Ajax Netwerk
dinsdag 30 september 2014 - 23:55                      favorieten | nieuwsbrief | RSS RSS
Ga naar de vorige topic Ga naar de volgende topic

Ajax Forums » Historie » Vurnon Anita [deel 4]

HR

Deze topic is open en bestaat uit 80 pagina's: « 1 ... 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 ... 80 »

HR

Rafael vd Vaart
Vedette

Vak: 118
Droomaankoop: Rafael van der Vaart
Reg.: 23 juli 2010

quote:HR
de das schreef:

Is hier op geanticipeerd met de transfer van Bocara? "Gehaald voor de jeugd", maar wel een seler die direct doorgeschoven kan worden zodra Anita vertrekt...
HR
Of omdat ze vinden dat een Sporkslede en De Kamps zich niet voldoende hebben ontwikkeld. Sporkslede was ook de enige speler uit de A1 die in de voorbereiding niet heeft mogen meetrainen. Ook pas heel laat zijn contract verlengd. Zelf vind ik het wel een aardige speler met wellicht potentie. De Kamps heeft dat in mijn ogen sowieso niet. Kan niet voetballen, meer een brekertje.
HR
HR

Hendrix
Idool

Vak: 129
Droomaankoop: -
Reg.: 9 december 2005

Tja, dit is gewoon een gevolg van die volhardende onderschatting van de belangrijkste speler van Ajax in de afgelopen twee seizoenen. Niet te begrijpen.
HR
HR

ElSalvador74
Legende

Uit: Amsterdam
Vak: -
Droomaankoop: Klaas-Jan Huntelaar
Reg.: 7 augustus 2004

Hendrix schreef:

Tja, dit is gewoon een gevolg van die volhardende onderschatting van de belangrijkste speler van Ajax in de afgelopen twee seizoenen. Niet te begrijpen.
HR
eens.

ik vraag me eerlijk gezegd wel af wat Anita in Engeland of Italie te zoeken heeft. Spanje lijkt mij meer zijn competitie.. maar naar Barcelona of Spanje zie ik hem niet gaan. wat blijft er dan over...?
HR
HR

afcavooraltijd
Internationale topspeler

Vak: Geen Seizoen Club Card
Reg.: 19 juli 2011

Morfe0 schreef:

Gaat deze maand nog weg.. zucht.. (hoor ik van iemand die altijd dicht op het vuur zit bij Ajax)
HR
Ajaciedforever van soccernews :I :denk ja lekker betrouwbaar.
HR
HR

Schip ahoy
Icoon

Droomaankoop: Adam Maher
Reg.: 1 november 2008

Wordt enkel uit het inschakelen van Raiola afgeleid dat Anita weg wil of zijn er andere ontwikkelingen geweest die ik heb gemist?
HR
HR

MijnclubAFCA
International

Vak: 420
Reg.: 1 juni 2009

Schip ahoy schreef:

Wordt enkel uit het inschakelen van Raiola afgeleid dat Anita weg wil of zijn er andere ontwikkelingen geweest die ik heb gemist?
HR
Ik vind dat niet zo'n rare gedachten... als hij bloed ruikt brengt hij Anita echt wel weg..
HR
HR

Morfe0
Vedette

Vak: 101
Reg.: 7 juni 2005

afcavooraltijd schreef:

(...)

Ajaciedforever van soccernews :I :denk ja lekker betrouwbaar.
HR
Had het ook goed over Narsingh , ook goed over contractverlenging Sporkslede , en nog veel meer.. die gozer die heeft wel bronnen believe me.
HR
HR

RogerGarcia
Vedette

Uit: Winterswijk
Reg.: 4 oktober 2009

Vertrekt Anita deze zomer dan is er een grote blunder begaan door ten eerste zijn contract al niet te verlengen in mei toen hij er open voor stond en ten tweede door hem te verkopen met een 2-jarig contract.
HR
HR

Hulk Hogan
Bankzitter

Droomaankoop: Hakim Ziyech
Reg.: 19 april 2012

Die gaat dus weg in de komende weken. Heel zuur, wordt een zwaar seizoen.

EDIT: Frank had hem aanvoerder moeten maken.

[Dit bericht is veranderd door Hulk Hogan (op 8 augustus 2012 22:17:24).]
HR
HR

lvdk
Vedette

Reg.: 8 januari 2011

Heeft kennelijk een prima aanbieding opzak gezien de vorige nieuwsberichten. Acceptatie hiervan ligt niet bij Ajax maar bij Raiola/Anita. Mocht hij niet bijtekenen betekent dit simpelweg dat Ajax wat voor hem wil vangen. Dat hoeft niet per definitie een grote fout te betekenen maar goed zakendoen. Feit blijft wel dat dit gat moeilijk in te vullen valt (maher?)
HR
HR

nautilus
International

Reg.: 31 januari 2010

Ehm... gewoon geen enkel bod accepteren en aan zijn contract houden dit jaar :)?

"For his own good"... and ours of course.
HR
HR

BeeDeeVee
Icoon

Uit: Thuis
Droomaankoop: Christian Chivu
Reg.: 23 november 2004

Schip ahoy schreef:
HR
Nee, dat zijn de gebruikelijke reacties hier. Wat men kennelijk vergeet is dat Raiola dit samen doet met Anita's vader en die juist over de aanbieding van Ajax gezegd heeft dat er duidelijk waardering uit spreekt.

Dat Anita bij zijn oude waarnemer weg is, kan ik me zowel vanuit het oogpunt van diens dubieuze verleden als diens gebrek aan netwerk wel begrijpen. Dat gebrek aan netwerk breekt Van der Wiel voor een transfer ook op. Raiola had hem allang 'weggezet' bij een mooie club, maar zijn vorige zaakwaarnemer lukte dat niet.
HR
HR

DarkChild
Moderator

Droomaankoop: Johnny Heitinga
Reg.: 27 juni 2002

Hendrix schreef:

HR
Geen paniek, we hebben Enoh nog ;)

Overigens als Anita vertrekt, iets dat zeker niet uitgesloten is, weten we helemaal niet of Maher wel een kandidaat-vervanger is (misschien geldt hij slechts als alternatief voor Eriksen) en gaat men voor een controleur met meer 'controleurskwaliteiten'

[Dit bericht is veranderd door DarkChild (op 9 augustus 2012 00:01:59).]
HRHR
HR

Kluivert_beste_9_ooit Rode kaart: waarschuwing
Vedette

Uit: Antwerpen-Borgerhout
Droomaankoop: Clarence Seedorf
Reg.: 28 november 2010

DarkChild schreef:

(...)

Geen paniek, we hebben Enoh nog ;)

Overigens als Anita vertrekt, iets dat zeker niet uitgesloten is, weten we helemaal niet of Maher wel een kandidaat-vervanger is (misschien geldt hij slechts als alternatief voor Eriksen) en gaat men voor een controleur met meer 'controleurskwaliteiten'
HR
Ja ok, maar dan vrees ik dat er van een goede opbouw hélemaal geen sprake meer is en dat zou verdomde zonde zijn. Tsja, zoals je zelf al aangeeft met de knipoog wordt het hem met Enoh niet.
Als Anita daadwerkelijk vertrekt, is de spil er niet meer. De spil van Ajax.
Zonder Anita zal de opbouw bv. stukken minder verlopen. Tenzij Boccara eventueel al snel mag aansluiten bij het eerste. Maar dan nog duurt het nog best een tijd voordat er een kans is dat hij in de buurt komt van Vurnon.

[Dit bericht is veranderd door Kluivert_beste_9_ooit (op 9 augustus 2012 00:07:37).]
HR
HR

lvdk schreef:

Heeft kennelijk een prima aanbieding opzak gezien de vorige nieuwsberichten. Acceptatie hiervan ligt niet bij Ajax maar bij Raiola/Anita. Mocht hij niet bijtekenen betekent dit simpelweg dat Ajax wat voor hem wil vangen. Dat hoeft niet per definitie een grote fout te betekenen maar goed zakendoen. Feit blijft wel dat dit gat moeilijk in te vullen valt (maher?)
HR
Je zegt het wat voorzichtig, maar dat is wat mij betreft wel de enige logische opvolger in Nederland. Daarom hoop ik eigenlijk dat als Anita die transfer echt wil het maar zo snel mogelijk rondkomt.
HR
HR

DarkChild
Moderator

Droomaankoop: Johnny Heitinga
Reg.: 27 juni 2002

Kluivert_beste_9_ooit schreef:

(...)

Ja ok, maar dan vrees ik dat er van een goede opbouw hélemaal geen sprake meer is en dat zou verdomde zonde zijn.
Als Anita daadwerkelijk vertrekt, is de spil er niet meer. De spil van Ajax.
Zonder Anita zal de opbouw bv. stukken minder verlopen. Tenzij Boccara eventueel al snel mag aansluiten bij het eerste. Maar dan nog duurt het nog best een tijd voordat er een kans is dat hij in de buurt komt van Vurnon.
HR
De kans is baanwezig dat het concept van de controleur, de loper en de passer op het middenveld gehandhaafd blijft.
Als de controleur vertrekt neemt of de tweede controleur (Enoh) het stukje over of men haalt een nieuwe binnen. Vergeet niet dat veel mensen bij Anita in eerste instantie ook denken dat hij alleen maar kan schaven

Als we alleen in Nederland scouten dan heb je spelers als Engelaar, Overtoom en Quansah, wat niet echt spelversnellers zijn (Overtoom een heel klein beetje)

Zlajan schreef:

(...)

Je zegt het wat voorzichtig, maar dat is wat mij betreft wel de enige logische opvolger in Nederland. Daarom hoop ik eigenlijk dat als Anita die transfer echt wil het maar zo snel mogelijk rondkomt.
HR
Ik vraag me dat dus af, dont get me wrong ik zou de komst van Maher toejuichen. Maar Maher heeft niet het corrigerende vermogen van Anita. Nou hoeft dat ook niet als je alles op het positiespel gooit, maar ik denk niet dat De Boer dat gaat doen

[Dit bericht is veranderd door DarkChild (op 9 augustus 2012 00:15:09).]
HR
HR

Burzlew
Legende

Uit: Lissabon / Amsterdam
Vak: 410
Droomaankoop: Rafael van der Vaart
Reg.: 3 augustus 2002

Tja, ik zou dan mensen opstellen die dan alledrie de aspecten kunnen. Controleren/druk vooruit zetten, passen en lopen. En ook nog eens tussen de linies spelen en handelingssnelheid hebben. En dan kom ik uit op Serero, Eriksen met daarachter Schone en daarachter De Jong.

Vroeger hadden we nog Aissati die ook altijd meehielp op het middenveld, maarja... Dat zal Assaidi maar moeten doen.
HR
HR

nautilus
International

Reg.: 31 januari 2010

Serieus: wat is er op tegen om dit keer gewoon eens voet bij stuk te houden en Anita (dit jaar althans) gewoon aan zijn contract te houden. (En alleen wellicht alleen weg bij een belachelijk bod, >15 miljoen). Kan toch ook bij het nieuwe beleid passen :)? En volgens mij gaf De Boer ook eerder aan dat Ajax er zo over dacht.

Wat is nu het ergste dat kan gebeuren als we hem aan zijn contract houden? Anita gaat muiten? Daar komt hij wel overheen. Hij spant een arbitrage zaak aan omdat hij naar Newcastle kan? Dat wint hij dan toch niet?

Vind ook dat er in het verleden belachelijk met Anita is omgesprongen maar bij verkoop nu is geen van de partijen gebaat. Dat geld hebben we helemaal niets aan want voor geen enkel bedrag halen we nu een vervanger die er meteen staat.

Anita weg = verloren seizoen.
HR
HR

cosmos666
Lid 2de elftal

Reg.: 30 november 2009

RogerGarcia schreef:

Vertrekt Anita deze zomer dan is er een grote blunder begaan door ten eerste zijn contract al niet te verlengen in mei toen hij er open voor stond en ten tweede door hem te verkopen met een 2-jarig contract.
HR
We moeten het allemaal wel even in perspectief plaatsen, afgezien van het feit dat ik ook hoop dat hij blijft. Anita werd 1,5 jaar geleden pas echt belangrijk, dan is het logisch dat er op dat moment niet meteen al verlenging wordt aangeboden als hij nog een langer lopend contract heeft. We kunnen zien wat daar van komt als je dat doet, dan zit je voor de rest van je leven aan jongens als Ebecilio vast.
Afgelopen seizoen heeft hij wederom bewezen heel belangrijk te zijn, waarna hij open stond voor verlenging (schijnbaar), maar daar écht niet meteen voor had getekend bij een aanbieding. Kom op, die gasten zijn niet gek hoor. Met een pre-selectie voor Oranje en een open transferwindow blijven die gasten gewoon afwachten wat er voorbij komt. Als hij niet weggaat tekent hij op 1 september een vernieuwd contract, echt niet eerder. Is gewoon business, niet meer en niet minder. Kunnen ze nog zo'n "Ajax-hart" hebben, als er een andere club met een grotere zak geld voorbij komt dan gaan ze daar gewoon voor als ze daar financieel en sportief beter van kunnen worden.
HR
HR

Massimo
Idool

Reg.: 20 januari 2010

Met zijn 2 jarige contract is Ajax als hij niet wilt verlengen bij een bod richting de 10 miljoen wel bijna verplicht om hem te verkopen. Echter is Ajax volgens mij veel te laat wakker geworden. Een paar jaar geleden was hij op de VM positie al weergaloos tegen Jong Spanje. Voetbalclubs willen nog wel eens uiterkeerde zuinigheid zo lang mogelijk wachten met het opwaarderen van een contract.
HR
HR

L!tmanen!
Vedette

Uit: Alphen a/d Rijn
Droomaankoop: Adam Maher
Reg.: 1 september 2006

Massimo schreef:

Met zijn 2 jarige contract is Ajax als hij niet wilt verlengen bij een bod richting de 10 miljoen wel bijna verplicht om hem te verkopen. Echter is Ajax volgens mij veel te laat wakker geworden. Een paar jaar geleden was hij op de VM positie al weergaloos tegen Jong Spanje. Voetbalclubs willen nog wel eens uiterkeerde zuinigheid zo lang mogelijk wachten met het opwaarderen van een contract.
HR
Ach, bij Ajax is het traditie dat - wat Van der Wiel wel terecht opmerkte - aankopen jarenlang tegen hogere salarissen worden binnengehaald dan waar een speler uit de eigen jeugd bij Ajax ooit aan gaat komen. Daarom vertrekken zoveel steunpilaren op vroege leeftijd. Dat zou m.i. ook een beleidswijziging moeten zijn, dat de hoogste salarissen weer worden betaald aan de mensen die dat verdienen. Vorig jaar verdiende Vertonghen bijvoorbeeld 9 ton bij Ajax. El Hamdaoui bijna het dubbele...
HR
HR

Albinho
Legende

Droomaankoop: Kevin De Bruyne
Reg.: 11 mei 2003

Schip ahoy schreef:

HR
Ik concludeer niet zozeer daaruit dat Anita weg wil, ik schat Raiola meer in als het type die er geen brood in ziet om bij Ajax te verlengen. Die transfereert em liever nu of volgende zomer.
HR
HR

Hendrix
Idool

cosmos666 schreef:

We moeten het allemaal wel even in perspectief plaatsen, afgezien van het feit dat ik ook hoop dat hij blijft. Anita werd 1,5 jaar geleden pas echt belangrijk, dan is het logisch dat er op dat moment niet meteen al verlenging wordt aangeboden als hij nog een langer lopend contract heeft. We kunnen zien wat daar van komt als je dat doet, dan zit je voor de rest van je leven aan jongens als Ebecilio vast. HR
Anita was onder van Basten op het middenveld al uitstekend. Werd vervolgens door kenner Jol weer anderhalf jaar op linksback gezet, wat door de Boer om onbegrijpelijke redenen nog even dunnetjes over gedaan werd het seizoen erna. Een blinde kon toen al zien dat Anita meer talent in zijn linker kleine teen bezat dan Ebicilio in zijn gehele lichaam.

Afgelopen seizoen heeft hij wederom bewezen heel belangrijk te zijn, waarna hij open stond voor verlenging (schijnbaar), maar daar écht niet meteen voor had getekend bij een aanbieding. Kom op, die gasten zijn niet gek hoor. Met een pre-selectie voor Oranje en een open transferwindow blijven die gasten gewoon afwachten wat er voorbij komt. Als hij niet weggaat tekent hij op 1 september een vernieuwd contract, echt niet eerder. Is gewoon business, niet meer en niet minder. Kunnen ze nog zo'n "Ajax-hart" hebben, als er een andere club met een grotere zak geld voorbij komt dan gaan ze daar gewoon voor als ze daar financieel en sportief beter van kunnen worden.HR
Anita heeft destijds, tegen het eind van vorig seizoen aan, meerdere malen zowel intern als extern aangegeven dat hij "open stond voor" contractverlenging. Ik ben er van overtuigd dat als Ajax toen direct had gehandeld en hem een verlenging had aangeboden waaruit voldoende waardering sprak, Anita dat zonder een moment twijfel had ondertekend. Doortastend onderhandelen geeft spelers namelijk het gevoel dat er groot vertrouwen in hen bestaat.

Nu komt de club met zo'n aanbod nadát er daadwerkelijk kapers op de kust zijn. Dat is natuurlijk mosterd na de maaltijd en geeft allerminst blijk van adequate prioritering.

Gewoon oliedom van Ajax.
HR
HR

TheLegend
Vedette

Uit: Huizen
Droomaankoop: Paul Pogba
Reg.: 10 april 2011

nautilus schreef:

Serieus: wat is er op tegen om dit keer gewoon eens voet bij stuk te houden en Anita (dit jaar althans) gewoon aan zijn contract te houden. (En alleen wellicht alleen weg bij een belachelijk bod, >15 miljoen). Kan toch ook bij het nieuwe beleid passen :)? En volgens mij gaf De Boer ook eerder aan dat Ajax er zo over dacht.

Wat is nu het ergste dat kan gebeuren als we hem aan zijn contract houden? Anita gaat muiten? Daar komt hij wel overheen. Hij spant een arbitrage zaak aan omdat hij naar Newcastle kan? Dat wint hij dan toch niet?

Vind ook dat er in het verleden belachelijk met Anita is omgesprongen maar bij verkoop nu is geen van de partijen gebaat. Dat geld hebben we helemaal niets aan want voor geen enkel bedrag halen we nu een vervanger die er meteen staat.

Anita weg = verloren seizoen.
HR
Iemand aan z'n contract houden is natuurlijk een optie maar gezien de nieuwe policy dat spelers die niet willen verlengen minder speeltijd krijgen (toch?) is het moeilijk te verkopen als Anita wel alle speeltijd krijgt en een ander niet. Nou ja kijk ik zou het wel snappen maar wat zouden v/d Wiel et cetera daar van denken. Dan krijg je alleen maar meer rotzooi.

Maar goed, Anita moet gewoon blijven :B
HR
HR

Hendrix
Idool

TheLegend schreef:

(...)

Iemand aan z'n contract houden is natuurlijk een optie maar gezien de nieuwe policy dat spelers die niet willen verlengen minder speeltijd krijgen (toch?) is het moeilijk te verkopen als Anita wel alle speeltijd krijgt en een ander niet. Nou ja kijk ik zou het wel snappen maar wat zouden v/d Wiel et cetera daar van denken. Dan krijg je alleen maar meer rotzooi.

Maar goed, Anita moet gewoon blijven :B
HR
Dat nieuwe beleid geldt alleen voor spelers die nog maar één jaar vastliggen. Anita ligt tot de zomer van 2014 vast.
HRHR

Deze topic is open en bestaat uit 80 pagina's: « 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62 63 64 65 66 67 68 69 70 71 72 73 74 75 76 77 78 79 80 »

Ga naar de vorige topic Ga naar de volgende topic

Ajax Forums » A - Ajax » Historie » Vurnon Anita [deel 4]

HR

Bookmark and Share

HR
clubgevoel
HR
HR

Man van de Wedstrijd

Kies de Man van de Wedstrijd

HR

Battle tegen deze posters

HR

Pool-klassement pagina

HR

VoVo-klassement pagina

HR

Favoriete opstellingen

HR

Ajax Chatbox

Ga nu naar de chatbox om met andere fans van gedachten te wisselen over de club!

HR

Ajax Poll

Had Ajax Vermeer naar Feyenoord moeten laten gaan?

Ja, hij verdient een transfer naar zijn keuze
Nee, allesbehalve Feyenoord
Geen mening

HR

VoVo

Van de Ajax-fans denkt 71,0% dat PSV wint van AZ. Wat denk jij?

HR

Ideeënbus

We zijn op zoek naar jouw ideeën om Ajax Netwerk nog beter te maken.

HR

Pool

De posters op deze pagina hebben nog geen voorspellingen ingestuurd voor Ajax-PEC Zwolle.

HR

Oranje Netwerk

Ga nu kijken wat er op Oranje Netwerk te doen is!