Ajax Netwerk
donderdag 20 juni 2013 - 07:50                      favorieten | nieuwsbrief | RSS RSS
Ga naar de vorige topic Ga naar de volgende topic

Ajax Forums » Historie » Danny Blind

HR

Deze topic is open en bestaat uit 75 pagina's: 1 2 3 4 5 6 ... 75 »

HR

De Wijze
Internationale topspeler

Vak: 414
Droomaankoop: Clarence Seedorf
Uploads: 1
Reg.: 7 maart 2003

AMSTERDAM - Danny wordt de nieuwe technisch coordinator van Ajax. Hij volgt in Amsterdam de opgestapte Martin van Geel op. Blind is nu nog technisch directeur bij Sparta.

forumillustratie

De 47-jarige Blind was eerder bij Ajax in dienst als speler (372 competitieduels), jeugdtrainer, hoofd opleidingen, manager spelerszaken en hoofdtrainer. Bij die laatste functie werd hij in 2006 ontslagen. Zijn voorganger Martin van Geel vertrekt omdat hij bevoegdheden moest inleveren. Bij Ajax krijgt de nieuwe hoofdtrainer Marco van Basten de belangrijkste stem in voetbalzaken. Het is nog niet bekend wanneer Blind in Amsterdam begint.

In zijn eerste en enige seizoen bij Sparta begon Blind met Gert Aandewiel als trainer. Deze moest al snel vertrekken wegens tegenvallende prestaties.

Bron: AD.nl

AFC Ajax heeft met Sparta Rotterdam en Danny Blind overeenstemming bereikt over de overgang van Blind naar Ajax. De huidige technisch directeur van Sparta Rotterdam treedt per 15 mei 2008 bij Ajax in dienst als manager technische zaken.

Blind (46) neemt een aantal taken over van de kortgeleden bij Ajax vertrokken Martin van Geel. Hij gaat zich ondermeer bezighouden met de jeugdopleiding, de scouting en de aan- en verkopen. Met de aanstelling van Blind als manager technische zaken geeft Ajax verdere invulling aan het nieuwe organisatiemodel waarin Marco van Basten leiding gaat geven aan de gehele technische organisatie.

Blind tekent een contract met dezelfde afloopdatum als de nieuwe technische staf, namelijk 30 juni 2012. Ajax en Blind kennen samen een lange en succesvolle historie. De voormalige aanvoerder was 13 seizoenen contractspeler bij Ajax, daarin won hij vele (inter)nationale prijzen. Na zijn actieve loopbaan als voetballer is hij bij Ajax in dienst geweest als directeur spelersbeleid, trainer van de A1, hoofd jeugdopleiding en hoofdtrainer/coach van Ajax 1.

Marco van Basten: ,,Ik ben heel blij met de komst van Danny. Door het vertrek van Martin van Geel zouden erg veel zaken op mijn bord terechtkomen. En ik wil mij kunnen focussen op het eerste elftal. Het was noodzakelijk dat er zo snel mogelijk iemand bij zou komen. Want er zijn belangrijke maanden aangebroken bij Ajax die van invloed zijn op de komende seizoenen en ik heb mijn volle aandacht nodig bij het Nederlands Elftal. Met Danny komt er iemand die de ins en outs van deze wereld kent en die kwaliteit toevoegt aan ons team. Ik heb veel vertrouwen in hem. We hebben uitvoerig over de taakverdeling gesproken en ik kijk erg uit naar de samenwerking.”

Danny Blind: ,,Er zijn twee clubs in mijn leven die een belangrijke rol hebben gespeeld, Ajax en Sparta Rotterdam. Toen ik een contract als technisch directeur tekende bij Sparta Rotterdam voor de duur van 4 jaar was dat in de vaste overtuiging om dat contract ook uit te dienen. Toch hebben wij in het contract voorwaarden opgenomen die het mogelijk maken om naar Ajax te gaan wanneer die situatie zich zou aandienen. Ik heb de afgelopen periode met bijzonder veel plezier bij Sparta Rotterdam gewerkt maar deze aanbieding van Ajax kan ik simpelweg niet laten lopen.”
Bron: http://www.ajax.nl/home

Extra info:

Dirk Franciscus (Danny) Blind (Oost-Souburg, 1 augustus 1961) is een Nederlandse oud-voetballer die uitkwam voor Sparta, Ajax en het Nederlands elftal. Van 16 maart 2005 tot 23 mei 2006 was hij hoofdtrainer van Ajax. Sinds 1 juli 2007 is hij technisch directeur bij Sparta.

Als Speler
Seizoen Club Wedstrijden Doelpunten Land
1979/86 Sparta Rotterdam 165 18 Nederland
1986/99 AFC Ajax 372 27 Nederland
Totaal 537 45

Overige functies
Seizoen Club Land Functie
14-03-2005 - 23-05-2006 AFC Ajax Nederland Trainer/coach
01-07-2007 - 05-05-2008 Sparta Rotterdam Nederland Technisch directeur
06-05-2008 - ... Ajax Amsterdam Nederland Manager Technische Zaken

Prijzen
Seizoen Prijs/titel Team

Als speler
1986/'87 Europa Cup II Ajax
1986/'87 Nederlandse beker Ajax
1989/'90 Nederlands landskampioen Ajax
1991/'92 Uefa Cup Ajax
1992/'93 Nederlandse beker Ajax
1993/'94 Nederlands landskampioen Ajax
1993/'94 Nederlandse supercup Ajax
1994/'95 Uefa Champions League Ajax
1994/'95 Nederlands landskampioen Ajax
1994/'95 Nederlandse supercup Ajax
1995 wereldbeker clubteams Ajax
1995/'96 Europese supercup Ajax
1995/'96 Nederlands landskampioen Ajax
1995/'96 Nederlandse supercup Ajax
1997/'98 Nederlands landskampioen Ajax
1997/'98 Nederlandse beker Ajax
1998/'99 Nederlandse beker Ajax

Als trainer
2005/'06 Johan Cruijf Schaal Ajax
2005/'06 Nederlandse beker Ajax

[Dit bericht is veranderd door Ares (op 26 mei 2009 23:06:54).]
HR
HR

AFCA3STERREN
Idool

Vak: 126
Droomaankoop: -
Reg.: 17 september 2005

Idd gaat de goede kant op!

Danny Blind wie kent hem niet.....

Hopelijk kan ie betere aankopen dan Van Geel doen, maar doet ie de contracten en de verkopen net zo 'goed' of zelfs nog beter!
HR
HR
Goed werk verricht bij Sparta! Goeie aankopen gedaan ook. Tevens een Ajax hart, gaat echt goedkomen ik heb er vertrouwen in!

Had ik echt niet verwacht, dat Danny alweer zou terugkeren.
HR
HR

ajax the champions
Bankzitter

Vak: -
Reg.: 10 juli 2004

Mooi en weer een echte clubman terug bij Ajax B)

Verbaasd me dat hij zo snel alweer terug komt maar dat zal er voor een groot gedeelte mee te maken hebben dat de mensen die over zijn lot besliste alweer weg zijn.
HR
HR

Nummer 23
Vedette

Vak: 425
Reg.: 4 november 2003

Technisch directeur?..

Vind dit echt geweldig nieuws trouwens. Danny is het voormalige hoofd van onze jeugdopleiding, weet dus van het reilen en zeilen van de functie, is Ajacied in hart en nieren en is er verder de man niet naar om zich met het 1e elftal te gaan bemoeien á la Louis van Gaal in het verleden. Is ook een man die zich kan vinden in een rol op de achtergrond.

Eindelijk jongens, dit is heel goed nieuws !!
HR
HR

Snotneus Rode kaart: waarschuwing
Vedette

Reg.: 29 december 2005

Scholletje heeft zich weer binnengewerkt. Doet hij steeds knap, bij de juiste mensen het aarsje likken, en hop daar is weer een leuk baantje. Respect.
HR
HR

yiske
Bankzitter

Reg.: 27 januari 2006

Mooi! Ik had altijd wel verwacht dat Danny een keer zou terugkomen bij Ajax. Ik ben er echt blij om :) ! Welkom thuis Danny B) !
HR
HR

paulschoptkont
Idool

Uit: Amsterdam
Vak: 427
Reg.: 9 december 2005

quote:HR
Snotneus schreef:

Scholletje heeft zich weer binnengewerkt. Doet hij steeds knap, bij de juiste mensen het aarsje likken, en hop daar is weer een leuk baantje. Respect.
HR
Beetje respect vriend.
HR
HR

Snotneus schreef:

HR
Wat een schande zeg, zo'n opmerking. Schaam je!
HR
HR

Maxwell_13
Bankzitter

Reg.: 5 juli 2003

Ben zeer benieuwd wat nou in zijn takenpakket komt. Aangezien Van Basten de meeste zeggenschap zal hebben.
HR
HR

Nummer 23
Vedette

Snotneus schreef:

HR
Laat me raden.. jij hebt ook gesolliciteerd bij Ajax naar die functie ? ;B
HR
HR

M
Idool

Uit: Leiden
Reg.: 23 juli 2002

rbn schreef:

Goed werk verricht bij Sparta! Goeie aankopen gedaan ook. Tevens een Ajax hart, gaat echt goedkomen ik heb er vertrouwen in!

HR
Daarentegen verschrikkelijk door de mand gevallen als TD (hoewel ze het toen een andere naam gaven) bij Ajax.

Als hij puur onder van Basten komt te werken zou het wel wat kunnen worden.
HR
HR

Robby Krieger
Talent

Uit: Hillegom
Vak: Geen Seizoen Club Card
Reg.: 1 maart 2008

Aan de comentaren bij de NOS te horen heeft hij wel redelijk kijk op het spelletje, maar het is nog even afwachten of hij ook de juiste spelers kan halen. Ik vraag me af hoe hij Van Basten van het aan- en verkoopbeleid weg kan houden.
HRHR
HR

Protasius
Vedette

Uit: Roosendaal
Vak: 420
Reg.: 8 november 2005

Snotneus schreef:

HR
Je doet je naam eer aan. Maar dat aarsje likken laten we aan jou over. Waar het hart van vol zit..
HR
HR

appa
Geselecteerd voor Oranje

Uit: Amsterdam
Vak: 401
Reg.: 18 oktober 2002

Deze posting is niet nieuw sinds je vorige bezoek Gepost op 6 mei 2008 om 17:00:43.  Profiel  Stuur een email  Stuur een privébericht  Bezoek de homepage  MSN: hemelslicht@hotmail.com  Wijzig deze posting  Quote deze posting in je reactie
HR
Overigens staat er bij het AD in de kop nu dat ie technisch coordinator wordt....
HR
HR

Ajaxthebest!
Jeugdspeler

Uit: omgeving Eindhoven
Reg.: 28 maart 2007

AFC Ajax heeft met Sparta Rotterdam en Danny Blind overeenstemming bereikt over de overgang van Blind naar Ajax. De huidige technisch directeur van Sparta Rotterdam treedt per 15 mei 2008 bij Ajax in dienst als manager technische zaken.

Blind (46) neemt een aantal taken over van de kortgeleden bij Ajax vertrokken Martin van Geel. Hij gaat zich ondermeer bezighouden met de jeugdopleiding, de scouting en de aan- en verkopen. Met de aanstelling van Blind als manager technische zaken geeft Ajax verdere invulling aan het nieuwe organisatiemodel waarin Marco van Basten leiding gaat geven aan de gehele technische organisatie.

Blind tekent een contract met dezelfde afloopdatum als de nieuwe technische staf, namelijk 30 juni 2012. Ajax en Blind kennen samen een lange en succesvolle historie. De voormalige aanvoerder was 13 seizoenen contractspeler bij Ajax, daarin won hij vele (inter)nationale prijzen. Na zijn actieve loopbaan als voetballer is hij bij Ajax in dienst geweest als directeur spelersbeleid, trainer van de A1, hoofd jeugdopleiding en hoofdtrainer/coach van Ajax 1.

Marco van Basten: ,,Ik ben heel blij met de komst van Danny. Door het vertrek van Martin van Geel zouden erg veel zaken op mijn bord terechtkomen. En ik wil mij kunnen focussen op het eerste elftal. Het was noodzakelijk dat er zo snel mogelijk iemand bij zou komen. Want er zijn belangrijke maanden aangebroken bij Ajax die van invloed zijn op de komende seizoenen en ik heb mijn volle aandacht nodig bij het Nederlands Elftal. Met Danny komt er iemand die de ins en outs van deze wereld kent en die kwaliteit toevoegt aan ons team. Ik heb veel vertrouwen in hem. We hebben uitvoerig over de taakverdeling gesproken en ik kijk erg uit naar de samenwerking.”

Danny Blind: ,,Er zijn twee clubs in mijn leven die een belangrijke rol hebben gespeeld, Ajax en Sparta Rotterdam. Toen ik een contract als technisch directeur tekende bij Sparta Rotterdam voor de duur van 4 jaar was dat in de vaste overtuiging om dat contract ook uit te dienen. Toch hebben wij in het contract voorwaarden opgenomen die het mogelijk maken om naar Ajax te gaan wanneer die situatie zich zou aandienen. Ik heb de afgelopen periode met bijzonder veel plezier bij Sparta Rotterdam gewerkt maar deze aanbieding van Ajax kan ik simpelweg niet laten lopen.”
Bron: http://www.ajax.nl/home
HR
HR

Nummer 23
Vedette

Robby Krieger schreef:

Aan de comentaren bij de NOS te horen heeft hij wel redelijk kijk op het spelletje, maar het is nog even afwachten of hij ook de juiste spelers kan halen. Ik vraag me af hoe hij Van Basten van het aan- en verkoopbeleid weg kan houden.
HR
Als het goed is zit dat helemaal niet in zijn takenpakket. Hij zal zich veel meer richten op de administratieve kant, contracten, jeugdopleiding. Dat soort dingen. Gezien zijn ervaring als hoofd jeugdopleidingen lijkt hij mij de ideale kandidaat !

Van Basten is de baas van de sectie betaald voetbal. Dus aan- en verkoopbeleid. Jeugdopleiding etc. Dat zijn zaken waar Blind zich mee bezig zal gaan houden.

Edit: neem aan dat aan- en verkoopbeleid voor de periode tijdens het EK zijn? Of in samenspraak met van Basten en dat van Basten uiteindelijk de knopen doorhakt en dus ook dat zijn stem beslissend is.

[Dit bericht is veranderd door Nummer 23 (op 6 mei 2008 17:04:26).]
HR
HR

Robby Krieger
Talent

Uit: Hillegom
Reg.: 1 maart 2008

Snotneus schreef:

HR
Johan Cruijff? Eerst zie je je beste prestatie als speler bij Ajax verbeterd worden, dan krijg je concurrentie bij de NOS, en dan ook nog eens iemand die boven Marco komt te staan met Marco werkt erbij :) .

[Dit bericht is veranderd door Robby Krieger (op 6 mei 2008 17:03:59).]
HR
HR

Katana01
Veelbelovend talent

Reg.: 23 juli 2007

En het staat nu ook op de Ajax.nl!
HR
HR

Vedette

rbn schreef:

(...)

Wat een schande zeg, zo'n opmerking. Schaam je!
HR
Ah, we zijn de sentimenten uit 2006 hier alweer snel vergeten. Alsof ik het allemaal bedacht heb. Lees ff terug hoe hier over hem gedacht werd toen hij trainer was. En dus niet als trainer, maar als mens.
Citaten genoeg van gewaardeerde posters die hem het liefst de nek om zouden draaien toen, en nu is hij ineens het boegbeeld dat weer terugkomt. hou toch op. Goede voetballer, verder waardeloze nikszeggende man.
HR
HR

TAS
Lid 2de elftal

Reg.: 26 juni 2004

http://sparta.sport2media.com/index.php?item=play&pid=13300

Interview met Sparta TV over z'n vertrek. Goed en helder verhaal. Hij had een clausule in z'n contract dat hij naar Ajax terug kon voor welke functie dan ook.
HR
HR

Vedette

Protasius schreef:

(...)

Je doet je naam eer aan. Maar dat aarsje likken laten we aan jou over. Waar het hart van vol zit..
HR
Bukt u maar. :B
HR
HR

Nummer 23
Vedette

Snotneus schreef:

(...)

Ah, we zijn de sentimenten uit 2006 hier alweer snel vergeten. Alsof ik het allemaal bedacht heb. Lees ff terug hoe hier over hem gedacht werd toen hij trainer was. En dus niet als trainer, maar als mens.
Citaten genoeg van gewaardeerde posters die hem het liefst de nek om zouden draaien toen, en nu is hij ineens het boegbeeld dat weer terugkomt. hou toch op. Goede voetballer, verder waardeloze nikszeggende man.
HR
Boukhari werd zeker ook uitgefloten omdat iedereen hem als mens een klootzak vond. :denk
HR
HR

afca__cbs
Geselecteerd voor Oranje

Reg.: 30 november 2007

Snotneus schreef:

(...)

HR
Hou toch is op vervelende zuurpruim. Je clubje is net voor de 4e keer op rij kampioen geworden, en nog steeds maak je je zo druk om Ajax. Zielepiet.

[Dit bericht is veranderd door afca__cbs (op 6 mei 2008 17:06:29).]
HR
HR

Danny de Ajacied
Bankzitter

Uit: Westland
Vak: 424
Reg.: 26 mei 2007

rbn schreef:

HR
Ik had wel al het vermoeden dat hij weer terug zou keren naar Ajax, ik heb wel nog net geen glazenbol, maar het leek wel of ik het aan voelde :D
HRHR

Deze topic is open en bestaat uit 75 pagina's: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62 63 64 65 66 67 68 69 70 71 72 73 74 75 »

Ga naar de vorige topic Ga naar de volgende topic

Ajax Forums » A - Ajax » Historie » Danny Blind

HR

Bookmark and Share

HR
clubgevoel
HR
HR

Gratis lid worden

HR

Battle tegen deze posters

HR

Pool-klassement pagina

HR

VoVo-klassement pagina

HR

Favoriete opstellingen

HR

Ajax Chatbox

Ga nu naar de chatbox om met andere fans van gedachten te wisselen over de club!

HR

Ajax Poll

Is Joel Veltman klaar om Toby Alderweireld te vervangen?

Ja
Nee
Ik twijfel nog...

HR

VoVo

HR

Ideeënbus

We zijn op zoek naar jouw ideeën om Ajax Netwerk nog beter te maken.