Ajax Netwerk
dinsdag 29 juli 2014 - 04:35                      favorieten | nieuwsbrief | RSS RSS
Ga naar de vorige topic Ga naar de volgende topic

Ajax Forums » Historie » Vurnon Anita [deel 4]

HR

Deze topic is open en bestaat uit 80 pagina's: « 1 2 3 4 5 6 7 ... 80 »

HR

champy95
Legende

Uit: Brussel
Vak: Geen Seizoen Club Card
Droomaankoop: Tonny Vilhena
Reg.: 26 oktober 2002

quote:HR
DarkChild schreef:

(...)

Ik weet de inkomstentarieven in Engeland niet, maar ik denk dat er wel een verschil tussen 3 miljoen bruto hier en 3 miljoen bruto daar is. Dus dat je begroting nóg meer moet stijgen EN je moet het ook aan de juiste spelers geven.
Nu heeft iedereen het over de waarde van Anita, maar als er vorig jaar een club had doorgezet had hij zomaar verkocht kunnen worden nadat hij bij ons gedegradeerd was tot back. Het geld goed uitgeven is dus nog een hele kunst ;)

Maar ik ben zeker benieuwd of de jeugdopleiding Ajax zo sterk gaat maken dat structurele overwintering in de CL tot de mogelijkheden behoort. En binnen wat voor tijdsbestek.

Terug naar Anita: we weten niet of hij zich ondergewaardeerd voelt en we weten niet hoe spelers aankijken tegen Newcastle United. Wij kunnen, als Ajax supporters mind you, het een vreemde club vinden waar wij Ajax nooit voor zouden verruilen, maar misschien leeft dat bij spelers helemaal niet.
HR
Dat is waar. Oplossingen zoeken. Daarvoor krijgen die financiele en commerciele bigshots ook veel uitbetaald (vaak onterecht).

ZIe hier een lijstje:

POSITIE CLUB INKOMSTEN (in milj. euro)

1. Real Madrid CF 438,6
2. FC Barcelona 398,1
3. Manchester United 349,8
4. Bayern München 323
5. Arsenal 274,1
6. Chelsea 255,9
7. AC Milan 235,8
8. Liverpool 225,3
9. Internazionale 244,8
10. Juventus 205
11. Manchester City 152,8
12. Tottenham Hotspue146,3
13. Hamburger SV 146,2
14. Olympique Lyonnais 146,1
15. Marseille 141,1
16. Schalke 04 139,8
17. Atlético de Madrid 124,5
18. AS Roma 122,7
19. VfB Stuttgart 114,8
20. Aston Villa 109,4

We zitten niet ver van de Europese subtop (plekken 11-25).

De verschillen zitten em voornamelijk in de tv-gelden.
HR
HR

DarkChild
Moderator

Vak: -
Droomaankoop: Johnny Heitinga
Reg.: 27 juni 2002

champy95 schreef:

(...)

Dat is waar. Oplossingen zoeken. Daarvoor krijgen die financiele en commerciele bigshots ook veel uitbetaald (vaak onterecht).

ZIe hier een lijstje:

POSITIE CLUB INKOMSTEN (in milj. euro)

1. Real Madrid CF 438,6
2. FC Barcelona 398,1
3. Manchester United 349,8
4. Bayern München 323
5. Arsenal 274,1
6. Chelsea 255,9
7. AC Milan 235,8
8. Liverpool 225,3
9. Internazionale 244,8
10. Juventus 205
11. Manchester City 152,8
12. Tottenham Hotspue146,3
13. Hamburger SV 146,2
14. Olympique Lyonnais 146,1
15. Marseille 141,1
16. Schalke 04 139,8
17. Atlético de Madrid 124,5
18. AS Roma 122,7
19. VfB Stuttgart 114,8
20. Aston Villa 109,4

We zitten niet ver van de Europese subtop (plekken 11-25).

De verschillen zitten em voornamelijk in de tv-gelden.
HR
Die verschillen zijn wel groot hoor, je hebt niet zomaar 40 miljoen structureel erbij, laten we eerlijk zijn (en dan heb je nog 'maar' de begroting van Aston Villa)

Daar is de revolutie ook niet voor bedoeld denk ik, het gaat om kwaliteit en opleiding, dáárom moeten spelers bij Ajax willen spelen en blijven, niet voor de centjes.

Iets unieks aanbieden als grootste aantrekkingskracht
HR
HR

champy95
Legende

DarkChild schreef:

(...)

Die verschillen zijn wel groot hoor, je hebt niet zomaar 40 miljoen structureel erbij, laten we eerlijk zijn (en dan heb je nog 'maar' de begroting van Aston Villa)

Daar is de revolutie ook niet voor bedoeld denk ik, het gaat om kwaliteit en opleiding, dáárom moeten spelers bij Ajax willen spelen en blijven, niet voor de centjes.

Iets unieks aanbieden als grootste aantrekkingskracht
HR
Dat is een mooie gedachte, maar de aantrekkingskracht is voor de meeste zelf opgeleide spelers ( vb 10 jaar opleiding + 5 jaar in het eerste) wel snel afgelopen hoor.

De revolutie gaat uiteraard om kwaliteit, en opleiding en het doel is ook om het gat met de Europese top te dichten. Geld kan alleen maar helpen in dat proces.
Ik geloof dat het verschil van 50-60 miljoen per jaar gedicht kan worden, met de juiste commerciele knobbels in het bestuur.
De vragen zijn echter 'hoe? en hoelang zou dat duren?'.
HR
HR

Vaart erin
Vedette

Uit: Amsterdam
Vak: 422
Droomaankoop: Rafael van der Vaart
Reg.: 8 februari 2009

We hebben bijvoorbeeld nu al een omzet van bijna 100 miljoen, vorig jaar plek 26 in Europa. Ik denk dat je de mogelijkheden tot groei wel enigszins onderschat, zowel sportief en succes. Ajax heeft met belabberd bestuur de huidige positie bereikt, moet je nagaan waar Ajax kan reiken met een competent en ambitieus bestuur en de reorganisatie van de commerciele activiteiten, jeugdopleiding en hopelijk ook scouting. Mijn vertrouwen in Cruijff is daarin dermate groot dat ik structurele overwintering in de CL zie als iets wat binnen nu en 6 jaar toch wel bereikt gaat worden. Dat durf ik wel te stellen als je kijkt hoe dichtbij we de laatste jaren al zijn geweest! En dat met een selectie met erg veel zwakke plekken en een hoop blessures. Met een beetje gunstige loting en 1 a 2 versterkingen kan het zelfs dit jaar niet gebeuren, maar het hoeft niet en is niet nodig. Ajax staat er binnen een paar jaar in ieder geval erg goed voor en het fundament voor een mooie toekomst wordt gelegd. De selectie zal de komende jaren misschien niet al te imponerend zijn, maar de organisatie zal staan en dat is het belangrijkste. Op het plukken van de vruchten moeten we misschien nog wel 10 jaar wachten. Gaat dat met een kampioenschap om het jaar gepaard dan is dat zeker geen straf. Tot die tijd geniet ik van de Anitaatjes, Fischers, Eriksens en Boilesens van de wereld.
HR
HR

champy95
Legende

Vaart erin schreef:

We hebben bijvoorbeeld nu al een omzet van bijna 100 miljoen, vorig jaar plek 26 in Europa. Ik denk dat je de mogelijkheden tot groei wel enigszins onderschat, zowel sportief en succes. Ajax heeft met belabberd bestuur de huidige positie bereikt, moet je nagaan waar Ajax kan reiken met een competent en ambitieus bestuur en de reorganisatie van de commerciele activiteiten, jeugdopleiding en hopelijk ook scouting. Mijn vertrouwen in Cruijff is daarin dermate groot dat ik structurele overwintering in de CL zie als iets wat binnen nu en 6 jaar toch wel bereikt gaat worden. Dat durf ik wel te stellen als je kijkt hoe dichtbij we de laatste jaren al zijn geweest! En dat met een selectie met erg veel zwakke plekken en een hoop blessures. Met een beetje gunstige loting en 1 a 2 versterkingen kan het zelfs dit jaar niet gebeuren, maar het hoeft niet en is niet nodig. Ajax staat er binnen een paar jaar in ieder geval erg goed voor en het fundament voor een mooie toekomst wordt gelegd. De selectie zal de komende jaren misschien niet al te imponerend zijn, maar de organisatie zal staan en dat is het belangrijkste. Op het plukken van de vruchten moeten we misschien nog wel 10 jaar wachten. Gaat dat met een kampioenschap om het jaar gepaard dan is dat zeker geen straf. Tot die tijd geniet ik van de Anitaatjes, Fischers, Eriksens en Boilesens van de wereld.
HR
Hier hou ik me ook aan vast!
HR
HR

DarkChild
Moderator

champy95 schreef:

(...)

Hier hou ik me ook aan vast!
HR
Nou denk ik wel dat er een paar rekenfoutjes en interpraties in ons voordeel gedaan worden.
Ik bedoel, ik geloof meteen dat we vorig seizoen een omzet hadden van 100 miljoen, maar dat is niet structureel te noemen (nog los van de inkomstenbelasting in de verschillende landen)

Ook is de gedachte: we hadden een belabberd bestuur dat alles fout deed, dus we laten simpel tientallen miljoenen liggen, wel erg gemakkelijk

Daarnaast zie ik de Nederlandse televisiegelden niet vervijfvoudigen, kennelijk is er zowel binnen Nederland als er buiten niet echt een markt voor, want geheel tegen de trend in dalen bij ons de inkomsten
Voor een Nederlandse club zitten er grenzen aan de groei, maar laten we dat aan de echte financiele experts over laten
HR
HR

robdegekste
Regelmatige invaller

Droomaankoop: -
Reg.: 5 november 2007

Anita vs Strooman, wie is beter :B

http://psv.netwerk.to/forums/HTML/forum18/1915-163.php#post280059

Wanneer is trouwens het tweede gesprek? Neem aan dat hij nu zeker blijft en waarschijnlijk verlengt?
HR
HR

AFCA3STERREN
Idool

Vak: 126
Reg.: 17 september 2005

DarkChild schreef:

(...)

Nou denk ik wel dat er een paar rekenfoutjes en interpraties in ons voordeel gedaan worden.
Ik bedoel, ik geloof meteen dat we vorig seizoen een omzet hadden van 100 miljoen, maar dat is niet structureel te noemen (nog los van de inkomstenbelasting in de verschillende landen)

Ook is de gedachte: we hadden een belabberd bestuur dat alles fout deed, dus we laten simpel tientallen miljoenen liggen, wel erg gemakkelijk

Daarnaast zie ik de Nederlandse televisiegelden niet vervijfvoudigen, kennelijk is er zowel binnen Nederland als er buiten niet echt een markt voor, want geheel tegen de trend in dalen bij ons de inkomsten
Voor een Nederlandse club zitten er grenzen aan de groei, maar laten we dat aan de echte financiele experts over laten
HR
Dit vind ik idd een vreemd verschijnsel. In een hoop dingen staat Ajax er qua omzet al goed op, maar op sommige dingen heb je niet of nauwelijks invloed. ZOals dat tv geld, dat moet toch ook wel op te krikken zijn? Het voetbal wordt steeds populairder gezien de stadions die steeds voller zitten (terwijl de prijzen duurder worden en het met economie juist minder goed gaat). Wellicht zou een Chinese speler die het hier goed doet een 'nieuwe' markt open kunnen breken. Maar dat is ook niet structureel ben ik bang....
HR
HR

Chelsea Man
Idool

Droomaankoop: Oussama Assaidi
Reg.: 12 maart 2003

DarkChild schreef:

(...)

HR
Hoe verklaar jij het verhaal Portugal dan ?
Minder geld. Geen economie. Minder inwoners..Hoe kan het dan zo zijn dat Porto en Benfica beter presteren als clubs zowel sportief als financieel ?
HR
HR

liam
Legende

Vak: 420
Reg.: 10 juli 2002

Chelsea Man schreef:

(...)

Minder geld. Geen economie. Minder inwoners..Hoe kan het dan zo zijn dat Porto en Benfica beter presteren als clubs zowel sportief als financieel ?
HR
Kunnen onbeperkt Brazilianen halen. Die krikken het niveau omhoog.
HR
HR

Morfe0
Vedette

Vak: 101
Reg.: 7 juni 2005

1 woord:
Belastingsstelsel is in Nederland Belachelijk hoog ten opzichte van de rest van de Wereld..

En het gaat nog hoger worden met het Kunduz Akkoord..
HR
HR

Lederen Knikker
Legende

Reg.: 28 juni 2005

Chelsea Man schreef:

(...)

HR
1) Brazilie
2) Zwart geld

Nog meer vragen?

ps Nederland heeft lijkt me ook geprofiteerd van Suriname, net als Frankrijk met hun Afrikaanse kolonien, alleen Portugal heeft het geluk een kolonie te hebben gehad waar honderd miljoen plus inwoners heeft en ook nog eens hun taal spreken. En godzijdank ze konden voetballen.
HR
HR

champy95
Legende

liam schreef:

(...)

Kunnen onbeperkt Brazilianen halen. Die krikken het niveau omhoog.
HR
Nu heb je het al over de uitgaven.

Ik denk dat hij bedoelt:

Portugezen hebben het over het algemeen niet erg breed, hoe komen die clubs dan aan vergelijkbare begrotingen als die van onze topclubs?

Als zij al zoveel krijgen, waarom kunnen wij niet beter met onze betere economie.
HRHR
HR

Vaart erin
Vedette

champy95 schreef:

(...)
Nu heb je het al over de uitgaven.

Ik denk dat hij bedoelt:

Portugezen hebben het over het algemeen niet erg breed, hoe komen die clubs dan aan vergelijkbare begrotingen als die van onze topclubs?

Als zij al zoveel krijgen, waarom kunnen wij niet beter met onze betere economie.
HR
Je hoefde tot voor kort geen geld te hebben om het uit te geven. Portugal is een land dat belachelijk veel geld heeft geleend, zowel de overheid als particulieren. Er zijn altijd personen en instellingen die daar van profiteren. De wal gaat daar ook het schip keren. De economische malaise gaat daar het complete voetbal uithollen is mijn verwachting.
HR
HR

champy95
Legende

Vaart erin schreef:

(...)

Je hoefde tot voor kort geen geld te hebben om het uit te geven. Portugal is een land dat belachelijk veel geld heeft geleend, zowel de overheid als particulieren. Er zijn altijd personen en instellingen die daar van profiteren. De wal gaat daar ook het schip keren. De economische malaise gaat daar het complete voetbal uithollen is mijn verwachting.
HR
Ik heb het over de begroting, en die heeft met geleend geld niets te maken.
HR
HR

Vaart erin
Vedette

champy95 schreef:

(...)

Ik heb het over de begroting, en die heeft met geleend geld niets te maken.
HR
Hoe bedoel je? De Portugese clubs leven maar mijn mening gewoon boven hun stand. En ook als je boven de stand van je economie leeft kan je winst maken. Ijsland kreeg het deksel op de neus en dat krijgt Portugal ook. Of dat zijn weerslag heeft op het voetbal daar gaan we zien.
HR
HR

Burzlew
Legende

Uit: Lissabon / Amsterdam
Vak: 410
Reg.: 3 augustus 2002

In Portugal wordt heel veel geleend hoor. Geld lenen om spelers binnen te halen met het idee om die voor veel geld te verkopen. Prima als het lukt enzo, maar de klapper gaat een keer vallen. Alleen Porto doet het structureel goed.
HR
HR

champy95
Legende

Ik bedoelde eigenlijk omzet.

leningen worden toch niet in de omzet meegerekend, of wel?

Benfica heeft bijvoorbeeld tegen de 100 miljoen omzet (met CL), dat is dus ongeveer even veel als ons.

Dus ze krijgen ook behoorlijk wat geld van sponsoren, stadioninkomsten en waarschijnlijk betere tv geld.

Ik vraag me gewoon af hoe zij dat kunnen realiseren, in een economisch zwakker land.
Als zij dat kunnen, waarom kunnen wij dan niet beter, met rijkere inwoners, grotere bedrijven, enz enz..?
HR
HR

Vaart erin
Vedette

champy95 schreef:

Ik bedoelde eigenlijk omzet.

leningen worden toch niet in de omzet meegerekend, of wel?

Benfica heeft bijvoorbeeld tegen de 100 miljoen omzet (met CL), dat is dus ongeveer even veel als ons.

Dus ze krijgen ook behoorlijk wat geld van sponsoren, stadioninkomsten en waarschijnlijk betere tv geld.

Ik vraag me gewoon af hoe zij dat kunnen realiseren, in een economisch zwakker land.
Als zij dat kunnen, waarom kunnen wij dan niet beter, met rijkere inwoners, grotere bedrijven, enz enz..?
HR
Ik denk dat ze op lange termijn het ook niet kunnen behappen, omdat het economisch fundament volledig wordt weggeslagen. Wij kunnen dat wel.
HR
HR

DarkChild
Moderator

Vaart erin schreef:

(...)

Ik denk dat ze op lange termijn het ook niet kunnen behappen, omdat het economisch fundament volledig wordt weggeslagen. Wij kunnen dat wel.
HR
Laatst kwam er naar buiten dat de Portugese clubs een enorme belastingschuld hebben en dat zij 'graag' kwijtschelding zouden willen van hun overheid. Geen idee wat de huidige status is, maar dat de geldstromen daar niet helemaal transparant zijn durf ik wel te stellen ;)
HR
HR

Schip ahoy
Icoon

Droomaankoop: Adam Maher
Reg.: 1 november 2008

Om maar even OT te gaan...Ik raak nooit overtuigd van de Boer's opmerkingen dat hij Anita als basisspeler ziet. Zou echt bizar zijn.
HR
HR

Klasbakken
Legende

Uit: Heerhugowaard
Reg.: 10 juli 2002

Haha, nou zelfs Frank de Boer ziet nu ook wel in dat je Anita als eerste man op het wedstrijdformulier zet.

Belangrijker is het wie je ernaast zet. We zwemmen op dit moment echt in de middenvelders. Enoh, Anita, De Jong, Serero, Janssen, Eriksen en Schone.

Basis: De Jong-Anita-Eriksen
Backup: Enoh en Schone.
Verhuur: Serero (hij moet nu echt +- 20 wedstrijden spelen)
Verkoop: Janssen
HR
HR

Schip ahoy
Icoon

Droomaankoop: Adam Maher
Reg.: 1 november 2008

Laten we dit dan maar als een poging om spelers scherp te houden zien:

'De Boer geeft toe dat de concurrentie op het middenveld groot is, maar dat niemand zeker is van zijn plaats. "Vurnon Anita heeft het erg goed gedaan als controleur vorig seizoen dus die maakt een goede kans, maar niemand is nog honderd procent zeker.'
HR
HR

Doemaarwat
Talent

Reg.: 10 augustus 2010

Zette in minuut 18 wel lekker die Engelse reus opzij :o
HR
HR

knOOper
Veelbelovend talent

Reg.: 3 december 2003

NU.nl

SOUTHAMPTON - Volgens Frank de Boer heeft niet kampioen Ajax, maar PSV de meeste druk om kampioen te worden.
....

Anita
Cruciaal voor Ajax is het aanblijven van de door Newcastle United begeerde Vurnon Anita. “Voor zijn ontwikkeling is het ’t best als hij nog een jaar blijft. Dat zeg ik niet omdat ik een Ajax-pet op heb. Hij gaat nu een heel seizoen controleur spelen waarschijnlijk. Ik denk dat hij daarna pas verder moet kijken.”

Toch begrijpt De Boer dat Anita onder de indruk is van de Noord-Engelse club. “Newcastle is echt een reus, hoor! Fantastische supporters, fantastisch stadion. Alleen het technisch beleid moet beter."

"De Premier League is sowieso geweldig, het niveau, de sfeer. Het zou Vurnon geweldig veel ervaring opleveren en meer geld, maar wij spelen Champions League. Bij ons kan hij nog veel stappen maken.”
.......
HRHR

Deze topic is open en bestaat uit 80 pagina's: « 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62 63 64 65 66 67 68 69 70 71 72 73 74 75 76 77 78 79 80 »

Ga naar de vorige topic Ga naar de volgende topic

Ajax Forums » A - Ajax » Historie » Vurnon Anita [deel 4]

HR

Bookmark and Share

HR
clubgevoel
HR
HR

Gratis lid worden

HR

Battle tegen deze posters

HR

Pool-klassement pagina

HR

VoVo-klassement pagina

HR

Favoriete opstellingen

HR

Ajax Chatbox

Ga nu naar de chatbox om met andere fans van gedachten te wisselen over de club!

HR

Ajax Poll

Moet Ajax, nu Van Rhijn geblesseerd is geraakt, een nieuwe rechtsback halen?

Ja, ik heb geen vertrouwen in zijn vervangers
Ja, maar dan wel omdat ik niet tevreden ben over Van Rhijn
Nee, ik heb vertrouwen in de jeugd
Nee, ik heb geen vertrouwen in aankopen

HR

VoVo

Van de Ajax-fans denkt 17,8% dat Heracles Almelo wint van AZ. Wat denk jij?

HR

Ideeënbus

We zijn op zoek naar jouw ideeën om Ajax Netwerk nog beter te maken.

HR

Pool

De posters op deze pagina verwachten van PEC Zwolle-Ajax:

HR

Oranje Netwerk

Ga nu kijken wat er op Oranje Netwerk te doen is!