Ajax Netwerk
zaterdag 20 december 2014 - 21:48                      favorieten | nieuwsbrief | RSS RSS
Ga naar de vorige topic Ga naar de volgende topic

Ajax Forums » Historie » Vurnon Anita [deel 4]

HR

Deze topic is open en bestaat uit 82 pagina's: « 1 ... 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 ... 82 »

HR

tkriek
Internationale topspeler

Vak: 428
Droomaankoop: -
Reg.: 27 augustus 2006

Anita komt vanzelf oranje in als hij nog een half jaar uitblinkt, maak jullie toch niet zo druk.

Dan moet Anita nog harder zijn best doen om te laten zien dat hij beter is dan jongens als vd vaart etc.
HR
HR

Sjakie Meulemans
Regelmatige invaller

Vak: -
Reg.: 3 september 2005

Vurnon Anita heeft het aardig gedaan, maar van mij mag hij vertrekken voor 10 miljoen. Strik eromheen en veel succes in Engeland.
HR
HR

Vurnon San Benito Anita
Geselecteerd voor Oranje

Uit: Aardenburg
Reg.: 17 april 2003

quote:HR
Sjakie Meulemans schreef:

Vurnon Anita heeft het aardig gedaan, maar van mij mag hij vertrekken voor 10 miljoen. Strik eromheen en veel succes in Engeland.
HR
Vertel eens wie zijn positie gaat overnemen?
HR
HR

Mark10
Basisspeler

Vak: 115
Droomaankoop: Rafael van der Vaart
Reg.: 22 juli 2008

Gaat niet om wie hem kan overnemen, het gaat erom als er een bod van 10 miljoen op een speler als Anita komt moet je altijd Ja zeggen.
HR
HR

Hendrix
Icoon

Vak: 129
Reg.: 9 december 2005

Mark10 schreef:

Gaat niet om wie hem kan overnemen, het gaat erom als er een bod van 10 miljoen op een speler als Anita komt moet je altijd Ja zeggen.
HR
Waarom?
HR
HR

Sjoerdd
Vedette

Droomaankoop: Christian Chivu
Reg.: 1 juli 2006

Mark10 schreef:

HR
Ok, en een bod van 8 miljoen? Of 6?
Waar is dat bod van 10 miljoen op gebaseerd?
Lijkt mij dat je ook altijd kijkt naar wat voor leegte de speler achterlaat, wie daar zou kunnen spelen of wie je daar voor zou kunnen aankopen.
In het geval van Anita weet ik niet zo snel een speler te noemen, wat zou betekenen dat je een erg belangrijke en goede speler kwijtraakt voor het spel wat Ajax wilt spelen.
HR
HR

Mark10
Basisspeler

Vak: 115
Droomaankoop: Rafael van der Vaart
Reg.: 22 juli 2008

Sjoerdd schreef:

(...)

Ok, en een bod van 8 miljoen? Of 6?
Waar is dat bod van 10 miljoen op gebaseerd?
Lijkt mij dat je ook altijd kijkt naar wat voor leegte de speler achterlaat, wie daar zou kunnen spelen of wie je daar voor zou kunnen aankopen.
In het geval van Anita weet ik niet zo snel een speler te noemen, wat zou betekenen dat je een erg belangrijke en goede speler kwijtraakt voor het spel wat Ajax wilt spelen.
HR
Daar heb je gelijk in, alleen vind ik dat spelers als Anita voor bedrag vanaf 10 miljoen altijd verkocht moet worden.
Wie hem opvolgt is niet aan mij, ik ga er van uit/ dat zou in ieder geval moeten dat Ajax wel een lijstje heeft met spelers die gescout zijn.
HR
HR

T-Bag
Administrator
Derde plek Ajax Netwerk VoVo 2012/2013

Uit: eraard valkenswaard
Reg.: 26 september 2004

Bedrag van 10 miljoen voor Anita is simpelweg niet te weigeren voor Ajax. Ongeacht of ie vervangbaar is,meer krijg je er nooit voor,dus mocht het zo uitpakken dan is ie gewoon weg.
HR
HR

Vurnon San Benito Anita
Geselecteerd voor Oranje

Uit: Aardenburg
Reg.: 17 april 2003

Mark10 schreef:

(...)

Daar heb je gelijk in, alleen vind ik dat spelers als Anita voor bedrag vanaf 10 miljoen altijd verkocht moet worden.
Wie hem opvolgt is niet aan mij, ik ga er van uit/ dat zou in ieder geval moeten dat Ajax wel een lijstje heeft met spelers die gescout zijn.
HR
Als seizoenkaarthouder heb je toch ook gezien dat Anita de tweede seizoenshelft een onmisbare schakel werd tussen verdediging en aanval? Vertonghen schoof zo een linie op naar het middenveld waardoor een man meer ontstond.

Anita is een belangrijkse schakel in het elftal. Laat je hem gaan,dan houd ik mijn hart vast wie voor hem in de plaats komt.
HR
HR

anders
Vedette

Vak: Geen Seizoen Club Card
Reg.: 18 februari 2011

Nit in de selectie bij Oranje , dat betekent dat hij gaat ben ik bang, hij moet naar een grotere competitie om een plek te krijgen op het middenveld bij Oranje. Ik vrees voor het ergste.
HR
HR

Sjoerdd
Vedette

Droomaankoop: Christian Chivu
Reg.: 1 juli 2006

Mark10 schreef:

(...)

HR
Dus dan weer de vraag: wat na de verkoop van Anita?
Jij roept leuk dat de opvolger niet aan jouw is, maar de transfer ook niet, lijkt mij?
Dan heb je 10 miljoen, en dan? Een uit elkaar gevallen elftal, dat kost wellicht nog meer!
Ik ben het er mee eens hoor, dat Anita voor een goed bod (en dan komt 10 miljoen in de buurt) verkocht kan worden, maar er moet wel een heel goed 2e plan zijn voor zijn opvolging of de speelwijze.

T-Bag schreef:

Bedrag van 10 miljoen voor Anita is simpelweg niet te weigeren voor Ajax. Ongeacht of ie vervangbaar is,meer krijg je er nooit voor,dus mocht het zo uitpakken dan is ie gewoon weg.
HR
Meer misschien niet, maar volgend jaar met een 1-jarig contract misschien nog wel 8 miljoen. Is het dan die 2 miljoen waard om hem nu te laten gaan?
HR
HR

sanderhag123
Vedette

Reg.: 20 januari 2011

10 miljoen is alleen het overwegen waard omdat Anita tot 2014 vastligt, langer en we hadden deze discussie niet gehad. Enfin, voer voor kenners dit! De selectie van Van Gaan geeft toch wel een indicatie van welke kant hij uit wil. Jonge verdedigers waaronder Indi die opbouwend zeker minder is dan bijv. Gouweleeuw en Viergever, maar fysiek en verdedigend erg sterk is. Strootman wel, Anita en Clasie niet. Toch voor de grotere speler dus (lichamelijk dan) die grote afstanden kan overbruggen en een lange pass heeft itt een meester in het korte spel. Opmerkelijk als je naar de voorgaande jaren van Van Gaal kijkt
HR
HR

Hendrix
Icoon

Vak: 129

Mark10 schreef:

(...)

HR
Waarom?
HRHR
HR

Derk Johanssen
Legende

Uit: Enschede
Reg.: 3 mei 2004

Ja nog meer verkopen op afbetaling. Kunnen we nog steeds niets halen. We hebben al genoeg kwaliteit ingeleverd. Nu gewoon gaan voetballen! MET ANITA. 10, 20 of 30 miljoen. Hij is gewoon niet te koop. Klaar.
HR
HR

Olaf L
Geselecteerd voor Oranje

Uit: Amsterdam
Droomaankoop: Steven Defour
Reg.: 28 juli 2006

Mijn Mokums Paradijs schreef:

(...)

Een zonnesteek heeft niets te maken met zonnebrandcreme.

HR
Zucht

Wat heeft het oproepen van Matthijssen en Kuyt te maken met Anita?
HR
Dat er blijkbaar nog weinig geleerd is van het vorige EK.
HR
HR

Huis
Idool

Uit: Dronten
Vak: 415
Reg.: 6 maart 2003

Olaf L schreef:

(...)

Dat er blijkbaar nog weinig geleerd is van het vorige EK.
HR
Het gaat om de positie nogmaals. Wat heeft het selecteren van een LCV Mattijssen en RB/SP Kuyt te maken met het niet selecteren van Anita? Mathijssen moet concurerren met Viergever en Martins Indi en Kuyt, met Narsingh en Lens.
HR
HR

Olaf L
Geselecteerd voor Oranje

Droomaankoop: Steven Defour
Reg.: 28 juli 2006

Huis schreef:

(...)

Het gaat om de positie nogmaals. Wat heeft het selecteren van een LCV Mattijssen en RB/SP Kuyt te maken met het niet selecteren van Anita? Mathijssen moet concurerren met Viergever en Martins Indi en Kuyt, met Narsingh en Lens.
HR
Het gaat nogmaals om de voetbalvisie. Dat je de selectie moet vervangen met spelers die toekomst hebben.
HR
HR

geDaante
Idool

Reg.: 17 november 2005

Mark10 schreef:

(...)

HR
Waarom in godsnaam? Zonder hem valt de hele opbouw en positiespel weg. Ben je een boekhouder die warm wordt van cijfers en geld? Wil je daarom zo graag geld zien? Ajax heeft een verkoop van Anita echt niet nodig om er financieel goed voor te staan.

Ik snap dat echt niet he, supporters die liever geld zien dan een goede voetballer op het veld. Ik wil zo goed mogelijke spelers op het veld zien, als de nood hoog is en als je echt iemand moet verkopen om geen verlies te draaien oké, maar verder geen bepalende spelers verkopen als dat niet nodig is.
Wat een belachelijke insteek als supporter nogmaals.

Er wordt vaak geklaagd 'al onze jeugdige spelers worden vroeg weggekaapt', maar blijkbaar zijn er ook mensen die ze voor geld net zo graag zien vertrekken.
HR
HR

Jopie C. uit B. te A.
Idool

Droomaankoop: Vurnon Anita

geDaante schreef:

(...)

Waarom in godsnaam? Zonder hem valt de hele opbouw en positiespel weg. Ben je een boekhouder die warm wordt van cijfers en geld? Wil je daarom zo graag geld zien? Ajax heeft een verkoop van Anita echt niet nodig om er financieel goed voor te staan.

Ik snap dat echt niet he, supporters die liever geld zien dan een goede voetballer op het veld. Ik wil zo goed mogelijke spelers op het veld zien, als de nood hoog is en als je echt iemand moet verkopen om geen verlies te draaien oké, maar verder geen bepalende spelers verkopen als dat niet nodig is.
Wat een belachelijke insteek als supporter nogmaals.

Er wordt vaak geklaagd 'al onze jeugdige spelers worden vroeg weggekaapt', maar blijkbaar zijn er ook mensen die ze voor geld net zo graag zien vertrekken.
HR
Precies en vergeet niet: deze kleine bikkel was tot twee maal toe de (aantoonbare) katalysator die ons miljoenen, en dan heb ik het ook over miljoenen, meer heeft opgeleverd... buiten natuurlijk de eeuwige roem van het seizoen, want het gaat nog altijd over voetballuh, en een mogelijk derde kampioenschap op rij dat verloren zou kunnen gaan.

Het kader dient ervoor te zorgen, en dat lijkt me niet zo moeilijk als je bij een club als Ajax zit, dat we te allen tijde financieel gezond zijn en dat de spelers zich voelen als in een warm bad. Daarna kan je in tevoren vastomlijnde gevallen eens nadenken over het transfereren van spelers waarvoor interesse is.
HR
HR

j0rdiii
Internationale topspeler

Reg.: 14 januari 2012

Miljoenenbod op Ajacied Anita

Van onze Telesportredactie
AMSTERDAM - Newcastle United heeft de leiding van Ajax in een lastig parket gebracht. Een afvaardiging van de Premier Leagueclub was in Amsterdam en deed een verhoogd bod (van naar verluidt ruim acht miljoen euro zonder bonussen) op Vurnon Anita (23).

Het bedrag brengt de Amsterdammers – zo vlak voor de competitiestart tegen AZ – in een bijna onmogelijke spagaat. Anita bleek afgelopen seizoen van onschatbare waarde en Ajax wil hem niet kwijt. De middenvelder zelf heeft zijn zinnen echter op een transfer gezet en de directie gevraagd mee te werken.
Dus moet door financieel directeur Jeroen Slop en het technisch hart de inschatting worden gemaakt of Anita ooit nog meer zal opleveren dan de negen à tien miljoen euro die er naar verwachting kan worden uitgesleept.

Gregory van der Wiel

De Ajacied staat nog maar twee jaar onder contract en Gregory van der Wiel dient als lichtend voorbeeld. De rechtsback kon na het WK in 2010 voor (maximaal) achttien miljoen euro worden verkocht aan Bayern München en Valencia bood afgelopen winter nog in totaal ruim negen miljoen euro. Als Ajax nu nog vijf miljoen euro voor hem incasseert, is dat veel, omdat Van der Wiel nog maar één jaar onder contract staat.

Probleem bij Anita is dat Ajax een vervanger moet vinden en de ’voetballende verdedigende middenvelders’ nu eenmaal dun gezaaid zijn.

Zeker met een zelfde brok aan ervaring als de Antilliaanse Nederlander, die in 2005 op zestienjarige leeftijd zijn debuut maakte in Ajax 1 en sindsdien al 108 competitieduels speelde.HR
HR
HR

Roog14
Ballenjongen

Vak: 119
Reg.: 10 augustus 2012

Maher zou meest logische vervanger zijn, al is hij geen echte VM.

Maher kan wat mij betreft alleen VM spelen als je een puur 'voetballend' elftal hebt, dus met bijvoorbeeld Eriksen/Serero of Eriksen/Fischer ervoor. Misschien verrast Schöne. Ideaalscenario is als de drie middenvelders om beurten op VM opduiken.

Maar in een niet helemaal gestroomlijnd elftal moet je als VM meer verdedigend werk opknappen of bikkelen als het tegenzit, zoals Vurnon dat zo heerlijk kan.

Ajax moet gewoon 12 mil eisen. Graag of niet. En dan met 8 miljoen naar Alkmaar voor Maher. Met meerjarig salaris heb je dan nog over + Maher verkoop je gegarandeerd door over 2/3 jaar.
HR
HR

afcavooraltijd
Vedette

Reg.: 19 juli 2011

Gewoon aan zijn contract houden. Volgend jaar mogen ze het nog een keer proberen. 8 miljoen pffff wat een lachertje. Een bedrag onder de 10 moeten ze niet eens over nadenken, gelijk antwoorden met krijg lekker de schijt. Vanaf 12 miljoen pas onderhandelen. Het liefst gewoon houden natuurlijk.

Teringzooi ik ben hier echt ziek van. Wat een stelletje sufkutten zitten daar trouwens bij Ajax? Hij heeft GVD zelf nog aangegeven dat hij open stond voor contractverlenging, waarom wordt daar niet op in gegaan? Bij Toby idem dito. Je kan het nu wel vergeten die gaan alle 2 niet bijtekenen. Man man man als het ff tegen zit ben je volgend jaar gewoon je beoogde basismiddenveld kwijt (Chris-Vurnon-Siem en Theo)

Als Vurnon daadwerkelijk heeft gevraagd of de directie mee wil werken, dan wilt ie dus sowieso al weg, daar zijn we lekker mee vlak voor de wedstrijd tegen Az. Het elftal staat al zo lekker :I
Dit gaat natuurlijk ook weer een week of 2 duren Ajax kennende, alles gaat in een bejaardentempo daar. Het beleid wat ze voeren is opzich prima, alleen mag het wel een paar tempo'tjes sneller allemaal.
Prioriteit nr 1 blijft gewoon de LCV
HR
HR

j0rdiii
Internationale topspeler

Reg.: 14 januari 2012

afcavooraltijd schreef:

Gewoon aan zijn contract houden. Volgend jaar mogen ze het nog een keer proberen. 8 miljoen pffff wat een lachertje. Een bedrag onder de 10 moeten ze niet eens over nadenken, gelijk antwoorden met krijg lekker de schijt. Vanaf 12 miljoen pas onderhandelen. Het liefst gewoon houden natuurlijk.

Teringzooi ik ben hier echt ziek van. Wat een stelletje sufkutten zitten daar trouwens bij Ajax? Hij heeft GVD zelf nog aangegeven dat hij open stond voor contractverlenging, waarom wordt daar niet op in gegaan? Bij Toby idem dito. Je kan het nu wel vergeten die gaan alle 2 niet bijtekenen. Man man man als het ff tegen zit ben je volgend jaar gewoon je beoogde basismiddenveld kwijt (Chris-Vurnon-Siem en Theo)

Als Vurnon daadwerkelijk heeft gevraagd of de directie mee wil werken, dan wilt ie dus sowieso al weg, daar zijn we lekker mee vlak voor de wedstrijd tegen Az. Het elftal staat al zo lekker :I
Dit gaat natuurlijk ook weer een week of 2 duren Ajax kennende, alles gaat in een bejaardentempo daar. Het beleid wat ze voeren is opzich prima, alleen mag het wel een paar tempo'tjes sneller allemaal.
Prioriteit nr 1 blijft gewoon de LCV
HR
Tja ik heb dat al meer mensen hier zien roepen. Op 28 april zei hij dit:

'Ik kijk alleen maar naar mezelf, sta open voor contractverlenging en luister graag naar wat Ajax me te bieden heeft. Het initiatief moet van de club komen, want ik wacht rustig af.'HR
Zijn vader zegt op 4 augustus dit:

„Vurnon houdt alle opties open, wil kijken wat het buitenland te bieden heeft, maar Ajax heeft zich met deze actie zonder meer van zijn goede kant laten zien.”HR
De kans dat Anita gelijk daarna had bijgetekend schat ik echt heel erg klein in. Net alsof ze niet eerst even de transferwindow afwachten naar wat voor clubs er allemaal geïnteresseerd zijn.

Ik zie er ook niet zoveel verschil in, gewoon een standaard tekst dat hij alle opties open houdt en niet gelijk 1 kant op stuurt. Ik vind het daarom ook geen reden om nu ineens de directie en/of technisch hart te gaan lopen afzeiken.

Dat zelfde artikel van 28 april zegt trouwens ook dit:

Echter, ook Toby Alderweireld staat nog tot medio 2014 onder contract en met hem opende Ajax al wel de onderhandelingen. HR
De onderhandelingen met Toby duren nu dus al 3 maanden. Ik weet totaal niet wat de procedure is en hoe lang dat duurt maar ik kan mij niet veel situatie's herinneren waarin een speler aangeeft te willen verlengen en dat binnen een maand ook gelijk geregeld is.

Zo werkt dit nou eenmaal in de voetballerij. Ajax moet heel goed nadenken hoe ze dit gaan oplossen. Als ze gaan verkopen dan moet er een directe vervanger komen, zeker gezien het feit dat ook al ga je een tussenjaar in, het nog wel redelijk belangrijk is dat je je plaatst voor CL-voetbal.
HR
HR

GeK
Lid 2de elftal

Droomaankoop: Daniel Sturridge
Reg.: 29 november 2003

Ik zeg: Anita aan zijn contract houden.

Ik ben blij met het huidige beleid van onze club. Niet onnodig veel geld uitgeven aan middelmatige spelers en de jeugdopleiding als fundament voor het eerste elftal.

Waar we hier met Anita voor moeten gaan waken is dat (nu Ajax uit de rode cijfers is) het bewaken van het financieel huishouden, niet ten koste gaat van de doelstellingen op het voetbalveld. Het huidige elftal is in mijn ogen nog niet geheel in balans. We missen een vervanger voor Vertonghen en zijn op zoek naar een 2e spits achter Sightorsson.

Anita is op dit moment een vaste waarde op het middenveld. Mocht hij wegvallen dan vang je dat niet op met Janssen of Enoh. Schöne zou kunnen, maar je mist datgene wat Anita heeft: explosiviteit, ineens kunnen versnellen en een enkelbijter. Zie maar in 3 weken tijd een vervanger te vinden die er meteen staat. Voor Vertonghen zijn ze al weken bezig, en de Boer predikt: geen paniekaankopen doen.
HR
HR

mzo
Legende

Uit: Den Haag
Droomaankoop: Johnny Heitinga
Reg.: 20 augustus 2000

Vorig seizoen om deze tijd kon hij er niets van en nu is 8 miljoen te weinig. En nu wil hij zelf ook weg lekker opzouten Anita. Ondankbaar jong
HRHR

Deze topic is open en bestaat uit 82 pagina's: « 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62 63 64 65 66 67 68 69 70 71 72 73 74 75 76 77 78 79 80 81 82 »

Ga naar de vorige topic Ga naar de volgende topic

Ajax Forums » A - Ajax » Historie » Vurnon Anita [deel 4]

HR

Bookmark and Share

HR
clubgevoel
HR
HR

Man van de Wedstrijd

Kies de Man van de Wedstrijd

HR

Battle tegen deze posters

HR

Pool-klassement pagina

HR

VoVo-klassement pagina

HR

Favoriete opstellingen

HR

Ajax Chatbox

Ga nu naar de chatbox om met andere fans van gedachten te wisselen over de club!

HR

Ajax Poll

Moet Ajax in de winter versterking halen?

Nee
Ja voor de verdediging
Ja voor het middenveld
Ja voor de aanval

HR

VoVo

Van de Ajax-fans denkt 92,5% dat FC Twente wint van Willem II. Wat denk jij?

HR

Ideeënbus

We zijn op zoek naar jouw ideeën om Ajax Netwerk nog beter te maken.

HR

Pool

De posters op deze pagina verwachten van Excelsior-Ajax:

HR

Oranje Netwerk

Ga nu kijken wat er op Oranje Netwerk te doen is!