verbeterd contract. Er gebeurde helemaal niets. En dan zelfs na zijn (opnieuw) zeer sterke afgelopen seizoen zijn er ook geen kleine belletjes afgegaan bij de beleidsbepalers... Wat een schande toch dat je deze absolute klasbak wellicht gaat verliezen aan Newcastle. Ajax slaat hier echt weer een dik pleefiguur. Niet voor het eerst trouwens. Hoop dat er met de komst van Overmars wat eerder actie wordt ondernomen bij het langer vastleggen van je key-players.
HR
100% mee eens. Lachwekkend.
HR
HR

Bruine ster
Internationale topspeler

Uit: Maarssen
Vak: 123
Droomaankoop: Carlos Fierro
Reg.: 10 juli 2008

8 miljoen voor een werkertje die nogal afhankelijk was van de magiër Vertonghen. Inpakken en wegwezen..
HR
HR

DarkChild
Moderator

Vak: -
Droomaankoop: Johnny Heitinga
Reg.: 27 juni 2002

Hendrix schreef:

(...)

Tioté speelt daar verdedigende middenvelder en was een van de beste spelers van de PL vorig seizoen. Die gaat Pardew echt niet laten banken ten koste van een jonge nieuwkomer uit een kleinere competitie.

De LB positie is daar echter zwak bezet en Pardew heeft al aangegeven dat Anita aantrekkelijk is vanwege zijn "multifunctionaliteit". Één en één is twee dus, lijkt me.
HR
Dat kan, maar Debuchy was de andere kandidaat als de media het correct hebben, en dat is toch echt een rechtsback.

Met Anita erbij zijn hun beste middenvelders Tiote, Cabaye en Anita voor twee posities. Niet overdreven veel voor een zware en lange competitie
HR
HR

wd
Vedette

Uit: -
Vak: 426
Droomaankoop: Vurnon Anita
Reg.: 4 december 2001

raptor1979 schreef:

Maar als ik het goed begrijp is het scenario nu dat Anita vertrekt omdat hij te lang niet op zijn favoriete positie als VCM speelde maar noodgedwongen LB stond en nu Frank eindelijk het licht ziet en hem daar een heel seizoen wil zien spelen hij daarom nu naar Newcastle gaat om daar LB te gaan spelen voor slechts iets meer geld want Ajax wilde hem ook al opwaarderen.

Wat klopt er niet aan dit verhaal...
HR
Langste zin ooit?

Wat zou het een drama zijn als hij weg gaat.
HR
HR

Kenneth Vermeer
Talent

Uit: Amsterdam
Vak: 126
Reg.: 14 mei 2003

Niemand wil na twee opvolgende kampioenschappen tot het team behoren dat het jaar daarna aanzienlijk slechter presteert en daar begint het op deze manier toch wel op te lijken. HR
Ook Newcastle kan hetzelfde overkomen. Hebben een topjaar gehad na de promotie, maar die club is gewoon een middenmoter. Meer niet. Anita kiest gewoon voor het geld: met een goede vervanger van Vertonghen (Viergever) doet Ajax gewoon weer mee om het kampioenschap. Mits de Jong in de spits staat, want ik kan me best voorstellen dat hij het niet ziet zitten om met hem een heel jaar op het middenveld te spelen. En bij Ajax staat hij zeker op zijn favoriete positie, verwacht dat hij bij Newcastle door het hele team zal zwerven. Hij moet gewoon nog een jaar blijven en zich laten zien in de CL, dan komen de echte topclubs vanzelf.
HR
HR

Quattroporte Rode kaart: waarschuwing
Legende

Vak: 122
Reg.: 26 april 2002

Kluivert_beste_9_ooit schreef:

(...)

Veel erger kan ik me ook niet indenken.
Begrijp Anita trouwens wel. Om nou een heel seizoen met Janssen en De Jong voor hem te spelen, tsja...
Verder is hij bij Ajax de afgelopen jaren behoorlijk misbruikt op andere posities.
Succes Vurnon bij Newcastle.
HR
Ten eerste speelt hij natuurlijk niet met Theo EN Siem voor zich. In beginsel speelt hij vooral met Eriksen voor zich, en daarnaast Siem of Schöne (of Serero). Los van het feit dat Theo weggaat. En jij vindt dat hij voor het betere voetbal dan maar naar NUFC moet gaan ??
HR
HR

Jerry
Idool

Vak: Geen Seizoen Club Card
Droomaankoop: Wesley Sneijder
Reg.: 13 november 2002

Vergis je niet dat anita 8 jaar bij het eerste zit, de koek is bij hem gewoon op,
dit gaat niet om het lot van Nederlandse clubs.
Verthongen 5 jaar en anita 8 jaar bij Ajax en ik denk suarez ook 5?
Je moet gewoon een team creeeren met mensen die allemaal pieken in het 3e 4e en 5e jaar. Dat kan alleen als je stopt met miskopen en de beste talenten lang vast legt.
Na galasek kan ik me geen enkele goede VM herrineren, dit gaat weer pijn en moeite kosten voor Ajax.
HR
HR

Kluivert_beste_9_ooit Rode kaart: waarschuwing
Vedette

Uit: Antwerpen-Borgerhout
Droomaankoop: Clarence Seedorf
Reg.: 28 november 2010

Quattroporte schreef:

(...)

Ten eerste speelt hij natuurlijk niet met Theo EN Siem voor zich. In beginsel speelt hij vooral met Eriksen voor zich, en daarnaast Siem of Schöne (of Serero). Los van het feit dat Theo weggaat. En jij vindt dat hij voor het betere voetbal dan maar naar NUFC moet gaan ??
HR
Ik begrijp Anita wel dat hij een andere uitdaging wil aangaan. Zo netjes is Ajax vaak niet geweest betreft Anita en zijn posities.
Of hij voor het betere voetbal naar Newcastle moet gaan? Niet zo zeer, maar ik begrijp Anita wel. Meer is het allemaal niet.
HR
HR

Rasmussen
Idool

Reg.: 25 augustus 2005

Als je een louter financiële afweging maakt, lijkt de verkoop van Anita overbodig. Je haalt dit jaar 15,6 mio binnen met de CL, hetgeen in volgende jaren alleen maar meer zal worden (als je als enige kwalificeert). Mochten er zich 2 clubs kwalificeren, dan nog heb je op zeker 10 mio in de kas erbij. Vanuit dat oogpunt zou een verkoop totaal overbodig zijn. Het is alleen de vraag of dit team wel bij de eerste 2 kan eindigen... Als het verschil met Anita CL zou zijn en zonder niet, dan zou ik hem zeker houden. Helaas is dit niet zo eenvoudig te bepalen, maar als hij in dezelfde mate als vorig jaar de verbindingsspeler wordt, dan kun je hem eigenlijk niet wegdoen vanuit zowel een sportief als financieel oogpunt.
HR
HR

Antario
Bankzitter

Reg.: 28 augustus 2011

Kluivert_beste_9_ooit schreef:

(...)

Ik begrijp Anita wel dat hij een andere uitdaging wil aangaan. Zo netjes is Ajax vaak niet geweest betreft Anita en zijn posities.
Of hij voor het betere voetbal naar Newcastle moet gaan? Niet zo zeer, maar ik begrijp Anita wel. Meer is het allemaal niet.
HR
Als de positiewisselingen zo'n groot bezwaar zijn voor Anita, waarom zou je dan voor een transfer kiezen waarbij je hetzelfde zal overkomen, juist op het moment dat je een vaste positie hebt bemachtigd. Dat is tegenstrijdig.
HR
HR

raptor1979
Vedette

Uit: den haag
Droomaankoop: Rafael van der Vaart
Reg.: 2 augustus 2010

wd schreef:

(...)

Langste zin ooit?

Wat zou het een drama zijn als hij weg gaat.
HR
Ja dat was het punt om de belachelijkheid van de situatie te benadrukken. :B
HR
HR

DarkChild
Moderator

Rasmussen schreef:

Als je een louter financiële afweging maakt, lijkt de verkoop van Anita overbodig. Je haalt dit jaar 15,6 mio binnen met de CL, hetgeen in volgende jaren alleen maar meer zal worden (als je als enige kwalificeert). Mochten er zich 2 clubs kwalificeren, dan nog heb je op zeker 10 mio in de kas erbij. Vanuit dat oogpunt zou een verkoop totaal overbodig zijn. Het is alleen de vraag of dit team wel bij de eerste 2 kan eindigen... Als het verschil met Anita CL zou zijn en zonder niet, dan zou ik hem zeker houden. Helaas is dit niet zo eenvoudig te bepalen, maar als hij in dezelfde mate als vorig jaar de verbindingsspeler wordt, dan kun je hem eigenlijk niet wegdoen vanuit zowel een sportief als financieel oogpunt.
HR
Als Anita weg wil en het geboden bedrag komt overeens met wat Ajax wil ontvangen dan gaat hij gewoon, dat geldt voor iedere speler.

Een Nederlandse club is echt niet in de positie om een speler zonder meer aan zijn contract te houden
HR
HR

Hendrix
Icoon

DarkChild schreef:

(...)

Dat kan, maar Debuchy was de andere kandidaat als de media het correct hebben, en dat is toch echt een rechtsback.

Met Anita erbij zijn hun beste middenvelders Tiote, Cabaye en Anita voor twee posities. Niet overdreven veel voor een zware en lange competitie
HR
Cabaye is Frans international die al sluimende interesse van Barcelona heeft gewekt. Zelfde verhaal als Tioté dus.
HRHR
HR

DarkChild
Moderator

Hendrix schreef:

(...)

Cabaye is Frans international die al sluimende interesse van Barcelona heeft gewekt. Zelfde verhaal als Tioté dus.
HR
Nog steeds 3 man voor 2 plekken. En nogmaals: geef me een link waarin Pardew zegt dat Anita voor de backpositie wordt gehaald en ik ben om
HR
HR

Hendrix
Icoon

DarkChild schreef:

(...)

Als Anita weg wil en het geboden bedrag komt overeens met wat Ajax wil ontvangen dan gaat hij gewoon, dat geldt voor iedere speler.

Een Nederlandse club is echt niet in de positie om een speler zonder meer aan zijn contract te houden
HR
Dat ligt er maar net aan welke club interesse toont voor de speler in kwestie en hoe die club zich zowel financieel als sportief tot de verkopende club verhoudt.

In dit geval kan dat dus zeker wel.

DarkChild schreef:

(...)

Nog steeds 3 man voor 2 plekken. En nogmaals: geef me een link waarin Pardew zegt dat Anita voor de backpositie wordt gehaald en ik ben om
HR

Newcastle United boss Alan Pardew is thought to be an admirer of Anita's versatility, with the wide man able to play in either defence or midfield.HR
[Dit bericht is veranderd door Hendrix (op 11 augustus 2012 14:01:40).]
HR
HR

DarkChild
Moderator

Hendrix schreef:

(...)
HR
Newcastle United boss Alan Pardew is thought to be

Dit hoef ik toch niet te gaan vertalen voor je?

Dat is niks anders dan 'invullen voor een ander', wat we hier ook doen.

Van Anita wordt gedacht dat hij stom is om linksback te gaan spelen bij een magere club als Newcastle

Dat ligt er maar net aan welke club interesse toont voor de speler in kwestie en hoe die club zich zowel financieel als sportief tot de verkopende club verhoudt.

In dit geval kan dat dus zeker wel.HR
Klinkt leuk, maar werkt echt niet zo in Nederland. Als er betaald wordt wat er wordt gevraagd is hij weg. Of heb je voorbeelden van clubs waar een speler naar toe wil én die 100% de vraagprijs wilden betalen en werden weggestuurd bij Ajax?

[Dit bericht is veranderd door DarkChild (op 11 augustus 2012 14:08:43).]
HR
HR

skimovic
Vedette

Uit: Antwerpen-Wilrijk
Reg.: 23 juli 2002

Zo moeilijk is het toch niet, bod afwijzen, tegenbod doen van 25miljoen. Wat zij niet betalen en dan gaat het gewoon lekker niet door. Onder de 15-20 miljoen moet dit gewoon niet bespreekbaar zijn.

Pak die band van siem af en geef die aan Anita, spreek uit hoe belangrijk is en maak hem een van de best verdienende spelers aangezien hij ook een van de belangrijkste is.

Het probleem is dat Frank een Siem de jong helemaal bovenin de pikorde zet en een Blind 8 ton per jaar pakt. Iemand die echt belangrijk is in de as zoals Anita werd misbruikt als back en krijgt veel te weinig waardering en word als vanzelfsprekend gezien.

[Dit bericht is veranderd door skimovic (op 11 augustus 2012 14:09:23).]
HR
HR

Suavimani
Icoon

Uit: Nijmegen
Vak: 408
Droomaankoop: Rafael van der Vaart
Reg.: 24 november 2003

Gewoon inzetten op 15 miljoen. Als een club DAT wil betalen, dan is hij inderdaad onhoudbaar.
HR
HR

Hendrix
Icoon

DarkChild schreef:

Newcastle United boss Alan Pardew is thought to be

Dit hoef ik toch niet te gaan vertalen voor je?

Dat is niks anders dan 'invullen voor een ander', wat we hier ook doen.

Van Anita wordt gedacht dat hij stom is om linksback te gaan spelen bij een magere club als Newcastle
HR
Klopt. Doet niets af aan het feit dat op de VM posities bij Newcastle spelers staan die Pardew zo ongeveer als eerste op zijn wedstrijdformulier zet, waarbij je nog de aantekening kunt maken dat Cabaye meer een klassieke box-to-box speler is zoals ze dat in Engeland graag zien, en je je dus kunt afvragen of Anita überhaupt voor die positie in aanmerking komt. Én Pardew tevens op zoek is naar versterking voor de linksback.

Klinkt leuk, maar werkt echt niet zo in Nederland. Als er betaald wordt wat er wordt gevraagd is hij weg. Of heb je voorbeelden van clubs waar een speler naar toe wil én die 100% de vraagprijs wilden betalen en werden weggestuurd bij Ajax?HR
Dat veel clubs op die manier handelen is natuurlijk geen bewijs dat het niet anders kan.

It always seems impossible until it's done.
HR
HR

Antario
Bankzitter

Reg.: 28 augustus 2011

Suavimani schreef:

Gewoon inzetten op 15 miljoen. Als een club DAT wil betalen, dan is hij inderdaad onhoudbaar.
HR
Inderdaad, dat doet AZ ook met Maher, 10 a 12 miljoen anders wordt hij aan zijn contract gehouden.

Mischien kunnen we vragen of Newcastle gelijk even wil onderhandelen met AZ, onze prijs voor Anita is Maher + Viergever :B

[Dit bericht is veranderd door Antario (op 11 augustus 2012 14:35:48).]
HR
HR

geDaante
Idool

Reg.: 17 november 2005

Bruine ster schreef:

8 miljoen voor een werkertje die nogal afhankelijk was van de magiër Vertonghen. Inpakken en wegwezen..
HR
Haha, meeste grappige post die ik in tijden gelezen heb. De een zwaar onderschatten en tekort doen, en de ander overschatten. Knap!
HR
HR

spelbos
Legende

Reg.: 1 juli 2006

geDaante schreef:

(...)

Haha, meeste grappige post die ik in tijden gelezen heb. De een zwaar onderschatten en tekort doen, en de ander overschatten. Knap!
HR
Inderdaad, hoe durft hij Vertonghen zo te onderschatten. ;B
HR
HR

Le Berry
Icoon

Reg.: 3 januari 2009

Mijn suggestie zou zijn, informeren naar Maher en zijn vraagprijs en dan pas een beslissing nemen over Anita. In mijn beleving is Maher namelijk de man om Anita op te volgen. En in dit stadium moet je wel een directe vervanger klaar hebben staan. Aan de andere kant, gaat Newcastle richting de 10 milj en wil Anita perse weg en absoluut niet verlengen, kan kun je bijna niet anders

Maar zie zowieso veel liever een echte voetballer met wat meer creativiteit op die positie. In mijn beleving kan Maher op die positie spelen zoals Xavi dat ook kan. Alleen kiest men daar ook liever voor een speler die 'in dienst van' het team speelt. Bovendien vind ik Aissati een goed voorbeeld. Die heeft daar ook heel erg goed gespeeld

Maher zit volgens berichten nog wel aan een contract waarbij hij, zeker in vergelijking met ploeggenoten, erg weinig verdient. En kun je daar dan wel de hoofdprijs voor verlangen? Mischien zit daar een opening? Ik zou het iig een fantastische aankoop vinden. Maar wel tegen een normale prijs. Je hebt iig wel wat meet mogelijkheden mocht Anita voor de hoofdprijs vertrekken
HR
HR

spelbos
Legende

Reg.: 1 juli 2006

Le Berry schreef:

Mijn suggestie zou zijn, informeren naar Maher en zijn vraagprijs en dan pas een beslissing nemen over Anita. HR
Volgens mij weet Ajax allang wat Maher moet kosten, waardoor ze ook niet achter hem aan zitten.
HR
HR

Sjakie Meulemans
Regelmatige invaller

Reg.: 3 september 2005

In de Engelse pers wordt Vurnon Anita gezien als een linksback, die eventueel ook op het middenveld kan spelen. Martin Jol noemde hem een paar jaar geleden de nieuwe Philipp Lahm. Ik gun Vurnon Anita een mooie transfer voor 10 miljoen euro. Mijn verwachting is dat Lasse Schöne hem prima kan vervangen.

[Dit bericht is veranderd door Sjakie Meulemans (op 11 augustus 2012 15:37:09).]
HRHR

Deze topic is open en bestaat uit 80 pagina's: « 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62 63 64 65 66 67 68 69 70 71 72 73 74 75 76 77 78 79 80 »

Ga naar de vorige topic Ga naar de volgende topic

Ajax Forums » A - Ajax » Historie » Vurnon Anita [deel 4]

HR

Bookmark and Share

HR
clubgevoel
HR
HR

Man van de Wedstrijd

Kies de Man van de Wedstrijd

HR

Battle tegen deze posters

HR

Pool-klassement pagina

HR

VoVo-klassement pagina

HR

Favoriete opstellingen

HR

Ajax Chatbox

Ga nu naar de chatbox om met andere fans van gedachten te wisselen over de club!

HR

Ajax Poll

Moet Ajax proberen het contract van Moisander te verlengen?

Ja
Nee
Geen mening

HR

VoVo

Van de Ajax-fans denkt 84,8% dat Go Ahead Eagles wint van Heracles Almelo. Wat denk jij?

HR

Ideeënbus

We zijn op zoek naar jouw ideeën om Ajax Netwerk nog beter te maken.

HR

Pool

De posters op deze pagina verwachten van Ajax-FC Dordrecht:

HR

Oranje Netwerk

Ga nu kijken wat er op Oranje Netwerk te doen is!