Ajax Netwerk
zondag 26 oktober 2014 - 02:02                      favorieten | nieuwsbrief | RSS RSS
Ga naar de vorige topic Ga naar de volgende topic

Ajax Forums » Historie » Vurnon Anita [deel 4]

HR

Deze topic is open en bestaat uit 80 pagina's: « 1 ... 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 ... 80 »

HR

L!tmanen!
Vedette

Uit: Alphen a/d Rijn
Vak: -
Droomaankoop: Adam Maher
Reg.: 1 september 2006

quote:HR
Albinho schreef:

(...)

Waar haal je dit vandaan? Denk je dat er voor het aanstellen van de RvC en Overmars niets was? Het technisch hart zit er al sinds vorige zomer, niet met volle bewegingsvrijheid, maar om te stellen dat ze pas een maand bezig zijn met de visie Cruijff is echt onzin.
HR
De aankopen van vorig seizoen vallen indirect ook onder het 'nieuwe beleid' hoor. Alleen praat men er nu continu over. En wij ook. Sinds de komst van Cruijff als adviseur en het beleidsrapport, voert Ajax de ideeën van Cruijff uit. Er zouden geen breedte-aankopen meer gedaan worden, alleen diepte-investeringen. Ook Janssen werd gehaald met hetzelfde 'beleid'.
HR
HR

piero
Lid 2de elftal

Uit: Goes
Vak: Geen Seizoen Club Card
Droomaankoop: -
Reg.: 26 augustus 2009

Albinho schreef:

(...)

Waar haal je dit vandaan? Denk je dat er voor het aanstellen van de RvC en Overmars niets was? Het technisch hart zit er al sinds vorige zomer, niet met volle bewegingsvrijheid, maar om te stellen dat ze pas een maand bezig zijn met de visie Cruijff is echt onzin.
HR
Het TH is in principe gewoon uitvoerend. Het beleidsmatige is een taak van de RvC en het bestuur. Ik heb niet het gevoel dat de vorige RvC heel veel gedaan heeft om de visie van Cruijff - op het gebied van aan- en verkoop van spelers - om te zetten in beleid. Tevens was het bestuur (Slop en Van de Aat) aangevuld met Blind gewoon bezig om het oude beleid voort te zetten, zeker met betrekking tot het aankoopbeleid.
Ik ben het met je eens dat binnen de jeugdopleiding de afgelopen jaar wel stappen zijn gemaakt. Binnen het aankoop en scoutingsbeleid was dit niet het geval.

Sinds Van Duivenbode en Overmars er zitten, is de visie van Cruijff wel omgezet in nieuw beleid op het gebied van aan- en verkoop. En dat uit zich nu in moeizame onderhandelingen en take it or leave aanbiedingen.
HR
HR

Albinho
Legende

Uit: Amsterdam
Droomaankoop: Kevin De Bruyne
Reg.: 11 mei 2003

piero schreef:

(...)

Het TH is in principe gewoon uitvoerend. Het beleidsmatige is een taak van de RvC en het bestuur. Ik heb niet het gevoel dat de vorige RvC heel veel gedaan heeft om de visie van Cruijff - op het gebied van aan- en verkoop van spelers - om te zetten in beleid. Tevens was het bestuur (Slop en Van de Aat) aangevuld met Blind gewoon bezig om het oude beleid voort te zetten, zeker met betrekking tot het aankoopbeleid.
Ik ben het met je eens dat binnen de jeugdopleiding de afgelopen jaar wel stappen zijn gemaakt. Binnen het aankoop en scoutingsbeleid was dit niet het geval.

Sinds Van Duivenbode en Overmars er zitten, is de visie van Cruijff wel omgezet in nieuw beleid op het gebied van aan- en verkoop. En dat uit zich nu in moeizame onderhandelingen en take it or leave aanbiedingen.
HR
Een hoop dingen die je stelt, zijn simpelweg niet waar:
- RvC is toezichthouder, geen beleidsmaker. Enkel toezichthouder op de directie, niet meer dan dat.
- Overmars is aangetrokken om het technisch hart te faciliteren en beslissingen namens hen te bekrachtigen, het technisch hart maakt het technisch beleid.
- Slop en VD Aat hebben geen invloed op het technisch beleid, hoogstens was het TH zonder Overmars meer afhankelijk van hun om beslissingen te bekrachtigen.

Mijn eerdere kritiek, dat het (te) lang heeft geduurd voordat Anita een contractvoorstel heeft gekregen lijkt zich helaas in negatieve zin uit te betalen. De interesse van Newcastle bleek geen spookinteresse en met de switch naar Raiola wordt het alsmaar lastiger om nog tot een nieuwe overeenkomst te komen. Anita is een van de sleutelspeler, zoniet de sleutelspeler, van dit Ajax. Zijn vertrek is zeer lastig, wellicht zelfs niet op te vangen.
HR
HR

sanderhag123
Vedette

Reg.: 20 januari 2011

Mijn Mokums Paradijs schreef:

ALS Eriksen opstaat, ALS Assaidi het laat zien, ALS Sana een schot in de roos blijkt te zijn. Te veel verbrande turf.

Van Anita weet je wat je in huis hebt. Een slimme, tactische, fitte voetballer die prima uit de voeten kan op het middenveld en altijd naar voren voetbalt. Door zijn voetbalintelligentie en goede loopacties hoeft hij ook niet als een idioot overtredingen te maken (Enoh). Hij heeft vorig seizoen in 33 wedstrijden twee keer geel gepakt. Dat is opmerkelijk weinig voor iemand op zijn positie.

Op zijn positie hoeft hij ook geen assists of goals te maken, hij moet zorgen voor de balans en de opbouw. De goals en assists mogen komen van de aanvallers en aanvallende middenvelders.

Hij wordt dus niet overschat, eerder onderschat. Hij past perfect op dit middenveld en in dit systeem.
HR
Anita is inderdaad uitzonderlijk als middenvelder, dat staat buiten kijf. De ideale man voor het Ajax van nu, valt ook niet over te twisten. Maar wat ik probeer te zeggen is dat Anita niet de verlosser is die Ajax kampioen heeft gemaakt, natuurlijk speelde hij er een belangrijke rol in maar Anita is niet de man die wedstrijden beslist. Daarom raak ik niet in paniek van de geruchten omdat ik er van overtuigd ben dat de rest van het team zoiets op kan vangen. Misschien wat verkeerd geformuleerd maar ik vind zijn rol in de kampioensstrijd vorig jaar overschat, wellicht maakte hij wel het verschil maar dat was ook in combinatie met Vertonghen die opstond, Janssen die ineens een beetje ging voetballen en Ebicilio die er ineens 3 inschoot. Je weet wat je Anita hebt maar voor hetzelfde geld loopt de combinatie met de nieuwe CV ruk en schiet je er geen hol mee op, dat is koffiedik kijken. Het zijn altijd "wat als" gevallen, dus daarom ga ik me niet bijzonder druk maken om een eventueel vertrek. Ja, die geruchten zijn even slikken, maar de dag dat Ajax afhankelijk van 1 speler moet ik nog meemaken
HR
HR

piero
Lid 2de elftal

Albinho schreef:

(...)

Een hoop dingen die je stelt, zijn simpelweg niet waar:
- RvC is toezichthouder, geen beleidsmaker. Enkel toezichthouder op de directie, niet meer dan dat.
- Overmars is aangetrokken om het technisch hart te faciliteren en beslissingen namens hen te bekrachtigen, het technisch hart maakt het technisch beleid.
- Slop en VD Aat hebben geen invloed op het technisch beleid, hoogstens was het TH zonder Overmars meer afhankelijk van hun om beslissingen te bekrachtigen.

Mijn eerdere kritiek, dat het (te) lang heeft geduurd voordat Anita een contractvoorstel heeft gekregen lijkt zich helaas in negatieve zin uit te betalen. De interesse van Newcastle bleek geen spookinteresse en met de switch naar Raiola wordt het alsmaar lastiger om nog tot een nieuwe overeenkomst te komen. Anita is een van de sleutelspeler, zoniet de sleutelspeler, van dit Ajax. Zijn vertrek is zeer lastig, wellicht zelfs niet op te vangen.
HR
Hoe je het went of keert, dat directie is verantwoordelijk voor het beleid. Met andere woorden, Overmars is verantwoordelijk voor het beleid met betrekking tot voetbalzaken. Daar hoort aan- en verkoop van spelers bij. Het klopt dat Overmars in de praktijk het TH met betrekking tot aankopen en verkopen faciliteert, maar Overmars is hiervoor verantwoordelijk onder toezicht van de RvC. Denk je nou echt dat Jonk, Bergkamp en De Boer vorig jaar tijd hebben gehad om dit beleid vorm te geven? Daarom was het ook zo belangrijk dat Overmars werd aangesteld, om full-time het beleid neer te zetten.
HR
HR

Sjakie Meulemans
Regelmatige invaller

Reg.: 3 september 2005

Vurnon Anita lijkt met zijn hoofd al bij een nieuwe Engelse club, hetgeen zijn spel niet ten goede komt. Tegen PSV was dit al te zien. Wanneer Vurnon Anita niet verlengt zal Ajax er helaas weinig meer aan hebben. Zie ook Gregory van der Wiel.
HR
HR

Mr M
Moderator

Vak: 413
Uploads: 1
Reg.: 12 mei 2001

Sjakie Meulemans schreef:

Vurnon Anita lijkt met zijn hoofd al bij een nieuwe Engelse club, hetgeen zijn spel niet ten goede komt. Tegen PSV was dit al te zien. Wanneer Vurnon Anita niet verlengt zal Ajax er helaas weinig meer aan hebben. Zie ook Gregory van der Wiel.
HR
Lijkt me typisch gevalletje kansloze speculatie. Hij heeft nergens laten blijken dat hij met zijn hoofd bij een Engels club zit. Ik vond Anita redelijk spelen tegen Psv en in het verleden heeft Anita zich altijd en iedere wedstrijd volledig ingezet. Lijkt me niet echt fair nu opeens te veronderstellen dat hij met zijn hoofd ergens anders zit en dat dit ten koste zou gaan van zijn spel. Beetje makkelijk roepen dit zonder onderbouwing...
HR
HR

Santos
Bankzitter

Droomaankoop: Adam Maher
Reg.: 17 februari 2012

Sjakie Meulemans schreef:

HR
Hij kan toch ook gewoon een mindere wedstrijd spelen? Hoeft niet perse aan een transfer te liggen. Bovendien heeft hij gezegd dat hij helemaal niet weg hoeft en misschien wel gaat verlengen. En verlengt hij niet dan kan je echt nog wel een aardig bedrag voor hem krijgen aankomende zomer (als hij zo doorgaat).
HR
HR

Middenweg 401
Vedette

Reg.: 14 april 2005

piero schreef:

(...)

Hoe je het went of keert, dat directie is verantwoordelijk voor het beleid. Met andere woorden, Overmars is verantwoordelijk voor het beleid met betrekking tot voetbalzaken. Daar hoort aan- en verkoop van spelers bij. Het klopt dat Overmars in de praktijk het TH met betrekking tot aankopen en verkopen faciliteert, maar Overmars is hiervoor verantwoordelijk onder toezicht van de RvC. Denk je nou echt dat Jonk, Bergkamp en De Boer vorig jaar tijd hebben gehad om dit beleid vorm te geven? Daarom was het ook zo belangrijk dat Overmars werd aangesteld, om full-time het beleid neer te zetten.
HR
Als dit zo zou zijn, dan moeten we de barricades op. Want dit is volledig in tegenspraak met de lijn Cruijff. Het technisch beleid krijgt vorm vanuit het technisch hart en niet anders.
HR
HR

piero
Lid 2de elftal

Middenweg 401 schreef:

(...)

Als dit zo zou zijn, dan moeten we de barricades op. Want dit is volledig in tegenspraak met de lijn Cruijff. Het technisch beleid krijgt vorm vanuit het technisch hart en niet anders.
HR
Dan zal je de statuten en regelementen aan moeten passen!
HR
HR

Siem de goalmachien
Idool

Droomaankoop: Albin Ekdal
Reg.: 11 november 2008

Mr M schreef:

(...)

Lijkt me typisch gevalletje kansloze speculatie. Hij heeft nergens laten blijken dat hij met zijn hoofd bij een Engels club zit. Ik vond Anita redelijk spelen tegen Psv en in het verleden heeft Anita zich altijd en iedere wedstrijd volledig ingezet. Lijkt me niet echt fair nu opeens te veronderstellen dat hij met zijn hoofd ergens anders zit en dat dit ten koste zou gaan van zijn spel. Beetje makkelijk roepen dit zonder onderbouwing...
HR
Ik vond hem ook bijzonder slecht en dromerig. Hoe vaak liet hij Toivonen wel niet lopen?
HR
HR

Burzlew
Legende

Uit: Lissabon / Amsterdam
Vak: 410
Droomaankoop: Rafael van der Vaart
Reg.: 3 augustus 2002

Anita niet bij de selectie van Louis.
HR
HR

Japie Mol
Vedette

Reg.: 27 april 2002

Geen Anita bij oranje :denk
HRHR
HR

liam
Legende

Vak: 420
Reg.: 10 juli 2002

Burzlew schreef:

Anita niet bij de selectie van Louis.
HR
Ongelooflijk. Zou Blind erachter hebben gezeten dat Vurnon nooit CM mocht spelen??? Worden dingen nu duidelijk?

[Dit bericht is veranderd door liam (op 10 augustus 2012 12:23:16).]
HR
HR

Japie Mol schreef:

Geen Anita bij oranje :denk
HR
Louis moet wel een zonnesteek hebben opgelopen!
HR
HR

suvur
Talent

Vak: 113
Reg.: 14 maart 2006

Vind dit toch wel erg vreemd, als iemand recht op die plaats had was het Vurnon wel. Zijn wij dan echt de enige die deze klasbak wel op waarde kunnen schatten. :denk
HR
HR

Hendrix
Idool

Vak: 129
Reg.: 9 december 2005

Zowel Anita als de Jong verdienden natuurlijk een plaatsje in de selectie. Valse start van Gaal.
HR
HR

Lederen Knikker
Legende

Reg.: 28 juni 2005

Hendrix schreef:

Zowel Anita als de Jong verdienden natuurlijk een plaatsje in de selectie. Valse start van Gaal.
HR
Dat hij nog uberhaupt kiest voor Ibi "ik heb 20min bij Barca gespeeld ik ben de bom" Affelay en Robin "ik wil niet met Huntelaar spelen" van Persie. Valt me nog mee dat hij Boulah niet meeneemt, nu moeten de beide sahbi's het doen Maher.
HR
HR

Olaf L
Geselecteerd voor Oranje

Droomaankoop: Steven Defour
Reg.: 28 juli 2006

afca1900 schreef:

(...)

Louis moet wel een zonnesteek hebben opgelopen!
HR
Anita is nog niet de Anita van vorig jaar. Dus ergens is het te begrijpen. Maar als je dan ziet welke prutsers er wel worden opgeroepen (matthijsen, kuyt) lijkt het idd wel op van Gaal te weinig zonnebrand heeft gessmeerd.
HR
HR

Mijn Mokums Paradijs
Legende

Vak: 422
Droomaankoop: Hakim Ziyech
Reg.: 9 september 2002

Olaf L schreef:

(...)

Anita is nog niet de Anita van vorig jaar. Dus ergens is het te begrijpen. Maar als je dan ziet welke prutsers er wel worden opgeroepen (matthijsen, kuyt) lijkt het idd wel op van Gaal te weinig zonnebrand heeft gessmeerd.
HR
Een zonnesteek heeft niets te maken met zonnebrandcreme.

Anita hoort zeker in Oranje. Zeker als je ziet dat Stoorman en De Jong zijn geselecteerd.
HR
HR

can-o
Icoon

Uit: amsterdam
Reg.: 22 juli 2002

Van Marwijk heeft Anita in zijn exitgesprek verteld dat hij voor zijn ontwikkeling en een plek bij Oranje toch echt naar het buitenland moet en Van Gaal zegt nu in feite hetzelfde.
Raiola zal het hem ook niet ontraden en gezien het gebrek aan daadkracht bij Ajax om hem te behouden en het gebrek aan vertrouwen bij de trainer die hem als CM opstelt bij gebrek aan beter, kan ik het nog begrijpen ook als Vurnon vertrekt. Milan lijkt me ook een mooie club voor hem, meer dan Newcastle.
HR
HR

0634
Legende

Reg.: 2 januari 2006

can-o schreef:

Van Marwijk heeft Anita in zijn exitgesprek verteld dat hij voor zijn ontwikkeling en een plek bij Oranje toch echt naar het buitenland moet en Van Gaal zegt nu in feite hetzelfde.
Raiola zal het hem ook niet ontraden en gezien het gebrek aan daadkracht bij Ajax om hem te behouden en het gebrek aan vertrouwen bij de trainer die hem als CM opstelt bij gebrek aan beter, kan ik het nog begrijpen ook als Vurnon vertrekt. Milan lijkt me ook een mooie club voor hem, meer dan Newcastle.
HR
Waarom zou Anita dan nu al naar het buitenland moeten en Strootman niet? Zoveel langer speelt Anita nog niet op die plek. Lijkt mij dat hij zich bij nog een jaar Ajax en CL uitstekend verder kan ontwikkelen.
HR
HR

waiyari
Basisspeler

Uit: Zutphen
Reg.: 13 maart 2005

Denk dat Louis even afwacht wat Anita gaat doen.
Zijn tijd komt nog wel.
Siem is een ander verhaal waar moeten ze hem opstellen dan?
Het is geen spits en op het middenveld komt hij zwaar tekort.
HR
HR

Lederen Knikker
Legende

Reg.: 28 juni 2005

can-o schreef:

HR
Meeste mensen hier gunnen Raiola kennelijk liever een volle portemonnee en een rokende schoorsteen in Monaco dan dat Anita zich ontwikkelt.

Wie zegt dat Anita basisspeler wordt? Sowieso zie ik niet gebeuren dat Anita onmiddelijk bij de Engelsen in de as komt te spelen maar dit heb ik al vaker getypt.

Volgens mij gaat Anita nog altijd meer 'leren' als hij CM moet spelen in de CL. Iets wat denk ik niet gaat gebeuren in Newcastle (doen niet mee) of Milaan (zullen hem niet in belangrijke wedstrijden gaan inzetten vermoed ik zo).

Wel een mooie stad natuurlijk en het is lekker cashen dus ik snap wel waarom hij daar heen wil. Beter dan een grauwe industriestad in noord Engeland waar geen bal te beleven is.
HR
HR

Huis
Idool

Uit: Dronten
Vak: 415
Reg.: 6 maart 2003

Olaf L schreef:

(...)

HR
Wat heeft het oproepen van Matthijssen en Kuyt te maken met Anita? De Jong en Strootman zijn z'n concurrenten. En natuurlijk is Anita beter dan Strootman, evenals Clasie in mijn ogen.
HRHR

Deze topic is open en bestaat uit 80 pagina's: « 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62 63 64 65 66 67 68 69 70 71 72 73 74 75 76 77 78 79 80 »

Ga naar de vorige topic Ga naar de volgende topic

Ajax Forums » A - Ajax » Historie » Vurnon Anita [deel 4]

HR

Bookmark and Share

HR
clubgevoel
HR
HR

Man van de Wedstrijd

Kies de Man van de Wedstrijd

HR

Battle tegen deze posters

HR

Pool-klassement pagina

HR

VoVo-klassement pagina

HR

Favoriete opstellingen

HR

Ajax Chatbox

Ga nu naar de chatbox om met andere fans van gedachten te wisselen over de club!

HR

Ajax Poll

Wie moet er in de spits?

Sigthorsson
Milik
Klaassen
Kishna
Zivkovic
Een ander

HR

VoVo

Van de Ajax-fans denkt 36,9% dat SC Cambuur Leeuwarden wint van Feyenoord. Wat denk jij?

HR

Ideeënbus

We zijn op zoek naar jouw ideeën om Ajax Netwerk nog beter te maken.

HR

Pool

De posters op deze pagina verwachten van Urk-Ajax:

HR

Oranje Netwerk

Ga nu kijken wat er op Oranje Netwerk te doen is!